Şimdi Ara

Dizel'i Seviyorum Çünkü; (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
315
Cevap
2
Favori
8.749
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: immortal_plt
    grafikte görüldüğü gibi benzinli araçlar da NOx emisyonu yaratıyorlar. ve yine grafikte görüldüğü gibi yakıt sarfiyatı arttıkça emisyon salınımı da artıyor. benzinli araçların km başına yakıt tüketimi daha yüksek olduğu için emisyon değerleride buna göre artıyor.

     Dizel'i Seviyorum Çünkü;


    Hocam bu tablo tamamen yanlış, eğer bilimsel bir makalede falan yayınlanıyorsa, linkini verin hemen şikayet edeyim ilgili kurumlara ve düzeltilmesini sağlayayım. Tamamen asılsız ve yanlış bilgiler içerdiği için yanlış yönlendirme suçu işliyor.

    Tablo doğru. Tablonun sol tarafı bugün şartlarında geçersiz, çünkü artık tüm motorlarda emisyon önlemleri alınmıştır. Sağ taraftaki tablo kabul edilendir, doğrudur. farkın sebebiyse ağırlıklı olarak özgül yakıt tüketimidir. Siz hangi bilgiye dayanarak yanlış olduğunu savunuyorsunuz.


    European car makers regard diesel as a strong force in the foreseeable future. Compare with petrol, diesel engines inherently use less fuel and therefore emit less greenhouse gas, CO2. NOx and CO level are also lower.

    Avrupalı otomobil üreticileri dizel motorların yakın gelecekte daha geçerli olacağını öngörüyorlar. Benzinliyle karşılaştırıldığında yapısı gereği daha az yakıt kullanıyorlar be bundan dolayı daha az sera gazı, CO2 emisyonu sağlıyorlar. NOx ve CO seviyeleri de daha düşük..

    http://www.autozine.org/technical_school/engine/diesel.htm





    Eğer ilgili kurumlara bildirme ve yanlış yönlendirmeleri durdurma şansınız varsa, forum genelinde ve internet sitelerinde satılan, yakıt düşürdüğü iddia edilen yalan yanlış cihazları, çamaşır yıkama toplarını, sözde elektrik tasarruf cihazlarını bildirin.




  • Bana traktörü hatırlatıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    quote:

    Orijinalden alıntı: aob_hatay

    quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    Elbetteki titiz bir araştırma neticesinde karar verip alan insanlar da var; ancak bazen de karşımdaki insanı daha çok tanımadan dahi, bunu kafası bu kadar çalışıyormuş dememi sağladığı için seviyorum.Turnusol kağıdı görevi görüyor.

    Bilinçsiz ve parayı kolay kazanan tipler ve genelde de eğitim seviyeleri düşük.

    Yıllık 15.oookm yapıyor ve aynı donanım seviyesinde 10.000TL'ye yakın fark veriyor.


    Tek bildiği ise dizel az yakıyor.

    Litre olmuş 4 TL, soğuk havalarda benzinli kadar yakıyor ş.içinde; bunlardan bi haber adam...

    bak güzel arkadaşım bizim toplum gruplaşmayı ve anında diğer gruba düşman duygular beslemeyi çok iyi beceriyor
    ne demek mi istiyorum?
    benzin-dizel tercihli kullanıcı grupları
    benzinli motoru tercih eden grubun dizel tercih eden gruba karşı daha agresif olduğunu görüyorum
    sizlerin herhalde dizel tercih eden adamları sizlerden daha mantıklı tercih yaptığını düşünmenizden kaynaklanıyor galiba.yani benzinli alan adam saf mantıksız dizel alan araştıran mantıklı adam gibi mi algılanıyor acaba bu yüzden mi bu öfkeli bakış açısı?
    bizler özellikle karşı grubun değer kriterlerini olumsuz yönde çok abartmasını seviyoruz
    mesela mı?
    litresi olmuş 4 tl lafınız ve aradaki fark 10.000 tl lafınız
    birincisi mazot(eurodizel) 3,80 civarlarında benzin ise 4,2-4,3 civarlarında ben bildim bileli 50 kuruşluk fark hep korundu
    ikincisi ben mesela aynıa aracın dizelini seçtiğim için 5.000 tl fark ödedim
    ben bu araca 5 yılda 50.000 km yaptırsam (ki daha fazla yapan daha çok olacaktır ben klasik yılda 6-7 defa uzun yol yaptım diyelim) ortalama 6 litre yaktım diyelim (daha az yakan çıkacaktır) 50.000 km içinde 500 defa 100 km yapacağım demektir araba her 100 km de ortalama 6 lt yakacak ise 500 defa 6 lt tüketilecektir
    kısa hesap 500x6=3000 lt (5 yılda) 3000x3,82=11.400 tl yakıt parası
    aynı hesabı benzin için yapalım
    ortalama için 8 lt alıyorum (daha yükseğide çıkabilir ancak biz 8 diyelim şehir dışıda olacak elbette)
    500x8=4000 lt yakıt demektir.4000x4,25=17.000 tl

