Şimdi Ara

DİZEL Mİ BENZİNLİ Mİ BİLİM NE DİYOR (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
6
Favori
8.149
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dostlar gelmişler güzel sözler söylemişler,

    "Güzel gören güzel düşünür güzel düşünen hayatından lezzet alır" düsturunun hükmettiği gibi güzel görüp güzel sözler söyleyen güzel gönüllere sağlık! Dostlar yazıyla ilgili beğenilerini ifade etmişler, teşekkür etmişler; hakkım olmayan teşekküre rica buyurarak edepsizlik etmek istemem. Çünkü yazılanlar hep teknik uzmanların okuyucularının istifadesine sunduğu kaynaklardan derilmiştir.

    Ne büyük insanlar var ki; ilim ihtisas tahsil etmişler; insanlığın hizmetine makineler icat etmişler. Eşsiz zekalarını bu işlere adayarak sayısız alanda işlerimizi kolaylaştırmışlar. İnsana hizmet eden makinelerin hepsi paha biçilmez ilhamların ruh üflediği, nadir dehaların cisme bürüdüğü birer bilim, sanat, medeniyet ve insanlık abidesidir. Hatta nimettirler; nimeti kutsal telakki edenlere.

    Dostlara acizane davetim: hangi makine olursa olsun, değerlendirmelerimizi şu hususlara dikkat ederek kendimize yakışır şekilde yapalım :

    1- O makine insanlığa hizmet ediyor: verdiği hizmete saygıyla
    2- Ona ilim ve ihtisas tahsil etmiş, önünde edeple durulası, eğitimli bir zeka sahibi insan emek vermiş. Emeğe ve emekçiye hürmetle.
    3- O makineye para vermiş kullanan dostlarımıza, vatandaşlarımıza, yoldaşlarımıza, insan kalbine hürmeten.
    4- Onu bizler icat edememişiz de başka bir memleketin evladı icat etmiş :üzerimizdeki en büyük hak sahibi: tapusu şehitlerin kanı ile mühürlü toprağından ekmek çıkarıp kursağımıza koyduğumuz ülkemizi o sahada o makineyi imal ve ihraç eden ülkeye muhtaç etmişiz onun mahcupluğu ile ar ederek.
    5- Eleştiri ile tenkit farklıdır. Eleştiri bilmekle ve katkıda bulunma arzusu ile, tenkit ise acizlik ve hasetlikle başlar.

    Dostlar sanayi inkılabı ile dünya uçmuş gitmiş, tapusu şehit kanı ile mühürlü topraklarından ekmek çıkarıp kursaklarımıza koyduğumuz aziz vatanımızın boynu bükük.. Ne olursunuz bilmiyorsak dahi bilenin kapısına gidip bilgiyi transfer etme noktasında ar etmeyelim. İcat edemiyorsak dahi, icat edilmiş ile ilgili mucidinin verdiği bilgileri iyi öğrenelim. Şimdi "know-how" diyorlar ya işte onu yapalım. Bir bilme, bilgiye saygı duyma, bildiğini aktarma medeniyetini kurarsak umulur ki çocuklarımız onun üzerine inkişaf edecek; icatların filizleneceği ve insan erdemlerinin kutlu olacağı bir medeniyet kurarlar.

    Bu iş her yerden başlayabilir. Tam da bu forumdan da başlayabilir. "Değişim" isteğini taşıyan tüm iyi kalplerin bulunduğu her saadet mecrasından başlayabilir.

    Dostlar bilmemenin edebi ile konu açar; ilim ve ihtisas sahibi uzman üstatlar gelir ışık saçar, mesele ile alakadar ve bilgi sahibi dostlar nezaket çerçevesinde tecrübe ve bilgi sunarlar, biz de heybemizi doldurur gideriz; doğru işler yaparız - yaptırırız. Ama ortalık ben gibi boş boğaza kalırsa bu üstatlar gelmez gelse bile söz söylemez, ben de biliyormuş gibi ortalığı velveleye vermeye devam ederim: dostların vakitleri de ziyan olmuş olur.

    Vesselam




  • 150000'de turboyu eline alıp 3000TL harcayınca görürsün dizeli höloooooğğğğ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    peki skstr orani 20 ise piston ici basinc 20 bardir.
    20 bara yakit gond icin 2000 bar kull niye?
    2000 bar delilik yahu.
    nasil bir pompa enj sistemi var ufacik otomobilde?
    zaten dizele karsiydim artik hayatta almam.

    sikistirma orani(efektif) 20 ise sikistirma sonu silindir basinci 60bardan daha yuksektir. tabi emmedeki mutlak basinci 1 atm olarak dusunursek.
  • ne okadarı 110 bin de turba ıvır zıvır yok ateşleme şu bu 50 yaşındayım Allah tan sakin kullanıyorumda 6 bin türk lirası masraf çıktı c4 gp.. bunun neresi kar be buralarda okuyup hefesle aldım ama kim sorarsa ona uzak dur derim.. hep lpg den yanayım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: öcüü..

    ne okadarı 110 bin de turba ıvır zıvır yok ateşleme şu bu 50 yaşındayım Allah tan sakin kullanıyorumda 6 bin türk lirası masraf çıktı c4 gp.. bunun neresi kar be buralarda okuyup hefesle aldım ama kim sorarsa ona uzak dur derim.. hep lpg den yanayım...

