Şimdi Ara

DH LİNEA TAKIMI (69 ÜYE ) (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5.672
Cevap
47
Favori
536.220
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • geçmiş olsun.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mehmethlx

    Evet arkadaşında dediği gibi, bizim milletimiz maalesef bir marka sevdasına kapılmış gidiyorlar.

    Şu anda piyasaya araba diye sürülen audi A3 lerde 8 valf eski teknoloji motor kullanıldığını biliyormusunuz.

    Bu Eski teknoloji motoru bir ara bora ile bizim millete yutturdular.

    Ancak volkswagenin elindeki 8 valf motor stoğu bizim Türk milleti tarafından eritilince 16 valf motor koymaya başladı.

    Bunu gören Audi de aynı yöntemle A3 lerde bu stokları eritme çabasında.

    Marka sevdalısı bizim Türk milleti Audinin stoklarındaki 8 valf eski teknoloji motoruda eritecektir hiiç merak etmeyin.

    Millet olarak ne zaman uyanıp markaya değilde teknolojiye para vereceğiz bilemiyorum.


    8 valf olması eski teknoloji olduğuna mı delalet eder?
    malum-u a'liniz linea mızda 8 v




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sigma Q


    quote:

    Orjinalden alıntı: mehmethlx

    Evet arkadaşında dediği gibi, bizim milletimiz maalesef bir marka sevdasına kapılmış gidiyorlar.

    Şu anda piyasaya araba diye sürülen audi A3 lerde 8 valf eski teknoloji motor kullanıldığını biliyormusunuz.

    Bu Eski teknoloji motoru bir ara bora ile bizim millete yutturdular.

    Ancak volkswagenin elindeki 8 valf motor stoğu bizim Türk milleti tarafından eritilince 16 valf motor koymaya başladı.

    Bunu gören Audi de aynı yöntemle A3 lerde bu stokları eritme çabasında.

    Marka sevdalısı bizim Türk milleti Audinin stoklarındaki 8 valf eski teknoloji motoruda eritecektir hiiç merak etmeyin.

    Millet olarak ne zaman uyanıp markaya değilde teknolojiye para vereceğiz bilemiyorum.


    8 valf olması eski teknoloji olduğuna mı delalet eder?
    malum-u a'liniz linea mızda 8 v

    Bu kategorideki motorların 8v olması eski teknoloji olduğunu göstermez.Bahsedilen araba Ferrari olsaydı 6.0 lt motora 8 v koysaydı eski diyebilirdik ama normal kesime hitap eden bu arabalarda düşük hacim 16v yerine yüksek hacim 8v kullanmak daha avantajlı olabiliyor.




  • Linealarda kullanılan motor kendi kategorisindeki araçlara göre eski bir teknoloji değil.8 v olamasının tek nedeni özellikle şehir içi kullanımlarında yakıt tassarrufu sağlamak için tercih edilmiştir.Audi markası vw grubunun lüks segmentine denk geliyor.Lüks segmentteki bir araçta yakıt tasrrufu için 8 v konması ilginç geliyor.Lüks araba alan yakıtı düşünmezki. Ayrıca Linealardaki fire motorun performasnında çok memnunum. Hemz az yakıyor hemde devirli kullanımlarda çok zevk veriyor. Özellikle 2500 rpm'den sonra gaz tepkisi çok harika.Rampa falan dinlemiyor.ama şunuda söylemek istiyorum araç çok yüklü iken bu motrdan performans beklemek haksızlık olur. İki kişi ve bagaj dolu iken performansı gayet iyi.
  • Mademki 8 valf motorda yakıt tüketimi az da VW borada elindeki stok eriyince niye 16 v. çıkarmaya başladı. Ayrıca testlerde de niye 16 nın yakıt tüketimi daha az. Bu 8 valf kullananların sadece tesellisi. borada 8 valf motorların yakıt tüketiminin yüksek olduğunu kullananlar çok daha iyi bilir. Bu arada Audi nin de 8 valf stokları erimiş olacak ki oda A3 lerde 1.4 turbo motor çıkarmaya başladı. 8 valf az yaktığı halde bütün firmalar artık 16 çıkarıyor nedense.
  • Arabam.com da ki aynı motoru kullanan grande punto için yazılanlar aşağıdaki gibidir... 8 Valf olmasının nedeninin yakıt tasarrufu olduğu söyleniyor.Belki Audi ve Bora da da bu amaçlanmıştır.Ben bu 8 Valf olayına takılıp kalmıştım bir aralar ama Avni beyde daha önce böyle açıklamıştı.Mantıklı geldi sonradan. 725 km menzilde benzinli bir araç için çok çok iyi bence...

