Sevgili Dostlar.. Öncelikle herkese bu sitede yorum ve tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür etmek istiyorum. Son 1-1,5 aydır yaptığım araştırmalar, okuduğum formlar ve kişisel olarak bazı tecrübelerime dayanarak bende bir Doblo sahibi oldum. Ancak şunu belirtmeliyim ki; Özellikle Doblo konusunda bu formda yer alan bilgi, tecrübe ve yorumlar benim bu yönde tercih kullanmamda çok etkili oldu.Paylaştığınız bilgi ve deneyimler için hepinize tekrar teşekkür ederim.. Elinize emeğinize sağlık. Dün itibariyle 2008 model 21.200 km.`de Doblo Combi 1.9 Multijet modelini 17.500 TL`ye aldım. Tabi pazarlık sonrası aracı bilgisayar testine soktum ve gerek motorda,yürüyen aksamda gerekse kaporta veya boyasında hiç bir şey çıkmadı.Herşeyi ile tamamen orjinal bir araç olduğunu gördük.Zaten aracı satan vatandaş hususi olarak kullandığını hiç bir şekilde yük atılmadığını ifade etmişti. İçinin temizliği vs. bunu gösteriyordu. Sonuç olarak artık bende Doblo sahibiyim. Tabiki bu tarz bir aracı ilk defa kullanmıyorum. 2005 yılında 0 km. aldığım Partner 1.9 Combi vardı. Onun haricinde başka dizel araç kullanmadım değerleride LPG`liydi. Ama onunla bunu kesinlikle mukayese etmem.Bunun daha bir başka gidişi, oldukça fazla agresif yanları var diyebilirim. Hakikaten formda da belirtildiği gibi kesinlikle hız ve performans isteniyorsa 1.9 Multijet bunun için biçilmiş kaftan. Bu akşam aracı bakıma götüreceğim. Garantisinin bitimine 2 ay var. Özel servislerden aldığım fiyatlar ile Yetkili Servislerin verdiği fiyatlar arasında ortalama 250-300 TL gibi bir fark ortaya çıkıyor. Yağ, yağ filitresi, hava filitresi, mazot filitresi, enjektör temizliği ve işçilik olarak bana verilen Özel servis fiyatı 20.000 bakımı için fren balataları hariç 200 TL. Yetkili Servislerin verdiği rakam ise gene fren balataları hariç 320 TL`den başlıyor balatalar dahil 480 TL`ye kadar çıkıyor. Konu hakkında bir kaç sorum olacak sizlere; 1-Ankara`da sizlerin gittiği ve tavsiye edebileceği sağlam ve güvenilir ustalarınız vardır mutlaka. Bildirirseniz sevinirim. 2-Bu model de ve km.`deki bir araç için ödediğim rakam bana uygun gibi geldi. Sizlerin yorumlarını bekliyorum. 3-Dizel motorlar için (sessiz çalışması, yakıt tasarrufu sağlayabilecek gibi) motor katkı maddelerinden hangilerini önerirsiniz. 4-Yol bilgisayarında (aracın bakımsız olmasından dolayı sanırım) şehir içi 6.7lt/100 km. tüketim olduğu görülüyor. Genelde sakin kullanırım arabayı. 2200-2800 gibi devirlerde vites değiştiririm.Sizce bu tüketim bakımdan sonra biraz daha aşağıya düşermi yada daha yukarı devirlerde mi vites değiştirmeliyim. Tavsiyelerinizi bekliyorum. Aranıza katılmak ve Doblo sahibi olmaktan son derece memnunum. İlginize ve yardımınıza şimdiden teşekkürler...