    yanii
    aynı km yi dizel motorla alırsan 11.400 tl yakıt parası ödersin benzinli alırsan 17.000 tl ödersin
    kesinlikle dizeli seçen mantıklıdır demek istemedim yanlış anlama ancak benzinli araç ile dizel araç araındaki o fiyat farkı 5 yıl içinde yok olup gidiyor.satarkende henüz 50.000 km olan bir dizel aracın satılması çok kolay olacaktır ve aynı aracın benzinli olanında fiyatı yüksek satılacaktır.
    uzun lafın kısası
    herkes kendi ihtiyacına göre motor tercihini yapıyor
    mesela yılda 10.000 km katedilmeyecek ise dizel çokta mantıklı durmuyor e doğal olarak az yol yapan bir arkadaşımız elbette en mantıklı tercih olan benzinliyi tercih edecektir
    umarım sıkmamış ve kalp kırmamışımdır

    Birincisi, benim yorumumu iyi okumanızda ya da algı da bir eksiklik olmuş.

    quote:



    Elbetteki titiz bir araştırma neticesinde karar verip alan insanlar da var; ancak bazen de karşımdaki insanı daha çok tanımadan dahi, bunu kafası bu kadar çalışıyormuş dememi sağladığı için seviyorum.



    Bu cümleden nasıl bir "öfke" çıkardınız orası sizin niyetinizle alakalı.

    Şimdi siz direk olarak kendinizi bilinçsiz tüketici sınıfına koyup cevap verme ihtiyacı hissetmişsiniz.

    Beni sizin 5.oooTL'lik farkınız hiç ilgilendirmez ve yazarken ne demişim aynı donanım seviyesi için 10.oooTL.

    Böyle araçlar var mı?

    Evet var.Misal Golf 6 1.6 dizel 50.000TL, 1.6 benzinli 37000TL.

    E şimdi burda neyin matematiğinden bahsedebiliriz ?

    130.ooo km yapması lazım aradaki parayı çıkarması için.

    E adam 10.000km biniliyor ise, bu 13 yıl yapar.

    Aradaki 13.000TL ye altın alan bir kişinin jazancı ne olur peki bü sürede ? :))

    Onun için cevabımı iyi okursanız anlattıklarımın mantıklı olduğunu görürsünüz.


    ben sizin turnusol kağıdı benzetiminizden ve "Bilinçsiz ve parayı kolay kazanan tipler ve genelde de eğitim seviyeleri düşük" laflarınızdan dolayı dizel tercih edenlere "öfke" duyduğunuzu düşündüm.yanıldığıma çok sevindim
    aradaki 10.000 tl fark için o zaman golf örneğini vermeliydiniz bence çünkü benim de aldığım araçta olduğu gibi birçok dizel aynı donanımdaki araçlar arasında 10.000 kadar fark yok
    resmi sitelerinin fiyat listelerine baktığımda aynı donanım ve yakın motorlar benzinli-dizel arasında 5.000-6000 civarı farklar var
    ancak iş golf e gelince doğuş resmen saçmalamış
    arada gerçekten bırakın 10.000 i 13 bin gibi fiyat farkı var e ama burada da "mantık" yok zaten
    artı ben direk sizi değil genel anlamda benzinli ve dizel araç seçenler arasındaki öfkeli çatışmaları kastetmiştim
    "yakında dizelde olur 4.5 tl ee noldu şimdi dizelciler??" şeklinde yazan benzinli motor seçen arkadaşlar var epey onları baz alarak öyle yazdım
    ortalama bir vatandaşın alacağı c sınıfı araçların benzin-dizel farkı 10.000 bulmuyor.bulursada zaten alacak olan kişi ona yönelmiyor
    bana ne sizin aldığınız aracın 5.000 tl farkından diyorsunda ben sınıfında en çok satan mpv dizel araç almışım ve benzinlisi ile arasındaki farkı söyledim sana sen bunu kıstas almıyorsunda neyi kıstas alarak bu kdar iddialı konuşuyorsun anlamadım
    senin kıstasın golf ise örneğini de golf e göre verseydin o zaman