    Test ettiğimiz modelde kullanılan 1.4 litrelik benzinli motor 6000d/d'de 77 HP güç ve 3000 d/d'de 115 Nm tork sağlıyor. Alt devirlerde cansız kalan motor devir yükseldikçe gücünü hissettirmeye başlıyor.Ara hızlanmalarda ağır kalan otomobil performanstan daha çok yakıt tüketimi düşünülerek geliştirilmiş. Yine de 1368 cc hacmindeki motor 1025 kilogramlık otomobili çekmekte zorlanmıyor.
    Yaptığımız testlerde 0'dan 100 km/s hıza 14.3 saniyede ulaşırken,son hızı 161 km/s olarak ölçtük. Sakin kullanımda 100 km'de ortalama 6.2 litre yakıt tüketen Grande Punto 1.4 Fire'da bu oran agresif kullanımda artış gösterebiliyor. 45 litrelik deposuyla 725 km'likmenzil sunan otomobilin yol tutuşu ise sertliği iyi ayarlanan süspansiyonsistemi sayesinde başarılı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raven1974 -- 18 Nisan 2008; 10:27:39 >




  • Bu yakıt tasarrufu 8 valf olmasından çok gücünün ve torkunun düşük tutulmasından kaynaklanıyor. 8 valf le yüksek güçlü bir motora bakın bakalım yakıt düşük mü olacak yoksa yüksek mi?
  • Haklısın ne kadar güç, o kadar yakıt tüketimi...Olayın birde bu yönü var tabi.
  • Arkadaşlar bu arada aracında Windows işletim sistemli cep bilgisayarı ile GPS navigasyon sistemi kullananlar var mı? Merak ettimde, bu Linea larda birde blue me teknolojisi vardı değilmi. Sanırım Microsoft destekli bu da. Windows işletim sistemli bir cep bilgisayarı bu sistemle tam uyum halinde çalışır diye düşünüyorum.Eğer böyleseyse bu cep bilgisayarı ile Linea daki bt blue me teknolojisi aracı resmen robot gibi yapacaktır...
  • Linea kullanıcısı olarak Linea'nın yakıt deposunun neden 45 lt.yapıldığını anlamadım.Bu segmentte bir araç için 50-55 lt.lik bir depo tercih edilebilirdi.
  • mehmethlx arkadaşım yazıyı dikkatli okusaydın ŞEHİR İÇİNDEKİ yakıt tüketimi azaltmak için 8 v kullanılmış.16v ile 8v şehir dışı tüketimlerinde çok önemli bir fark yok.
    Blu&me sistemi sony ericsonların bazı modellerinde sorunsuz çalışıyor. Yeni fiat linea topiğinde yazmıştım hangi modellerle uyumlu olduğu.
    45 lt yakıt deposu kullanılması yerden kaynaklandığını sanıyorum. Araca alttan baktığınızda yakıt deposunun biraz daha büyük yerleşemeyeceğini görürsünüz.Egzos borusuna çok yakın konumlandırılmış.Aliminyum bir levha ile ayrılmış.
  • kıymetli lineacı dostlarım ya benim kafamı karıştıryorlar yok bu kasayı 1.3 motor çekmezmiş; yok 1.3 motor kasa ağır olduğundan çabuk ölürmüş; yok dizel niye aldın zaten benzin fiyatına yetişti; yok dizel arabayı 5 yıla kalmaz elden çıkarmak lazımmış ömrü kısa olurmuş dizellerin; yok çok masraf çıkarırmış ; yok sık sık pompa bozulurmu: yok 2. eli çok düşük olurmuş ; yok oğlu yok inan sıfır araba aldığıma beni pişman ettiler
    Ben de şöyle yorumladım : Kedi ulaşamadığı ciğere pis dermiş Bu kedilerin kafası italyan mühendislerin kafasından daha fazla çalıştıklarını sanıyorlar galiba