quote:
Orijinalden alıntı: barisbasci
Sevgili Dostlar.. Öncelikle herkese bu sitede yorum ve tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür etmek istiyorum. Son 1-1,5 aydır yaptığım araştırmalar, okuduğum formlar ve kişisel olarak bazı tecrübelerime dayanarak bende bir Doblo sahibi oldum. Ancak şunu belirtmeliyim ki; Özellikle Doblo konusunda bu formda yer alan bilgi, tecrübe ve yorumlar benim bu yönde tercih kullanmamda çok etkili oldu.Paylaştığınız bilgi ve deneyimler için hepinize tekrar teşekkür ederim.. Elinize emeğinize sağlık. Dün itibariyle 2008 model 21.200 km.`de Doblo Combi 1.9 Multijet modelini 17.500 TL`ye aldım. Tabi pazarlık sonrası aracı bilgisayar testine soktum ve gerek motorda,yürüyen aksamda gerekse kaporta veya boyasında hiç bir şey çıkmadı.Herşeyi ile tamamen orjinal bir araç olduğunu gördük.Zaten aracı satan vatandaş hususi olarak kullandığını hiç bir şekilde yük atılmadığını ifade etmişti. İçinin temizliği vs. bunu gösteriyordu. Sonuç olarak artık bende Doblo sahibiyim. Tabiki bu tarz bir aracı ilk defa kullanmıyorum. 2005 yılında 0 km. aldığım Partner 1.9 Combi vardı. Onun haricinde başka dizel araç kullanmadım değerleride LPG`liydi. Ama onunla bunu kesinlikle mukayese etmem.Bunun daha bir başka gidişi, oldukça fazla agresif yanları var diyebilirim. Hakikaten formda da belirtildiği gibi kesinlikle hız ve performans isteniyorsa 1.9 Multijet bunun için biçilmiş kaftan. Bu akşam aracı bakıma götüreceğim. Garantisinin bitimine 2 ay var. Özel servislerden aldığım fiyatlar ile Yetkili Servislerin verdiği fiyatlar arasında ortalama 250-300 TL gibi bir fark ortaya çıkıyor. Yağ, yağ filitresi, hava filitresi, mazot filitresi, enjektör temizliği ve işçilik olarak bana verilen Özel servis fiyatı 20.000 bakımı için fren balataları hariç 200 TL. Yetkili Servislerin verdiği rakam ise gene fren balataları hariç 320 TL`den başlıyor balatalar dahil 480 TL`ye kadar çıkıyor. Konu hakkında bir kaç sorum olacak sizlere; 1-Ankara`da sizlerin gittiği ve tavsiye edebileceği sağlam ve güvenilir ustalarınız vardır mutlaka. Bildirirseniz sevinirim. 2-Bu model de ve km.`deki bir araç için ödediğim rakam bana uygun gibi geldi. Sizlerin yorumlarını bekliyorum. 3-Dizel motorlar için (sessiz çalışması, yakıt tasarrufu sağlayabilecek gibi) motor katkı maddelerinden hangilerini önerirsiniz. 4-Yol bilgisayarında (aracın bakımsız olmasından dolayı sanırım) şehir içi 6.7lt/100 km. tüketim olduğu görülüyor. Genelde sakin kullanırım arabayı. 2200-2800 gibi devirlerde vites değiştiririm.Sizce bu tüketim bakımdan sonra biraz daha aşağıya düşermi yada daha yukarı devirlerde mi vites değiştirmeliyim. Tavsiyelerinizi bekliyorum. Aranıza katılmak ve Doblo sahibi olmaktan son derece memnunum. İlginize ve yardımınıza şimdiden teşekkürler...
bende sattıgım bir doblo var 2008 1,9 ondada 6,4 gösterıyor kardeş ...
vites degişiklerini 2500 deviri geçmeden yaparsa iyi olur az yakaar...
bide aldıgın doblo ne versıyonu çok ucuza almışsında klımada varmı
Arkadaşlar ben de 2008 1.3 multijet doblo maxi sahibiyim...bu forumun bu kadar gelişmiş ve paylaşımcı olduğunu bilmiyordum...paylaşımlarınıza ve emeğinize sağlık.artık buralardayım ben
bende sattıgım bir doblo var 2008 1,9 ondada 6,4 gösterıyor kardeş ...
vites degişiklerini 2500 deviri geçmeden yaparsa iyi olur az yakaar...