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: immortal_plt
    grafikte görüldüğü gibi benzinli araçlar da NOx emisyonu yaratıyorlar. ve yine grafikte görüldüğü gibi yakıt sarfiyatı arttıkça emisyon salınımı da artıyor. benzinli araçların km başına yakıt tüketimi daha yüksek olduğu için emisyon değerleride buna göre artıyor.

     Dizel'i Seviyorum Çünkü;


    Hocam bu tablo tamamen yanlış, eğer bilimsel bir makalede falan yayınlanıyorsa, linkini verin hemen şikayet edeyim ilgili kurumlara ve düzeltilmesini sağlayayım. Tamamen asılsız ve yanlış bilgiler içerdiği için yanlış yönlendirme suçu işliyor.

    tablo doğru




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aob_hatay

    quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    quote:

    Orijinalden alıntı: aob_hatay

    quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    X

    X



    ben sizin turnusol kağıdı benzetiminizden ve "Bilinçsiz ve parayı kolay kazanan tipler ve genelde de eğitim seviyeleri düşük" laflarınızdan dolayı dizel tercih edenlere "öfke" duyduğunuzu düşündüm.yanıldığıma çok sevindim
    aradaki 10.000 tl fark için o zaman golf örneğini vermeliydiniz bence çünkü benim de aldığım araçta olduğu gibi birçok dizel aynı donanımdaki araçlar arasında 10.000 kadar fark yok
    resmi sitelerinin fiyat listelerine baktığımda aynı donanım ve yakın motorlar benzinli-dizel arasında 5.000-6000 civarı farklar var
    ancak iş golf e gelince doğuş resmen saçmalamış
    arada gerçekten bırakın 10.000 i 13 bin gibi fiyat farkı var e ama burada da "mantık" yok zaten
    artı ben direk sizi değil genel anlamda benzinli ve dizel araç seçenler arasındaki öfkeli çatışmaları kastetmiştim
    "yakında dizelde olur 4.5 tl ee noldu şimdi dizelciler??" şeklinde yazan benzinli motor seçen arkadaşlar var epey onları baz alarak öyle yazdım
    ortalama bir vatandaşın alacağı c sınıfı araçların benzin-dizel farkı 10.000 bulmuyor.bulursada zaten alacak olan kişi ona yönelmiyor
    bana ne sizin aldığınız aracın 5.000 tl farkından diyorsunda ben sınıfında en çok satan mpv dizel araç almışım ve benzinlisi ile arasındaki farkı söyledim sana sen bunu kıstas almıyorsunda neyi kıstas alarak bu kdar iddialı konuşuyorsun anlamadım
    senin kıstasın golf ise örneğini de golf e göre verseydin o zaman

    Golf ya da X önemli değil hocam o..

    Marka/Model ismi hiç önemli değil, ben burda bir şablon döktüm ortaya: 15.000km max. yapan ve yaklaşık 10.000TL fark verenler diye.. Bu verilere göre dizel mantıksız olay bu.

    Burdan gerekli çıkarımı yapmak için Golf mü yazmam gerek ?

    O yorumun için kalın yeri gördünüz değil mi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: yek_ka
    seviyorum çünkü ne kadar basarsam basayım imzamdaki arac 350 krştan yukarıya çıkmıyor 170+ hızlar çogunlukla :) Aynı hacimdeki benzinli ile basmaya kalksam 500 krştan aşagıya inmez :))
    Sevmiyorum çünkü. Traktör gibi sesi var
    Sevmiyorum çünkü gidiyor hissi veriyor olmasına ragmen yerimde saymam :)
    Doğa ve talep gereği kemiksiz et, dikensiz gül, soğansız kebap, kaymaksız yoğurt, kınasız düğün, namuslu siyasetçi, köpüksüz ayran, ağlamayan bebek, kuyruksuz yalan ve dürüst milletvekili olmayacağı için şarkı söylemeyen dizel de olmaz.

