Şimdi Ara

DH LİNEA TAKIMI (69 ÜYE ) (15. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5.672
Cevap
47
Favori
536.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selamlar...

    fiat ve gm 'in ortak geliştirdiği ve patent'i fiat'a ait olan multijet motorlar gerçekten şu anda en verimli,en uzun ömürlü,çok sessiz motorlar...

    sözgelimi linea'da kullanılan 90 hp lik motor değişken geometrili turboya sahip. aslında sanıldığı gibi 1.3 te değildir 1248 cc dir yani 1.2 dir .böyle bir motor harikalar yaratmaktadır ve çok başarılıdır.

    ülkemizdeki yakıt konusunda problemler yaşayanlar olabilir.kalite kontrol mutlaka arttırılmalıdır...

    .........

    çok yeni motor tasrımları yapılma aşamasındadır...benzinli gibi çalışan dizellergibi,dizel gibi çalışıp ta uçak benzini(kerosene) kullanabilecek olanlar....ham petrolün en ucuz rafineri ürünleri uçak benzini ve parafin artıklarıdır.

    kerosene zaten basit bir değişiklikle dizel motorlarda kullanılabilir...nasıl ki yağlar kullanılabiliyor...

    tarımsal kökenli yakıtlar sanırım gözden düşecek...dünyanın hızla içine girmeye başladığı gıda krizi bunu engelleyecek...

    manyetik alan teorisiyle ,ortamdaki manyetik değişikliklerin enerjiye çevrilmesi araştırmaları da küçümsenmemelidir..

    çok yeni reaktif ve radyasyon özgür korumalı enerji her türlü maddeden elde edilebilecek..topraktan,sudan ve gazlardan.....uzayıp gidiyor..önümüzdeki 10 -15 yıl çok önemli....gıda ve suyun yol açaçağı 3.paylaşım savaşı sonrasında bu teknolojiler hızla kullanılacak...şu anda 20 ile 50 yaşlar civarında olan insanlara önemli görevler düşüyor...

    saygılarımla....




  • Avni Bey teşekkürler, peki bu euro normları için ne düşünüyorsunuz mesela mjet in yada common rail motorun işletim sistemi ile oynanıp performans artışı sağlayabilen arkadaş sadece emisyon artışının olacağını aslında motorun daha güçlü olduğunu söylüyor.Yakışında çok fazla bir değişiklik olmayacağını söylüyor.Sizce bu işlem uygulanabilirmi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: raven1974

    Avni Bey teşekkürler, peki bu euro normları için ne düşünüyorsunuz mesela mjet in yada common rail motorun işletim sistemi ile oynanıp performans artışı sağlayabilen arkadaş sadece emisyon artışının olacağını aslında motorun daha güçlü olduğunu söylüyor.Yakışında çok fazla bir değişiklik olmayacağını söylüyor.Sizce bu işlem uygulanabilirmi?


    tabii ki uygulanır. Zaten bu iş en cok turbo dizellerde etkili olmakta %30 performans artısı dahi saglanabilmektedir.

    1.3 multijet 75 bg, degişken geometrili turbo 90 bg, chip tuning 105 vs vs şeklinde gidiyor.
  • 600 ytl 10 taksitle bu işletim sistemini değiştirip bu işlemi yapıyorlar.Yalnız servislerde de mjetler için yazılım güncellemesi ile performansının iyileştirildiği yazılmıştı belkide buna benzer bir işlemle yapıyorlar o zaman 600 ytl harcamaya gerek yoktur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: comedian9

    Arkadaşlar lütfen sixden rica ediyorum bizim insanlarımızı neden hor görüyorsunuz?Dünyanın hangi ülkesinde %34 ötv ve %18 vergi alınıyor.(gelişmemiş ülkeler dışında)İnsanlarımız bu vergi yüzünden dolayı mecburen beygir gücü düşük araçlara yöneliyorlar.Şu an bir lineanın veya başka bir aracın fiyatı 21.000 dolar civarında.Bu parayla avrupa ve abd'de ne araçlar alınır.Yazarken bunlara da dikkat edelim.
    Araba bir zevk meselesidir.Paran varsa zevkine en uygun araca binersin.Paran yoksa cebine en uygun araca binersin. Ülkemizde üretilen her araç bir emeğin ürünü.Her aracın kenidne göre üstün ve iyi özellikerli var.
    Yaklaşık 6 aydır sadece fiat linea topiğini takip ediyorum.Elimizi vicdanımıza koyalım lineaya haksızlık etmeyelim. Bu topikte lineanın şu yağmur sensörü, daha önceleri torpido kapağı dışında bir sorunla karşılan birisi var mı? Aracı aldım yolda kalıdım, motoru yaktım, servisten çıkmadım diyen insana rastlayan var mı?
    Linea PARAsına göre karşılığını en iyi alacağımız araçtır.




