Şimdi Ara

Demiryolları özelleştiriliyor ... (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
144
Cevap
1
Favori
4.164
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yetmez ama evet...İnşallah daha beter olur...
  • Oooh yarasın, sata sata mal bırakmadılar memlekette...
    Mallar, topraklar bitince vatandaşları da satarlarsa hiç şaşırmam.
    Büyük ihtimalle yine Arap şeyhine verirler demiryolu ihalesini de el altından...
  • Arkadaşlar hiç devlet işinde çalıştınızmı, ben çalıştım, devlet kendi zarar ettiriri oradaki işçilerin hiç birinin suçu yoktur yatıranda devlet çalıştıranda, oy kaygısı ile 10 kişinin çalışacagı yere 100 kişi alınırsa işçide yatar.

    Devtletin kar eden kuruluşlarını zarar ettiren hükümetler sonrada bunları halka gösterip orada çalışanlarla halkı birbirine düşman ediyorlar, sokkata adam bile bana diyorki ooo kebab adamalr bak günde 8 saat açlışacakmış akşamda 6 oldumu eve gidecekmiş akşam eve gitmeyecek eşek gibi çalışacak diyor bende oha diyorum özel sektörde sen sömürülüyorsa hakkını arayamıyorsa haftalık çalışma saatinin 45 saat oldugundan haberin yoksa suç sende.

    Türkiyede özelleştirme adam gibi olmaz bakınız telekoma bir halt olmadı beterin beteri oldu.

    internet bölümünde bir arkadaş yazmış fransada 300 kanal HD dahil - bütün dünya telefon görüşmeleri dahil (sınırsız) 100 MB (bölgelere göre) hepsi 86 tl

    bizde ne kadar bakınız özeleşince yani peşkeş çekilince Türk iş adamı bir şeyi geliştirmez.

    Bakınız tofaşa koç 30 kusur sene 131 motorlar halka resmen soktu hiç bir geliştirme yenileme yapmadan (kasa isim hariç)

    buradanda bizdeki özel sektörün durumunu anlayabilirsiniz.

    bizdeki özel sektör halkı kazıklamak için var bakınız çevrenize sanayiye gidiniz çogu insan asgari ücretin altında sigortasız çalışıyor.

    Bu onların suçu diyeceksiniz tabi gidip şikayet etsinler diyeceksiniz, egitimi bozuk ülkenin insanalrı bunları nereden bilecekler.

    Eger yukardaki arkadaşalrında dedigi gibi özel sektörüümz terbiye edilirse ancak o zaman özelleştirme olur

    bu yapılanın adına peşkeş çekme, yandaş kayırma denir.

    Saglıkdaki durumu gören görüyor hastahanelerde kuyruk bitti yalanı ile halkımız kandırılıyor ben tepecik hastahanesine gece gitmezsem bir çok numara kalmıyor özele gidersemde ssk dan beter muamele görüyorum bir sürüde fatura çıkarıyorlar

    ha diyeceksinizki şikayet et kimi kime,

    hani milli egitim bakını diyor ya asla okula para vermeyin ama ögretmelerede arkadan alın alabildiginiz kadar diyor herşey üç kagıt.




  • madem satacaktın ne diye o kadar para harcadın hızlı tren için alt yapı yaptın tren satın aldın elini dokundurmadan sataydın ya oh kebap hazır düzene kon bir vatandaş olarak hakkımı helal etmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    madem satacaktın ne diye o kadar para harcadın hızlı tren için alt yapı yaptın tren satın aldın elini dokundurmadan sataydın ya oh kebap hazır düzene kon bir vatandaş olarak hakkımı helal etmiyorum.

    Çok basit bütün para halka sokularak yapıldı yandaşa, candaşa peşkeş çekilecek halkımda susacak.
    Hak falan bilmez bunlar.
  • Yıl olmuş 2012 hala özelleştirmeye karşı çıkan var.

    Devlet neden demiryolunu işletir ben onu anlamıyorum. Trenler ortada özel şirket alıp adam eder belki.


