Şimdi Ara

Divinity: Original Sin 2 (2017) [ANA KONU] (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
340
Cevap
18
Favori
27.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Oyun hakkında birkaç eleştirimi dile getirmek istiyorum.
    1- Oyundaki bazı görevler gerçekten de insanı hayattan soğutmayı başarıyor.Ben oyunlarımı oynarken hiçbir zaman hileye falan başvurmam, özellikle görevleri falan yaparken de alt tab yapmayı hiç sevmem genelde kendim çözmekle uğraşırım. Lakin şimdi şöyle bir şey var, icewind dale'i , baldur's gate'i falan oynadığım zamanlarda bol bol zamanım vardı ama artık yok, bloodmoon island denen yerde bir görev için 1 buçuk saat boyunca sadece bir ipucu aradım.En sonunda tabii ki dayanamadım çünkü artık eğlenceğe ayırdığım zaman daha değerli.Her neyse Youtube'den izledim walktrough'u dediğim tek şey ''yok artık'' yani muhtemelen 3-4 saatlik bir uğraş sonucu çözebileceğim bir şeydi... Şimdi o senin yeteneksizliğin demiş olabilirsiniz, belki de öyledir evet, ama bu oyunun en azından yeteneksiz oyuncuları da düşünmeyeceği anlamına gelmiyor.
    2- Görevlerin bittiğini bazen hissedemiyorum, bazı konuşmalar öyle bitiyor ki görevden sonra buga mı girdi diye youtube'den kontrol ediyorum.
    3- Oyun bize güzel bir açık dünya sunuyor lakin bunun şöyle bir dezavantajı var benim nazarımda, haritayı dolaşırkan bazı ana görevlerin ortasında buluyoruz kendimizi. Örneğin bir yerleri araştırırken birden bire kendimi ve partimi içinden hiç çıkamayacağım bir yerde buldum ve yaratıkların hepsi benden 2 level daha yüksekteydi. Hiçbir çare kalmayınca mecburen oyunun seviyesini düşürüp öyle ilerledim sonra bir anda kendimi ana görevin bir içeriğinde buluverdim, daha görevin kiminle alakası olduğunu bile anlamadan boss kesip bir anlaşma yaptım...
    4-Oyunun en zevkli yeri Fort Joy'du bana kalırsa. Fort Joy'da ben hiç böyle bir durum yaşamadım, oyun beni hep aşama aşama ilerlemeye zorladı. Ya da denk gelsek bile küçük bir save ile veya kaçmayla bölgeyi terk edebilme şansımız vardı, ana karada böyle bir durum olmadı.

    Edit: Yukarıda sormuştum Sir Lora hakkında, yani illa ana karakterde mi pet pal talenti olmalı diye. Bugün test ettim çünkü sürekli aynı şeyleri söylüyordu ve bingo, maalesef detaylı diyaloglar için ana karakterinizin de bu talente sahip olması gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mega Therion -- 9 Eylül 2018; 3:31:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mega Therion

    Oyun hakkında birkaç eleştirimi dile getirmek istiyorum.
    1- Oyundaki bazı görevler gerçekten de insanı hayattan soğutmayı başarıyor.Ben oyunlarımı oynarken hiçbir zaman hileye falan başvurmam, özellikle görevleri falan yaparken de alt tab yapmayı hiç sevmem genelde kendim çözmekle uğraşırım. Lakin şimdi şöyle bir şey var, icewind dale'i , baldur's gate'i falan oynadığım zamanlarda bol bol zamanım vardı ama artık yok, bloodmoon island denen yerde bir görev için 1 buçuk saat boyunca sadece bir ipucu aradım.En sonunda tabii ki dayanamadım çünkü artık eğlenceğe ayırdığım zaman daha değerli.Her neyse Youtube'den izledim walktrough'u dediğim tek şey ''yok artık'' yani muhtemelen 3-4 saatlik bir uğraş sonucu çözebileceğim bir şeydi... Şimdi o senin yeteneksizliğin demiş olabilirsiniz, belki de öyledir evet, ama bu oyunun en azından yeteneksiz oyuncuları da düşünmeyeceği anlamına gelmiyor.
    2- Görevlerin bittiğini bazen hissedemiyorum, bazı konuşmalar öyle bitiyor ki görevden sonra buga mı girdi diye youtube'den kontrol ediyorum.
    3- Oyun bize güzel bir açık dünya sunuyor lakin bunun şöyle bir dezavantajı var benim nazarımda, haritayı dolaşırkan bazı ana görevlerin ortasında buluyoruz kendimizi. Örneğin bir yerleri araştırırken birden bire kendimi ve partimi içinden hiç çıkamayacağım bir yerde buldum ve yaratıkların hepsi benden 2 level daha yüksekteydi. Hiçbir çare kalmayınca mecburen oyunun seviyesini düşürüp öyle ilerledim sonra bir anda kendimi ana görevin bir içeriğinde buluverdim, daha görevin kiminle alakası olduğunu bile anlamadan boss kesip bir anlaşma yaptım...
    4-Oyunun en zevkli yeri Fort Joy'du bana kalırsa. Fort Joy'da ben hiç böyle bir durum yaşamadım, oyun beni hep aşama aşama ilerlemeye zorladı. Ya da denk gelsek bile küçük bir save ile veya kaçmayla bölgeyi terk edebilme şansımız vardı, ana karada böyle bir durum olmadı.

    Edit: Yukarıda sormuştum Sir Lora hakkında, yani illa ana karakterde mi pet pal talenti olmalı diye. Bugün test ettim çünkü sürekli aynı şeyleri söylüyordu ve bingo, maalesef detaylı diyaloglar için ana karakterinizin de bu talente sahip olması gerekiyor.
    Sorularınıza cevap vereyim.