    Ama 1.9 TDI motorlu SEAT Toledo tam bir Massey-Ferguson iken şimdiki TDI'ler rahatsız edecek seviyede değil. 520D BMW'nin sessizliğine hayran oldum ama. Aracın içinde seyahat ederken zaten hiçbirşey işitmiyorsunuz, aracın dışında da bilinen dizellerden çok farklı.

    Mercedes-Benz'in CDI'si ise soprano Maria Callas gibi mübarek, sesi çizgili kadife mübarek!!!

    DIESEL... for successful living!

    Taner Bey umarım yanlış anlamazsınız. Tarzınızı seviyorum ancak tarzınızı korumak adına bazen Türkçeyi fazla zorladığınızı düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: yek_ka
    seviyorum çünkü ne kadar basarsam basayım imzamdaki arac 350 krştan yukarıya çıkmıyor 170+ hızlar çogunlukla :) Aynı hacimdeki benzinli ile basmaya kalksam 500 krştan aşagıya inmez :))
    Sevmiyorum çünkü. Traktör gibi sesi var
    Sevmiyorum çünkü gidiyor hissi veriyor olmasına ragmen yerimde saymam :)
    Doğa ve talep gereği kemiksiz et, dikensiz gül, soğansız kebap, kaymaksız yoğurt, kınasız düğün, namuslu siyasetçi, köpüksüz ayran, ağlamayan bebek, kuyruksuz yalan ve dürüst milletvekili olmayacağı için şarkı söylemeyen dizel de olmaz.

    Ama 1.9 TDI motorlu SEAT Toledo tam bir Massey-Ferguson iken şimdiki TDI'ler rahatsız edecek seviyede değil. 520D BMW'nin sessizliğine hayran oldum ama. Aracın içinde seyahat ederken zaten hiçbirşey işitmiyorsunuz, aracın dışında da bilinen dizellerden çok farklı.

    Mercedes-Benz'in CDI'si ise soprano Maria Callas gibi mübarek, sesi çizgili kadife mübarek!!!

    DIESEL... for successful living!

    Mercedes`ten cikan ses benide cok sasirtmisti. Sessiz dizel motor yapmak cok fazla bir maliyet mi gerektiriyor?




  • sevgili onder46 verdiğin örnekte gayet haklısın
    insanımız dizeli ekonomik olduğu için tercih ediyor
    burada tabi yıl içinde tahmini yapılacak olan km ve benzinli-dizel arasındaki fiyat farkı göz önünde bulunduruluyor
    golf örneğinde neresinden baksanız mantıksızlık var zaten arada neredeyse 13.000 tl gibi bir fiyat farkı var benimde sizinde yaptığımız hesaplara göre o farkı en az 10 senede çıkarabiliyor
    bu tercih mantıklı değil elbette
    ancak genelde 5-6 bin fark var ve yıl içinde ş.dışı yapılacaksa 5 yıl içinde o fark kapanıyor satılırkenki benzinli arasındaki satış farkıda kar gibi bişey oluyor
    ancak dediğiniz örnekteki o fark gerçekten çok çok fazla ve tercih sebebi ne olmalı o araç için merak ediyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aob_hatay

    sevgili onder46 verdiğin örnekte gayet haklısın
    insanımız dizeli ekonomik olduğu için tercih ediyor
    burada tabi yıl içinde tahmini yapılacak olan km ve benzinli-dizel arasındaki fiyat farkı göz önünde bulunduruluyor
    golf örneğinde neresinden baksanız mantıksızlık var zaten arada neredeyse 13.000 tl gibi bir fiyat farkı var benimde sizinde yaptığımız hesaplara göre o farkı en az 10 senede çıkarabiliyor
    bu tercih mantıklı değil elbette
    ancak genelde 5-6 bin fark var ve yıl içinde ş.dışı yapılacaksa 5 yıl içinde o fark kapanıyor satılırkenki benzinli arasındaki satış farkıda kar gibi bişey oluyor
    ancak dediğiniz örnekteki o fark gerçekten çok çok fazla ve tercih sebebi ne olmalı o araç için merak ediyorum





  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Hocam bu tablo tamamen yanlış, eğer bilimsel bir makalede falan yayınlanıyorsa, linkini verin hemen şikayet edeyim ilgili kurumlara ve düzeltilmesini sağlayayım. Tamamen asılsız ve yanlış bilgiler içerdiği için yanlış yönlendirme suçu işliyor.