    Savaş zamanında demiryollarını kullanamayız diyenlerse 1950 lerden kalma herhalde.
  • Yazılanları iyice okumak lazım...Okuduğunu iyice anlamak lazım...Off off...Çok zorlu bir süreç...

    Burada özelleştirmeye karşı olan yok;yoktur sanırım yani...

    Adamına,yandaşa,işi bilmeyene,işi alıp vatandaşa kan kusturana,iki yıllık kârına yapılan özelleştirmeye karşı çıkılıyor...
  • Ben kendi adıma özeleştirmeye karşı çıkmıyorum ortada özelleştirme adına peşkeş çekilmiş devletin idare etmesindende beter uygulamalar var.

    Sokaktaki insan zihniyeti şu ben yandım onlarda yansın.

    Ben günde 12 - 16 saat açlışıyorsam onlarda sürünsün, ama demiyorki bende insani şartlara bende kavuşayım, Türkiyede %90 özel şirketlerde insani çalışma yok.

    Ben 1980 li yıllarda özel bir şirketde çalışırken,
    bir ay 1,5 maaş,
    diğer ay erzak eve 3 günde taşırdım,
    kışlık kömür,
    şu anki asgari ücretin 4 katı maaş,
    yeni karamürselden alış veriş fişi,
    gececi kalırsan gece pirimi, ayrıyetden %50 mesai parası,
    Hafta sonu çalışırsam (cumartesi - pazar) %100 mesai parası
    servis
    senede 6 yarım maaş ikramiye
    özel doktor
    5 yıllık olana yarım altın
    10 yıllık olana tam altın
    özel günlerde rken paydos (dini byarmalarda, milli maçlarda)

    Vb gibi aklıma gelemeyen harika iş yerinde çalıştım.

    Şimdi varmı bu şartlarda iş yeri yok, çocu kene olmuş işçiyi sömürüyor vede bunda çanak tutan gene bizim emekçi arkadaşalrımız bizi bize kırıdıryorlar.

    İzmir ESHOT çalışanalrı eskiden ESHOT elemanı idi gidin sorun şimdi İzelman elemanı neden az maaş vermek için, haklarının yarısını kesmek için

    Dünya iyiye değil sömürüye gidiyor, bizde bunu görmiyoruz.

    Mesaj yazan arkadaşlar bütün yazılanları okuyunuz.

    Bu ülkede özelleştirilen hiç bir kuruluşda zerre ilerleme olmaz posası çıkarılıp o şekilde senelerce kullanılır, olan orada işçiye olur, ilk yıllarda makineler yenidir patronun istedigi çıkar ama zaman geçtikçe makineler eskir işçiler bir kat daha fazla çalışırlar ezilirler, halkları ellerinden alınır, 2-3 senede bir kriz uydurulur ama onlara değil bize onlar gene yatlarda, katlarda, avrupalarda gezereken sen burada çocugumu üniversiteye nasıl gönderirimin derdindesin sorumlu ebeveynsen eger.

    Devletde hükümet edenler önce şirket sahipleri olmasınlar kendi şirketlerinin çıkarlarına değil ülkeye yararlı kanunlar çıkarsınlar.

    Özel sektör adam edildikten sonra isterse herşeyti özelleştirsinler sadece bazı kurumlar hariç.




  • Özelleştirmeye kimsenin karşı çıkacağını zannetmiyorum.. Ama özelleştirme, tam değerine ve dürüstçe yapılmışsa...!

    Tekel alkollü içecekler özelleştirmesi gibi olacaksa tabi karşıyım.. Sonuçta satılanlar bizim milli varlığımız..

    Örneğin; Devletin, 1 milyar 808 milyon dolar zarar ettiği bir özelleştirme örneği

     Demiryolları özelleştiriliyor ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frux

    Özelleştirmeye kimsenin karşı çıkacağını zannetmiyorum.. Ama özelleştirme, tam değerine ve dürüstçe yapılmışsa...!

    Tekel alkollü içecekler özelleştirmesi gibi olacaksa tabi karşıyım.. Sonuçta satılanlar bizim milli varlığımız..

