Tebrikler gerçekten, bundan önce benzer konularınızı görmüştüm, çok güzel işler çıkarmıştınız. Teknik olarak bilgim yok ama son kullanıcı olarak çok güzel duruyor yaptığınız çalışmalar. Umarım istediğiniz yerlere gelebilirsiniz. Emeğinizin karşılığını almanız muazzam bir şey gerçekten. Sırf sizin için oyunu ön siparişle alacağım. |
Destroy All Humans 2 Projesinde Çalışmaktayım - Duyuru Fragmanı (3. sayfa)
-
-
oyunmuş bende :D tüm insanlığı gebertecek bir kimyasal felan yapıyonuz sandım başlıktan
-
Hocam öncelikle tebrik ederim.
Bana kalırsa daha iyi yerleri iyi projeleri hak ediyorsun.
Bir sorum olacak.
Diyelim gow Ragnarok projesinde çalışıyorsun
Oyunu bitirdik credits geldi.
Seni hangi konu başlığında görebiliriz ?
Asıl işin 3d modelleme mi ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tebrikler.
-
Diyelim yaptığınız model fazla detaylı ve sistemi zorluyor böyle durumlarda ne yapıyorlar?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
@TheCapedCrusader, hocam bu konuda ilk sayfada benzer bir soruyu yanıtlamıştım, o mesajıma bakabilirsiniz. Kısa özetini geçeyim yine: internet üzerinden başka oyun geliştiricilerinin yaptıkları eğitim setlerini yıllar boyunca takip edip kendimi geliştirdim. Sonra Artstation üzerinden bir portfolyo oluşturup çalışmalarımı paylaşmaya başladım. DH'ye de konusunu açıyordum yaptığım şeylerin zaten. Sonrasında teklifler kendiliğinden gelmeye başladı çeşitli yerlerden. Bazen bana teklif geliyor bazen de ben iş başvurusu yapıyordum, çalışma süresi bazında tecrübeniz arttıkça daha büyük şirketlerden teklifler alırsınız veya başvurularınız kabul edilir.
@Kurtçu Restrop, o şekilde olmaz hocam, ağaçların bölgelere göre cinsleri oluyor çünkü. Bu aşağıdaki resim caddeyi oluştururken kullandığım bir referans resim. San Francisco'da yetişen ağaçların genel görünümü bu şekilde. Dalları kalabalık bir şekilde gövdeden yukarı doğru ayrılıyor ve tepede mantar şeklinde bir görüntü oluşturuyor. Benim yaptığım ağaç modellerine de bakarsanız aynı yapıyı gözlemleyebilirsiniz.
Daha önceki projeler için modellediğim ağaçlar başka cins ağaçlardı, dolayısıyla sanat yönetmeni kabul etmezdi. Ot bile yapacak olsanız cinsini, yetişme tarzını, sıklığını vesaire oyunların geçtiği gerçek hayattaki mekanlardan inceleyip ona uygun yapmanız gerekiyor.
@gs09gs09, Daha neler O tip bir projede zaten doğaya zarar veren bütün insanlık çalışıyor hocam, hepimizin yan mesleği yok etmek maalesef.
-
@Kasatka, hocam oyunların jeneriklerinde 3D Art Team, 3D Environment Art Team gibi bölümleri gördüğün zaman o kısımda yazan isimler benim meslek grubumdakiler. Ben oyunlarda ortamların oluşturulmasından sorumlu olduğum için başlığında "3D Environment" yazan kısımlarda ismim görünür. Ben artık GoW ragnarök'a yetişemem ama belki üçüncü bir GoW çıkarsa ona yetişebilirim. Minimum 2 yıl sektörde çalışmış olma şartı arıyorlar o kadar büyük yerler, 1 buçuk yıl sonra kapak atmaya çalışacağım büyük baş şirketlere, Allah kısmet ederse.
@Hobar, Hocam bu tip bir durum genellikle yaşanmaz çünkü oyunlarda bir ortamın donanımsal yük kriterleri önceden belirlenir, bize yapacağımız yerin teknik kıstasları verilir, o kıstaslar üzerinden çalışırız. Örneğin The Last of Us'dakiler gibi bir kapalı mekan yapmakla görevlendirildiniz diyelim. İş size paslandığında eğer mevcutsa konsept sanatçısının 2D çizimi, mekânın gerçek hayattaki hallerinden çekilmiş referans fotoğrafları ve yanı sıra bir doküman verilir, içerisinde şunlar yazar:
- Birinci önceliğe sahip olan objeler şunlardır.
- İkinci ve üçüncü önceliğe sahip olan objeler şunlardır.
- Şu tip objeler aynı UV atlas içerisinde bulunmalıdır. Şu tip objelerin ise kendilerine ait UV atlasları bulunmalı, minimum Şu kadar K kaplama çözünürlüğüne sahip olmalıdır.
- Sahnenin toplam triangle sayısı şu kadar K'yı geçmemelidir.
- Şuralarda modüler assetler kullanılabilir, bu bölgelerde tileable kaplamalar kullanılabilir.
