Şimdi Ara

Dizele para vermek=Bedava bir bardak süt için evde inek beslemek (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
451
Cevap
6
Favori
14.458
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: D_G_N

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    hep aynı aracın dizeli ve benzinlisi kıyaslanıyor. bence yanlış.
    1.4 tsi golf fiyatına 1.6 tdi leon alınabiliyor. Yani dizele bedava binmek mümkün...
    aynı şekilde 1.6 benzinli civic fiyatına 1.6 c4 dizel alınabiliyor...


    En doğru yorum bence...

    bence en yanlış yorum..

    biraz "abartılı" bir örnek verirsek, hepimiz şahine binip kalan parayla yakıt alarak 5 yıllık yakıtı bedavaya getirebiliriz..

    Yok artık...

    Leon ile Golf arasında ne fark var ?

    Motor vs aynı nasıl şahin örneği çıkabiliyor?

    Ayrıca Civic ile C4 arasında çağ farkı mı var ?

    İkiside güncel ve aynı segment otomobiller.

    Sanki adam b sınıfı ile d sınıfı kıyaslıyor.

    Bir şeyi savunacağım diye saçmalamanın anlamı yok...




    anlamayınca saçma gelmiş olabilir..

    golf ile leon arasındaki 7 farkı da siz bulun..

    Konu dizel olunca farkı yerden yere vuruyorsunuz.

    Konu Golf olunca örnek olarak bahsedilen fark ile aynı olmadıklarını ve ikame edilemeyeceklerini öne sürüyorsunuz...

    Burada bir çelişki var.

    Birebir aynı araçlar olmadığını biliyorum ama çoğu teknolojileri ortak.

    Motor, Şanzıman vs tek tek yazmaya gerek yok...

    Çok ölümcül farklar mı var bu araçlar arasında ?

    Yarı yarıya az yakmaktan daha mı önemli bu farklar benzinin 5 lira olduğu bir ülkede ?

    Başka marka önerildiğinde aynı araçlar değil diyorsunuz.

    Hala dizele eleştiri devam ediyor ve millet farkı az olan ikame öneriyor ama onada bir kulp takılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D_G_N

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: D_G_N

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    hep aynı aracın dizeli ve benzinlisi kıyaslanıyor. bence yanlış.
    1.4 tsi golf fiyatına 1.6 tdi leon alınabiliyor. Yani dizele bedava binmek mümkün...
    aynı şekilde 1.6 benzinli civic fiyatına 1.6 c4 dizel alınabiliyor...


    En doğru yorum bence...

    bence en yanlış yorum..

    biraz "abartılı" bir örnek verirsek, hepimiz şahine binip kalan parayla yakıt alarak 5 yıllık yakıtı bedavaya getirebiliriz..

    Yok artık...

    Leon ile Golf arasında ne fark var ?

    Motor vs aynı nasıl şahin örneği çıkabiliyor?

    Ayrıca Civic ile C4 arasında çağ farkı mı var ?

    İkiside güncel ve aynı segment otomobiller.

    Sanki adam b sınıfı ile d sınıfı kıyaslıyor.

    Bir şeyi savunacağım diye saçmalamanın anlamı yok...




    anlamayınca saçma gelmiş olabilir..

    golf ile leon arasındaki 7 farkı da siz bulun..

    Konu dizel olunca farkı yerden yere vuruyorsunuz.

    Konu Golf olunca örnek olarak bahsedilen fark ile aynı olmadıklarını ve ikame edilemeyeceklerini öne sürüyorsunuz...

    Burada bir çelişki var.

    Birebir aynı araçlar olmadığını biliyorum ama çoğu teknolojileri ortak.

    Motor, Şanzıman vs tek tek yazmaya gerek yok...

    Çok ölümcül farklar mı var bu araçlar arasında ?

    Yarı yarıya az yakmaktan daha mı önemli bu farklar benzinin 5 lira olduğu bir ülkede ?

    Başka marka önerildiğinde aynı araçlar değil diyorsunuz.

    Hala dizele eleştiri devam ediyor ve millet farkı az olan ikame öneriyor ama onada bir kulp takılıyor.

    olay bok atma falan değil.. dizel motor pahalıdır ve daha düşük bir model alarak benzinliyle aynı fiyata getirilmesi bir çözüm değil.. çünkü feragat edilen başka şeyler var bu sefer..

    benzinli clio yerine dizel sandero almak gibi..
    clio nere sandero nere..
    sanderoya razı olduysam eğer onun da benzinlisini alırım, aradaki fiyat farkıyla da bol bol gezerim.. şahin örneğine yaklaştık bakın..

    leon-golf örneğini veren arkadaş bile beni anladı, siz direniyorsunuz nedense..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: liebermann


    yüksek beygir gücüne sahip turbo'lu bir benzinli alıp da lpg taktıramıyorsanız,


    kim demiş?

