Şimdi Ara

DİZEL Mİ BENZİNLİ Mİ BİLİM NE DİYOR (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
6
Favori
8.121
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist

    Güzel bir yazı... Yalnız traktör motorlarında turbo var mıdır gerçekten?... Bir de dizel motorların alternatif yakıtlarla çalışabildiği gibi benzinli motorların da ufak bir demontajla CNG yakıtıyla çalışabilmesi mümkündür diye biliyorum.

    Mevcut yasalara göre turbosuz diseller engelleniyor diye biliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Burada dizele gücünü veren asıl olay TURBO. Eğer turbo benzinli bir araç kullanırsak zaten dizel torkunu ve gücünü yakalıyoruz yakıt olarakta çok öenmli bir fark oluşmuyor. Benzinin yanma hızı yüksek olduğundan turbo benzinli bir araç çok daha seridir çok daha hızlı toparlar.
    TURBO ünitesi olmayan dizel bir motor katlanılır gibi değildir. Düşük devir ile çok güç gerektirecek ağır iş makinalarında Dizel dir ama iş otomobil ise Turbo Benzinlidir.

    Dizel otomobillerin benzinliden daha az kirlilik yarattığı doğru değildir. Herhalde burada kurşunlu benzin ile kıyaslanıyor. AB Dizel araçların daha az kullanılması için bir sürü düzenleme yapmaya çalışıyor. Dizel araçların doğrudan iklim değişimi üzerine etkisi olduğu, kan kanseri ve akciğer kanserine yatkınlığı olan kişilerde bunu tetiklediğine dair bir çok bilimsel çalışma vardır.




    Hayır canım eski turbosuzlar da benzinliden daha kuvvetli haldeydi hatta daha kararlı bir çalışırlardı arabamın eski motorundan bilirim. Turbolu benzinliler atmosferikler kadar keyifli değiller




  • clio 1.2 16 v C kullanıcısına yanıt
    Aracın genel durumu iyi ise Lpg daha iyi bir çözüm olabilir. İyi bir sistem ve iyi bir usta ile Lpg de güzel bir çözümdür. Yedi yıl çok memnun olarak Brc sıralı sistem Lpg li araç kullandıktan sonra dizele geçtim. Berlingo diyince yazlık komşumuzun kapalı kasa ince tekerli 97 model Berlingo'su geliyor gözümün önüne nedense Yenileri daha güzel tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FlyingUnderpants

    Eline saglik cok guzel bir yazi ve akabinde cok kaliteli cevaplar veriyorsun.

    Yazdiklarina katiliyorim cunku zaten bilimsel cizgiden uzaklasmadan konusuyorsun ancak ulkemiz sartlarinda dizele 10,000tl fazla verip, kirmizi isikta sol camim acikken yanimda dolmus mu var dizel arac mi ikilemini bana yasatan araba almam. Senede 10-15000km yol yaptigimi belirtmem lazim. Taksici veya yollarin fatihi olsaydim belki farkli dusunebilirdim ancak herkes kendi sartlarini iyice dusunup, tarttiktan sonra en dogru karari verir diye dusunuyorum. Misal, ben gibi.

    Çok güzel bir yorum. Ve motor seçiminizin kendi adınıza çok mantıklı olduğunu gösteriyor.

    "İlgisi yok" "Kendi bile anlamıyor" diyen yorumculara "Tamam benim yazımı okumayın ama kendi bildiklerinizden bu kadar emin olmayın" diyebilirim. Temel terminoloji mümkünse yabancı dilde kaynaklardan okunmalı, revizyonlar yapılmalı. Unutmayın her gün adınız kadar emin şekilde kullandığınız kelimelerin bazıları özgün dillerindeki kavramsal karşılıklarından çok uzak Türkçeye geçmişler. Mesela sempati gibi. Üzgünüm ama üniversitelerimizde dahi dilsel nedenlerden dolayı onlarca kavramsal yanılgı öğrencilere yanlış aktarılabiliyor.

    Yazılarım artık forumun ve iyi niyetle gelip okuyanların malıdır. İçerisinde savunmam gereken en ufak bir şahsi tezim yok. Onun için kişisel hücumlara da cevap verme gereği görmüyorum.

