Şimdi Ara

Direksiyonu Sonuna Kadar Vurdurmak Zararlı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
8.963
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar,

    Özellikle yeni nesil (direksiyonu motorlu) araçlar için direksiyonu en sonuna kadar dayamanı zararlı olduğu, direksiyon motorunun yanında rot ve rot başlarına da zarar verdiği söyleniyor.

    Bu konuda tecrübesi bilgisi olanlar paylaşabilir mi aydınlanalım...

    Sevgiler...



  • Park ederken hep sonuna kadar ceviriyorum , bir zararini gormedim.. Araclarimin hic birinin kitapciginda da bununla ilgili bir sey yazmiyor , zararli olsaydi yazarlardi herhalde..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • direksiyon en sonuna kadar sağa veya sola çevrildiğinde hidrolik kabın içindeki basınç o kadar yüksek oluyor ki , iğne ucu ile oradan açılan delikten çıkan bir madeni yağ damlası , bir insan genişliğindeki balistik jeli delip geçebiliyordu. varın siz düşünün. belgeselde izlemiştim.
  • Zararlı olsaydı, sonuna kadar dönmesini engellemek için bir stoper koyarlardı. Yada belki gerçekten zararlıysa zaten stoper koymuşlardır. Gönül rahatlığı ile sonuna kadar çevirebilirsiniz direksiyonu..
  • Hocam babamın aracı arızalanmıştı bu sebepten 2010 e200 sorun olarak direksiyonu sonuna kadar çevirip ani gaZa basmak olarak söylediler ne kadar doğru bilemiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bahsettiğiniz hareket sonuna kadar çevirip son noktasına kadar bastırmak sanırım.

    kısa vadede farketmezsiniz ancak uzun vadede direksiyon kutusunda hidrolik kaybı ve direksiyon kutusunda boşluk olmasına yol açıyor, her aracın direksiyon sistemi için geçerli olmayabilir ama önceden kullandığım araçlar için sanayideki ustaların genel olarak verdiği bildi bu şekilde.

    direksiyon kutusundaki takozlar-keçeler ve hidrolik kaybı sonuç olarak.

    ha birde park halinde direksiyonu tam tur çevirip bırakmak aks körüğünün bükülü kalmasına ve kısa zamanda aşınmasına yol açıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big



    ha birde park halinde direksiyonu tam tur çevirip bırakmak aks körüğünün bükülü kalmasına ve kısa zamanda aşınmasına yol açıyor.

    Bu dediğiniz sanırım önden çekişli arabalar için geçerli. Değil mi? Teker ile aksın birleştiği yerdeki mekanizmayı dış etkilerden koruyan körük var. sanırım kasdettiğiniz o.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ben de zararlı olarak biliyorum. Özellikle Cruze'da tam tur çevirdiğinizde zztt tarzı bi ses gelmekte.
  • ben nedense direksiyonu komple cevirdigimde anlık devir dusuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    ben nedense direksiyonu komple cevirdigimde anlık devir dusuyor.

    Bende yaşıyorum bunu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    ben nedense direksiyonu komple cevirdigimde anlık devir dusuyor.

    Bende yaşıyorum bunu

    Çevirdiğinizde hidrolik sistemi çalışıyor, hidrolik mekanizmasıda motordan güç alıyor, bu durumla onun ilgisi yok gayet normal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hknf8

    Hocam babamın aracı arızalanmıştı bu sebepten 2010 e200 sorun olarak direksiyonu sonuna kadar çevirip ani gaZa basmak olarak söylediler ne kadar doğru bilemiyorum

    bu bahsettiğiniz durum mafsalları da zorlar.. direksiyon isterse hiç bişeysiz kara düzen olsun farketmez..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 senedir elektrikli direksiyon bulunan corolla kullanıyorum garajıma girmek için her akşam ve sabah bol miktarda manevra yapıyorum bol miktardada sona kadar ceviriyorum , çoğu zaman o tak sesi gelince anlaşılıyor sona geldiği . bir sorun yada değişik bir ses yaşamadım . zararı konusunda net bilgim yok .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kızıl Baron

    Zararlı olsaydı, sonuna kadar dönmesini engellemek için bir stoper koyarlardı. Yada belki gerçekten zararlıysa zaten stoper koymuşlardır. Gönül rahatlığı ile sonuna kadar çevirebilirsiniz direksiyonu..

    +1
  • Zorunlu olmadıkça aracınızın direksiyonunu tam kırarak park halinde bırakmayın diye yazıyordu benim arabanın kitapçığında. Nedeni ise hidroliklerin aşırı basınç halinde kalması sebebiyle direksiyon sistemindeki körük ve hortumlarda tahribata yol açıyordu.
  • elbette her hangi bir mekanik aleti sınırlarda kullanmak belli bir aşınmaya sebep olcaktır. direksiyonu gerekmedikçe tam döndürüp beklememek gerekir. hafif salınca zaten çok az oynuyor direksiyon bu sebeple sonuna kadar çevirip beklemenin bir mantığı yok bence.
  • Zararı olacağını sanmıyorum ama yine de sonuna kadar çevirmemek lazım. Zaten o kadar çevirmenin bir anlamı da yok bence
  • topaz42 kullanıcısına yanıt
    aynen öyle.
  • sonuna kadar çevrilmesini tavsiye etmiyorum ben zorda kalınmadığı sürece ayrıca duran aracın tekerini de döndürmeyeceksin araç hareket ederken tekeri döndürmek en sağlıklısı
  • Megane 2 lerde zararlı. Direksiyon çok yumuşak olduğundan son noktada sertçe vuruyor ve orada bir parça zarar görüyor. Parçanın adını bilmiyorum ama fiyatı 160 lira, babamın arabasında aldığımız gün lastik değişimi-rot ayarı yaptırırken fark ettik, bu durumun sık olduğunu söylediler.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.