Şimdi Ara

Demiryolları özelleştiriliyor ... (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
144
Cevap
1
Favori
4.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    Dünyanın parasını harcayıp o kadar yol yapıldı , bir sürü para harcanıp onun bunun 20 sene önce kullandığı diziler yht adı altında alındı alındı milyarlarca lira harcandı ... şimdide adamlarına peşkeş çekiyorlar . Bütün altyapı çalışmaları , alınan diziler , yapılan yollar bizim vergilerimizle yapıldı şimdi satılacak . Satılmasından yana olanlar düşünsün bir vatandaşı özelleştirme sırası ne zaman gelecek ? Burda liberal üslupla edbiyat yapmaya çalışanlara sesleniyorum .

    hangi 20 sene öncesinin trenleri ya bu kadar atılmaz ki. 300 km hızla giden ve 20 sene öncesinin teknolojisi öyle mi? komik olmayın bence

    Söylediğimi ıspatlarım burda sana o trenler 20 sene öncenin teknolojisiyle çalışıyo , ben boş konuşmam dünyada gelişmiş ülkelerin 20 sene önceden kullandığı teknolojiyi kullanıyoruz bkz wikipedia bulamazsan link atarım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: Perfect Blue

    Arkadaşlar fransada, ingilterede 20 sene önce 250 - 300 kilometre giden trenler vardı, bize gelenler onlar için eski teknoloji bu hep böyle olmutyormu birbirinize kırıcı sözler söylecveginize araştırınız.

    Şu an bakınız TGV Trenleri 578.6 km gidiyor.

    Bir örnek daha renault 19 europa denilen araçlardaki motorlar senelerce fransa depolarında bekledi satamadılar elerinde kaldı sonra Türkiye ile anlaşma imzalayıp yeni kasa ile yeni model diye afedersiniz bize soktular.

    Bunu eski gazetelerin ekonomi sayfalarını araltoranlar bulabilirler.

    Bakınız 1984 senesinde izmire almanyadan yeşil rankli banliyö trenleri geldi bunları almadık 30 yıllıgına kiraladık dahalen aynı makineler taş giib açlışıyor ama eski teknoloji om zamanda eski idi birazcık araştıralım, biz avrupanın çöplügü olduk bunun farkında değiliz.



    tgv sadece deneysel amaçlı o hızlara çıktı .bu deneyler genelde japonya -çin - fransanın teknoloji yarışlarının gösterisidir.

    ayrıca bizde ki trenler ile tgv farklı tipteki tren setleridir.

    ve de dünyanın hiçbir yerinde kullanımda 350 km/h geçen yoktur.

    yani bizdeki trenlerde 20-30 sene öncesi teknoloji demek haksızlık olur. firma kendi ülkesinde ne üretiyorsa bide onu satıyor.

    ithal araba aldığımız da bize eski modelleri mi satıyorlar . tabii ki hayır.

    dediğiniz reno gibi olaylar 80-90 yılların türkiyesinde olan şeyler . şimdi öyle bir şey olsa herkes öğrenin neyin ne olduğunu.

    Yukarda arkadaş aynı şeyleri yazdı.

    Ben dünyaya ne satılıyorsa ülkemizdede aynıları satılıyora katılmıyorum, Tv lerde bile mesela samsun amerika üretimleri var avrupa üretimleri var bunu Tv bölümünde albani hocaya sorunuz.

    Klimadada öyle üst modeller asla ülkemize gelmez kodları ile oynanmış btu düşürülmüş alt kaliteler üst paraya bu halka satılır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    Dünyanın parasını harcayıp o kadar yol yapıldı , bir sürü para harcanıp onun bunun 20 sene önce kullandığı diziler yht adı altında alındı alındı milyarlarca lira harcandı ... şimdide adamlarına peşkeş çekiyorlar . Bütün altyapı çalışmaları , alınan diziler , yapılan yollar bizim vergilerimizle yapıldı şimdi satılacak . Satılmasından yana olanlar düşünsün bir vatandaşı özelleştirme sırası ne zaman gelecek ? Burda liberal üslupla edbiyat yapmaya çalışanlara sesleniyorum .

    hangi 20 sene öncesinin trenleri ya bu kadar atılmaz ki. 300 km hızla giden ve 20 sene öncesinin teknolojisi öyle mi? komik olmayın bence

