Şimdi Ara

DİZEL Mİ BENZİNLİ Mİ BİLİM NE DİYOR (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
6
Favori
8.121
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Teknik anlamda bilgilendirici bir yazı olmuş. Teşekkürler...
  • Sabırla okudum. Güzel bir yazı olmuş. Elinize sağlık.
  • Benzin ucuzlamadigi surece 4 lira alti

    Kim ne derse desin dizel en mantiklisi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Benzin ucuzlamadigi surece 4 lira alti

    Kim ne derse desin dizel en mantiklisi

    LPG ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Benzin ucuzlamadigi surece 4 lira alti

    Kim ne derse desin dizel en mantiklisi

    LPG ?

    Kisiye gore degisir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok yol yapacaksan tabi ki dizel ...
    ama yok az yol yapacaksanız aradaki fiyat farkının ödemenin mantığı yok .....

    evet dizel daha verimli olabilir ... ama günümüzde fiyat farkından dolayı ... bunu biz göze alamayız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Dizel elbette birim kalori başına daha çok iş yapar, motorun yapısı gereği bu böyledir. Ama mesele ve tartışılanların odak noktası zaten bu değil. Aynı paraya satılsa bugün herkes dizel araç alır.

    Ama gel gelelim benzin ucuz olsa veya yakıt giderleri önemsiz düzeyde olacak kadar az dokunsa bütçeye kimse dizel araca binmez.

    Verimli olabilir ancak sürüş konforu, sürüş zevki, rafine olmayışı, bakımlarının daha sık oluşu, daha sorun çıkartma ihtimalinin yüksek oluşu, iticiliği vs

    Bugün dizel ile benzinli araç arasında aynı otomobil aynı kasa ortalama 11-12bin TL'lik fiyat farkı oluyor. Herkesin hesabı kendine ama bu fiyat farkı varken bence dizel alınmaz, bir espirisi kalmadı.


    Bence bu alacağın aracı kaç yıl kullanmayı düiünüdüğün ile ilgili. Aracı 10 yıl kullanırım diyorsan dizel kesinlikle çok daha mantıklı olur. Ama 3-4 yılda yeni model alırım diyen için 10 bin TL dizel için fark ödenmez tabi.

    Bu arada 10 bin TL C-D segmentleri için. Bugün B segmenti için fark 6-7 bin TL gibi.




  • bende dizel araç sahibiyim ama istediğim modelde benzinli olarak aynı performansı verecek alternatif olmadığı için dizeli aldım.

    yoksa ilk tercihim benzinli olurdu.

    ve bu benzin&dizel karşılaştırmaları kendilerini dizele mahkum eden kişilerin avuntusu gibi geliyor bana.

    salt ekonomi düşünüyorsak olsak, kamyonete, pickup lara falan binmemiz lazım hepimizin.
    niye otomobil alıyoruz ki o zaman?

    niye otomobil alıyoruz? otomobie binmenin zevkini almak için otomobil alıyoruz,
    turbo dizel ile turbo benzini karşılaştıralım,
    atmosferik benzinli ile atmosferik dizeli karşılaştıralım,

    her türlü benzinli daha üstün

    eğer maksat ekonomi ise takarım LPG, ve dizelden daha ekonomik hale getiririm.

    yani tüm seçenekler ile karşılaştırıldığında, tüm opsiyonlar ele alındığında benzinin her zaman daha üstün olduğu görülür.

    zaten benzin daha üstün olmassa birkaç ütopik yarış arabası hariç, diğer tüm yarış araçları (Formula 1 vb) benzinli olmazdı




  • Yazi güzel olmus ancak pek esit davranildigi soylenemez iki turede.

    Ornegin performanstan bahsedilirken turbonun avantaji sanki dizel motorun avantajiymis gibi tork guc dagilimindan bahsedilmis. Ancak turbosarjli benzinli araclardada bu durum boyledir.

