< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Dizel Araba İşi Bitmiş Millet Halen Kabullenemiyor. (50. sayfa)




-
-
-
Bayıltır.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Eklemeyi unuttum, atmosferikler burada daha ayrı bi bayılır atmosfer basıncından dolayı.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
5.0lt v8 mersonun hafiften bayılmaya başladığı rampalarda 3.0tfsi a6 sıçan gibi kaçıyor oyle boyle degil. Turbo tam bastığı an nerde olursan ol araba burnunu şaha kaldırıyor resmen.
3.0lt turbo benzinlinin rampa performansi 6.0lt v12 atmo ile aynı sayılır.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Aslinda mevzu dizel mizel değil. Mevzu aşırı beslemede.
Dizel de atmosferik olsa o da leş rampada.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yaw arkadaşlar atmosferik şöyle böyle deyip duruyorlar işte anlatamıyoruz. Şöyle böyle dedikleri de 1.6 corolla. v6 mustang olsa ciğerim yanmayacak.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Turbonun en buyuk avantaji, havayi motora basar basmaz max torkun bir buket halinde topluca gelmesi ve sürekli max bir sekilde devam etmesi. Bu sayede turbolu araç rampaya ve diğer karşı kuvvetlere bayılmadan kolayca karşı koyabiliyor ve her turlu esnekliği sunabiliyor.
Atmosferik motor aynı hp gucunde olsa bile sozkonusu güç doğası gereği devir bandına serpiştirilmiş bir sekilde mız mız geldiği için turbo kadar dirayet gosteremiyor. Yani asıl mevzu turboyla aynı hp de olsalar bile gücün nasil ve hangi taktikle elde edildigi onemli burda.
Atmosferigin gücü sunuş teknigi düzde giderken yeterli gelse de rampa ve yük koşullarında doğası gereği nalları dikiyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
böyle her tepelik, yokuş gördüğümde sağda giden araçların ne olduğunu sen ben iyi biliyoruz işte.
sağda gitmemek için benzinli kullanıyorsan tüketimin nerelere çıktığını da.
çoluk çocuk biniyoruz bide yani tek başına youtube çekmeye benzemez.
olay bu reis.
Allah kimseye kaza bela vermesin.
-
Daha önce dizel Fluence,golf ve i30 kullandım onlardan sonra Fc5 1.6 Eco Civic aldım. (Benzinli 1.4t Meriva da oldu) Türkiye'de arabayla gitmediğim yer kalmadı. Kendim doğu Karadenizliyim rampa ne demek bilirim. Atmosferik araçlarla zorlandığım rampa olmadı. Gitmiyor dediğimde hiç olmadı. Atmosferik araçlarda ara hızlanma kötü oluyor. Vites düşürüp tam devir yapılsa bile araç yavaş hızlanıyor. Atmosferik araba gitmiyor mantığını anlamış değilim. Şuan 1.5 Eco Civic kullanıyorum fakat eski fc5 1.6 Ecoyu özlüyorum. Çünkü o daha az yakıyordu...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Rampada gitmiyordan kastımız o zaten.
Yoksa 5 ten 2 ye çekerek şanzıman dişlisiyle manipüle edip 6000rpm de teke zortlatması gibi yardirirsan elbet tirmanacaktir.
Lakin astra bunu istifini bozmadan 5.viteste 2000rpm de sessiz sedasiz yapiyor olacak. Hatta rampa başladığını bile anlamayacaksin.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu durumun o kadar büyük bir sorun olduğunu bilmiyordum...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eğer sozkonusu corollaya 1.6 132hp değil de, torku astra ya denk bir sekilde 132hp 320nm lik bir atmosferik benzinli koyma şansımız olsaydi (3.0lt) işte o zaman rampada 1.6 dizelle aynı esnekliği sunardi :))
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir yakınımda şirket aracı corolla hibrit var. Yokuşta çok bağırıyor diye şikayet ediyor durmadan. Bence de haklı, bu bir sorun. Vites düşürerek bağırttıra bağırttıra gitmek çok can sıkıcı. Senelerce yaşadım bunu, inkar ederek kaçamazsın sorunlardan.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Demirköy var bilmem yolunuz düştü mü hiç. Bol keskin virajlı dağ tırmanışları var. Epey uzunda bir yol. O yolda 3000 dd geçmeden 3. Bazen 4. Vites seyir edilebiliyorum. 1.3 corolla 1.3 getz ile aynı yolda 2. Vitese kadarda düşüyoruz. Ama söz konusu 1.6 güçlü atmosferikler olunca aynı şey olmuyor işte. Ha araç bağırıyor mu biraz devir çeviriyoruz malum yükte oluyor sonuçta evet. Dizel olsa bağırmadan ıkınmadan mı gidecek ? Hemde dizellerde Turboydu lag vs. Araç 2200 dd den sonra toparlıyorken.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2011 yılında sıfır 1.2 i20 almıştım. Uzun yolda araca yüklenmeden kullandığımda 35 litre lpg ile 500 km menzile ulaşırdım.
Şubat ayında 2012 model ilk sahibinden 1.3 dizel aveo aldım. Uzun yolda aynı kullanımda yüz km de 3 litre motorin tüketiyor.