    Söylediğimi ıspatlarım burda sana o trenler 20 sene öncenin teknolojisiyle çalışıyo , ben boş konuşmam dünyada gelişmiş ülkelerin 20 sene önceden kullandığı teknolojiyi kullanıyoruz bkz wikipedia bulamazsan link atarım

    yolcu taşımada kullanılan 300 km hızla giden tren seti varsa linki varsa bakabilirim. deneysel hızlardan bahsetmiyorum.

    ayrıca o hızlarda giden trenler var ise bu bizim eski teknoloji kullandığımız anlamına gelmez. sonuçta limitler bellidir aşağı yukarı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Perfect Blue

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: Perfect Blue

    Arkadaşlar fransada, ingilterede 20 sene önce 250 - 300 kilometre giden trenler vardı, bize gelenler onlar için eski teknoloji bu hep böyle olmutyormu birbirinize kırıcı sözler söylecveginize araştırınız.

    Şu an bakınız TGV Trenleri 578.6 km gidiyor.

    Bir örnek daha renault 19 europa denilen araçlardaki motorlar senelerce fransa depolarında bekledi satamadılar elerinde kaldı sonra Türkiye ile anlaşma imzalayıp yeni kasa ile yeni model diye afedersiniz bize soktular.

    Bunu eski gazetelerin ekonomi sayfalarını araltoranlar bulabilirler.

    Bakınız 1984 senesinde izmire almanyadan yeşil rankli banliyö trenleri geldi bunları almadık 30 yıllıgına kiraladık dahalen aynı makineler taş giib açlışıyor ama eski teknoloji om zamanda eski idi birazcık araştıralım, biz avrupanın çöplügü olduk bunun farkında değiliz.



    tgv sadece deneysel amaçlı o hızlara çıktı .bu deneyler genelde japonya -çin - fransanın teknoloji yarışlarının gösterisidir.

    ayrıca bizde ki trenler ile tgv farklı tipteki tren setleridir.

    ve de dünyanın hiçbir yerinde kullanımda 350 km/h geçen yoktur.

    yani bizdeki trenlerde 20-30 sene öncesi teknoloji demek haksızlık olur. firma kendi ülkesinde ne üretiyorsa bide onu satıyor.

    ithal araba aldığımız da bize eski modelleri mi satıyorlar . tabii ki hayır.

    dediğiniz reno gibi olaylar 80-90 yılların türkiyesinde olan şeyler . şimdi öyle bir şey olsa herkes öğrenin neyin ne olduğunu.

    Yukarda arkadaş aynı şeyleri yazdı.

    Ben dünyaya ne satılıyorsa ülkemizdede aynıları satılıyora katılmıyorum, Tv lerde bile mesela samsun amerika üretimleri var avrupa üretimleri var bunu Tv bölümünde albani hocaya sorunuz.

    Klimadada öyle üst modeller asla ülkemize gelmez kodları ile oynanmış btu düşürülmüş alt kaliteler üst paraya bu halka satılır.



    evet satılmayabilir çünkü bizim distribütör diye geçinen insanlarımız getirdiği üründen nasıl donanım çıkarım çıkardığım kadarıyla nasıl müşteriye geçiririm derdinde olduğu için dediğin doğru.

    ama bu trenler devlet ihalesiyel alınan. şartları belli trenler.

    tcdd 250-300 km/h hızlarda gidebilen yht ı almak istedi o yüzden bunlar geldi.

    ama deseydi ki çindeki japonyadaki daha hızlı olan setler almak isteseydi o zman raylardan tut işletmeye kadar farklı şartlar isteyerek ihaleye çıkacaktı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    Dünyanın parasını harcayıp o kadar yol yapıldı , bir sürü para harcanıp onun bunun 20 sene önce kullandığı diziler yht adı altında alındı alındı milyarlarca lira harcandı ... şimdide adamlarına peşkeş çekiyorlar . Bütün altyapı çalışmaları , alınan diziler , yapılan yollar bizim vergilerimizle yapıldı şimdi satılacak . Satılmasından yana olanlar düşünsün bir vatandaşı özelleştirme sırası ne zaman gelecek ? Burda liberal üslupla edbiyat yapmaya çalışanlara sesleniyorum .

