Şimdi Ara

DİKKAT !!! 1.5 dCi motor yakıt tüketimleri paylaşımı (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
831
Cevap
5
Favori
223.248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhabalar herkese
    benim araç forumu takip eden arkadaşlar biliyorlar gerçi ama yine belirtiyim.2010 meg3 exp kp 1.5dci 105 hp
    aracımla 3000km yi geçtim.dün gece 5. depo mazotumu aldım. detaylı bilgi vermek için mazot markalarını da belirtiyim.
    1. depo shell....825km gittim. 50 lt ile.ortalama 6.7 gösterdi.
    2. depo po..... 760 km gittim.49 lt ile ortalama 6.5 gösterdi.
    3. depo shell...820 km gittim.50 lt ile ortalama 6.4 gösterdi.
    4. depo shell...840 km gittim. 48 lt ile ortalama 6.1 gösterdi.
    5. depo po aldım henüz 60 km gittim bu yuzden gerçekçi bir veri yok elimde 5.2 olarak duruyor şimdilik. sanırım 4. depomda gerçek tüketime ulaştım. bu arabanın yakıt tüketimi benim için bundan daha iyi olamaz. ankara'yı bilenler için kullandığım yolu söyliyim. hergün çayyolu-ankamall arası yol yapıyorum. git gel hemen hemen 60 km. hergün 2 kere 160km/s üstü hıza çıkıyorum. yolun geri kalan kısımlarında da çoğunlukla 6. vites gidiyorum.
    benim değerlerim bunlar kısacası aracın az yakması için herhangi bir çaba göstermiyorum ama 6.1 lt bence süper bir değer.




  • sayın coyoote, öncelikle aracınız hayırlı olsun, yakıt değerleriniz sizin için uygunsa çok iyi çünkü yaklaşık 15000 km'yi geçtikten sonra yakıt tüketimi biraz daha azalabilir, ama kesin değil. eğer daha da azalırsa sanıyorum aracınızın su yaktığını düşüneceksiniz.
    ama bana sorarsanız aracınızı kullanırken biraz daha ekonomik kullanmaya gayret edin, çünkü bildiğiniz gibi dizel yakıt çevre kirlenmesinde çok büyük sorun. ne kadar az yakıt, çoçuklarımız için o kadar temiz hava...
  • Araç iyi hoş az yakıyorda maalesef gidemiyor gerçekten gidemiyor 100 den 160 a çıkana kadar aylar yıllar geçiyor birde bu söyledigim 1.5 105 hp lik araç için 85 lik hiç kullanmadım 65 lik clio zaten insanın canını sıkıyor 60 a kadar katlanabiliyor insan.focus 109 hp lik dizel motor(sürekli kullandığım araç) uzun yolda yüksek hızlarda şaşırtı derecede ekonomik ama normal kullanımlarda dci ekonomide tek geçerim.
  • siz gerçekten bahsettiğiniz aracı kullandınızmı.aynı araçtan bende var 160 km.ayda değil saniyede çıkıyor
  • selamlar,

    biraz msjları okudum, bizim şirket araçlarımızın hepsi clio symbol yeni kasa 1,5 yüksek beygir araclardan

    bastıgınızda acaip cok yakan bir arac, ben devirli kullanıyorum birazda bazen makasa girmek için ve cabuk toplasn diye bir düsük devirde kullanıyorum hatta araca 5000 devirden önce vites değiştirmem..

    istatistik olarak cok bilemicem ama, gecen acil işimiz vardı aracı aldım 40000 civarlarında, 230 km yol yaptım, bu da genelde uzun yoldu full depo çıktık geldiğimde yarım depo mazot kalmıştı, tekrar fulleyip bakamadım ama oldukça fazla yakmakta basınca :)

    tabi o aracla 1000 km gören arkadaşlarda war...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaSiN_AMD

    selamlar,

    biraz msjları okudum, bizim şirket araçlarımızın hepsi clio symbol yeni kasa 1,5 yüksek beygir araclardan

    bastıgınızda acaip cok yakan bir arac, ben devirli kullanıyorum birazda bazen makasa girmek için ve cabuk toplasn diye bir düsük devirde kullanıyorum hatta araca 5000 devirden önce vites değiştirmem..

    istatistik olarak cok bilemicem ama, gecen acil işimiz vardı aracı aldım 40000 civarlarında, 230 km yol yaptım, bu da genelde uzun yoldu full depo çıktık geldiğimde yarım depo mazot kalmıştı, tekrar fulleyip bakamadım ama oldukça fazla yakmakta basınca :)

    tabi o aracla 1000 km gören arkadaşlarda war...


