aynen katılıyorum , ayrıca celallenmedik ki,, sadece emre senin bu son dediğinde dahil eleştiriyorum. ayda 1000 km kullanan bile dizel almalı. benzinlinin 2 katı bakım olsa bile demiştim. taş çatlasa senede 600 milyon fark ediyor. ki mu max değer. senede 15.000 km kullanan bi adam senede max 2 defa servise gidiyor. ve sadece yağ değişimi ve motor suyu kontrolü için. 20.000 de asıl servisi var. oda benzinlinin 2 katı değil. asıl servis yapılan sene toplam yağ değişimleriyle aracın senelik masrafı 300 ü geçmez...
quote:
Orijinalinden alıntı: url
Prof bey bu açıklama gereğini niye duymuş. Biirileri dizel arabaların fazla satışından memnun olmuyor mu? Arkadaşlar lütfen biraz araştıralım, Avrupalı insanların dizeli tercih etmelerinin sebebi nedir? Şu mantık ne kadar yanlıştır;dizelin fiatı benzinliden 4000 ytl daha fazladır bunu amorti etmek için 52000 km yapmak gerekir falan da filan... Ya arabanı alırken fazla verdiysen 2. elde de fazlaya satıyorsun. Hiç galerileri gidip 2. elleri incelemediniz mi? Dizel arabalar , benzinlilerden daha fazla fiyata gidiyor ve çok daha fazla talep var...
600 ytl fark azmi benzinli arabaya toplasan 2 senede 600 milyon masraf yapmazsin bide bu araclar büyük arizalardan sonra dikis tutmuyor ve urastiriyor bide 2.eldizel alirken motora daha dikkat edilmesi gerekli benzinliden daha riskli bu motorlar sonra toparlamak içinde bi 2-3000 ytl daha harcarsiniz
İyi de benim bildiğim benzinli arabalar 7500 km.de bir bakım yaptırırken , dizel araçlar 15000 km.de bir bakım yaptırıyor. Ayrıca aracı satarken benzinliden en az 2500 YTL daha fazlasına satıyorsun.
nedense türk halkı dizel motor konusunda hep kötü düşünüyor. eskiden ne o öyle traktör gibi binmem ben ona ne o kıro işi derlerdi. artık benzinlinin daha ekonomik olduğu dizel araç almanın gereksiz olduğu düşünülüyor. önceki mesajımdada sormuştum birisi cevap verebilirmi benzinli araçların hiç arıza derdi veya sorun çıakrma olasılığı olan parçaları yokmu? herkes tutturmuş arıza yaparsa yandınız diye yani gerçekten sinir oluyorum benzinli araçlarda kesinlikle sorun çıkmazmış sadece dizellerde sorun çıakrmış gibi konuşuyor herkes. bakalım hibrid veya hidrojenli araçlar çıkınca onlara ne diycek halkımız.
Bizim halkımız kadar sabit görüşlü başka bir millet daha var mıdır? Çok ciddi ve mantıklı bir şekilde dizelin avantajlarını anlatmaya çalışıyoruz; bazı arkadaşlar ısrarla traktör sesinden, arızalanırsa neler olabileceğinden, yok bakkala bile dizel arabayla gideceğinden (bakkal kaç km. uzaktaysa??) böyle abuk subuk bahanelerden bahsediyorlar. Amacımız birşeyleri ispatlamaya çalışmak değil, sadece fikirleri paylaşabilmek...