    egri oturup dogru konusmak lazım

    hakikaten linea henuz kronik bir sorun ile anılmıyor insallah bundan sonra da anılmaz

    vergi meselesine gelince gönül ister ki devletimiz daha az vergi alsın

    velakin 9-5 mesai dolduran ve vaktini laklak ile geciren pek cok memur kardesimizin maasını nasıl odenir

    düsünmek lazım gelir




  • Ekonomi olsun diye 8v motor koyulduğunu savunmak bence mantıklı değil. ben 27-28 milyar para verip ekonomik olsun diye 8v 77hp motorlu araç almam.

    ekonomik olacaksa dizel alırım, param yetmiyorsa bir alt segmentte dizel alırım. şunu unutmamak lazım C segmentte insanların tercihi hep 100hp nin üstü olmuştur. c segmentteki hiçbir aracın 1.4ü tutulmaz ki siz burada linea yı savunuyorsunuz. Aldığınız 1.4leri satarken ne kadar değerinin düştüğünü bizzat yaşayacaksınız maalesef
    eğer 8v motorlu araç alacaksam albea alırdım, hem daha az değer kaybeder hem de aracı rahat taşır.

    ayrıca bu araç puntonun uzatılmış halidir. iç konsol falan aynı zaten. bence punto sedan olarak satılsa bu araç çok daha fazla satar. linea olarak iki arada bir derede kalmış maalesef, ne megane, civic, corolla nın rakibi olabilir, ne de accent, albea, symbol lineanın rakibi olabilir. b ile c cegment arasında sıkışıp kalmış durumda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 22 Nisan 2008; 21:58:00 >




  • quote:


    Orjinalden alıntı: Sigma Q
    egri oturup dogru konusmak lazım

    hakikaten linea henuz kronik bir sorun ile anılmıyor insallah bundan sonra da anılmaz

    vergi meselesine gelince gönül ister ki devletimiz daha az vergi alsın

    velakin 9-5 mesai dolduran ve vaktini laklak ile geciren pek cok memur kardesimizin maasını nasıl odenir

    düsünmek lazım gelir



    Laklak yapma durumu sadece bizim ülkemize has bir durum değil dünyanın hangi ülkesine gidersiniz gidin laklak olayı vardır.Sonuçta bunu yapanların hepsi insan.
    Hayat televizyonda ,sinemada izlediğimiz gibi değil. Televizyonda izlediğimiz ülkemizde görülen ‘Burası Türkiye’’ sloganlı haberlerin çoğunu diğer ülkelerde daha fazlasını göreceksiniz.Örnek olarak e2 kanalında amerikan idol yarışmasına katılan kaçıklara bakın.Bizim ülkemizde katılan kaçıklar onların yanında süt dökmüş kediye döner.
    Lütfen insanlarımız küçük görmeyi bırakalım. İyisi ile kötüsü ile onların hepsi bizim insanlarımız.


    Yeni yakıt sitemli motorların ülkemize gelmesi ve yaygınlaşması 20 yıldan fazla bir süre alabilir.Çünkü hibrid v.b. teknolojili motorların fiyatları ilk çıktığında çok yüksek olacak.Malumdur ki bizim ekonomik durumlar iyi olmayacağından dolayı geçiş süreside uzayacak. Honda Civiğin elektrik motorlu aracının fiyatı vergilerden dolayı 50.000 ytl civarında satılıyor. Bu paraya kim alabilir?




