Şimdi Ara

DH LİNEA TAKIMI (69 ÜYE ) (14. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5.672
Cevap
47
Favori
536.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhabalar . bende yeni sifir dizel 1.3 multijet active aldım ve linea ailesine katıldım. buraya yeni üye oldum. benide linea kullanıcılar formuna kayıt ettirme hususnda ; yardımlarınız olursa sevinirim. veya bu formu direk bu siteye girdiğimde nasıl bulurum konusunda yardım ederseniz sevinirim . acemilik var de var. daha önceden burada yazılarınızı okudum. cok hosuma gitti.

    saygılarımla
  • Avni Bey bunu size daha evvelde belirttiğim gibi. Bu sadece araç duruken olan bir olay değil. Bu olay auto konumunda iken aracınızla hareket edip, istediğiniz kadar kilometre yapın benim yazdığım formül ilk olarak yapıldığında görülecektir. Bu hareket halindeykende olabilir duruken de olabilir. bu süre sadece duruken oluyor diye birşey yok. Benim dava tarihi belli oldu ben bilirkişiye gösterirken. Birlikte yola çıkacağız ve istediği km'de istediği kadar hızda, ister hareket halinde isterse dururken bu olayı göstereceğim. Buna zaten normal diye bir rapor tutulursa bundan sonra bununla ilgili kaza tehlikesi atlatan veya kaza yapan kişilerin vebalini o kişi almış olur. Zaten bu normal diye rapor tutulursa ben el altından birşeyler dönmesinden başka bir ihtimal veremiyorum. Benim mücadelem bu aracı kullananların can güvenliği. Yoksa başka derdim sıkıntım yok. Sadece forumda 3 kişi kaza atlatmışsa bunun normal birşey olmadığıda açık ve net bir şekilde görülmektedir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    bu arada görüştüğüm bir mekaniker,linea yağmur sensörü ile ilgili incelemede bulunduğunu,yağmur yağarken ya da cama çamur dahil herhangi bir sıvı ya da benzeri madde geldidiğinde eğer araç hareket halindeyse ve sileceğe hangi komut verilirse verilsin bekleme ya da kilitlenme yapmadığını sadece ilk çalıştırma halinde öğrenme süresi bulunduğunu ve bu sürede araç hareket halinde olmadığından tehlike yaratmayacağını ,otomotiv güvenlik unsurları koşullarını tamamen taşıdığını ve herhangi bir arıza ,yazılımhatası ya da tasarım düşüklüğü olmadığını belirtti..bilirkişilik te yapan bu kişiye forumda yazılan bu konudaki bütün yazı ve şikayetleri detaylarıyla iletmiştim..

    görüşü böyle oldu....

    belirtmek istedim.

    saygılarımla....




  • Tek sorun 2 farklı cevap.Nasıl olacak anlamadım

    9 Nisandaki yazım


    quote:

    Orjinalden alıntı: ronintr

    Bugün Bursa Tofaştan bir yetkiliyle yaptığım görüşme neticesinde bir kaç haftadır bu konu ile ilgili çalışmalara başladıklarını , hatta bu çalışma esnasında diğer marka model araçlarında inceleneciğini ve auto konumda araç çalıştırıldıktan sonra auto konumundan çıkarıp tekrar devreye alarak sistemi aktive etmeyi devreden çıkartıp araç çalıştıktan sonra otomatik olarak devreye girecek şekilde bi yazılım üzerinde çalıştıklarını söylediler.

    Gene Stilolarda böyle sorun olmadığını direk o sistemin yazılımının yüklenip yüklenememesinide görüştük ve bunun Lineada olamayacağını.Bu araç için İtalya ile ortak yeni yazılım üzerinde çalıştıklarını beyan ettiler.





    ve Avni Beyin yazısı

    quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    bu arada görüştüğüm bir mekaniker,linea yağmur sensörü ile ilgili incelemede bulunduğunu,yağmur yağarken ya da cama çamur dahil herhangi bir sıvı ya da benzeri madde geldidiğinde eğer araç hareket halindeyse ve sileceğe hangi komut verilirse verilsin bekleme ya da kilitlenme yapmadığını sadece ilk çalıştırma halinde öğrenme süresi bulunduğunu ve bu sürede araç hareket halinde olmadığından tehlike yaratmayacağını ,otomotiv güvenlik unsurları koşullarını tamamen taşıdığını ve herhangi bir arıza ,yazılımhatası ya da tasarım düşüklüğü olmadığını belirtti..bilirkişilik te yapan bu kişiye forumda yazılan bu konudaki bütün yazı ve şikayetleri detaylarıyla iletmiştim..

