Şimdi Ara

DİZEL Mİ BENZİNLİ Mİ BİLİM NE DİYOR (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
6
Favori
8.121
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    torkun ivmelenmeye herhangi bir faydasi yoktur.
    onemli olan motorun sundugu HP dir.HP de kabaca tork x RPM dir.
    [b]elektrikte torkun karsiligi Volt , Devirin karsiligi amper , HP karsiligi Watt tir.
    Su tesisatinda Torkun karsiligi Boru Capi , Devirin karsiligi su akis hizi , HP karsiligi toplan sn de gecen su miktaridir.

    biri 20v(yuksek tork) 1,5A(dusuk rpm) , digeri 15v(dusuk tork) 2A(yuksek rpm) olan elektrik motorlarindan hangisi gucludur sizce?
    veya birinin capi 1 cm(yuksek tork) olan icinden sn de 1 METRE(litre degil!)(dusuk rpm) su akan , digerinin capi 0,8(dusuk tork) cm ama icinden sn de 2 m(yuksek RPM) su akan borulardan hangisi daha cok su tasir?
    ya su yaziyi biri screen shot alsinda her rpm tork beygir muhabbetinde yapistirsin cevap veren cikabilecekmi :)

    bilgileriniz ve uslup guzel gokhan hocam ama bir vezir degilsin bilgi eksiklikleri var ;)


    güzel bilgi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    torkun ivmelenmeye herhangi bir faydasi yoktur.
    onemli olan motorun sundugu HP dir.HP de kabaca tork x RPM dir.
    [b]elektrikte torkun karsiligi Volt , Devirin karsiligi amper , HP karsiligi Watt tir.
    Su tesisatinda Torkun karsiligi Boru Capi , Devirin karsiligi su akis hizi , HP karsiligi toplan sn de gecen su miktaridir.

    biri 20v(yuksek tork) 1,5A(dusuk rpm) , digeri 15v(dusuk tork) 2A(yuksek rpm) olan elektrik motorlarindan hangisi gucludur sizce?
    veya birinin capi 1 cm(yuksek tork) olan icinden sn de 1 METRE(litre degil!)(dusuk rpm) su akan , digerinin capi 0,8(dusuk tork) cm ama icinden sn de 2 m(yuksek RPM) su akan borulardan hangisi daha cok su tasir?
    ya su yaziyi biri screen shot alsinda her rpm tork beygir muhabbetinde yapistirsin cevap veren cikabilecekmi :)

    bilgileriniz ve uslup guzel gokhan hocam ama bir vezir degilsin bilgi eksiklikleri var ;)


    güzel bilgi

    Eyvallah :)
    haa birde CRDI basinci 2000 bar diyoruz ya.
    onun ne anlama geldigini soyle acikliyayim.
    arabanizin lastigine bastiginiz 35 psi hava yaklasik 2,5 bardir.
    yani bir bar = 14 psi dir.
    kamyon lastiklerine 100 psi yani kabaca 7 bar filan vurulur.
    2000 bar demek 28000 PSI yapar kiii otomobil lastiginden 1000 , kamyon lastiginden 280 kat yuksek basinc ile ve buna uygun pompa enjektorle gezip kar etmeye calsiyoruz demektir.
    cidden inanilmaz bir basinc akla zarar yaa...
    hic gerek yok bence.
    ben otomobilimde nasa teknolojisi istemiyorum.sanayide ahmet usta sokup takarsa uzun vadede ben ordan kar ederim zate.varsin bir litre fazla yaksin.100 km de bir litre fazla yaksa 100.000 de 1000 litra fazla yakmis olur ki o da 4000 lira yapar.bastan 10.000 fazla veriyorum zaten :)
    100.000 de amorti edicek , sonra 100.000 e gelmis CR dizeli kim alicak korkmadan fiyat kirmadan?
    alirim sahin motorlu hitler VW nimi , takarim 1300 liraya 4 taksit landi mi.bakarim keyfime...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 6 Ağustos 2013; 15:51:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • BEYGİR GÜCÜ - TORK ÜZERİNE : İlgisiz Örneklemeler ve Mecaz İçermez

    Terminolojisi ve seviyesi yükselmiş teknik tartışmalarda mecaz, anoloji, teşbih gibi anlatımı speküle edecek yöntemlerden sakınmakta fayda var.

