Şimdi Ara

««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»» (1309. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
27.070
Cevap
49
Favori
4.118.950
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13071308130913101311
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0soylu06

    Evet usta tekerlerin her ikisinide söktü akisleri çıkarttı baktı sorun yok. Araç normal vitesde giderken ses çok belli olmuyor. Vitesi boşa alıp motoru stop edince ses çok belirgin arkadan geliyor. Yüksek hıza giderken ses çok belli, düşük hızda ses hafifliyor ama sonuç olarak aynen dediğin gibi vırrrrrr sesi geliyo. Akislerde sorun olmadığına göre acaba defransiyel içindeki bilyelerden yada dişlilerden olabilirmi.


    Aks bilyaları sağlam, şaft sağlam, aks kollarının flanşlarında da eğrilik olmadığını farzedersek geriye difransiyel kalıyor. Şimdi onda da birkaç arıza olasılığı var, en iyisi sorun ilerlemeden diferansiyelciye uğra.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LazPacino

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sirigmus

    quote:

    Orijinalden alıntı: LazPacino

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sirigmus

    quote:

    Orijinalden alıntı: LazPacino


    1... merhaba arkadaslar, bu tofaslar kac valve acaba bilen var mi ?

    2... mesela dogan slx 97 model kac valve,

    3... atiyorum diyelim 8v, bunu 16v yapabilirmiyiz.. tempra kapak taksak falan boyle bise mumkun mu..

    Kuş serisi 8 valf.İstedikten sonra cepte para olduktan sonra her türlü 16 valf yaparsın ama sadece silindir kapağıyla iş bitmez diye düşünüyorum.


    hmm anladım, tesekkurler

    bi soru daha sorayim biraz acemice olacak ama.. aracin beygirini yukseltmek icin neler yapabiliriz dogana makul seviyelerde

    bi hava filtresi belki bi egzos, baska ?? hani 85 beygirse 95 belkide 100 beygir oabilirmi ufak dokunuslarla fazla abartiya gitmeden

    15hp yi sadece filtre ve egzozla alman çok zor.Headers,düz boru ve açık filtre ile alabileceğin max 6-7hp.LPGde değil de benzinde binerim dersen de karbüratör memelerini büyütebilirsin.Eğer bütçen varsa silindir kapağı taşlatıp subapları büyütebilirsin.


    bilmedigimden soruyorum zaten, yardimci oldun sagolasin..

    97' dogan slx varda bu yaz, belki bu vizelerden sonra alabilirim. benim kuzenin arac samsunda kac senedir yatiyor, kendisi yurt disinda 2-3 senede bir geliyor izine geldiginde de pek binmiyo corolla aliyo abisinin klima var diye.. en az 5 sene yatiyor araba suan zaten anahtar vuruluyormu diye suphelerim bile var garajda oylece duruyor...

    hic lpg de takilmamis saf benzin arac., ben alincada bir iki mod cekmek istiyorum beni zorlamyacak sekilde, ogrenciyiz sonucta, ama gitsinde istiyorum, haa dogan bu ne lan demesinler..desinlerde ha abu biraz baska yaa falan desinler :D

    bu headers ile manifold ayni sey gordugum kadariyla google'da., yani headers, egzos, duz boru (downpipe oluyor galiba) acik hava filtresi, okadar sey anca 6-7 ps.. cok zorlayici imis yaaa., tempranin 2.0 kam veya krank mili alsak taksak butceyi zorlasak gene biseler olmaz mi .. ? tempra diyorum cunku bu doganlar tempra motor kullaniyo diye duyuyordum sagda solda.

    5 sene yatmış bi araç zaten yağı,suyu,fren hidroliği,balataları vs sağlam bi bakımdan geçmesi gerekir.

    Dediğiniz gibi headers ve manifold aynı şeylerdir.97 slx de tempra motor vardır.Downpipe düz boru değildir.O turbolu araçlarda kullanılan ayrı bi sistem.Düz boru olayı egzoz gazının engelsiz headerstan itibaren dümdüz şekilde direk atılması.Bütçeniz ne kadar bilmiyorum ama headers,düz boru ve performans egzoz olayı size 200-250 tl civarına mal olur.Açık hava filtresi de 60-70 tl ye patlar.5 yıldır yatan bi arabayı canlandırma masrafı da hiç olmazsa yağ,su değişimi,bujiler genel bakım vs 200 ü bulur işçilik şu bu derken.Eğer üste paranız kalırsa 300-400 tl civarı yanılmıyorsam dereceli egzantirikler bu fiyat aralığında.Cadde tipi dereceli atabilirsiniz.Sadece bu size ortalama 15-20hp kazandırır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sirigmus

    quote:

    Orijinalden alıntı: LazPacino

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sirigmus

    quote:

    Orijinalden alıntı: LazPacino

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sirigmus

    quote:

    Orijinalden alıntı: LazPacino


    1... merhaba arkadaslar, bu tofaslar kac valve acaba bilen var mi ?