    hangi 20 sene öncesinin trenleri ya bu kadar atılmaz ki. 300 km hızla giden ve 20 sene öncesinin teknolojisi öyle mi? komik olmayın bence

    Söylediğimi ıspatlarım burda sana o trenler 20 sene öncenin teknolojisiyle çalışıyo , ben boş konuşmam dünyada gelişmiş ülkelerin 20 sene önceden kullandığı teknolojiyi kullanıyoruz bkz wikipedia bulamazsan link atarım

    yolcu taşımada kullanılan 300 km hızla giden tren seti varsa linki varsa bakabilirim. deneysel hızlardan bahsetmiyorum.

    ayrıca o hızlarda giden trenler var ise bu bizim eski teknoloji kullandığımız anlamına gelmez. sonuçta limitler bellidir aşağı yukarı.



    Dostum bak defalarca bindiğim o yht denilen tren 300 km yi ulaşmaya bırak 250 km yi bile zor görüyor senin bahsettiğin farklı birşey konya-ankara arası 300 km hıza dayanıklı yol yapıldı . Benim babam tcdd de makinistlik yapıyor ben sizin haberlerde gördüğünüz çoğu şeyi bizzat gözümle görüp inceleme imkanı buldum . Bizde tren rayla temas halinde 250 km yapabiliyor . Bu teknolojiyi bizim bu trenleri satın aldığımız ülke var ya artık kullanmıyor bunları . 1990 lardan önce bu teknolojiyle hızlanan trenler kullanıyordu hatta 250 km ile sefer yapan trenler 1980 lerden sonra yaygın olarak kullanılmaya başlandı yanılmıyorsam . Hali hazırda japonların geliştirdiği sürtünmeyi minimalize ederek manyetik kuvvetle rayla temas halindeolmadan giden trenleri kullanıyor bütün dünya uzun yıllardır gözünü seviyim biraz araştır




  • Birgün elimizde birşey kalmadığı anda neyi satacağız acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    Dünyanın parasını harcayıp o kadar yol yapıldı , bir sürü para harcanıp onun bunun 20 sene önce kullandığı diziler yht adı altında alındı alındı milyarlarca lira harcandı ... şimdide adamlarına peşkeş çekiyorlar . Bütün altyapı çalışmaları , alınan diziler , yapılan yollar bizim vergilerimizle yapıldı şimdi satılacak . Satılmasından yana olanlar düşünsün bir vatandaşı özelleştirme sırası ne zaman gelecek ? Burda liberal üslupla edbiyat yapmaya çalışanlara sesleniyorum .

    hangi 20 sene öncesinin trenleri ya bu kadar atılmaz ki. 300 km hızla giden ve 20 sene öncesinin teknolojisi öyle mi? komik olmayın bence

    Söylediğimi ıspatlarım burda sana o trenler 20 sene öncenin teknolojisiyle çalışıyo , ben boş konuşmam dünyada gelişmiş ülkelerin 20 sene önceden kullandığı teknolojiyi kullanıyoruz bkz wikipedia bulamazsan link atarım

    yolcu taşımada kullanılan 300 km hızla giden tren seti varsa linki varsa bakabilirim. deneysel hızlardan bahsetmiyorum.

    ayrıca o hızlarda giden trenler var ise bu bizim eski teknoloji kullandığımız anlamına gelmez. sonuçta limitler bellidir aşağı yukarı.



    Dostum bak defalarca bindiğim o yht denilen tren 300 km yi ulaşmaya bırak 250 km yi bile zor görüyor senin bahsettiğin farklı birşey konya-ankara arası 300 km hıza dayanıklı yol yapıldı . Benim babam tcdd de makinistlik yapıyor ben sizin haberlerde gördüğünüz çoğu şeyi bizzat gözümle görüp inceleme imkanı buldum . Bizde tren rayla temas halinde 250 km yapabiliyor . Bu teknolojiyi bizim bu trenleri satın aldığımız ülke var ya artık kullanmıyor bunları . 1990 lardan önce bu teknolojiyle hızlanan trenler kullanıyordu hatta 250 km ile sefer yapan trenler 1980 lerden sonra yaygın olarak kullanılmaya başlandı yanılmıyorsam . Hali hazırda japonların geliştirdiği sürtünmeyi minimalize ederek manyetik kuvvetle rayla temas halindeolmadan giden trenleri kullanıyor bütün dünya uzun yıllardır gözünü seviyim biraz araştır

    sürtünmeyi minimalize ederek manyetik kuvvetle rayla temas halindeolmadan giden trenler



    Arkadaşım bunları 30 yıldır biliyorum ta o zmandan beri üzerlerinde çalışılıyor ama sogutmada sorun yaşadıkları için uzun yıllar kullanmadılar ama şu an kulanılıyormu bilmiyorum.