    Beygir Gücü - Tork mevzuu açılmış konumuza misafir olanlar için şu küreyi arzın her yerinde genel geçer olan malum gerçeklikleri ilan etmiş olalım.

    Dostlar beygir gücü ile kastedilen, Watt' ın değerlendirmelerine göre, bir atın dakikada 44741 newton metrelik iş yapabilme gerçeğidir. Newton metre torkun birimidir dostlar. Yani tork ile beygir gücü birbiri ile rakip veya zıt değildir. Newton metre SI sisteminde torkun birimidir. Zaten Watt da beygir gücünü tanımlarken 44741 newton metre derken torku birimleştiriyor. Beygir Gücü mantığının doğuşu bir kömür madeninde aşağıdan yüzeye kovayla kömür çıkaran bir düzeneğe enerji veren at noktasıdır. İngiliz ölçülerine göre bir atın kuvveti dakikada 330 pound ağırlığındaki kömürü 100 feet yüksekliğe bir dakikada, yada 33 pound luk kömürü dakikada 1000 feet yüksekliğe, yada 1000 poundluk kömürü 33 feet yüksekliğe çıkarabilir. İşin adı dakikada 33000 pound ise bir beygir gücünüz var demektir.

    Teknik ile mantık beraber işler. Öyle ya, 33000 pound ağırlığındaki bir kovayı bir dakikada bir foot yükseğe çıkaran bir at düşünülemez, o kadar yükü götürebilecek bir at olamaz. Aynı şekilde 1 pound ağırlığındaki kömürü bir ata verip 33000 feet "taşı bunu bir dakikada" denmez. Zira saatte 603kmh ile giden bir at düşünülemez. Mantıklı insanların aklına gelmesi gereken bir at ve bir palanga takımı ile ne yapılabilir o.

    Beygir gücü farklı birimlere de çevrilebilir pek ala:

    1 BG = 746 watt: Yani bir atı alıp çarka koşsanız sürekli 746 watt üreten bir jeneratör düzenini çalıştırabilirsiniz.

    1 BG = (bir saatlik sürede) 2545 BTU (Britanya termal üniti): Yani bir atın koşturduğu jeneratör ile elde ettiğiniz 746 watt elektriği bir saat sürede bir ısıtıcıya bağlarsanız size 2,545 BTU üretir.

    1BTU = 1055 jul yda 252 gram kalori yada 0,252 besin kalorisi. Yani verimliliğin %100 varsayımı ile 1 beygit gücü bir saatte 641 kalori yakar.

    Bir içten yanmalı motorun beygir gücünü öğrenmek istiyorsanız, motoru dinamometreye bağlarsınız. Dinamometre motora yük bindirir, ve motorun yüke karşı ürettiği gücü ölçer. Ama bunu motoru yakasıya yapmaz. Motorun idare edebileceği limitlere göre yapar. Motoru alın, dinamometreye bağlayın, tam gaz verin ve motora rpm'i 7000 olarak tutacak kadar bir yük verin, yükün miktarını kaydedin. Daha sonra yükü deviri 6500 rpm'e düşürecek kadar, sonra 6000'e sonra 5500 vs arttırın. Yada işlemi tam tersi 500rpm'den yukarı doğru da yapabilirsiniz. Dinamometrelerin aslında ölçtüğü torktur, bu nedenle teknisyenler torku beygir gücü cinsine çevirmek için torku rpm/5,252 ile çarparlar.


    Hülasa dönüp dolaşacağımız yer tork. Toplumlar %100 lükse gücü yetebilen zenginlerden oluşmazlar bu nedenle herkes akselerasyonu yüksek benzinli üniteler hayranı olamazlar. Toplumların büyük çoğunluğu orta sınıftır: adama birim zamanda en az enerji ile en çok üretim lazım, yani tork lazım. Şimdi 1.6 benzinli ünitenin 0-100'ü 4 saniye olsa karşılığında 1.6 dizelin 0-100'ü 14 sn olsa hararetle benzinli üniteleri savunurdum. Ama durum öyle değil dostlar. Aralarında aman aman çok fark yok. Orta sınıf gelir grubu için akselerasyon tartışmak kimilerine gülünç gelebilir. Elinde 40-50000 TL "ben akselerasyon satın alacağım benzinli olsun" diyen birine de zaten gel mantık teknik konuşalım demek çok doğru olmaz. Bırakın adam kendi alemini yaşasın.











