Şimdi Ara

[DH]-------------Megane I Kulübü-------------[98-04] (347. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.148
Cevap
26
Favori
749.724
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 345346347348349
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar geçen bakıma soktum arabayı fren balatalarını bu sefer kale marka taktırdım. 35 TL
    İlk bir hafta hafif fren esnası ses yaptı, daha sonra ses tamamen kesildi ve frenlemesi harika sizlere kesinlikle öneriyorum. Kale fren balatasını yağmurlu ortamda deneme imkanı buldu oldukça başarılı, su birikintilerine girdikten sonra ertesi gün birkaç fren ses yaptı ve düzeldi, ıslanmasından kaynaklı olsa gerek. Hava filtresi olarak A.FRM takıldı gerçekten kaliteli 15 tl öneririm.
    Polen filtresi CAPO FİLTER takıldı 20 tl kaliteli bir filtre öneririm.
  • Takılan parçaların kalitesini anlamak için biraz zaman geçmeli.
    Haftasonu yolculuk yapıyordum, yüksek bir yere tırmanırken biraz daha devir artsın diye klimayı kapattım. Hararet yükseldi ve üstteki kesik çizgilere yaklaştı. Kaputu açtım meğer fan çalışmıyormuş belki bir kaç haftadır da böyleydi. Ustalardan birine telefon açtım. Klimayı açmamı söyledi. Bizim araçlarda hararet müşürü arızalı da olsa klimayı açınca fan soğutmaya da devam ediyormuş. Sürekli klima açık dolaştığımdan arızayı farketmemişim.
    İkinci problem ise havalar ısındığından beri sabahları ikinci marşta çalışıyordu. Bizim araçların kronik sorunlarından krank devir sensörü arızası olduğundan şüpheleniyordum. Doğru tahmin etmişim.
    Gittiğim yerde bir elektrikçiye uğradım. Hararet müşürü ve krank devir sensörlerinin soketlerine kir pas sökücü sprey sıktı ve basınçlı hava ile temizledi. Şimdi hem fan çalışıyor hem de tek marşta motor çalışıyor.
    Hararet yükselmesi genellikle müşürün arızalı olmasından kaynaklanıyor. Parça 30-40 lira ama araca yüklenirde contayı yakarsanız faturası 1000 lirayı geçebilir.
    Eğer müşüre giden soketi çıkartırsanız fan sürekli dönüyor. Anlıyoruz ki fan sağlam ama müşür veya soket problemli.
    Müşürü değiştirecek durumda değilseniz klimayı 1. kademede açın. Havalandırmanın sıcak veya soğuk konumda olması önemli değil. Gözünüz de ibrede olsun.

    Klima ile ilgili ek olarak şunları ilave edeyim: Kışın da klimanın gazın devir daimi için haftada 15 dk kadar çalışması tavsiye ediliyor. Düğmeyi kırmızı tarafa çevirip içeriye sıcak hava üflese bile farketmiyor, kompresörüm çalışması yeterli. Sistemin uzun ömürlü olması için ilk çalıştırma da motor rölanti veya düşük devirde olacak ve 1. kademede açıp bir kaç dk bekleyip ondan sonra yüksek devir ve 2-3-4 kademeye çıkıyoruz. Böylece kompresördeki hareketli parçalar yağlanmış oluyor ve sisteme ani yük bindirip zorlamamış oluyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alphace -- 24 Ağustos 2015; 17:35:26 >