  • Burada bahsettiğiniz olaylar kişisel tercih olayına giriyor.Siz o paraya alt sınıf dizel alırsınız ben giderim üst sınıf benzinli alırım.Bizim bahsettiğimiz olay daha düşük hacim 16v yerine yüksek hacim 8v durumudur.Fiat 1.2 16v 80 hp yerine 1.4 77 hp kullanmaya başladı.Yani yüksek teknolojiyi bırakıp düşük teknolojiye mi geçiş yaptı?Bu iki motor karşılaştırılırsa 1.4 ün alt devirlerinin daha güçlü olduğu ve yakıt tüketiminin belirgin şekilde daha düşük olduğu görülür.Yani bu güç seçeneğinde ekonomi için şu an 8v motor daha iyidir!
    Avrupa da birçok C sınıfı otomobil 1.4 motorlarla satılıyor.Türkiye de tutulmama olayı milletin sağdan soldan duyduğu bu motor bu kasayı çekmez uydurmalarından kaynaklanıyor.Sırf bu yüzden ihtiyacı olmamasına rağmen daha güçlü araba alanları biliyorum.Bana 77 hp yeter ben onu alırım sana 150 hp yeter sen onu alırsın bu kadar basit.Ama marka 77 hp çıkarıyor diye de kimsenin eleştirmeye hakkı yok.Beğenmezsen almazsın.
    Bu C sınıfı muhabbeti ise uzadı gitti.G.Punto çıkmadan önce Linea bu görünümüyle çıksaydı bir Allah ın kulu bu araba B sınıfı demeyecekti.G.Punto temeli üzerinden geliştirildi diyoruz zaten adı üstünde geliştirildi.Megane,Civic ve Corolla nın bu arabadan fazla olarak ne gibi artıları var ki bu onları C sınıfı yapıyor gerçekten merak ediyorum.Bir de şöyle sorayım C sınıfında olup ta B sınıfında olmayan özellikler nelerdir?Bir de şöyle bir önerme de bulunayım:VW Golf ile Caddy aynı platformda üretiliyor.O zaman Caddy bir ticari araç değil bir C ! sınıfı arabadır..........
    quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay

    Ekonomi olsun diye 8v motor koyulduğunu savunmak bence mantıklı değil. ben 27-28 milyar para verip ekonomik olsun diye 8v 77hp motorlu araç almam.

    ekonomik olacaksa dizel alırım, param yetmiyorsa bir alt segmentte dizel alırım. şunu unutmamak lazım C segmentte insanların tercihi hep 100hp nin üstü olmuştur. c segmentteki hiçbir aracın 1.4ü tutulmaz ki siz burada linea yı savunuyorsunuz. Aldığınız 1.4leri satarken ne kadar değerinin düştüğünü bizzat yaşayacaksınız maalesef
    eğer 8v motorlu araç alacaksam albea alırdım, hem daha az değer kaybeder hem de aracı rahat taşır.

    ayrıca bu araç puntonun uzatılmış halidir. iç konsol falan aynı zaten. bence punto sedan olarak satılsa bu araç çok daha fazla satar. linea olarak iki arada bir derede kalmış maalesef, ne megane, civic, corolla nın rakibi olabilir, ne de accent, albea, symbol lineanın rakibi olabilir. b ile c cegment arasında sıkışıp kalmış durumda




  • ben 8v eski teknoloji demedim ki?
    avrupada yaşamıyoruz, türkiyede yaşıyoruz. bence kimse uydurmuyor 77hp motor zayıftır 1250 kg için. test sürüşü de yaptım üstelik, benim 120 ile çok rahat çıktığım yokuşu linea 80le kaldı, bi de arabada 3-4 kişi olsa yandık herhalde.
    türkiyede insanlar genelde c segment araçlarda 1.6 motorlu araç isterler, turbo olursa iş başka tabi. hatta b segmentte de 1.6 yı almazlar.

    27 milyar araba almak için ayda 2000-2500 ytl gelirim olması lazım. o kadar gelirim olduktan sonra ticaret yapmıyorsam, hergün bi yere gidip gelmiyorsam ekonomiklik çok aramam zaten (mantıken) alırım 1.4 t-jet mesela binerim ama kesimlikle 77hp linea almam

    quote:

    Orjinalden alıntı: mhecc

    Burada bahsettiğiniz olaylar kişisel tercih olayına giriyor.Siz o paraya alt sınıf dizel alırsınız ben giderim üst sınıf benzinli alırım.Bizim bahsettiğimiz olay daha düşük hacim 16v yerine yüksek hacim 8v durumudur.Fiat 1.2 16v 80 hp yerine 1.4 77 hp kullanmaya başladı.Yani yüksek teknolojiyi bırakıp düşük teknolojiye mi geçiş yaptı?Bu iki motor karşılaştırılırsa 1.4 ün alt devirlerinin daha güçlü olduğu ve yakıt tüketiminin belirgin şekilde daha düşük olduğu görülür.Yani bu güç seçeneğinde ekonomi için şu an 8v motor daha iyidir!
    Avrupa da birçok C sınıfı otomobil 1.4 motorlarla satılıyor.Türkiye de tutulmama olayı milletin sağdan soldan duyduğu bu motor bu kasayı çekmez uydurmalarından kaynaklanıyor.Sırf bu yüzden ihtiyacı olmamasına rağmen daha güçlü araba alanları biliyorum.Bana 77 hp yeter ben onu alırım sana 150 hp yeter sen onu alırsın bu kadar basit.Ama marka 77 hp çıkarıyor diye de kimsenin eleştirmeye hakkı yok.Beğenmezsen almazsın.
    Bu C sınıfı muhabbeti ise uzadı gitti.G.Punto çıkmadan önce Linea bu görünümüyle çıksaydı bir Allah ın kulu bu araba B sınıfı demeyecekti.G.Punto temeli üzerinden geliştirildi diyoruz zaten adı üstünde geliştirildi.Megane,Civic ve Corolla nın bu arabadan fazla olarak ne gibi artıları var ki bu onları C sınıfı yapıyor gerçekten merak ediyorum.Bir de şöyle sorayım C sınıfında olup ta B sınıfında olmayan özellikler nelerdir?Bir de şöyle bir önerme de bulunayım:VW Golf ile Caddy aynı platformda üretiliyor.O zaman Caddy bir ticari araç değil bir C ! sınıfı arabadır..........
    quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay

    Ekonomi olsun diye 8v motor koyulduğunu savunmak bence mantıklı değil. ben 27-28 milyar para verip ekonomik olsun diye 8v 77hp motorlu araç almam.

    ekonomik olacaksa dizel alırım, param yetmiyorsa bir alt segmentte dizel alırım. şunu unutmamak lazım C segmentte insanların tercihi hep 100hp nin üstü olmuştur. c segmentteki hiçbir aracın 1.4ü tutulmaz ki siz burada linea yı savunuyorsunuz. Aldığınız 1.4leri satarken ne kadar değerinin düştüğünü bizzat yaşayacaksınız maalesef
    eğer 8v motorlu araç alacaksam albea alırdım, hem daha az değer kaybeder hem de aracı rahat taşır.

    ayrıca bu araç puntonun uzatılmış halidir. iç konsol falan aynı zaten. bence punto sedan olarak satılsa bu araç çok daha fazla satar. linea olarak iki arada bir derede kalmış maalesef, ne megane, civic, corolla nın rakibi olabilir, ne de accent, albea, symbol lineanın rakibi olabilir. b ile c cegment arasında sıkışıp kalmış durumda





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 23 Nisan 2008; 0:46:06 >




  • Tabiki Türkiye de yaşıyoruz ama burada yaklaşımın çarpıklığını vurgulamak istedim ben.Avrupalı lar bizden daha yanlış tercih yapıyor o zaman.Yaptığınız karşılaştırma yine kişisel.Ben de sizin 120 ile çıktığınız rampayı BMW 535d ile 200 ile çıkarım o zaman.Bu örneklerin ardı arkası gelmez.Bence çoğu kişi konuştuğu motorun ne olduğunu ve ne beklediğinin farkında değil.Siz 77 hp almazsınız ama başkası alır diyorum ben de. Herkesin beklentisi ve ihtiyacı farklı.Her türlü güç seviyesinde motor seçeneğinin olmasının ne sakıncası var Allah aşkına..
    quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay

    ben 8v eski teknoloji demedim ki?
    avrupada yaşamıyoruz, türkiyede yaşıyoruz. bence kimse uydurmuyor 77hp motor zayıftır 1250 kg için. test sürüşü de yaptım üstelik, benim 120 ile çok rahat çıktığım yokuşu linea 80le kaldı, bi de arabada 3-4 kişi olsa yandık herhalde.
    türkiyede insanlar genelde c segment araçlarda 1.6 motorlu araç isterler, turbo olursa iş başka tabi. hatta b segmentte de 1.6 yı almazlar.

