Şimdi Ara

Dizel'i Seviyorum Çünkü; (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
315
Cevap
2
Favori
8.751
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elbetteki titiz bir araştırma neticesinde karar verip alan insanlar da var; ancak bazen de karşımdaki insanı daha çok tanımadan dahi, bunu kafası bu kadar çalışıyormuş dememi sağladığı için seviyorum.Turnusol kağıdı görevi görüyor.

    Bilinçsiz ve parayı kolay kazanan tipler ve genelde de eğitim seviyeleri düşük.

    Yıllık 15.oookm yapıyor ve aynı donanım seviyesinde 10.000TL'ye yakın fark veriyor.


    Tek bildiği ise dizel az yakıyor.

    Litre olmuş 4 TL, soğuk havalarda benzinli kadar yakıyor ş.içinde; bunlardan bi haber adam...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    yakıt olayından başka hiçbir artısı yok.

    e dizel dediğin yakıt zaten ne olacaktı ki başka artısı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Amg6.3

    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    gaza basınca tereddüt etmiyorum acaba çok mu yakacak diye benzinli arabayla durmadan hesap yapacağımı dizel alır paşalar gibi binerim



    Gaza bassanda gidiyormu ki abi? Sen 1.6 tdi + dsg passat alda 100 den sonra ne kadar nazlı olduğunu görelim.....

    Sende mübarek 2.0turboya biniyosun ya.

    Dizeliyle aynı para olsa benzinli mi alırdın yine?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    Elbetteki titiz bir araştırma neticesinde karar verip alan insanlar da var; ancak bazen de karşımdaki insanı daha çok tanımadan dahi, bunu kafası bu kadar çalışıyormuş dememi sağladığı için seviyorum.Turnusol kağıdı görevi görüyor.

    Bilinçsiz ve parayı kolay kazanan tipler ve genelde de eğitim seviyeleri düşük.

    Yıllık 15.oookm yapıyor ve aynı donanım seviyesinde 10.000TL'ye yakın fark veriyor.


    Tek bildiği ise dizel az yakıyor.

    Litre olmuş 4 TL, soğuk havalarda benzinli kadar yakıyor ş.içinde; bunlardan bi haber adam...

    bak güzel arkadaşım bizim toplum gruplaşmayı ve anında diğer gruba düşman duygular beslemeyi çok iyi beceriyor
    ne demek mi istiyorum?
    benzin-dizel tercihli kullanıcı grupları
    benzinli motoru tercih eden grubun dizel tercih eden gruba karşı daha agresif olduğunu görüyorum
    sizlerin herhalde dizel tercih eden adamları sizlerden daha mantıklı tercih yaptığını düşünmenizden kaynaklanıyor galiba.yani benzinli alan adam saf mantıksız dizel alan araştıran mantıklı adam gibi mi algılanıyor acaba bu yüzden mi bu öfkeli bakış açısı?
    bizler özellikle karşı grubun değer kriterlerini olumsuz yönde çok abartmasını seviyoruz
    mesela mı?
    litresi olmuş 4 tl lafınız ve aradaki fark 10.000 tl lafınız
    birincisi mazot(eurodizel) 3,80 civarlarında benzin ise 4,2-4,3 civarlarında ben bildim bileli 50 kuruşluk fark hep korundu
    ikincisi ben mesela aynıa aracın dizelini seçtiğim için 5.000 tl fark ödedim
    ben bu araca 5 yılda 50.000 km yaptırsam (ki daha fazla yapan daha çok olacaktır ben klasik yılda 6-7 defa uzun yol yaptım diyelim) ortalama 6 litre yaktım diyelim (daha az yakan çıkacaktır) 50.000 km içinde 500 defa 100 km yapacağım demektir araba her 100 km de ortalama 6 lt yakacak ise 500 defa 6 lt tüketilecektir
    kısa hesap 500x6=3000 lt (5 yılda) 3000x3,82=11.400 tl yakıt parası
    aynı hesabı benzin için yapalım
    ortalama için 8 lt alıyorum (daha yükseğide çıkabilir ancak biz 8 diyelim şehir dışıda olacak elbette)
    500x8=4000 lt yakıt demektir.4000x4,25=17.000 tl