bide aldıgın doblo ne versıyonu çok ucuza almışsında klımada varmı
Arabayı bakıma aldık dün akşam.215 TL tuttu. Ustayla birlite gidip fiat parçacısından birlikte aldık malzemeleri 60 TL işçilik dahil 215 verdim. Sabah işe gelirken ortalamaya baktım gene aynı 6,7-6,8 arasında gidip geldi. Vites değişikliğini dediğin gibi yapacam bundan sonra birde öyle deneyelim. Aldığım Doblo, Combi olarak geçiyor klimalısız modeli tek sürgülü. Bunlardan başka ruhsatta 2 sıra koltuklu camlı Combi olarak yazıyor. Başka bir detay bilmiyorum.. Cevapladığın için teşekkür ederim..
arkadslar merhabalar bnmde 2007 1.9 premıom var yenı aldım oncedende aynısının 2005 1.3 vardı ama sınu soylım artık 1.9 dan baskasına haytta bınmem ne yakarsa yaksın helal olsun asıl sorunum eskı 1.3 te kontakla beraber teypte kapanır acılırdı ama bu yenıde bu olay yok kontagı kapatıom teyp kanpanmıyor neden acaba veya bı ayarı varda benmı bılmıyorum rıca etsem acılen bana yardımcı olurmusunuz acaba saygılarımla
quote:
Orijinalden alıntı: aksu87
arkadslar merhabalar bnmde 2007 1.9 premıom var yenı aldım oncedende aynısının 2005 1.3 vardı ama sınu soylım artık 1.9 dan baskasına haytta bınmem ne yakarsa yaksın helal olsun asıl sorunum eskı 1.3 te kontakla beraber teypte kapanır acılırdı ama bu yenıde bu olay yok kontagı kapatıom teyp kanpanmıyor neden acaba veya bı ayarı varda benmı bılmıyorum rıca etsem acılen bana yardımcı olurmusunuz acaba saygılarımla
İlk başta benimde dikkatimi çekti ancak MUTE`e basılı kaldığı zaman oldu.Normak çalışır haldeyken kontağı kapattığımda teypde kapandı. Başka türlü bir sorun varmı, olurmu bilemem ama istersen götür göster..Dalgınlıkla açık kalır bu seferde aküyü bitirir sabah kadar.
quote:
Orijinalden alıntı: barisbasci
bende sattıgım bir doblo var 2008 1,9 ondada 6,4 gösterıyor kardeş ...
vites degişiklerini 2500 deviri geçmeden yaparsa iyi olur az yakaar...
bide aldıgın doblo ne versıyonu çok ucuza almışsında klımada varmı
Arabayı bakıma aldık dün akşam.215 TL tuttu. Ustayla birlite gidip fiat parçacısından birlikte aldık malzemeleri 60 TL işçilik dahil 215 verdim. Sabah işe gelirken ortalamaya baktım gene aynı 6,7-6,8 arasında gidip geldi. Vites değişikliğini dediğin gibi yapacam bundan sonra birde öyle deneyelim. Aldığım Doblo, Combi olarak geçiyor klimalısız modeli tek sürgülü. Bunlardan başka ruhsatta 2 sıra koltuklu camlı Combi olarak yazıyor. Başka bir detay bilmiyorum.. Cevapladığın için teşekkür ederim..
RİCA EDERIM BİZİM TOPİC EDE BEKLERIM İMZAMA TIKLARSAN GİRERSİN BEKLERIZ
merhaba ustalar bende 2004 jtd var arabam ilk zaman lar bayağı iyiydi şimdi ise hissedilecek kadar cekişte düşüş oldu arbam önceden devir saati 2000 2200 arası devreye giren turbo şim di gecikiyor.arabanın yağı yağ filitresi mazot filitresi hava filitresi triger seti yeni değişti.servise gittim usta arabaya binip gezdiğinde durumu anlattım arabanın paskı plakalarından oldığunu söyledi kacırıyormuş yapıldı ama bana göre önceye göre bayağı düşüş var servis de notmal diyor 3. vitesde 120 diyen araba şimdi 100 zor görüyor . yardım ltf ustalar km.100000 TŞKLER
YARDIM EDECEK KİMSE YOKMU LTF USTALAR MUTLAKA BU SORUNLA KARŞILAŞMIŞSINIZDIR.