İşte bu gibi kriterler belirlenir bizde buna uygun çalışır, optimizasyon aşamasının geniş bir parçasını bunlar oluşturuyor. Assetlerin üzerindeki kir, pas, eskilik ve yenilik durumları, eğer bir ortam cam malzeme içeriyorsa cam transparan mı olacak yoksa olmayacak mı gibi detaylar bile önceden tasarlanıp bize bildiriliyor.
Eğer yapılan çalışmaya rağmen hala sistem zorlanıyorsa, optimizasyonun seviyesi artırılmak üzere bize geri döner. Objeleri tekrar düzenleriz örneğin, mesh detaylarını azaltabilir ya da Shader yükünü azaltmak için düzenlemelere gideriz. Sistemi neyin zorladığına bağlı olarak bu değişiklik gösterir. Bu esnada oyun motorunda da işlemler yapılıyor, bir ortamın ışıkları tamamen Bake mi edilecek yoksa gerçek zamanlı ışıklar mı kullanılacak gibi çeşitli kriterler üzerinde düşünülüp ayarlamalar yapılır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 22 Eylül 2021; 15:27:52 >
-
Nihayetinde oyun yapmak epey vakit ve emek alan bir iş , GTA 5 için kasaba kadar bir kalabalık haldır huldur çalışıyordu...
-
Tebrikler. Görsel olarak iyi duruyor.
Godzilla esintisi de var.
-
Tebrikler 😊
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tebrikler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sonunda iyi yerlere geldiğini görmek ben dahil tüm forum üyelerinin içine rahatlatmıştır Umarım daha da iyi yerlere gelirsin Metal Gear gardaşımmm
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tebrikler, yolunuz açık olsun.
-
@syphonfilter, teşekkürler hocam eksik olmayın. Siz yine de oynanış videolarını, incelemelerini vs. takip edip beğenirseniz alın. Satış rakamları benim açımdan bir kayıp veya kazanç olmayacaktır. Keyif almayacağınız bir şeye para vermiş olmanızı istemem ama oyun eğlenceli bir yapıya sahip.
@Oğuzhaan, teşekkürler hocam, önceki konulardan hatırlıyorum hep insanların iyi dileklerini. Allah sizlerin de gönlüne göre versin.
-
Öncelikle tasarımları çok beğendim , tebrik ediyorum. Kardeşim henüz 10.sınıfta fakat , yazılımla alakalı ilgisi mevcut. Java da epey mesafe kat etti. Siz bu işleri hiç bilmeden kaç senede bu seviyeye geldiniz?
Aldığınız ve memnun kaldığınız kurslar nelerdi , hatırlıyorsanız söyler misiniz?
-
Öncelikle tebrik ederim. Kendi alanım web programlama olsa da game developer veya tasarımcılara hep hayranlıkla bakmışımdır :) Kolay iş değil bana göre. Ciddi emek ve zaman istiyor. Saygı duyuyorum cidden. Merak ettiğim bu işe alaylı olarak mı başladınız. Herhangi bir eğitim aldınız mı yoksa sadece internetteki kaynakları kullanarak kendiniz mi bu seviyeye geldiniz?
Edit: Yukarıdaki mesaja yazmışsınız aslında yeni farkettim. Asıl meslek nedir yani bu işe girişmeden önce? Bir de yabancı dil olayı ne durumda sizde nasıl halletiniz o işi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Revolution -- 23 Eylül 2021; 1:17:37 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
muhteşem bir iş çıkarmışsınız. başarılarınızın devamını diliyorum. ayrıca diğer işlerinizi de paylaşmanız dileğiyle. piyasada profesyonel iş yapıp ta burada paylaşan pek kimse yok. burada paylaşım yapmanız harika.
-
Tebrikler, forumda böyle konular görmek ilham verici. Geçmiş ve gelecekteki çalışmalarını görebileceğimiz mecralar varsa takip etmek isterim. Linklerini paylaşır mısın?
-
@Revolution, teşekkürler. Bundan önce bir mesleğim yoktu, üniversiteyi rasgele bir bölüm seçip üni okumuş olmak maksadıyla okumuştum. Klasik kafa yapısı yani, bir üni bitir diploman olsun mantığı. Bölümüm halkla ilişkilerdi üstelik, ve benim yapı olarak halkla hiç alakam yoktur. Sosyal medya bile kullanmıyorum, iğrenç bir yer olduğu kanaatindeyim. Rasgele bölüm okudum ama o esnada genel anlamda bilgisayar üzerinde kendimi geliştiriyordum. Donanımsal ve yazılımsal alanda teknik konuları hep araştırır incelerdim, bu bağlamda üni bittikten birkaç sene sonra EnerjiSA'nın bilgi işlem bölümünde iş bulmuştum. Taşeron şirkettik aslında biz, yani bilgi işlem EnerjiSA'nın kendisine ait değildi, şimdilerde belki bünyesine geçmiştir bilmiyorum.