    yanii
    aynı km yi dizel motorla alırsan 11.400 tl yakıt parası ödersin benzinli alırsan 17.000 tl ödersin
    kesinlikle dizeli seçen mantıklıdır demek istemedim yanlış anlama ancak benzinli araç ile dizel araç araındaki o fiyat farkı 5 yıl içinde yok olup gidiyor.satarkende henüz 50.000 km olan bir dizel aracın satılması çok kolay olacaktır ve aynı aracın benzinli olanında fiyatı yüksek satılacaktır.
    uzun lafın kısası
    herkes kendi ihtiyacına göre motor tercihini yapıyor
    mesela yılda 10.000 km katedilmeyecek ise dizel çokta mantıklı durmuyor e doğal olarak az yol yapan bir arkadaşımız elbette en mantıklı tercih olan benzinliyi tercih edecektir
    umarım sıkmamış ve kalp kırmamışımdır




  • Türkiyede 90'lı yılların başlarında dizel binek otomobil görmek neredeyse imkansızdı.

    Audi 80, Audi 100, Renault 9 ve Audi motoru takılmış Tofaş-Şahinler vardı.

    Bu araçların hemen hepsi de ticari araç olarak taksi olarak çalışıyordu.

    Şimdi her geçen gün dizel satışı artıyor. Beğenilsin beğenilmesin, herkes ilk önce dizel modelin fiyatına bakıyor. pahalı gelirse benzinlisini alıyor.

    Öyle ben benzinli seçiyorum, hep benzinli alırım diyenlere inanmıyorum.

    Ekonomi yapmıyorum , gerek yok diyebilecek insanların bindiği 200-300 bin liralık araçlarda bile dizel olanlar çok tercih ediliyor, satıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Şener'in açtığı bir konuda bununla ilgili güzel paylaşımlar da yapılmıştı birkaç ay önce Taymcım.


    Bulamadım o konuyu şimdi.:)

    http://forum.donanimhaber.com/m_54590967/tm.htm

  • ben hız sevmem ani ivmelenme severim, rampada keçi gibi tırmanmayı severim. şehir içi trafiğinde cebimden az para çıkmasını severim, aylık yakıt masrafımın az olmasını severim, üçün beşin hesabını yapmadan gezmeyi severim, canım sıkılınca hadi bolu'ya et yemeye, hadi cebeci'ye, hadi ağva'ya geziye demeyi severim.

    dizel candır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wind06 -- 10 Şubat 2012; 10:27:34 >
  • burası Türkiye ,

    şartlar her an değişiyor . Sabah bir kalkıyorsun ötv %80 den %130 a çıkabiliyor.

    aynı şekilde burada binlerce sayfa yazılan dizel - benzinli kıyaslamaları bir sabah dizele ek vergi haberi ile uyanırsak tamamen çöp olacaktır.


    bir gün bir bakmışsın 2,0 motorlarda mtv % 50 ucuzlar . millet bırakır 1,4 -1,6 benzinliler ile uğraşmayı gider 2,0 peşine.

    ya da bir kalkarsın 1,6 araçların ötv veya mtv si artar, herkes 1,4 - 1,2 araçlara yönelir.

    bundan dolayı bence tartışmanın anlamı yok.

    EN ÖNEMLİ ŞEY , TERCİH ETTİĞİNİZ ARACI KULLANIRKEN KAFANIZDA ACABA SORULARI İLE YAŞAMAMANIZDIR.

    Kendi mantığınızı oluşturun , bütçenize göre tercihinizi yapın ,gönlünüz rahat kullanın, arkanıza bakmayın.
  • Aynı hacim ve benzer güçteki benzinli ve turbodizel için :

    Turbodizel seviyorum çünkü ; Dilinden anladıktan sonra düşük devirlerde, her devirde, her viteste hızlanmaya istekli.
    Atmosferik benzinli sevmiyorum çünkü ; 4000 rpm altında kımıldamıyor, sürekli bangır bangır bağırtmak da kafa şişirmekten başka bir işe yaramıyor.

    Turbodizel seviyorum çünkü ; Araba ne kadar dolu olursa olsun, yolun eğimi ne olursa olsun nadiren hız kaybediyor, benden nadiren vites küçültmemi istiyor.
    Atmosferik benzinli sevmiyorum çünkü ; Araba dolu olduğu zaman rampalarda kamyona dönüşüyor, rampayı dip gaz 3. viteste çıkmaya çalışırken, ya da hızlanmak için debelenirken yaktığı bir ton benzin de ekstra "keyif" veriyor.