  • Bi hafta once egzost manifoldu ve bujiler degisti. Bujileri 50 tl ye aldim (fransiz malı ) kendim degistirdim. Manifold ve iscilik toplam 550 tl ye mal oldu. Aracın sesi degisti. % 10-15 yakıt sarfiyatı azaldı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • de-ka D kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim kardeşim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • blackdıamond kullanıcısına yanıt
    Dostum egzoz manifoldu için 550 tl gerçekten yüksek bir rakam.
    Geçen bende değiştirttim 90 tl yanlış hatırlamıyorsam ve arabanın çekişi bana göre düştü gibi gelince, manifoldu söküp iç ölçüm yapıldığında her birinin 1 mm dar olduğunu gördüm. Parçayı iade ettim sormadığım servis kalmadı yok dediler. 250 TL ye bir yerde buldum üzerindeki ile aynı, çalışanı değil kendisi ve birde manifold contası aldım. Usta hazır sökülmüşken contayı da sıfırlayalım demişti.
  • Hocam ilçede olduğumuz için malum parça fiyatlari da yüksek oluyor. Ben 400 tl ye almistim daha ucuzlari da vardi ustam bunu tavsiye etti ayrıca uzerinde renault logosu ve seri numarası da vardı. manifoldu degistirirken bogaz kelebegini de temizlettim o da aradan çıkmış oldu. Motor çalışma prensibine gore patlak manifoldlu araclarin daha performansli oldugu soylenir fazla yakmasi da buna baglanir ne kadar dogru bilmiyorum. Ayrica tüp taktirmayi dusunuyorum sizlerin gorusleri neler bu konuda ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • blackdıamond kullanıcısına yanıt
    Tüp için geç bile kalmışsin derim. Bizim motorlar lpg için uyumlu. Ben hem lavoto hem de Brcye mail ve telefon ile bulunduğum yer için usta tavsiyesi aldım ve lavoto taktırdım. Montajdan sonra bazı sorunların olacak ve bunları ancak iyi bir usta çozebilir.
    Uzun yolda 30 kuruş yakıyorsam 20 kuruşa düştü.15.000 km amorti edersin. Senede 10.000 km ve altı kullanıyosan boşver.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı degistirme planimiz vardi bu yuzden pek dusunmemistik. Simdi araya baska isler girince 4-5 yıl kullanicaz gibi duruyo. Senede 10-15 bin km yapiyoruz yani daha en az 40 bin km daha kullanicaz taktirsak mi acaba ? Belki tüp isin icine girince daha cok kullaniriz 😄 ayrica araclarinizda orijinal gozluk kabi var mi ? Ben yurtdisindan alip takmayi dusunuyorum ama takilmasi gereken yerde hazırlığı yok bazı modellerde 2 tane kapak var cikarip takiyosun acaba bizimkilerin dosemenin icinde hazirligi var mi ki ? Bosuna dosemeyi delmeyelim 😄

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • blackdıamond kullanıcısına yanıt
    10-15.000 yapıyorsan taktır derim. 500 kmlik yolu benzinle 130 liraya giderken 80 liraya gideceksin, şehir içinde isen yazın klima kışın kalorifer açıkken yaktığın benzine acımayacaksın.
    RXİ ve muadili DYNAMIQUE hariç gözlük kabı yok biliyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alphace -- 28 Ağustos 2015; 10:52:41 >
  • Aynen dediginiz gibi bizim araclarda yok benimki expression. Elinizle o bolgeyi yokladiginizda iki deligi de hissedebiliyo musunuz acaba ? Bazi araclarda tapa olmadiği halde hazirligi mevcut. aracın döşemesini biraz kaldırıp parmağımla yokladım iki tane delik vardı delikleri de gördüm üzerine gelen yerleri bantladım. sıra geldi gözlük kabını bulmaya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blackdıamond -- 28 Ağustos 2015; 15:02:45 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bizim araçlarda torpido gözünde kapakta yer alıyor gözlük koyma cebi, oraya konulduğunu ilk defa sizden görüyorum. Daha doğrusu bir aparatın olduğunu. Dostum bitirince bol resim bekliyorum & nereden temin + maliyet + yapım aşaması.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uygulamanın her esnasında bolca fotograf cekerim hocam. Ayrica ic kapi kollarini krom olanlariyla degistirmeyi dusunuyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackdıamond

    Uygulamanın her esnasında bolca fotograf cekerim hocam. Ayrica ic kapi kollarini krom olanlariyla degistirmeyi dusunuyorum

    Krom kapı kollarını Ankarada çıkmacıdan almıştım. Krom kısmı çıkarıp sağlam kollara takabilirsiniz.
  • maliyeti ne oldu size ? Ayrıca bu krom kısımdan kasıt krom boyalı plastik parça değil dimi ?
  • Tanesini 10 liraya almıstim. Kol ve disindaki kısım.
    megane 1 kapı iç açma kolu krom
    diye aratın ilk görsellerdeki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alphace -- 2 Eylül 2015; 22:02:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bir sorun var şöyle. Araba az önce bayağı bir uğraş marş dan sonra çalıştı. Bu durum daha önceden de olmuştu ve özellikle sıcak havalarda. Motor soğuk iken yapıyor daha sonrasında tek marş sizce ne olabilir.
  • Arkadaşlar kayışları değişim için sanayiye gittim, tümü orijinal mais
    Tirger set 150 TL
    V kayışı 20 TL
    Şarj kayışı 20 TL
    V kayış gergisi 150 TL

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakıt tüketimi nasıl arkadaşlar ? Çoğunluğu çevre yolunda geçti trafiğe girmeden 90 - 100 arasında gittim sürekli.




  • blackdıamond kullanıcısına yanıt
    Çok iyi hocam bence, ben benzinde düz yolda 80-90 arası bu değerleri görüyorum. Araç otomatik K4m motor.
  • Yardımsever iyi kalpli insanlar bayramınız mübarek olsun. Yola çıkanların Allah yolunuzu açık etsin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 345346347348349
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.