    Tablo doğru. Tablonun sol tarafı bugün şartlarında geçersiz, çünkü artık tüm motorlarda emisyon önlemleri alınmıştır. Sağ taraftaki tablo kabul edilendir, doğrudur. farkın sebebiyse ağırlıklı olarak özgül yakıt tüketimidir. Siz hangi bilgiye dayanarak yanlış olduğunu savunuyorsunuz.


    European car makers regard diesel as a strong force in the foreseeable future. Compare with petrol, diesel engines inherently use less fuel and therefore emit less greenhouse gas, CO2. NOx and CO level are also lower.

    Avrupalı otomobil üreticileri dizel motorların yakın gelecekte daha geçerli olacağını öngörüyorlar. Benzinliyle karşılaştırıldığında yapısı gereği daha az yakıt kullanıyorlar be bundan dolayı daha az sera gazı, CO2 emisyonu sağlıyorlar. NOx ve CO seviyeleri de daha düşük..

    http://www.autozine.org/technical_school/engine/diesel.htm





    Eğer ilgili kurumlara bildirme ve yanlış yönlendirmeleri durdurma şansınız varsa, forum genelinde ve internet sitelerinde satılan, yakıt düşürdüğü iddia edilen yalan yanlış cihazları, çamaşır yıkama toplarını, sözde elektrik tasarruf cihazlarını bildirin.

    Hocam uzakta araştırma yapmanıza gerek yok, linkini verdiğim konuya bir göz gezdirirseniz bilgi sahibi olabilirsiniz.

    http://forum.donanimhaber.com/m_54590967/mpage_1//tm.htm

    Anladığım kadarıyla yabancı dil bilginizde var. Detaylı bilgi için, kolaylıkla araştırıp hangi yakıt türünün ne tür içerikleri bulunduğunu ve emisyonları olduğunu, hangi yakıt türünün daha zararlı olduğunu öğrenebilirsiniz.

    Tablonun asıl yanlış olan kısmı sağ tarafı zaten. Ayrıca bırakın diğer emisyon oranlarının az veya fazla olmasını, doğayı esas zehirleyen kanserojen maddeler dizel yakıt içeriğindeki partikül maddelerdir.

    Özgül yakıt tüketimi değerinden bahsetmişsiniz lakin her halükarda dizel araçlarla yapılan fazla km değerlerinin bu avantajı yok ettiğinden bahsetmemişsiniz.

    Sırf dizel motorlu araç kullanılıyor diye bu durumun savunmasının yapılması çok yanlıştır bana göre.

    Eğer ilgili kurumlara bildirme ve yanlış yönlendirmeleri durdurma şansınız varsa, forum genelinde ve internet sitelerinde satılan, yakıt düşürdüğü iddia edilen yalan yanlış cihazları, çamaşır yıkama toplarını, sözde elektrik tasarruf cihazlarını bildirin.

    Hep duyarlı bir vatandaş olmaya çalıştım, çevresini rahatsız edenleri, araba kullanırken içki içenleri, trafik kurallarına uymayanları, belediye çalışmalarındaki eksiklikleri vb. birçok şeye koyduğum tepki gibi bilimsel yanlışları da görmezlikten gelemiyorum şahsen.

    Sizin bahsettiğiniz şeyler bireysel kullanıma yönelik ürünlerdir ve geneli bağlamaz. Yani çamaşır yıkama topunu satın almak ya da elektrik tasarruf cihazlarını satın almak bireyseldir. Çünkü bunlar bilimsel ortamda doğruluğu kanıtlanmış ve topluma doğruluğu belirtilmiş ifadeler değildir. Konu ile ilgili kurumlar tarafından doğruluğunu kanıtlar biçimde belgeler yayımlanmamıştır. Bu duruma müdahale etme şansınız pek bulunmaz ne yazık ki. Bununla beraber obitet gibi yayımları doğru kabul edilen toplulukların yayımlanmış olan bildirilerinde, dizel yakıt çevreyi daha az kirletir, yok daha zararsızdır şeklinde ifadeler veya bunu destekler haldeki çizelgeler toplumsal bilince etki eder ve yönlendirir. Dolayısıyla bu tür bildirimlerde varolan yanlışlıkları farkettikten sonra ilgili yerlere bildirmek hepimizin sosyal görevi iken, falanca yakıt tüketimi düşürücü maddenin etkisinin doğruluğunu araştırmak satın almayı düşünenlerin bireysel görevidir.