  • vah vaaah yakıt fiyatları milleti âlim yaptı... benim güzel ülkem...
  • hocam emeğinize sağlık. forumda uzun zamandır böyle konular olmuyor, hep insanların birbirleri üzerinde egolarını yarıştırdığı konular oluyor. umarım eski haline döner forum.

    tekrar teşekkürler
  • hocam sem daha is formulundeki zamani kavramamisin ugrasamiycam simdi cepte.at resmi koymayla olmuyor.
    ister beygir de ister essek de ister hp de ister wata cevir.matmatiksel olarak ayni is yapma gucunde iki makinada.ikiside 100 beygir iste neyi tartisiyoruz daha.
    kusura bakma tum bilgilerin kulaktan dolma ve bos.anlatmak isteyenide dinlemiyorsun.

    sanirim araban dizel



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 6 Ağustos 2013; 17:11:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112

    hocam emeğinize sağlık. forumda uzun zamandır böyle konular olmuyor, hep insanların birbirleri üzerinde egolarını yarıştırdığı konular oluyor. umarım eski haline döner forum.

    tekrar teşekkürler

    Kıymetli Dostum,

    Beğeninizi ifade etmişsiniz çok teşekkür ederim. Maalesef ego yarıştırıldığına ben de şahit oldum. Forumun eski halini bilmiyorum ama madem o halini özlüyorsunuz; temennilerinize katılmak isterim. İnşallah forum gönlünüze göre olur.

    Selam ve Muhabbetle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    hocam sem daha is formulundeki zamani kavramamisin ugrasamiycam simdi cepte.at resmi koymayla olmuyor.

    Değerli 26_bbz_26,

    İnşallah daha müsait olduğunuzda foruma gelir bana bilmediklerim konusunda ders verirsiniz. Siz hocalığa gönüllü iseniz ben her zaman talebeniz olurum. Kavrayamadığım, anlamadığım, yanlış bildiğim ve ayrıca at resmindeki kusurumu bana bir güzel gösterirsiniz. Memnun olur, teşekkür eder, dua ederim.

    Selam ve muhabbet ile
  • bak o essek varya.dusun iki essek var.biri sm de 2 metre hizla cekebiliyo ama tek kova.digeri sn de bi metre cekebiliyo ama iki kova.hangisi cok kova tasir?
    strok olayina cevap vermedin? orayada bi hayvan uydurursun 3 sayfa yazi ile...:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan Göçer

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    hocam sem daha is formulundeki zamani kavramamisin ugrasamiycam simdi cepte.at resmi koymayla olmuyor.

    Değerli 26_bbz_26,

    İnşallah daha müsait olduğunuzda foruma gelir bana bilmediklerim konusunda ders verirsiniz. Siz hocalığa gönüllü iseniz ben her zaman talebeniz olurum. Kavrayamadığım, anlamadığım, yanlış bildiğim ve ayrıca at resmindeki kusurumu bana bir güzel gösterirsiniz. Memnun olur, teşekkür eder, dua ederim.

    Selam ve muhabbet ile

    at resimdeki kusurun ordaki formuldeki zaman olayini yani su kadar yuku su kadar yuksege su kadar sn deki sn nin onemini kavramamis olman..
    sana gore o kovayi bir sn de ceken de bir bir saatte ceken de.oysa guc formulu zamam bagimlidir.burdaki sn motordaki devir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan Göçer

    Hülasa dönüp dolaşacağımız yer tork. Toplumlar %100 lükse gücü yetebilen zenginlerden oluşmazlar bu nedenle herkes akselerasyonu yüksek benzinli üniteler hayranı olamazlar. Toplumların büyük çoğunluğu orta sınıftır: adama birim zamanda en az enerji ile en çok üretim lazım, yani tork lazım. Şimdi 1.6 benzinli ünitenin 0-100'ü 4 saniye olsa karşılığında 1.6 dizelin 0-100'ü 14 sn olsa hararetle benzinli üniteleri savunurdum. Ama durum öyle değil dostlar. Aralarında aman aman çok fark yok. Orta sınıf gelir grubu için akselerasyon tartışmak kimilerine gülünç gelebilir. Elinde 40-50000 TL "ben akselerasyon satın alacağım benzinli olsun" diyen birine de zaten gel mantık teknik konuşalım demek çok doğru olmaz. Bırakın adam kendi alemini yaşasın.


