Şimdi Ara

DH LİNEA TAKIMI (69 ÜYE ) (13. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5.672
Cevap
47
Favori
536.220
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selamlar...

    önce bir konuya açıklık getirmek istiyorum..

    fiat group ürettiği araçlarda hiçbir zaman eski teknoloji motorlar kullanmamıştır.
    petrol fiyatları ve dünya ekonomisi kriterlerini yönetim yapısı gereği çok yakından takip etmektedir.
    zamanın koşullarına göre çeşitli halk katmanlarına hitap edecek araçları üretme konusunda çok hassastır ve işi de budur.

    ürettiği araçların eleştirilecek yanları elbette vardır..önemli olan bu eleştirilere kulak kabartmasıdır.

    ülkemizdeki vergilerin çokluğu ve ağırlığı hatta verginin bile vergisinin alınması fiat'ın anlaşılmasında bazı zorluklar yaratmaktadır.

    bir motorun 8v ,16v,çift kamlı ,benzinli,dizel ya da alternatif yakıtlar için üretilmesinden çok hangi tüketiciye hangi donanımda araç sunulacağıdır..

    sözgelimi şimdi size alfa 159 v6 hediye edilse herhalde çok memnun kalırsınız..ancak vergileri ,bakım masrafları,yakıt giderleri,sigorta primleri....vs belkide gelir düzeyinizin karşılayamayacağı seviyede kalacaktır..

    amaç tüketim yaratmak olmamalı.......gereksinimlerin ,beğeniler ve koşullar içerisinde değerlendirilerek karşılanması gerekir..

    tata da çok iyi arabadır,alfa da chery'de maseratide,logan da,renault'ta .............

    1.2 de çok iyi motordur,1.48v de , 3.2 de..........

    işte sorun bunu değerlendirebilmekte....

    saygılarımla....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi havnitekin -- 21 Nisan 2008; 12:22:28 >




  • İstanbul kültür başkenti olacakmış bunun için yeni yakıt zamları yolda ne yazıkki. Kulaktan dolma, kabus gibi bir duyum ama motorin 4 ytl ye dayanacakmış. Anlamadığım, kardeşim madem paranız yok neden gidip kültür başkenti olmak için müracat ediyorsunuz.Hadi ettiniz bizemi sordunuz kültür başkenti olsunmu olmasınmı...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: parthenia74


    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    linea nın 1,4 motoru kullanan arkadaşlar yakıt durumlarınız nasıl



    Tüketim katalog değerlerine yakın..100 kmde. Şehirdışı 5.4lt. şehiriçi 7.5 lt.Ortalama. 6.5lt. yani ortalama km.de 21 ykrş.



    teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: raven1974

    İstanbul kültür başkenti olacakmış bunun için yeni yakıt zamları yolda ne yazıkki. Kulaktan dolma, kabus gibi bir duyum ama motorin 4 ytl ye dayanacakmış. Anlamadığım, kardeşim madem paranız yok neden gidip kültür başkenti olmak için müracat ediyorsunuz.Hadi ettiniz bizemi sordunuz kültür başkenti olsunmu olmasınmı...



    istanbul kültür başkenti olması için yılların yüzyılların geçmesi gerekli su-trafik-terör-boğaz kirliliği v.s. çözülmeli.akaryakıtn zammı ile bu işler olmaz gitsinlerde avrupada başkent değil köy görsünler çiçek gibi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin

    selamlar...

    önce bir konuya açıklık getirmek istiyorum..

    fiat group ürettiği araçlarda hiçbir zaman eski teknoloji motorlar kullanmamıştır.
    petrol fiyatları ve dünya ekonomisi kriterlerini yönetim yapısı gereği çok yakından takip etmektedir.
    zamanın koşullarına göre çeşitli halk katmanlarına hitap edecek araçları üretme konusunda çok hassastır ve işi de budur.

    ürettiği araçların eleştirilecek yanları elbette vardır..önemli olan bu eleştirilere kulak kabartmasıdır.