    Forumlara yazılanları "yazmış ama bir bakayım kesin yanlış vardır bulayım da ortaya çıkarayım, bir ayıp varsa onu benden daha iyi bulacak yoktur" saplantısı ile okumamak gerekir. Toplum olarak her zamandan daha çok bugünlerde yapıcı, nazik, anlayışlı ve bilgili hanımefendilere beyefendilere ihtiyacımız var.

    Eleştiri ve tenkit farklı şeylerdir. Eleştiri bu tür konularda hislerden uzak, teknik ve referanslı olmalıdır. Tenkit ise %100 hissi olduğu için acayip gereksiz ve istemediğimiz bir şeydir.

    Vesselam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARroWCoLT

    Aracın genel durumu iyi ise Lpg daha iyi bir çözüm olabilir. İyi bir sistem ve iyi bir usta ile Lpg de güzel bir çözümdür. Yedi yıl çok memnun olarak Brc sıralı sistem Lpg li araç kullandıktan sonra dizele geçtim. Berlingo diyince yazlık komşumuzun kapalı kasa ince tekerli 97 model Berlingo'su geliyor gözümün önüne nedense Yenileri daha güzel tabi.

    Araç b sınıfı clio olduğu için aile için ufak geliyor.hacimi genişletmek gerekiyor.tabi c sınıfı sedan benzinli bile 50 bine yok gibi.en azından geniş ve dizel güçlü motoru olan araç sadece ticari berlingo var benim için.benim bütçeme göre ama ticari oluşu extra fazladan 3 yıl vergi ve her yıl vize dışında bi götürüsü yok gibi.yada yine benzinli astra hb bakıcam.yılda 15000 km.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi clio 1.2 16 v -- 6 Ağustos 2013; 23:12:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berden

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan Göçer

    Orijinal motorla en uzun kullanılma rekorunu 900000 mil ile bir dizel motorlu araç elinde bulundurmaktadır.


    bu motor hangisidir?
    kim üretmiştir ve halen kullanılıyor mudur?

    duzeltelim de yanlis bilgi olmasin.

    1,688,496.7 yapmis bir honda var. (orjinal motor ile, turbolu hemde)

    http://automobiles.honda.com/mile-makers/story.aspx?Story=1353

    http://automobiles.honda.com/mile-makers/owner-stories.aspx?Sort=mileage%20level&Filter=Diamond

    @Gökhan Göçer




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    peki skstr orani 20 ise piston ici basinc 20 bardir.
    20 bara yakit gond icin 2000 bar kull niye?
    2000 bar delilik yahu.
    nasil bir pompa enj sistemi var ufacik otomobilde?
    zaten dizele karsiydim artik hayatta almam.

    Uzay mekiği teknolojisi mevcut değil dizel motorun içinde merak etmeyin.
    Benim aracım 18:1 sıkıştırma kullanıyor. Silindir içinde kaç bar basınç var hesaplamadım ancak püskürtme basıncı ne kadar fazla olursa yakıt o kadar atomize olarak enjektörlerden püskürtülür. Püskürtme ne kadar fazla toz olarak olursa silindir içinde homojen yayılır bunun avantajı daha az ses, daha az titreşim, daha az yakıt tüketimi (püskürtülen yakıtın daha fazlasının kullanımı), daha düzgün ve az aşınma, daha az emisyon v.s. v.s.
    Yani bu yüzden çok basınç var.

    ayrıca 2000 bar basıncı el kadar ufacık pompa yapıyor. Jet motorunun yapısı gibi birşey değil, el kadar rail pompası. Bu pompadan çıkan boru Common Rail kütüğüne gidip oradan enjektörlere dağılır. Basit, tamiri kolay, arıza teşhisi kolay, Sökmesi takması kolay v.s. v.s.




  • jehan J kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim bu Hondanın farkında değildim. Benim bahsettiğim 900000 millik rektifiyesiz sadece periyodik bakımlarla kullanılma rekoru bir Mercedes'e ait. Bir kitapta okuduğumu hatırlıyorum. Eve döndüğümde hangi kaynak olduğunu, argümanları ile paylaşayım.