  • Başka başlıklar altında yazmış olduğum birkaç açıklamayı burada da paylaşmak istedim.

    """Bir aracın çevreye olan etkisini sadece emisyon sonuçlarına bakıp değerlendirmek yanlış olur çünkü her ne kadar dizel motorlarda CO2, HC gaz değerleri düşük olsa da, SO2 ve NOx gaz değerleri fazladır, dizel motorlardan çıkıp doğal ortamdaki canlılar tarafından kolayca emilimi gerçekleştirilebilen kanserojen ve gen mutasyonlarına sebep olabilen katı partiküller doğaya salınmaktadır. Bu sebeple Avrupa ülkeleri Dizel Partikül Filtreli motorların üretimini zorunlu hale getirmektedir. Benzinli araçların en büyük çevre kirletici etmeni olan kurşun artık yakıtların ihtivasında bulunmadığı için eskiye nazaran daha az çevre kirletici etkiye sahiptir. Açıkçası katı olsun, fosil olsun, gaz olsun tüm yakıtların yanması sonucunda açığa çıkan gazlar çevreye zararlıdır. Dolayısıyla az kirleten değil hiç kirletmeyen çözümler bulunması gerekir bana göre. Ha 100 yıl ha 500 yıl değişen birşey yok, Dünya'da yaşamın devamlılığı amaçlanıyorsa çevresel etki olmamalıdır."""

    """Egzos gazındaki en önemli çevre kirletici etmenler olan partikül maddeler (tamamen kanserojen / dizellerde oluşuyor) ve azot oksitler (zehirli / dizelin emisyonu benzinliden 7 kat fazla) dizel motorlar tarafından daha yoğun şekilde üretilerek sürekli olarak atmosfer gazlarına karışıyor. Otomotiv markaları partikül madde oluşumunu dizel partikül filtresi ile indirgemeye çalışıyorlar ama azot oksitler konusunda hala ciddi sıkıntılar bulunmaktadır."""




  • Arabayı çok sakin kullanan biri olarak turbo dizel diyorum

    Bazen coşmak istediğimde ivmelenme sadece 1000 devir sürse de bu yetiyor bana. Zaten bassanda nereye gitçen 500 metrede bir trafik lambası var.
  • dizel gibisi yok be.
  • Partiküller zararlıdır diyorsunuz, tabiki zararlı.
    Bunun zararını azaltmak için Avrupada partikül filtresi dizel motorlar için zorunlu kılındı diyorsunuz. Tamam, partikül filtresiz araç artık neredeyse kalmadı.


    Dünya şu anda CO2 üretimini azaltmak için uğraşıyor. Neden, çünkü küresel ısınma yüzünden gerçekleşen iklim değişikliklerinin milyonlarca insanı etkileyeceğini, aç bırakacağını , yok edeceğini düşünüyor.

    Benzinli araçlar dizellerden 2-3 kat fazla CO2 üretiyor. Dünyanın dizel çevreci derken günümüz için odaklandığı nokta bu. Öncelikle bunu belirtmek lazım.
    Euro5 emisyon normlarını araştırırsanız bu farkı görebilirsiniz. Dizel motorların verimleri nedeniyle birim zamanda daha çok iş yapmayı sağladıkları da bilinen bir gerçektir. Ve bu da benzinliye göre CO2 salınımını daha da azaltıyor.

    Bunun için Avrupada dizel motor satışları teşvik ediliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Passenger

    Tork zaten halkımızca bilinen "çekiş gücü"dür. Çoğu arkadaş bunu süratla karıştırıyor.
    Dolmuşlara bindiğinizde ayaktaysanız, araç hareket ettiğinde düşecek gibi olursunuz. Bunun nedeni dolmuş gibi yük taşıma maksatlı kullanılan araçlardaki çok yüksek torktur. Aracı bir şey aniden çeker gibi olur. Yüksek ağırlıklarda dahi etkilenmemesi için kullanılır tork. Dolmuş hınca hınç dolu olsa da o etkiyi yapar.