    Hocam 1.6 hdi sandık motor kaç lira? Yeni motor alsanız daha iyiymiş, siz dizelden daha çok serviszede olmuşsunuz sanki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARroWCoLT -- 7 Ağustos 2013; 18:33:14 >
  • bu seside birtek benzinden alırsın ama
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkans674

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan Göçer

    Dostlar bir süredir ülkemizde dizel – benzinli motor karşılaştırması çok sık yapılıyor. Bir motor meraklısı olarak acizane bildiklerimizden bir yazı kaleme alalım, başlık açarak malumu ilan edelim hem dostlar gelsinler görüş eklesinler istifade edeyim.
    Sabırla yazıyorum size de okurken sabır diliyorum.

    Dizel motorların serüveni esasen benzinli motorlarla başlar. August Otto 1876 yılında benzinli motorun patentini aldı. Bu icat “Otto Döngüsü” olarak da bilinen dört zamanlı içten yanmalı motor prensipleri üzerine çalışan bugünkü araçlarımızın esasını teşkil eder. 1878’de de Almanya’da yola “buharlı motor benzinli motora karşı” çalışmasını yaparak çıkan Rudolf Dizel daha verimli bir motor yapma hırsı ile 1892’de dizel motorun patentini aldı.
    Eğer dizel motorlar daha verimli ise neden dizel motorları daha sık kullanmayalım ki sorusu yıllardır gündemdedir. Ağır vasıtaların dizel motorlar ile teçhiz edilmesini yalnızca motorin fiyatlarına bağlamak tekniği göz ardı etmektir. Evet dizel motorlar daha “verimlidirler”.

    Teoride dizel motorlar ile benzinli motorlar benzerdirler. Her ikisi de akaryakıtta mevcut olan kimyasal enerjiyi mekanik enerjiye dönüştürür. Dikkat buyurun “akaryakıtlardaki kimyasal enerji” diyeceksek eğer dizel – benzinli kıyaslamamızda sadece motor bloğuna bakıp ahkam kesmemiz son derece hatalı olur. Bir kere önce her ikisi de petrol türevi olan ama aralarında kimyasal farklılıklar bulunan motorin ile benzinin kıyasını yapmamız icap eder. Dizel motor ile benzinli motorun arasındaki ana fark bununla başlar, ateşleme anında yakıta yaptıkları muamele ile devam eder. Kısaca benzinli motorda yakıt hava ile karıştırılır, pistonlarca sıkıştırılır, bujilerin kıvılcımları tarafından patlatılır. Dizel motorda ise ilk önce hava sıkıştırılır sonra da yakıt püskürtülür. Hava sıkıştığında ısındığı için yakıt patlar. Birkaç satır önce yakıtların arasındaki kimyasal farklılıkların mukayese edilmesinin öneminden dem vurmuştum; kaynamasın.

    Petrol doğada yeryağı (ham petrol) olarak bulunur. Yeryağı rafinerilerde işlendiğinde benzin, jet yakıtı, motorin, kerosen gibi birkaç farklı türde akaryakıt elde edilir. Motorin ve benzin farklı kokar. Motorin daha ağır ve yağlıdır. Motorin benzinden çok çok daha yavaş buharlaşır; kaynama noktası sudan bile yüksektir. Dünyanın farklı yerlerinde motorine “dizel yağı” denmektedir çünkü yağlı yapısı hissedilir seviyededir. Dizel yakıtı ağır olduğundan daha yavaş buharlaşır.

    Benzinden daha uzun karbon atomu zincirine sahiptir. Benzin tipik olarak C9H20 iken motorin C14H30 yapısındadır. Motorin benzine göre rafineride daha az damıtmayla elde edilir ki bu daha ucuz olmasını sağlar.
    Motorinin enerji yoğunluğu benzinden daha fazladır. Ortalama 4 lt motorin 155x10^6 (147000BTU) jul ihtiva ederken 4lt benzin 132x10^6 jul (125,000 BTU) içerir. Bu neden 4lt motorinin 4lt benzine göre daha fazla yol yaptığını açıklıyor. Dizel motorların “verimlilik” avantajlarını güç gereksinimleri yüksek kamyon, otobüs, tren, vinç, tarım araçları, acil durum araçları ve güç jeneratörleri gibi vasıtaların dizel olması kanıtlar. Dünyada taşınan yüklerin %94’ü dizel motorlara ihtiyaç duyar.

    Çevre açısından dizel motorlar benzinli motorlara göre çok daha az karbon monoksit, hidrokarbon ve karbondioksit salınımı yapar. Ancak nitrojen bileşikleri salınımı, bu asit yağmuruna sebep olur, benzinli motorlara göre daha yüksektir.
    Dizel motorların 1500-2000 rpm arasında üretebildikleri gücü benzinli motorlar 2500-3000rpm’de üretebilirler. Bu da verimlilik açısından önemlidir.

    Vesselam

    Bir çok benzinli motor 9:1 ila 11:1 arası sıkıştırma oranına sahipken, dizel motorlar 16:1 ila 20:1 sıkıştırma oranlarına sahiptir. Termodinamik yasalarına göre Sıkıştırma oranı ne kadar yüksek olursa verimlilik de o kadar yüksek olur. Maalesef yüksek sıkıştırma oranları aynı zamanda motorun iç aksamının daha yüksek bir stresle baş etmesi anlamına geliyor. Böylece dizel motorların tüm parçaları daha yüksek olan bu strese dayanması için daha güçlü maddelerle ve tasarımlarla imal ediliyor..