    ülkemizdeki vergilerin çokluğu ve ağırlığı hatta verginin bile vergisinin alınması fiat'ın anlaşılmasında bazı zorluklar yaratmaktadır.

    bir motorun 8v ,16v,çift kamlı ,benzinli,dizel ya da alternatif yakıtlar için üretilmesinden çok hangi tüketiciye hangi donanımda araç sunulacağıdır..

    sözgelimi şimdi size alfa 159 v6 hediye edilse herhalde çok memnun kalırsınız..ancak vergileri ,bakım masrafları,yakıt giderleri,sigorta primleri....vs belkide gelir düzeyinizin karşılayamayacağı seviyede kalacaktır..

    amaç tüketim yaratmak olmamalı.......gereksinimlerin ,beğeniler ve koşullar içerisinde değerlendirilerek karşılanması gerekir..

    tata da çok iyi arabadır,alfa da chery'de maseratide,logan da,renault'ta .............

    1.2 de çok iyi motordur,1.48v de , 3.2 de..........

    işte sorun bunu değerlendirebilmekte....

    saygılarımla....

    sayın avni bey kimse yoğurdum ekşi demez herkesin malı kendine güzeldir mühim olan beklentilerin karşılayıp mutlu olabilmektir diyebilirmiyiz.




  • 1.4 fire 77 beygir 115 tork linea yı kaldırmıyor diyen arkadaşlar var.
    bu arabayı sürmedikleri belli bilmediğin konuları kurcalamayacaksın aslında.
    aynı motor benim doblomdada var üstelik araç ruhsatta 1240kg kantarda boş 1340 kg geliyor kaldırmasa benimkini kaldırmazdı.daha hiç rampada stop ettirmedim kırmızıdada arkamdakilere korna çaldırtmadım evet kasaya göre motor küçük gibi gözüküyor zaten kaputu açınca motor arıyorsun içerde lokum kutusu gibi bir şey var
    doblonun 1.2 si yolda kalmadiki linea 1.4 kalsın
    benim araştırmalarıma göre linea agresif sürülmediği takdirde şehir içi ve dışında rakiplerine oranla yakıtta çok hesaplı oluyor.
    motor kasa ilişkisinde tek göze çarpan nokta ilk kalkışlarda araç fişek gibi kalkmıyor ama bunu sonraki viteslerde telafi ediyor vede son sürati düşük.bu beygir be hacimde çok şey beklememek lazım.hızlı gitsin kimsede yetişemesin diyorsan zaten bu motorla işin olmaz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    1.4 fire 77 beygir 115 tork linea yı kaldırmıyor diyen arkadaşlar var.
    bu arabayı sürmedikleri belli bilmediğin konuları kurcalamayacaksın aslında.
    aynı motor benim doblomdada var üstelik araç ruhsatta 1240kg kantarda boş 1340 kg geliyor kaldırmasa benimkini kaldırmazdı.daha hiç rampada stop ettirmedim kırmızıdada arkamdakilere korna çaldırtmadım evet kasaya göre motor küçük gibi gözüküyor zaten kaputu açınca motor arıyorsun içerde lokum kutusu gibi bir şey var
    doblonun 1.2 si yolda kalmadiki linea 1.4 kalsın
    benim araştırmalarıma göre linea agresif sürülmediği takdirde şehir içi ve dışında rakiplerine oranla yakıtta çok hesaplı oluyor.
    motor kasa ilişkisinde tek göze çarpan nokta ilk kalkışlarda araç fişek gibi kalkmıyor ama bunu sonraki viteslerde telafi ediyor vede son sürati düşük.bu beygir be hacimde çok şey beklememek lazım.hızlı gitsin kimsede yetişemesin diyorsan zaten bu motorla işin olmaz.