    1- Neresi olduğunu direk anladım. :) Öncelikle oyunda bu tür ağır bilmeceler benim görebildiğim 2 yerde var. Biri sizin söylemiş olduğunuz yerde diğeri ise ac4'de. Oyunda bu şekilde ağır bilmecelerin yapılma nedeni aslında "wits" dinamiğinin kullanımı ve oyuncuya "Bak bu dinamiği hiç önemsemediğin için şunları bunları zaten kaçırdın. Eğer bu dinamiği kullanmaya devam etmezsen şunları bunları kaçırmaya devam edeceksin" demenin zorunlu bir yolu. Benzer durumlarda ac2'de yine öğretici modunda görevlerle karşılaşacaksınız. Örneğin sizden bir büyü kitabı istenecek ve bunu satıcılarda bulamayacaksınız ve kendiniz craftlamak zorunda kalacaksınız. Amaç size zorunlu olarak craftlamayı da göstermek..vb
    2- Oyunda ki görev sistemi sandığınızdan daha derin. Bunun en büyük nedeni oyunda birini ikna ettiğinizde görevin ve yapısının yine tercihlerinize göre tamamen değiştirebilmesi. Persuasion dinamiğinin kullanımı konusunda Bg,id gibi dnd oyunlarında ya da daha farklı rpg'lerde kalıplaşmış bir durum vardır. Size 3 tercih sunar ortalama hepsinin bir sonucu ve hikayesi bellidir tercihlerinize göre bunları yapar ve görevi sonlandırırsınız. Dos2 bu konuda yıllar sonra ortaya yeni bir şey koymuştur bunun da adı olasılık. Oyunun arkaplanında çalışan ama bunu size çaktırmadan yapmaya çalışan bu dinamik sizin seçimlerinize/kişisel özelliklerinize/ırkınıza ve ikna yeteneğinize göre bazı görevleri yeniden tasarlayabiliyor. Örneğin act2'de 2 inekle karşılaşacaksınız ve konuşup görevi aldığınızda muhtemelen yanlızca birini kurtarabilecek ve görevi sonlandıracaksınız. Bu sizin alışık olduğunuz görev sistemi lakin yukarıda belirttiğim dinamiklere göre tercihlerde bulunup ikisini de kurtarma kısmı ile karşılaşırsanız bu sölediğim olasılık dinamiğine kalıyor ve farklı tercihlerinize göre hiç bir şekilde çözülemeyince görev kendi çıkış planı hikayesini devreye sokarak kendini dahi kapatabiliyor ve göreviniz tamamlandı şeklinde kapanıyor.
    İlgili görev ve rastlanmış olasılık örneği; (spoiler)
    Divinity Original Sin 2 Wiki
    Treated Like Cattle - Divinity Original Sin 2
    https://divinityoriginalsin2.wiki.fextralife.com/Treated+Like+Cattle


    Önemli not: Bu tür sitelerde yada youtube'dan izlediğiniz çözümler tek çözüm yolu gibi görünsede bazen sizin tercihlerinizle uyuşmayacağından kendiniz çözmek durumunda kalabilirsiniz. Örneğin tüm rehberlerde/videolarda önemli bir NPC ile konuşup görevi aldıktan sonra bu NPC'yi öldürürseniz oyunda ki muhtemel olasılık dinamiğine bulaşacağınız için görevi tamamlamaya çalışmak ve görevi kapatabilmek size kalabiliyor. Bu tür farklı kombinasyonları deneyen bir çok insan çözümü bulamadığından "bug" olarak görüyor ve bulunan çözümlerde yukarıda verdiğim linkteki gibi görevi kapatmanın yolları şeklinde yorumlanıyor. Örneğin bu tür farklı şeylere bulaşıp okuduğum bir metin ile görevi kapatabildiğim dahi olmuştu benim. Benzer bir durum da ac4'de önemli bir NPC'yi öldürerek denedim ve sonucu oyunun sonunda karşıma çıktığında "yok daha neler" gibi cümleler kurmama neden olmuştu. Oyun tercihler ve özgür dünya konusunda sınırları zorladığı için bu dinamiğin ne denli derine gidebildiğini görmek gerçekten zor. Aynı grup ve aynı karakterle 2. kez baştan başlayıp farklı tercihlerde bile bulunsanız muhtemelen bambaşka bir deneyim alırsınız. Kaldı ki 6 origin karakter olduğu için hepsinin de hikayesini görmek ve farklı bir deneyim yaşamak adına 2. kere oynamak neredeyse şart. Bunun nedenini de oyunun sonuna ulaştığınızda anlayacaksınız. (:

    3- Oyunun yukarıda ki uyarı ekranında doğru yerde bulunmadığınızı fark ettiğiniz an "kaçabilirsiniz" uyarısı önemli bir uyarı :) Oyunda tüm grupları dinleyin ve anlaşmalarınızı dikkatli yapın çünkü bu tür anlaşmaların etkileri act3 ve ac4'de peşinizi bırakmayabilir.

    4- Act1 oyunun başlangıç kısmı ve standart şekilde oyuncuyu oyuna alıştırma üzerine dizayn edilmiş bir ada. Bu yüzden daha lineer ve karışık olmayan bir yer. Bunu gemiye ulaşıp en alt kata indiğinizde ve malum nesne ile karşılaştığınızda zaten direk anlıyorsunuz. Hikayenin derinliği act2 ile başlıyor bol bol gezin ve insanlarla/gruplarla konuşmaya devam edin çünkü edinebildiğiniz bu bilgiler sizin karakterinize işleniyor ve bir başka NPC ile konuştuğunuzda yada act3 yada act4'de dahi karşınıza bu edindiğiniz bilgilerle bambaşka bir hikayeye doğru yol alabiliyorsunuz. Bunu şöyle düşünün fort joy'da ki elferin olduğu grupta alışveriş yaptığınız bir NPC'nin,geminize ulaşıp ceseti ile karşılaştığınızda karakteriniz bunu hatırlıyor ve ona göre cümleler kurmaya başlıyor. Bu durum oyunun genelinde olan bir şey. Son olarak bu oyunda eski save'ime döneyim de neyle karşılacağımı göreyim durumu anlık/yan görevler için geçerli. Bunun nedeni spoiler olacağı için şimdilik değinmiyorum.

