Şimdi Ara

Demiryolları özelleştiriliyor ... (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
144
Cevap
1
Favori
4.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • doğru karar, geç bile kalındı
  • Bu ğlkede koçlar abancılar para vursun diyerek demiryolu geri planda bıraklıdı, demiryolu koministlik dendi hemde bu bize pompalayan amerikanın en büyük taşıma ağı demiryolu iken.

    Koçlar, sabancılar otobüs yapıp satarak iyice köşe oldular şimdide sıra demiryolunu birilerine peşkeş çekmeye geldi.

    Ya onlara satacaklar çünkü dandik hızlı trenler sefere başlayınca bunların otobüs satacak yeri kalmayacak kimse otobüse eskisi kadar binmeyecek (zamanla)

    Yada yandaşlarına, nasılki yandaşları dünyanın sayılı markaların al montajla satla içine ettiler bununda edeceklerdir.

    Umarım dandik hızlı tenelrde sorunlar çıkmaz.
  • Devlet böyle bir kurumu özelleştirerek asli görevlerinden kurtulmaya çalışıyor...Türkiye gibi kapitalizmin en vahşisinin uygulandığı bir ülkede sermaye sahibi maksimum kardan başka bir şey düşünmez.Bunun anlamı basit daha fazla ücret ödiyeceğim bundan sonra demiryolu kullanırken.Benim vergilerimle tonla yatırım yaptığın kurumu yeni yeni canlanmaya başlamışken neden özelleştiriyosun ,demiryolu yeni zarar etmiyor ki yıllardır zararda o zaman özelleştirseydin ya , ben bi türlü mantığıma oturtamıyorum canlanmış bir kurum, özellikle hiç yoktan iyidir dediğimiz hızlı tren seferleriyle birlikte... bir bildikleri vardır heralde.Aslında benim kafamı en çok kurcalayanlardan birisi şu: demiryolu hammadde,mamul,yarımamul...kısaca sanayi taşımacılığında çok büyük paya sahip, bu sanayi kuruluşları durumdan nasıl etkilenecek karayoluna yakın bir fiyat verilirse yok tasıtmıyoruz diyebilecekler mi? Fabrikasını demiryolu taşımacılığına göre konumlandırmış buna göre yatırım yapmış sanayici nolacak?
    Bence vatandaşın temel gereksinimlerini karşılayan kurumlar özelleştirilmemeli iyileştirilmeli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Perfect Blue

    Bu ğlkede koçlar abancılar para vursun diyerek demiryolu geri planda bıraklıdı, demiryolu koministlik dendi hemde bu bize pompalayan amerikanın en büyük taşıma ağı demiryolu iken.

    Koçlar, sabancılar otobüs yapıp satarak iyice köşe oldular şimdide sıra demiryolunu birilerine peşkeş çekmeye geldi.

    Ya onlara satacaklar çünkü dandik hızlı trenler sefere başlayınca bunların otobüs satacak yeri kalmayacak kimse otobüse eskisi kadar binmeyecek (zamanla)

    Yada yandaşlarına, nasılki yandaşları dünyanın sayılı markaların al montajla satla içine ettiler bununda edeceklerdir.

    Umarım dandik hızlı tenelrde sorunlar çıkmaz.

    Amerikanın demiryolları çok kötüdür avrupaya nazaran, hızlı tren yaygın değildir, onlarında demiryolu bizimki gibi geri kalmış, ama interstate denilen yolları vardır, bedavadır , geniştir, candır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WalkieTalkie2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Perfect Blue

    Bu ğlkede koçlar abancılar para vursun diyerek demiryolu geri planda bıraklıdı, demiryolu koministlik dendi hemde bu bize pompalayan amerikanın en büyük taşıma ağı demiryolu iken.

    Koçlar, sabancılar otobüs yapıp satarak iyice köşe oldular şimdide sıra demiryolunu birilerine peşkeş çekmeye geldi.

    Ya onlara satacaklar çünkü dandik hızlı trenler sefere başlayınca bunların otobüs satacak yeri kalmayacak kimse otobüse eskisi kadar binmeyecek (zamanla)

    Yada yandaşlarına, nasılki yandaşları dünyanın sayılı markaların al montajla satla içine ettiler bununda edeceklerdir.

