Şimdi Ara

Demiryolları özelleştiriliyor ... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
144
Cevap
1
Favori
4.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: WalkieTalkie2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: WalkieTalkie2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: WalkieTalkie2

    Hangi kerize satcaklar

    "keriz" mi .. demiryolları'nın bütün kullanım hakları, bütün yetkileri, bütün fiyatlamaları satılan kuruma ait olacak... şuan ulaşım 20 milyonsa, gelip 100 milyon yapabilecek.. devlet dahil sesini çıkaramayacak... ah o keriz sen ben olabilsekte ..

    Thatcher özelleştirmişti ingilterede demiryollarını, ve bütün business kitaplarında örnek olarak gösterilir bu başarı. Ayrıca seni bilmem ama ben Ankara-İstanbul arası 100-150 lira ödemeye razıyım business tarzı bir yolculuk için eğer 2 saate inecekse, havalimanına gidince kafadan 1.5-2 saat kaybediyorsun zaten uçağıı beklerken.

    öncelikle biz ingiltere değiliz. hiçbir şekilde benzeşme mümkünatımız olmadığı için örneğin yanlış.

    senin durumun iyidir veya sana koymaz bu ulaşım,, veya zaten ayda yılda bir kullanırsın belki,, ama sen türkiye'nin %0,1'i bile değilsin be kardeşim,,, bir kurum özelleşirse,, bilki 2-3 süsten başka 5 kuruşluk hizmet gelmez,, aksine o kurum fiyatlamalarında büyük bindirim olur.

    Düşüncen çok yanlış, öyle 10 kat fazla fiyat çekemez özel sektör. Sonuçda yolcu olmassa batarlar, halka hitap edecektir kesinlikle, arz-talep kuralı.

    eminim o kurumu alabilecek olan kurum,, son kuruşuyla alacak değil herhalde... belki toplam bütçesinin 10'da biridir. çokta şeyinde onların. benzinede ihtiyacımız var ama, 1 tl olan benzini 5 tl'den bile alabiliyoruz değil mi.. demekki mike mike o trenlere binilir. onlar batarsa, senin halkın toptan batar merak etme. onlar batmaz. senin bünyen nasıl ekmek ve suya muhtaçsa, halkta o trene binmeye muhtaç.

    Ya off çok boş muhalafetsiniz valla, demiryolunu kimsenin iplediği yok anlayın artık , hala millet otobüsle uçakla gidiyor. Ülkenin her yerine hızlı tren gelsin, demiryolu özel olsun, para bassın, özel sektör kazansın devlet vergiden kazansın işletme yapmadan. Bürokratlar bir halttan anlamıyor anlayın artık şunu, memurun işletttiği hiç bir şeyden hayır gelmez,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    otobüslerle ve uçakla rekabet edeceği için ido örneği gibi olmaz diye tahmin ediyorum.Keşke özelleştirilmese ama bunlar kafasına koydu mu yapar.

    Bunlar daha hiçbirşey milli eğitim başta olmak üzere kamu hizmetlerini de özelleştirmeyi planlıyorlar...

    Neoliberalizmin kölesiyiz. Kapitalizmi de başkalarının yazdığı kurallara göre oynayabiliyoruz. Onlar ulus devletlerini güçlendirmenin derdine düşmüşken, bizler şirketlerin emrindeki sözde müttefikleriz. Millî eğitimi özelleştirince en azından millî ibaresini kaldırıp, hepten komik duruma düşmeseler bari. Hoş, eğitimin millîsi olmaz da, olacaksa onu da rezil etmesinler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: WalkieTalkie2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: WalkieTalkie2

    Hangi kerize satcaklar

    "keriz" mi .. demiryolları'nın bütün kullanım hakları, bütün yetkileri, bütün fiyatlamaları satılan kuruma ait olacak... şuan ulaşım 20 milyonsa, gelip 100 milyon yapabilecek.. devlet dahil sesini çıkaramayacak... ah o keriz sen ben olabilsekte ..

    Thatcher özelleştirmişti ingilterede demiryollarını, ve bütün business kitaplarında örnek olarak gösterilir bu başarı. Ayrıca seni bilmem ama ben Ankara-İstanbul arası 100-150 lira ödemeye razıyım business tarzı bir yolculuk için eğer 2 saate inecekse, havalimanına gidince kafadan 1.5-2 saat kaybediyorsun zaten uçağıı beklerken.