    Sizinle paylaşmak istedim teşekkürler beni aydınlatırsanız sevinir Bana kalırsa 1.4 i brodvayden sonra bu arabadan çok memmunum özellikle sürüş keyfinden yakıt tasarrufundan .... bence mükemmel bi araba..
  • herkeze selam.. uzun yıllar tofaş modelleri kullandım..tabii arada başka marka araçlarda kullandım,en son 2000 model bora comfort 1.6 8 v.arabam vardı.(ilk sahibiydim ve aracı sattığımda 95000 km.deydi).ben linea yı kıyaslarken bu araçla kıyasladım ve gerçekten linea ya haksızlık yapıldığına kanaat getirdim.eski aracımdan biraz bahsedeyim(bora dan) yakıt tüketimi ort. 9.0 lt.idi. yokuş yukarı sıkışık trafikte durup kalkmak resmen işkenceydi..uzun yolda rampaları çıkarken diğer küçük sınıf dizel araçların beni sollaması sinir bozucu idi..bozuk yollarda konforu sınıfına göre çok kötü idi..son olarak potansiyonmetre denen (rölantiyi ayarlıyor) alet sık sık arızalanıyordu ..her seferinde servise gitmem gerekiyordu (servisede en az iki gün öncesinden randevuyla gidecen yoksa bakmıyorlar) ve artık ayar tutmaz oldu 700 ytl karşılığında değiştirildi..şimdi linea nın motoru küçük,o kasaya o motor ufak geliyor diyen arkadaşlara soruyorum ..? siz bunu neye dayanarak söylüyorsunuz.yada hangi araçla kıyaslıyorsunuz..? saygılar..




  • Yazmıycam yazmıycam diyorum ama gene dayanamadım yazıyorum

    Şu düşünceden kurtulalım artık "italyan mühendisler yapmış, e onlar yapmışsa doğru yapmıştır"

    Kimdir bu italyan mühendisler; sizin bizim gibi adem cocukları

    yahu bu keratalar hiç hata yapmaz mı?

    Linea nın 1.4 ve 1.3 dizel motorunu begenirsiniz yada benim gibi begenmezsiniz

    her ne olursa olsun ben bu aracın kullanıcısı olarak 1.4 motoru be-gen-mi-yo-rum!

    ha begenen olur amenna sözüm yok Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin

    velakin el insaf begenmegeni de abidik gubidik benzetmelerle hor görmeyelim

    va mı başka türlü izahı? yok.

    saygılar sevgiler hürmetler vs.vs...
  • Bu motorun bu kasayı kaldırıp kaldırmayacağı artık kanımca kimsenin tartışma konusu olamaz. Ben eniştem ile gidip 1.3 mjeti denedim. Ben yetersiz buldum, istediğim gibi canlı değil dedim.Eniştem kendisine göre gayet yeterli olduğunu söyledi.Yani bu yetersiz veya yeterli olma durumu kişiden kişiye, herkesin beklentilerine göre değişen bir durum.1.4 8V ve 1.3 mjet yetersiz diyenler 1.4 tjet alırlar olur biter.
    Bu konuda daha önceki 'Yeni Linea' topiğinde bir meydan muharebesi gibi mücadele verildi zaten. Merak eden arkadaşlar orayı okuyabilirler.Bende yetmez dedim, C segmenti bir araç yapıyorsunuz tutup 1.4 8V ve 1.3 mjet gibi motor koyuyorsunuz dedim. Bazı arkadaşlar beni bu topicten kovdu. Hatta yazdığım mesajları değiştirmem için özel mesaj gönderenler bile oldu...