Ancak bilgi işlem aşırı fazla mesai gerektiren bir iştir, sabah 8'den gece 11 - 1 - 2'leri bulduğumuz olurdu. 4 ay dayanabildim çıktım. Sonra askerlik aradan çıktı, gelince bir optikçi'de iş buldum, ona da 1 ay kadar dayanabildim. Biraz daha zaman geçince bir markette iş buldum, reyon - kasa işleri yapıyordum, 2 hafta dayanabildim. Hiçbir iş beni mutlu etmiyordu o yüzden hemen istifa ediyordum.
Bu esnada her boşluğumda hobi olarak görsel efektler vs. yapıyordum yine, aklım her zaman bundaydı yani. Ardından marketi de bıraktıktan sonra hali hazırda temelim olan bu 3D / VFX işinin üstüne meslekî anlamda gitmeye karar verdim, başka bir iş yapamayacağım belliydi çünkü. İstikrarlı bir şekilde her gün 4 - 6 saat internetten eğitim setleri izleyerek bu işin inceliklerini öğrendim, yeterli düzeye geldikten sonra çalışmalarımı bir portfolyo açarak yayınlamaya başladım. Sonrasında irili ufaklı teklifler bana gelmeye başladı zaten. Portfolyo buydu:
https://www.artstation.com/evren01
Ben her zaman 3A oyun sektörünü hedeflediğim için İngilizcem olması gerektiğinin farkındaydım. O yüzden dil meselesini hiç ertelemeden eş zamanlı olarak ona da internetten çalışmaya başladım. Youtube'da iki kanal takip ettim bununla alakalı, biri Özer hoca'nın kanalı, Özer Kiraz yazınca geliyor, diğeri de Daylight ingilizce olması lazım. Ondan sonra mmmEnglish diye bir kanal var onu takip etmeye başladım, English With Lucy diye bir kanal var oraya da biraz baktım. Bu tip kanalları takip ederek internet üzerinden İngilizcemi geliştirdim. Tabi oyunlar, filmler, diziler kelime öğrenimi bakımından oldukça yardımcı oluyordu.
Dil konusunda profesyonel değilim, bilmek ve uzmanı olmak farklı şeyler çünkü. Ancak yabancı şirketlerle çalışacak ve genel kıvamda insanlarla anlaşacak düzeydeyim, bu da zaten her türlü işi almak için yeterli bir kriter.
Yani her şeyi internetten çeşit çeşit dersler bularak öğrendim anlayacağınız. Akademik eğitim veya ücretli kurs eğitimi görmedim hiç.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 23 Eylül 2021; 5:16:12 >
-
@hamzaxdc1817, Teşekkürler, takip ettiğim dersler çok fazla ve çeşitliydi, isim şeklinde hatırlamam mümkün değil çünkü oyun yapımcılarının hazırladığı dersleri takip ediyordum genelde. Ama bunları bulmak için isimler ile aramaya gerek yoktur. Öğrenmeye ihtiyaç duyduğunuz konu başlığını aradığınız zaman, o konuyla alakalı bir sürü ders gelecek zaten karşınıza. Örneğin kardeşiniz Java öğrenmek istiyorsa, öğreneceği seviyeye göre arama yapması yeterli. Örnek: Java Advanced tutorial. Bu şekilde google'a şu an yazdım mesela, "java basics to advanced" isminde 10 saatlik bir ders geldi direkman. İhtiyaca göre arama yapmak gerekiyor, gerisi kendiliğinden geliyor.
Ben yaklaşık 2-3 yıl kadar istikrarlı şekilde çalıştım, tek bir yazılım değil birçok yazılım öğrendim bu sektörde kullanılan, bu sebeple zaman alıyor. Ancak bu 3 yıllık sürecin öncesinde ayda yılda bir bile olsa hobi olarak ders izlediğim oluyordu, bu hobi süreci uzun bir zaman dilimine yayıldığından istemsizce bir temel oluşmuştu yani geçmişten beri. Öncesinde birkaç farklı sektörde iş bulmuştum aslında, bilgi işlem sektörü, market sektörü gibi. Ama mutlu olamadığım için hepsinden kısa süre sonra istifa ettim. Ardından hali hazırda hobimden ötürü mevcut olan temelin üzerine ortalama 3 yıllık istikrarlı bir çalışma süreci ekledim. Yeterli düzeye gelince oluşturmuş olduğum portfolyo üzerinden irili ufaklı iş teklifleri gelmeye başlamıştı artık.
Kısmet olursa su yolunu buluyor anlayacağınız. Ben hala fırsatını buldukça çeşitli dersler takip etmeye devam ediyorum zaten, bu sektör bilgisayar teknolojileri geliştikçe güncellendiği için hiçbir zaman %100 öğrenmek mümkün değil, ama güncel kalmak mümkün. Bu yüzden zaten sevmeden yapılacak iş değil, sürekli yenilikleri öğreten dersleri takip etmek lazım.
@hhdk, evet Artstation profilim üzerinden bakabilmeniz mümkün:
https://www.artstation.com/evren01
@hhdk
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 23 Eylül 2021; 5:18:47 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X