    Lafa bak beri gel. Haklısın arkadaşım bilmediğim konuları kurcalayıp, zamanında 1.4 ve 1.3 motor yetersiz gelmiş deme gafletinde bulunanlardan biride benim.Aracın performansını değerlendirme ölçütlerine bayıldım doğrusu demek arkandan kimse klakson çalmadı ve stop ettirmedin.Yani performans süper




  • arac alacak insanlar perfrmansi super olsun diyip de 1.2 1.3 motor alirlar. bence bazen elestirirken fazla abartiyoruz. sonucta nekadar ekmek okadar kofte
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    1.4 fire 77 beygir 115 tork linea yı kaldırmıyor diyen arkadaşlar var.
    bu arabayı sürmedikleri belli bilmediğin konuları kurcalamayacaksın aslında.
    aynı motor benim doblomdada var üstelik araç ruhsatta 1240kg kantarda boş 1340 kg geliyor kaldırmasa benimkini kaldırmazdı.daha hiç rampada stop ettirmedim kırmızıdada arkamdakilere korna çaldırtmadım evet kasaya göre motor küçük gibi gözüküyor zaten kaputu açınca motor arıyorsun içerde lokum kutusu gibi bir şey var
    doblonun 1.2 si yolda kalmadiki linea 1.4 kalsın
    benim araştırmalarıma göre linea agresif sürülmediği takdirde şehir içi ve dışında rakiplerine oranla yakıtta çok hesaplı oluyor.
    motor kasa ilişkisinde tek göze çarpan nokta ilk kalkışlarda araç fişek gibi kalkmıyor ama bunu sonraki viteslerde telafi ediyor vede son sürati düşük.bu beygir be hacimde çok şey beklememek lazım.hızlı gitsin kimsede yetişemesin diyorsan zaten bu motorla işin olmaz.


    ustadım geremy,

    motor mevzusu daha evvel ayrıntılı olarak tartısıldı.

    evet içimizdeki kendini bilmez yarı münevver bazı arkadaşlarımız "1.4 fire 77 beygir 115 tork linea yı kaldırmıyor ." şeklinde beyanatlarda bulundu.

    ne yazık ki bu kendini bilmez yarı münevver gruba ben de dahilim.

    teşbihde hata olmaz derler fakat soylediginiz " doblo'da oluyor linea da mutlaka güzel olur" mantığı kelimenin tam anlamı ile

    abes ile iştigal etmektir!

    "arabayı kullanmayan degerlendirmesin" diyorsunuz

    eger sizin önermeniz dogru olsa idi en basında sizin yorum yapmamanız gerekir idi.

    o halde bırakınız bir linea sahibi olarak ben yorum yapayım.

    Linea motoru hakkında artık yorum yapmak istemesemde siz boyle yazdıkca

    benim yazma zorunlulugum ortaya cıkıyor .




  • quote:

    Orjinalden alıntı: raven1974


    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    1.4 fire 77 beygir 115 tork linea yı kaldırmıyor diyen arkadaşlar var.
    bu arabayı sürmedikleri belli bilmediğin konuları kurcalamayacaksın aslında.
    aynı motor benim doblomdada var üstelik araç ruhsatta 1240kg kantarda boş 1340 kg geliyor kaldırmasa benimkini kaldırmazdı.daha hiç rampada stop ettirmedim kırmızıdada arkamdakilere korna çaldırtmadım evet kasaya göre motor küçük gibi gözüküyor zaten kaputu açınca motor arıyorsun içerde lokum kutusu gibi bir şey var
    doblonun 1.2 si yolda kalmadiki linea 1.4 kalsın
    benim araştırmalarıma göre linea agresif sürülmediği takdirde şehir içi ve dışında rakiplerine oranla yakıtta çok hesaplı oluyor.
    motor kasa ilişkisinde tek göze çarpan nokta ilk kalkışlarda araç fişek gibi kalkmıyor ama bunu sonraki viteslerde telafi ediyor vede son sürati düşük.bu beygir be hacimde çok şey beklememek lazım.hızlı gitsin kimsede yetişemesin diyorsan zaten bu motorla işin olmaz.