    Bu konuda minibüs şoförlerinin de katkısı çok büyük.

    Ayip olmuyor mu biraz Haluk Abi ?

    Not:unutulduysa eger L300 var bende



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Evomania -- 10 Şubat 2012; 12:47:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    torkuna aldanıp uçuyorum sanan özellikle 1.3 multijet hafif ticariler ile dalga geçer gibi geçmek hoşuma gidiyor.

    imzanızı gördükten snra düşündümki siz gerçekten saçmalamışsınız. torkuna aldanp uçuyorm sanmakta ne demek ? tork bandını buldurduğun zaman ivmelenme oluyor işte araçta. bunda bu kadar büyütülecek ne var. ayrıca sizin aracınızdada aynı konu var. 1.4 turbo motorunda 1.3 dizel motordan aşşağı kalır bi yanı yok. sizde torkuna aldanp gidiyor sanıyosunuz. yoksa 1.4 motorun turbosuz torksuz bi şeklde gidebileceğinimi sanıyosunuz ? illa benzinli araç kullanıpta kendinize maddi yönden zarar veriyosunuz bunun acısını , dizel kullanıcılarından çıkarmakta ne ? bi dahaki sefere bilinçsizce mesaj yazmayın. mesajınızı yazarken önce bi düşünün.




  • sesten şikayet edenleri anlamıyorum eski modellerde tamam ama yeni dizellerin çalıştığını bile anlamıyorsun bende ford ka babamda 2011 caddy TDI var dizel araba ama o kadar sessiz çalışıyor ki bazen ışıklarda araba stop ediyor zannediyorum ayrıca hızlanmalarda çok seri ticariden beklenmeyecek performansı var uzun yola çıktığımda bi çok benzinliyi tokalamakta haz veriyor bana
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acceleration

    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    torkuna aldanıp uçuyorum sanan özellikle 1.3 multijet hafif ticariler ile dalga geçer gibi geçmek hoşuma gidiyor.

    imzanızı gördükten snra düşündümki siz gerçekten saçmalamışsınız. torkuna aldanp uçuyorm sanmakta ne demek ? tork bandını buldurduğun zaman ivmelenme oluyor işte araçta. bunda bu kadar büyütülecek ne var. ayrıca sizin aracınızdada aynı konu var. 1.4 turbo motorunda 1.3 dizel motordan aşşağı kalır bi yanı yok. sizde torkuna aldanp gidiyor sanıyosunuz. yoksa 1.4 motorun turbosuz torksuz bi şeklde gidebileceğinimi sanıyosunuz ? illa benzinli araç kullanıpta kendinize maddi yönden zarar veriyosunuz bunun acısını , dizel kullanıcılarından çıkarmakta ne ? bi dahaki sefere bilinçsizce mesaj yazmayın. mesajınızı yazarken önce bi düşünün.

    Şimdi astra ile insignia nın torku 200 diye aynı performansı mı veriyor? Bu kadar amatör olma devir sayısı arttıkça araç max. hp ye yaklaşır ve o fark çok iyi açılır ben astrayı da kullandım inan insigniaya geçip bir tur at, birde h kasa astra kullan önce bu yazına güler sonra utanırsın. Torku aynı olmayan atmosferik benzinli bir araç nasıl oluyorda torku yüksek insigniayı geçiyor o zaman? Devir sayısı artınca piyasa karışır.
    Bu arada atmosferik 1.4 motor bu araca intahar olur çünkü atmosferik 1.6 115 hp lik motordan çoğu kişi yokuşlarda şikayetciki 1.4 motor pekte mantıklı değil.
    Benzinli araç kullanarak kısa zamanda kendime zarar veriyorum yoksa dizeline 18.000 tl fark verip dizelini alsaydım çokta mantıklı bir seçim olmazdı.

    Benim kimseden acı çıkarttığım yok sadece altında uçak yok, torkuna aldanıp makasa ya da sollamaya giriyor sonra karşıdan gelen birinin altına girerse şaşırmaması gerek.




  • Dizelin ekonomisi yine birilerinin zoruna gitmiş anlaşılan
  • BENZIN 4 LIFE
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.