Şimdi Ara

VİTES DEĞİŞTİRME ZAMANI (AŞAĞIDAKİ ŞEKİLDE Mİ OLMALI DEVİR SAATİ OLMAYAN ARAÇLARDA)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
12.850
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 0 km. ile 20 Km. Hızlarda Vites 1. viteste olmalı

    20 km. Hıza ulaşan araç hemen vites 2 ye alınmalı

    yani 20 Km. ile 40 Km. hızları arasında aracın vitesi 2. viteste olmalı

    Bir az daha hızlanıp Hızımızı 40 Km. ulaştırdıktan sonra vitesimizi 3. vitese almalıyız.

    yani 40 Km. ile 60 Km. hızları arasında vitesimiz 3. vites olmalı.

    Sürüş esnasında daha da hızlandığımız da tekrar vites yükseltmemiz gerekecek yani aracımızın hızı 60 Km. ulaşınca vitesimizi 4. vitese almalıyız.

    En basit şematik anlatımla şöyle ;

    0 km ile 20 km hızları arası = 1 Vites

    20 km ile 40 km hızları arası =2 Vites

    40 km ile 60 km hızları arası =3. Vites

    60 km ile 80 km hızları arası =4. Vites

    80 km ile 100 ve üzeri hızlarda =5. Vitesi kullanmalıyız.


    Bazı okurlarımız devir devir saati yönteminin daha kolay ve daha basit olduğunu söyleyebilirler ancak bu verdiğim hız limitleri ve karşılığı gelen vitesleri devir saati olan bir araba uyguladığı zaman vermiş olduğum her hız limitinde devir saatinin 3000 devir geldiğini veya yaklaştığını görecektir.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    VİTES DEĞİŞTİRME ZAMANI (DEVİR SAATİ OLMAYAN ARAÇLAR)

    Araç sürerken vites değiştirme, yakıt verimliliğini optimize etmek ve motorun zarar görmesini önlemek için çok önemlidir. Devir saati olmayan araçlarda, hangi hızlarda hangi vitese geçilmesi gerektiğini bilmek hayati önem taşır.

    Vites Hız Aralıkları

    Genellikle araçlar, her vites için belirli bir hız aralığına sahiptir. Bu aralıklar, motorun en verimli şekilde çalışmasına ve aşınmayı azaltmasına yardımcı olur. Örneğin:

    • 1. vites: 0-20 km/s
    • 2. vites: 20-40 km/s
    • 3. vites: 40-60 km/s

    Hangi Viteste Kaç Km Hız Yapılır?

    Devir saati olmayan araçlarda, hangi viteste kaç km hız yapıldığını yaklaşık olarak şu şekilde belirleyebilirsin:

    • 3. viteste: Yaklaşık 50-60 km/s
    • 4. viteste: Yaklaşık 60-80 km/s
    • 5. viteste: Yaklaşık 80 km/s ve üzeri

    Vites Değiştirme Hızları

    Yukarıdaki hız aralıklarına göre, vites değiştirme hızların şu şekilde olmalıdır:

    • 20 km/s'de 1. vitesten 2. vitese
    • 40 km/s'de 2. vitesten 3. vitese
    • 60 km/s'de 3. vitesten 4. vitese
    • 80 km/s'de 4. vitesten 5. vitese

    Bu hız aralıkları ve vites değiştirme noktaları yalnızca yaklaşık değerlerdir. Aracının özelliklerine ve yol koşullarına göre değişiklik gösterebilir.

    Vitesleri doğru zamanlarda değiştirerek yakıt tasarrufu sağlayabilir, motorunu koruyabilir ve sürüş deneyimini iyileştirebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Arabasına göre değişir. 3. Viteste 160 yapan araba var o ne olcak. Dediğin aralıklar gariban arabalarında geçerli. Yeni turbo beslemeli araçlar istersen 60-70 ile 6. Viteste git.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: road35

    Arabasına göre değişir. 3. Viteste 160 yapan araba var o ne olcak. Dediğin aralıklar gariban arabalarında geçerli. Yeni turbo beslemeli araçlar istersen 60-70 ile 6. Viteste git.
    3.viteste 160 yapıp devir saati olmayan kaç araba var trafikte?
  • Boşver devir saatini, hız göstergesini falan.
    En iyi devir saaati kulaklardır.
    Motorun sesini dinle ne zaman üst vitese geçeceğini anlıyorsun zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sssemih24 -- 19 Mayıs 2020; 16:9:3 >
  • otomatik al
  • mesela 5.viteste hız 60 olsa, 4.viteste hız 40 olsa daha az yakıt mı yakar birde araca zararı olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasin-yasin

    mesela 5.viteste hız 60 olsa, 4.viteste hız 40 olsa daha az yakıt mı yakar birde araca zararı olur mu?
    aracın vites oranlarına göre değişir. dediğin değerlerde benim araç neredeyse boğulup stop eder. vites ne kadar yüksek olursa o kadar az yakar diye bir şey yok. hızı aklından çıkar çoğu turbo araç için 2200-2500 devir en ideal devirdir. atmosferik motorda da devir çevirmekten korkmamak lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emir.ksk -- 19 Mayıs 2020; 16:46:45 >
  • Abi hiç mi yolcu olarak bindiğiniz arabada dikkat etmediniz?

