Multijetler zincirli dir.Ayrıca 1.9 doblo öyle çok yakmıyor en azından benim altımdaki ankara şehir içi trafiğinde c.tesi pazar boyunca 45 km ortalama ile 180 km yol yapmışım ve yol bilgisayarında 5.4 lt gösteriyodu kalkışlara dikkat ettikten sonra zaten motorun kendisi ekonomik ama kalkoşlarda gaza gelirseniz 6.8 e kadar çıkıyor ortalama.
Arkadaşlar bu cumartesi fiat bayisine gittim.içeriye girdiğimden içerde doblodan başka araç yoktu.Tam karşıya 135 beygirlik doblodan komuşlardı.bir süre inceledikten sonra yanıma satış danışmanı geldi ve yeni dooblonun nasıl olduğunu sordu.bende dış görünüşünün resimlerden daha dolgun ve güzel olduğunu diğer dobloya göre iç tasarımın çok daha güzel durduğunu ve fiatın gerçekten de kaliteyi arttırdığını söyledim satış danışmanı bana aracın özelliklerini saymaya başladı.Gerçekten araç donanım olarak çok iyi.iç tasarım kalitesi gerçekten de çok iyi. Gerekli bilgileri aldıktan sonra test sürüşüne çıkmak istediğimi söyledim. Ortalık 1.6 105 lik kaynıyor.Test aracıda aynı idi. Aracın koltuğuna oturduğum da kaliteyi ve genişlik ğin çok iyi olduğu idi. Aracı çalıştırdığımda az bir ses içeri alıyordu ama araç ısındıkdan sonra ses neredeyse duyulmayacak hale geldi. Emniyet kemerini bağladıktan sonra test sürüşüne başladık. İlk anda bile aracın yürüyen aksamınnın kalitesinin ne kadar iyi old farkettim.arkanın tam bağimsiz amartsörleri olmasının farkını hissediyorsunuz.süspansiyon yoldaki çukurları çok iyi sünümlüyor araç sarsıntısız bir şekilde yolda ilerliyor. Fiyat kalitesiz arabalar üretirdi ama brovadan sonra gerçektende çok iyi işler çıkarıyor multi air teknolojisi gibi. gelelim testin devamına ses sistemi kalitesi gayet güzel teybin tasarımı oldukça şık. Araçta en ufak tıkırtı olsun ses gelmiyor aracın plastik kısımlarından .Çok sessiz bir şekilde yolda ilerliyor. Gelelim en önemli konuya motora.Motor gerçektende çok başarılı.aracın gazına basmadan ayağımı debriyaj hızlı çekmeme rağmen devir hiç düşmeden araç hareket etti.Bizim connect 110 luk kadar çekişi iyi değildi belki motorun 1100 km olmasından dolayı.araçın 100 km\h 6 tıya attım ama araç sanki hiç hızlanmıyor 120 km de ne ancak altıya atılır.Motorun araca verdiği performans gayet yeterli. Gelelim yakıt tüketimine aracın yakıt tüketimleri gayet iyi ortalama olarak 5 litreyi rahat yakalayabilirsiniz.Buda gayet iyi bir değer.connectin 7 litre yaktığını düşünürsek.Aracın kırmızıda durdurdum ayağımı debriyaşdan çektim araç stop etti debriyaşa bastıktan sonra hemen çalıştı.Çok hoşuma gitti bu özellik. Frenler tutuşu connect kadar iyi değildi.Arkalar en üstü versiyonda bile kampana böyle kaliteli bir araçta.16 inçlik jantlar gayet şık duruyor. Aracı park ettikden sonra aracı kitledi ve eğer istersen bu tuşa basarak bütün camları otomatik açıp kapatabiliyosun.Aracı kapattıktan sonra camlar otomatik kapanıyor Gelelim olumsuz yönlerini Bu kadar iyi donanım ve iç tasırıma rağmen dış tasarımı daha güzel olabilir belki ileride dış tasarımı düzeltirler inşallah Zenon far olmaması arkaların kampana olması otomotikleştiril miş vites kutusunun olmaması sürüdüğüm araç en üst versiyondu tam dolu idi ve fiyatı 39 bin idi bana yüksek geldi connect glx de ilk çoktığında 39 bin idi.Bence bekleyip fiyatın düşüp yerine oturmasını beklemek lazım. Fiyat eskisiden kaliteye fazla önem vermeyen düşük performanslı araçlar yapardı ama 2008 den sonra başlayan bravonun öncülük ettiği tasarım ve kalite getçekten de çok ileri gitti. Bence yeni dobla gayet güzel olmuş tek eksiği dış tasarım daha güzel olabilirdi. Yakıt tüketimi ve konfor isteyenlere yeni dobloyu öneririm.