    2... mesela dogan slx 97 model kac valve,

    3... atiyorum diyelim 8v, bunu 16v yapabilirmiyiz.. tempra kapak taksak falan boyle bise mumkun mu..

    Kuş serisi 8 valf.İstedikten sonra cepte para olduktan sonra her türlü 16 valf yaparsın ama sadece silindir kapağıyla iş bitmez diye düşünüyorum.


    hmm anladım, tesekkurler

    bi soru daha sorayim biraz acemice olacak ama.. aracin beygirini yukseltmek icin neler yapabiliriz dogana makul seviyelerde

    bi hava filtresi belki bi egzos, baska ?? hani 85 beygirse 95 belkide 100 beygir oabilirmi ufak dokunuslarla fazla abartiya gitmeden

    15hp yi sadece filtre ve egzozla alman çok zor.Headers,düz boru ve açık filtre ile alabileceğin max 6-7hp.LPGde değil de benzinde binerim dersen de karbüratör memelerini büyütebilirsin.Eğer bütçen varsa silindir kapağı taşlatıp subapları büyütebilirsin.


    bilmedigimden soruyorum zaten, yardimci oldun sagolasin..

    97' dogan slx varda bu yaz, belki bu vizelerden sonra alabilirim. benim kuzenin arac samsunda kac senedir yatiyor, kendisi yurt disinda 2-3 senede bir geliyor izine geldiginde de pek binmiyo corolla aliyo abisinin klima var diye.. en az 5 sene yatiyor araba suan zaten anahtar vuruluyormu diye suphelerim bile var garajda oylece duruyor...

    hic lpg de takilmamis saf benzin arac., ben alincada bir iki mod cekmek istiyorum beni zorlamyacak sekilde, ogrenciyiz sonucta, ama gitsinde istiyorum, haa dogan bu ne lan demesinler..desinlerde ha abu biraz baska yaa falan desinler :D

    bu headers ile manifold ayni sey gordugum kadariyla google'da., yani headers, egzos, duz boru (downpipe oluyor galiba) acik hava filtresi, okadar sey anca 6-7 ps.. cok zorlayici imis yaaa., tempranin 2.0 kam veya krank mili alsak taksak butceyi zorlasak gene biseler olmaz mi .. ? tempra diyorum cunku bu doganlar tempra motor kullaniyo diye duyuyordum sagda solda.

    5 sene yatmış bi araç zaten yağı,suyu,fren hidroliği,balataları vs sağlam bi bakımdan geçmesi gerekir.

    Dediğiniz gibi headers ve manifold aynı şeylerdir.97 slx de tempra motor vardır.Downpipe düz boru değildir.O turbolu araçlarda kullanılan ayrı bi sistem.Düz boru olayı egzoz gazının engelsiz headerstan itibaren dümdüz şekilde direk atılması.Bütçeniz ne kadar bilmiyorum ama headers,düz boru ve performans egzoz olayı size 200-250 tl civarına mal olur.Açık hava filtresi de 60-70 tl ye patlar.5 yıldır yatan bi arabayı canlandırma masrafı da hiç olmazsa yağ,su değişimi,bujiler genel bakım vs 200 ü bulur işçilik şu bu derken.Eğer üste paranız kalırsa 300-400 tl civarı yanılmıyorsam dereceli egzantirikler bu fiyat aralığında.Cadde tipi dereceli atabilirsiniz.Sadece bu size ortalama 15-20hp kazandırır.


    anladim, birde diger yuzu var bu isin.. duz boru olayini anladim.. fakat muayenede sorun cikartmaz mi hic bir engel filtre falan olmadan direk disari atmasi egzos emisyonunu yuksek deger cikartacaktir.. yoksa sorun olmuyor mu... e haliyle motor seside daha gurultulu olacak diye dusunuyorum.. ?