    görüşü böyle oldu....

    belirtmek istedim.

    saygılarımla....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mehmethlx

    Bana neden bahsedersen bahset ama megane dan bahsetme, arkaşım sıfır aldı bir sürü arıza hatta içerisine su giriyordu. Daha 2000 km yi devirmemiş araçtan içerisinden sesler geliyordu. Reno ve konfor zaten tamamen birbirine zıt ifadeler. Hele hele o hatc pack modelinin arkası tam bir tipsizlik harikası. işyerindeki başka bir arakdaşımda aldı. şanzımanına kadar değişmeyeni kalmadı. Ama yine arızalar başından eksik olmadı. En sonunda sattı ve kurtuldu. Bu mu sizin 1 adım önde dediğiniz araç. Neresi bir adım adım öndeyse.
    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    linea alanlar çok büyük hata yaptılar kolçakdan tutda yağmur sensörüne kadar motor desen bayılıp kalıyor megane satışıyla servisiyle hızıyla konforuyla her zaman bir adım önde.
    arkadaşım üst kapağı taşlanmış şahiniyle toz yutturdu lineaya .
    verilen paralara yazık.





    merabalar


    biz ailece fıat dostuyuz şuan kullandıgım araç 1.4 fire doblo babamda albea 1.3 mjet vardı babam arabasını degiştirdi eniştemin etikisiyle megane sedan aldı 1.5 dcı 100ps eniştemdede megane var.
    megane şuan 620kmde arabadan çok memnunuz yol tutuş konfor performans olarak uzun yolda deneme amaçlı biraz bastım araba 180 dedi tahmini 220 felan der linea daha tam oturmadıgı için linea almaktan çekindik açıkçası

    buradaki linea kullanıcılarının yorumlarını okudum tam ,linea yağmur sensörü sorunlarının ve 1.3mjet motorun lineadaki olumsuz görüşlerin yazıldıgı zamanlarda aldık lineayı birazda bu yorumlar yüzünden tercih etmedik.

    ama herşeye ragmen linea 1.4 tjet motoru çok hoşuma gidiyor test sürüsünü yaptım gayet güzel araç sorunlarıda çözüldükten sonra tadından yenmez

    iyi günler saygılarımla




  • Vallai bizimkilerde uyanık olsun sattırmasınlar. Eğer bu 8V konusu dediğiniz gibiyse, allayıp pullayıp bizlere satıyorlar. Avni bey de Megane da iç plastik aksamındaki kokudan bahsetmiş.Kanserojen olma ihtimali varmı yokmu bilinmez ama varsa ve bu araçlar bu şekilde üretilip yurtdışına nasıl gider? Yoksa yurtdışına gidenler adam gibi plastiktenmi. Öyle şeyler oluyorki adam paranoyak olur.
    Elektronik bir parça aldımdı yurtdışından ve gümrüğe takıldı.Gümrüğe gittim ve parçanın kullanılmış olduğunu beyan ettim. Gümrük memuru epey bi kızdı meğersem ülkemize kullanılmış veya eski teknoloji (Neye göre nasıl eski anlamadım ama?) 2. el elektronik her türlü parça vs. sokulması fena halde yasakmış... Bilmiyordum dedim paketi kapadı aynen geldiği yere geri yolladı.Posta ücretinide benden aldılar...Şimdi parça için ödediğim parayı nasıl kurtaracam onu düşünüyorum.Yani diyorumki aslında çok güzel bir uygulama ama bu kanunlar elektronikte geçerliyse otomobil motorunda değilmi? Herkese uygulansa hiç fena olmazdı. Eğer tabi eski bir teknoloji ise bu 8V...

    quote:

    Orjinalden alıntı: mehmethlx

    Evet nedense hepsini Türkiyede satıyor. Megane, 8 valf Bora, 8valf Audi A3. Nedense millet olarak teknolojisine bakmadan hemen atlıyoruz. Niye bir avrupa ülkesinde satamıyorda Türkiyede satabiliyor bir düşünmek lazım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: raven1974

    Yahu Megane ın hatcback i için fransızlar bile ördek .ötlü derken, varın gerisini siz düşünün...Yalnız adamlar dehşet satıyor yollarda neredeyse 10 aracın ikisi üçü kesin Megane...