    valla sizin kullanma tarzınızda az yakan bi araç üretilmedi henüz... Dizelde 5000 devirde vites değiştirmek size bişe kazandırmazki ayrıca. fuzuli ve zararlı




  • 3000 devire gelmeden vites yükseltirlirse araç gerçekten ekonomik ama öyleki basarsanız bir depo 550 km de bitiyor basmazsanız 900 km gittim sabit 90-110 KM arası hızla. Genel olarak 110km hızdan dan sonra tüketim hızı artıyor.
  • genel bi ifade okumuştum. 90'dan sonraki her hız tüketimi %1 artırıyor diye... Örneğin 90km ölçümü 4 lt/100km ise bir aracın, 100km/h daki tüketimi 4.4lt/100km olur diyor. Kendi kullanımımda az çok bu ifadenin doğru olduğunu gördüm.
  • son depo daki tüketimim:
    güc : 105 bg
    agirlik: 1381 kg,
    km si : 3750 km
    o. hız : 37 km/h.

    tüketim degeri son depo icin: 6,7 lt / 100 km

    halen bana cok geliyor bu deger.
  • arkadaşlar bende 1.5 dci logan mcv aldım bakalım ne yakacak değerleri paylaşırım en kısa zamanda..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mst105

    son depo daki tüketimim:
    güc : 105 bg
    agirlik: 1381 kg,
    km si : 3750 km
    o. hız : 37 km/h.

    tüketim degeri son depo icin: 6,7 lt / 100 km

    halen bana cok geliyor bu deger.


    çok geliyor ama çok değil... Yani 37km/h lık ortalama herşeyi anlatıyor... benim ortalamam 68km/h civarında... ve 4.7 ortalamam... toplam yakıt / toplam km
  • "93/116 No Lu AET Normları"

    bunun tam açılımını nasıl bulabiliriz... Yani testin kapsamı nedir? Ford sitesinde yazıyor detayı mesela...
  • 2005 megane II 30.000 km 80 bg

    Aracı şehir içinde günlük 15 km ciavarından kullanıyorum. Şehir içi ortalamam 4,7-5 arasında değişiyor bu değerleri 3-4 depo bitirip,deneme sonucnda elde ettim.

    Uzun yol oldukça fazla gittim tam depo ile 1300-1400 km arasında değişiyor. Ortlamada en düşük 3,8 görebildim. bu ortalamalar yol ortalamaları değil depo ortalamaları onu da belirteyim. yani uzun yok dediğimin içinde biraz kısa mesafe de vardır unutmamak gerekir.

    Geçenlerde bir kanalda ekonomik yakıt tüketimiyle ilgili bir prgoram görmüştüm. Orada az yakıt tüketimi için doğru vites değiştirdiğinizde devir saati 1200 rpm olmalı diye bir şey söylediler. Üşenmedim denedim. Özellikle 1,5 dci motorda 2000-2200 aralığında vites değiştirirseniz yüksek vitesinde başlagış devri 1200-1300 civarında oluyor ve bu aralıkta aracın hızlanırken bile 7-8 lt /100 km yi geçmediğini görebiliyorsunuz. Zaten en yüksek yakıt tüketimi hızlanma esnasında gerçekleşiyor. Belirli bir büyüklükteki (1 tondan fazla) bir kütleyi hızlandırmak onu sabit bir hızda tutmaktan daha zordur.

    Dolayısıyla aracınızın daha az yakıt tüketmesi ortalama 90 km/s ile gitmek veya 110 km/s ile gitmekten çok hızlanma sısrasındaki kullanımınıza bağlıdır. 90-100 km arasında 0,2-0,4 lt bir fark ancak oluşturursunuz ancak kalkışta ve vites değiştirirken 2000 devir civarı ve 4000 devir civarı vites değiştiren iki aracın özellikle uzun kmler sonrası yakıt tüketiminde %60 lık bir fark olduğu görülebilir.

    Yakıt gaz pedalına bağlıdır. Ne kadar basarsanız o kadar yakarsanız.

    Selamlar...




  • 65bg'lik Clio3'mde 3.5 ortalamalar gezerdim, en kötü 3.8 olurdu ama 105bg farklı. 2500 devri geçtikten sonra vites atıyorum. ama bu hızlanma esnasında özellikle 1-2 ve 3ncü viteslerde anlık 10-14 arası değişiyor.