Demirkan... Aracın 1.3` mü 1.9`mu? Eğer 1.3 ise bildiğim kadarıyla problemli olan motora sahipsin. Bende doblo almadan önce kesinlikle tavsiye etmemişlerdi sürekli problem çıkartıyor turbo yiyor çekmiyor gitmiyor falan demişlerdi. Ama gittim 1.9 m.jet aldım ve son derece memnunum.. Dediğim gibi sorunlu motor ise servisine göstermende yarar var.Sorunun nereden kaynaklandığını bilmiyorum ama ciddi gibi duruyo..
Selamlar, Teyp menü ayarlarında radio off diye bir bölüm var 0 ve 20 dk. olarak. 20 dk. seçili ise kontak çıktıktan 20 dk. sonra teyp kapanır. 0 dk. seçili ise kontak çıkar çıkmaz teyp kapanır. Bilgilerinize...
İLGİNİZE TŞKLER 1,9 JTD AMA SERVİS SORUN YOK DİYOR.ORTADA KALDIM
Selamlar.. Yeni model Doblo PREMIO almak istediğim için aracım SATILIKTIR. İLGİLENENLERE..SON 21.000 TL..
merhaba saygı değer arkadaşlar konuyu önceden bildirmiştim servis ne yaptıysa bir türlü arcın arızasını bulamadım. ne yapmam lazım yardım ltf
quote:
Orijinalden alıntı: DEMIRKAN
İLGİNİZE TŞKLER 1,9 JTD AMA SERVİS SORUN YOK DİYOR.ORTADA KALDIM
gittiğiniz servis madem sorun yok diyor başka bir servise gidip gösteriniz oda olmazsa piyasadaki ustalara danışınız
www.autoclub.com.tr ' nin testinden alıntı yaptım.
Genel Fiat Doblo ile ilk tanışmamız 2000 yılında Paris Otomobil Fuarı ve hemen ardından İstanbul AutoShow’da olmuştu. Türk tüketicisinin beğenisine sunulan ilk jenerasyon Fiat Doblo başarılı satış rakamları ile özellikle ticari alanda kullanımı tercih eden tüketiciler için biçilmiş kaftandı. Ticari araçlar içinde gelişen rekabetle Caddy, Partner, Kangoo gibi farklı markaların modelleri pazar payına dahil olarak ürün yelpazesi artmış ve tüketicilerin tercihine sunulmuştu. Tofaş'ın Bursa'daki fabrikasından üretilen ve dünyanın birçok ülkesine ihraç edilerek hafif ticari araç segmentinin ödüllü temsilcisi Fiat Doblo 'nun ikinci jenerasyon yeni nesli, hem Combi hem Cargo ve ayrıca binek otomobil ruhsatlı Panaroma karoser seçenekleriyle Türkiye'de de satışa sunulmuş durumda. Yeni Doblo, ilk jenerasyona göre daha geniş, daha konforlu, daha teknolojik, ve daha güvenli . Yeni Fiat Doblo 'nun Cargo versiyonları 22.900 TL'den, Combi versiyonları ise 26.400 TL'den başlayan peşin indirimli anahtar teslim satış fiyatıyla bayilerdeki yerini aldı.