    Ehliyet alırken nasıl aldınız?

    Ya abartısız söylüyorum ben 12 yaşından beri araba kullanıyorum bunları düşünmedim arabayı kaldırdıktan sonrası geldi gitti.

    Ne hıza ne devir saatine ihtiyaç yok azıcık motora kulak verirseniz arabanın bir üst vitesi yada bir alt vitesi istediğini anlarsınız.

    Kusura bakmayın ama ehliyet alıp trafiğe çıkan birisinin bu şekilde sorular sorması bana garip geliyor.
  • bir sürü sayfada düşük devir yüksek vites daha az yakıt sağlayacağı söylenmiş. bu konu hakkında daha net bilgi almak için yazıyoruz.
  • 20 ye kadar beklemene gerek yok hocam, ben travego sürer gibi araba kalkar kalkmaz 2 ye atarım yol yokuş aşağıysa direk 2 yle kalkarım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet3976

    Abi hiç mi yolcu olarak bindiğiniz arabada dikkat etmediniz?

    Ehliyet alırken nasıl aldınız?

    Ya abartısız söylüyorum ben 12 yaşından beri araba kullanıyorum bunları düşünmedim arabayı kaldırdıktan sonrası geldi gitti.

    Ne hıza ne devir saatine ihtiyaç yok azıcık motora kulak verirseniz arabanın bir üst vitesi yada bir alt vitesi istediğini anlarsınız.

    Kusura bakmayın ama ehliyet alıp trafiğe çıkan birisinin bu şekilde sorular sorması bana garip geliyor.
    Haklısın hocam yeni arabalarda adamlar boşuna ekrana vites düşür, yükselt uyarısı özelliği koymuşlar motor sesine kulak vermek varken büyük aptallık
  • Devir saati olsa bile hiç bir zaman devir saatine bakıp vites atmamışımdır. Motordan gelen sese göre hareket etmemiz gerek.
  • belirttiğiniz vites ve hızlar kullanığınız araca motor gücüne ve vites oranlarına göre değişir. yani ya optimum veriler için her araba ve motor ve şanzıman versiyonu için ayrı tablo yapacaksınız yada kulağınıza ve arabanın tepkilerine göre vites seçeçeksiniz.

    sistem şu
    -arabanın motoru bağırıyor ve ürettiği gücün boşa gittiğini hissediyorsanız(ki bu noktada hızlanma da durmuş yada yavaşlamış olur muhtemelen) bir üst vitese geçiniz

    -arabanın titrediğini yada gaza bassanız dahi hızlanmayacağını hissederseniz vites düşürünüz.

    yakıt tüketimini düşürmek için ise mümkün olan en yüksek vites seçilir ve aracı titretmeden yada bir alt vitesi isteyecek devire düşürmeden sürülür.
  • yasin-yasin Y kullanıcısına yanıt
    O her zaman olmuyor örneğin 90 la 4. Viteste giderken 2200 devirdesin 5 e attığında araba gidecek ama boğulacak daha fazla yakacak. Araçtan araca vites aralıkları değişiktir. Yolun durumuna göre aracın yüklü olmasına görede bu değerler değişir. Sürdükçe arabaya alışırsın.
  • sssemih24 kullanıcısına yanıt
    Görebildiğim tek adam akıllı ve en doğru cevap yazılmamış olsa ben yazacaktım.
  • Ne devir saati ne hız göstergesi...

    Gerçek cevap gaz pedalı tepkisi, ne gidemeyecek kadar tepkisiz ne de boşa dönüyor hissi verecek kadar fazla olmalı...
    Hava durumuna Trafik akışına ve yol coğrafi durumuna uygun bir tepkide tutmalısın arabayı..

    5 duyu organın var değil mi?

    4 tanesini koordine ederek araba kullanmayı beceremiyorsan ne göstergesi okursa olsun verimli ve güvenli kullanamazsın.

    Gözün yolda ve aynalarda,
    Kulağın araba ve trafikte,
    Burunun Balata veya yanma kokusunda,
    Elin ayağındaki hissiyat titreşim ve tepkilerde olmazsa

    Sen araba kullanamazsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 20 Mayıs 2020; 4:34:59 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.