    Örneğin; Devletin, 1 milyar 808 milyon dolar zarar ettiği bir özelleştirme örneği

     Demiryolları özelleştiriliyor ...





    Aynen benimde yukarda yazdıgım harika şirketler ortaya çıkacaksa ben hiç karşı değilim.

    Yeterki bu ülkenin yetimlerinin gerçek anlamda hakları gasp edilmesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Perfect Blue -- 30 Haziran 2012; 23:16:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    Yazılanları iyice okumak lazım...Okuduğunu iyice anlamak lazım...Off off...Çok zorlu bir süreç...

    Burada özelleştirmeye karşı olan yok;yoktur sanırım yani...

    Adamına,yandaşa,işi bilmeyene,işi alıp vatandaşa kan kusturana,iki yıllık kârına yapılan özelleştirmeye karşı çıkılıyor...

    Buna bende karşıyım, yandaşına vermesi tabi ki çok kötü, ama devlette kalmasından daha kötü değil bence.
  • Ben burada kendime değil gelecek kuşaklara zararı olmasın diye ayzıyorum yoksa devletdede çalıştım hatta ayrılıp özeldede çalıştım, çalışana işinde tek iyi olana maaş çok hemde istedigi koşullarda.

    Ama iş benle onla, şunla bitmiyor, ben 2500 - 3000 tl maaş alırken yanımdaki 700 tl alırsa ben üzülürüm onun içinde mücadele ederim, bana verilene göre onada maaş vdrilmesini sügortasının aldıgı paradan yatmasını isterim, yani kendime müslüman değilim halk deyişi ile.


    Bizler emekli olduk geziyoruz ya şimdiki gençler daha şimdiden hayatlarından bıktılar (gelecegini düşünenler)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frux

    Özelleştirmeye kimsenin karşı çıkacağını zannetmiyorum.. Ama özelleştirme, tam değerine ve dürüstçe yapılmışsa...!

    Tekel alkollü içecekler özelleştirmesi gibi olacaksa tabi karşıyım.. Sonuçta satılanlar bizim milli varlığımız..

    Örneğin; Devletin, 1 milyar 808 milyon dolar zarar ettiği bir özelleştirme örneği

     Demiryolları özelleştiriliyor ...


    telekom 2 yıllık karına satıldı o var bide




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    Dünyanın parasını harcayıp o kadar yol yapıldı , bir sürü para harcanıp onun bunun 20 sene önce kullandığı diziler yht adı altında alındı alındı milyarlarca lira harcandı ... şimdide adamlarına peşkeş çekiyorlar . Bütün altyapı çalışmaları , alınan diziler , yapılan yollar bizim vergilerimizle yapıldı şimdi satılacak . Satılmasından yana olanlar düşünsün bir vatandaşı özelleştirme sırası ne zaman gelecek ? Burda liberal üslupla edbiyat yapmaya çalışanlara sesleniyorum .

    hangi 20 sene öncesinin trenleri ya bu kadar atılmaz ki. 300 km hızla giden ve 20 sene öncesinin teknolojisi öyle mi? komik olmayın bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    madem satacaktın ne diye o kadar para harcadın hızlı tren için alt yapı yaptın tren satın aldın elini dokundurmadan sataydın ya oh kebap hazır düzene kon bir vatandaş olarak hakkımı helal etmiyorum.

    kusura bakma da 50 km hızla gidilen bir demiryolu ağını kim neden alsın ki
  • Arkadaşlar fransada, ingilterede 20 sene önce 250 - 300 kilometre giden trenler vardı, bize gelenler onlar için eski teknoloji bu hep böyle olmutyormu birbirinize kırıcı sözler söylecveginize araştırınız.

    Şu an bakınız TGV Trenleri 578.6 km gidiyor.

    Bir örnek daha renault 19 europa denilen araçlardaki motorlar senelerce fransa depolarında bekledi satamadılar elerinde kaldı sonra Türkiye ile anlaşma imzalayıp yeni kasa ile yeni model diye afedersiniz bize soktular.