    Umarım dandik hızlı tenelrde sorunlar çıkmaz.

    Amerikanın demiryolları çok kötüdür avrupaya nazaran, hızlı tren yaygın değildir, onlarında demiryolu bizimki gibi geri kalmış, ama interstate denilen yolları vardır, bedavadır , geniştir, candır.

    Sadece taşımacılık olarak söyledim, (limandan limana, sanayiye) hızlı tren olarak söylemedim yoksa TGV trenleri ile fransa derdim.

    Zaten TGV leri biliyorsunuzdur.

    http://www.youtube.com/results?search_query=TGV+H%C4%B1zl%C4%B1+Tren&oq=TGV+H%C4%B1zl%C4%B1+Tren&gs_l=youtube-reduced.12...58309.58309.0.59596.1.1.0.0.0.0.261.261.2-1.1.0...0.0.QwS6H1RzEoI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: McLaren64

    quote:

    Orijinalden alıntı: CemUsUs


    quote:

    Orijinalden alıntı: McLaren64

    @franchise nickli arkadaşa katılıyorum. TCDD karı olmayan bir şirket. Devletin üzerinde bir yük. Bugün bir araştırma yapın özelleştirilen kaç şirket kara geçmiştir. Kaç şirket rekor vergiler ödemiştir. TCDD şurada 2 yıldır adam gibi işliyor. Tarihi eser niteliğindeki trenler, yine aynı şekildeki raylar, eksimiş ve yetersiz garlar. Adam gibi işletilecekse özelleştirilmeli. Önemli olan Milletin kaliteli ve ucuza bu hizmetten yararlanması.

    hocam yukarida yazdim dikkatli oku..

    rekor vergi veriyorsa rekor kar etmis demektir.. kisa surede rekor kari da birseylerden calmadan veya fiyati arttrmadan yapamaz.. yani bu kadar naif olmayin allah askina..

    bankalar rekor kar ettik, oyle yaptik boyle ettik diyorlar.. neden zannediyorsunuz?

    En büyük hırsız her zaman devlettir bunu unutmayın. Kaşıkla verdiğin kepçeyle alır her zaman. Ayrıca devlet kontrolündeki her şirket her kurum verimsizlik abidesidir. En net örnek; bir devlet bankasına gidin sonra bir özel bankaya gidin yoğunluk önemli değil. Giyim kuşam, ortam, iş verimliliği, nezaket. Devlet bankalarında bunlardan eser yok. Dediğim gibi önemli olan millet için ucuza ve kaliteli hizmet. Devlet bunu beceremez ama özel sektör becerir. Devletse milletini becerir başka bir şey yapmaz.

    Özelleştirme yapacaksanız ilk önce halkın soyulmasının önüne geçecek adımlar atmak zorundasınız. En başta rekabet ortamı. Eğer rekabet ortamını yaratmadan özelleştirmeye kalkarsınız bu sefer halk pahalıya kötü hizmet alır(bknz: Türk Telekom).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: McLaren64

    quote:

    Orijinalden alıntı: CemUsUs


    quote:

    Orijinalden alıntı: McLaren64

    @franchise nickli arkadaşa katılıyorum. TCDD karı olmayan bir şirket. Devletin üzerinde bir yük. Bugün bir araştırma yapın özelleştirilen kaç şirket kara geçmiştir. Kaç şirket rekor vergiler ödemiştir. TCDD şurada 2 yıldır adam gibi işliyor. Tarihi eser niteliğindeki trenler, yine aynı şekildeki raylar, eksimiş ve yetersiz garlar. Adam gibi işletilecekse özelleştirilmeli. Önemli olan Milletin kaliteli ve ucuza bu hizmetten yararlanması.

    hocam yukarida yazdim dikkatli oku..

    rekor vergi veriyorsa rekor kar etmis demektir.. kisa surede rekor kari da birseylerden calmadan veya fiyati arttrmadan yapamaz.. yani bu kadar naif olmayin allah askina..

    bankalar rekor kar ettik, oyle yaptik boyle ettik diyorlar.. neden zannediyorsunuz?