    Dizel motorlar daha fazla güç üretsinler diye turboşarjlıdır. Turboşarj bir dizel motora gayet düz tork eğrisi ve daha yüksek güç verirken, maliyeti de arttırıyor. Turboşarj havayı ısıtır, ısıya dayanaklı malzemeden üretilmelidir: hava tekrardan motora beslenmeden önce ısındığı için soğutulmaya ihtiyacı vardır. Bu motorun bir intercooler'a ihtiyacı olması demektir.

    Bir diğer fark yaratan konu: modern dizel motorlar yüksek basınçlı enjektör sistemlerine sahiptirler. Bu sistemler "common rail" sistemleri olarak bilinirler ki yakıtı 1000 ve 2000 bar arasında pompalarlar. Bundan dolayı dizel motorlar ikinci bir yakıt pompasına ihtiyaç duyarlar.

    Yüksek sıkıştırma "verimlilik" için harikadır, diğer yandan yüksek sıkıştırma oranlarında patlama (yakıtın yanması) istenmeyen yan etkiler doğurur. Dizel motorlar nitrojen oksit NOx üretme eğilimindedirler. Tüm devletlerde NOx emisyonlarını sınırlandıran yasal düzenlemeler vardır. Bundan dolayı araba üreticileri egzoz son işlem sistemleri kullanarak bu emisyonları azaltma yoluna giderler. Sıradan bir üç yollu katalist kullanan benzinli motora kıyasla, dizel motor NOx emisyon azaltımı için ek katalise ihtiyaç duyar. Yanmamış dizel parçacıklarına karşı da partikül filtreleri eklerler.

    Sonuç olarak

    Dizel motorlar “verimlidirler”: birim yakıtla daha uzun yol giderler. Motorin bugün piyasada mevcut enerji yoğunluğu en yüksek akaryakıtlardandır. Dizellerin buji gibi kıvılcımlı ateşleme düzeneklerine ihtiyacı yoktur. Yüksek sıkıştırma oranlarına mukavemetli tasarlanmaları dizel motorları ağır koşullar için daha dayanaklı yapar. Yaygın görülen benzinli motorun daha uzun ömürlü olması yanılgısına rağmen dizel motorlar daha dayanıklıdırlar. Orijinal motorla en uzun kullanılma rekorunu 900000 mil ile bir dizel motorlu araç elinde bulundurmaktadır.

    Elektrikli bir ateşleme sistemine sahip olmayışı dizel motoru daha güvenilir yapmaktadır. Daha az rpm’lerde ihtiyaç duyulan gücü karşılayabilmesi ve malzeme kalitesinin yüksekliği de dizel motorların güvenilirliğini arttırmaktadır. Motorin kaydırıcılık özelliğine sahiptir; bu özelliği ile yağ filmi, segmanlar, silindir iççapı aşınmaları bakımından benzinden çok daha avantajlıdır. Rektefeye gerek kalmaksızın dizel motorların minimum 400000km yapması yaygın bir istatistiktir.
    Motorinin alev alabilirliği düşüktür, bu nedenle yangın riskini azaltır. ABD ordusu ve NATO sırf yangın riski daha düşük olduğu için mümkün olan her yerde sadece dizel motorlar kullanırlar.

    4LT’lik motorinin 155x10^6 (147000BTU) jullük enerji üstünlüğü (4lt benzin 132x10^6 jul (125,000 BTU)) artı dizel motorun 16:1 ila 20:1 lik sıkıştırma oranları (benzinlinin 9:1 ila 11:1) dünya çapında dizeli tartışmasız daha yaygın bir motor tipi yapıyor. Ayrıca kısa vadede bio bazlı yakıtlar petrol türevi yakıtlara alternatif olarak piyasaya sürülecekler, ve bu yakıtları ancak dizel motorlar yakabilecek. Global enerji politikaların değişkenliği riskine cevaben dizel motorlar doğal gaz, kaya gazı, alkol bazlı yakıtları da yakabilecek esnekliktedirler.

    İnşallah yazıma "150000'de turboyu eline alıp 3000TL harcayınca görürsün dizeli" diye höloooooğğğğ bodoslama yorum yapanlar olmaz. Zira 2 farklı araçta 150000km'yi devirip sattım, turbolarım da hep yerinde çalışıyordu elime hiç almadım. Düzenli bakım, tekniğe uygun kullanım, temiz yakıt ile dizel motorun hiç bir yerini elinize almazsınız. Öyle olsaydı çiftçilerin bir elinde traktör turbosu diğer elinde biçerdöverin ki geziyor olurlardı.