Ülkemizde satışta bulunan Fiat Doblo’nun donanım ve motor seçeneklerine göre modelleri şu şekilde :
YENİ DOBLO COMBI 1.4 95 HP BZ EURO 4 DYNAMIC YENİ DOBLO COMBI 1.3 90 HP MJET EURO 4 DYNAMIC YENİ DOBLO COMBI 1.6 105 HP MJET EURO 4 DYNAMIC YENİ DOBLO COMBI 1.3 90 HP MJET EURO 4 ELEGANCE YENİ DOBLO COMBI 1.6 105 HP MJET EURO 4 ELEGANCE YENİ DOBLO COMBI 2.0 135 HP MJET EURO 5 ELEGANCE YENİ DOBLO COMBI 1.3 90 HP MJET EURO 4 PREMIO YENİ DOBLO COMBI 1.6 105 HP MJET EURO 4 PREMIO YENİ DOBLO COMBI 2.0 135 HP MJET EURO 5 PREMIO YENİ DOBLO COMBI MAXI 1.6 105 HP MJET EURO 4 DYNAMIC YENİ DOBLO COMBI MAXI 1.6 105 HP MJET EURO 4 ELEGANCE YENİ DOBLO COMBI MAXI 2.0 135 HP MJET EURO 5 ELEGANCE
DOBLO PANORAMA 95 HP 1.4 EURO 4 DOBLO PANORAMA 90 HP 1.3 MJET EURO 4 DOBLO PANORAMA 1.6 105 HP MJET EURO 5
Dış Görünüş İlk jenerasyona göre yeni Doblo’nun daha yüksek tavan ve uzatılmış karosere sahip olduğunu görüyoruz. Yüksek kasa önden bakıldığında oldukça heybetli ve kaslı. Farlar geriye doğru uzatılmış , petekli ön ızgara hava girişleri geniş tutulmuş ve tampon aşağı çekilerek daha sportif bir hava verilmiş. Hem otomobil hem de arazi aracı çizgilerinde dizayn edilen Doblo bu konuda beklentilere cevap verecek düzeyde. Yandan bakıldığında kaslı yapı şişirilmiş çamurlukla daha da belirginleşmiş. Titanyum görünümlü yan koruma çıtaları ve kapı kolları bahsettiğimiz spor çizgilerde önemli rol oynamış.Sinyal özellikli gövde rengi yan aynalar, karartılmış arka camlar çok şık.Geriye doğru uzandıkça çizgilerde değişiyor.Yukarı doğru ivmelenen çizim arka camla beraber oval hatlarla belirginleşerek aracın dikdörtgen çizgilerde görünmemesini sağlamış Alaminyum alaşımlı jantlar 16” , lastik ebatları ise 195/60R16
Arkadan bakıldığında yükseltilmiş tavan daha da belirginleşiyor. Karartılmış arka cam oldukça geniş ve dikiz görüş açısı gayet iyi. Doblo yazısı büyük tutularak Fiat logosunun tam altına ortaya yerleştirilmiş.Tavan üstü raylar ise unutulmamış. Arka stop farları dikeylemesine yerleştirilmiş bunun yanında karartılmış camın üst bölümünde içeride üçüncü fren ikaz lambası da bulunuyor. Doblo’nun yerden yüksekliği her kasisi rahatlıkla aşabilecek düzeyde aynı zamanda yüksek görünümü engellemek için ön tampon yere yakın dizayn edilmiş. Yeni Fiat Doblo’nun boyutları ve ağırlığı ise şu şekilde ;
Uzunluk : 4390 mm Genişlik : 1832 mm Yükseklik : 1845 mm Aks Mesafesi : 2755 mm
Boş Ağırlık : 1420 kg Yüklü Ağırlık : 2130 kg
İç Görünüş / Donanım Fiat Doblo’nun en önemli değişikliği iç mekanda kendini belli ediyor. Kapıyı açtığınız anda büyük bir salonun içinde buluyorsunuz kendinizi.Açık renk döşemeler ve geniş koltuklar bunun en büyük sebebi. Sürücü koltuğuna geçtiğiniz anda ise kontrol panellerine ulaşmak çok rahat. İç mekanın rahatlığı ve genişliği özellikle Fiat’ın vurgulamaya çalıştığı aile otomobili konseptini daha iyi anlamamıza sebep