    Ama yapılış amaçları tam havada gitmektir ama sogutmada hidrojen kulanılacagı için hidrojen maliyeli yüksek oldugu için ertelenmişti

    Hatta ya natioalda yada dıscoveriyde bunları gösterdi deneysel olarak japonyanınj içinde bir kaç tur çalıştıklarını.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    Dünyanın parasını harcayıp o kadar yol yapıldı , bir sürü para harcanıp onun bunun 20 sene önce kullandığı diziler yht adı altında alındı alındı milyarlarca lira harcandı ... şimdide adamlarına peşkeş çekiyorlar . Bütün altyapı çalışmaları , alınan diziler , yapılan yollar bizim vergilerimizle yapıldı şimdi satılacak . Satılmasından yana olanlar düşünsün bir vatandaşı özelleştirme sırası ne zaman gelecek ? Burda liberal üslupla edbiyat yapmaya çalışanlara sesleniyorum .

    hangi 20 sene öncesinin trenleri ya bu kadar atılmaz ki. 300 km hızla giden ve 20 sene öncesinin teknolojisi öyle mi? komik olmayın bence

    Söylediğimi ıspatlarım burda sana o trenler 20 sene öncenin teknolojisiyle çalışıyo , ben boş konuşmam dünyada gelişmiş ülkelerin 20 sene önceden kullandığı teknolojiyi kullanıyoruz bkz wikipedia bulamazsan link atarım

    yolcu taşımada kullanılan 300 km hızla giden tren seti varsa linki varsa bakabilirim. deneysel hızlardan bahsetmiyorum.

    ayrıca o hızlarda giden trenler var ise bu bizim eski teknoloji kullandığımız anlamına gelmez. sonuçta limitler bellidir aşağı yukarı.



    Dostum bak defalarca bindiğim o yht denilen tren 300 km yi ulaşmaya bırak 250 km yi bile zor görüyor senin bahsettiğin farklı birşey konya-ankara arası 300 km hıza dayanıklı yol yapıldı . Benim babam tcdd de makinistlik yapıyor ben sizin haberlerde gördüğünüz çoğu şeyi bizzat gözümle görüp inceleme imkanı buldum . Bizde tren rayla temas halinde 250 km yapabiliyor . Bu teknolojiyi bizim bu trenleri satın aldığımız ülke var ya artık kullanmıyor bunları . 1990 lardan önce bu teknolojiyle hızlanan trenler kullanıyordu hatta 250 km ile sefer yapan trenler 1980 lerden sonra yaygın olarak kullanılmaya başlandı yanılmıyorsam . Hali hazırda japonların geliştirdiği sürtünmeyi minimalize ederek manyetik kuvvetle rayla temas halindeolmadan giden trenleri kullanıyor bütün dünya uzun yıllardır gözünü seviyim biraz araştır

    arkadaşım raya temas eden demişsinde raya temas eden tren buharlı trenlerden beri kullanılır. adı üstünde demiryolu. tabiki rayın üstünde gidecek .

    rayın üstünde gidiyor diye eski teknoloji mi oldu şimdi.

    tcdd bu modelde trenler istedi ona uygun ray döşendi ona göre donanımlı setler alındı.

    eğer manyetik trenler isteseydi ona göre raylar döşenir ve tren alınırdı . ama tercihleri bu oldu.




  • Bu hukumet yakinda bizi ozellestircek ondan korkuyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gladiotürk

    Birgün elimizde birşey kalmadığı anda neyi satacağız acaba ?

    merak etme birşey kalmadığında zaten süreleri biter devlete döner o kuruluşlar zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gladiotürk

    Birgün elimizde birşey kalmadığı anda neyi satacağız acaba ?