    Bunu eski gazetelerin ekonomi sayfalarını araltoranlar bulabilirler.

    Bakınız 1984 senesinde izmire almanyadan yeşil rankli banliyö trenleri geldi bunları almadık 30 yıllıgına kiraladık dahalen aynı makineler taş giib açlışıyor ama eski teknoloji om zamanda eski idi birazcık araştıralım, biz avrupanın çöplügü olduk bunun farkında değiliz.
  • Bazı yorumcular 1980'li yıllarda İngiltere Başbakanının demiryollarını özelleştirmesinden, bu devirde özelleştirmeye karşı olunamayacağından bahsetmişler. İngiltere'de demiryolları özelleştirildikten sonra kazalar artmaya başlamış ve yapılan özelleştirme gözden geçirilmek zorunda kalınmıştı. İngiltere demiryolları teknolojisinde Fransızların ve Almanların çok gerinde kalmıştı. Bugün rekabetin çok yoğun olduğu otomobil sektöründe VW ve Renault'da devlet hisseleri var. Kapitalizmin ana vatanın Amerika'da dünyanın en büyük KİTi TAV (Tenesse Vadi İdaresi) en az 60 yıldır varlığını sürdürüyor. Uzun yılların emeği ile oluşturulmuş kuruluşlar devletin elinden çıkarılamaz. Devlet yönetimindeki bir kuruluş illa ki zarar edecek diye bir şey yok. Adam gibi yönetildiği takdirde devlet kuruluşları zarar etmez. Zarar eden KİTLerin nasıl zarar ettiğine bazı yorumcular değinmişler. Siyasi iktidarlar KİTlere liyakati olamayan yöneticiler atarlarsa, bu kuruluşlar rasyonel yönetilmezlerse elbette zarar ederler. Özelleştirme 1980'li yıllardan başlayarak başta Amerika ve İngiltete olmak üzere emperyalist devletlerin geri kalmış ülkelere dayattıkları bir sistem. Newyork limanını Araplar almak istediğinde Amerika'da yer yerinden oynuyor. İngilizler ultraliberal politikalarn öncülüğünü yapıyorlar. Bugün İngilizlerin elinde kalmış bir tane ulusal otomobil markası var mıdır? Hepsi yabancıların elinde. Özelleştirmeye nasıl karşı çıkarsınız diyen yorumcuların tuzu kuru herhalde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Perfect Blue

    Arkadaşlar fransada, ingilterede 20 sene önce 250 - 300 kilometre giden trenler vardı, bize gelenler onlar için eski teknoloji bu hep böyle olmutyormu birbirinize kırıcı sözler söylecveginize araştırınız.

    Şu an bakınız TGV Trenleri 578.6 km gidiyor.

    Bir örnek daha renault 19 europa denilen araçlardaki motorlar senelerce fransa depolarında bekledi satamadılar elerinde kaldı sonra Türkiye ile anlaşma imzalayıp yeni kasa ile yeni model diye afedersiniz bize soktular.

    Bunu eski gazetelerin ekonomi sayfalarını araltoranlar bulabilirler.

    Bakınız 1984 senesinde izmire almanyadan yeşil rankli banliyö trenleri geldi bunları almadık 30 yıllıgına kiraladık dahalen aynı makineler taş giib açlışıyor ama eski teknoloji om zamanda eski idi birazcık araştıralım, biz avrupanın çöplügü olduk bunun farkında değiliz.


    Yalnız örnek hatalı. Fransa'nın hiçbir yerinde, hiçbir hatta trenler 580 km/s hızla gitmiyor. O dediğiniz bir rekor denemesi olup, trenin limitlerini ölçmek adına yapıldı.

    300 kilometre hızı geçen bir hızlı tren hattı bulmak zor. O da yolun belli kısımlarında, imkan varsa çıkılan hız.