    öncelikle biz ingiltere değiliz. hiçbir şekilde benzeşme mümkünatımız olmadığı için örneğin yanlış.

    senin durumun iyidir veya sana koymaz bu ulaşım,, veya zaten ayda yılda bir kullanırsın belki,, ama sen türkiye'nin %0,1'i bile değilsin be kardeşim,,, bir kurum özelleşirse,, bilki 2-3 süsten başka 5 kuruşluk hizmet gelmez,, aksine o kurum fiyatlamalarında büyük bindirim olur.

    otobüslerle ve uçakla rekabet edeceği için ido örneği gibi olmaz diye tahmin ediyorum.Keşke özelleştirilmese ama bunlar kafasına koydu mu yapar.

    Bunlar daha hiçbirşey milli eğitim başta olmak üzere kamu hizmetlerini de özelleştirmeyi planlıyorlar...

    demiryolları fiyatları yükseltirse, alternatiflerin fiyatları sabitmi kalcak acaba? bu kadar iyimser olabilir miyiz? el mahkum ... gardiyan ahmete değil mehmete vericen gene aynı parayı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WalkieTalkie2

    Ya off çok boş muhalafetsiniz valla, demiryolunu kimsenin iplediği yok anlayın artık , hala millet otobüsle uçakla gidiyor. Ülkenin her yerine hızlı tren gelsin, demiryolu özel olsun, para bassın, özel sektör kazansın devlet vergiden kazansın işletme yapmadan. Bürokratlar bir halttan anlamıyor anlayın artık şunu, memurun işletttiği hiç bir şeyden hayır gelmez,

    Vergilerle ancak gün kurtarılır. Sermaye oluşturulmaz. Yıllar öncesinin beceriksiz hükümetlerinin yedikleri haltları bahane ederek, stratejik kurumların satılmasını haklı gösteremezsiniz. Cahilliktir bu.

    Demiryolunu kimsenin iplemediğini söylemek karacahilliktir hatta.

    Siz falan diyorum da, kim olduğun da belli aslında. Bloklamak en güzeli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Konya'ya 20 liraydı o değişmesin de gerisi umrumda değil.

    Bana dokunmayan yılan 1000 yaşasın diyorsun yani
  • ne dıyelım hayırlı ugurlu olsun!!

    tayyıpın ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: VETTEL99

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Konya'ya 20 liraydı o değişmesin de gerisi umrumda değil.

    senı sokmayan yılan bin yaşasın mantığa bak

    Tamam hadi tepkimizi koyalım, avatarlarımızı siyah yapalım ve daha önce Türk Telekom, Tüpraş, Erdemir, Ereğli, Eti gibi kurumların satışını engellediğmiiz gibi bunu da engelleyelim kardeşim. Var mısın?

    üstüne düşen en temel vazife sandık başına gittiğin de yazdığın gibi sadece çıkarlarını değil başkalarınıda düşünebilmek bunu başardığında zaten bu satışları engellemiş olursun selametle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    quote:

    Orijinalden alıntı: WalkieTalkie2

    Ya off çok boş muhalafetsiniz valla, demiryolunu kimsenin iplediği yok anlayın artık , hala millet otobüsle uçakla gidiyor. Ülkenin her yerine hızlı tren gelsin, demiryolu özel olsun, para bassın, özel sektör kazansın devlet vergiden kazansın işletme yapmadan. Bürokratlar bir halttan anlamıyor anlayın artık şunu, memurun işletttiği hiç bir şeyden hayır gelmez,

    Vergilerle ancak gün kurtarılır. Sermaye oluşturulmaz. Yıllar öncesinin beceriksiz hükümetlerinin yedikleri haltları bahane ederek, stratejik kurumların satılmasını haklı gösteremezsiniz. Cahilliktir bu.

    Demiryolunu kimsenin iplemediğini söylemek karacahilliktir hatta.