    Kesinlikle.

    Günlük kullandığımız araçlarda (1600 cc civarı binek otolar) özellikle ara hızlanmalarda turbodizel ile atmosferik benzinli arasında avantaj bu forumdaki kimse kabul etmese de zaten turbodizelden yana. Düşük devirlerden çok daha çabuk toparlıyor, her seferinde vites istemeden daha rahat hızlanıyor.

    Forumda atmosferik benzinli kullanan herkes sanki Ferrari kullanıyor havasındalar, oysa ki benzer güçteki atmosferik benzinli ile turbodizel arasında kalsam performanstan yana tercihim kesinlikle turbodizel olur. En azından bastığım zaman sürekli bir ya da iki alt vitesi istemeden, mırın kırın etmeden hızlanan bir aracım olur (1600 cc civarının altını çiziyorum, şimdi gidip de >2000 cc makinalardan bahsedilmesin).

    Kullanmasak inanacağız.

    Şirkette kullandığım araç 1,6 benzinli 110hp atmosferik.
    Şahsi aracım 1,6 turbodizel 110 hp.

    Kendi arabamdan inip şirket aracına bindiğimde baygınlık geçirtiyor, arada fark yok ya da dizel daha kötü diyen ancak kendini kandırır. Mesele 0-100 değil. Günlük kullanımda 60-100, 80-120 gibi şeyleri 0-100'den çok daha fazla yapıyoruz. Bu şeyleri de turbolu araç çok daha rahat yapıyor.

    Atmosferikte çok yakmasın diye kassan düşük devirlerde süreceksin, alt devirlerde zaten poposunu kaldıramıyor, gazı köklediğinizde ya yerinde sayıyor ya da sürünürcesine bir hızlanma var. Hızlanayım, araba sollayayım desen iki alt vitese düşür, bangır bangır bağırt, yakıtı içsin. Hiç bana göre değil, ben bu şekilde kullanımı olan araçtan hiç bir keyif alamıyorum.

    Atmosferik olacaksa keyif alınabilmesi için büyük hacimli olmalı, o da bu ülkede her babayiğidin harcı değil maalesef. Yoksa büyük hacimli atmosferik benzinli aracı herkes ister, dizele bakmaz.

    Küçük hacim benzinli alacaksam da turbo tercih ederim her türlü.




  • 1 hp o kadar nm ama zamam yok.
    su siteden cevir anliyacaksin beni.tork zamansiz birimdir.guc zamanlidir.hp nm cevirsen zamanli olmali.sn dakika saat?
    www.onlineconversion.com/power.htm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    Tek söylediniz "anlamıyorsun, kavrayamıyorsun, cevap veremiyorsun" . Birader size muhalefet ettiğiniz konularla ilgili son kez cevap veriyorum: Ön yargısız , tam olarak ve anlayarak okursanız yazdıklarımı görecekseniz ki aslında aynı şeylerden bahsediyoruz. Yazdıklarım sizin fikirleriniz değil mi? Benim de fikirlerim değil ki. Okuduklarımdan öğreniyorum, öğrendiklerimden paylaşıyorum. Paylaşımlarım hoşunuza gitmiyorsa, tuhaf davranışlar benimseye gerek yok (bak o eşşşşeek var ya düşün iki eşşşek var) okumayın yazdıklarımı, konuma girmeyin olur biter. Ne konuda anlaşamadığınız da belli olmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan Göçer

    Hülasa dönüp dolaşacağımız yer tork. Toplumlar %100 lükse gücü yetebilen zenginlerden oluşmazlar bu nedenle herkes akselerasyonu yüksek benzinli üniteler hayranı olamazlar. Toplumların büyük çoğunluğu orta sınıftır: adama birim zamanda en az enerji ile en çok üretim lazım, yani tork lazım. Şimdi 1.6 benzinli ünitenin 0-100'ü 4 saniye olsa karşılığında 1.6 dizelin 0-100'ü 14 sn olsa hararetle benzinli üniteleri savunurdum. Ama durum öyle değil dostlar. Aralarında aman aman çok fark yok. Orta sınıf gelir grubu için akselerasyon tartışmak kimilerine gülünç gelebilir. Elinde 40-50000 TL "ben akselerasyon satın alacağım benzinli olsun" diyen birine de zaten gel mantık teknik konuşalım demek çok doğru olmaz. Bırakın adam kendi alemini yaşasın.