    öncelikle tebrik ederim güzel paylaşımın için. yine çöplüğe dönmeye başlamış güzelim konu herkes bilip bilmeden yorum yapmış bende yapayım yorumumu.
    bir kere konuyu Türkiye gerçekleri ile konuşmak lazım. dünyanın en pahalı yakıtını kullanıyorsan akaryakıta bakış açında ona göre olur.
    dizel araç sahibiyim turbosuz. ayrıca biyodizelciyiz %100
    aslında benzinli mi üstün dizel sorusu göreceli soru.
    a. bana göre dizel üstün çünkü kendi yakıtımı kendim yapabiliyorum şehirlerarasında km maliyetim 9-10 kr :)) kendi benzinini, lpg sini üreten varsa benzinliye geçelim hemen...
    b. dizel aracı özellikle akaryakıtta en güvenli araç olduğu için aldım. amanın yandı tutuştu patladı çatladı derdi yok.
    neden mi 1. olay benzinli arabada hareket halindeyken lpgden benzine geçişte araç alev aldı. ucuz kurtardık iyice tutuşmadan söndürdük.
    2. olay yine benzer durumda araç alev almadan farkettik.
    3. olay arkadaşımın başına geldi aracı satmadan önce lpg söktürüyor ve bir hafta sonra duran aracına arkadan kamyon çarparak arka koltukların ortaya kadar giriyor tam tabiri ile arabanın bagajını içine kadar gömüyor. şimdi soruyorum bu arkadaş lpgyi söktürmemiş olsa ne olacaktı. ister fabrika çıkışı olsun ister sonradan takma en iyi araçta en iyi sistemde bile böyle bir kazada lpg takılı ise öldün demektir.
    4. yanan lpgli haber görmeye alıştık. daha yazmaya gerek yok işte herkes biliyor benzinli araca binmek para ister, lpg taktırıp canından vazgeçip ekonomi yapacaksın. kapalı yere parkedemeyeceksin, araç çekişten düşecek, lpg takacaksan benzinli araç almanın alemi nedir sana sunulandan vazgeçiyorsun zaten. ben kalsın derim kardeşim aile babasıyız canımızı sokakta bulmadık, hararetle hala lpg savunanlara bu sözlerimde
    c. yeni nesil dizellerin benzinliler ile radaki farkı iyice kapattığı da bir gerçek.
    ekonomik olsun lpg diyorsan zaten verimlilik güç konfor gibi konulardan vazgeçmişsindir hala benzinli savunmanın mantığı nedir sen lpg ile boğuşurken dizel yol alıyor zaten.
    5. ister Türkiye ister başka ülkede ol binek araçla çok fazla km yapıyorsan, ticari aracın varsa, kamyon otobüsü v.s zaten saymıyorum dizele elin mahkum.

    ayrıca
    + dizelde doğalgazla çalışır kardeşim sadece benzinli doğalgazla çalışıyor zanneden arkadaşa duyurulur.
    + binek araç için kim ne derse desin her zaman ideali benzinlidir katılıyorum fakat benzin fiyatları böyle oldukça "dizel araba güzel araba"

    özetle "paran çoksa benzinliden, paran değerliyse dizelden, hem para çok hemde değerliyse elektrikliden şaşma."

    a. benzinli aracim icin yillarca kendi yakitimi urettim ve 100bin km kadar yol gittim. dinamometre testlerinde 15 yillik arabanin gercek motor verilerinden %13 daha fazla guc uretir oldugu goruldu. hemen belirteyim biodizel uretmekten cok daha kolay.

    b.dedigin gibi arac lpgden dolayi degil benzinden dolayi yanma tehlikesi atlatmis. gazdan benzine gecerken arac tutusmus. tutusmasinin tek nedeni de catlayan benzin hortumlarindan sizan yakitin egzoz manifoldu uzerine akmasindan dolayi ve abartisiz soyluyorum bakin arastirin LPGLI ARABA YANDI PATLADI haberlerinin neredeyse hepsi bu nedenden dolayidir. resimlere bakin lpgli arac yanginlari hep onden baslar. tupu patladi denen araclarin bagaj kapagi bile kapali olur hep.

     DİZEL Mİ BENZİNLİ Mİ BİLİM NE DİYOR


     DİZEL Mİ BENZİNLİ Mİ BİLİM NE DİYOR


     DİZEL Mİ BENZİNLİ Mİ BİLİM NE DİYOR


    http://www.haber7.com/genel-olaylar/haber/967780-lpgli-arac-cadde-ortasinda-yandi

    zaten sizan benzin yerine yuksek oktana sahip lpg olsaydi arac gene yanmazdi cunku lpgyi oyle manifold sicakligi ya da sigara kozu falan tutusturamaz.
    arkadan carpmalarda istisnasiz tek guvenli yakit tanki lpgnindir. mazot ya da benzin oda kosulalrinda sivi oalrak bulundugu icin bir kaza aninda en tehlikeli yakitlardir. aynizamnda bu yakitlar bir ucu acik tanklarda tasiniyor ama lpg tumuyle kapali basincli tupte tasiniyor ve lpgnin havayla temasi tamamen kesik.


    3:45e dikkat edin. ayni videoda cok guvenli mazot ile lpg karsilastirilmasi da yapilmis.

    lpgli araclarda lpgden dolayi cekisten dusme derdi olmaz. dandik sistem ya da iscilikten dolayi gucten dusme yasanabilir ancak. sucu lpgye atmayin. kapali otoparka girememe ulkemize ozgun bir ayip. dunyanin baska neresinde var bi arastirin bakalim. ailesini herlde istisnasiz herkes dusunur ama en cevreci yakit lpgyi bi kenara atip cevre ve saglik icin dizel kullananlara sunu soyleyeyim. sehirlerdeki akciger kanserinin 1 nuamrali nedeni azotoksitler dizellerde benzinlilere gore 30 kat daha fazladir. gene asit yagmurlarinin bir numarali nedeni bu gazlardir. ekonomi yapacaz diye bindigimiz dizeller tum cevreyi ve sagligi saldigi ultra kansorejen maddeler ile son derece tehdit ediyor ve bunun ceremesini 10 yil sonra yasanacak akciger kanseri patlamasi ile cekecez. bir e5e cikiyorum burnumun diregi kiriliyor, hele bir de icinize derin bir nefes almaya calisin almanizla oksurmeniz bir oluyor. bir sabah ozellikle dikkat ettim neredeyse tum dizellerin egzozlarindan kalkislarda ve hizlanmalarda simsiyah kara duman atiliyor. ama en cok dikatimi ceken bir jaguar ve de 5 serisi bir bemve olmustu. ikisi de sanki man otobus arkalarinda oyle bir duman birakiyorlar ki inanin gozgozu gormuyordu. simdi buraya kdar dizelin cevre felaketlerinden bahsettik bir de guvenliginden sozedelim.