    Not: Dediğim gibi pet pal grubunuzda 1 kişide olması yeterli ana karakter olması şart değil. Altın kural konuşmayı pet pal'a sahip olan karakterinizle başlatmanız. Detaylı dialoglar için pet pal'a sahip olan karakterinizin ikna yeteneği de yüksekse ulaşabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 8 Eylül 2018; 7:33:51 >




  • Ben bu oyunu oynamayı çok istiyorum ama 3 sorum var
    1. oyunu öğrenmek kavramak ve zevk almaya başlamak ne kadar sürer
    2. bu tarz oyun seven arkadaşım hiç yok solo takılmak için alınır mı
    3. aşırı ingilizce bilmek gerekiyor falan demişlerdi. b1-b2 arası bir ingilizce bilgim var yeterli olur mu. İnternetten gameplay videoları izledim diyalogların neredeyse hepsini anlayabiliyordum ama spoiler yememek için çok izlemediğimden acaba ilerde zorlaşır mı diye düşünmeden de edemedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AreaNuda

    Ben bu oyunu oynamayı çok istiyorum ama 3 sorum var
    1. oyunu öğrenmek kavramak ve zevk almaya başlamak ne kadar sürer
    2. bu tarz oyun seven arkadaşım hiç yok solo takılmak için alınır mı
    3. aşırı ingilizce bilmek gerekiyor falan demişlerdi. b1-b2 arası bir ingilizce bilgim var yeterli olur mu. İnternetten gameplay videoları izledim diyalogların neredeyse hepsini anlayabiliyordum ama spoiler yememek için çok izlemediğimden acaba ilerde zorlaşır mı diye düşünmeden de edemedim
    1-Muhtemelen karakter oluşturma ekranında oldukça zevk almaya başlarsın, oyunu tamamen öğrenmek kavramak ise oldukça uzun sürebilir, tabii rehber vs okuyarak bu durumu hiç yaşamayadabilirsin.
    2-Ben tek başıma oynuyorum, hikaye derinliği için bana kalırsa tek başına oynamak daha mantıklı, eğer sizinle aynı anda aynı dakikada müsait olabilecek nerd bir arkadaşınız varsa tabii çok daha eğlenebilirsiniz.
    3-Eğer İngilizce cümle kurma mekaniğini biliyorsanız bu oyun size sadece bilmediğiniz kelimeleri üzerinden bir kur İngilizce verir. Ben İngilizcemin iyi olmasını hep bu tür oyunlara borçluyum, ama tembel olmamak gerekiyor. Yani elinizde sözlük(-ki artık telefon aracalığı ile google translate, tureng vs var) ile bu oyunu oynarsanız 1 kur İngilizceniz yanında hediye olarak gelir.




  • Oyunu indiriyorum şuan benimle oyunu oynamak keşfetmek isteyen varsa arkadaşlar beraber takılabiliriz discorddan konuşarak oynarız.
    steamcommunity.com
    Steam Community :: Stanly
    https://steamcommunity.com/id/MasterStanly




  • Eski dönemlerde symphonic metal’in yeri bizim gibiler için bir başkaydı. Simone,vibeke,tarja gibi isimlerle kulaklarımızın pasını silerken yıllar sonra yüzüklerin efendisi, game of thrones gibi müzikleri coverlayan “Karliane’den” ilginç bir çalışma çıktı. Dos2 için hazırlanmış ve bizi yeniden geçmişe götüren symphonic metal türünde üstelik..
    Not: Video türkçe altyazılı. Şarkının sözleri “origin” karakterlerin oyuna başlamadan önce ki “lore” kitapçığında bulunan bilgiler baz alınarak hazırlanmış. Ayrıca sözlerde Rol yapma öğelerine uygun şekilde RP’de yaptırılmış. 🙂 Oyuna başlamadan önce, hatta bittikten sonra da keyifle izleyebilir/dinleyebilirsiniz. Ben çok beğendim sizlerle de paylaşayım istedim. -)

    Youtube:
    Ascension by Miracle Of Sound ft Karliene - Divinity OS2 [Türkçe Altyazılı]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 9 Eylül 2018; 4:47:39 >




  • Bu arada müzikler demişken;

    İpucu: Malum oyunda 4 farklı enstrüman olduğu için 4 kişilik grupta 4 farklı enstrümanlar olacak şekilde ayarlayarak(act2'den sonra)oyunu bambaşka ezgilerle farklı bir boyuta sokabiliyorsunuz. Hoşunuza giden melodileri de oyun dışında full soundtrack'ten dinleyim derseniz dos2 yine size güzel bir sürpiz hazırladı. :)
    - Evet Divine Edition sürümünü alsanız dahi dinlediğiniz full soundtrack listesinde oyundaki melodilerin hepsine ulaşamayacaksınız. Youtube'a baktığınız full soundtrack listesi örneği;

    Link:
    adventedoneyoutube
    Divinity: Original Sin II Soundtrack
    https://www.youtube.com/watch?v=WBI_cOPTzPU


    Evet yaklaşık 2 saat lakin oyunun kodlarından çıkarılan "Lost songs" isimli bir video daha var youtube'da.

    Link:
    00tidusyoutube
    Divinity Original Sin 2 - The Lost Songs - Full Soundtrack (+Download Link)
    https://www.youtube.com/watch?v=vBGVPKLBQGE&t=97s


    Gördüğünüz üzere Lost songs albümü 4 saat 19 dakika..

