Şimdi Ara

Devir saati bağlantı şeması lazım....

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
30.562
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar devir saati takcam buldum 4 kablo var 3 nün yerını bılıyorum bırı bosta onu nereye bulamadım bılen varsa yazsın arabanın kaput acık beklıyorum



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Devir Saati Bağlantı Şeması

    Devir saati, motorun krank milindeki dönüş hızını gösteren bir göstergedir. Motorun sağlıklı ve verimli çalışması için doğru takılması ve bağlanması esastır.

    Renault 9 Devir Saati Bağlantısı

    Renault 9'larda devir saatinin bağlantı şeması şu şekildedir:

    1. Beyaz kablo: Bobinden pozitif sinyal
    2. Siyah kablo: Bobinden negatif sinyal
    3. Sarı kablo: Anahtar
    4. Yeşil kablo: Toprak

    Dizel Devir Saati Bağlantısı

    Dizel motorlarda devir saatinin bağlantı şeması biraz farklıdır:

    1. Kahverengi kablo: Enjektör pompasından sinyal
    2. Siyah kablo: Anahtar
    3. Yeşil kablo: Toprak

    Tofaş Devir Saati Bağlantısı

    Tofaş araçlarda devir saatinin bağlantı şeması şu şekildedir:

    1. Kırmızı kablo: Bobinden pozitif sinyal
    2. Siyah kablo: Toprak
    3. Sarı kablo: Anahtar

    Mors Devir Saati Bağlantısı

    Mors devir saatlerinin bağlantı şemaları modele göre değişebilir. Genellikle şu bağlantılara sahiptirler:

    1. Siyah kablo: Toprak
    2. Kırmızı kablo: Güç
    3. Sarı kablo: Sinyal

    Devir Saati Nereye Bağlanır

    Devir saati genellikle gösterge paneline veya direksiyon simidinin arkasına bağlanır.

    Devir Saati Nasıl Bağlanır

    Devir saatini bağlamak için aşağıdaki adımları uygula:

    1. Akünün negatif terminalini çıkar.
    2. Talimatlara uygun olarak devir saatinin kablolarını bağla.
    3. Akünün negatif terminalini yeniden tak.

    Devir saatini bağlarken herhangi bir zorlukla karşılaşırsan, bir teknisyene başvurmak en iyisidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Devir tetiklemesini yapan kablo Ateşleme bobinine takılıyor sanırım.
  • Devir saatlerine gelen kablolar genel olarak +12 V ve (kırmızı ), eksi uç şase veya graund(siyah), gece ışıklandırma kablosu (park lambalarından +12 V alır), ve en önemlisi sinyal ucu bu uc platinli araçlarda bobinin platine giden ucuna bağlanır,yeni araçlarda da bobinin bu işlevini yapan uca veya bobinden distrübütöre giden ana ateşleme kablosunun kauçuk olan kabuğuna bir kaç tur sarılır (kabloyu sakın kesmeyin ),kablo kısa gelirse uzun bir kablo lehimleyip öyle sarılır...Tüm bağlantılar kaliteli bir elektrik bandı (3M) ile sarılır.Devir saati eğer daha evvel kullanılmış ise hatalı olabilir kalibre edimesi gerekebilir, kalibrasyonu ise gösterge panelinde devir saati olan elektronik veya klasik ateşlemeli bir araç sahibinden yardım alarak + ucu o aracın aküsünün artısına ,eksi ucu şasesine ,sinyal ucunu da o aracın ateşleme bobinin ucuna değdirip o aracın devrini yükseltip 3500-4000 d/d olacak şekilde sabit tutup(jikle mmanuel ise kullanılabilir) elinizdeki devir saatinin kontolünü yapmak, fark varsa ,devir saatinin elektronik panelindeki ayar potansiyometresinden hafifçe ayarlayıp devirleri eşit gösterecek hale getirmek gerekir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wing

    Devir saatlerine gelen kablolar genel olarak +12 V ve (kırmızı ), eksi uç şase veya graund(siyah), gece ışıklandırma kablosu (park lambalarından +12 V alır), ve en önemlisi sinyal ucu bu uc platinli araçlarda bobinin platine giden ucuna bağlanır,yeni araçlarda da bobinin bu işlevini yapan uca veya bobinden distrübütöre giden ana ateşleme kablosunun kauçuk olan kabuğuna bir kaç tur sarılır (kabloyu sakın kesmeyin ),kablo kısa gelirse uzun bir kablo lehimleyip öyle sarılır...Tüm bağlantılar kaliteli bir elektrik bandı (3M) ile sarılır.Devir saati eğer daha evvel kullanılmış ise hatalı olabilir kalibre edimesi gerekebilir, kalibrasyonu ise gösterge panelinde devir saati olan elektronik veya klasik ateşlemeli bir araç sahibinden yardım alarak + ucu o aracın aküsünün artısına ,eksi ucu şasesine ,sinyal ucunu da o aracın ateşleme bobinin ucuna değdirip o aracın devrini yükseltip 3500-4000 d/d olacak şekilde sabit tutup(jikle mmanuel ise kullanılabilir) elinizdeki devir saatinin kontolünü yapmak, fark varsa ,devir saatinin elektronik panelindeki ayar potansiyometresinden hafifçe ayarlayıp devirleri eşit gösterecek hale getirmek gerekir...

    Size bir sorum daha olacak , eski düzen dizel motorda nasıl devir göstergesi yapabilirim peki ? 302 lerden harekete geçtim devir müşürü diye bir parça gördüm yardımcı olabilirseniz sevinirim




  • Bu konudaki fikir çok pratik, minimum revizyonla okuma yapabilirsiniz.

    http://www.4crawler.com/Diesel/CheapTricks/Tachometer/index.shtml

  • arkadaslar ben de glow shift devir saati aldım ebaydan ustaya baglattım gayet guzelcalsıyor

    sorun su shift light ozellıgını 2700 devire ayarıyorum gecınce ısık yanıyo uyarıyo benı ama motoru kapatıp yenıden baslattgımda sıfırlanıyo yenıden ayarlamak zorunda kalıyorum nasıl cozeblırım ? usta yapamadı yardımcı olucak arkadasları beklıyorum

    ürün linki

    http://www.ebay.com/itm/3-75-ALL-BLACK-OUT-7-COLOR-LED-TACHOMETER-w-SHIFT-LIGHT-/290751405402?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item43b2225d5a&vxp=mtr

    montaj linki

    http://www.glowshift.com/instructions/7-Color-Series/GS-709-334-Tachometer.pdf




  • Acayip hort   1997 1.6 EURO CİVİC Bir aracım var devir saati çalışmıyor semtteki elektirik ciye baktırdım .Bunlar sinyali distiribitör den almaz dedi. .Şarj dinamosunda soket varmış oradan alıyor muş .Benim araç ta ki orjinal şarj dinamosu arıza yapınca başka bir değişik dinamo takıp şarj işini halletmişler . onun için çalışmıyor dedi anlamadım gitti Doğru su nedir arkadaşalar rica etsem yardımcı olurmusunuz .Şimdiden teşekkür ederim.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.