    Siz falan diyorum da, kim olduğun da belli aslında. Bloklamak en güzeli.

    kım olcak cai tabi ki hala anlayamadınmı jay jay ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VETTEL99

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: VETTEL99

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Konya'ya 20 liraydı o değişmesin de gerisi umrumda değil.

    senı sokmayan yılan bin yaşasın mantığa bak

    Tamam hadi tepkimizi koyalım, avatarlarımızı siyah yapalım ve daha önce Türk Telekom, Tüpraş, Erdemir, Ereğli, Eti gibi kurumların satışını engellediğmiiz gibi bunu da engelleyelim kardeşim. Var mısın?

    üstüne düşen en temel vazife sandık başına gittiğin de yazdığın gibi sadece çıkarlarını değil başkalarınıda düşünebilmek bunu başardığında zaten bu satışları engellemiş olursun selametle

    Dediğini yaptım yine değişen bir şey olmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    quote:

    Orijinalden alıntı: WalkieTalkie2

    Ya off çok boş muhalafetsiniz valla, demiryolunu kimsenin iplediği yok anlayın artık , hala millet otobüsle uçakla gidiyor. Ülkenin her yerine hızlı tren gelsin, demiryolu özel olsun, para bassın, özel sektör kazansın devlet vergiden kazansın işletme yapmadan. Bürokratlar bir halttan anlamıyor anlayın artık şunu, memurun işletttiği hiç bir şeyden hayır gelmez,

    Vergilerle ancak gün kurtarılır. Sermaye oluşturulmaz. Yıllar öncesinin beceriksiz hükümetlerinin yedikleri haltları bahane ederek, stratejik kurumların satılmasını haklı gösteremezsiniz. Cahilliktir bu.

    Demiryolunu kimsenin iplemediğini söylemek karacahilliktir hatta.

    Siz falan diyorum da, kim olduğun da belli aslında. Bloklamak en güzeli.

    Koy enstituleri kapatilmasa hersey farkli olurdu :))))))))€ amerikanin oyunu bunlar :d

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yazık. Tek diyebildiğim bu.
  • Eger ulkemizde ki demiryolu agini fazlasiyla artiracak ve gelistireceklerse sevindim bu habere.devletin bisey yapacagi yok zaten , anca vatandasa " gel gostereyim ne kadar yaptigimi " diye terbiyesizce laf sokar.baska da bi halt yedikleri yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Say Goodbye

    Ido feribot hattında çalışıyorum bırak yolcuları bizi bile iplemiyor şirket, tepeden tırnağa her şeyi kıstılar

    Allah demiryollarında çalışanlara kolaylık versin bundan sonra

    bütün bursa gazetelerinin manşet haberi ido bir haber daha okudum geçende 2-3 vapur kiralamış mı ne devlet, onla ucuz ulaşım sağlayacakmış. adını da hatırlayabilsem,, türkçeydi,, külüstür bir vapur. resmi vardı gazetede. varmı ido otobüslerinden başka karşıya geçen böyle içine araçta alabilen birşey??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Life Eternal -- 30 Haziran 2012; 16:30:31 >
  • TCDD benim tez konum idi. Bu kurum, kurulduğu günden bu yana hiç bir zaman kar etmemistir. Bu nedenle devletin sırtına bir yük olmuştur. Ayrıca, cogumuzun bildigi gibi trenler oldukça yavaş ve çağ dısı kalmıştır. Yani, bu kurumun işletilmesi de oldukça kötüdür.

    Normal şartlar altında kimse böyle bir kurumu satın almak istemez. Çünkü bahsettigim zararlar öyle uç bes zam yaparak vs. kapatilabilecek zararlar değil.

    Siyasi gorusten bağımsız olarak baktığımızda bu özelleştirmenin sadece üst yapı kullanım hakkı olarak yapılması Türkiye'nin demiryolu sektörüne fayda getirecektir. Çünkü, mevcut yönetim bir KİT oldugundan ve cok da kar amacı gutmediginden başarısız olmaktadır. Kar amacı ile işletilirse kaliteli hizmeti ve rekabet ile denge fiyatını beraberinde getirecektir. Bu nedenle uzun vadede yolcuların da mağduriyetinin kalmayacağı fikrindeyim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Özelleşeceği kaç yıldır biliniyordu; sırf bunun için 2 yıl önce bütün yük ve yolcu taşımacılığı için güzergah ve zaman optimizasyonu yaptım bir hocam ile birlikte, özelleştirildikten sonra da kayda değer bir ücrete satılacaktır demiryollarına. YHT projeleri neden bu kadar hızlı yapılmaya çalışılıyor sanıyorsunuz? Telekom gibi 2 yıllık karına satarlar artık burayı da...
  • ne diyo la bu ergen?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: franchise

    TCDD benim tez konum idi. Bu kurum, kurulduğu günden bu yana hiç bir zaman kar etmemistir. Bu nedenle devletin sırtına bir yük olmuştur. Ayrıca, cogumuzun bildigi gibi trenler oldukça yavaş ve çağ dısı kalmıştır. Yani, bu kurumun işletilmesi de oldukça kötüdür.

