< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi micro77 -- 7 Şubat 2020; 12:9:32 > |
DH LİNEA TAKIMI (69 ÜYE ) (283. sayfa)
-
-
O kadar eder mi hocam ya ? Yok 2 farklı ustaya gidiyorum zaman zaman karşılıklı olarak check etmek maksatlı ikisi de 20-30 bin km sonra diyor hatta onlar 160 bin diyor. Ben 55-60 bin tl bandı diye gördüm malum sitede ama emin olamadım. Şayet o fiyatlardaysa aynı fiyat aralığında otomatik bir araç bakacağım.quote:
Orijinalden alıntı: micro77
merhaba
bugünlerde fiyatlar epey yükseldi.
söylediğiniz paket 60 binden başlıyor , ama sizinki epey bakımlı olduğuna göre 65-67 bin bandında görünüyor.
trigger seti bakımı yaptırdınız mı ? -
Arkadaşlar selamünaleyküm 2011 lineayı dün yeni aldım. Expertiz yaptım sıkıntısız. Fakat bu sabah çalıştırdım airbag hatası verdi. Havaların soğuk olması etkiler mi. Ayrıca direksiyondaki ses açma kısma tuşlarıda çalışmıyor. Yardımlarınızı bekliyorum
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
merhaba
hayırlısı olsun,
öncelikle aküye bakın ,
böyle durumlarda ilk bakılacak yer orası...
ayrıca linea foruma da bakın isterseniz ; https://www.fiatlinea.org/
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi micro77 -- 10 Şubat 2020; 12:48:28 > -
Merhaba arkadaşlar 2014 model 1.3 multijet 95 hp linea aracımı 4 yıldır kullanıyorum ısıtma bujilerini kontrol ettirin hatası veriyor aracı cihaza bağlattım bujiler sağlam ama bazen hatayı veriyor araç geç çalışmıyor tek marşta alıyor ve bu aralar çok fazla yakmaya başladı
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
merhaba
bujileri teker teker yada komple hepsini değiştirin ,
belki ısıtma rölesinde yada bağlantılarında da sorun olabilir .
çok yakıyor derken , ortalama kaç görünüyor ?
linea foruma bekleriz ;https://www.fiatlinea.org/
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi micro77 -- 10 Şubat 2020; 13:39:32 > -
Enjektörler temizlendi memeler değişti ilk başta iyi gibiydi yine aynı çok yakıyor şehir için ortalama 7.5 ten aşağıya düşmüyor 7.8 e çıktığı oluyor
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
soğuktan yada kaış lastğinden olabilir ,
kısa yolda 6.5-6.8 şu sıralar.
uzun yolda durumu kontrol etmek gerekebilir. -
Kış lastiği takılı değil yazlıklar var kısa yolda şehir için 7.5 ten aşağıya düşmüyor
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Arkadaşlar merhaba
İlanımı sizinle de paylaşmak istedim. Çok temiz araçtır, Cumaya kadar Sakarya'da olup sonrasında İstanbul'da aracı görebilirsiniz
letgo.comAkarca içinde, ikinci el satılık 2013 Fiat Linea Classic ACTIVE PLUS 1.3 MULTIJET 95 HP EU5 - letgohttps://letgo.com/tr-tr/product/0ab09fe6-008a-4f19-919e-4796a293f820?utm_source=android_app&utm_campaign=product-detail-share&utm_medium=copy-link&af_sub1=f1d21c66-bede-4c30-a99d-91695a58afd4&pid=af_app_invites&shortlink=70a1cf66&af_sub2=volkan%20Demirel&af_referrer_customer_id=f1d21c66-bede-4c30-a99d-91695a58afd4&af_channel=copy-link&af_siteid=android_app&c=product-detail-share&af_referrer_uid=1572896557511-5794863003602669603
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Dün itibariyle 2014 model 1.3 multijet urban paket ile aranıza katılmış bulunuyorum -
Benim keratayla aynı model aynı motor.Hayirli olsun.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Arkadaşlar selamlar. Bende 1.4 t jet lancia delta var. Baskı balata değişimi yaptıktan sonra turbo çalışmamaya başladı. Sert devirli kullanınca araba gidiyor. Ama turbo devreye girmiyor, eski keyfi vermiyor, yokuşlarda bayılıyor. Bi kaç yere gösterdim adam sorun yok diyor. Ama ben olduğunu biliyorum. Turbocuya gösterdim o da öylesine bi baktı kaputtan çalışıyor dedi, ama turbonun o güzel seside yok çekişte yok. Nedendir acaba.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bujilere baktırın tıkanmış olabilir ama baskıbalata değiştikten sonra olmussa baskı balata kaçırıyor olabilir ondanda yapar