    Bunun dışında da Guinness de iki araba var en yüksek milieage sahibi. 4 715 377 km ile bir tane 1966 Volvo P-1800S birinci. Ondan önce de bir 1976 Mercedes-Benz 240D 4 589 849 km devirmiş. Volvo iki kez rektifiye geçirmiş hala trafikte. 240D ise Mercedes müzesinde.
     DİZEL Mİ BENZİNLİ Mİ BİLİM NE DİYOR DİZEL Mİ BENZİNLİ Mİ BİLİM NE DİYOR




  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Du Hast Dostum,

    Du Hast Mich. Aynı fikirdeyim (ich bin damit einverstanden)
  • Onu bunu boşverin; benim bundan sonraki aracım elektrikli olacak Bir iki seneye kalmaz batarya şarj menzil sorunu çözülür.
  • Yazıyı çok beğendim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel kamyon yakıtı değil miydi yüksek torktan dolayı.Ne zaman otomobillerde kullanılmaya başlandı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARroWCoLT

    Aracın genel durumu iyi ise Lpg daha iyi bir çözüm olabilir. İyi bir sistem ve iyi bir usta ile Lpg de güzel bir çözümdür. Yedi yıl çok memnun olarak Brc sıralı sistem Lpg li araç kullandıktan sonra dizele geçtim. Berlingo diyince yazlık komşumuzun kapalı kasa ince tekerli 97 model Berlingo'su geliyor gözümün önüne nedense Yenileri daha güzel tabi.

    7 yıl tüplü kullanmışsınız ve çok memnun kalmışsınız,, o zaman niye tüple devam etmediniz dizele geçtiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dionysos_07 -- 7 Ağustos 2013; 7:32:15 >
  • ozet. varmi suan okuyamam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam,
    Şu denyo forumdaki laf kalabalıkları arasında elle tutulur, ender yazılardan biriydi teşekkürler.
    Millet birbirine "pipi" gösterme yarışında; anlamadığım partnerleri memnun değil de o yüzden mi karşılıklı atışıyorlar?
    Neyse, elinize sağlık...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    quote:

    Orijinalden alıntı: ARroWCoLT

    Aracın genel durumu iyi ise Lpg daha iyi bir çözüm olabilir. İyi bir sistem ve iyi bir usta ile Lpg de güzel bir çözümdür. Yedi yıl çok memnun olarak Brc sıralı sistem Lpg li araç kullandıktan sonra dizele geçtim. Berlingo diyince yazlık komşumuzun kapalı kasa ince tekerli 97 model Berlingo'su geliyor gözümün önüne nedense Yenileri daha güzel tabi.

    7 yıl tüplü kullanmışsınız ve çok memnun kalmışsınız,, o zaman niye tüple devam etmediniz dizele geçtiniz?

    Megane Sport Tourer ın sıfır olarak benzinli modeli olmadığı için, gerçi bundanda çok memnunum, uzun yolda yüksek hızlarda devir daha düşük olduğu için çok sessiz.




  • @Gökhan Göçer son zamanlarda gördüğüm (nadir) güzel paylaşım için teşekkürler.
  • Dizel her türlü daha iyi zaten, çok güzel bir yazı olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ermanka26 kullanıcısına yanıt
    tesekkurler, güzel bilgilendirme
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan Göçer

    Dostlar bir süredir ülkemizde dizel – benzinli motor karşılaştırması çok sık yapılıyor. Bir motor meraklısı olarak acizane bildiklerimizden bir yazı kaleme alalım, başlık açarak malumu ilan edelim hem dostlar gelsinler görüş eklesinler istifade edeyim.
    Sabırla yazıyorum size de okurken sabır diliyorum.