    27 milyar araba almak için ayda 2000-2500 ytl gelirim olması lazım. o kadar gelirim olduktan sonra ticaret yapmıyorsam, hergün bi yere gidip gelmiyorsam ekonomiklik çok aramam zaten (mantıken) alırım 1.4 t-jet mesela binerim ama kesimlikle 77hp linea almam

    quote:

    Orjinalden alıntı: mhecc

    Burada bahsettiğiniz olaylar kişisel tercih olayına giriyor.Siz o paraya alt sınıf dizel alırsınız ben giderim üst sınıf benzinli alırım.Bizim bahsettiğimiz olay daha düşük hacim 16v yerine yüksek hacim 8v durumudur.Fiat 1.2 16v 80 hp yerine 1.4 77 hp kullanmaya başladı.Yani yüksek teknolojiyi bırakıp düşük teknolojiye mi geçiş yaptı?Bu iki motor karşılaştırılırsa 1.4 ün alt devirlerinin daha güçlü olduğu ve yakıt tüketiminin belirgin şekilde daha düşük olduğu görülür.Yani bu güç seçeneğinde ekonomi için şu an 8v motor daha iyidir!
    Avrupa da birçok C sınıfı otomobil 1.4 motorlarla satılıyor.Türkiye de tutulmama olayı milletin sağdan soldan duyduğu bu motor bu kasayı çekmez uydurmalarından kaynaklanıyor.Sırf bu yüzden ihtiyacı olmamasına rağmen daha güçlü araba alanları biliyorum.Bana 77 hp yeter ben onu alırım sana 150 hp yeter sen onu alırsın bu kadar basit.Ama marka 77 hp çıkarıyor diye de kimsenin eleştirmeye hakkı yok.Beğenmezsen almazsın.
    Bu C sınıfı muhabbeti ise uzadı gitti.G.Punto çıkmadan önce Linea bu görünümüyle çıksaydı bir Allah ın kulu bu araba B sınıfı demeyecekti.G.Punto temeli üzerinden geliştirildi diyoruz zaten adı üstünde geliştirildi.Megane,Civic ve Corolla nın bu arabadan fazla olarak ne gibi artıları var ki bu onları C sınıfı yapıyor gerçekten merak ediyorum.Bir de şöyle sorayım C sınıfında olup ta B sınıfında olmayan özellikler nelerdir?Bir de şöyle bir önerme de bulunayım:VW Golf ile Caddy aynı platformda üretiliyor.O zaman Caddy bir ticari araç değil bir C ! sınıfı arabadır..........
    quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay

    Ekonomi olsun diye 8v motor koyulduğunu savunmak bence mantıklı değil. ben 27-28 milyar para verip ekonomik olsun diye 8v 77hp motorlu araç almam.

    ekonomik olacaksa dizel alırım, param yetmiyorsa bir alt segmentte dizel alırım. şunu unutmamak lazım C segmentte insanların tercihi hep 100hp nin üstü olmuştur. c segmentteki hiçbir aracın 1.4ü tutulmaz ki siz burada linea yı savunuyorsunuz. Aldığınız 1.4leri satarken ne kadar değerinin düştüğünü bizzat yaşayacaksınız maalesef
    eğer 8v motorlu araç alacaksam albea alırdım, hem daha az değer kaybeder hem de aracı rahat taşır.

    ayrıca bu araç puntonun uzatılmış halidir. iç konsol falan aynı zaten. bence punto sedan olarak satılsa bu araç çok daha fazla satar. linea olarak iki arada bir derede kalmış maalesef, ne megane, civic, corolla nın rakibi olabilir, ne de accent, albea, symbol lineanın rakibi olabilir. b ile c cegment arasında sıkışıp kalmış durumda








  • ben avrupalı yanlış tercih yapıyor demedim, türkler doğru tercih yapıyorda demedim, sadece türklerin tercihlerinden bahsettim. Ayrıca eleştirilerim Fiat'ın daha iyi satış yapması içindi. Linea da 77hp yerine 95 hp starjet olsa bugün kimse tartışmazdı. Böylelikle 95 hp starjet ve 120 hp turbojet olarak iki motor seçeneği sunmuş olurdu

    mesela meganeda kaç tane 1.4 16v satılıyor? kaç tane 1.6 16v satılıyor? Neden 1.4 16v ler az satıyor?
    grande punto da kaç tane 77hp satılılyor? kaç tane 95 starjet satılıyor? Neden 95 hp az satıyor? Neden gpunto için 77hp çok satıyor?