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raven1974 -- 21 Nisan 2008; 18:05:20 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mehmethlx

    Evet nedense hepsini Türkiyede satıyor. Megane, 8 valf Bora, 8valf Audi A3. Nedense millet olarak teknolojisine bakmadan hemen atlıyoruz. Niye bir avrupa ülkesinde satamıyorda Türkiyede satabiliyor bir düşünmek lazım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: raven1974

    Yahu Megane ın hatcback i için fransızlar bile ördek .ötlü derken, varın gerisini siz düşünün...Yalnız adamlar dehşet satıyor yollarda neredeyse 10 aracın ikisi üçü kesin Megane...



    8v vw ler avrupa da her zaman satılıyordu ve halen de satılmakta.Sadece ülkemizde satılıyor diye birşey yok.Ayrıca 8v eski bir teknoloji diye birşey yok.O motorlarda değişken geometrili emme manifoldu var mesela.Yani demek istediğim o motorun konulduğu arabanın özelliğine sınıfına göre toplamda 8v daha avantajlı olabilmekte.Tabiki bu motordan daha iyileri var ama bu güç aralığında markanın bu tercihine saygı duymak lazım.




  • Demekki 8V eski teknoloji değilmiş. Yani en azından eski 8V ler gibi değil geliştirilmiş. Buna bakarsak D4D Toyota motoruna da eski teknoloji diyebiliriz dizelinde değişen birşey yok yakıt sistemi geliştirilmiş. Birde Audi olsun ,VW ,Fiat olsun bence asla karizmayı çizdirmek istemezler... Marka olabilmek için senelerini harcayıp ciddi paralar harcayarak bu yerlere geliyorlar.Sonra tutupta stoklarında kalmış eski 8V motorları satmak için böyle bir yola başvurmak, bu firmalar açısından rekabetin had safhada olduğu günümüzde çok ciddi bir risk...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raven1974 -- 21 Nisan 2008; 21:38:35 >
  • Bir zamanlar yurdumuz yollarında sıkça Alfa Romeo lara rastlardım. Rüyalarımın arabasıdır hala. Türkiye de servis ve yedek parça hizmetleri adam gibi verilebilseydi çok iyi olacaktı.Performans isteyenlere performansın ne demek olduğunu gösterirdi.Artık ne yazıkki yok denecek kadar azaldı.Birden aklıma geldide yazayım dedim.
  • Bizim burada bahsettiğimiz yeni çıkan 8valf motorlar değil. Şu anda audi a3 de kullanılan, borada çıkan bundan yaklaşık 10 yıl öncesinin teknolojisini taşıyan motor. Bunu hala Audi A3 lerde kullanıyorlarsa buna yeni teknoloji demek mümkün değildir. 10 yıl teknoloji için çok büyük bir zaman. Birde bu Bora ve audilerde kullanılan 8 v motoru hala yeni teknoloji gibi göstermek isteyen arkadaşlara bir sorum olacak. Borada belli bir süre sonra niye 16 valf motor satmaya başladılar 8 ile neden devam etmediler. Teknik olarak inceleyince göreceksiniz ki 16 valf te hem güç olarak bir artış olmuştur ve yakıt değerleri 8 valf e göre çok daha iyidir. Gelelim Audi A3 e şimdi niye yenilerine 1.4 125 hp motor kulanma hazırlığı içerisinde. 8 valf motor çok iyi ya devam etsin 8 valf koymaya. bunun tek bir açıklaması vardır. Buda VW den geriye kalan 10 yıl öncesinin eski teknoloji 8 valf motorları başta Türkiye gibi marka meraklısı milletlere satıp bitirmek üzeredir. Biz teknolojik değerlerle değilde marka bağımlılığımızla hareket etmeye devam edersek daha çoook eski teknolojileri bize satarlar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mhecc


    quote:

    Orjinalden alıntı: mehmethlx

    Evet nedense hepsini Türkiyede satıyor. Megane, 8 valf Bora, 8valf Audi A3. Nedense millet olarak teknolojisine bakmadan hemen atlıyoruz. Niye bir avrupa ülkesinde satamıyorda Türkiyede satabiliyor bir düşünmek lazım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: raven1974

    Yahu Megane ın hatcback i için fransızlar bile ördek .ötlü derken, varın gerisini siz düşünün...Yalnız adamlar dehşet satıyor yollarda neredeyse 10 aracın ikisi üçü kesin Megane...



    8v vw ler avrupa da her zaman satılıyordu ve halen de satılmakta.Sadece ülkemizde satılıyor diye birşey yok.Ayrıca 8v eski bir teknoloji diye birşey yok.O motorlarda değişken geometrili emme manifoldu var mesela.Yani demek istediğim o motorun konulduğu arabanın özelliğine sınıfına göre toplamda 8v daha avantajlı olabilmekte.Tabiki bu motordan daha iyileri var ama bu güç aralığında markanın bu tercihine saygı duymak lazım.




  • Boşverin arkadaşlar, takan takmış 8V takılırken o zamanın şartlarında ve teknolojisinde demekki daha uygun görülmüş.Dediğiniz gibi teknoloji hızlı gelişiyor ve artık 8V yerine şimdide 16V konmuş. Yinede yarın veya devrisi gün yine bir değişiklikle 8 V takılır. Ben korkuyorum şimdi Mehmet arkadaşım Audi ile VW ni de eski teknolojiyi bize okuttukları için tüketici mahkemesine verir.Dostum Robin Hood gibisin.
    Şaka bir yana, bilinçli tüketici her zaman iyidir.
  • verdiğiniz bilgiler için tüm katılımcılara teşekkur ederim.
  • VW ve Audi bunları bize okutabiliyorsa onların suçu ne bu bizim biraz ..... olduğumuzu gösteriyor. Biz...... ysak VW Audi ne yapsın.
    quote:

    Orjinalden alıntı: raven1974

    Boşverin arkadaşlar, takan takmış 8V takılırken o zamanın şartlarında ve teknolojisinde demekki daha uygun görülmüş.Dediğiniz gibi teknoloji hızlı gelişiyor ve artık 8V yerine şimdide 16V konmuş. Yinede yarın veya devrisi gün yine bir değişiklikle 8 V takılır. Ben korkuyorum şimdi Mehmet arkadaşım Audi ile VW ni de eski teknolojiyi bize okuttukları için tüketici mahkemesine verir.Dostum Robin Hood gibisin.
    Şaka bir yana, bilinçli tüketici her zaman iyidir.
  • Arkadaşlar lütfen sixden rica ediyorum bizim insanlarımızı neden hor görüyorsunuz?Dünyanın hangi ülkesinde %34 ötv ve %18 vergi alınıyor.(gelişmemiş ülkeler dışında)İnsanlarımız bu vergi yüzünden dolayı mecburen beygir gücü düşük araçlara yöneliyorlar.Şu an bir lineanın veya başka bir aracın fiyatı 21.000 dolar civarında.Bu parayla avrupa ve abd'de ne araçlar alınır.Yazarken bunlara da dikkat edelim.
    Araba bir zevk meselesidir.Paran varsa zevkine en uygun araca binersin.Paran yoksa cebine en uygun araca binersin. Ülkemizde üretilen her araç bir emeğin ürünü.Her aracın kenidne göre üstün ve iyi özellikerli var.
    Yaklaşık 6 aydır sadece fiat linea topiğini takip ediyorum.Elimizi vicdanımıza koyalım lineaya haksızlık etmeyelim. Bu topikte lineanın şu yağmur sensörü, daha önceleri torpido kapağı dışında bir sorunla karşılan birisi var mı? Aracı aldım yolda kalıdım, motoru yaktım, servisten çıkmadım diyen insana rastlayan var mı?
    Linea PARAsına göre karşılığını en iyi alacağımız araçtır.