    Dizel motorların serüveni esasen benzinli motorlarla başlar. August Otto 1876 yılında benzinli motorun patentini aldı. Bu icat “Otto Döngüsü” olarak da bilinen dört zamanlı içten yanmalı motor prensipleri üzerine çalışan bugünkü araçlarımızın esasını teşkil eder. 1878’de de Almanya’da yola “buharlı motor benzinli motora karşı” çalışmasını yaparak çıkan Rudolf Dizel daha verimli bir motor yapma hırsı ile 1892’de dizel motorun patentini aldı.
    Eğer dizel motorlar daha verimli ise neden dizel motorları daha sık kullanmayalım ki sorusu yıllardır gündemdedir. Ağır vasıtaların dizel motorlar ile teçhiz edilmesini yalnızca motorin fiyatlarına bağlamak tekniği göz ardı etmektir. Evet dizel motorlar daha “verimlidirler”.

    Teoride dizel motorlar ile benzinli motorlar benzerdirler. Her ikisi de akaryakıtta mevcut olan kimyasal enerjiyi mekanik enerjiye dönüştürür. Dikkat buyurun “akaryakıtlardaki kimyasal enerji” diyeceksek eğer dizel – benzinli kıyaslamamızda sadece motor bloğuna bakıp ahkam kesmemiz son derece hatalı olur. Bir kere önce her ikisi de petrol türevi olan ama aralarında kimyasal farklılıklar bulunan motorin ile benzinin kıyasını yapmamız icap eder. Dizel motor ile benzinli motorun arasındaki ana fark bununla başlar, ateşleme anında yakıta yaptıkları muamele ile devam eder. Kısaca benzinli motorda yakıt hava ile karıştırılır, pistonlarca sıkıştırılır, bujilerin kıvılcımları tarafından patlatılır. Dizel motorda ise ilk önce hava sıkıştırılır sonra da yakıt püskürtülür. Hava sıkıştığında ısındığı için yakıt patlar. Birkaç satır önce yakıtların arasındaki kimyasal farklılıkların mukayese edilmesinin öneminden dem vurmuştum; kaynamasın.

    Petrol doğada yeryağı (ham petrol) olarak bulunur. Yeryağı rafinerilerde işlendiğinde benzin, jet yakıtı, motorin, kerosen gibi birkaç farklı türde akaryakıt elde edilir. Motorin ve benzin farklı kokar. Motorin daha ağır ve yağlıdır. Motorin benzinden çok çok daha yavaş buharlaşır; kaynama noktası sudan bile yüksektir. Dünyanın farklı yerlerinde motorine “dizel yağı” denmektedir çünkü yağlı yapısı hissedilir seviyededir. Dizel yakıtı ağır olduğundan daha yavaş buharlaşır.

    Benzinden daha uzun karbon atomu zincirine sahiptir. Benzin tipik olarak C9H20 iken motorin C14H30 yapısındadır. Motorin benzine göre rafineride daha az damıtmayla elde edilir ki bu daha ucuz olmasını sağlar.
    Motorinin enerji yoğunluğu benzinden daha fazladır. Ortalama 4 lt motorin 155x10^6 (147000BTU) jul ihtiva ederken 4lt benzin 132x10^6 jul (125,000 BTU) içerir. Bu neden 4lt motorinin 4lt benzine göre daha fazla yol yaptığını açıklıyor. Dizel motorların “verimlilik” avantajlarını güç gereksinimleri yüksek kamyon, otobüs, tren, vinç, tarım araçları, acil durum araçları ve güç jeneratörleri gibi vasıtaların dizel olması kanıtlar. Dünyada taşınan yüklerin %94’ü dizel motorlara ihtiyaç duyar.

    Çevre açısından dizel motorlar benzinli motorlara göre çok daha az karbon monoksit, hidrokarbon ve karbondioksit salınımı yapar. Ancak nitrojen bileşikleri salınımı, bu asit yağmuruna sebep olur, benzinli motorlara göre daha yüksektir.
    Dizel motorların 1500-2000 rpm arasında üretebildikleri gücü benzinli motorlar 2500-3000rpm’de üretebilirler. Bu da verimlilik açısından önemlidir.