    Turbodizel seviyorum çünkü ; Daha az yakıtla daha uzun yol gidiyor.
    Atmosferik benzinli sevmiyorum çünkü ; Az yaktıracağım diye kasmaktan baygınlık geliyor.

    Turbodizel seviyorum çünkü ; Ani hızlanma isteklerime vites küçültmesem de çok iyi cevap veriyor, sollamalarda rahat ettiriyor, ara hızlanmalarda arabayı çok daha rahat taşıyor.
    Atmosferik benzinli sevmiyorum çünkü ; Yukarıda yazdığım gibi 4000 rpm altında pek varlık gösteremiyor.

    Turbo lag konusuna gelince; şimdiye kadar TDI/HDI-TDCI/DCI/MTJ/CRDI hepsini kullandım; izlenimlerime göre bu konuda şampiyonluk yarışı DCI ile CRDI arasında yaşanır diyorum ben




  • quote:

    Orijinalden alıntı: immortal_plt
    grafikte görüldüğü gibi benzinli araçlar da NOx emisyonu yaratıyorlar. ve yine grafikte görüldüğü gibi yakıt sarfiyatı arttıkça emisyon salınımı da artıyor. benzinli araçların km başına yakıt tüketimi daha yüksek olduğu için emisyon değerleride buna göre artıyor.

     Dizel'i Seviyorum Çünkü;


    Hocam bu tablo tamamen yanlış, eğer bilimsel bir makalede falan yayınlanıyorsa, linkini verin hemen şikayet edeyim ilgili kurumlara ve düzeltilmesini sağlayayım. Tamamen asılsız ve yanlış bilgiler içerdiği için yanlış yönlendirme suçu işliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    Aynı hacim ve benzer güçteki benzinli ve turbodizel için :

    Turbodizel seviyorum çünkü ; Dilinden anladıktan sonra düşük devirlerde, her devirde, her viteste hızlanmaya istekli.
    Atmosferik benzinli sevmiyorum çünkü ; 4000 rpm altında kımıldamıyor, sürekli bangır bangır bağırtmak da kafa şişirmekten başka bir işe yaramıyor.

    Turbodizel seviyorum çünkü ; Araba ne kadar dolu olursa olsun, yolun eğimi ne olursa olsun nadiren hız kaybediyor, benden nadiren vites küçültmemi istiyor.
    Atmosferik benzinli sevmiyorum çünkü ; Araba dolu olduğu zaman rampalarda kamyona dönüşüyor, rampayı dip gaz 3. viteste çıkmaya çalışırken, ya da hızlanmak için debelenirken yaktığı bir ton benzin de ekstra "keyif" veriyor.

    Turbodizel seviyorum çünkü ; Daha az yakıtla daha uzun yol gidiyor.
    Atmosferik benzinli sevmiyorum çünkü ; Az yaktıracağım diye kasmaktan baygınlık geliyor.

    Turbodizel seviyorum çünkü ; Ani hızlanma isteklerime vites küçültmesem de çok iyi cevap veriyor, sollamalarda rahat ettiriyor, ara hızlanmalarda arabayı çok daha rahat taşıyor.
    Atmosferik benzinli sevmiyorum çünkü ; Yukarıda yazdığım gibi 4000 rpm altında pek varlık gösteremiyor.

    Turbo lag konusuna gelince; şimdiye kadar TDI/HDI-TDCI/DCI/MTJ/CRDI hepsini kullandım; izlenimlerime göre bu konuda şampiyonluk yarışı DCI ile CRDI arasında yaşanır diyorum ben

    Kesinlikle Katılıyorum




  • Birgün annemi evden alıcaktım kapıya yaklaştığımda kornaya bastım çıksın diye ...evladım korna basmana gerek yok arabanın gırgır sesinden anlıyorum geldiğini diyince
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz
    Şimdi her geçen gün dizel satışı artıyor. Beğenilsin beğenilmesin, herkes ilk önce dizel modelin fiyatına bakıyor. pahalı gelirse benzinlisini alıyor.

    Öyle ben benzinli seçiyorum, hep benzinli alırım diyenlere inanmıyorum.

    Hocam genelleme yapmasan daha doğru olur diye düşünüyorum.