    Lafa bak beri gel. Haklısın arkadaşım bilmediğim konuları kurcalayıp, zamanında 1.4 ve 1.3 motor yetersiz gelmiş deme gafletinde bulunanlardan biride benim.Aracın performansını değerlendirme ölçütlerine bayıldım doğrusu demek arkandan kimse klakson çalmadı ve stop ettirmedin.Yani performans süper



    arkadaşım sen neye göre değerlendiriyorsun aracı dinometreyemi bağlıyorsun kalkışlarda ve ara hızlanmalarda kronometremi tutuyorsun hangi modelin hangi motoru ve kasası ile kıyaslıyorsun o karşılaştırdığın aracın fiyatı nedir.bende bunları merak ettim bir anlat bakalım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sigma Q


    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    1.4 fire 77 beygir 115 tork linea yı kaldırmıyor diyen arkadaşlar var.
    bu arabayı sürmedikleri belli bilmediğin konuları kurcalamayacaksın aslında.
    aynı motor benim doblomdada var üstelik araç ruhsatta 1240kg kantarda boş 1340 kg geliyor kaldırmasa benimkini kaldırmazdı.daha hiç rampada stop ettirmedim kırmızıdada arkamdakilere korna çaldırtmadım evet kasaya göre motor küçük gibi gözüküyor zaten kaputu açınca motor arıyorsun içerde lokum kutusu gibi bir şey var
    doblonun 1.2 si yolda kalmadiki linea 1.4 kalsın
    benim araştırmalarıma göre linea agresif sürülmediği takdirde şehir içi ve dışında rakiplerine oranla yakıtta çok hesaplı oluyor.
    motor kasa ilişkisinde tek göze çarpan nokta ilk kalkışlarda araç fişek gibi kalkmıyor ama bunu sonraki viteslerde telafi ediyor vede son sürati düşük.bu beygir be hacimde çok şey beklememek lazım.hızlı gitsin kimsede yetişemesin diyorsan zaten bu motorla işin olmaz.


    ustadım geremy,

    motor mevzusu daha evvel ayrıntılı olarak tartısıldı.

    evet içimizdeki kendini bilmez yarı münevver bazı arkadaşlarımız "1.4 fire 77 beygir 115 tork linea yı kaldırmıyor ." şeklinde beyanatlarda bulundu.

    ne yazık ki bu kendini bilmez yarı münevver gruba ben de dahilim.

    teşbihde hata olmaz derler fakat soylediginiz " doblo'da oluyor linea da mutlaka güzel olur" mantığı kelimenin tam anlamı ile

    abes ile iştigal etmektir!

    "arabayı kullanmayan degerlendirmesin" diyorsunuz

    eger sizin önermeniz dogru olsa idi en basında sizin yorum yapmamanız gerekir idi.

    o halde bırakınız bir linea sahibi olarak ben yorum yapayım.

    Linea motoru hakkında artık yorum yapmak istemesemde siz boyle yazdıkca

    benim yazma zorunlulugum ortaya cıkıyor .


    benim demek istediğim şudur fiyatı rakiplerine göre makul olan linea yı tanımadan motor hacmi ve beygiri belli olduğu halde alan ve daha sonrada bu araba gitmiyor motor küçük geliyor diyenleredir.
    alırken 77 beygir olduğu bilinmiyormu test sürüşü yapılmıyormu kullananlara sorulmuyormu.
    lineanın kalıbına bakınca v6 2.0lt çok yakışır ama günümüz şartlarındaki benzin fiyatlarınıda gözönünde bulundurursak çok tuzlu olur.
    ben herzaman derimki linea iyidir.




  • Size aynen katılıyorum. Bu aracı almadan önce beygiri belli torku belli. 0-100 hızlanma değerleri belli. bunları kabul edip alıyorsun sonrada gitmiyor diyorsun. Ben almadan önce bütün test değerlerini inceledim. Giden bir araba istediğim için gittim birazda paraya kıyıp 1.4 T-JET 120 hp. 206 tork araç aldım ve gayet iyi 2.0 motor gibi gidiyor. Pişmanda değilim. (silecek problemi hariç)


    benim demek istediğim şudur fiyatı rakiplerine göre makul olan linea yı tanımadan motor hacmi ve beygiri belli olduğu halde alan ve daha sonrada bu araba gitmiyor motor küçük geliyor diyenleredir.
    alırken 77 beygir olduğu bilinmiyormu test sürüşü yapılmıyormu kullananlara sorulmuyormu.
    lineanın kalıbına bakınca v6 2.0lt çok yakışır ama günümüz şartlarındaki benzin fiyatlarınıda gözönünde bulundurursak çok tuzlu olur.
    ben herzaman derimki linea iyidir.