    ve sadece o dereceli egzantrik olayi mi 15hp kazandirir yoksa o diger islemlerle beraber falan mi.,

    arabayi beles almaya caliscam, zaten dedigim gibi yatiyor araba, yagi suyu artik herseyi evet iflas etmis durumda gibi., sukadar sukadar masraf etcem sende halimizden anla diycem :)

    walla butce suan 200-250 falan civari, onuda kenara koydum arba yatiyor ona haricicam diye. sorna param oldukca diger islemler, yada tutarim kenarda birden yaparim bilmiyorum




  • Arkadaşlar 91 model Kartal var bizde. Araca Allah var yukarıda oğlum gibi bakıyorum. Sol ön kapısında çürük var sadece konumu da görmüşsünüzdür belki şuan Tofaş forumunda hala duruyor

    Bundan 5-6 ay önce araç 5. vitese geçmediği için şanzıman indirildi ve tamir edilerek yerine takıldı ama bu işlemi babam yaptırmış ben yanında yoktum. Sanırım şanzımanın altında tamir takımı mı varmış şanzımanı tutan civatalarmı ne varmış tam olarak bilmiyorum 4 tane olması gerekirken tamirci 2 tanesini takmış babama da bir sorun olmayacağını söylemiş, ben olsam 4ünüde taktırırdım tabii. Neyse bu olaydan 1-2 hafta sonra araçta 1. viteste kalkarken "tıırrttt" tarzı bir ses geliyor. Yani sanki bir demir diğer bir demire vuruyormuş gibi. Sadece 1. viteste kalkarken oluyor bu olay. Diğer vites geçişlerinde falan bir problem yok ama kalkarken "tıırrtt" tarzı bir sallanma oluyor. Motor kulağı desem motor yenileneli daha 1 sene oldu ya da olmadı. Acaba şanzımandan mıdır ya da başka bir sebebi var mıdır?

    Cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.




  • Arkadaşlar ANKARA da güvenilir işinin ehli defransiyel ustası tanıdığı olan varsa lütfen mesaj yada foruma yazmanızı rica ediyorum. Şimdiden teşekkürler...
  • Düz boru ve headers muayenede sıkıntı çıkarmaz ama sizin de dediğiniz gibi gürültüden kalır orta susturucu olmadığı için.Muayeneye girerken ya orta susturucu tak-sök yapacaksınız ya da elektrikli susturucular var istediğiniz zaman aç kapa yapılan o şekilde yapacaksınız.

    Emisyonda hiç bir sıkıntı olmaz sonuçta araçta katalizör vs yok sadece susturucu iptal edilecek emisyona etki etmez.

    Sadece dereceli ile 15hp alırsınız.Diğerlerini de ek yaparsanız daha güzel ve faydalı olur.

    Şuan elinizdeki bütçe aracı yürütmeye zor yeter. Sırf muayene ücreti 160tl 5 yıl yatan araba gecikme cezası da var.Trafik sigortasıydı egzoz emisyonuydu,lastik değiştirmeydi şuydu buydu derken rahat 1000 lira sırf bunlara gider.
  • acil yardım arkadaşlar.araba giderken zaman zaman sanki gaz bitiyormuş gibi gaz yememeye başlıyor bazende stop ediyor,pat pat ses çıkartıyor egzostan.yakıttamı sorun vardır yoksa 2-3 hafta önce karbüratör temizliği hava filtresi değişimi vs yaptırmıştım ondanmı yapar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sirigmus

    Düz boru ve headers muayenede sıkıntı çıkarmaz ama sizin de dediğiniz gibi gürültüden kalır orta susturucu olmadığı için.Muayeneye girerken ya orta susturucu tak-sök yapacaksınız ya da elektrikli susturucular var istediğiniz zaman aç kapa yapılan o şekilde yapacaksınız.

    Emisyonda hiç bir sıkıntı olmaz sonuçta araçta katalizör vs yok sadece susturucu iptal edilecek emisyona etki etmez.

    Sadece dereceli ile 15hp alırsınız.Diğerlerini de ek yaparsanız daha güzel ve faydalı olur.

    Şuan elinizdeki bütçe aracı yürütmeye zor yeter. Sırf muayene ücreti 160tl 5 yıl yatan araba gecikme cezası da var.Trafik sigortasıydı egzoz emisyonuydu,lastik değiştirmeydi şuydu buydu derken rahat 1000 lira sırf bunlara gider.


    tam herseyi anlamisken, oldurucu vurusu yaptiniz :D ben onlari tamamen unutmustum yaa tuhhh, yaw arabayi yurutsek bu sefer o masraflar cikti,

    peder beyden yardim talep edicez anlasilan, bu isi kendim halledecektim ama bunlari unutmustum yaa... hayirlisi bakalim..

    tamamdir hocam bilgiler icin sagolun :D




  • @cgty89 Gaz ayarınız bozulmuş gibi duruyor.Benzinde deneme şansınız varsa bi de öyle deneyin.Eğer benzinde yapmazsa lpg ayarından kaynaklıdır.Benzinde de yapıyorsa ateşlemede sıkıntı vardır.