lüks bir dizelde oluşabilecek fark o 600 ,, bizim getzin yıllık bakım farkı olsa olsa 100 kağıttır. ama yılda bana getirisi en az 3 milyardır benzinden. 3 milyardan 100 milyonu çıkart o kadar karlıyım işte... satarkende alıştaki değer farkını kapatıcağımdan zarar etmiyorum akıllılık ediyorum kar ediorum oz aman bana maşallah maşallah ,,
quote:
Orijinalinden alıntı: emretopbas
600 ytl fark azmi benzinli arabaya toplasan 2 senede 600 milyon masraf yapmazsin bide bu araclar büyük arizalardan sonra dikis tutmuyor ve urastiriyor bide 2.eldizel alirken motora daha dikkat edilmesi gerekli benzinliden daha riskli bu motorlar sonra toparlamak içinde bi 2-3000 ytl daha harcarsiniz
arkadaşlar bu dizel motor bakımını fazla abartıyorsunuz daha önce yazmıştım tekrar yazıyorum ford servisinde bilgisayar kayıtlarından inceledik 100000 km yeyapılan masraf 1200 ytl tutmuş benzinli aracın bakım tutarıda 100000 kmdebuna yakın rakamlar ayrıca bence benzinle eurodizel aynı fiyata gelse bile dizel arabanın artısı her zaman var zaten avrupada eurodizelle benzin aynı fiyata olmasına rağmen dizele büyük rağbet var ayrıca şahit olduğumuz bir şeyi söyleyeceğim serviste tam 335000 km ye gelmiş <SORUNSUZ OLARAK< COMMON-RAİL focus gördük izmir otokocta motor ömrünü merak edenler için ben yıllarca benzinli araba kullandıktan sonra 3 aydır dizel kullanıyorum bunun zevki bambaşkaymış bir daha benzinli almam aracım 1,6 dizel focus
aynen katılıyorum .. bu topice en iyi cevap olmuş.
quote:
Orijinalinden alıntı: emremuslu
arkadaşlar bu dizel motor bakımını fazla abartıyorsunuz daha önce yazmıştım tekrar yazıyorum ford servisinde bilgisayar kayıtlarından inceledik 100000 km yeyapılan masraf 1200 ytl tutmuş benzinli aracın bakım tutarıda 100000 kmdebuna yakın rakamlar ayrıca bence benzinle eurodizel aynı fiyata gelse bile dizel arabanın artısı her zaman var zaten avrupada eurodizelle benzin aynı fiyata olmasına rağmen dizele büyük rağbet var ayrıca şahit olduğumuz bir şeyi söyleyeceğim serviste tam 335000 km ye gelmiş <SORUNSUZ OLARAK< COMMON-RAİL focus gördük izmir otokocta motor ömrünü merak edenler için ben yıllarca benzinli araba kullandıktan sonra 3 aydır dizel kullanıyorum bunun zevki bambaşkaymış bir daha benzinli almam aracım 1,6 dizel focus
benimde bildiğim 125.000.km.de albea multijet var.
araç taksi olarak çalışıyor ankarada.
şimdiye kadar periyodik bakımlar dışında motor yüzünden hiç servise gitmemiş.
bu aracın ticari olduğunu düşünürsek normal kullanıcı eşdeğeri km olarak 200.000. km. diyebiliriz.
burdaki arkadaşlar kendi şahit oldukları dizel problemlerini anlatırlarsa daha gerçekçi olabiliriz.
Peki biz alacağımız arabayı bi daha satmıcaz yani satarken nasolsa parası çıkıo dizel daha ii--Bizim için geçerli diil. Yılda max 10-13000 km. yaparız. Şimdi dizel mi?Benzinli mi? Bizim şimdi hesaba göre 4 yılda 3 milyar kar hadi dizel az yakıo die fazla bindik taş çatlasa 5-6 milyar...Servisi,parçası pahalı.....Sİzce hangisi daha mantıklı?
dizel her zaman daha mantıklı ayda 1000 km kullansanda.. 4 yılda 10 milyar cebinde kalıyor. bakım masrafı farklarını çıkardığımızda ,,,
quote:
Orijinalinden alıntı: düttürüleyla
dizel her zaman daha mantıklı ayda 1000 km kullansanda.. 4 yılda 10 milyar cebinde kalıyor. bakım masrafı farklarını çıkardığımızda ,,,
İşte arkadaşım, bizimkini hesapladık Civicle 5 yılda 7.500 Milyar tutmuş.....407 olsaydı 4.500 Milyar tutcaktı. Ama tabii dizel olduu için daha fazla binerdik ayrı mesele ama....Hala emin değilim bize çok yayda sağlayacağına....
birşey sormak istiyorum. insanlar benzinli ve dizel in ne kadar yaktığını karşılaştırırken hep benzinli araçta kurşunsuz normal benzin kullanıyorlarmış gibi karşılaştırma yapıyorlar peki bu doğrumu burda hesap yaparken benzinin litre başına fiyatına 2,67 diyen insanlar gerçek hayatta gidip araçlarına 2,67 lik normal benzinmi yoksa 2,91 lik 98 oktan benzinmi kullanıyorlar bunu merak ettim.