  • Orjinalden alıntı: geremy





    benim demek istediğim şudur fiyatı rakiplerine göre makul olan linea yı tanımadan motor hacmi ve beygiri belli olduğu halde alan ve daha sonrada bu araba gitmiyor motor küçük geliyor diyenleredir.
    alırken 77 beygir olduğu bilinmiyormu test sürüşü yapılmıyormu kullananlara sorulmuyormu.
    lineanın kalıbına bakınca v6 2.0lt çok yakışır ama günümüz şartlarındaki benzin fiyatlarınıda gözönünde bulundurursak çok tuzlu olur.
    ben herzaman derimki linea iyidir.


    Demek ki, ben demek istediğinizi anlamamışım kusura bakmayın. Benimde demek istediğim sizinki ile aynıymış. Ben şimdi size bazı kendi değerlendirmelerimi açıklardım ama boşverin. İllaki merak ediyorsanız 'Yeni Linea' topiğine bir göz gezdirin.




  • linea alanlar çok büyük hata yaptılar kolçakdan tutda yağmur sensörüne kadar motor desen bayılıp kalıyor megane satışıyla servisiyle hızıyla konforuyla her zaman bir adım önde.
    arkadaşım üst kapağı taşlanmış şahiniyle toz yutturdu lineaya .
    verilen paralara yazık.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    linea alanlar çok büyük hata yaptılar kolçakdan tutda yağmur sensörüne kadar motor desen bayılıp kalıyor megane satışıyla servisiyle hızıyla konforuyla her zaman bir adım önde.
    arkadaşım üst kapağı taşlanmış şahiniyle toz yutturdu lineaya .
    verilen paralara yazık.


    Hocam neden büyük hata yapsınlar, yakında 1.6 mjet çıktığında inşallah ilk ben deneyeceğim. Motorun bayılıp bayılmaması kişiden kişiye değişir daha öncede defalarca belirttiğimiz gibi... İnşallah enişteye de önümüzdeki ay bir aksilik çıkmazsa 1.4 fire Linea alacağız. İlk baktığımızda bana yetersiz gelmişti ama enişteme göre tam istediği gibi bir araç.Şimdi aracı satın alıp kullanan arkadaşlar memnunsa, motoru bayılıyor diye yazmak bence diğer kullanıcılara haksızlık oluyor bunu bende geç anladım ama neyse...Aracı yurdumuzda test edip dergilerinde yayınlayan insanlarda zaten ilk bakışta bu hataya düşüp, yinede 1.4 fire motor 1250 kg ağırlıktaki aracı çekmekte zorlanmıyor sonuçta tasarruf için dizayn edilmiş diye bir ifade kullanmışlar.
    Birde aracın asıl performansının ve yakıt tüketiminin 10.000 km den sonra oturacağı konusunda uzman bir üye tarafından belirtilmişti zaten.
    Megane demişsiniz ama ondaki sorunlarda malum... Bana görede Megane mı Focus mu deseniz hiç düşünmeden Focus derim... Ha birde 1.6 mjet Linea, Focus TDCI ve Megane DCI mı deseniz bu seferde hiç düşünmeden elbette Linea derim... Şu an kullandığım aracı yazmayacağım ama dizel 110 ps ve 235 nm torku var. Performans harika ama bana güven vermiyor. Şimdi bu motoruda bu araca koymanın alemi yok ama koymuş adamlar. Bu yüzden 1.6 mjet Linea yı bekliyorum çünkü eminimki 1.6 mjet Linea da dehşet birşey olacak. Bir kere tasarımına ve çizgilerine bayılıyorum.
    Yine aklıma düştü ne zaman satışa çıkacak bu 1.6 mjet yahu kesin bir tarih bilen var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raven1974 -- 21 Nisan 2008; 14:08:04 >