    @LazPacino Malesef vergisiydi cartu curtu baya sağlam bütçe gerektiriyor hele ki yatmış araba için.Rica ederim.Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım başka bir sorunuz olursa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Arkadaşlar 91 model Kartal var bizde. Araca Allah var yukarıda oğlum gibi bakıyorum. Sol ön kapısında çürük var sadece konumu da görmüşsünüzdür belki şuan Tofaş forumunda hala duruyor

    Bundan 5-6 ay önce araç 5. vitese geçmediği için şanzıman indirildi ve tamir edilerek yerine takıldı ama bu işlemi babam yaptırmış ben yanında yoktum. Sanırım şanzımanın altında tamir takımı mı varmış şanzımanı tutan civatalarmı ne varmış tam olarak bilmiyorum 4 tane olması gerekirken tamirci 2 tanesini takmış babama da bir sorun olmayacağını söylemiş, ben olsam 4ünüde taktırırdım tabii. Neyse bu olaydan 1-2 hafta sonra araçta 1. viteste kalkarken "tıırrttt" tarzı bir ses geliyor. Yani sanki bir demir diğer bir demire vuruyormuş gibi. Sadece 1. viteste kalkarken oluyor bu olay. Diğer vites geçişlerinde falan bir problem yok ama kalkarken "tıırrtt" tarzı bir sallanma oluyor. Motor kulağı desem motor yenileneli daha 1 sene oldu ya da olmadı. Acaba şanzımandan mıdır ya da başka bir sebebi var mıdır?

    Cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

    Şanzuman inince sadece 5. vites mi tamir edildi yoksa diğer dişli ve senkromeçlere ayrıca balataya bakıldı mı?Eğer sadece 5. vites tamir edildiyse diğer viteslerde de sorun çıkmış olabilir.Tırtlama sesi dediğiniz debriyaja tam basmadan vites değiştirmeye çalışırken çıkan ses mi?Eğer o tarz bi sesse baskı-balata bitiyor olabilir ya da debriyaj kavraması yukarı çıkmıştır.Bi ustaya gidip söylerseniz debriyajı biraz aşağı indir diye bir de öyle deneyebilirsiniz.




  • 92 model Kartal'ımızı satmıştık 1 ay kadar önce. Hyundai Toyota falan baktık beğenmedik,güvenemedik,eski dosttan zarar gelmez diyerek Kartal'a geri döndük,

    bugün itibari ile 2001 i,e Kartal almış bulunmaktayız. yeniden aranızda olmak sevindirici

    not: lütfen Kartal'ların yaylarını kesmeyin hiç güzel olmuyor. aldığımız kişi kestirip, samça bir egzoz takmış. egzoz tan kurtulduk acaip ses yapıyordu. Yaylarda değişecek inş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sirigmus

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Arkadaşlar 91 model Kartal var bizde. Araca Allah var yukarıda oğlum gibi bakıyorum. Sol ön kapısında çürük var sadece konumu da görmüşsünüzdür belki şuan Tofaş forumunda hala duruyor

    Bundan 5-6 ay önce araç 5. vitese geçmediği için şanzıman indirildi ve tamir edilerek yerine takıldı ama bu işlemi babam yaptırmış ben yanında yoktum. Sanırım şanzımanın altında tamir takımı mı varmış şanzımanı tutan civatalarmı ne varmış tam olarak bilmiyorum 4 tane olması gerekirken tamirci 2 tanesini takmış babama da bir sorun olmayacağını söylemiş, ben olsam 4ünüde taktırırdım tabii. Neyse bu olaydan 1-2 hafta sonra araçta 1. viteste kalkarken "tıırrttt" tarzı bir ses geliyor. Yani sanki bir demir diğer bir demire vuruyormuş gibi. Sadece 1. viteste kalkarken oluyor bu olay. Diğer vites geçişlerinde falan bir problem yok ama kalkarken "tıırrtt" tarzı bir sallanma oluyor. Motor kulağı desem motor yenileneli daha 1 sene oldu ya da olmadı. Acaba şanzımandan mıdır ya da başka bir sebebi var mıdır?

    Cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

    Şanzuman inince sadece 5. vites mi tamir edildi yoksa diğer dişli ve senkromeçlere ayrıca balataya bakıldı mı?Eğer sadece 5. vites tamir edildiyse diğer viteslerde de sorun çıkmış olabilir.Tırtlama sesi dediğiniz debriyaja tam basmadan vites değiştirmeye çalışırken çıkan ses mi?Eğer o tarz bi sesse baskı-balata bitiyor olabilir ya da debriyaj kavraması yukarı çıkmıştır.Bi ustaya gidip söylerseniz debriyajı biraz aşağı indir diye bir de öyle deneyebilirsiniz.

    Yok hocam o baski balata ile falan alakasi yok mesela iki demirin titresimli bir sekilde birbirine vurdugunu dusunun arac kalkana kadar. Bir takirti geliyor. Vites gecislerinde problem yok arac kalkarken oluyor bu ses.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sadece kalkıştaysa şaftta boşluk var gibi gözüküyor.Siz şanzumanı işin içine sokunca acaba dedim dişliler falan mı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sirigmus

    Sadece kalkıştaysa şaftta boşluk var gibi gözüküyor.Siz şanzumanı işin içine sokunca acaba dedim dişliler falan mı.

    Şaftta boşluk derken tam olarak anlayamadim hocam

    Birde motor kulaklarinda bir sikinti olabilirmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sirigmus

    Sadece kalkıştaysa şaftta boşluk var gibi gözüküyor.Siz şanzumanı işin içine sokunca acaba dedim dişliler falan mı.

    Şaftta boşluk derken tam olarak anlayamadim hocam

    Birde motor kulaklarinda bir sikinti olabilirmi?

    Rölantide ya da durduğun yerde gaz verirken aracı sallıyorsa kulaklarda problem vardır.Kalkerken vuruntu yaptığına göre büyük ihtimal şaft boşluğu var.Şaft hareketi şanzumandan diferansiye iletir.Bağlantı yerlerinde sıkıntı varki kalkışta yani harekete başladığı anda boşluktan dolayı vuruntu yapıyor.En açık bu şekilde anlatabildim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sirigmus

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sirigmus

    Sadece kalkıştaysa şaftta boşluk var gibi gözüküyor.Siz şanzumanı işin içine sokunca acaba dedim dişliler falan mı.

    Şaftta boşluk derken tam olarak anlayamadim hocam

    Birde motor kulaklarinda bir sikinti olabilirmi?

    Rölantide ya da durduğun yerde gaz verirken aracı sallıyorsa kulaklarda problem vardır.Kalkerken vuruntu yaptığına göre büyük ihtimal şaft boşluğu var.Şaft hareketi şanzumandan diferansiye iletir.Bağlantı yerlerinde sıkıntı varki kalkışta yani harekete başladığı anda boşluktan dolayı vuruntu yapıyor.En açık bu şekilde anlatabildim.

    Peki böyle kullanmamızın bir zararı olurmu ? Şuan tamir ettirmeye kalksak ne kadara patlar bize ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sirigmus

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sirigmus

    Sadece kalkıştaysa şaftta boşluk var gibi gözüküyor.Siz şanzumanı işin içine sokunca acaba dedim dişliler falan mı.

    Şaftta boşluk derken tam olarak anlayamadim hocam

    Birde motor kulaklarinda bir sikinti olabilirmi?

    Rölantide ya da durduğun yerde gaz verirken aracı sallıyorsa kulaklarda problem vardır.Kalkerken vuruntu yaptığına göre büyük ihtimal şaft boşluğu var.Şaft hareketi şanzumandan diferansiye iletir.Bağlantı yerlerinde sıkıntı varki kalkışta yani harekete başladığı anda boşluktan dolayı vuruntu yapıyor.En açık bu şekilde anlatabildim.

    Peki böyle kullanmamızın bir zararı olurmu ? Şuan tamir ettirmeye kalksak ne kadara patlar bize ?

    Vuruntuya katlanırsan sıkıntı yapmaz.Tamiri de tam emin değilim 100 liradan aşağı olmaz.Sökülecek, boşluklar giderilecek, balans yapılacak.




  • Teşekkürler @Sirigmus
  • Rica ederim.
  • Hocam son sorumu da sorup gidiyorum buradan

    Şafttaki boşluk neden olur?

    @Sirigmus
  • 
Sayfa: önceki 13071308130913101311
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.