kendi adıma 2,68 benzinden kullanıyorum. ama dizel kullananlar hangi yakıtı kullanıyo acaba ucuzunu mu yoksa kaliteli mazotu mu?
polo 1.6 yeni sıralı sgi sistem 90 bin kmde yakıt :)
1000 1400 cc de en iyi motor seçilen multijetin fiyatını neden 1.2 motorla karşılaştırıyorsunuz bence 1.4 motordan daha iyi bir motor onun fiyatıyla karşılaştırsanıza. Tamam 1.3 multijet ve 1.2 ikiside 70 -75 hp civarında olabilirler ama asıl önemli olan torktur.1.2 motorun çıkamadığı yokuşu multijet çok rahat çıkar. Dizellerin torku 1.6 arabalarda bile yok. 1750 devirde max tork alıyorsun 4000 5000 devirde arabayı bagırttırırken lıkır lıkır benzin tüketirken değil. Ben şahsen 1.6 motora bile değişmem. Gerçi 1.6 dizeli tercih ederdim ama 1.3 cdti bile oldukça iyi (corsa için)
Dizelde turbolu araba kullanma keyfine varıyorsun 1.8 benzinli ve 1.8 T benzinli arabalar sizler için aynı arabalar mı? turbolu araba daha pahalıdır öyle değilmi. Dizel kullanıpta memnun olmayanlar konuşsun sebebini soylesin anlayalım bilelim öna göre bizde dikkat edelim. Benide dizel araba almadan once vazgeçirmeye çalıştılar az kaldı başarıyorlardı. Allahtan vazgeçmemişim şimdi rahat rahat araba kullanmanın zevkine varıyorum Dizel kullanıcılarının benzinli araç kullanıcılarına araç satmak gibi bir niyeti olduğunu zannetmiyorum Araba ureticisi değiliz sonucta memnuniyetimizi anlatıyoruz sizlerin iyiliği için en azından test edin görün. İkinci bir seçenek olarak aklınızda olsun. Gene kendi dogru bildiğinizi yapın araştırın. Piyasada ne kadar az dizel olursa daha iyi dizel araç sayısı artarsa dizeli benzinden daha pahaliya satmaya başlarlar avrupadaki gibi.
Yakında hybridlerde çıkacak. O zaman benzinli tekrar avantajlı hale gelebilir. Bekleyip görmek lazım. Ama şu anda benzinlinin ses dışında hiçbir avantajı yok. Amorti olayıda yok hatta belki karlısın bile çünkü 1.6 larla böy ölçüşebilecek bir motor . Direkt benzin parasından kara geçiyorsun. Bütün bu insanların dediklerine inanmayanlar amorti hesaplayıp benzin dizel kararı vermeye devam etsinler Tamam ben sadece 8 aydır kullanıyorum ve uzun vadeli sorunları hakkında bilgim yok ama taksiciler bile düşünmeden al diyorlar. Sorunlu olsa öyle derlermi arabasını bana satacak değil ya Teknoloji hergün gelişiyor dün iyi olan bu gün ve hatta yarında iyi olacak olsaydı insanlar uzaya çıkamazdı olduğu yerde sayardı Teknolojiye göz kapamamak lazım araştırmak lazım Bizimde söylediklerimiz bu günü kapsıyor yarın gene bu durum değişir benzin 1 milyona düşer suyla çalışan araba çıkar bor yakıt olur vs.vs. durumlar değişir. Her bilgisini paylaşana iyilik yapmaya çalışana salak muamelesi yapmamak lazım ne karımız olacak ki Sizlerde araştırın inceleyin test sürüşü yapın ona göre yorum yapın yanlışımız varsa düzeltin kimse kusursuz değildir sonuçta.
hocaya katılıyorum, fazla km yapılmayacaksa dizel almak gereksiz. benzinli daha mantıklı ve tabi ki daha keyifli...
