Şimdi Ara

Dizelden LPG'ye geçmek bu durumda mantıklı mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
3.072
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Performans kaybı olur. Eski sistemler gibi ciddi miktarda olmasa bile hala kayıp var. Aracı uzun süre kullanıp gaz tepkilerine hakim olursan aradaki farkı anlarsın. Günlük hayatını etkileyecek ciddi bir kayıp olmasa bile mutlaka hala kayıp var.

  • zotacing kullanıcısına yanıt

    Hesaba katılmayan benzin tüketimi de var.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Hem dizel, hem de benzin lpg aracım var. Dizel aracım şehirlerarası 4,5-5 litre yakıyor hadi düz hesap 1.4TL olsun, lpgli aracım da şehirlerarası lpg de 8litre yakıyor bu da yaklasık 1TL eder bugünki fiyattan. Km basına 40 kr fark için bence değer. Fanboyluğa gerek yok. Bundan 1 sene önce lpg mantıksızdı , şimdi de dizel ve benzin mantıksız.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • bende 2.5 cc kamyonet var satıp düşük cc'li otomobil alacagım...bu saatten sonra mazotla ugraşamam ...200 tl ye 6 7 lit mazotmu olur :) elinizdeki arabaları acil düşük cc otomobile çevirin ..hemde ACİL ..gaz pahalansa bile en azından araba düşük cc oldugundan az yakar ...


    baktınız zamlar devam ediyor düşük cc'de kurtarmıyor geriye ceketimizi alıp ülkeden kaçmak kalıyor...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deniz006 -- 17 Haziran 2022; 1:46:8 >
  • Cezdim34 C kullanıcısına yanıt

    Benzinde toplasan 5 dk anca çalışıyor kayda değer bir benzin tüketimi yok.

  • Benzerlik olması açısından yazayım bende Civic Eco elegance eşimde dizel kaşkayi var, ben günde 50 km yapıyorum onun 12-13 civarı. TL tutarı aylık masrafımız aynı. Ancak bayramda memlekete gideceğim dizel 50 lira olmazsa nissanla gideceğim.yokuşta boğuluyor Civic. Bence şehir dışı çok km yapıyorsanız dizelde kalın.lpgli araç alacaksanız fabrikasyon Civic alın derim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yakıt fiyatları sağolsun, son 3 ayda 2 defa araç değiştirdim.

    2017 Jetta 1.4tsi dsg vardı 22 Nisanda sattım. Tüketim Şehiriçi 6.5, uzun yol 4.9 civarıydı. (Ekonomi kasarak)

    2018 Clio Sport Tourer 1.5 dci EDC aldım. Tüketim şehiriçi 5, uzun yol 4 litre civarıydı. (Ekonomi kasarak)

    Mazot fiyatları artışa geçince, bu durulmaz 30u geçer dedim, iyi fiyata Clio'yu sattım 9 haziranda. LPG uyumlu araç bakmaya başladım.

    2020 Astra Sedan 1.4T otomatik 17bin kmde aldım 13 Haziranda.

    Bugün araç sanayide, LPG takılıyor. Akşam teslim alacağım inşallah.

    Uzun lafın kısası, arabaya binmekten vazgeçmemek için, kendimce çözümüm LPG'ye geçmekti.

    Daha önce de 2 aracıma LPG montajı yaptırmıştım, memnun kalmıştım. Tavsiye ederim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Razor Crest kullanıcısına yanıt

    Kışın işe geliyorum son 500 metrede lpgye geçiyor. 3.5-4,km işyeri.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • xxl567 X kullanıcısına yanıt
    Deli divane oldum 1.4 t 2019 sport elegance araç aramaktan... 1 haftada 50000-70000 prim yaptı bu araba. Gerçek arabacı insanlar hem turbolu hem de lpg uyumlu olduğundan bu araca çok yüklendi... Bir de Asyalı akranlarına fahiş fiyatlar istenince bu arabaya talep çok arttı. Elantra, Civic, Corolla bulmak imkansız. Bulsanız da ölü atmosferik motor insanı yoruyor. Hele ki güzel bir dizelden geçerseniz...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • shkoksal kullanıcısına yanıt
    Tam olarak sizin gibi düşündüğümden Turbo mpi motor otomatik Astra'ya yöneldim.

    Hayaller Sport'tu tabi ama, hem fiyatları gereksiz pahalı bulduğumdan, hem de ikametim İzmir'de, memleketim Adana plakalı 2020 düşük km, uygun fiyatlı bulunca Edition Plus aldım.

    Bu değişimi yapmasaydım, arabaya binmekten vazgeçmek zorunda kalacaktım yakıt fiyatlarından ötürü.