    Yalnız sayın Sigma Q arkadaşımında, benimde, bu motorların Linea da yetersiz olduğunu düşünen diğer arkadaşlarında aslında üzerinde durmak istediği ve asıl rahatsızlık verici konu, bu motorların Linea da yeterli olup olmadığından ziyade, bu 1.4 veya mjet motor ile en ufak bir aleyhte söylem görüldümü, hemen üzerine çullanılıp 'sen ne diyorsun? Bunu neye dayanarak söylüyorsun? Sen kimsin? Sen zaten aracını almışsın daha ne diye bu topicte yazıp duruyorsun git kendi topiğinde yaz.' gibi çocuksu söylemlerdir.Yani bu topicte Fiat'ın Linea sında bu motorları ile ilgili aleyhte bir söz resmen intihar gibi bir durum...İnsanlar araçlarını öyle bir sahiplenmişlerki sanki kendileri imal etmişler.En ufak bir aleyhte söylem olduğunda bazıları bunu hakaret olarak algılıyor.Herkesin kendi doğruları var bu normal ama herkes kendi doğrularını birbirine doğrulatmaya çalışınca ortalık karışıyor.

    Bu da ne yazıkki gösteriyorki, biz aslında tartışmayı bilmiyoruz. Acı ama gerçek, ezik bir toplumuz.

    Sayın Zaman06, kafanızın karışacağı bir durum yokki ortada.Merak ediyorum aracınızı alırken araştırıp,test sürüşü yapıp onaylayıp öyle satınalmadınız mı? Siz bu aracı beğendiyseniz, başkaları söyledikleri sizin kafanızı nasıl karıştırabiliyor?Eğer gerçekten kafanız karışıyorsa bence bu araç sizin içinize sinmemiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raven1974 -- 20 Nisan 2008; 1:26:00 >




  • Arkadaşlar Linea'nın 1.4 8 valf motoru şu anda tek alternatif değildir.Beğenmeyen almaz gider t-jet motor alır.Yakında 1.6 dizel motorda piyasaya çıkacak.Bu konu o kadar çok tartışıldı ki forumları okuyanlar sanki araçta motordan başka birşey yok diye düşünebilirler.Bu konu eleştirilmesin demiyorum ama bir konu ısıtılarak onlarca kez tekrar tekrar gündeme gelmemeli.Bu motorun ekonomik amaçlı konulduğunu artık herkes biliyor.Linea'nın kendi segmentindeki araçlarla arasındaki en büyük fark ekonomidir.Alternatifler üretildiği için bu motorlu aracı almak zorunda da değiliz.Saygılar..
  • Katılıyorum

    motor mevzusu yeterince tartısılıdı,

    zaten beni rahatsız eden motor'un değil , motoru begenmegenlerin tartısılması

    sanki burada begenmedigimiz için lisans ve yuksek lisans diplomamız sorgulanıyor

    adı üstünde forum, fikir teatisi yapılan bir ortam
  • linea nın 1,4 motoru kullanan arkadaşlar yakıt durumlarınız nasıl
  • Linea'nın eleştirilecek çok yönü var.Ben de kullanıp gördükçe bunları aktarıyorumAncak piyasadaki diğer araçların yok mu?Tabi ki var.Eleştiri ve beğeniler kişiden kişiye farklılık gösteriyor.Çünkü beklentiler farklı.Hiç kimse "sen neden şunu eleştiriyorsun"diyemez.Yeter ki eleştiri görgüye dayansın ve önyargılar içermesin..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    linea nın 1,4 motoru kullanan arkadaşlar yakıt durumlarınız nasıl



    Tüketim katalog değerlerine yakın..100 kmde. Şehirdışı 5.4lt. şehiriçi 7.5 lt.Ortalama. 6.5lt. yani ortalama km.de 21 ykrş.
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.