    quote:

    Orjinalden alıntı: mhecc

    Tabiki Türkiye de yaşıyoruz ama burada yaklaşımın çarpıklığını vurgulamak istedim ben.Avrupalı lar bizden daha yanlış tercih yapıyor o zaman.Yaptığınız karşılaştırma yine kişisel.Ben de sizin 120 ile çıktığınız rampayı BMW 535d ile 200 ile çıkarım o zaman.Bu örneklerin ardı arkası gelmez.Bence çoğu kişi konuştuğu motorun ne olduğunu ve ne beklediğinin farkında değil.Siz 77 hp almazsınız ama başkası alır diyorum ben de. Herkesin beklentisi ve ihtiyacı farklı.Her türlü güç seviyesinde motor seçeneğinin olmasının ne sakıncası var Allah aşkına..





  • Arkadaşlar bu motor performansı olmuş olmamış, küçük kalmış kalın gelmiş uzarda gider. Bende enişteye dedim bu 1.4 8V 77 ps motor bana gelmez diye ama adam beğendi kardeşim zaten birlikte uzun yola gittiğimizde 100 km/h hızı hayatta geçmez. Rampa aşağı inerken, rampayı çıktığı vitesle inen ender insanlardandır. Alacak 1 ay içinde para onun, karar onun başkada birşey diyemem saygı duyarım ancak. Yani tamamen kişisel tercihlere bağlı olarak değişiyor. Belkide Linea da ilk olarak t-jet çıksa bu kadar satılmayacaktı.Bu seferde millet bu motor çok güçlü çok yakıyor diye yakınacaktı belkide.Şimdi isteyen istediğini gider dener test eder, bütçesine göre B segmentinde veya C segmentinde karar kılar. Fakat Linea nın gerek donanım olarak gereksede kalite olarak ne Toyota dan ne de Ford tan bir üstünlüğü yoktur fakat hiçbir eksiğide yoktur.
  • 1.4 8V 77 ps bu motorlu linea alan vatandaş ekomomi düşünüyor yavaş kullanıyorsa rahat eder.
    ama 5. vitesde 90 la giderken sollama yapacağı zaman gaza basarsa gazın altında kimsecikler olmadığını görür.90 dan 130 hızlı çıkmak illa gereklimidir bence değildir bana lazım değil benim zamanım var beklerim güzel bir yeri geçişi tamamlarım.senelerce benzin düşülmeden büyük motor dendi
    güzelim ford tanuslar reno concordlar vectralar heba oldu gitti.
    96-97 vecta 2.0 klimalı absli air bagli sıralı lpg 11,000 ytl yazık hemde çok yazık.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    1.4 8V 77 ps bu motorlu linea alan vatandaş ekomomi düşünüyor yavaş kullanıyorsa rahat eder.
    ama 5. vitesde 90 la giderken sollama yapacağı zaman gaza basarsa gazın altında kimsecikler olmadığını görür.90 dan 130 hızlı çıkmak illa gereklimidir bence değildir bana lazım değil benim zamanım var beklerim güzel bir yeri geçişi tamamlarım.senelerce benzin düşülmeden büyük motor dendi
    güzelim ford tanuslar reno concordlar vectralar heba oldu gitti.
    96-97 vecta 2.0 klimalı absli air bagli sıralı lpg 11,000 ytl yazık hemde çok yazık.


    Tamda söylediğin gibi arkadaşım performans isteyen gider 1.4 t-jet alır, ne bileyim benim gibi gider 110 ps alır... Zaten ben neden 110 ps seçtim çünkü uzun yolda aslında 100-120 km/h hızı geçmesemde istediğim tek şey bu hız aralığında araç yüklüykende atak olsun tek derdim buydu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raven1974 -- 23 Nisan 2008; 10:33:35 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    1.4 8V 77 ps bu motorlu linea alan vatandaş ekomomi düşünüyor yavaş kullanıyorsa rahat eder.
    ama 5. vitesde 90 la giderken sollama yapacağı zaman gaza basarsa gazın altında kimsecikler olmadığını görür.90 dan 130 hızlı çıkmak illa gereklimidir bence değildir bana lazım değil benim zamanım var beklerim güzel bir yeri geçişi tamamlarım.senelerce benzin düşülmeden büyük motor dendi
    güzelim ford tanuslar reno concordlar vectralar heba oldu gitti.
    96-97 vecta 2.0 klimalı absli air bagli sıralı lpg 11,000 ytl yazık hemde çok yazık.