    İyi haber şu bu arkadaş listeyi insanlardan gelen yorumlara göre oyunun kodlarından kontrol ederek sürekli güncellemeye çalışıyor. Belki sevdiğiniz bir melodinin farklı bir sürümüne de dek gelebilirsiniz. Kötü haber ise şu; Bu 4 saat 19 dakikalık video hala eksik ve oyunun kendisi gibi keşfe açık :)

    Bilginiz olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 10 Eylül 2018; 16:39:58 >




  • Konsollarda ki durum şaşırtıcı derecede iyi durumda.. :)

    Geçen senenin oyununu bu yıl da aday gösterip ödül verirlerse artık yorum dahi yapmaya gerek yok

    Divinity: Original Sin 2 (2017) [ANA KONU]

    Divinity: Original Sin 2 (2017) [ANA KONU]


    Haberler;

    -Oyunun müziklerini yapan Bob amcamız bu daha başlangıç demiş Swen'e ve göz kırpmış. Bir sonraki gizli proje için motivasyon gayet yerinde hayırlısı bakalım.

    -Pc oyuncularının beklediği classic sürüm patch'i hala belirsizliğini sürüyor. Yeni oyun(gizli proje) üzerine mi odaklandılar yoksa 1 ay'a kalmaz patch'i mi yayınlayacaklar belli değil.

    Oynayan/oynayacak olan arkadaşlar için ipuçları

    Kaybolduğunuzu hissettiğiniz veya boşlukta kaldığınız an;

    -Pet pal ile hayvanlarla konuşun. Bazen size bir ipucu bazen de sizinle kafa bulan yer yer de tuzağa gönderen hayvanlarla karşılaşacaksınız. (Oyunun zorluğuna göre bazı dialoglar değişebiliyor.)

    - Her combat sonrası öldürdüğünüz düşmanlarla konuşmak için mutlaka spirit vision'ı açın. Kimi zaman sizinle savaşmak istemediğini, kimi zamansa sizden nefret ettiğini hatta sizden çocuklarıma şu mesajı iletirmisin gibi binbir türlü olayla karşılaşacaksınız. Bazen ipucu bazen de ana göreviniz ile ilgili farklı şeyler öğreneceksiniz. Bu yüzden her combat sonrası spirit vision'ı açmayı alışkanlık haline getirin. Aynı şekilde bir ceset ile karşılaştığınızda spirit vision'ı açmayı sakın unutmayın. Herkesin anlatacak bir hikayesi var. Hatta şehirde gezerken bile arada açın hiç bilmediğiniz bir ruh ile de karşılaşabilir bambaşka görevlerle doğru yelken açabilirsiniz.

    -Wits yeteneğinizi yükseltin. Muhtemelen bu yeteneğiniz düşük olduğu bazı ipuçlarını hiç göremeyeceksiniz.

    -Grubunuzda bir elf varsa karşılaştığınız her ceseti bu elf'e yedirin. Kendisi ölmüş kişilerin son anlarında yaşadıkları anıları görebileceği için sizlere bambaşka bilgiler verebilecektir. Mesela çok güvendiğiniz bir npc'nin sizin hakkınızda bilgi toplamaya çalışan bir casus olduğuna da dek gelebilirsiniz, bambaşka görevlere de yelken açabilirsiniz.




  • Daha önce bir kaç yerde görmüştüm ama başka haber sitelerinde de görünce durum baya netleşmiş gibi görünüyor. Bu durum iyi haber mi kötü haber mi bilemedim.. Durum şu;

    Larian'ın başında ki isim olan Swen Wincke, dos2'nin divinity dünyasının son halkası olarak nitelemiş. Özetle bırakın dos3'ü görmeyi divinity dünyasında geçen başka yeni bir oyun muhtemelen göremeyeceğiz. Anlıyacağınız dos2 ile zirvede bıraktık modundalar. Peki o zaman gizli proje ne diyecek olursanız Divinity dünyasında geçmeyen farklı bir oyun var kafalarında. Şimdi bu oyunun türü TPS mi olur FPS mi olur yoksa geleneksel mod'ta başka bir diyarda geçen sıra tabanlı bir RPG mi olur bekleyip göreceğiz artık. Dos2 gibi projelerin yapımının çok uzun sürdüğünü (yaklaşık 3 yıl) bu nedenle farklı şeyler deneyeceklerinin işaretini vermiş kendisi. Büyük çaplı bir RPG de yapmayacaklarına göre (3 yıllık bir projeyi uzun gördüklerinden) ne yapabileceklerinden hiç bir fikrim yok. Gerçi larian'ın sağı solu yine de belli olmaz ama Larian'dan yeni bir şeyler görmek iyi mi kötü mü olur bunun kararını siz verin.

    -İyi haber: Konsolda ki satışlardan memnunlarmış. Bir de fanlar yavaştan Divine Divinity ile Beyond Divinity'nin remake'inin yapılmasını dile getirmeye başladılar. Olsa güzel olur mu valla süper olur ama yine de tercihim dos3 olurdu hazır para da varken. Mesela Act10'e kadar giden, daha dolu hatta ömürlük diyeceğimiz bir dos3'ü kim istemez ki..

    Neyse hayırlısı diyoruz artık.




  • Brian Fargo (inxile entertainment) The Bard's Tale IV: Barrows Deep oyununda Swen Vincke'in gençlik halini NPC olarak koymuş :)(Hala saçları var ve malum bard's tale eski bir seri yani temaya uygun) Benzer bir gönderme dos2'nin başlangıcında planescape torment'e vardı. The Bard's Tale IV: Barrows Deep alanlar kendisini ziyaret edip muhabbete girebilir (:

    Resimler;

    Divinity: Original Sin 2 (2017) [ANA KONU]

    Divinity: Original Sin 2 (2017) [ANA KONU]




  • Konsolda satışlar galiba hiç de fena değil gibi bu kadar oynayan varsa :)

    Divinity: Original Sin 2 (2017) [ANA KONU]

    Ek ve bomba söylenti:
    Konu: Baldur's gate 3: the black hound'un larianın yapma ihtimali.