    Dayanikliliga geldigimizde hic turbonun hassasligi ve yuksek sikistirma oranlarinin yol acabilecegi sorunlardan bahsedilmeden eski tip common rail olmayan dizellerin saglamligi karsilastirmaya alinmis

    Dizelin uretiminin kolayligi ise gene bir sorun biyo yakitlardan bahsedilmis ancak common rail motorlarda bio yakitlar asla tavsiye edilmemektedir bu motorlar atmosferik benzinlilerden çok daha hassastirlar bilindigi uzere. Ayrica mazotun elde edilmesi kolay olsada su an araclarin kullandigi eurodizel pek cok ek islemden gecmektedir buda uretim maliyetini arttirir. Fiyatini benzine yaklastirir.

    Eger atmosferik oldugu halde turblu imis gibi performans veren ayni andada yakit secmeden biodizelden mazota kadar her yakiti sorunsuz yakabilen bir dizel motor olsaydi. Benzinli motor kullanimi aile araclarinda dunya genelinde baskin olmazdi zaten.



    Not:mobilden yazdim hatalar olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kıymetli Yorumcular katkıda bulunmuşlar. Hepsine tek tek teşekkür ederim.

    Dostların dediği gibi "teknik" bir yazı olsun istedim. Alıcı kararında tek sebep başlı başına teknik olmuyor tabi ki. Alıcılar ekonomik, sosyal ve hatta kültürel etkenler ile karar veriyor. Teknik bakış açısı nesneldir; kişilerin durduğu yere göre değişmez. Ancak ekonomik, sosyal ve kültürel etkenler alabildiğine özneldir; birey birey değişkenler ile yüklüdür.

    Bizim bu tür tüketici forumlarında ekonomik ve sosyo-kütürel paydalarda mutabakat sağlamamız mümkün değil. Değişkenler birbiri ile sadeleşmez. Hepimizin durumu farklı. Ancak teknik meselelerde uzlaşı çok kolay sağlanır.

    Acizane fikrim, biz tüketiciler için en yararlı olanı, bu tür forumlarda yorumcuların şahsi beğenilerini tek referans noktası alarak fikir değişikliklerini dayatmalarından ziyade alabildiğince teknik bilgilendirmelerde bulunmalarıdır.

    Dostlar konu açıp soru sorsunlar yorumcular bilgilerini ve reel tecrübelerini istifadeye sunup teknik ve tarafsız cevaplar versinler; bir alım kararı varsa zaten bunu parayı ödeyecek olan verecektir. Böylece forumda sahte, speküle edilmiş, yanlış veya ciddiyetsiz yazılar yerine mümkün olduğu kadar teknik ve tarafsız cevaplar yer alır.

    Forumda bakın konunun altına birisi teknikten uzak bir yorum yazdığında takip eden yorumlarda laubali, zaman kaybına sebep olan ciddiyetsiz ergenimsi geyikler oluyor hep. Bu tüm forum kullanıcıları için zararlıdır.




  • Aslında temelde bizi böyle bir tartışmanın içerisine sokan ülkemizdeki vergilendirme sistemi, akaryakıtta kıyaslandığımız
    ülkelerin kişi başına düşen milli gelirlerine bakarsak sorunu asıl nerede yaşadığımızı görebiliriz, mesela ben bir öğretmenim
    dizel almayı düşünürken son bir kafa karışıklığı ile 2010 model honda jazz fun aldım, aracım az yaktığı halde bu maaşla
    benzinle başa çıkamayıp LPG dönüşümü yaptırdım, amacım çevre bilinci vesaire değildi bu dönüşümü yaparken tamamen
    daha ucuza yol gitmekti. Her platformda asıl tartışmamız gereken bu vergiler konusunda ne yapabiliriz, tepkimizi nasıl ortaya koyabiliriz olmalı :)