  • Bana neden bahsedersen bahset ama megane dan bahsetme, arkaşım sıfır aldı bir sürü arıza hatta içerisine su giriyordu. Daha 2000 km yi devirmemiş araçtan içerisinden sesler geliyordu. Reno ve konfor zaten tamamen birbirine zıt ifadeler. Hele hele o hatc pack modelinin arkası tam bir tipsizlik harikası. işyerindeki başka bir arakdaşımda aldı. şanzımanına kadar değişmeyeni kalmadı. Ama yine arızalar başından eksik olmadı. En sonunda sattı ve kurtuldu. Bu mu sizin 1 adım önde dediğiniz araç. Neresi bir adım adım öndeyse.
    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    linea alanlar çok büyük hata yaptılar kolçakdan tutda yağmur sensörüne kadar motor desen bayılıp kalıyor megane satışıyla servisiyle hızıyla konforuyla her zaman bir adım önde.
    arkadaşım üst kapağı taşlanmış şahiniyle toz yutturdu lineaya .
    verilen paralara yazık.




  • Yahu Megane ın hatcback i için fransızlar bile ördek .ötlü derken, varın gerisini siz düşünün...Yalnız adamlar dehşet satıyor yollarda neredeyse 10 aracın ikisi üçü kesin Megane...
  • selamlar....

    renault fransızların en iyi markasıdır...

    renault megane sedan bursada üretilip sadece ülkemizde değil yurtdışında da satılmaktadır..

    kronik problemleri pek olmayan ve çok tutulan bir modeldir. arada duyduğumuz arıza ve şanssızlıklar her araçta görülebilir.. megane dahil tüm renault'larda ki en önemli handicap iç mekanda kullanılan bazı malzemelerin ömür boyu koku yapması , kanserojen ve allerjik tehlikesi olasılığının bulunmasıdır..beni bir tek bu konu endişelendirir.

    motorları çok yeni teknoloji olmamasına karşın güç ve yakıt değerleri oldukça iyidir..aktarma organları biraz sesli çalışır..

    bence fiat linea ,megane'den pek çok açıdan üstün ve avantajlıdır...eksiği yok fazlası vardır.üstelik ulaşmak çok daha kolay ,bakım giderleri daha azdır...

    ama tercih sorunu...isteyen istediğini beğenir , alır....


    saygılarımla...




  • Evet nedense hepsini Türkiyede satıyor. Megane, 8 valf Bora, 8valf Audi A3. Nedense millet olarak teknolojisine bakmadan hemen atlıyoruz. Niye bir avrupa ülkesinde satamıyorda Türkiyede satabiliyor bir düşünmek lazım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: raven1974

    Yahu Megane ın hatcback i için fransızlar bile ördek .ötlü derken, varın gerisini siz düşünün...Yalnız adamlar dehşet satıyor yollarda neredeyse 10 aracın ikisi üçü kesin Megane...
  • bu arada görüştüğüm bir mekaniker,linea yağmur sensörü ile ilgili incelemede bulunduğunu,yağmur yağarken ya da cama çamur dahil herhangi bir sıvı ya da benzeri madde geldidiğinde eğer araç hareket halindeyse ve sileceğe hangi komut verilirse verilsin bekleme ya da kilitlenme yapmadığını sadece ilk çalıştırma halinde öğrenme süresi bulunduğunu ve bu sürede araç hareket halinde olmadığından tehlike yaratmayacağını ,otomotiv güvenlik unsurları koşullarını tamamen taşıdığını ve herhangi bir arıza ,yazılımhatası ya da tasarım düşüklüğü olmadığını belirtti..bilirkişilik te yapan bu kişiye forumda yazılan bu konudaki bütün yazı ve şikayetleri detaylarıyla iletmiştim..

    görüşü böyle oldu....

    belirtmek istedim.

    saygılarımla....
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.