oluyor. Ferah görüş açısı, yüksek tavanın vermiş olduğu rahatlık, yolcu koltuğu arasındaki mesafe,arka koltukların genişliği, tüm bunlar SUV tarzında düşünülmüş. Sürücü koltuğuna geçip kapıyı kapadığınızda genişliği daha iyi anlıyorsunuz. Gösterge ve orta konsol panel ışıklandırması turuncu renkte. Gösterge panelinde hız, devir, yakıt ve hararetin yanı sıra Türkçe yol bilgisayarının bulunduğu ufak bir gösterge bulunuyor. Direksiyonda Blue&Me müzik sistemi fonksiyon düğmeleri mevcut. Deri direksiyon hakimiyet hissi vermesi açısından oldukça başarılı aynı zamanda yüksekli ve derinlik ayarlı.Direksiyonun hemen arkasında hız sabitleyici kol mevcut. Düz vites araç olmasına rağmen uygun viteslerde aracınızı istediğiniz hıza sabitlemek mümkün. Özellikle uzun yolculuklarda çok sık kullanılan bir sistem. Orta bölümde yer alan Blue&Me destekli mp3, rds özellikli radyo, cd çalar yüksek kalite müzik zevki vermese de orta seviyede ses sitemine sahip. Usb girişli mp3 desteği ,bunun yanında opsiyonel olarak sunulan Bluetooth telefon kontrol sistemi ve Tomtom navigasyon ön hazırlık ise artı özellikler.Güvenlik donanımında ise ABS ve EBD (Elektronik Fren Dağıtım Sistemi) standart olarak sunulmuş. ESP (Elektronik Stabilite Programı) + ASR (Çekiş Kontrol Sistemi) + Hillholder (Yokuş Kalkış Destek Sistemi) ise bizim kullandığımız 1.6 Premio modelinde standart, diğer modellerde ise opsiyonel paket olarak satılıyor. Yeni Fiat Doblo’nun en önemli özelliklerinden biri olan ESP ( Elektronik Stabilite Programı ) yüksek hızda aracın virajlarda savrulmasını ve kaymasını engelleyen sistem. Yaptığımız testlerde yüksek hızla girdiğimiz virajlarda aracı yol izinden çıkarmak mümkün olmadı. Bu konuda yeni Doblo oldukça başarılı. Özellikle yüksekliği arttırılan kasanın ESP sistemine ihtiyaç duyması kaçınılmaz.Yeni Fiat Doblo ticari amaçların haricinde kendine müşteri potansiyeli olarak gördüğü geniş aileler için en büyük avantajı hacim ve güvenlik. Hacim olarak arka koltuklar yatırılmadan sunulan 790 lt lik bagaj hacmi , koltukların öne doğru katlanarak yatırılmasıyla bir anda 3200 lt ye ulaşıyor.Bu gerçekten ciddi bir rakam ve yeni Doblò bu konuda sınıfındaki rakiplerine fark atıyor. Arka koltuk yolcuları için ise diz mesafesi gayet iyi. Arka camlar elektrikli ,yolcuların konforu ve rahatı için sonuna kadar açılabiliyor. Yine arka koltuk yolcularının konforu için havalandırma/klima ızgaraları bulunuyor.Bunun yanında saklama cepleri, eşya bölmeleri, bagaj ayırıcı file, iki kademeli kullanılabilen sert bagaj örtüsü, kol dayanağı gibi ayrıntılar unutulmamış. Yan kapıların sürgülü olması gayet kullanışlı ancak kapıları açarken ve kapatırken biraz sıkıntı yaşadık. Oldukça ağır olan kapıların açılıp kapanması özellikle bayanlar için zor olacağa benziyor. Aynı şekilde oldukça ağır olan arka bagaj kapısını kapatırken biraz güç sarfetmek gerekebilir.