    Malumunuz baldur's gate için lisans olayı atari'den çıktıktan sonra wizard of the coast(wotc) bg3 için yeni bir dnd lisansına artık sıcak bakmıyor diyorlardı. Wotc direk kaliteye bakar malum lakin pathfinder: kingmaker lisansı paizo inc'de olduğu için chris avellone özellikle bu alana yoğunlaşmıştı. Hatta oyun çıktı da. Asıl bombayı sona sakladım. Rpgcodex'de larian'ın eski çalışanlarından biri swen'in bir bg lisansını aldığını söylüyorlar belki de dnd de geçen başka bir şey de olabilir bu durum belli değil. Bu söylediğim bir söylenti elbette lakin larian tarafı wotc'ye başvurursa dos2'den sonra her türlü bir lisansı alır zaten. Peki bu bg3 olur mu zannetmiyorum çünkü icewind dale 2'nin kaynak kodlarının bulunamaması yüzünden lisansı hala atari'deymiş. Beamdog tarafı EE sürümleri ile EE'nin lisanslarına (wotc aracılığı ile) sahip. Yani eski orjinal sürümlerin lisansına sahip değiller. Bg3'de hikaye ID2'nin sonundan başlayacağı ve bu iki oyunu birleştirme olayına girecekleri için ID2'nin kodlarının bulunamaması yüzünden daha önce planlanan olayın gerçekleşmesi artık neredeyse imkansızmış. (kodlar bulunsaydı beamdog hemen ee sürümünü yayınlayarak wotc araclığı ile lisansı kullanabilecekti ve bg3'ün geçmişten gelen senaryosu kullanılarak önü açılacaktı) Yani bg3 için sıfırdan bir şeyler hazırlanması lazım. Trend oster bu konuda oldukça şikayetçi olsada wotc'yi ikna edip bg3 için sıfırdan bir işe girişmesi şüpheli diyorlar. (beamdog) Wotc'nin başta belirttiğim gibi kalite arayacağı için izin vermesi bile şüpheli (belki de yine lisans sorunları dahi çıkabilir emin değilim) ama şu larian tarafı doğruysa bence bomba patlayabilir çünkü yapılacak olan bg3 bile artık sıfırdan inşaa edileceği için acaba söylenti doğru mu diye düşünüyor insan -)




  • bg'i larian yaparsa eski oyunları hiç araramayız gibime geliyor. Bıktık artık yıl oldu 2018 hala icewind dale falan oynuyoruz yazları, kaliteli rpg kıtlığından...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mega Therion

    bg'i larian yaparsa eski oyunları hiç araramayız gibime geliyor. Bıktık artık yıl oldu 2018 hala icewind dale falan oynuyoruz yazları, kaliteli rpg kıtlığından...
    Şuan infinity engine temelinde çıkan bütün oyunlar neredeyse birbirinin aynısı olduğu için beamdog bg3'ü çıkarsa bile muhtemelen poe ayarında çıkacaktır. Şöyle rahat rahat yükleme ekranları olmayan ve sana açık dünyada olduğunu özgürce hissettirebilen hatta içinde derin rpg mekanik ve dinamikleri bulunduran bir oyun motorunu da kolay kolay kimse geliştiremeyeceğine göre (allahtan zamanında bioware infinity engine'i geliştirmiş) şuan larian ve divinity engine'den başka bir alternatif yok gibi zaten. Gerçi unity ve unreal engine mühendisleri bu tür eski motorları kendi motorlarına entegre edebildikleri için(poe,pathfinder kingmaker) bu motorların gelişimine ne kadar katkı/çaba sağlayabilirler şüpheli. Tabi bir de dnd fanlarının düşünceleri de var. Özellikle obsidian fanları buna şiddetle karşı görebildiğim kadarıyla. Beklemeye devam bakalım çokta yapacak bir şey yok gibi şimdilik. -)

    Bonus: Swen en son gloomhaven masaüstü rol yapma oyununu incelemeye almış ve beğendim diyor. Büyük ihtimal bu tür yenilikçi settings'lerden bir şeyleri alıp divinity engine'e entegre etme gibi bir planı vardır. Bunlar güzel haber -)




  • Oyunu oynadım malesef bitiremedim. Son bossa kadar öyle böyle ilerledim. Ama şunu fark ettim ki oyunu tamamiyle yanlış oynamışım. Şimdi de bitiremiyorum. Son savaş bana baya zor geliyor. Partmdeki kişilerin leveli 19. Muhtemelen 2 level daha ihtiyacım var. Partymi daha çok kılıç üzerine kurdum. Warfare'ı yüksek kişiler tarafından. Son savaşta daha 1.tur biter-bitmez partymdeki kişiler ölüyor. Bu zamana kadar yaptığım çoğu savaşı adaletsiz olarak kazandım. Mesela Alice'i ve daha birçok kişi bonewidowlarla öldürdüm. Uzaktan summonlayıp savaşa dahil olmadan öldürdüm. Ama tabiki bu yöntem son savaşta yemedi. Sizce de ilk oynayışta bu oyunu bitirememek normal mi? Yahut benim yeteneksizliğim mi? Muhtemelem yeteneksizliğim.

    Oyunu yorumlarsam oyunu bitiremesem dahi gerçekten beğendim. Zihni zorluyan görevler, enteresan diyaloglar (mesela ruhlarla ve hayvanlarla) ilginç skilller vs. Mesela şunu farkettim son savaşa kadar leadershipe hiç vermemiştim. Son savaş sebebiyle vermek zorunda kaldım(Gemide ki yeşil ayna sayesinde) 2 karakterime 10 tane. Ama tabi yetmez. Hem levelim düşük. Hem de nasıl oynanacağını pek öğrenmemişim. Mordus ve hannagtan sanırsam "source" gücüyle alakalı birşeyler öğreniyorum. Ama ben öğrenmeden onları öldürdüm.Bitirememem canımı sıktı. Şimdi sıfırdan tekrar oynasam mı diye düşünüyorum. Tabi şimdi çok daha fazla tecrübem var. Daha dikkatli oynarım.

    Partymde bir tane huntsman'ı fazla olan diğerleri ise warfare ağırlıklı kişiler var. Tabi bütün partymdeki kişilerde necromancer skilli var. 1.Oyunu summonlar ve fıçılar sayesinde bitirmiştim. Anlaşılan oyunu yapan kişiler bunların gücünü bilerek bu oyunda azaltmışlar.