    Biraz konunun dışına çıkmış olabilirim ancak içimden geçenleri söyledim.
  • Dostlar eksik anlatımımdan dolayı yanlış anlamasınlar. Sonuçta amatör bir yazarım asıl demek istediğim"dizel motor benzinliden daha iyidir" değil. "İki motor da birbirinden daha iyi değildir" görüşünü benimsiyorum. Neden mi? Çünkü teknik olarak ikisinin de kullanılabildiği ve kullanılamadığı yerler olduğu için (örneğin dizel motorlar sürat amaçlı araçlarda benzinli motorlar da iş ve ekonomi amaçlı araçlarda kullanılmaz) teknik kıyaslamanın ötesindeki her kıyaslamada "nesnel" (kişiden kişiye değişen) değişkenler baş rolde olacaktır. Nesnel değişkenlerle varılan yargıların hararetli savunmalarında ise kişisel tartışmalar çıkar ki bunun kimseye bir faydası yok.

    Dostlar sormuşlar "Eğer dizel motorlar daha verimli ise neden dünyada bir çok otomobil benzinli?" soruyu çok değerli bulduğum için kendi değer yargılarımla değil global algıyla cevaplamak istiyorum :

    Dizel motorlu araç satışları hiç bir zaman benzin motorlu araçların satışlarını geçememişlerdir. Tarihte yalnızca 1970lerin sonunda dizel motorlu araçların artışında keskin bir artı trend gözlemlenmiştir. Bunun nedeni ise o tarihte OPEC petrol ambargosudur. Dizel motorlar daha verimli olmasına rağmen otomobillerde kullanımı benzinli motora göre azdır çünkü 8 tane tarihi sakıncaya sahiptirler :

    1- Dizel motorlar 20:1 gibi yüksek sıkıştırma oranlarına sahiptirler bu nedenle aynı sınıftaki benzin motorlu bir otomobile göre daha ağırdırlar. (Tipik bir benzinli motorun sıkıştırma oranı 8:1)

    2- Dizel motorların üretimleri daha maliyetlidir bu nedenle dizel motorlu araçlar aynı sınıftaki bir otomobile göre daha pahalıdır.

    3- Dizel motorlar, ağırlık ve kompresyon oranından dolayı daha az RPM sunarlar. Bu dizel motorları beygir gücünden ziyade tork açısından zenginleştirir. Bu nedenle ivmelenmede (akselerasyon) daha ağırdırlar.

    4- Dizel yakıtlar enjekte edilmek zorundadırlar: geçmişte yakıt enjeksiyonu pahalı ve daha az güvenilir idi.

    5- Dizel motorlar DPF henüz yokken kara duman atarlardı. Yapılan bir ankette tüketiciler dizel motorları bu nedenle komik bulmuşlar.

    6- Dizel motorlar soğuk hava koşullarında handikaplıdır.

    7- Dizel motorlar daha sesli ve titreşimlidirler.

    8- Motorin kimi ülkelerde benzine göre daha az yaygındır.

    Bunlara rağmen önemli sayıda otomobil kullanıcıları yapılan araştırmalara göre dizel motorları yakıt ekonomisi ve daha uzun ömürlü yapılarından dolayı tercih etmeye devam etmektedirler. Bazı teknoloji severler dizel motorlu araçlar daha sofistike olduğu için dahi ekonomiyi göz ardı ederek dizel motorlu araçlar satın alabilmektedirler.

    Bio tabanlı ve alkol bazlı yakıtların günümüz dizel motorlu otomobilleri (CRDI, TDI, TDCI, HDI ..vs) tarafından kullanılamayacağını varsayan Dostlar lütfen üreticilerin yazdıkları kullanım kılavuzlarını okusunlar.

    Dizel motorlar neden yarış otomobillerinde kullanılmıyor diye soran Dostların motorlu taşıtlar konusunda "başlangıç" seviyede olduklarını bilmelerini rica ediyorum. Dizel motorlar benzin motorlara göre daha uzun strok sahibidirler. Yani her döngüde piston silindiri içerisinde yukarı ve aşağı daha uzun mesafe kat ederler. Yarış araçlarının motorları ise daha kısa stroke sahibidirler. Bu nedenle benzin kullanmak zorundadırlar. İsteseler bile dizel motor olamazlar çünkü kısa stroke da ateşleme meydana gelmez. Kısa stroke sahibi benzinli motorlar 15000 RPM'e kadar üretirler.