    Kopruleri satarlar

    Thy var daha

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Perfect Blue

    quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    Dünyanın parasını harcayıp o kadar yol yapıldı , bir sürü para harcanıp onun bunun 20 sene önce kullandığı diziler yht adı altında alındı alındı milyarlarca lira harcandı ... şimdide adamlarına peşkeş çekiyorlar . Bütün altyapı çalışmaları , alınan diziler , yapılan yollar bizim vergilerimizle yapıldı şimdi satılacak . Satılmasından yana olanlar düşünsün bir vatandaşı özelleştirme sırası ne zaman gelecek ? Burda liberal üslupla edbiyat yapmaya çalışanlara sesleniyorum .

    hangi 20 sene öncesinin trenleri ya bu kadar atılmaz ki. 300 km hızla giden ve 20 sene öncesinin teknolojisi öyle mi? komik olmayın bence

    Söylediğimi ıspatlarım burda sana o trenler 20 sene öncenin teknolojisiyle çalışıyo , ben boş konuşmam dünyada gelişmiş ülkelerin 20 sene önceden kullandığı teknolojiyi kullanıyoruz bkz wikipedia bulamazsan link atarım

    yolcu taşımada kullanılan 300 km hızla giden tren seti varsa linki varsa bakabilirim. deneysel hızlardan bahsetmiyorum.

    ayrıca o hızlarda giden trenler var ise bu bizim eski teknoloji kullandığımız anlamına gelmez. sonuçta limitler bellidir aşağı yukarı.



    Dostum bak defalarca bindiğim o yht denilen tren 300 km yi ulaşmaya bırak 250 km yi bile zor görüyor senin bahsettiğin farklı birşey konya-ankara arası 300 km hıza dayanıklı yol yapıldı . Benim babam tcdd de makinistlik yapıyor ben sizin haberlerde gördüğünüz çoğu şeyi bizzat gözümle görüp inceleme imkanı buldum . Bizde tren rayla temas halinde 250 km yapabiliyor . Bu teknolojiyi bizim bu trenleri satın aldığımız ülke var ya artık kullanmıyor bunları . 1990 lardan önce bu teknolojiyle hızlanan trenler kullanıyordu hatta 250 km ile sefer yapan trenler 1980 lerden sonra yaygın olarak kullanılmaya başlandı yanılmıyorsam . Hali hazırda japonların geliştirdiği sürtünmeyi minimalize ederek manyetik kuvvetle rayla temas halindeolmadan giden trenleri kullanıyor bütün dünya uzun yıllardır gözünü seviyim biraz araştır

    sürtünmeyi minimalize ederek manyetik kuvvetle rayla temas halindeolmadan giden trenler



    Arkadaşım bunları 30 yıldır biliyorum ta o zmandan beri üzerlerinde çalışılıyor ama sogutmada sorun yaşadıkları için uzun yıllar kullanmadılar ama şu an kulanılıyormu bilmiyorum.

    Ama yapılış amaçları tam havada gitmektir ama sogutmada hidrojen kulanılacagı için hidrojen maliyeli yüksek oldugu için ertelenmişti

    Hatta ya natioalda yada dıscoveriyde bunları gösterdi deneysel olarak japonyanınj içinde bir kaç tur çalıştıklarını.

    500 km ile gittiğini bildiğimiz trenlerin hepsinde o teknoloji kullanılıyor şuan . avrupada 2007 yılında başlanmış japonyada daha da eski bir tarihçesi var manyetik prensiple çalışan trenlerin . Bahsettiğin programları izlemişliğim var ama ısınma konusunu hatırlayamadım hava sürtünmesinden başka sürtünmeye maruz kalmayan birşeyin neyinin soğutmaya ihtiyacı var ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gladiotürk

    Birgün elimizde birşey kalmadığı anda neyi satacağız acaba ?

    Kopruleri satarlar

    Thy var daha

    Onlarda gidince ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    quote:

    Orijinalden alıntı: Perfect Blue

    quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    Dünyanın parasını harcayıp o kadar yol yapıldı , bir sürü para harcanıp onun bunun 20 sene önce kullandığı diziler yht adı altında alındı alındı milyarlarca lira harcandı ... şimdide adamlarına peşkeş çekiyorlar . Bütün altyapı çalışmaları , alınan diziler , yapılan yollar bizim vergilerimizle yapıldı şimdi satılacak . Satılmasından yana olanlar düşünsün bir vatandaşı özelleştirme sırası ne zaman gelecek ? Burda liberal üslupla edbiyat yapmaya çalışanlara sesleniyorum .