  • Bahsedilen motor ilk çıktığında 100 hp idi.Zamanla yapılan geliştirmelerden sonra 101 hp ve en son hali ile 102 hp oldu.Yani geçen zamana bağlı geliştirme yapılıyor.Zaten en son teknoloji diyen de olmadı sanırım.10 yıl tabiki çok uzun bir süre.Ama bu süre içinde bu motor kendi güç segmentinde kullanıldığı otomobillerde gayet yeterli ve başarılı bir dönem geçirmiştir.Geçirdiği seneden çok yapmakta olduğu işlere bakmak lazım.Boralarda sonradan 16 v kullanıldı.Ama şu an o motorlar yine kullanılmıyor(bir iki Skoda hariç onun da ayrı sebepleri var).Bunun sebebi ne o zaman?A3 125 hp tsi motoru kullanmaya başladı.Ama 1.6 motorun yerine değil.Ayrı bir seçenek olarak.Halen 102 hp ile de devam ediyor.Zaten aralarında 2000 euro fark var.Yıllar geçtikçe doğal olarak daha iyileri çıkar ve çıkacaktır.VW nin 1.4 16v 100 hp motoru da var.Onu niye kullanmıyor?Mesela 1.6 Fsi kağıt üstünde çok daha teknolojik 8v ye göre.Hem 16v hem direkt enjeksiyonlu hem de 13 hp daha güçlü.Ama yeterli randıman alınmadı.Sadece 8v farkı birşey ifade etmez.Benim demek istediğim 100 hp civarı motor seçeneği olarak VW nin Golf sınıfı arabalarında kendi motorları içerisinde 1.6 8v kullanması genel olarak daha faydalı oluyor ki kullanıyorlar.Yoksa ben herhangi bir şekilde bu motor en son teknoloji veya en iyisi bu demiyorum.Ayrıca Türkiye deki VW hastalığına da her zaman kızmışımdır.İnanılmaz derecede yüksek bir marka imajı ve değeri var VW nin ülkemizde.Bunu anlamakta güçlük çekiyorum doğrusu.İşin özeti Türkiye ye düşük teknoloji satıyorlar diye birşey yok zaten her ülkede satılıyor.Bitirmek istese hemen şu an bitirir.Şu kadar 8v araba satacağım diye kimseye sözü yoktur herhalde.Ve bu motor yeni Golf te de kullanılmaya devam edecek büyük ihtimalle.Umarım anlaşılırım.Teşekkürler..
    quote:

    Orjinalden alıntı: mehmethlx

    Bizim burada bahsettiğimiz yeni çıkan 8valf motorlar değil. Şu anda audi a3 de kullanılan, borada çıkan bundan yaklaşık 10 yıl öncesinin teknolojisini taşıyan motor. Bunu hala Audi A3 lerde kullanıyorlarsa buna yeni teknoloji demek mümkün değildir. 10 yıl teknoloji için çok büyük bir zaman. Birde bu Bora ve audilerde kullanılan 8 v motoru hala yeni teknoloji gibi göstermek isteyen arkadaşlara bir sorum olacak. Borada belli bir süre sonra niye 16 valf motor satmaya başladılar 8 ile neden devam etmediler. Teknik olarak inceleyince göreceksiniz ki 16 valf te hem güç olarak bir artış olmuştur ve yakıt değerleri 8 valf e göre çok daha iyidir. Gelelim Audi A3 e şimdi niye yenilerine 1.4 125 hp motor kulanma hazırlığı içerisinde. 8 valf motor çok iyi ya devam etsin 8 valf koymaya. bunun tek bir açıklaması vardır. Buda VW den geriye kalan 10 yıl öncesinin eski teknoloji 8 valf motorları başta Türkiye gibi marka meraklısı milletlere satıp bitirmek üzeredir. Biz teknolojik değerlerle değilde marka bağımlılığımızla hareket etmeye devam edersek daha çoook eski teknolojileri bize satarlar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mhecc


    quote:

    Orjinalden alıntı: mehmethlx

    Evet nedense hepsini Türkiyede satıyor. Megane, 8 valf Bora, 8valf Audi A3. Nedense millet olarak teknolojisine bakmadan hemen atlıyoruz. Niye bir avrupa ülkesinde satamıyorda Türkiyede satabiliyor bir düşünmek lazım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: raven1974

    Yahu Megane ın hatcback i için fransızlar bile ördek .ötlü derken, varın gerisini siz düşünün...Yalnız adamlar dehşet satıyor yollarda neredeyse 10 aracın ikisi üçü kesin Megane...