    1. ve 3. dakikalar


    0:48 ve 2:48

    sivi yakitlarin kaza aninda ne kadar tehlikeli olabilecegini gosteren videolar. eger kullanilan yakit lpg olsaydi bu kazalarin hicbirinde yangin cikmazdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daturkishulan -- 7 Ağustos 2013; 19:31:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan Göçer

    quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Kesinlikle çok güzel bir yazı.6 yıldır benzinli araç kullanıyordum uzun zamandır içimdeki dizel isteğine cevap vererek dizel motorlu araç aldım.77 hp lik benzinli motorla 4. vites 80 le çıktığım yolu şimdi 75 lik multijetle 5. vitesle çok rahat çıkabiliyorum.En güzeli de araçta 1 kişi de olsa 5 kişi de olsa aynı şekilde rampa çıkıyor.Dizel araç rampayı düz yoldaki gibi katediyor.Benzinliye bir de tüp taktırdın mı yokuşlarda gaza bas ki yokuş çıksın.Dizelde bagajın daralmıyor,tek yakıt kullanıyorsun,lpg filtresiydi,sızdırmazlığıydı vs vs ıvır zıvırlarla uğraşmaya gerek yok.Varsın 0-100 ü benzinliden 2 sn geç olsun ama sırf o torku için bile dizel motor alırım.

    Dostum güzel ifadelerinize Arthur Schopenhauer'dan bir alıntı ile katkıda bulunacağım müsaadenizle :

    "Bütün gerçekler üç aşamadan geçer. İlkin dalga geçilir. Sonra şiddetli muhalefete maruz kalır. Sonra izahtan vareste bir gerçek olarak kabul edilir."

    Sanırım ikinci aşamadayız.

    Alıntıları Göster
    tork, beygir gücü vs üzerine açıklamalar zaten mevcut

    http://forum.donanimhaber.com/m_38360434/tm.htm

    verimlilik üzerine
    http://forum.donanimhaber.com/m_70726477/tm.htm








  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkans674

    sıvı yakıtların tehlikeli olduğunu kabul ettik,motorinin alev alması benzinden çok daha zor oda bir gerçek kardeş, lpg güvenirliği konusunda fikrim aynı sen birde aşağıdaki videolara bak
    http://www.youtube.com/watch?v=C-RADFRLeoo
    http://www.zapkolik.com/video/lpgli-aracin-patlama-ani-542356
    http://www.zapkolik.com/video/rusyada-aracin-patlama-ani-492621
    http://www.dailymotion.com/video/xwzrol_aracin-lpg-tanki-boyle-patladi_news
    http://www.focushaber.com/videogaleri/malatya-da-lpg-li-arac-patladi-v-8785
    http://www.samanyoluhaber.com/video-galeri/LPGli-arac-adeta-bomba-gibi-patladi/31386/
    http://www.beyazgazete.com/video/anahaber/trt-1-66/2013/03/23/lpg-li-arac-benzinlikte-patladi-391054.html

    Üçüncü videolaki infilak eden araç eski tip sac benzin tanklı, yanarken ısınan benzin deposu infilak ediyor. İkinci videoda ise patlayan araç yok, plastik patlayıcı patlaması, Lpg li araç diye çoluk çocuk nete yüklemiş, yani klasik internet yutturmacası. Diğer videolarda ise Lpg nin ne kadar güvenli olduğunu gönderdiğiniz videolarla kendin ispatlamışsınız, farkında değilsiniz. Sadece beyaz focusta şanssız bir durum olmuş, sürücü gaz kokusunu alamamış, kaçak nedeniyle gaz dolan aracı çalıştırmış, sebebi ya montaj hatası yada bakımsızlık. Daha öncede yazmıştım, 7 yıl lpg kulandım, aracımda en ufak bir gaz kokusu, çekiş düşüklüğü yada herhangi kötü bir durum olmadı. Asıl tehlike elektrik tesisatı kötü ustalarca kurcalanmış bir araçtır, benzinli, dizel yada lpg olması farketmez, ne zaman yangın çıkacağı belirsizdir.
    Tamam güvenmiyorsanız siz kullanmayın, ama lütfen kötülemeyinde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARroWCoLT -- 7 Ağustos 2013; 23:45:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    peki skstr orani 20 ise piston ici basinc 20 bardir.
    20 bara yakit gond icin 2000 bar kull niye?
    2000 bar delilik yahu.
    nasil bir pompa enj sistemi var ufacik otomobilde?
    zaten dizele karsiydim artik hayatta almam.

    sikistirma orani(efektif) 20 ise sikistirma sonu silindir basinci 60bardan daha yuksektir. tabi emmedeki mutlak basinci 1 atm olarak dusunursek.