    1200d/d çok sağlıklı gelmiyor bana. Ztn sürüş keyfi de vermez, az dokununca titreme yapar... Bir de hep dediğim gibi bu şehiriçi kavramı göreceli oluyor ne yazıkki, 50km/h hızın altına düşülmeyen şehiriçi şehiriçi değildir bence. Dur-kalk, ışıklar, indir-bindir, 30-40km/h... yokuş tırman falan filan... bunlar şehiriçi olmalı. Yada en azından ben verdiğim değerleri yazarken bunu kastediyorum.

    Sanırım sizinde 4.7-5 şehiriçi ortalamanız bahsettiğim gibi bi şehirçi ortalama. nerdeyse uzun yol ortalaması olmuş. Şehiriçi bu kadar yakıyosanız şehirdışının 3.2 lerde olması lazım.
  • istanbul bolu otobandan ortalama 110-130 la gittim kartalkayaya çıktım giderken 3 yerde durdum,
    dönüşte e-5 ten döndüm90-110 km ile gene 3 yerde durdum(3-4 tanede kırmızı ışık izmit ş.içi trafiği)

    bu gezinin ortalaması 5.3 lt 80 bg megane 2 (3kişi)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik
    bu şehiriçi kavramı göreceli oluyor ne yazıkki, 50km/h hızın altına düşülmeyen şehiriçi şehiriçi değildir bence. Dur-kalk, ışıklar, indir-bindir, 30-40km/h... yokuş tırman falan filan... bunlar şehiriçi olmalı. Yada en azından ben verdiğim değerleri yazarken bunu kastediyorum.
    Sanırım sizinde 4.7-5 şehiriçi ortalamanız bahsettiğim gibi bi şehirçi ortalama. nerdeyse uzun yol ortalaması olmuş. Şehiriçi bu kadar yakıyosanız şehirdışının 3.2 lerde olması lazım.

    Benim de uzun zamandır üstüne basarak anlatmaya çalıştığım olay bu işte.Ankara da bir yere gidiyorum yerine göre 30 km civarı ve yağ gibi akan bir trafikte.Manisa da ev-okul arası yaklaşık 5 km falan ve 8-10 tane ışık var.Adım başı dur-kalk yani.Vardığımda çoğu zaman hararet ibresi oynamıyor bile özellikle de soğuk kış sabahlarında.Şimdi bu ikisi aynı mıdır tabiki değil.Zaten bu yüzden artık ş.içinde araba kullanmaktan nefret eder hale geldim.Her sabah akşam işe yürüyerek gidiyorum ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coyoote

    merhabalar herkese
    benim araç forumu takip eden arkadaşlar biliyorlar gerçi ama yine belirtiyim.2010 meg3 exp kp 1.5dci 105 hp
    aracımla 3000km yi geçtim.dün gece 5. depo mazotumu aldım. detaylı bilgi vermek için mazot markalarını da belirtiyim.
    1. depo shell....825km gittim. 50 lt ile.ortalama 6.7 gösterdi.
    2. depo po..... 760 km gittim.49 lt ile ortalama 6.5 gösterdi.
    3. depo shell...820 km gittim.50 lt ile ortalama 6.4 gösterdi.
    4. depo shell...840 km gittim. 48 lt ile ortalama 6.1 gösterdi.
    5. depo po aldım henüz 60 km gittim bu yuzden gerçekçi bir veri yok elimde 5.2 olarak duruyor şimdilik. sanırım 4. depomda gerçek tüketime ulaştım. bu arabanın yakıt tüketimi benim için bundan daha iyi olamaz. ankara'yı bilenler için kullandığım yolu söyliyim. hergün çayyolu-ankamall arası yol yapıyorum. git gel hemen hemen 60 km. hergün 2 kere 160km/s üstü hıza çıkıyorum. yolun geri kalan kısımlarında da çoğunlukla 6. vites gidiyorum.
    benim değerlerim bunlar kısacası aracın az yakması için herhangi bir çaba göstermiyorum ama 6.1 lt bence süper bir değer.


    bahsettiğin gidilen km verileri biraz kafa karıştırıcı..ya yol bilgisayarında bir sorun var yada sen bir sonraki yakıt alımına kadar gittiğin km'leri not almışsın.. örneğin; 50 lt ile 6.7 ortalama tüketim'de 825 değil, 746 km yol yapabilirsin, 49 litre ile de 6.5 ortalamada 753 km. aslında zaten yol bilgisayarının verdiği ortalama tüketim herşeyi açıklıyor..başka bir şey hesaplamaya gerek yok. 6.7 ortalamada 60 litre depoyla 895 km yol yapabilirsin..ortalama tüketim düştükçe gideceğin km'de artacaktır.

    megane III'lerin yol bilgisayarındaki veriler o kadar açık ve net ki, hiç hesap kitap yapmaya gerek bırakmıyor.




