2 yakıt arasındaki en temel fark kükürt oranı. Standart dizel yakıtında 2000-7000 PPM kükürt bulunurken, eurodizel yakıtta 50 PPM bulunuyor. Kükürt motordaki yahma reaksiyonu sonucu sülfürik asite dönüşüyor ve metal yüzeyleri aşındırıyor. Özellikle yeni nesil elektronik enjeksiyonlu dizel motorlarda yüksek kükürt içeriği sisteme dönüşü olmayan zararlar veriyor. Ayrıca yakıttaki yüksek kükürt oranı kurum oluşumunu da artırıyor.
Yüksek kükürtlü yakıt aynı zamanda çevreyi de katlediyor.
Eğer aracınızın motoru eurodiesel kullanımını gerektiriyorsa, ki CRDI motor bunu gerektirir, asla eurodizel dışında yakıt kullanmayın. Eğer normal dizel yakıtı kullanırsanız 850 ile 3500 YTL arasında değişen bir onarım masrafıyla karşı karşıya kalmanız kuvvetle muhtemel.
kesinlikle eurodan şaşmayacaksın zaten litre başu euro 2400 normal ise 2275 arada 125 krş oynar oda büyük bir para değil 50 litrede ise 50 * 125 = 6,25 ytl oynar aracın motorunu riske atmaya değermi ???