    hocam tesekkurler.
    peki baslangic basinci 1 atm olan silindirin hacmini 20 de 1 e dusurunce 20 atm olmaz mi? sikisan gazin sicaklik artisindan dolayi mi daha fazla olur acaba?
    atm bar yaklasik esit oldugundan dolayi 20 bar demistim ben.
    silindir komp olcumlerinde 13 14 kg/cm2 gibi degerler veriyordu mesela.buda yaklasik 13 bar yapiyor.olcum yaptigim arac benzinli idi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: S_O_S

    tork, beygir gücü vs üzerine açıklamalar zaten mevcut

    http://forum.donanimhaber.com/m_38360434/tm.htm

    verimlilik üzerine
    http://forum.donanimhaber.com/m_70726477/tm.htm

    beygir gucu motorun torku yineleme hizidir....
    tork zaman icermez iken beygir gucu zaman icerir...
    aracin nihai hizinda tek etmen beygirdir...
    cumlelerinim altini ciziyorum ilgili konudan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: S_O_S

    tork, beygir gücü vs üzerine açıklamalar zaten mevcut

    http://forum.donanimhaber.com/m_38360434/tm.htm

    verimlilik üzerine
    http://forum.donanimhaber.com/m_70726477/tm.htm

    beygir gucu motorun torku yineleme hizidir....
    tork zaman icermez iken beygir gucu zaman icerir...
    aracin nihai hizinda tek etmen beygirdir...
    cumlelerinim altini ciziyorum ilgili konudan.

    zaten ben de başlıkta bilim ne diyor diye yazılıp konu içeriğinin pek de öyle olmadığını düşündüğüm için paylaştım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    peki skstr orani 20 ise piston ici basinc 20 bardir.
    20 bara yakit gond icin 2000 bar kull niye?
    2000 bar delilik yahu.
    nasil bir pompa enj sistemi var ufacik otomobilde?
    zaten dizele karsiydim artik hayatta almam.

    sikistirma orani(efektif) 20 ise sikistirma sonu silindir basinci 60bardan daha yuksektir. tabi emmedeki mutlak basinci 1 atm olarak dusunursek.

    hocam tesekkurler.
    peki baslangic basinci 1 atm olan silindirin hacmini 20 de 1 e dusurunce 20 atm olmaz mi? sikisan gazin sicaklik artisindan dolayi mi daha fazla olur acaba?
    atm bar yaklasik esit oldugundan dolayi 20 bar demistim ben.
    silindir komp olcumlerinde 13 14 kg/cm2 gibi degerler veriyordu mesela.buda yaklasik 13 bar yapiyor.olcum yaptigim arac benzinli idi.

    ideal gaz formulunu ancak dusuk basinc ve yuksek sicakliklarda(kullanilan gazin kritik noktalarina gore degisir) kullanabiliriz. basinc arttiginda ve sicaklik dustugunde ideal gaz hesaplamalari %100e kadar sapma yapabilir.

    sikistirilan gazin basincini hesaplamanin ya da bir yaklasimda bulunmanin bir kac yolu var. sikistirilabilme carpanini kullanarak ya da van der waals, bridgman gibi gercek gaz denklemlerini kullanarak. ancak kolay hesaplanmasi icin politropik proses ustel fonksyonlarindan yararlanarak da hesaplama yapabiliriz netekim termodinamik hesaplamalarda cogunlukla bu yontem secilir. bu yontemde Cp/Cv yani sabit basinctaki ozgul isi ile sabit hacimdeki ozgul isilarin oraninin ortalamasi alinarak hesaplama yapilir. kuru hava icin bu deger 1.4tur(hava icindeki bilesenler, nem orani ve sicakliga gore bu deger degisir) ve islem sonu basinci hesaplamak icin gereken sadelestirmeler sonunda sikistirma orani^Cp/Cv denklemi ile bulunur. bizim ornegimizde 20^1.4 bardir.
    atm ile bar arasinda gercekten cok cok az bir fark var o yuzden 4 haneli sayilara gecene kadar bar ile atm esit kabuledilebilir.
    silindir kompresyon testinde siz efektif sikistirmayi olcuyorsunuz ancak kagit ustunde yaptigimiz hesap statik sikistirmaya dayali. aynizamanda yukarida da belirttigim gibi islemde bulunan gazlarin kimyasindan sicakligina kadar sonucu etkileyen bir cok neden var. bu nedenle fark olusmasi dogal.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkans674

    sıvı yakıtların tehlikeli olduğunu kabul ettik,motorinin alev alması benzinden çok daha zor oda bir gerçek kardeş, lpg güvenirliği konusunda fikrim aynı sen birde aşağıdaki videolara bak
    http://www.youtube.com/watch?v=C-RADFRLeoo
    http://www.zapkolik.com/video/lpgli-aracin-patlama-ani-542356
    http://www.zapkolik.com/video/rusyada-aracin-patlama-ani-492621
    http://www.dailymotion.com/video/xwzrol_aracin-lpg-tanki-boyle-patladi_news
    http://www.focushaber.com/videogaleri/malatya-da-lpg-li-arac-patladi-v-8785
    http://www.samanyoluhaber.com/video-galeri/LPGli-arac-adeta-bomba-gibi-patladi/31386/
    http://www.beyazgazete.com/video/anahaber/trt-1-66/2013/03/23/lpg-li-arac-benzinlikte-patladi-391054.html

    bir yakitin alev almasi yakitin kimyasina bagli oldugu kadar ortam kosullarina da baglidir. bu baglamda yakitlari bulunduklari ortamlarda degerlendirmek gerekir.
    benzinin tutusma sicakligi -40 iken mazotun 60-80 derece arasidir. tutusma sicakligi yakitlarin buharlarini(havayla karisan fazlari) salmaya basladiklari sicakliga verilen addir. bu acidan bakildiginda lpg -100 derece tutusma sicakligi ile kisin en cetin sartlarinda bile bu uc yakit icinde tek marsta calisacak tek yakittir. sicaklik -10un altinda indiginde mazotlu araclarin etere muhtac kalmalarinin nedeni budur.