    üstad vectra 2.0 nin fiyatının düşük olmasının nedeni, mtv vergisi ve sorunlu olmasıdır (bizzat patronun var, 2 ayda 1 sanayiye uğruyor araba)

    90 dan 100-110na hatta kimi zaman 120 ye çıkmak gerekiyor. bunu kimse inkar edemez. 77hp araba dolu değilken sorun yaratmaz, ama araba biraz dolu iken geç hızlanır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 23 Nisan 2008; 10:41:18 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay

    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    1.4 8V 77 ps bu motorlu linea alan vatandaş ekomomi düşünüyor yavaş kullanıyorsa rahat eder.
    ama 5. vitesde 90 la giderken sollama yapacağı zaman gaza basarsa gazın altında kimsecikler olmadığını görür.90 dan 130 hızlı çıkmak illa gereklimidir bence değildir bana lazım değil benim zamanım var beklerim güzel bir yeri geçişi tamamlarım.senelerce benzin düşülmeden büyük motor dendi
    güzelim ford tanuslar reno concordlar vectralar heba oldu gitti.
    96-97 vecta 2.0 klimalı absli air bagli sıralı lpg 11,000 ytl yazık hemde çok yazık.


    üstad vectra 2.0 nin fiyatının düşük olmasının nedeni, mtv vergisi ve sorunlu olmasıdır (bizzat patronun var, 2 ayda 1 sanayiye uğruyor araba)

    90 dan 100-110na hatta kimi zaman 120 ye çıkmak gerekiyor. bunu kimse inkar edemez. 77hp araba dolu değilken sorun yaratmaz, ama araba biraz dolu iken geç hızlanır


    dediğim vectralar motor hacmi ve dolayısı ile vergi ve benzin yönünden sıkıntı olmuştur sıralı sistemle yakıt halledilirken yaşdan vergide azalmaktadır dayım 96-97 gls kullandı bu araçlarda alınıp satılmasını engelleyecek kronik bir arıza duymadım çünkü çevremde oldukça fazla kullanılıyor.
    dikkatli sürülürse sollamada aşırı hıza gerek yokdur
    şimdi bizim türkiyedeki problem kimse ne istediğini bilmiyor her duyulana inanılıyor
    büyük motor alıyorsun ne yaptın çok yakar
    küçük motor alıyorsun bu motor bu kasayı çekmez
    baz versiyon alıyorsun niye donanımlı almadın
    klima yoksa beğenmezler kendileri 10 kuruş fazla yakacak diye klimayı açmazlar
    sıfır alırsın niye o kadar vergi verdin 1 yaşında alsaydın
    böyle uzayıp gidiyor.




  • Konu Fiat olduğunda Türkiye de herşey tartışılabilir.95 hp olsa ona da bahane bulunurdu.Öyle bir motor koysa 2000 ytl daha pahalı olurdu.77 hp ile bence bu sınıfa daha kolay ulaşabilmek isteyenlere bir seçenek sunulmuş oluyor.Megane 1.4 az satması normal birşey zaten.Benim yazdıklarımdan 1.4 ün fazla satması gerektiği gibi bir anlam mı çıkıyor?Madem megane 1.4 az satıyor,Linea 77 hp az satıyor o zaman satıştan kaldıralım mı?Elbette sınıfın özelliklerine bağlı olarak bazı seçenekler daha fazla satabilir.Ama bu diğer motor seçeneğinin yanlış olduğunu göstermez.Ayda 3-5 tane satsa deriz ki bu işte bir yanlışlık var fakat öyle bir durumda yok.Ayrıca şunu da belirteyim ülkemizde insanların araba konusundaki tercihlerinde çok büyük saçmalıklar var.İsteyen olursa bunları tek tek sıralayabilirim.Avrupalı ne tercih ediyor biz ne tercih ediyoruz?!
    quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay

    ben avrupalı yanlış tercih yapıyor demedim, türkler doğru tercih yapıyorda demedim, sadece türklerin tercihlerinden bahsettim. Ayrıca eleştirilerim Fiat'ın daha iyi satış yapması içindi. Linea da 77hp yerine 95 hp starjet olsa bugün kimse tartışmazdı. Böylelikle 95 hp starjet ve 120 hp turbojet olarak iki motor seçeneği sunmuş olurdu

    mesela meganeda kaç tane 1.4 16v satılıyor? kaç tane 1.6 16v satılıyor? Neden 1.4 16v ler az satıyor?
    grande punto da kaç tane 77hp satılılyor? kaç tane 95 starjet satılıyor? Neden 95 hp az satıyor? Neden gpunto için 77hp çok satıyor?






  • uzun lafın kısası türkiyede otomobil anlayışı çok farklı ve anlaşılması güç.
  • Açıkçası ben, sıralama yapmanı isterim...Teşekkürler...

    Yazdıklarında çok doğru, Linea ya tutup 2000cc motor koysalar kardeş naptın sen o çok yakar derler. Ekonomik olsun diye alırsın o motor o kasayı kaldırmaz derler , eski teknoloji derler.Derlerde derler.


    Orjinalden alıntı: mhecc

    Konu Fiat olduğunda Türkiye de herşey tartışılabilir.95 hp olsa ona da bahane bulunurdu.Öyle bir motor koysa 2000 ytl daha pahalı olurdu.77 hp ile bence bu sınıfa daha kolay ulaşabilmek isteyenlere bir seçenek sunulmuş oluyor.Megane 1.4 az satması normal birşey zaten.Benim yazdıklarımdan 1.4 ün fazla satması gerektiği gibi bir anlam mı çıkıyor?Madem megane 1.4 az satıyor,Linea 77 hp az satıyor o zaman satıştan kaldıralım mı?Elbette sınıfın özelliklerine bağlı olarak bazı seçenekler daha fazla satabilir.Ama bu diğer motor seçeneğinin yanlış olduğunu göstermez.Ayda 3-5 tane satsa deriz ki bu işte bir yanlışlık var fakat öyle bir durumda yok.Ayrıca şunu da belirteyim ülkemizde insanların araba konusundaki tercihlerinde çok büyük saçmalıklar var.İsteyen olursa bunları tek tek sıralayabilirim.Avrupalı ne tercih ediyor biz ne tercih ediyoruz?!
    Orjinalden alıntı: utkucay

    ben avrupalı yanlış tercih yapıyor demedim, türkler doğru tercih yapıyorda demedim, sadece türklerin tercihlerinden bahsettim. Ayrıca eleştirilerim Fiat'ın daha iyi satış yapması içindi. Linea da 77hp yerine 95 hp starjet olsa bugün kimse tartışmazdı. Böylelikle 95 hp starjet ve 120 hp turbojet olarak iki motor seçeneği sunmuş olurdu

    mesela meganeda kaç tane 1.4 16v satılıyor? kaç tane 1.6 16v satılıyor? Neden 1.4 16v ler az satıyor?
    grande punto da kaç tane 77hp satılılyor? kaç tane 95 starjet satılıyor? Neden 95 hp az satıyor? Neden gpunto için 77hp çok satıyor?









    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raven1974 -- 23 Nisan 2008; 13:52:12 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: raven1974

    Açıkçası ben, sıralama yapmanı isterim...Teşekkürler...

    Yazdıklarında çok doğru, Linea ya tutup 2000cc motor koysalar kardeş naptın sen o çok yakar derler. Ekonomik olsun diye alırsın o motor o kasayı kaldırmaz derler , eski teknoloji derler.Derlerde derler.



    eski teknoloji olayına bende karşıyım, 8v motor şehiriçi kullanıma yönelik çok ekonomik bir motordur.

    ama bu tarzda büyük bir araçta bu motor olmamalı. neden 1.4 16v motor koymuyorlar, üstelik maliyet farkı ne kadar olabilir ki? bence aynı fiyattan 16v motorluyu satışa koymalıydılar

    ben de fiat ı seven birisiyim. sevmek demek herşeyi kabullenmek demek değildir, eleştirmeyide bilmektir.




  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.