    Aracı sevdim bu arada, tok, keyifli bir araç turbo olmasından dolayı. Bakalım, LPG ile iyi olur inşallah

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • xxl567 X kullanıcısına yanıt
    Bakımlarını aksatmayın hocam, bir de çok sıkıştırmayın aracı. Ara sıra aracı benzinde de kullanın ki motor içi kurum oluşsun, zaten sıcak çalışan bir motor, lpg ile daha da sıcak çalışıyor. Motor da kurum da oluşmadığından aşınma artıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Profes124 kullanıcısına yanıt

    Korkmaniza gerek yok. Lgp yi referanslari iyi olan bir yede siz taktirin. Boylece icinize daha fazla siner.

    Kasim 2017 de baldizin 1.25 ford fiestasina lpg yi iyi bir yerde taktirdik. Atiker gold. Arac hala bizde ve en ufak bir sorunumuz olmadi cok sukur. Defalarca denedim, uzun yola gittik benzinde neyse lpgde de ayni. Her 2 bakimda bir buji degisimi yapiyorum cunku lpg guzel ateslemeyi seviyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gaisensei kullanıcısına yanıt

    lpg hesabı yapılırken benzin ile farkı hesaplanırdı.


    şimdi dizel ile.



    kırsalda doğalgaz değil lpg tüp kullanılıyor.

    1 tüp 340 tl olmuş.

    ister istemez lpgye afaki zamlar yapılamayacaktır.


    150-250 aralığında ise c sınıfı ortalama 15 yaşında araç alınabilecektir ki eski aracın benzin-lpg ve manuel olması çıkarabileceği arızalara karşı tercih sebebidir.


    kışın benzin lpg birbirine çok yaklaştı. lpg avantajı kalmamıştı bastım düğmesine benzin ile gezdim.

    şimdi benzin ile gezilmez lpg candır.


    ayrıca 110 beygirlik bir araçta tam gücü alabilmek için 5000 devirin üzerine çıkmak lazım.

    biz ortalama 2bin-3 bin devir aralığında kullanıyoruz ki bindiğimiz araçlardan aldığımız verim 50-70 beygir aralığında.

    performans konusunda çok da şey etmemek lazım. uçuyor kaçıyor diyen, gitmez diyenlere de pek itibar etmemek lazım.

    Dizelden LPG'ye geçmek bu durumda mantıklı mı?




  • Honda civic fc5 lpg alarak katıldığım gruptur. Daha öncesinde benzinli c3 vardı. Uzun yolda 4.5 litre benzin yakmasına rağmen şimdi civic uzun yolda 7 litre lpg yakıyor. Kısacası her türlü mantıklı. Dizel araç da minimum yaksa 4 litre mazot yakar. Onda da 120 tl yaparken, lpg uzun yolda max 80 lira yakıyor. %50 daha karlı oluyor. Kaldı ki şehir içinde 10 litre yakan lpgli araç bile olsa dizelin uzun yolda yaktığını şehir içi yakar.

    Kışın dizel araç ayrı işkence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lego95 kullanıcısına yanıt

    adam km yapmıyor ne mantığı.

    bende b6 passat 2.0 tdi var senelik 5 bin yapmıyorum ee tasarruf edeceğim diye satıp corollaya bineyim öyle miDizelden LPG'ye geçmek bu durumda mantıklı mı? 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cezdim34 C kullanıcısına yanıt

    Geçiş derecesini düşürtmek 5 dk'lık iş suyun sıcaklığı 30 derece oldu mu anında geçiyor.

  • tafo0911 T kullanıcısına yanıt
    Buji o kadar ucuz mu

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • shkoksal kullanıcısına yanıt

    Aşınmayla kurumun pek mantığı yok motorda ki hareketli parçaları koruyan yağdır kurum değil motorda aşırı kurum oluşması istenilen bir durum değildir lpg'de de kurum oluşur defalarca lpgli bir aracın motor yapım aşamasını izledim gayet kurumluydu öyle pırıl pırıl kalmıyor yani piston tepeleri.

  • Razor Crest kullanıcısına yanıt
    Biraz eksik yazmışım tekrar açıklayayım yazmak istediğimi. Bu arada söylediklerinize katılıyorum.

    1.4 T motorların kronik turbo manifoldu çatlağo arızası var. Özellikle LPG'de ortaya çıkıyor bu durum. Yüksek sıcaklık yüzünden kurum oluşmuyor veya daha az oluşuyor. Aşınmadan kastım direkt yüzeyin ısıyla temas etmesiydi. Oluşan kurum tabakası bir nebze de olsa manifoldu ısıdan koruyor. Bu yüzden ara sıra benzinde kullanmak gerek aracı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.