    8v vw ler avrupa da her zaman satılıyordu ve halen de satılmakta.Sadece ülkemizde satılıyor diye birşey yok.Ayrıca 8v eski bir teknoloji diye birşey yok.O motorlarda değişken geometrili emme manifoldu var mesela.Yani demek istediğim o motorun konulduğu arabanın özelliğine sınıfına göre toplamda 8v daha avantajlı olabilmekte.Tabiki bu motordan daha iyileri var ama bu güç aralığında markanın bu tercihine saygı duymak lazım.






  • Bence artık bütün markaların bütün motorları, 8V olsun 16V olsun 32V olsun son teknoloji ile üretiliyor. Elektronik kontrol üniteleri 8Valftede var 32V te de var. Ülkemizdeki vergilerin ağırlığı altında ve her ay illaki zam gören yakıt yüzünden üreticilerin bu motorları seçmeleri kaçınılmaz oluyor.Öyleki, bunu özellikle ülkemizde ayakta durabilmek için yapmak zorundalar. Motor valfleri vücudumuzdaki akciğerlere benziyor. Ne kadar oksijen yakıt karışımı o kadar enerji sarfiyatı ve performans. Ciğerlerinize ne kadar oksijen çekebiliyorsanız o kadar hızlı koşarsınız.Bu kadar basit. Ülkemizde de Kazakistan veya Özbekistan ikisinden biri şimdi tam hatırlamıyorum. Benzin halka ayda 100 lt ye kadar bedava dağıtılıp ondan sonrada litresi 1 dolardan satılsa güzel ülkemdeki bu üreticilerde araçlarına ne motor koyacaklarını çok iyi bilirler.
    Artık bence içten yanmalı motor teknolojiside son noktaya gelmiş durumdadır. Motorda teknolojiden bahsedeceksek bence bu valf olayını bırakıp Honda nın, Toyota'nın, Ford'un kullandığı hybrid sistemlerden bahsedelim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: raven1974

    .
    Artık bence içten yanmalı motor teknolojiside son noktaya gelmiş durumdadır.


    Dur daha yeni başlıyor.
    Sırada Dies-Otto var. Coming Soon
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan


    quote:

    Orjinalden alıntı: raven1974

    .
    Artık bence içten yanmalı motor teknolojiside son noktaya gelmiş durumdadır.


    Dur daha yeni başlıyor.
    Sırada Dies-Otto var. Coming Soon


    Af buyur arkadaşım espiriyi anlayamadım...
  • Dizelin mucidi Rudolf Diesel ile benzinli motorun mucidi Otto'nun isimlerinin birleştirilmiş hali.Dies-Otto.

    Dizel kadar az yakan ve benzinli gibi güçlü bir motor. Mercedes ileride S serinde 1,8 ltlik bu prototipi kullanmayı planlıyor.1,8 litre motor 240 hp ve 400 Nm verecek. Bunu da 6 litre tüketim ile yapacak.S serisini 7.5 saniyede 0dan 100e çıkarıyor.
    Motor benzinli.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Dizelin mucidi Rudolf Diesel ile benzinli motorun mucidi Otto'nun isimlerinin birleştirilmiş hali.Dies-Otto.

    Dizel kadar az yakan ve benzinli gibi güçlü bir motor. Mercedes ileride S serinde 1,8 ltlik bu prototipi kullanmayı planlıyor.1,8 litre motor 240 hp ve 400 Nm verecek. Bunu da 6 litre tüketim ile yapacak.S serisini 7.5 saniyede 0dan 100e çıkarıyor.
    Motor benzinli.



    Öncelikle bilgi için teşekkürler.