    En büyük hırsız her zaman devlettir bunu unutmayın. Kaşıkla verdiğin kepçeyle alır her zaman. Ayrıca devlet kontrolündeki her şirket her kurum verimsizlik abidesidir. En net örnek; bir devlet bankasına gidin sonra bir özel bankaya gidin yoğunluk önemli değil. Giyim kuşam, ortam, iş verimliliği, nezaket. Devlet bankalarında bunlardan eser yok. Dediğim gibi önemli olan millet için ucuza ve kaliteli hizmet. Devlet bunu beceremez ama özel sektör becerir. Devletse milletini becerir başka bir şey yapmaz.

    Azda olsa haklı olsanızda ben bankalar konusunda size tam katılmıyorum, izmirde özel bankalar tarafından çok terslendim ama halk bankası şubelerinde güler yüzle kapıda çok karşılandım bu insan zihniyetidir.

    Bir çok özel bankada ATM den yatırdıgım parada sorun çıktı bin kere telefon etmek zorunda kaldım yatırdıgım halde param BTM lerde görülmedi, banka önünde saatlarce nübet tutmak zorunda kaldım, EFT yaptıgım paralar özel bankalarda kayboldu ama devlet bankasında bir kere sorun yaşamadım.

    Devlet son zamanlardaki gbi ülkemizdeki gibi ise evet devlet halkına herşey yapar ama biz seçtik hep bunları, Bizde özel sektörde ucuz olmaz ucuz olursa mutlaka bir şeyinden çalarlar, bu ülkede yılladır özel sektörde çalşıyorum bu işleri çok iyi bilirim, rekabet olan yerde kalite çıkmaz bu ülkede düşer, görünütü vardı dayanıklılık sıfırdırki halkımzıda jan jana bakıyor.

    Dünya düzeyinde bakarak acaba bizdemi sorun yoksa btün dünyamı böyle diyerek merak ediyorum.




  • daha önceleri ddy zarardayken neden satmadılar milyarlarca lira harcayıp kar a geçirip öyle satıyorlar yemin ederim ülkeyi köleleştirmeye and içmişler Allah bunların hesabını gani gani sorsun.
  • bkz. İDO
  • Sanki çok demiryolu varmış gibi. Satın ne varsa...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakında rekabet başlar ozaman hızlı tren seferlerinde :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    quote:

    Orijinalden alıntı: WalkieTalkie2

    Hangi kerize satcaklar

    Keriz derken?

    Altın yumurtlayan tavuk bu. Demiryolları bir ülkenin temel taşlarından biridir her daim. Hele ki bizim gibi karayoluna bağımlı üçüncü dünya ülkelerinin gelişmesi demiryollarına büyük ölçüde bağlı. Şimdi biz bu stratejik ayağı özelleştirerek, bir anlamda kırmış oluyoruz.

    Geçmiş olsun demek düşüyor hepimize.

    İhalelere katılacak olan firmaların tarihçelerini, menşeilerini incelemek lazım. O zaman daha net anlaşılır kimlerin oyuncağı olduğumuz.

    Sen hangi ülkede yaşıyosun ? Üçüncü dünya ülkesi dediğine göre papua yeni gineden gelip türkiyede saat satan biri olsan gerek ???

    te allahım ya




  • 20 tl ye hizli treni artik ruyamizda goruruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İDO ile ilgili sesimizi duyursak ya beyler ? Acayip zamlanmış...
  • vatandaşın daha çok soyulmaması için böyle bi özelleştirme şarttı zaten yerinde bi karar olmuş geç kalınmış bi karar. yıllardır bu verimsizlik abidesi devlet şirketlerinin KİTlerin milyonlarca liralık zararı ek vergilendirmelerle bu zararları karşılamadılar mı? şu kitlerin zararlarını devletin bankalarından doğrudan kaynak aktarmasıyla devlet bankaları her yıl milyonlarca lira zarar açıkladı peki kime yüklendi? yine millete yine millete.