    Vesselam

    Bir çok benzinli motor 9:1 ila 11:1 arası sıkıştırma oranına sahipken, dizel motorlar 16:1 ila 20:1 sıkıştırma oranlarına sahiptir. Termodinamik yasalarına göre Sıkıştırma oranı ne kadar yüksek olursa verimlilik de o kadar yüksek olur. Maalesef yüksek sıkıştırma oranları aynı zamanda motorun iç aksamının daha yüksek bir stresle baş etmesi anlamına geliyor. Böylece dizel motorların tüm parçaları daha yüksek olan bu strese dayanması için daha güçlü maddelerle ve tasarımlarla imal ediliyor..

    Dizel motorlar daha fazla güç üretsinler diye turboşarjlıdır. Turboşarj bir dizel motora gayet düz tork eğrisi ve daha yüksek güç verirken, maliyeti de arttırıyor. Turboşarj havayı ısıtır, ısıya dayanaklı malzemeden üretilmelidir: hava tekrardan motora beslenmeden önce ısındığı için soğutulmaya ihtiyacı vardır. Bu motorun bir intercooler'a ihtiyacı olması demektir.

    Bir diğer fark yaratan konu: modern dizel motorlar yüksek basınçlı enjektör sistemlerine sahiptirler. Bu sistemler "common rail" sistemleri olarak bilinirler ki yakıtı 1000 ve 2000 bar arasında pompalarlar. Bundan dolayı dizel motorlar ikinci bir yakıt pompasına ihtiyaç duyarlar.

    Yüksek sıkıştırma "verimlilik" için harikadır, diğer yandan yüksek sıkıştırma oranlarında patlama (yakıtın yanması) istenmeyen yan etkiler doğurur. Dizel motorlar nitrojen oksit NOx üretme eğilimindedirler. Tüm devletlerde NOx emisyonlarını sınırlandıran yasal düzenlemeler vardır. Bundan dolayı araba üreticileri egzoz son işlem sistemleri kullanarak bu emisyonları azaltma yoluna giderler. Sıradan bir üç yollu katalist kullanan benzinli motora kıyasla, dizel motor NOx emisyon azaltımı için ek katalise ihtiyaç duyar. Yanmamış dizel parçacıklarına karşı da partikül filtreleri eklerler.

    Sonuç olarak

    Dizel motorlar “verimlidirler”: birim yakıtla daha uzun yol giderler. Motorin bugün piyasada mevcut enerji yoğunluğu en yüksek akaryakıtlardandır. Dizellerin buji gibi kıvılcımlı ateşleme düzeneklerine ihtiyacı yoktur. Yüksek sıkıştırma oranlarına mukavemetli tasarlanmaları dizel motorları ağır koşullar için daha dayanaklı yapar. Yaygın görülen benzinli motorun daha uzun ömürlü olması yanılgısına rağmen dizel motorlar daha dayanıklıdırlar. Orijinal motorla en uzun kullanılma rekorunu 900000 mil ile bir dizel motorlu araç elinde bulundurmaktadır.

    Elektrikli bir ateşleme sistemine sahip olmayışı dizel motoru daha güvenilir yapmaktadır. Daha az rpm’lerde ihtiyaç duyulan gücü karşılayabilmesi ve malzeme kalitesinin yüksekliği de dizel motorların güvenilirliğini arttırmaktadır. Motorin kaydırıcılık özelliğine sahiptir; bu özelliği ile yağ filmi, segmanlar, silindir iççapı aşınmaları bakımından benzinden çok daha avantajlıdır. Rektefeye gerek kalmaksızın dizel motorların minimum 400000km yapması yaygın bir istatistiktir.
    Motorinin alev alabilirliği düşüktür, bu nedenle yangın riskini azaltır. ABD ordusu ve NATO sırf yangın riski daha düşük olduğu için mümkün olan her yerde sadece dizel motorlar kullanırlar.

    4LT’lik motorinin 155x10^6 (147000BTU) jullük enerji üstünlüğü (4lt benzin 132x10^6 jul (125,000 BTU)) artı dizel motorun 16:1 ila 20:1 lik sıkıştırma oranları (benzinlinin 9:1 ila 11:1) dünya çapında dizeli tartışmasız daha yaygın bir motor tipi yapıyor. Ayrıca kısa vadede bio bazlı yakıtlar petrol türevi yakıtlara alternatif olarak piyasaya sürülecekler, ve bu yakıtları ancak dizel motorlar yakabilecek. Global enerji politikaların değişkenliği riskine cevaben dizel motorlar doğal gaz, kaya gazı, alkol bazlı yakıtları da yakabilecek esnekliktedirler.