  • ortalama tüketime bakıp hesap yapmıyor arkadaşlar. hep bu yanılgıya düşüyorsunuz...

    ben son sıfırladığımdan bu yana 2000km yaptım. şu an 4.7lt/100km gösteriyor. Haftasonu ziganaya tırmanmadan önce kalan km olarak 980 gösteriyordu. akşam döndüğümde ortalama 4.8 olmuştu ama kalan 500km idi... harcadığım yakıt ise lt olarak 9,1lt ... SEnin hesaba bakarsak 20lt civarında yakıt harcamış olmam lazım...

    Kalan km, son bikaç km'ye bakıyor... Atıyorum son 10km'nin ortalama yakıt tüketimi... ekranda görünen ortalama tüketim değil... Haaa siz sık sık sıfırlıyosanız doğal olarak doğru hesapladığını düşüneceksiniz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    ortalama tüketime bakıp hesap yapmıyor arkadaşlar. hep bu yanılgıya düşüyorsunuz...

    ben son sıfırladığımdan bu yana 2000km yaptım. şu an 4.7lt/100km gösteriyor. Haftasonu ziganaya tırmanmadan önce kalan km olarak 980 gösteriyordu. akşam döndüğümde ortalama 4.8 olmuştu ama kalan 500km idi... harcadığım yakıt ise lt olarak 9,1lt ... SEnin hesaba bakarsak 20lt civarında yakıt harcamış olmam lazım...

    Kalan km, son bikaç km'ye bakıyor... Atıyorum son 10km'nin ortalama yakıt tüketimi... ekranda görünen ortalama tüketim değil... Haaa siz sık sık sıfırlıyosanız doğal olarak doğru hesapladığını düşüneceksiniz...


    ben hesap yapmıyorum ki..elindeki yakıtla ortalama tüketim değerinde ne kadar gidebileceğini söylüyorum..ki buda zaten geçmiş verilere bakıp, geleceğe yönelik en gerçekci tahmini yapma şeklidir. bunu da araç zaten hesaplıyor..ama senin dediğin gibi ortalamayı son 10 km'de değil, en son sıfırladığın zamandan itibaren hesaplıyor..aksi taktirde sende iyi bilirsinki ziganaya tırmanış esnasıdaki çok yüksek anlık tüketimlerin etkisinden sonra ortalama tüketiminde sadece 0.1'lik bir artış değilde çok daha büyük artış olurdu. ve bu bahsettiğin ortalama hesabındaki farklılık tüm hesapları alt üst eder ve bahsettiğin kalan yakıt hesabını çok değiştirir bunu da dikkate almak lazım. (kalan yakıt hesabını genel ortalamadan değilde dediğin gibi son 10 km'lik yada o civarlardaki ortalamadan yapıyor olabilir.)

    senin verilerin üzerinden konuşursak; 2000 km'de ortalama 4.7 litre tüketmişsin..bu demek oluyor ki 2000 km için 94 litre yakıt harcamışsın..bu veriyi de eğer dediğin gibi yol bilg. safırlamışsan oradan tüketilen yakıt olarak okuyabilirsin..

    ben şahsen hiç sıfırlama yapmadım ve aracım şuan 1260 km'de ve 78 litre tüketmiştim, buna göre hesapladığımda 6,2 ortalama çıkıyor..hesaplamayıp yol bilgisayarına baktığımda da 6,2 çıkıyor..o yüzden hesap yapmama gerek kalmıyor..yol bilgisayarı hepsini benim yerime hesaplıyor

    ayrıca benim hesaplama yöntemimi kullanarak 20 litre yakıt harcamış olabileceğini nasıl hesapladın onu anlayamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercdmr -- 3 Mart 2010; 9:32:48 >




  • yanlış anlaşılma olmasın. ben "kalan km" için son değeri kullanıyor dedim. "ortalama tüketim" tabiki sıfırlamadan sonraki "toplam lt" / "toplam km" ... bu zaten görünüyor. Böyle olmasaydı. Zaten 4.7 olan değerim büyük ihtimalle 7-8 leri geçerdi.. Çünkü tırmanışta anlığım 10lt/100km gibiydi.

    Sadece çok detaylı incelediğim için bir tecrübemi dile getirmiştimi yine yazayım. "yakıt" / "km" yaptığınızda 4.7 görünen değerin siz hesaplayınca 4.8 gibi çıktığına da şahit olabilirsiniz. Arada bi deneyin...

    sonuç olarak "kalan km" "ortalama" değerine göre hesaplanmıyor. Ortalamanın hesap yöntemi de adından belli, yukarda yazdım işte...
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.