    Trenin kalitesi hızla ölçülmez. Barındırdığı teknolojiler, kullandığı sistem, verimlilik gibi konular daha önemlidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    quote:

    Orijinalden alıntı: Perfect Blue

    Arkadaşlar fransada, ingilterede 20 sene önce 250 - 300 kilometre giden trenler vardı, bize gelenler onlar için eski teknoloji bu hep böyle olmutyormu birbirinize kırıcı sözler söylecveginize araştırınız.

    Şu an bakınız TGV Trenleri 578.6 km gidiyor.

    Bir örnek daha renault 19 europa denilen araçlardaki motorlar senelerce fransa depolarında bekledi satamadılar elerinde kaldı sonra Türkiye ile anlaşma imzalayıp yeni kasa ile yeni model diye afedersiniz bize soktular.

    Bunu eski gazetelerin ekonomi sayfalarını araltoranlar bulabilirler.

    Bakınız 1984 senesinde izmire almanyadan yeşil rankli banliyö trenleri geldi bunları almadık 30 yıllıgına kiraladık dahalen aynı makineler taş giib açlışıyor ama eski teknoloji om zamanda eski idi birazcık araştıralım, biz avrupanın çöplügü olduk bunun farkında değiliz.


    Yalnız örnek hatalı. Fransa'nın hiçbir yerinde, hiçbir hatta trenler 580 km/s hızla gitmiyor. O dediğiniz bir rekor denemesi olup, trenin limitlerini ölçmek adına yapıldı.

    300 kilometre hızı geçen bir hızlı tren hattı bulmak zor. O da yolun belli kısımlarında, imkan varsa çıkılan hız.

    Trenin kalitesi hızla ölçülmez. Barındırdığı teknolojiler, kullandığı sistem, verimlilik gibi konular daha önemlidir.

    Ben teknoljiyi birlikte degerlendiririm, fransızlar 586 km yaparken sadece hızı değil konforu, teknolojiyide beraberinde geliştiriyorlar.

    Sadece onu demek tabii saçma olurdu.

    Ben 40 sene önce lisede iken fen ve teknoloji kolunda iken japonların tasarladıkları 25,000 km ile ilerde gidecek trenleride biliyorum yani teknolojiyi yakınen takip ediyorum hız tutkunuda değilim arabamda 320 ibre var diye basmam yolun durumuna göre yani hız demek herşey, teknoloji demek değildir bilincindeyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Perfect Blue

    Arkadaşlar fransada, ingilterede 20 sene önce 250 - 300 kilometre giden trenler vardı, bize gelenler onlar için eski teknoloji bu hep böyle olmutyormu birbirinize kırıcı sözler söylecveginize araştırınız.

    Şu an bakınız TGV Trenleri 578.6 km gidiyor.

    Bir örnek daha renault 19 europa denilen araçlardaki motorlar senelerce fransa depolarında bekledi satamadılar elerinde kaldı sonra Türkiye ile anlaşma imzalayıp yeni kasa ile yeni model diye afedersiniz bize soktular.

    Bunu eski gazetelerin ekonomi sayfalarını araltoranlar bulabilirler.

    Bakınız 1984 senesinde izmire almanyadan yeşil rankli banliyö trenleri geldi bunları almadık 30 yıllıgına kiraladık dahalen aynı makineler taş giib açlışıyor ama eski teknoloji om zamanda eski idi birazcık araştıralım, biz avrupanın çöplügü olduk bunun farkında değiliz.



    tgv sadece deneysel amaçlı o hızlara çıktı .bu deneyler genelde japonya -çin - fransanın teknoloji yarışlarının gösterisidir.

    ayrıca bizde ki trenler ile tgv farklı tipteki tren setleridir.

    ve de dünyanın hiçbir yerinde kullanımda 350 km/h geçen yoktur.

    yani bizdeki trenlerde 20-30 sene öncesi teknoloji demek haksızlık olur. firma kendi ülkesinde ne üretiyorsa bide onu satıyor.

    ithal araba aldığımız da bize eski modelleri mi satıyorlar . tabii ki hayır.

    dediğiniz reno gibi olaylar 80-90 yılların türkiyesinde olan şeyler . şimdi öyle bir şey olsa herkes öğrenin neyin ne olduğunu.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.