    Sahip olduğum araçların hepsini benzinli motorlu aldım ve daha bir tanesine bile tüp taktırmadım. Zaten bunu gerektirecek kadar da yol katetmiyorum yıllık toplamda. Yıllık toplamda yüksek bir km değeri elde edecek dahi olsam asla benzinli motorlu aracımı satıp dizel motorlu bir araç almam. Benzinli motorlu A ya da B sınıfı bir aracı ikinci araç olarak satın alıp otogaz sistemi taktırırdım. Çünkü kesinlikle daha ekonomik ve çevreye duyarlı oluyor.

    Şahsi otomobillerim benim hobim, kullandıkça zevk almak isterim. Bu demek değildir ki dizel motorlu araçlar zevkli değil, bu durum kişiden kişiye değişir ancak benim zevkime hitap etmiyor maalesef.

    Forumda öve öve göklere çıkartılan dizel motorlu orta sınıf araçların en iyisini bile borçsuz, harçsız, kredisiz alacak maddi güce sahibim çok şükür ama yine de bir bayiden içeri girdiğimde dizel motorlu bir aracın fiyatını daha birkez bile sormadım. Bu kısmı herkesten özür dileyerek yazıyorum, aslında asla böyle şeyler yazmam forumda ama dizel motorlu araç sahiplerinin benzinli motorlu araç sahiplerine gücü yetmiyor, parası olsa dizel alırdı yaftasını yapıştırmasından gına geldi artık. Bir kişiyi sahip olduğu eşyalarla belli bir sınıfa dahil görmekle, insanlar arasında ayrımcılık yapmanın bana göre zerre kadar farkı yok.




  • Turbo dizel motorları verimli olmasından dolayı seviyorum.

    Benzinli motorları seviyorum çünkü dizel motorların yukarıda yazdığım özelliği dışında sevdiğim başka hiçbir özelliği yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: immortal_plt
    grafikte görüldüğü gibi benzinli araçlar da NOx emisyonu yaratıyorlar. ve yine grafikte görüldüğü gibi yakıt sarfiyatı arttıkça emisyon salınımı da artıyor. benzinli araçların km başına yakıt tüketimi daha yüksek olduğu için emisyon değerleride buna göre artıyor.

     Dizel'i Seviyorum Çünkü;


    Hocam bu tablo tamamen yanlış, eğer bilimsel bir makalede falan yayınlanıyorsa, linkini verin hemen şikayet edeyim ilgili kurumlara ve düzeltilmesini sağlayayım. Tamamen asılsız ve yanlış bilgiler içerdiği için yanlış yönlendirme suçu işliyor.

    Yuhhh bi de obitet te yayınlanıyormuş bu tablo.

    Arıyorum şimdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aob_hatay

    quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    Elbetteki titiz bir araştırma neticesinde karar verip alan insanlar da var; ancak bazen de karşımdaki insanı daha çok tanımadan dahi, bunu kafası bu kadar çalışıyormuş dememi sağladığı için seviyorum.Turnusol kağıdı görevi görüyor.

    Bilinçsiz ve parayı kolay kazanan tipler ve genelde de eğitim seviyeleri düşük.

    Yıllık 15.oookm yapıyor ve aynı donanım seviyesinde 10.000TL'ye yakın fark veriyor.


    Tek bildiği ise dizel az yakıyor.

    Litre olmuş 4 TL, soğuk havalarda benzinli kadar yakıyor ş.içinde; bunlardan bi haber adam...