    Oyunu iyi bilen birisi cevaplarsa sevinirim. Sizce 2 level daha atlasam son savaşı kazanabilir miyim? Yada 2 level daha atlayabilir miyim? Şu anda arx şehrindeyim. Lucian'ın crypt'ın dayım. O leverleri bol olan sinir bozucu cüceleri geçtim. Sadece son savaşa giriş kapısındayım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MsbayramlaR

    Oyunu oynadım malesef bitiremedim. Son bossa kadar öyle böyle ilerledim. Ama şunu fark ettim ki oyunu tamamiyle yanlış oynamışım. Şimdi de bitiremiyorum. Son savaş bana baya zor geliyor. Partmdeki kişilerin leveli 19. Muhtemelen 2 level daha ihtiyacım var. Partymi daha çok kılıç üzerine kurdum. Warfare'ı yüksek kişiler tarafından. Son savaşta daha 1.tur biter-bitmez partymdeki kişiler ölüyor. Bu zamana kadar yaptığım çoğu savaşı adaletsiz olarak kazandım. Mesela Alice'i ve daha birçok kişi bonewidowlarla öldürdüm. Uzaktan summonlayıp savaşa dahil olmadan öldürdüm. Ama tabiki bu yöntem son savaşta yemedi. Sizce de ilk oynayışta bu oyunu bitirememek normal mi? Yahut benim yeteneksizliğim mi? Muhtemelem yeteneksizliğim.

    Oyunu yorumlarsam oyunu bitiremesem dahi gerçekten beğendim. Zihni zorluyan görevler, enteresan diyaloglar (mesela ruhlarla ve hayvanlarla) ilginç skilller vs. Mesela şunu farkettim son savaşa kadar leadershipe hiç vermemiştim. Son savaş sebebiyle vermek zorunda kaldım(Gemide ki yeşil ayna sayesinde) 2 karakterime 10 tane. Ama tabi yetmez. Hem levelim düşük. Hem de nasıl oynanacağını pek öğrenmemişim. Mordus ve hannagtan sanırsam "source" gücüyle alakalı birşeyler öğreniyorum. Ama ben öğrenmeden onları öldürdüm.Bitirememem canımı sıktı. Şimdi sıfırdan tekrar oynasam mı diye düşünüyorum. Tabi şimdi çok daha fazla tecrübem var. Daha dikkatli oynarım.

    Partymde bir tane huntsman'ı fazla olan diğerleri ise warfare ağırlıklı kişiler var. Tabi bütün partymdeki kişilerde necromancer skilli var. 1.Oyunu summonlar ve fıçılar sayesinde bitirmiştim. Anlaşılan oyunu yapan kişiler bunların gücünü bilerek bu oyunda azaltmışlar.

    Oyunu iyi bilen birisi cevaplarsa sevinirim. Sizce 2 level daha atlasam son savaşı kazanabilir miyim? Yada 2 level daha atlayabilir miyim? Şu anda arx şehrindeyim. Lucian'ın crypt'ın dayım. O leverleri bol olan sinir bozucu cüceleri geçtim. Sadece son savaşa giriş kapısındayım.
    Şimdi bu yazdıklarınız eksik olduğu için mevcut aşamada yorum yapmak zor çünkü son savaş dediğiniz olay tamamen insanların tercihlerine ve oyunda aldığınız kararlara göre değişebiliyor. Mesela doktor ile anlaşma yaptınız mı yapmadınız mı? Karşılaştığınız önemli düşmanların ruhunu kendiniz için emdiniz mi emmediniz mi? Spoiler'a da girmek istemiyorum ama act4'e gelene kadar size düşman olanların ruhlarını emmediyseniz son kısımda intikam için karşınıza çıkabilirler. (the god king'le anlaşan kaynak büyücüleri mesela) Tabi doktor değil de the god king ile siz anlaştıysanız güçlenmek adına o da bambaşka bir senaryo demek. Ayrıca son savaş dediğiniz durum 2 aşamalı. İlk durum lucian dallis, diğer kısım void tarafı diyerek konuyu kapatayım. Özetle neyle karşılaşacağınızı bilmediğim için düz mantık şekilde cevap vereyim size.
    Eğer mevcut karakterlerinizle herhangi bir değişikliğe gitmeden oyunu bitirmeye çalışacaksanız;
    - Karakterlerinizin itemleri çok önemli. En iyi şekilde donatılmadan ilerlemeyin. (Her item'ın leveli siz 19 iseniz itemler de 19 olmak zorunda, bazı özel itemlerınız dışında)
    - Yanınıza bol bol eksiklerinizi tamamlayacak ve grubuzu güçlendirecek tek kullanımlık scroll'lar ve iksirler alın. Örneğin; fortify ve stoneskin potion gibi
    - Grubunuzun itemlerini en iyi hale getirmek için gerekirse oyundan çıkıp tekrar girin. Not: İtemler random algoritma ile karşınıza geldiği için her girip çıktığınızda satıcı'nın satmış olduğu itemler değişir ve ihtiyacınız olan doğru itemı bulana kadar bunu tekrarlayabilirsiniz. Bunu yaparken arx'da tüm satıcılara uğrayın birinde bulamadığınızı diğerinde muhtemelen bulacaksınız. Satıcıların sattığı en iyi itemler ilahi seviyesinde olan itemler.
    Önemli not: Bulduğunuz itemlerde ki özellikler altın değerinde. Hangi build ile gittiğinizi bilmiyorum ama anlattığınızdan +x warframe..vb skillerinizi artıran itemler daha mantıklı tercih olacaktır.

    Son olarak 2 level daha atlarsanız(her lvl arası itemler çok ciddi fark yaptığı için) rahat bir şekilde oyunun son kısmına girebilirsiniz tabi itemlerinizi de buna göre ayarlamanız şartıyla.