Doblonun (1,3 veya 1,9 Multijet) motor ömrü kaç bin kilometredir?
quote:
Orijinalden alıntı: erdenbay
Doblonun (1,3 veya 1,9 Multijet) motor ömrü kaç bin kilometredir?
kullanıma göre çok değşir 80 binde motor yaptıranlar duydum ama yağını değşştrimemiş yakıta bakmamış hor kullanmış taksilerde genelde 200-300 binde motor yaptırıyor yani araca bakarsan 300 bin rahat görürsün bence
ARKADAŞLAR YENİ DOBLO SATIN ALAN VAR MI BİRDE HİSLERİNİ PAYLAŞIRSA ??
abi stilo yu bilmem ama yeni kangoo larda var o daha güzel
quote:
Orijinalden alıntı: asil doblocu
abi stilo yu bilmem ama yeni kangoo larda var o daha güzel
stilo ne alaka???
Arkadaşlarwww.teamdoblo.com. adresinide ziyaret edebilirsin doblo ile ilgili faydalı bilgiler ordada var..
Herkese merhaba...
JTD motor ile MULTİJET motor arasında yakıt durumu ve başka yönlerden ne fark var? Hangisi daha iyidir?
1,9 JTD bir doblo almak üzereyim. JTD motorları tavsiye edermisiniz, yoksa MULTİJET mi alayım?
quote:
Orijinalden alıntı: divan
yeni fiat doblonun yol tutuş, konfor, malzeme kalitesi,görünüş,farklılığı ve 2.0 cc 135 hp'lik performansı ile sınıfının liderlik koltuğuna oturma seviyesine geldiğini düşünüyorum. 2.0 cc 135 hp'lik kaputun altında yatan o canavarı şahlandırmak için ellerim kaşınıyor.. allah nasip ederse inş o günlerde gelecek..tork hakkında bilgim yok ama..inş 250 nm 'nin altında değildir.. sevgiler..
0-100 ü 11 küsür sn. nasıl bi canavar anlamadım. 10 sn üstü olsa olsa tek dişi kalmış canavar.
merhaba arkadaslar bende bir doblo kullanıcısıyım uzun zamandır forumunuzu takip ediyorum gerçekten çok güzel bi ortam yapmışsınız bizleri aydınlattıgınız için hepinize tesekkür ederim . Aracım 2008 1.3Mjet Dynamic 30 bin kmde ve satılıktır ilgilenen arkadaslarhttp://www.sahibinden.com/1_3mjet_dynamic_30binde_hatasiz_sifir_ayarinda_doblo-54WQQaXQQ22226302WQQpXQQdisplayitem linkinden detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz bilgilerinize . Herkese tekrar tekrar teşekkür eder iyi forumlar dilerim .
2006 model YENİ KASA , kazasız, en küçük boyananı olmayan, orjinal 43 binde, 1,3 multijet doblo PREMIO aracım satılıktır. Bu forumdakiler de iyi bilir ki, premio doblonun en lüx modellerindendir. ilanıma aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. Bırakabileceğim son fiyat 20500 tl. saygılar.
Orijinalden alıntı: bunyas288 Tofaş'ın Bursa'da üretilen ve dünyanın birçok ülkesine ihraç edilen hafif ticari araç segmentinin temsilcisi Fiat Doblo'nun yeni nesli, Combi ve Cargo ve binek oto ruhsatlı Panaroma karoser seçenekleriyle Türkiye'de satışa sunuldu.
Fabrika,binek oto ruhsatlı olma garantisi nasıl veriyor ki anlamadım. Bu devletin kararında olması gerekir. Bu güne kadar satılan doblolarda ancak %85 ÖTV ödenirse binek oto ruhsatlı çıkıyordu. %85 ÖTV ödetmeden kanunen ticari araç sınıfındaki bir vasıtaya "binek oto ruhsatlı" satıyorum garantisi veremez. O zaman bu güne kadar sattıkları bütün "TİCARİ" "Kapalı kasa kamyonet" geçip maliyeden "PANELVAN " olarak vergilendirilen ve hususi kullanılan, araçların sahipleri fazladan mı her sene "TİCARİ" PANELVAN "olduğu için fazladan para vermiş oluyorlar.
Bu ancak yeni bir kanun değişikliğiyle olur. Fabrikanın kararıyla değildir sanıyorum.
binek araç olarak tescili yapılması mümkündür. ancak %87 değil sanıyorum %37 civarında vergi gerekir 1.6 ya kadar olan modeller için. 2,0 motorda ise %87 lere ulaşıyor. o yüzden panorama modelinde 1.6 yok olsa fiyatı 60 ları geçecekti.
tabi bir kamyonet binek araç olarak tescil edilmez ama doblo tarzı araçlar için arka tarafı koltuksuz değil ise binek olarak tescili mümkündür. sonuçta ticari çıkarırsa fiyat ucuz olur o yüzden ağırlıklı olarak öyle çıkarlar.