    hangi 20 sene öncesinin trenleri ya bu kadar atılmaz ki. 300 km hızla giden ve 20 sene öncesinin teknolojisi öyle mi? komik olmayın bence

    Söylediğimi ıspatlarım burda sana o trenler 20 sene öncenin teknolojisiyle çalışıyo , ben boş konuşmam dünyada gelişmiş ülkelerin 20 sene önceden kullandığı teknolojiyi kullanıyoruz bkz wikipedia bulamazsan link atarım

    yolcu taşımada kullanılan 300 km hızla giden tren seti varsa linki varsa bakabilirim. deneysel hızlardan bahsetmiyorum.

    ayrıca o hızlarda giden trenler var ise bu bizim eski teknoloji kullandığımız anlamına gelmez. sonuçta limitler bellidir aşağı yukarı.



    Dostum bak defalarca bindiğim o yht denilen tren 300 km yi ulaşmaya bırak 250 km yi bile zor görüyor senin bahsettiğin farklı birşey konya-ankara arası 300 km hıza dayanıklı yol yapıldı . Benim babam tcdd de makinistlik yapıyor ben sizin haberlerde gördüğünüz çoğu şeyi bizzat gözümle görüp inceleme imkanı buldum . Bizde tren rayla temas halinde 250 km yapabiliyor . Bu teknolojiyi bizim bu trenleri satın aldığımız ülke var ya artık kullanmıyor bunları . 1990 lardan önce bu teknolojiyle hızlanan trenler kullanıyordu hatta 250 km ile sefer yapan trenler 1980 lerden sonra yaygın olarak kullanılmaya başlandı yanılmıyorsam . Hali hazırda japonların geliştirdiği sürtünmeyi minimalize ederek manyetik kuvvetle rayla temas halindeolmadan giden trenleri kullanıyor bütün dünya uzun yıllardır gözünü seviyim biraz araştır

    sürtünmeyi minimalize ederek manyetik kuvvetle rayla temas halindeolmadan giden trenler



    Arkadaşım bunları 30 yıldır biliyorum ta o zmandan beri üzerlerinde çalışılıyor ama sogutmada sorun yaşadıkları için uzun yıllar kullanmadılar ama şu an kulanılıyormu bilmiyorum.

    Ama yapılış amaçları tam havada gitmektir ama sogutmada hidrojen kulanılacagı için hidrojen maliyeli yüksek oldugu için ertelenmişti

    Hatta ya natioalda yada dıscoveriyde bunları gösterdi deneysel olarak japonyanınj içinde bir kaç tur çalıştıklarını.

    500 km ile gittiğini bildiğimiz trenlerin hepsinde o teknoloji kullanılıyor şuan . avrupada 2007 yılında başlanmış japonyada daha da eski bir tarihçesi var manyetik prensiple çalışan trenlerin . Bahsettiğin programları izlemişliğim var ama ısınma konusunu hatırlayamadım hava sürtünmesinden başka sürtünmeye maruz kalmayan birşeyin neyinin soğutmaya ihtiyacı var ?

    Çagdaş bilim dergisi vede dıscovery belgeselinde deneysel olandan bahsettiler, çagdaş bilimde 250.000 km

    belgeselde ise 2.500 km den bahsedildi vede bunun sonucundada ısınmanın hidrojenle saglanacagının ama şimdilik bunun gelecekde olacagını söylediler çok pahalı teknoloji oldugu için.

    Zaten konu şimdi bu değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    Dünyanın parasını harcayıp o kadar yol yapıldı , bir sürü para harcanıp onun bunun 20 sene önce kullandığı diziler yht adı altında alındı alındı milyarlarca lira harcandı ... şimdide adamlarına peşkeş çekiyorlar . Bütün altyapı çalışmaları , alınan diziler , yapılan yollar bizim vergilerimizle yapıldı şimdi satılacak . Satılmasından yana olanlar düşünsün bir vatandaşı özelleştirme sırası ne zaman gelecek ? Burda liberal üslupla edbiyat yapmaya çalışanlara sesleniyorum .

    hangi 20 sene öncesinin trenleri ya bu kadar atılmaz ki. 300 km hızla giden ve 20 sene öncesinin teknolojisi öyle mi? komik olmayın bence

    Söylediğimi ıspatlarım burda sana o trenler 20 sene öncenin teknolojisiyle çalışıyo , ben boş konuşmam dünyada gelişmiş ülkelerin 20 sene önceden kullandığı teknolojiyi kullanıyoruz bkz wikipedia bulamazsan link atarım

    yolcu taşımada kullanılan 300 km hızla giden tren seti varsa linki varsa bakabilirim. deneysel hızlardan bahsetmiyorum.

    ayrıca o hızlarda giden trenler var ise bu bizim eski teknoloji kullandığımız anlamına gelmez. sonuçta limitler bellidir aşağı yukarı.