    Breh breh diyorum buna yahu nasıl iş bu 6 lt ile... Benzinin yanmasından çıkan gazlarıdamı tekrar yakıyor nedir? Yinede hybrid daha yeni bir teknoloji gibi geliyor...Hem benzinli bir motor hemde bir elektrik motoru desteği...Bu elektrik motoru aracı 100-150 km kadar götürebiliyor.Aküler boşalınca benzin motoru devreye giriyor hem aracı yürütüp hemde aküleri tekrar şarj ediyor.Bu da ciddi anlamda bir yakıt tasarrufu değilmi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raven1974 -- 22 Nisan 2008; 10:37:23 >




  • Avni Bey,

    Başka bir başlıkta bir arkadaş, sadece yazılım ile tuning uygulamasından bahsediyor.Tüm turbo dizel motorlarda mükemmel sonuç elde edildiğini +22-25 beygir güç ve tork üretiminden söz ediyor.Bu elde edilen gücün zaten motorda mevcut olduğunu ama euro5 normlarına göre motor üreticilerinin yazılım ile bunu kıstıklarını dolayısı ile bunun amacının çevreye daha saygılı olması için yaptıklarını söylüyor. Kendisi bu işletim sistemini değiştirerek bu gücü elde ettiğini ama bunun herhangi bir zararı olmayacağını sadece biraz daha yüksek karbon emisyonu ile güç artışını sağladığını belirtiyor. Ülkemizde halen Euro1 normlarının geçerli olduğunu ve bu işlemin sorun çıkarmayacağından bahsediyor. Bu arada Common Rail teknolojisini zaten Fiat geliştirmişse sanırım multijet motorlarda common rail dir değilmi.Birde comon rail in VGT (Değişken geometrili) sistemide mjet motorlarda kullanılıyormu. Konu ile ilgili yorumlarınızı yazarsanız sevinirim.

    Birde başka bir forumda multijet teknolojisinin, comon rail teknolojisinin daha gelişmiş bir versiyonu olduğu belirtiliyor.Yazının tamamı aşağıdaki gibidir.Bu yazıya göre, 1.3 mjet sahipleri motorlarınızın kıymetini bilin Fiat, common rail den daha ileri bir teknoloji olan multijet kullanıyor...

    Günümüzde dizel motorlarda kullanılmakta olan ‘common-rail’ (ortak hat) sisteminin daha gelişmiş bir versiyonu olan ‘Multijet Sistemi’ Fiat Araştırma Merkezi’nin (Centro Ricerche Fiat, CRF) turbo dizel motorlar üzerinde geliştirdiği yeni bir sistem. Bu sistem sayesinde; daha hızlı püskürtme yapabilen enjektörler yardımıyla yanma odası sıcaklığı ve basıncı sürekli kontrol altında tutulabiliyor. Böylece, yanma odasına giren havanın tamamından püskürtülen yakıtın yanması için faydalanmak mümkün oluyor. Ayrıca, elektronik kontrol ünitesi aracılığıyla sürekli olarak püskürtülen yakıtın miktarı ve zamanlaması kontrol altında tutularak motorun her zaman en verimli ve en az gürültülü koşullarda çalışması sağlanabiliyor. Multijet sisteminin en dikkat çekici özelliği ise motorun yanma odasına elektronik kontrollü olarak birkaç milisaniyelik süre içinde ard arda yapılan püskürtmeler. Bu sayede yanma işlemi çok daha düzenli bir hale getirilirken, birinci kuşak common-rail sistemlere göre yüzde 10’lara varan yakıt tasarruf avantajı sağlanıyor. Ayrıca, kullanılan hidrolik valf iticileri sayesinde de gürültü seviyesi yüzde 30-40 aşağı çekiliyor. da da kullanılan 1.3 16V Multijet motor 4000 d/d’de maksimum 70 beygir güç üretirken, aracı azami 160 km/s hıza ulaşabiliyor. 1750 d/d’de 180 Nm tork geliştiriyor bu motor aracı 0’dan 100 kilometre hıza ise 14.5 saniyede çıkarıyor.

    Ancak Multijet motor, Euro 4 emisyon limitlerine uyacak şekilde, Euro 3 ve Euro 3 üstü standartlara uyan bir yakıtın kullanılması için tasarlanmış. Bu nedenle, Türkiye’de Euro 3 Avrupa standartlarının gerisinde olan yakıtların kullanılması durumunda motorda sorunlarla karşılaşılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raven1974 -- 22 Nisan 2008; 12:34:17 >




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.