    Hülasa dizel motorların ve benzin motorların kullanım amaçları farklıdır. "Neden dizel Ferrari yok!" diye sormayalım ne olursunuz.

    Vesselam




  • lostangel kullanıcısına yanıt
    Çok haklısınız. Dostlar unutmasınlar ki lpg dönüşümü bedava değil, lpg'li araçlar hala benzine muhtaçtırlar, lpg tesisatları dizel motorla kıyaslanmayacak kadar sık arıza yapar ve bakım ister.

    Bence bu platformda "kontak kapatma eylemleri" yapmayı ciddi ciddi tartışmalıyız. Ekonominin temel prensibi efendim: talep olmayınca fiyat yükselmez. Şimdi biz almaya bu kadar hevesli olursak devlet de bu denli tok satıcı olur.
  • askeri araclar(tanklar , kamyonlar vs) neden common rail kullanima gecmediler peki?
    Common rail dizel sistemli askeri arac ornegi gosterebilecek var mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan Göçer

    Dostlar eksik anlatımımdan dolayı yanlış anlamasınlar. Sonuçta amatör bir yazarım asıl demek istediğim"dizel motor benzinliden daha iyidir" değil. "İki motor da birbirinden daha iyi değildir" görüşünü benimsiyorum. Neden mi? Çünkü teknik olarak ikisinin de kullanılabildiği ve kullanılamadığı yerler olduğu için (örneğin dizel motorlar sürat amaçlı araçlarda benzinli motorlar da iş ve ekonomi amaçlı araçlarda kullanılmaz) teknik kıyaslamanın ötesindeki her kıyaslamada "nesnel" (kişiden kişiye değişen) değişkenler baş rolde olacaktır. Nesnel değişkenlerle varılan yargıların hararetli savunmalarında ise kişisel tartışmalar çıkar ki bunun kimseye bir faydası yok.

    Dostlar sormuşlar "Eğer dizel motorlar daha verimli ise neden dünyada bir çok otomobil benzinli?" soruyu çok değerli bulduğum için kendi değer yargılarımla değil global algıyla cevaplamak istiyorum :

    Dizel motorlu araç satışları hiç bir zaman benzin motorlu araçların satışlarını geçememişlerdir. Tarihte yalnızca 1970lerin sonunda dizel motorlu araçların artışında keskin bir artı trend gözlemlenmiştir. Bunun nedeni ise o tarihte OPEC petrol ambargosudur. Dizel motorlar daha verimli olmasına rağmen otomobillerde kullanımı benzinli motora göre azdır çünkü 8 tane tarihi sakıncaya sahiptirler :

    1- Dizel motorlar 20:1 gibi yüksek sıkıştırma oranlarına sahiptirler bu nedenle aynı sınıftaki benzin motorlu bir otomobile göre daha ağırdırlar. (Tipik bir benzinli motorun sıkıştırma oranı 8:1)

    2- Dizel motorların üretimleri daha maliyetlidir bu nedenle dizel motorlu araçlar aynı sınıftaki bir otomobile göre daha pahalıdır.

    3- Dizel motorlar, ağırlık ve kompresyon oranından dolayı daha az RPM sunarlar. Bu dizel motorları beygir gücünden ziyade tork açısından zenginleştirir. Bu nedenle ivmelenmede (akselerasyon) daha ağırdırlar.

    4- Dizel yakıtlar enjekte edilmek zorundadırlar: geçmişte yakıt enjeksiyonu pahalı ve daha az güvenilir idi.

    5- Dizel motorlar DPF henüz yokken kara duman atarlardı. Yapılan bir ankette tüketiciler dizel motorları bu nedenle komik bulmuşlar.