Neden dizel aldım aynı paraya tutulan ve lpg uyumlu araçların hurdalarını veriyorlardı.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
abi ben şunu anladım, herkes kendi meramını anlatma peşinde.. dinlemek diye bir şey bizim ülkemizin topraklarından geçmiyor.
bu forumda en sık gördüğüm şey bildiğim şeylerin bana tekrar tekrar anlatılıyor olması. inanılmaz can sıkıcı bir durum
denedik defalarca diyorum.. alın deneyin youtube videosu değil olay diyorsunuz. yahu denedik denedik yan yana kaç kere aynı arabaları diyorum, klimayı açın rampaya çıkın?
yahu dostum bizim buna buna bir itirazımız mı var?? ben rampada 1.6 corolla astra ile aynı mı gider dedim? corolla bağırmaz mı dedim, yakıtı az mı dedim, klimayı açınca bayılmaz mı dedim?
tabi ki 1300 bilmem ne kilo 1.6 atmosferik araba bağıracak, çağıracak, zorlanacak.. yük gelirse çekişten düşecek. bunu bilmeyecek ne var?
hatta üstüne ben senelerce 1.6 tdci focus kullandım, çekiş kuvveti, akıcılık koltuğa yapışma hissini o araçta gördüm zamanında.. 1.6 atmosferik boş boş araçlarla geçmiş zamanımız dedim hatta.. ve hala daha en sevdiğim aracımdır ki ben de dizelciyimdir aslında.
ama deneyimlerim oldu, 135hp 1.6 atmosferik gdi i30 kullandım, araba zayıf. kasa da ağır cansız, o zaman 2012de acayip uyguna almıştı arkadaş, 45bine mi ne aldı o arabayı. benim focusun yanında afedersin götü kalkmıyor.
ama bir denedik herif içimden geçti.. döndük bir daha denedik yine focus kafa çıkarıyor biraz gider gibi oluyor adam gelip geçiyor beni. normalde kullansan iki arabayı inanamazsın, dünyada i30 focus dizeli geçemez dersin ama geçiyor..
bir alıp kullandım i30'u araba 5000 devirden sonra 6900 devire kadar vtec açıyor gibi hızlanıyormuş meğer.. hele 1. viteste anında devir kesiciye yaslıyor üst devirlerde ciğer olduğu için.. o popusu kalkmayan hantal araba, focustan çok daha hızlı 170-180 yapıyor kadrana bakarsan bu yüzden..
corollada da aynı durum var. araba gidip 10 kişi binip klima açmazsan kökleyince yürüyor, hemde gayet iyi. söylediğimiz bu kadar..
yani siz kullanım konforu ile, torkun getirdiği esnek, rahat kuvvetli çekiş gücü ile, rampaları akarak vitesle bile oynamdan çıkmak ile 2 arabanın yarışmasını birbirine karıştırıyorsunuz.. yarış işi deneme işi başka bir şey. yola aktarılan toplam güce bakar. motorun döndüğü devire ve her bir devir aralığından ürettiği güce bakar. sürekli max devirlere gidiyorsun, artık dizelin torkunun düşmeye başladığı yerlerde.. o yüzden torksuz araçlar eğer üst devirde güç üretebiliyorsa birden iyi yürür oluyor..
daha net anlatamazdım heralde.. corollayı morollayı da hiç sevmem hele ki o nesli, sadece ilginç bir veri olsun bilgi olsun diye deneyim paylaşayım dedim, konu gereksiz dağıldı.
-
senin de yıllarla sorunun var hocam.. 5.0 v8 merso derken fi tarihinden kalma 3 subap 306lık mersolardan bahsediyorsun gibime geliyor.
3.0 twinturbo audinin yanında kendi yaşıtı 5.0 coyote v8 mustang veya 5.0 400 küsür hp v8 Lexus falan koyarsan o işin farklı olduğunu görürsün. modern bir devirli 5.0 adamın aklını alır son devirlere yaklaşırken..
6.0 v12 atmolar 700-800 hp oldu. üstüne de çıktı rampa mampa demez parçalar gider.. sen 6.0 derken bile kafa o eski motorlara gidiyor anlıyorum eskici olduğun için (yanlış anlama bende öyleyim)
ha yine de aşırı besleme motor akıcılıkta, çekiş kuvvetinde candır anlıyorum. hele ki bir çok ağır lüks otomobilde turboşarja geçiş büyük katkı sağladı, dediğin gibi müthiş esneklik ve performans kazandı motorlar.. kıyaslarken dönemleri şaşıyorsunuz ama.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperVeloceJota -- 20 Eylül 2023; 21:57:32 > -
Mesajımı okumadınız sanırım. Yıllarca 1.5-1.6 turbo dizel, 1.4 t Opel kullandım. Şuan yeni kada 1.5 turbo Civic var. Bundan önce fc5 1.6 Eco Civic kullandım. İşim gereği çok yol yapıyorum. O anlatılan sertavul geçidini biliyorum. Bir kop Dağı geçidi kesinlikle değil. Ben sizin abarttıginiz kadar sorun olmadığını düşünüyorum. Atmosferik motor devir çevirmeyi sever zaten. Bağırmasi beni hiç rahatsız etmedi. Ki ben tempolu araç kullanan birisiyim. 130-160 bandında sürekli giderim. Kısacası abartıyorsunuz...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Oho eskiden atmosferik dizeller vardı. Mercedes’i dahi düz yolda bile leşti.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X