    İnşallah yazıma "150000'de turboyu eline alıp 3000TL harcayınca görürsün dizeli" diye höloooooğğğğ bodoslama yorum yapanlar olmaz. Zira 2 farklı araçta 150000km'yi devirip sattım, turbolarım da hep yerinde çalışıyordu elime hiç almadım. Düzenli bakım, tekniğe uygun kullanım, temiz yakıt ile dizel motorun hiç bir yerini elinize almazsınız. Öyle olsaydı çiftçilerin bir elinde traktör turbosu diğer elinde biçerdöverin ki geziyor olurlardı.


    öncelikle tebrik ederim güzel paylaşımın için. yine çöplüğe dönmeye başlamış güzelim konu herkes bilip bilmeden yorum yapmış bende yapayım yorumumu.
    bir kere konuyu Türkiye gerçekleri ile konuşmak lazım. dünyanın en pahalı yakıtını kullanıyorsan akaryakıta bakış açında ona göre olur.
    dizel araç sahibiyim turbosuz. ayrıca biyodizelciyiz %100
    aslında benzinli mi üstün dizel sorusu göreceli soru.
    a. bana göre dizel üstün çünkü kendi yakıtımı kendim yapabiliyorum şehirlerarasında km maliyetim 9-10 kr :)) kendi benzinini, lpg sini üreten varsa benzinliye geçelim hemen...
    b. dizel aracı özellikle akaryakıtta en güvenli araç olduğu için aldım. amanın yandı tutuştu patladı çatladı derdi yok.
    neden mi 1. olay benzinli arabada hareket halindeyken lpgden benzine geçişte araç alev aldı. ucuz kurtardık iyice tutuşmadan söndürdük.
    2. olay yine benzer durumda araç alev almadan farkettik.
    3. olay arkadaşımın başına geldi aracı satmadan önce lpg söktürüyor ve bir hafta sonra duran aracına arkadan kamyon çarparak arka koltukların ortaya kadar giriyor tam tabiri ile arabanın bagajını içine kadar gömüyor. şimdi soruyorum bu arkadaş lpgyi söktürmemiş olsa ne olacaktı. ister fabrika çıkışı olsun ister sonradan takma en iyi araçta en iyi sistemde bile böyle bir kazada lpg takılı ise öldün demektir.
    4. yanan lpgli haber görmeye alıştık. daha yazmaya gerek yok işte herkes biliyor benzinli araca binmek para ister, lpg taktırıp canından vazgeçip ekonomi yapacaksın. kapalı yere parkedemeyeceksin, araç çekişten düşecek, lpg takacaksan benzinli araç almanın alemi nedir sana sunulandan vazgeçiyorsun zaten. ben kalsın derim kardeşim aile babasıyız canımızı sokakta bulmadık, hararetle hala lpg savunanlara bu sözlerimde
    c. yeni nesil dizellerin benzinliler ile radaki farkı iyice kapattığı da bir gerçek.
    ekonomik olsun lpg diyorsan zaten verimlilik güç konfor gibi konulardan vazgeçmişsindir hala benzinli savunmanın mantığı nedir sen lpg ile boğuşurken dizel yol alıyor zaten.
    5. ister Türkiye ister başka ülkede ol binek araçla çok fazla km yapıyorsan, ticari aracın varsa, kamyon otobüsü v.s zaten saymıyorum dizele elin mahkum.

    ayrıca
    + dizelde doğalgazla çalışır kardeşim sadece benzinli doğalgazla çalışıyor zanneden arkadaşa duyurulur.
    + binek araç için kim ne derse desin her zaman ideali benzinlidir katılıyorum fakat benzin fiyatları böyle oldukça "dizel araba güzel araba"

    özetle "paran çoksa benzinliden, paran değerliyse dizelden, hem para çok hemde değerliyse elektrikliden şaşma."




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.