    6- Dizel motorlar soğuk hava koşullarında handikaplıdır.

    7- Dizel motorlar daha sesli ve titreşimlidirler.

    8- Motorin kimi ülkelerde benzine göre daha az yaygındır.

    Bunlara rağmen önemli sayıda otomobil kullanıcıları yapılan araştırmalara göre dizel motorları yakıt ekonomisi ve daha uzun ömürlü yapılarından dolayı tercih etmeye devam etmektedirler. Bazı teknoloji severler dizel motorlu araçlar daha sofistike olduğu için dahi ekonomiyi göz ardı ederek dizel motorlu araçlar satın alabilmektedirler.

    Bio tabanlı ve alkol bazlı yakıtların günümüz dizel motorlu otomobilleri (CRDI, TDI, TDCI, HDI ..vs) tarafından kullanılamayacağını varsayan Dostlar lütfen üreticilerin yazdıkları kullanım kılavuzlarını okusunlar.

    Dizel motorlar neden yarış otomobillerinde kullanılmıyor diye soran Dostların motorlu taşıtlar konusunda "başlangıç" seviyede olduklarını bilmelerini rica ediyorum. Dizel motorlar benzin motorlara göre daha uzun strok sahibidirler. Yani her döngüde piston silindiri içerisinde yukarı ve aşağı daha uzun mesafe kat ederler. Yarış araçlarının motorları ise daha kısa stroke sahibidirler. Bu nedenle benzin kullanmak zorundadırlar. İsteseler bile dizel motor olamazlar çünkü kısa stroke da ateşleme meydana gelmez. Kısa stroke sahibi benzinli motorlar 15000 RPM'e kadar üretirler.

    Hülasa dizel motorların ve benzin motorların kullanım amaçları farklıdır. "Neden dizel Ferrari yok!" diye sormayalım ne olursunuz.

    Vesselam



    kendi bilgime gore bir duzeltme nacizane :)
    dizel motorlar sıkıstırma oranlari yuksek oldugu icin dusuk devirli degillerdir.
    Stroklari buyuk oldugu icin dusuk devirlilerdir.(ve stroklari yuksek oldugu icinde yuksek torklulardir)
    Stroklarida dizelin yanma hizi benzinliden dusuk oldugu icin yuksektir.
    o yuzden dizel devir cevir(e)mez ama uzun piston hareketi nedeni ile elde ettigi yuksek tork ile ayni isi yapmis olur neticede...
    yani dizelin yuksek torku sıkıstırma oranindan kaynakli degildir.
    o stroka sahip benzinli motor eminim dizelden daha yuksek torklu ve yaklasik devirlerde olacaktir.


    edit :tezimin vw grup icinden ispati.
    1.6 hacimli guncel dizel motorun silindir capi benzinliden ufak iken silindir hareket boyu daha yuksek.

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines#1.6_R4_74-75kW
    1.6 R4 74-75kW -> bore x stroke: 81.0 by 77.4 millimetres

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines#1.6_R4_16v_TDI_CR_55-85kW
    1.6 R4 16v TDI CR 55-85kW-> bore x stroke: 79.5 by 80.5 millimetres

    2.0 R4 16v FSI 110kW EA113 ->bore x stroke: 82.5 by 92.8 millimetres
    2.0 R4 SDI PD 51-55kW ->bore x stroke: 81.0 by 95.5 millimetres
    2.0 R4 16v TDI PD 103-125kW->bore x stroke: 81.0 by 95.5 millimetres



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 6 Ağustos 2013; 15:24:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan Göçer

    Dostlar eksik anlatımımdan dolayı yanlış anlamasınlar. Sonuçta amatör bir yazarım asıl demek istediğim"dizel motor benzinliden daha iyidir" değil. "İki motor da birbirinden daha iyi değildir" görüşünü benimsiyorum. Neden mi? Çünkü teknik olarak ikisinin de kullanılabildiği ve kullanılamadığı yerler olduğu için (örneğin dizel motorlar sürat amaçlı araçlarda benzinli motorlar da iş ve ekonomi amaçlı araçlarda kullanılmaz) teknik kıyaslamanın ötesindeki her kıyaslamada "nesnel" (kişiden kişiye değişen) değişkenler baş rolde olacaktır. Nesnel değişkenlerle varılan yargıların hararetli savunmalarında ise kişisel tartışmalar çıkar ki bunun kimseye bir faydası yok.