    Normal şartlar altında kimse böyle bir kurumu satın almak istemez. Çünkü bahsettigim zararlar öyle uç bes zam yaparak vs. kapatilabilecek zararlar değil.

    Siyasi gorusten bağımsız olarak baktığımızda bu özelleştirmenin sadece üst yapı kullanım hakkı olarak yapılması Türkiye'nin demiryolu sektörüne fayda getirecektir. Çünkü, mevcut yönetim bir KİT oldugundan ve cok da kar amacı gutmediginden başarısız olmaktadır. Kar amacı ile işletilirse kaliteli hizmeti ve rekabet ile denge fiyatını beraberinde getirecektir. Bu nedenle uzun vadede yolcuların da mağduriyetinin kalmayacağı fikrindeyim.

    peki en kötü zamanları düşünsek? oldu ki ülkede savaşlar çıktı, ve bu kurumda trenleri yerinden oynatmıyacağım diyor. veya ülkenin aleyhine kullanıyor. o zaman ne yapabileceğiz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WalkieTalkie2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: WalkieTalkie2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: WalkieTalkie2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: WalkieTalkie2

    Hangi kerize satcaklar

    "keriz" mi .. demiryolları'nın bütün kullanım hakları, bütün yetkileri, bütün fiyatlamaları satılan kuruma ait olacak... şuan ulaşım 20 milyonsa, gelip 100 milyon yapabilecek.. devlet dahil sesini çıkaramayacak... ah o keriz sen ben olabilsekte ..

    Thatcher özelleştirmişti ingilterede demiryollarını, ve bütün business kitaplarında örnek olarak gösterilir bu başarı. Ayrıca seni bilmem ama ben Ankara-İstanbul arası 100-150 lira ödemeye razıyım business tarzı bir yolculuk için eğer 2 saate inecekse, havalimanına gidince kafadan 1.5-2 saat kaybediyorsun zaten uçağıı beklerken.

    öncelikle biz ingiltere değiliz. hiçbir şekilde benzeşme mümkünatımız olmadığı için örneğin yanlış.

    senin durumun iyidir veya sana koymaz bu ulaşım,, veya zaten ayda yılda bir kullanırsın belki,, ama sen türkiye'nin %0,1'i bile değilsin be kardeşim,,, bir kurum özelleşirse,, bilki 2-3 süsten başka 5 kuruşluk hizmet gelmez,, aksine o kurum fiyatlamalarında büyük bindirim olur.

    Düşüncen çok yanlış, öyle 10 kat fazla fiyat çekemez özel sektör. Sonuçda yolcu olmassa batarlar, halka hitap edecektir kesinlikle, arz-talep kuralı.

    eminim o kurumu alabilecek olan kurum,, son kuruşuyla alacak değil herhalde... belki toplam bütçesinin 10'da biridir. çokta şeyinde onların. benzinede ihtiyacımız var ama, 1 tl olan benzini 5 tl'den bile alabiliyoruz değil mi.. demekki mike mike o trenlere binilir. onlar batarsa, senin halkın toptan batar merak etme. onlar batmaz. senin bünyen nasıl ekmek ve suya muhtaçsa, halkta o trene binmeye muhtaç.

    Ya off çok boş muhalafetsiniz valla, demiryolunu kimsenin iplediği yok anlayın artık , hala millet otobüsle uçakla gidiyor. Ülkenin her yerine hızlı tren gelsin, demiryolu özel olsun, para bassın, özel sektör kazansın devlet vergiden kazansın işletme yapmadan. Bürokratlar bir halttan anlamıyor anlayın artık şunu, memurun işletttiği hiç bir şeyden hayır gelmez,

    Boşuna uğraşma anlamazlar, anlamak bile istemezler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi keremersoy -- 30 Haziran 2012; 16:41:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: franchise

    TCDD benim tez konum idi. Bu kurum, kurulduğu günden bu yana hiç bir zaman kar etmemistir. Bu nedenle devletin sırtına bir yük olmuştur. Ayrıca, cogumuzun bildigi gibi trenler oldukça yavaş ve çağ dısı kalmıştır. Yani, bu kurumun işletilmesi de oldukça kötüdür.