quote:
Orijinalinden alıntı: siselat
Akaryakıttaki fiyat yüksekliği nedeniyle yakıt tasarrufu yüksek olan dizel araçlara yönelme olduğunu, buna karşın çok yol katetmeyen sürücüler için yüksek bakım masrafları nedeniyle dizel araçların, benzinli araçlara göre maliyetlerinin yükselebileceği bildirildi. Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Otomotiv Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, AA muhabirine yaptığı açıklamada, son aylarda akaryakıta sık aralıklarla yapılan zamlar nedeniyle vatandaşların daha tasarruflu olduğu gerekçesiyle dizel araç satın almaya yöneldiklerini söyledi. Dizel araçların satışında son aylarda artış gözlendiğini belirten Aydın, dizel araçların belirtildiği gibi yakıtta fazla bir tasarruf sağlamadığını savundu. Yılda 30-35 bin kilometre yapanlara dizel araç almalarını önerdiklerini ifade eden Aydın, ''Aksi taktirde bu araçlar bakım maliyetleri nedeniyle daha pahalıya mal olabilir. Aynı silindir ve motor hacminde olup da yılda 10-15 bin kilometre yapan vatandaşlar için benzinli araçlar daha avantajlı'' dedi. Prof. Dr. Aydın, dizel ve benzinli araç kıyaslamasını en son teknolojiyle yapılan dizel araçlara göre yaptıklarını kaydederek, yeni teknolojili dizel araçlarda diğerine göre yüzde 10 daha pahalı ve kükürt oranı 50 PPM'in altında olan motorinin kullanılması gerektiğini ifade etti. Yağ değişimlerinin de benzinli araca göre dizel araçlarda daha fazla olduğunu anlatan Aydın, şöyle konuştu: ''Dizel araçlarda 7 bin 500 veya 10 bin kilometrelerde yağ değişimi mutlaka yapılması gerekiyor. Benzinli araçlarda ise yağ değişimi 15 ve 20 bin kilometrelerde yapılıyor. Benzinli araç bir kez yağ ve filtre değişimi için servise giderken dizel araçlar iki kez gitmek durumunda kalıyor.'' Aydın, dizel araç sahiplerinin euro dizel yerine kükürt oranı yüksek olan motorini kullanmaları halinde pompa ve enjektörlerinin kısa sürede kullanılmaz hale geldiğini kaydetti. Garanti kapsamı dışında olan pompa ve enjektör arızalarının normal dizel araçlarda bin YTL, lüks olanlarda ise 5-6 bin YTL'ye kadar çıkabildiğini anlatan Aydın, ''Benzinli araçlarda ise bu rakam 200-300 YTL civarında. Vatandaşlar, ilk başta (biraz fazla para verip yakıtta bunu telafi ederim) diyor ama aracın garantisi bittikten sonra olası arızalarda yapacakları masrafları düşünürlerse zararlı çıkabilirler. Bu nedenle dizel araç satın almadan önce reel maliyet hesaplamasının çok iyi yapılması gerekiyor'' diye konuştu.
neden az km yapana dizel gereksiz gereksiz? ne amortisi , niçin amorti hesaplıyorsun? servis masrafları ne kadar farklı bilgin var mı ?
neye dayanarak benzinli daha keyifli --
--- servis masrafları maksimum yüzde 10-15 fazladır. bakımları benzinliler gibi 15.000 de , bazı modellerde ise 10000 km dedir. normal bir bakım 150 milyon ise benzinlide , dizelde 190 ı geçmez. hesapladığımızda dizelin benzinden getirdiği ayda 1000 km kullanan için senede 2.900 ytl dir. senedeki yağ ve bakım masraflarının farkı ise maksimum 300 milyondur( kompak ve orta sınıflar için)
2900-300 = 2600 kar..
3 senelik bir kullanımda dizelin direk getirdiği kar = 7 milyar 800 milyon
amorti diye bişey yok. alırken benzinliden fazla verdiğin ücreti satarken zaten çıkarıyorsun.