[selam arkadaslar aranıza yeni katıldım.gecen hafta doblo 1.3 multijet aldım 2007 model.80,000kmde.hesapladıgıma göre arac kmde 0,300 ile ,0,350 arası arasında mazot yakmakta bu cok büyük bi rakam aracı bugün ustaya götürdüm turboyu dinledi motora baktı ve sorun yok dedi motor ve turbo saglam dedi.hava filtresini actı pislenmiş dedi ve yağını filtresini hava filtresini degiştirdi.değişiklikten sonra aracın yol bilgisayarında 100 kmde 8,2 litre yazdı.buda cok bence.arkadasalar aracı borcla aldım ve cok korkuyorum büyük bi arıızası falanmı var diye lütfen bana yardımcı olun ne yapmam konusunda.birde aracla 1 viteste ilk kalkıslarda 100kmde 25lt gösteriyor sonra bu oran düsüyor sizce bu normalmi lütfen acil cevap
25 litre göstermesi çok normal tüm doblolarda aynı bazen 25'te takılıyor.ayrıca 8.2 ye falan fazla takılma bence tam hesaplama yapmıyor doğru olarak.ama gaza çok yüklenince yine iyi yakıyo yani..
quote:
Orijinalden alıntı: metinssahinn
[selam arkadaslar aranıza yeni katıldım.gecen hafta doblo 1.3 multijet aldım 2007 model.80,000kmde.hesapladıgıma göre arac kmde 0,300 ile ,0,350 arası arasında mazot yakmakta bu cok büyük bi rakam aracı bugün ustaya götürdüm turboyu dinledi motora baktı ve sorun yok dedi motor ve turbo saglam dedi.hava filtresini actı pislenmiş dedi ve yağını filtresini hava filtresini degiştirdi.değişiklikten sonra aracın yol bilgisayarında 100 kmde 8,2 litre yazdı.buda cok bence.arkadasalar aracı borcla aldım ve cok korkuyorum büyük bi arıızası falanmı var diye lütfen bana yardımcı olun ne yapmam konusunda.birde aracla 1 viteste ilk kalkıslarda 100kmde 25lt gösteriyor sonra bu oran düsüyor sizce bu normalmi lütfen acil cevap
8.2 yi şehir içi kısa mesafede gösterdi ise normal ayrıca hava filtresi kirlenmiş ise yakıt yükseliyor uzun yolda dene bakalım ne çıkacak sonuç
Doblo kullanıcılarına ve sevenlerine selamlar. Forumdaki son düzenleme ile birlikte Doblo için özel bir forum açtık. Artık Doblo ile ilgili paylaşımları sadece Doblo'ya özel açılan forumda dilediğiniz gibi yapabilirsiniz. Yüzlerce sayfadan oluşan bir çok yararlı bilginin sayfa aralarında kaybolduğu tek bir konuya bağlı kalınmasındasa kullanıcılar istedikleri konuyu açıp sorunlarını, paylaştığı, çözümler aradığı, paylaşımlar yaptığı konular açabilecekler. Her türlü foto paylaşımı, muhabbet konuları, teknik konular, haberler, yenilikler hakkında yeni konular açabilirsiniz. Bölümün altyapısı tamamlandıktan sonra Markalar bölümüne aynalanarak konular orada da görünmeye devam edecek. Oradan Doblo başlığına tıklayanlar sadece Doblo'ya özel açılmış bu foruma ulaşacaklar. Forumunuzu seçeceğiniz herhangi bir fotoğraf veya logo vs. ile temalaştırarak daha özel halede getirebilirsiniz. Herkese hayırlı olsun. Yeni paylaşımlarınızı bekliyoruz..
teşekkürler sayın yönetici. arkadaşlar aracım 41000 kmye geldi motor sanki uğultu yapıyordu.servise gittim sese normal dedi. ancak yüksek basınç pompası dedi yanlış anlamadıysam o mazot kaçırıyormuş bayağı bi akmıştı motor çevresine.artı baskının titrettiğini söylediler ve bu ikisine 750 lira fiyat verdiler. ilk defa servise gittiğim için bana çok geldi ama sizin fikirlerinizi merak ediyorum. iyi akşamlar herkese..
2009 FIAT Doblo Combi 1.3 Multijet Carioca
MEMURDAN ACİL İHTİYAÇTAN DOLAYI SATILIK 1.3 MULTİJET DOBLO COMBİ CARİOCA... ARAÇ 2009 MART AYINDA SIFIR ALINMIŞ OLUP İLK SAHİBİYİM VE 6,350 KM DEDİR... DAHA 1 YAŞINDA BİLE DEİĞİLDİR.. İÇİNDE SİGARA İÇİLMEMİŞ TEMİZ BİR ARAÇTIR.. İSTEDİĞİNİZ SERVİS VE USTAYA GÖSTEREBİLİRSİNİZ..