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Teşekkür ederim cevap için. Geçen marmarise gittim. Uzun yolda 170-180 basıyor. Düşük devirlerde çekiş yok, 1 den 2 ye atınca araba çok zor hızlanıyor turbo hiçbir devirde devreye girmiyor. İnşallah baskı balatadan değildir, bi daha açtırmak istemiyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ozaman hocam egr valfi veya bogaz kelebeği tıkanmıs olabilir onlara baktırmanı tavsiye ederim
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Hocam yanlış olmasın turbo hiçbir devirde devreye girmiyor demişsiniz ama turbo araba çalıştığı andan itibaren çalışır. Sanırım devreye girmesinden kastınız turbo basıncının max noktaya ulaşması. Turbo basıncına bakmanın birkaç yolu var sanayide dyno ya çıkarıp yük altında da baktırabilirsiniz. Yada bir elektrikçide obd ye bağlatıp turbo basıncına bakabilirsiniz. Yada ben sürekli kontrol etmek istiyorum derseniz 20-30 tl ye mavi obd ye takılan bluetooth aparatlar var. Ondan bağlayarak turbo basıncını anlık olarak kontrol edebilirsiniz. Yanlış bilmiyorsam 0.7-1 bar'a yakın hava basması lazım. Basmıyorsa map ve maf sensörlerini temizletin. Bu sensörler kirlendikçe yada bozuldukça turbo devir/bar oranı sürekli artıyor. Benimki dizel olduğu için dizelden örnek veriyorum 2300 lerde turbonun dolması gerekirken 2700 lerde, daha sonra 3000 de dolmaya başlıyor. Sensörlerinizde sorun olabilir bi baktırın derim.quote:
Orijinalden alıntı: cozungur
Teşekkür ederim cevap için. Geçen marmarise gittim. Uzun yolda 170-180 basıyor. Düşük devirlerde çekiş yok, 1 den 2 ye atınca araba çok zor hızlanıyor turbo hiçbir devirde devreye girmiyor. İnşallah baskı balatadan değildir, bi daha açtırmak istemiyorum.
-
ben de 1 ay önce fiat linea 1.3 active plus aldım 2012 model. baskı balata değiştirdim. ustama sordum trigger değişmiş dedi. araba şu an 159000'de. trigger zinciri 160binde değiştirmem gerekiyor mu? ustanın triggerden kastettiği kayış mıdır zincir mi? bu konulara çok uzağım ilk arabam. yardımcı olursanız çok iyi olur
-
quote:
Orijinalden alıntı: canınıyerimben de 1 ay önce fiat linea 1.3 active plus aldım 2012 model. baskı balata değiştirdim. ustama sordum trigger değişmiş dedi. araba şu an 159000'de. trigger zinciri 160binde değiştirmem gerekiyor mu? ustanın triggerden kastettiği kayış mıdır zincir mi? bu konulara çok uzağım ilk arabam. yardımcı olursanız çok iyi olur
1.3 multijetlerde triger zincirdir. normal şartlarda servis 5 yıl veya 160k kilometrede değiştirilmesini önerir, ben 230 binde değiştirdim o zamana kadar hiç ses yapmadı, dolayısı ile ses yapana adar değiştirmene gerek yok eğer doğru yağ kullanırsan 200ü 300ü aşması lazım zincirle
-
quote:
Orijinalden alıntı: cozungur
Teşekkür ederim cevap için. Geçen marmarise gittim. Uzun yolda 170-180 basıyor. Düşük devirlerde çekiş yok, 1 den 2 ye atınca araba çok zor hızlanıyor turbo hiçbir devirde devreye girmiyor. İnşallah baskı balatadan değildir, bi daha açtırmak istemiyorum.Turbo devreye girmesi diye bir şey yoktur, turbo charher, yani turbo şarj etme turbo doldurma terimi daha doğrudur.
Turbo , araba içinde yanma başladığı andan itibaren çalışır ancak sizin bu gücü hissetmeniz için belirli alanda şarj edilmelidir.
Turbo egsoz gazı ile şarj olur ne kadar gaza basarsanız o kadar şarj olur yani, dolayısı ile normal şartlar altında 1800-2000 devirde turbo yeterli hava basıncını sağlayacağı için siz o anda gücü hissedersiniz.
Bu araçlar hantal diye anılır piyasa dilinde , işte bunlar hep arabanın çalışma mantığını bilmeyenlerin uydurduğu laftır, az yaksın diye gaza basmaya korkarlar sonra araba hantal basın arkadaş korkmayın motor yerinden çıkıp fırlamaz kafanıza yakıt desen hayvan gibi gazlasanda şehir içi bile 7yi geçiremezsiniz. bir gün denk gelirseniz gelin gezdireyim bakalım hantal mıymış değilmiymiş.
Tabi bunu da düşünürken motorun 1.3 olduğunu ve Lineanın hiç de hafif olmayan bir sedan olduğunu da unutmamak lazım.
Linea hakkında daha fazla bilgiye projeye ulaşmak için de blogumu ziyaret edin :)
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X