|
Bildirim
|
Haberleşme mühendisiyim. Ufak bir açıklama getireyim. Anlatabildiğim kadar basit anlatmaya çalışacağım.
Kaynaklanan sorun şebeke sorunu değil, sistemsel. Mobil haberleşme altyapısı sadece baz istasyonları ile sınırlı değil. Arka planda, bölgesel yapı meselesiyle optimize edilmiş bir dizi protokol, ilk önce iletişimin, sonra data iletiminin ne olursa olsun devam etmesini sağlamakla yükümlü. Her optimizasyonda olduğu gibi bunların da getirdiği bir takım iyilikler ve kötülükler mevcut. Böylesine geniş çaplı bir afet sonucunda beklenmeyecek bir yük olur. Şirket şirket inceleyecek olursak: Vodafone: Aralarında en tecrübelileri. Dünyada bir çok yerde hali hazırda var. Şirket politikaları ve protokolleri çok daha oturmuş. Bundan dolayı müdahale ederken bilgi birikimini kullanıp akıllıca algoritmalar ve protokoller devreye sokabilir. Turkcell: Olayın bir kısmının altyapı gücü olduğu doğrudur. Ama çok büyük kısmı az önce sözünü ettiğim protokoller ve mühendis kalitesinden geliyor. Kültürü oturmamış ve kar odaklı bir şirket olduğundan kar oranlarını maksimize etmek için bir takım senaryoları atlamaları çok doğal. Olaylar asıl çekirdek ağda(baz istasyonlarının bağlandığı merkez noktaları olarak düşünebilirsiniz) düğümlendiğini düşünüyorum. Bundan sonra yapabilecekleri pek bir adım yok. Yani onca reklamını yaptıkları drone baz istasyonları bu durumda zaten kurtaramazdı. Kalan kısıtlı hizmetlerini devam ettirerek problemleri çözmek, çözümlerde yavaşlığa yol açmakta. Türk Telekom: Aralarında en deneyimsiz, en kalitesiz firma (mobil şebekeler konusunda). Turkcell ile benzer konulardan bu şirket de muzdarip. Daha fazla açıklamaya gerek duymuyorum. Önemli not: Bu şirketlerin elini kolunu bağlayan en büyük sıkıntı, devamlı hizmet vermek zorunda olduğu yerler. Bunlar ambulans, itfaiye, polis, belediyeler, çeşitli şirketler vb. Bundan dolayı çekirdek ağ, bu tarz sıkıntılarla karşılaştığında NE OLURSA OLSUN ve NEYE MAL OLURSA OLSUN bu tarz yerlere olan hizmetlerini devam ettirmeye programlı. Bundan dolayı mesele basit bir kapataç problemi olmaktan çıkıyor. |
Bu devirde de ne bileyim, hala Türk Telekom savunanlar var.
|
Aman aman bulaşma ona, ilk mesajı attın 2. yi atma aksi taktirde ondan gelecek 3. cevap mesajı bol bol hakaret içerir.
Bir aşamadan sonra ruh hastası, gerizekalı, cahil gibi kelimelerle hakarete mâruz kalacağının garantisini verebilirim. 2 senedir bölümdeyim, tüm samimiyetimle söyluyorum tartışıp hakaret etmediği üye görmedim. Aman diyim. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi phorever -- 27 Eylül 2019; 22:2:26 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|