    Ayrıca şunu da belirtmek gerekiyor demir yolları yenilenmeden önce çağ dışı durumdalardı devletin bunu revize ederek satması şarttı zira yenileme yatırımı yapılmadan önce özelleştirme yapılsaydı özel sektör kendi yatırımını yapıp yatırım teşvikten yararanıp 5 yıl vergi ödemeden bedavadan at koşuşturabilecekti ki demiryolları şuan özelleşse güzel karlara geçecek hizmet kalitesi muazzam artacaktır. özel sektörün yatırım teşvikten yararlanıp ödemediği o vergi devletin yenileme yatırımından çok daha fazla olacağı bi kesindir bunlar ölçülmüş biçilmiş projeler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi highgen -- 30 Haziran 2012; 21:25:32 >




  • Arkadaslar devletten ne kadar memnunmussunuz yahu. Satmayınca "devlet domaltiyor" oluyor, satınca "ülkeyi sattınız" oluyor. Vatandas olmak gibisi yok, salla gitsin beaa
  • Avrupanin cogu ulkesinde demiryoluyla ulasim kara ulasimindan daha cok tercih ediliyor. Ama ulkemizde demiryoluyla seyahat etmek dusuk sinifin tercihiymis gibi gozukuyor. Aslinda sehirler arasi ulasim icin trenden daha iyi bir alternatif yok. Otobusle bir sehirden baska bir sehire seyahet olayi artik kalmadi. Umarim ozellestirmeden sonra Avrupa standartlarini yakalariz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devletin görevi ülkeyi yönetmektir. Eğer bir projeye yatırım yoksa ve gerekliyse devlet öncülük eder kurar ve özelleştirir. Özelleşmeyen kurumlar devlete yüktür...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dünyanın parasını harcayıp o kadar yol yapıldı , bir sürü para harcanıp onun bunun 20 sene önce kullandığı diziler yht adı altında alındı alındı milyarlarca lira harcandı ... şimdide adamlarına peşkeş çekiyorlar . Bütün altyapı çalışmaları , alınan diziler , yapılan yollar bizim vergilerimizle yapıldı şimdi satılacak . Satılmasından yana olanlar düşünsün bir vatandaşı özelleştirme sırası ne zaman gelecek ? Burda liberal üslupla edbiyat yapmaya çalışanlara sesleniyorum .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canaydo -- 30 Haziran 2012; 22:03:07 >
  • Rekabet yaratabilmek önemli olan. Rekabet olmazsa en iyi özel sektör tekeli en kötü devlet tekelinden kötüdür.
    Rekabet yoksa zaten onun adı özelleştirme filan olmaz. İmtiyaz (ayrıcalık) satışı olur. (TürkTelekom mesela)
    Özel sektör (hür teşebbüs)ruhu, yapısı gereği harika filan değildir. Terbiye edilmelidir. Yasalarla,rekabetle,
    demokrasiyle (muhalefetle) yeri geldiğinde isyanla, şiddetle vs. Bunlar olmadan her kötülük beklenir. Devlet
    için de aynı şey. İşçiyi ölene kadar çalıştırır mesela. Geçmişte oldu bugün de oluyor. Yok canım denecek,
    görmezden gelinecek, şaşılacak birşey değil.Bu itiş kakış, pazarlık, kavga, mücadele hep sürer gider.
    Kafası çalışan süslü püslü sözlere, büyük kurum palavralarına, piyasalara vs. inanmaz.

    Bunlar faturasız alım satım yapmaz mesela. Neden? Piyasa ahlakı filan mı? Pratikte mümkün değil kayıtdışı
    çalışmaları o yüzden. Ellerinden gelse en çok onlar kaçırır.
    Ortadoğuda rüşvet vermeyen kurumsallaşmış, global, herşeyi kayıtlı Batılı şirket varmıdır acaba?
    "Toplumsal sorumluluk projesi" kurum palavralarından en sık duyulanı budur mesela. Bir iş yaparlar 100 bin
    liralık diyelim ki. Reklamını yaparlar 500 bin liralık. Anadoluda pekçok zengin kişi bunların yaptığının misli misli fazlasını yapar kimse bilmez. Çünkü maksat başka. Reklama harcanan masraf değildir. Asıl masraf projeye harcanandır.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.