    Normal şartlar altında kimse böyle bir kurumu satın almak istemez. Çünkü bahsettigim zararlar öyle uç bes zam yaparak vs. kapatilabilecek zararlar değil.

    Siyasi gorusten bağımsız olarak baktığımızda bu özelleştirmenin sadece üst yapı kullanım hakkı olarak yapılması Türkiye'nin demiryolu sektörüne fayda getirecektir. Çünkü, mevcut yönetim bir KİT oldugundan ve cok da kar amacı gutmediginden başarısız olmaktadır. Kar amacı ile işletilirse kaliteli hizmeti ve rekabet ile denge fiyatını beraberinde getirecektir. Bu nedenle uzun vadede yolcuların da mağduriyetinin kalmayacağı fikrindeyim.

    peki en kötü zamanları düşünsek? oldu ki ülkede savaşlar çıktı, ve bu kurumda trenleri yerinden oynatmıyacağım diyor. veya ülkenin aleyhine kullanıyor. o zaman ne yapabileceğiz?

    Düşünceniz biraz ütopik açıkcası. Kara savaşları eskide kaldı. Ülkeler milyonlarca insanı bir saniyede oldurebilcek teknolojilere(!) sahip.

    Ancak, yasalar hükumete zaruri durumlarda cebren el koyma yetkisi vermiştir. Yani, böyle bir durumda devlet benim altımdaki arabadan, pegasus'un uçağına ya da TCDD'nin trenlerine yasal olarak el koyabilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: franchise


    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: franchise

    TCDD benim tez konum idi. Bu kurum, kurulduğu günden bu yana hiç bir zaman kar etmemistir. Bu nedenle devletin sırtına bir yük olmuştur. Ayrıca, cogumuzun bildigi gibi trenler oldukça yavaş ve çağ dısı kalmıştır. Yani, bu kurumun işletilmesi de oldukça kötüdür.

    Normal şartlar altında kimse böyle bir kurumu satın almak istemez. Çünkü bahsettigim zararlar öyle uç bes zam yaparak vs. kapatilabilecek zararlar değil.

    Siyasi gorusten bağımsız olarak baktığımızda bu özelleştirmenin sadece üst yapı kullanım hakkı olarak yapılması Türkiye'nin demiryolu sektörüne fayda getirecektir. Çünkü, mevcut yönetim bir KİT oldugundan ve cok da kar amacı gutmediginden başarısız olmaktadır. Kar amacı ile işletilirse kaliteli hizmeti ve rekabet ile denge fiyatını beraberinde getirecektir. Bu nedenle uzun vadede yolcuların da mağduriyetinin kalmayacağı fikrindeyim.

    peki en kötü zamanları düşünsek? oldu ki ülkede savaşlar çıktı, ve bu kurumda trenleri yerinden oynatmıyacağım diyor. veya ülkenin aleyhine kullanıyor. o zaman ne yapabileceğiz?

    Düşünceniz biraz ütopik açıkcası. Kara savaşları eskide kaldı. Ülkeler milyonlarca insanı bir saniyede oldurebilcek teknolojilere(!) sahip.

    Ancak, yasalar hükumete zaruri durumlarda cebren el koyma yetkisi vermiştir. Yani, böyle bir durumda devlet benim altımdaki arabadan, pegasus'un uçağına ya da TCDD'nin trenlerine yasal olarak el koyabilir.

    devletin öyle durumlarda dolabındaki ekmeği bile almaya hakkı var, ama el koyamayacağı durumlar olabilir, farzet ki böyle bir durumda, kimsenin haberi olmadan trenler pkk lehine çalışıyor? gece saatinde onların toplarını, mermilerini, kaçak teröristleri taşıyor ankaraya. büyükşehirlere. ne yapabileceksin? " nerden nereye geldim bende işe bak. "




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.