Kısaca bu devirde dizel alınır. kullanımıda torkundan sırf keyiftir.
quote:
Orijinalinden alıntı: cabri
hocaya katılıyorum, fazla km yapılmayacaksa dizel almak gereksiz. benzinli daha mantıklı ve tabi ki daha keyifli...
quote:
Orijinalinden alıntı: siselat
Akaryakıttaki fiyat yüksekliği nedeniyle yakıt tasarrufu yüksek olan dizel araçlara yönelme olduğunu, buna karşın çok yol katetmeyen sürücüler için yüksek bakım masrafları nedeniyle dizel araçların, benzinli araçlara göre maliyetlerinin yükselebileceği bildirildi. Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Otomotiv Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, AA muhabirine yaptığı açıklamada, son aylarda akaryakıta sık aralıklarla yapılan zamlar nedeniyle vatandaşların daha tasarruflu olduğu gerekçesiyle dizel araç satın almaya yöneldiklerini söyledi. Dizel araçların satışında son aylarda artış gözlendiğini belirten Aydın, dizel araçların belirtildiği gibi yakıtta fazla bir tasarruf sağlamadığını savundu. Yılda 30-35 bin kilometre yapanlara dizel araç almalarını önerdiklerini ifade eden Aydın, ''Aksi taktirde bu araçlar bakım maliyetleri nedeniyle daha pahalıya mal olabilir. Aynı silindir ve motor hacminde olup da yılda 10-15 bin kilometre yapan vatandaşlar için benzinli araçlar daha avantajlı'' dedi. Prof. Dr. Aydın, dizel ve benzinli araç kıyaslamasını en son teknolojiyle yapılan dizel araçlara göre yaptıklarını kaydederek, yeni teknolojili dizel araçlarda diğerine göre yüzde 10 daha pahalı ve kükürt oranı 50 PPM'in altında olan motorinin kullanılması gerektiğini ifade etti. Yağ değişimlerinin de benzinli araca göre dizel araçlarda daha fazla olduğunu anlatan Aydın, şöyle konuştu: ''Dizel araçlarda 7 bin 500 veya 10 bin kilometrelerde yağ değişimi mutlaka yapılması gerekiyor. Benzinli araçlarda ise yağ değişimi 15 ve 20 bin kilometrelerde yapılıyor. Benzinli araç bir kez yağ ve filtre değişimi için servise giderken dizel araçlar iki kez gitmek durumunda kalıyor.'' Aydın, dizel araç sahiplerinin euro dizel yerine kükürt oranı yüksek olan motorini kullanmaları halinde pompa ve enjektörlerinin kısa sürede kullanılmaz hale geldiğini kaydetti. Garanti kapsamı dışında olan pompa ve enjektör arızalarının normal dizel araçlarda bin YTL, lüks olanlarda ise 5-6 bin YTL'ye kadar çıkabildiğini anlatan Aydın, ''Benzinli araçlarda ise bu rakam 200-300 YTL civarında. Vatandaşlar, ilk başta (biraz fazla para verip yakıtta bunu telafi ederim) diyor ama aracın garantisi bittikten sonra olası arızalarda yapacakları masrafları düşünürlerse zararlı çıkabilirler. Bu nedenle dizel araç satın almadan önce reel maliyet hesaplamasının çok iyi yapılması gerekiyor'' diye konuştu.
quote:
Orijinalinden alıntı: url
Prof bey bu açıklama gereğini niye duymuş. Biirileri dizel arabaların fazla satışından memnun olmuyor mu?
birileri değil çok büyük bi kitle dizele karşı ! sorun burda !?!? aslında haksız değiller ..dizel kurşunsuz benzin gibi çevreci değil.. greenpeace gibi örgütler bu konuda yaptıkları eylemlerle dünya gündemine oturuyorlar.. ama türk medyasında pek çıkmıyor bu haberler !?! durmadan benzinli motor geliştirilerek uzun vadede dizel kadar ekonomik yapılmaya ve halkı dizel almaktan caydırmaya çalışıyorlar.. oysa dizel motor için benzinliye oranla bi çalışma araştırma geliştirme faliyeti yok . teknik bilgim çook ileri değildir ama neden dizellere benzinlide olduğu gibi enjeksiyon takmıyorlar taksalar benzinli araç sektörü diye bişe kalmaz !?!
Ben yaklaşık 833,333333333333333333333....... km kullanıomuşum ayda....aracı da bi daha satmıcaz hep kalcak. Napiiimm şimdi......Ben 1 yılda civic le 1.900 YTL yakıom ama 407 alırsam 1150 YTL yakcam......Değmez gibime gelio...