    yakitlarin oktan sayilari ise kendikendine tutusma sicakliklarini belirtir. benzinde bu sicaklik 250 derece civari iken mazotta 150-170 derecelere kadar duser. lpgde ise 450-500dereceye kadar tutusma gerceklesmez. gene belirteyim bu sicaklik yakitin kendi kendine tutusmasina neden olacak ortam sicakligidir.

    bundan sonra hangi yakitin daha tehlikeli olduguna siz karan verin.

    simdi videolara gelelim.

    benim koydugum videolarda yanginlar kaza aninda cikiyor. ozellikle kamyon kazalarini koydum ki millet bu kazalar lpgden cikmistir kesin demesin diye. gerci bundan onceki ``patlayan lpgleri lanetliyoruz`` temali basliklarda bu kamyonlarin mazotlu oldugu ne malum diyenler de cikmisti.

    mazot bu kadar guvenilir ise nasil oluyor da bu araclar kaza aninda alev topuna donuyor?

    simdi sizin videolari inceleyelim.

    http://www.youtube.com/watch?v=C-RADFRLeoo
    bu videoda patlayan lpg tupu degil. aracin bagajina sizan ve statik yuksten tutusan gazdir. lpg tupu patlasa ne yandaki aras kalirdi ne de surucu. videoda gozuktugu gibi atmosfer basincindaki bir bagaj dolusu lpg gazi tutusup pofladiktan sonra sonuyor ama bagajdaki temas yuzeyi buyuk kagit gibi nesneler yanmaya devam ediyor. yani sorun lpgde degil dandik ya da bakimsiz lpg kitinde.

    http://www.zapkolik.com/video/lpgli-aracin-patlama-ani-542356
    bu videonun lpg tupuyle hatta arabayla bile bir ilgisi yok. korede yasanan bu olay evde olan bir patlama ile ilgili. ama ulkemizde balon patlasa suclusu lpg oldugu icin cahil cuheyla takimi tarafindan bu videoya da hemen ``lpg tupu patladi`` yaftasi yapistirilmis. ne diyeyim cahilligin gozu kor olsun.

    http://www.zapkolik.com/video/rusyada-aracin-patlama-ani-492621
    bu video icin yukarida arkadas aciklamayi yapmis. bir lpg tupunun bu sekilde patlamasi icin guvenlik valfini sokup usutune kor tapa bagladiktan sonra yanan mangalin icine atmaniz gerek. bu halde bile lpg tupunun patlamasi icin 15 dakika gibi bir sureye ihtiyaciniz var.

    http://www.dailymotion.com/video/xwzrol_aracin-lpg-tanki-boyle-patladi_news
    bu videoda lpg tupu nerede? tup patliyor ama zerre kadar alev cikmamis sanki hava tanki patlamis gibi. lpg tupu patlasa ortalikcehenneme donmez mi? ustelik tup patlamadan saliseler once adam tupe dogru kosuyor ve tup adamin 1 metre yaninda patliyor. aha demek lpg tupu 1 metre bile yanimizda patlasa adama hicbisey yapmiyormus. bakin artik hic korkmaya gerek yok.

    http://www.focushaber.com/videogaleri/malatya-da-lpg-li-arac-patladi-v-8785
    bu videoda aracin seklinden ne oldugu belli. dandik ya da hatali montaj bakimsiz kit yuzunden gaz surucu kabinine sizmis ve statik ya da cakmak alevi ile tutusmus. tutusma ile aracin tum camlari havaya ucmus ve kupasi sismis. ayni sey mazot ya da benzine olsaydi ve onlar tutussaydi yarali olarak kurtulan adam yanarak can verirdi. cunku sivi yakitlar koltuk doseme sungeri ya da giysi gibi emici ortamlarin icine kadar isler yanmaya basladiginda da surucuye birinci dereceden zarar verirlerdi.

    http://www.samanyoluhaber.com/video-galeri/LPGli-arac-adeta-bomba-gibi-patladi/31386/
    bu videoda arac benzin aliyor allah bilir aracta lpg kiti bile yoktur ama gene de aracin lpgli oldugunu varsayalim. videoda gozuktugu gibi alev yerden basliyor ve tipik lpg yangini gibi poflayip sonmek ya da bir hattan ya da borudan basincli alev seklinde cikmak yerine tam olarak yere dokulmus sivi yakit seklinde yaniyor. daha dogrusu burdan yanan zaten sivi yakit lpg degil.

    http://www.beyazgazete.com/video/anahaber/trt-1-66/2013/03/23/lpg-li-arac-benzinlikte-patladi-391054.html
    videonun sonunu izlediniz mi?``yanginin elektrik kontagindan ciktigi saniliyor`` e kardesim lpgli arabada lastik patlasa lpg yuzunden patladi diyecekseniz zaten lpgli arabaya hic binmeyin. gene videoda lpg tupunun patladigi yok. daha once benim ekledigim haberlerdeki gibi yangin aracin onunde basliyor. tipki bundan onceki videoda oldugu gibi. bakimsizlik ve dandik kitlerden dolayi. zaten son iki arac da karburatorlu eski tip araclar. lpg yanginlarinin %99unun ciktigi tur arclardan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARroWCoLT

    quote:

    Orijinalden alıntı: öcüü..

    ne okadarı 110 bin de turba ıvır zıvır yok ateşleme şu bu 50 yaşındayım Allah tan sakin kullanıyorumda 6 bin türk lirası masraf çıktı c4 gp.. bunun neresi kar be buralarda okuyup hefesle aldım ama kim sorarsa ona uzak dur derim.. hep lpg den yanayım...