    Kesinlikle.

    Günlük kullandığımız araçlarda (1600 cc civarı binek otolar) özellikle ara hızlanmalarda turbodizel ile atmosferik benzinli arasında avantaj bu forumdaki kimse kabul etmese de zaten turbodizelden yana. Düşük devirlerden çok daha çabuk toparlıyor, her seferinde vites istemeden daha rahat hızlanıyor.

    Forumda atmosferik benzinli kullanan herkes sanki Ferrari kullanıyor havasındalar, oysa ki benzer güçteki atmosferik benzinli ile turbodizel arasında kalsam performanstan yana tercihim kesinlikle turbodizel olur. En azından bastığım zaman sürekli bir ya da iki alt vitesi istemeden, mırın kırın etmeden hızlanan bir aracım olur (1600 cc civarının altını çiziyorum, şimdi gidip de >2000 cc makinalardan bahsedilmesin).

    Kullanmasak inanacağız.

    Şirkette kullandığım araç 1,6 benzinli 110hp atmosferik.
    Şahsi aracım 1,6 turbodizel 110 hp.

    Kendi arabamdan inip şirket aracına bindiğimde baygınlık geçirtiyor, arada fark yok ya da dizel daha kötü diyen ancak kendini kandırır. Mesele 0-100 değil. Günlük kullanımda 60-100, 80-120 gibi şeyleri 0-100'den çok daha fazla yapıyoruz. Bu şeyleri de turbolu araç çok daha rahat yapıyor.

    Atmosferikte çok yakmasın diye kassan düşük devirlerde süreceksin, alt devirlerde zaten poposunu kaldıramıyor, gazı köklediğinizde ya yerinde sayıyor ya da sürünürcesine bir hızlanma var. Hızlanayım, araba sollayayım desen iki alt vitese düşür, bangır bangır bağırt, yakıtı içsin. Hiç bana göre değil, ben bu şekilde kullanımı olan araçtan hiç bir keyif alamıyorum.

    Atmosferik olacaksa keyif alınabilmesi için büyük hacimli olmalı, o da bu ülkede her babayiğidin harcı değil maalesef. Yoksa büyük hacimli atmosferik benzinli aracı herkes ister, dizele bakmaz.

    Küçük hacim benzinli alacaksam da turbo tercih ederim her türlü.

    Ne kadar güzel yazmışsınız. Ellerinize sağlık. Çok teşekkür ederim.




  • benzinli 1.6 motor arabamla 40-45 krş/km yakıyordum, şimdi 1.3 mj dizel arabamla 25 krş/km civarı yakıyorum,,, siz bilimsel tartışmalarınıza devam edin,biz orta halli tüketiciler farkı yakıt alırken kasada görüyoruz yıllık 40 bin km yapıyorum,şimdiki fiyatlarla yılda 8000 tl, 5 yılda 40.000 tl tasarruf yapıyorum daha neyi hesaplıyoruz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dionysos_07 -- 6 Ağustos 2013; 17:49:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    benzinli 1.6 motor arabamla 40-45 krş/km yakıyordum, şimdi 1.3 mj dizel arabamla 25 krş/km civarı yakıyorum,,, siz bilimsel tartışmalarınıza devam edin,biz orta halli tüketiciler farkı yakıt alırken kasada görüyoruz yıllık 40 bin km yapıyorum,şimdiki fiyatlarla yılda 8000 tl, 5 yılda 40.000 tl tasarruf yapıyorum daha neyi hesaplıyoruz

    Helal! Güzel tespit!
  • olay budur
  • Sorunsuz japonlar dizel neden uretmiyor..benzinliden daha dayanikli forumdaki çok bilmislerin okuması lazım bu yazıyı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    Sorunsuz japonlar dizel neden uretmiyor..benzinliden daha dayanikli forumdaki çok bilmislerin okuması lazım bu yazıyı.

    italyanlar yapmış işte, bize ne japonlardan, belkide beceremiyorlardır
  • Dizel benzinliden üstün değil, turbo dizel üstün.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.