    Dostlar sormuşlar "Eğer dizel motorlar daha verimli ise neden dünyada bir çok otomobil benzinli?" soruyu çok değerli bulduğum için kendi değer yargılarımla değil global algıyla cevaplamak istiyorum :

    Dizel motorlu araç satışları hiç bir zaman benzin motorlu araçların satışlarını geçememişlerdir. Tarihte yalnızca 1970lerin sonunda dizel motorlu araçların artışında keskin bir artı trend gözlemlenmiştir. Bunun nedeni ise o tarihte OPEC petrol ambargosudur. Dizel motorlar daha verimli olmasına rağmen otomobillerde kullanımı benzinli motora göre azdır çünkü 8 tane tarihi sakıncaya sahiptirler :

    1- Dizel motorlar 20:1 gibi yüksek sıkıştırma oranlarına sahiptirler bu nedenle aynı sınıftaki benzin motorlu bir otomobile göre daha ağırdırlar. (Tipik bir benzinli motorun sıkıştırma oranı 8:1)

    2- Dizel motorların üretimleri daha maliyetlidir bu nedenle dizel motorlu araçlar aynı sınıftaki bir otomobile göre daha pahalıdır.

    3- Dizel motorlar, ağırlık ve kompresyon oranından dolayı daha az RPM sunarlar. Bu dizel motorları beygir gücünden ziyade tork açısından zenginleştirir. Bu nedenle ivmelenmede (akselerasyon) daha ağırdırlar.

    4- Dizel yakıtlar enjekte edilmek zorundadırlar: geçmişte yakıt enjeksiyonu pahalı ve daha az güvenilir idi.

    5- Dizel motorlar DPF henüz yokken kara duman atarlardı. Yapılan bir ankette tüketiciler dizel motorları bu nedenle komik bulmuşlar.

    6- Dizel motorlar soğuk hava koşullarında handikaplıdır.

    7- Dizel motorlar daha sesli ve titreşimlidirler.

    8- Motorin kimi ülkelerde benzine göre daha az yaygındır.

    Bunlara rağmen önemli sayıda otomobil kullanıcıları yapılan araştırmalara göre dizel motorları yakıt ekonomisi ve daha uzun ömürlü yapılarından dolayı tercih etmeye devam etmektedirler. Bazı teknoloji severler dizel motorlu araçlar daha sofistike olduğu için dahi ekonomiyi göz ardı ederek dizel motorlu araçlar satın alabilmektedirler.

    Bio tabanlı ve alkol bazlı yakıtların günümüz dizel motorlu otomobilleri (CRDI, TDI, TDCI, HDI ..vs) tarafından kullanılamayacağını varsayan Dostlar lütfen üreticilerin yazdıkları kullanım kılavuzlarını okusunlar.

    Dizel motorlar neden yarış otomobillerinde kullanılmıyor diye soran Dostların motorlu taşıtlar konusunda "başlangıç" seviyede olduklarını bilmelerini rica ediyorum. Dizel motorlar benzin motorlara göre daha uzun strok sahibidirler. Yani her döngüde piston silindiri içerisinde yukarı ve aşağı daha uzun mesafe kat ederler. Yarış araçlarının motorları ise daha kısa stroke sahibidirler. Bu nedenle benzin kullanmak zorundadırlar. İsteseler bile dizel motor olamazlar çünkü kısa stroke da ateşleme meydana gelmez. Kısa stroke sahibi benzinli motorlar 15000 RPM'e kadar üretirler.