    Dostum bak defalarca bindiğim o yht denilen tren 300 km yi ulaşmaya bırak 250 km yi bile zor görüyor senin bahsettiğin farklı birşey konya-ankara arası 300 km hıza dayanıklı yol yapıldı . Benim babam tcdd de makinistlik yapıyor ben sizin haberlerde gördüğünüz çoğu şeyi bizzat gözümle görüp inceleme imkanı buldum . Bizde tren rayla temas halinde 250 km yapabiliyor . Bu teknolojiyi bizim bu trenleri satın aldığımız ülke var ya artık kullanmıyor bunları . 1990 lardan önce bu teknolojiyle hızlanan trenler kullanıyordu hatta 250 km ile sefer yapan trenler 1980 lerden sonra yaygın olarak kullanılmaya başlandı yanılmıyorsam . Hali hazırda japonların geliştirdiği sürtünmeyi minimalize ederek manyetik kuvvetle rayla temas halindeolmadan giden trenleri kullanıyor bütün dünya uzun yıllardır gözünü seviyim biraz araştır

    arkadaşım raya temas eden demişsinde raya temas eden tren buharlı trenlerden beri kullanılır. adı üstünde demiryolu. tabiki rayın üstünde gidecek .

    rayın üstünde gidiyor diye eski teknoloji mi oldu şimdi.

    tcdd bu modelde trenler istedi ona uygun ray döşendi ona göre donanımlı setler alındı.

    eğer manyetik trenler isteseydi ona göre raylar döşenir ve tren alınırdı . ama tercihleri bu oldu.

    Demek istediğim şey şu sen bu trenleri ülkene yeni bir teknoloji varken getirttin ve yenisi varken eski teknolojiye milyarlarca lira para baydın şimdi de satıyorsun akla mantığa sığar mı ? Bu bir tercih değildir yapma lütfen öyle şeyler dönüyor ki birilerine para kazandırmak için neler yapılıyor . Bizim ülkemizde yetişen mühendisler de o trenleri pekala yapabilirlerdi hemde 3 te 1 fiyatına malederlerdi . Bunu yediremiyorum işte bir türlü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gladiotürk

    Birgün elimizde birşey kalmadığı anda neyi satacağız acaba ?

    Kopruleri satarlar

    Thy var daha

    THY zaten halka açık bir şirket. Köprüler ve otoyollar, çevre yolları kısa sürede özelleştirilecek. 2B orman arazileri de satılmaya başlandı, ek kaynak yaratacak birşey kalmayacak 2-3 yıl içinde, sevdiklerime ve dostlarıma geleceğe dair en büyük tavsiyem 2014 yılı Ocak ayından itibaren evlerinde yiyecek stoğu oluşturmaları ve 2014 yılına borçlu girmemeleri. Zor günler bizi bekliyor hamdolsun... Şişirme ekonomi daha fazla dayanamaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gladiotürk

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gladiotürk

    Birgün elimizde birşey kalmadığı anda neyi satacağız acaba ?

    Kopruleri satarlar

    Thy var daha

    Onlarda gidince ?