Performans Test için kullandığımız Fiat Doblo 1.6 ‘nın teknik özelliklerinden bahsedelim. 1598 cc lik motor hacmine sahip olan Doblo 4000 d/d de 105 HP ve 1500d/d de 290 nm tork üretebiliyor. Euro Dizel yakıt kullanan araç 4 silindirli ve tek sıra önde enlemesine yerleştirilmiş. Turbo ve intercooler ile çok noktalı elektronik kontrollü Common Rail Multijet direkt enjeksiyonlu motor kullanan aracımız her türlü yokuş , zor şartlarda yorulmadan performans sergiledi. Hızlanma verileri 0-100 km : 13,4sn olan aracın 2,0 135HP olan versiyonunda ise 0-100 km hızlanması : 11,3sn. Önden çekişli ve 6 ileri şanzımana sahip vites kutusu ile özellikle 6. vitesde uzun yolda yakıt tasarrufu yapmak mümkün. 110 km/h hız sonrasında 6. vitesin avantajıyla yakıt tüketimi 3,7 lt/100 km ortalamasına düşüyor. Şehir içi yakıt tüketimi yüksüz ve normal kullanım şartlarında 6,7 lt, şehirlerarası yolculuklarda 100/h sabit hızda 4,7 lt , karma kullanımda ise 5.5 lt /100 km. Fiat’ın yeni ürettiği araçlarında donanım paketinde yer alan Start & Stop özelliği ile yakıt tüketiminde %15 e kadar yakıt tasarrufu yapmak mümkün. Bu sistem sayesinde sıkışık şehiriçi trafiğinde aracın vitesini boşa alıp frene bastığınızda araç kendini stop ediyor ve motorun çalışmasını durduruyor. Ancak diğer tüm fonksiyonlar ; farlar, silecekler, radyo vs. çalışıyor. Trafik ilerlediğinde debryaja basmanız kafi. Araç otomatik olarak çalışıyor. Kontak anahtarını çevirmenize gerek kalmıyor. Yine aynı şekilde yokuş aşağı trafikdesiniz ve aracınızı boşa alıp frene bastınız, trafik ilerlediğinde frenden ayağınızı kaldırmanız yeterli. Sistem aracın yokuş aşağı haraket halinde olduğunu algılayıp motoru hemen otomatik olarak çalıştırıyor. Sistemin devrede olması için emniyet kemerinizin takılı olması yeterli oluyor. Emniyet kemeri takmadığınızda sistem otomatikman devre dışı kalıyor. Yine aynı şekilde manuel olarak Star&Stop düğmesi ile sistemi devre dışı bırakmanız mümkün. Diğer bir özellik ise Hillholder sistemi. Bu sistem sayesinde aracınız yokuş yukarı trafikde geri kaymayı belli bir süre önlüyor. Yokuş yukarı kalkarken frenden ayağınızı çektiğinizde yaklaşık 3 saniye aracı frenajda tutuyor ve kalkışlarda size asist hizmeti veriyor.
Güvenlik Yeni Fiat Doblo’nun güvenlik donanımı da oldukça zengin. Standart olarak sunulan ABS ve EBD (Elektronik Fren Dağıtım Sistemi), opsiyonel paketde yer alan ESP (Elektronik Stabilite Programı) + ASR (Çekiş Kontrol Sistemi) + Hillholder (Yokuş Kalkış Destek Sistemi), sürücü ve yolcu hava yastığı, 1.6 Premio modelde sunulan sürücü ve yolcu yan hava yastıkları (baş ve gövdeyi koruyarak perde hava yastığının işlevini de yerine getirir), arka koltukta üç adet alçaltılabilir baş dayanağı, ön sis farları, arka tamponda bulunan sesli park yardım sistemi, ön koltuklarda kaza durumunda boynu koruyan aktif kafalık sistemi, aksesuar olarak satılan alarm ve görüntülü park yardım sistemi bunlardan bazıları. Euro NCAP testlerine göre ilk versiyonda 3 yıldız alan Doblo’nun yeni jenerasyonu için NCAP testi mevcut değil.
Sonuç Geniş aile konseptine tam anlamıyla uyan , sadece aileler için değil ticari alanda geniş iç hacminden yararlanmak isteyen, bunun yanında güvenlik ve donanım zenginliği arayan tüketiciler için yeni Doblo uygun bir seçenek.
Artıları: Düşük yakıt tüketimi Park/Manevra kabiliyeti Yüksek ve Panoramik görüş açısı Geniş ve kullanışlı iç mekan Motor Performansı Yüksek yol tutuş kabiliyeti
Eksileri: Sürgülü kapıların zor açılıp/kapanması
Yeni Fiat Doblo Combi 1.6 Premio Satış Fiyatı ( Nisan 2010 ) : 36.650 TL
ben dinamik 1.4 aldım..esp li tomtom lu...oldukça memnunum bilgisayarda şehir içi 9.9-9.8 lt yi gördüm daha 160 km de motor olmasına rağmen..:) henüz çok yeni ama çekiş yeterli..motor iyice açıldığında sıkıştırcam o zaman sanırım gerçek performansını 95 hp yi görürüm..
Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba team
quote:
Orijinalden alıntı: GRANDE
Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba team
merhaba
Eski hızında değil buralar artık,hızlandırmak lazım