    bak güzel arkadaşım bizim toplum gruplaşmayı ve anında diğer gruba düşman duygular beslemeyi çok iyi beceriyor
    ne demek mi istiyorum?
    benzin-dizel tercihli kullanıcı grupları
    benzinli motoru tercih eden grubun dizel tercih eden gruba karşı daha agresif olduğunu görüyorum
    sizlerin herhalde dizel tercih eden adamları sizlerden daha mantıklı tercih yaptığını düşünmenizden kaynaklanıyor galiba.yani benzinli alan adam saf mantıksız dizel alan araştıran mantıklı adam gibi mi algılanıyor acaba bu yüzden mi bu öfkeli bakış açısı?
    bizler özellikle karşı grubun değer kriterlerini olumsuz yönde çok abartmasını seviyoruz
    mesela mı?
    litresi olmuş 4 tl lafınız ve aradaki fark 10.000 tl lafınız
    birincisi mazot(eurodizel) 3,80 civarlarında benzin ise 4,2-4,3 civarlarında ben bildim bileli 50 kuruşluk fark hep korundu
    ikincisi ben mesela aynıa aracın dizelini seçtiğim için 5.000 tl fark ödedim
    ben bu araca 5 yılda 50.000 km yaptırsam (ki daha fazla yapan daha çok olacaktır ben klasik yılda 6-7 defa uzun yol yaptım diyelim) ortalama 6 litre yaktım diyelim (daha az yakan çıkacaktır) 50.000 km içinde 500 defa 100 km yapacağım demektir araba her 100 km de ortalama 6 lt yakacak ise 500 defa 6 lt tüketilecektir
    kısa hesap 500x6=3000 lt (5 yılda) 3000x3,82=11.400 tl yakıt parası
    aynı hesabı benzin için yapalım
    ortalama için 8 lt alıyorum (daha yükseğide çıkabilir ancak biz 8 diyelim şehir dışıda olacak elbette)
    500x8=4000 lt yakıt demektir.4000x4,25=17.000 tl

    yanii
    aynı km yi dizel motorla alırsan 11.400 tl yakıt parası ödersin benzinli alırsan 17.000 tl ödersin
    kesinlikle dizeli seçen mantıklıdır demek istemedim yanlış anlama ancak benzinli araç ile dizel araç araındaki o fiyat farkı 5 yıl içinde yok olup gidiyor.satarkende henüz 50.000 km olan bir dizel aracın satılması çok kolay olacaktır ve aynı aracın benzinli olanında fiyatı yüksek satılacaktır.
    uzun lafın kısası
    herkes kendi ihtiyacına göre motor tercihini yapıyor
    mesela yılda 10.000 km katedilmeyecek ise dizel çokta mantıklı durmuyor e doğal olarak az yol yapan bir arkadaşımız elbette en mantıklı tercih olan benzinliyi tercih edecektir
    umarım sıkmamış ve kalp kırmamışımdır

    Birincisi, benim yorumumu iyi okumanızda ya da algı da bir eksiklik olmuş.

    quote:



    Elbetteki titiz bir araştırma neticesinde karar verip alan insanlar da var; ancak bazen de karşımdaki insanı daha çok tanımadan dahi, bunu kafası bu kadar çalışıyormuş dememi sağladığı için seviyorum.



    Bu cümleden nasıl bir "öfke" çıkardınız orası sizin niyetinizle alakalı.

    Şimdi siz direk olarak kendinizi bilinçsiz tüketici sınıfına koyup cevap verme ihtiyacı hissetmişsiniz.

    Beni sizin 5.oooTL'lik farkınız hiç ilgilendirmez ve yazarken ne demişim aynı donanım seviyesi için 10.oooTL.

    Böyle araçlar var mı?

    Evet var.Misal Golf 6 1.6 dizel 50.000TL, 1.6 benzinli 37000TL.

    E şimdi burda neyin matematiğinden bahsedebiliriz ?

    130.ooo km yapması lazım aradaki parayı çıkarması için.

    E adam 10.000km biniliyor ise, bu 13 yıl yapar.

    Aradaki 13.000TL ye altın alan bir kişinin jazancı ne olur peki bü sürede ? :))

    Onun için cevabımı iyi okursanız anlattıklarımın mantıklı olduğunu görürsünüz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acme45

    Birgün annemi evden alıcaktım kapıya yaklaştığımda kornaya bastım çıksın diye ...evladım korna basmana gerek yok arabanın gırgır sesinden anlıyorum geldiğini diyince

    Sesli güldüm annenizin sözüne:DDD
  • benzinli araç kullanan arkadaşlarla iyi kafa buluyorum
  • dizel kullandığımda benzinli araçlar hakkın söylediğim bütün kötü laflarımı geri alıyorum, taki benzinli araca geçtiğim zaman. Benzinin tadı daha güzel pahallı olduğu için olsa gerek
  • dizel kullandığımda benzinli araçlar hakkın söylediğim bütün kötü laflarımı geri alıyorum, taki benzinli araca geçtiğim zaman. Benzinin tadı daha güzel pahallı olduğu için olsa gerek
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.