    Hülasa dizel motorların ve benzin motorların kullanım amaçları farklıdır. "Neden dizel Ferrari yok!" diye sormayalım ne olursunuz.

    Vesselam



    Alkol (metanol vb) yeni nesil yakıtları 2003 sonrası benzinli motorlarda yakabiliyor bunuda belirtmek gerekir diye düşünüyorum. Ayrıca ne kadar inkar etsenizde yazılarınızda her zaman dizel motor üstünden giriş yapıyorsunuz her maddeye. Genel olarak dizel motorun üstün yanlarını yazıyorsunuz zaten.


    Ayrıca bio yakıtlarla ilgili bir karmaşa var forumda çok güzel konular vardı onun hakkında.




  • torkun ivmelenmeye herhangi bir faydasi yoktur.
    onemli olan motorun sundugu HP dir.HP de kabaca tork x RPM dir.
    [b]elektrikte torkun karsiligi Volt , Devirin karsiligi amper , HP karsiligi Watt tir.
    Su tesisatinda Torkun karsiligi Boru Capi , Devirin karsiligi su akis hizi , HP karsiligi toplan sn de gecen su miktaridir.

    biri 20v(yuksek tork) 1,5A(dusuk rpm) , digeri 15v(dusuk tork) 2A(yuksek rpm) olan elektrik motorlarindan hangisi gucludur sizce?
    veya birinin capi 1 cm(yuksek tork) olan icinden sn de 1 METRE(litre degil!)(dusuk rpm) su akan , digerinin capi 0,8(dusuk tork) cm ama icinden sn de 2 m(yuksek RPM) su akan borulardan hangisi daha cok su tasir?
    ya su yaziyi biri screen shot alsinda her rpm tork beygir muhabbetinde yapistirsin cevap veren cikabilecekmi :)

    bilgileriniz ve uslup guzel gokhan hocam ama bir vezir degilsin bilgi eksiklikleri var ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gökhan Göçer kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler. Gerçekten faideli bir yazı olmuş. Emeğinize sağlık
  • Dostlardan bazıları beygir gücü - torkun akselerasyon üzerine etkileri konusunda hem fikir olmayışımızı var saymışlar. Bilim zaten akselerasyon için tork değil beygir gücü gerekir diyor. Benim cümlelerime ayriyeten ihtiyaç yok.

    Yorumculardan bazıları da strok uzunluğu mevzuunda muhalefet olduğunu var saymış. Dizel motorların strokları uzundur benzinde kısa tutulur der bilim. Motor meraklısı dostlar kısa strok daha az yer çekimi mukavemeti ve daha çok verimlilik gerçeğini okumuşlardır. Benzinli motora uzun strok yapılırsa yazık edilir, bakınız askerde gördüğümüz benzinli faun tankerler. Uzun strok motorinin kimyasal yapısıyla ilgilidir.

    Benzin motorlu araç sever dostlarım gücenmesinler, tekrar söylüyorum benzinli motorlara karşı bir hissim ve fikrim yok. İhtiyaçlarım için makul olan hangi motor tipi ise onu kullanıyorum. Gönlüm ister ki kapımızda bir TSI bir de dizel motorlu aracım olsun.

    26_bbz_26 dostum, vezirlik şahlık iddiam yok. Tabiki bir vezir yada padişah değilim: sadece bir "teknik-severim"

    Rahatsız ettiğim dostlarım, çok bildiğimi zannetmenize neden olduysam kusuruma bakmayın, niyetim bildiklerimi amatörce paylaşmak; istifadeye sunmak.

    Arkadaşlar teknik açıklamalı konular açsınlar okuyayım, bilgi sahibi olayım, cahilliğimi gidereyim inşallah.

    Vesselam




  • Gönlünüze sağlık değerli Dostum. Beğeninizi ifade etmişsiniz, çok teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.