    Suanda tam bilmiyorum ama sukadarini soylemek istiyorum
    Turk telekomu sattiklari paraya mevcut alt yapiyi binalarini yeniden yapamazsin

    Simdi hukumet yanlilari ee simdi hizmet aliyoruz diyecekler

    Neyin hizmeti ya 8 gb kadar limitsiz internet adil kullan var 60.00 tl bumu hizmet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: jaka­®

    Dünyanın parasını harcayıp o kadar yol yapıldı , bir sürü para harcanıp onun bunun 20 sene önce kullandığı diziler yht adı altında alındı alındı milyarlarca lira harcandı ... şimdide adamlarına peşkeş çekiyorlar . Bütün altyapı çalışmaları , alınan diziler , yapılan yollar bizim vergilerimizle yapıldı şimdi satılacak . Satılmasından yana olanlar düşünsün bir vatandaşı özelleştirme sırası ne zaman gelecek ? Burda liberal üslupla edbiyat yapmaya çalışanlara sesleniyorum .

    hangi 20 sene öncesinin trenleri ya bu kadar atılmaz ki. 300 km hızla giden ve 20 sene öncesinin teknolojisi öyle mi? komik olmayın bence

    Söylediğimi ıspatlarım burda sana o trenler 20 sene öncenin teknolojisiyle çalışıyo , ben boş konuşmam dünyada gelişmiş ülkelerin 20 sene önceden kullandığı teknolojiyi kullanıyoruz bkz wikipedia bulamazsan link atarım

    yolcu taşımada kullanılan 300 km hızla giden tren seti varsa linki varsa bakabilirim. deneysel hızlardan bahsetmiyorum.

    ayrıca o hızlarda giden trenler var ise bu bizim eski teknoloji kullandığımız anlamına gelmez. sonuçta limitler bellidir aşağı yukarı.



    Dostum bak defalarca bindiğim o yht denilen tren 300 km yi ulaşmaya bırak 250 km yi bile zor görüyor senin bahsettiğin farklı birşey konya-ankara arası 300 km hıza dayanıklı yol yapıldı . Benim babam tcdd de makinistlik yapıyor ben sizin haberlerde gördüğünüz çoğu şeyi bizzat gözümle görüp inceleme imkanı buldum . Bizde tren rayla temas halinde 250 km yapabiliyor . Bu teknolojiyi bizim bu trenleri satın aldığımız ülke var ya artık kullanmıyor bunları . 1990 lardan önce bu teknolojiyle hızlanan trenler kullanıyordu hatta 250 km ile sefer yapan trenler 1980 lerden sonra yaygın olarak kullanılmaya başlandı yanılmıyorsam . Hali hazırda japonların geliştirdiği sürtünmeyi minimalize ederek manyetik kuvvetle rayla temas halindeolmadan giden trenleri kullanıyor bütün dünya uzun yıllardır gözünü seviyim biraz araştır

    arkadaşım raya temas eden demişsinde raya temas eden tren buharlı trenlerden beri kullanılır. adı üstünde demiryolu. tabiki rayın üstünde gidecek .

    rayın üstünde gidiyor diye eski teknoloji mi oldu şimdi.

    tcdd bu modelde trenler istedi ona uygun ray döşendi ona göre donanımlı setler alındı.

    eğer manyetik trenler isteseydi ona göre raylar döşenir ve tren alınırdı . ama tercihleri bu oldu.

    Demek istediğim şey şu sen bu trenleri ülkene yeni bir teknoloji varken getirttin ve yenisi varken eski teknolojiye milyarlarca lira para baydın şimdi de satıyorsun akla mantığa sığar mı ? Bu bir tercih değildir yapma lütfen öyle şeyler dönüyor ki birilerine para kazandırmak için neler yapılıyor . Bizim ülkemizde yetişen mühendisler de o trenleri pekala yapabilirlerdi hemde 3 te 1 fiyatına malederlerdi . Bunu yediremiyorum işte bir türlü

    bizim mühendisler konusunda haklısın.ona sözüm yok.

    ama buraya gelen tren setleri koreyle ortak yatırım olarak türkiyede üretiliyor.ortak üretilerek yapılan tren setlerinin de diğer firma son teknolojisini vermesini beklemek yanlış olur.

    ayrıca emeklemekten de koşmak olmak

    teknoloji konusunda ne yazık ki birikim denen birşeyimiz ne yazık ki yok




  • Ben bu yıl demir yollarında staj yaptım. Malesef orada çalışan her 10 kişiden yaklaşık 8 i gereksiz boş eleman.. Özelleşirse tekel olayındaki gibi birçok çalışanın açıkta kalma olasılığı yüksek. Gerçi kurumun yaş ortalaması bayağı yüksek birçoğu emekli olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gladiotürk

    Birgün elimizde birşey kalmadığı anda neyi satacağız acaba ?

    Kopruleri satarlar

    Thy var daha

    THY zaten özel :)))
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.