  • 9 ile 11 level arasındaki fark, 19 ile 21 arasındaki farktan daha az etki ediyor. Yani evet, aradaki fark oyunu rahatlatır. Ben 19 level iken bir gireyim demiştim, dişime göre bir savaş olmuştu (Two handed+Rogue+Archer+Necromancer dörtlüsü ile). Sonra eksik kalan görevleri yapıp level 20 olup tekrar girdiğimde daha ilk round'dan The God King'in Braccus Rex'in şımarıklık yaptığı ikinci bölüme geçebilmiş, onu da ikinci ya da üçüncü round'da bitirmiştim.

    Oraya girmeden bir önceki yerden save varsa ve yapmadığınız görevler de kaldıysa onları yapın, gerekirse konuya direkt etki etmeyen kişileri öldürün 20 olun, sonra item'ları güncelleyip tekrar girin.

    Ayrıca iki kişide leadership'e gerek yok. Aslında leadership olayı bu oyunda pek güzel olmadığından son savaşta tam verimle kullanamadım. Ama çok iyi bir skill tabiî.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: undy1ng

    Şimdi bu yazdıklarınız eksik olduğu için mevcut aşamada yorum yapmak zor çünkü son savaş dediğiniz olay tamamen insanların tercihlerine ve oyunda aldığınız kararlara göre değişebiliyor. Mesela doktor ile anlaşma yaptınız mı yapmadınız mı? Karşılaştığınız önemli düşmanların ruhunu kendiniz için emdiniz mi emmediniz mi? Spoiler'a da girmek istemiyorum ama act4'e gelene kadar size düşman olanların ruhlarını emmediyseniz son kısımda intikam için karşınıza çıkabilirler. (the god king'le anlaşan kaynak büyücüleri mesela) Tabi doktor değil de the god king ile siz anlaştıysanız güçlenmek adına o da bambaşka bir senaryo demek. Ayrıca son savaş dediğiniz durum 2 aşamalı. İlk durum lucian dallis, diğer kısım void tarafı diyerek konuyu kapatayım. Özetle neyle karşılaşacağınızı bilmediğim için düz mantık şekilde cevap vereyim size.
    Eğer mevcut karakterlerinizle herhangi bir değişikliğe gitmeden oyunu bitirmeye çalışacaksanız;
    - Karakterlerinizin itemleri çok önemli. En iyi şekilde donatılmadan ilerlemeyin. (Her item'ın leveli siz 19 iseniz itemler de 19 olmak zorunda, bazı özel itemlerınız dışında)
    - Yanınıza bol bol eksiklerinizi tamamlayacak ve grubuzu güçlendirecek tek kullanımlık scroll'lar ve iksirler alın. Örneğin; fortify ve stoneskin potion gibi
    - Grubunuzun itemlerini en iyi hale getirmek için gerekirse oyundan çıkıp tekrar girin. Not: İtemler random algoritma ile karşınıza geldiği için her girip çıktığınızda satıcı'nın satmış olduğu itemler değişir ve ihtiyacınız olan doğru itemı bulana kadar bunu tekrarlayabilirsiniz. Bunu yaparken arx'da tüm satıcılara uğrayın birinde bulamadığınızı diğerinde muhtemelen bulacaksınız. Satıcıların sattığı en iyi itemler ilahi seviyesinde olan itemler.
    Önemli not: Bulduğunuz itemlerde ki özellikler altın değerinde. Hangi build ile gittiğinizi bilmiyorum ama anlattığınızdan +x warframe..vb skillerinizi artıran itemler daha mantıklı tercih olacaktır.

    Son olarak 2 level daha atlarsanız(her lvl arası itemler çok ciddi fark yaptığı için) rahat bir şekilde oyunun son kısmına girebilirsiniz tabi itemlerinizi de buna göre ayarlamanız şartıyla.

    Alıntıları Göster
    Anlaşılan daha bilmediğim bir çok şey var. Doktoru ilk defa senden duydum. Şimdi oyunda dolanırken birisi daha doktor dedi. Haritamı işaretledi. Ama nedense haritamda çıkmadı.Neyse Son savaştan kasteddiğime gelirsem son savaşta lucian,braccus rex,dallis var. Ben alayını kesmek istiyorum. Ama sorun şu. Daha ben başlamadan onlar 1.turda işimi bitiriyorlar. Artı onların fiziksel ve büyüsel armorları çok fazla.Evet birçok kişi oyunu rahatça bitirirken benim bitirememem elbet benim sorunum. Ama bir çıkmaz var gibi. Yani karşımda kişilerin neredeyse alayını benden ve benim toplamımdan güçlü. Ne diyeyim tavsiyelerin için gerçekten sağol. Umarım bitiririm.




  • Çok güzel oyundu, bütün side questlere varana kadar oynadım fakat bir süre uzak kaldığım için geri döndüğümde oyun mekaniklerini unutmuştum!

    En son bir şehire geldim, orada doktorla alakalı bir şeyler yaptım ve dediğim gibi sonra iş güç yüzünden yarım kaldı!!

    Ha bir de şu var, kaydediyordum upuzun bir story line'ı tekrar farklı karakterle oynuyor, bir daha oynuyordum!

    3 aylık oyun 9 ay'a çıkmıştı fakat hile yapıp hızlı gitmeye çalışıyordum! Yine de bitiremedim, ne kadar detaylı oyunmuş!!

    Soğukluk girince her şeyi sildim bıraktım!

    Oynayacaklara tavsiye yazayım dedim ama bir tavsiye de veremeyeceğim, o kadar detaylı yani, oynayın ve görün! Bu oyun ve wastelands oyunlarının ardından oyun beğenemez oldum!

    Kaç tane rpg yada turn based rpg yükledim ama bu kadar çaplı bir oyundan sonra onlar pek kesmedi!

    Belki şunu söyleyebilirim, spoiler olacak ama olsun!