    Hocam 1.6 hdi sandık motor kaç lira? Yeni motor alsanız daha iyiymiş, siz dizelden daha çok serviszede olmuşsunuz sanki.

    aracın garantisi bozulmasın diye mecbur servisten çıkamıyoruz malum otomatik vites olunca...
    ayrıca motor alsam neki turbosu tozdon dolayı zamanla arızalanmış o tek başına 2.5bin tl.. sizin sıfır motor dediğiniz hocam bunlarıda işin içine katarsanız bir araç parası..
    sizin başınıza gelmemiş olabilir henüz ki inşallah da gelmez benim onlarca arkadaşım 3 ila 7 bin tl arası aynı sorunları yaşamışlar...




  • Başlık içerisinde dikkatimi çeken konu turbolu dizellerle atmosferik benzin motorlarının sıkça karşılaştırılması oldu. Bu konuda çok ağır bir eşitsizlik olduğunu düşünüyorum. Herhangi bir aşırı besleme kaynağı olmayan dizellerle aynı koşullara sahip benzinliler karşılaştırıldığında benzinlilerin daha iyi sonuçlar verdiği aşikardır. Aynı zamanda aşırı besleme ile 1 birim benzinli motordan elde edilen güç, 1 birim aşırı beslemeli dizel motordan elde edilenden daha fazladır genelde. Bence karşılaştırma yaparken elma ile armutu karşılaştırmamak gerekir.
  • Güzel konu, 10 yıldır dizel araba kullanıyorum, pejo 307 ve 308,focus daha önceki yıllar hep benzinli.
    Dizelin bakım masrafı yüksek diyen hiçkimse dizel kullanmamış. Bir lira fark yok....
    Bakım aralığı kısa demişler 10000 km bakım aralığı.ynilerde 15 000 diyorlar ama bilmiyorum doğrumu.
    Yakıt fiyatından ve az yakmasından dolayı nerede ise yarı yarıya fark ediyor. Dizel araba neden artıyor sanıyorsunuz.
    Motor sesi diyenler var. Dizelin sesi de güzel anlayanı bileni mest eder.
    Şimdiki dizellerin seside çıkmıyor.
    Arabam ful dolu ve eşyalarım bagajda. Yokuş yukarı sollaya sollaya gidiyorum, düze çıkınca gelip beni geçiyorlar. Her yokuşta nefesleri kesiliyor. Yolun sonunda ben 220 tl ye ist ankara git gel yapıyorum. Sinirlerim sağlam kalıyor. Basarsam zaten ancak audi tdi lerle yarışıyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamzavav

    Güzel konu, 10 yıldır dizel araba kullanıyorum, pejo 307 ve 308,focus daha önceki yıllar hep benzinli.
    Dizelin bakım masrafı yüksek diyen hiçkimse dizel kullanmamış. Bir lira fark yok....
    Bakım aralığı kısa demişler 10000 km bakım aralığı.ynilerde 15 000 diyorlar ama bilmiyorum doğrumu.
    Yakıt fiyatından ve az yakmasından dolayı nerede ise yarı yarıya fark ediyor. Dizel araba neden artıyor sanıyorsunuz.
    Motor sesi diyenler var. Dizelin sesi de güzel anlayanı bileni mest eder.
    Şimdiki dizellerin seside çıkmıyor.
    Arabam ful dolu ve eşyalarım bagajda. Yokuş yukarı sollaya sollaya gidiyorum, düze çıkınca gelip beni geçiyorlar. Her yokuşta nefesleri kesiliyor. Yolun sonunda ben 220 tl ye ist ankara git gel yapıyorum. Sinirlerim sağlam kalıyor. Basarsam zaten ancak audi tdi lerle yarışıyoruz.


    Belli ki hiçbiri elinde patlamamış. Bizim şirket 50000 deki sümbülü 8 bine satmak zorunda kalmıştı.
    Yokuşta geçtiklerin atmosferikler. Turbo benzinlileri yokuşta da geçemezsin.
    Ayrıca ses var. Gır gır gır. İstediği kadar yeni nesil olsun. Tasarrufa gelince de tsilar bu konuda da iyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 18 Eylül 2016; 23:33:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Degisken

    Başlık içerisinde dikkatimi çeken konu turbolu dizellerle atmosferik benzin motorlarının sıkça karşılaştırılması oldu. Bu konuda çok ağır bir eşitsizlik olduğunu düşünüyorum. Herhangi bir aşırı besleme kaynağı olmayan dizellerle aynı koşullara sahip benzinliler karşılaştırıldığında benzinlilerin daha iyi sonuçlar verdiği aşikardır. Aynı zamanda aşırı besleme ile 1 birim benzinli motordan elde edilen güç, 1 birim aşırı beslemeli dizel motordan elde edilenden daha fazladır genelde. Bence karşılaştırma yaparken elma ile armutu karşılaştırmamak gerekir.

    Aynen. 1.6 benzinli ve dizel mercedes motorlarına baksınlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.