    Geminizde gittiğinizde dikkatli olun, karakterler sizin tayfanız olmaktan çıkıyor, gemi bir kırılma noktası. Gemiden çıkıp senaryo gereği gemiye tekrar döndüğünüz noktalar olacak bu

    hatırladığım kadarıyla iki kere yaşanacak, oyunu gemiye gidince özellikle kaydedin, geri dönüşü olmayan plot twist'ler var, skill kastığınız, özene bezene donattığınız karakterleri kaybetmeyin!




  • Tavsiye veren kişiler sağolsun oyunu bitirdim. Level 21 olunca işler kolaylaştı. Ama bir sorun vardı. Braccus Rex'le beraber Lucian ve Dallis alamıyordum.Yada şöyle Lucian Dallis ve diğer kişileri rahat alsamda Braccus Rex savaşı çok farklı bir mecraya sürükleyince Bracccus Rex alamıyordum. Çünkü Kraken faktörü var. Swallow man plague çekip Kraken bir vuruş atınca savaş ister istemez bitiyor. Yada Warfare ağırlıklı karakterlerden başka karakterler olsaydı belki oyunu öylede bitirebilirdim. Bir de tavsiye veren arkadaşın dediği son savaşta God King ve Doktor faktörü var.Ayrı olarak Luciana suizan etmişim iyi bir adammış. Oyunu Lucian,Dallis'in yardımıyla bitirdim. Gerçekten inanılmaz bir oyundu.Oyunu yapan kişilere en içten saygılarımı sunarım

    Ama bir sorum var. Kemm'in ruhunu emmiştim neden tekrardan karşıma çıktı. Bunu anlamadım.




  • MsbayramlaR öncelikle tebrik ederim :) En azından oyunun belirli bir kısmını bitirdiğini söyleyebilirim. Bunu söylüyorum çünkü bitirdikten sonra malum yakın ve uzak gelecekte yaşananlar dışında bir de gemide ki son muhabbetler var. Son anlattıklarına göre hangi karakterinle ilahi oldun yada olmadın da lucianla mı anlaştın bilmiyorum ama (çok fazla olasılık var bkzn: ana karakter mi ilahi oldu yoksa origin karakterin mi ilahi oldu..vb) kafanı karıştıracak çok fazla detay var. Larian kurgu konusunda muazzam bir iş çıkardığı için evet oyunun sonunu gördüm diye hissettiriyor insana lakin durum öyle değil. Özellikle oyunu kolaylaştırmak için lone wolf yapanlar malesef çok daha fazla şey kaçırıyor. Kendi tecrübelerimle görebildiğim şey her origin karakterin divinity dünyasında belirli bir yeri işaret etmesi. Örneğin fane'in yakın ve uzak gelecekte ki olayları dışında (son gemi konuşmaları da dahil) işin sonunda birini aradığını görürsün. Spoiler'a girmiyorum ama aradığı kişi divinity dragon commander'da saklı. Aynı şekilde kronolojik olarak dos2 divinity 2'den 68-70 yıl önce sonlandığı için divinity 2'nin başlangıcını düşündüğünde aslında dos2'nin gerçek sonunun lohse ile ilgili olduğunu fark ediyorsun. Lohse'yi azıcık derinleşip incelediğinde sonuç şu şekilde oluyor.

    Link:https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/134645071

    Diğer bazı karakterleri ve anlattıklarına giremedim çünkü baştan başlayıp farklı varyans ve tercihlerle yeniden oynarsam anca öğrenebilirim ki bu da en az 190 saat demek.

    Özetle bu oyun temelde 2 kere oynamak üzerine tasarlanmış ve 3. 4. oynayışta da bazı gizli detaylara ulaşılabilmesi sağlanmış. (2 kere derken 1 ana karakter 3 origin toplam 4'lü grup şekilde 2 kere oynamak) Lonewolf yapanlar bu yüzden çok şeyin farkında değil. Buna rağmen ana karakter origin karakter olduğunda işler değişeceği için 3.4 oynayış durumları geçerli oluyor. Yukarıda ki lohse örneği bunun en büyük kanıtı zaten.

    Sonuç olarak oyun gerçekten derin ve bir süre sonra tekrar başlayım dediğinde farklı tercihlerle farklı kombinasyonlar denersin.

    Not: Ben kemm'in ruhunu emdiğim için bana gelmedi lakin mutlaka kaçırdığın bir şey vardır. Örneğin act3'de blackring elemanlarından birini öldürüp ruhu ile konuştuktan sonra (çok atarlıydı kendisi) ruhunu emmeye çalıştığımda the godking tarafından tekrar canlandırıldı ve fight yeniden başladı. Yani 2 kere öldürdüm ve tekrar ruhunu emmek istediğimde godking bu sefer ruhunu aldı yani yine bir şey yapamadım. Bunun gibi çok ilginç olaylar var oyunda ama tercihler ve varyanslar yüzünden tek seferde zaten bir çoğunu göremiyorsun. Son olarak görev ile ilgili oyunda olasılık dediğimiz dinamik yüzünden farklı yönlere gidebildiği için yaşadığın deneyimin sana özel olduğunu bile söyleyebilirim. Haritanda işaretli alanın görünmemesi de belli kararları vermiş olmanla alakalı gibi. Arx'ı deathfog'la da doldurmak buna bir örnek gösterilebilir çünkü olasılık dediğimiz dinamik karakteri izlediği için act1'de ki görevi act4'de de yapabiliyorsun çünkü bir bütün. Örneğin act1'de ki lanetli yüzük olayını act4'de de tamamlayabilirsin. Normalde her act geçişlerinde görevler kapanır ama bazıları bu olasılık yüzünden devam edebiliyor işte. Onu nasıl sonuçlandıracağın ise sana kalmış.

    Olasılık dinamiği ve sınırlarının ne kadar derine gidebildiğini anlamak için şuna da göz atabilirsin.

    Link:https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/134889089

    Muhtemelen kafan iyice karışmışdır ama dos2 gerçekten derin bir oyun. Ben dahi bir çok insan sınırlarını görebilmiş değil -)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 6 Ekim 2018; 17:3:1 >




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.