    kardeşim takılır, ama 1-2 araca takılır, alman grubuna pek takıldığını görmedim duymadım.. sende fiat bravo var sanırım, nasıl memnunmusun, biraz yakıt, memnuniyet hakkında görüşlerini paylaşırsan okuyan arkadaşlar da feyz alabilirler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liebermann

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: liebermann


    yüksek beygir gücüne sahip turbo'lu bir benzinli alıp da lpg taktıramıyorsanız,


    kim demiş?

    kardeşim takılır, ama 1-2 araca takılır, alman grubuna pek takıldığını görmedim duymadım.. sende fiat bravo var sanırım, nasıl memnunmusun, biraz yakıt, memnuniyet hakkında görüşlerini paylaşırsan okuyan arkadaşlar da feyz alabilirler

    tsi tfsi bilemem ama çoğu araca takılıyor. beygir motor hacmi farketmiyor.

    aracımda 40 litre LPG ile şehir içi en fazla 450km gittim. 20-25 kuruş eder.




  • bu son bindirimlerden sonra sizce LPG li mi yoksa DİZEL mi daha az yakıyor..SAnki Dizelin de eski cazibesi yok ki gibi??neredeyse 4,5 'civarı oldu dizelin fiyatı..LPG hala uygun ama bu devlet gider önümüzde ki dönemde LPG yede ciddi bir zam yaparsa ne olur bilemem...
  • Arkadaş bir türlü anlayamıyorum neden fikirlerimizi dayatıyoruz ve karşı tarafın kabul etmesi için elimizden geleni yapıyoruz . Aynı olay konu dışında apple - samsung olarak geçiyor , bırakın yahu kim neyi isterse öyle yapsın siz sadece fikrinizi söyleyin dayatmayın eleştirmeyin . Her dizelden benzine geçirdiğiniz insan başına 1.000 lira para verseler yemin ediyorum bu kadar uğraşan olmaz fakat heybeden elinizi yormaya hiç üşenmiyorsunuz .
  • Ya bu konuyu acan adam heralde dizel alamadigi icin boyle konu aciyor, ya hala anlamadilar dizele verdigin farki 2 .elde ustune koydugunu,adam hesap kitapda bilmiyor... Gitmis 1.2 tsi ile 1.6 tdi i kiyasliyor...utanmasa 2.0 tdi i karsilaştiracak ötv den vergiden de haberi yok...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guvenxoca -- 30 Ağustos 2013; 13:50:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şöyle böyle diye konuşmak yerine rakamlarla konuşalım.Benim araçtan örnekle bakalım duruma.Rakamları 5 yıl için sabit olduğunu farzederek hesaplayalım.


    Dizel focus şehir içi ortalama 100 km'de 6 litre yakıt tüketimi var.1000 km'de 60 litre
    Senede 10.000 km yaptığını varsayalım 600 litre yapar.
    600 litrenin maliyeti 4.53 kuruştan hesaplarsak senede 2,718 tl yakıt masrafı yapar.5 yılda bu rakam 13,590 tl eder.5 yıllık bakım masrafınıda eklersek (yetkili serviste yapıldığını farzederek yazıyorum) 350 tl'den 1750 tl toplamda 15,340 tl yapar.Aracın ilk alım bedeli 38.000 tl idi ben alırken 38000+15.340=**********53,340 tl

    lpg'li focus şehir içi ortalama benzinde 100 km'de 10 litre benzin, lpg'de ise 12 litre yakıt tüketimi var.1000 km'de 120 litre
    Senede 10.000 km yaptığını varsayalım 1200 litre yapar.
    1200 litrenin maliyeti 2,70 kuruştan hesaplarsak senede 3,240 tl yakıt masrafı var 5 yılda bu rakam 16,200 tl eder.5 yıllık bakım (rutin bakım ve lpg bakımı) yine 350 tl farzedelim her ikisini 1750 tl toplamda 17950 tl yapar.Aracın ilk alım bedeli 32000+17950= 49950 lpg montaj ücretide 1500 tl desek *********51,450 tl

    yani dizel ile benzinli arasındaki fark 5 senede 1890 tllik avantaj ile lpg'den yana.

    Peki ikinci el durumları ne?

    km maksimum 10.000 km'den 5 yıl hesapladığımız için 50.000 km diyelim 50.000 km ve altı araçların sahibindende ilk 9 tanesini ilandaki ortalamayı alalım

    benzin+lpg focuslar coll.fiyat ortalaması 36,720 tl iken

    Dizel focusların coll. fiyat ortalaması 42,183 tl.

    Bu durumda Burada da 5463 tl'lik fark ile avantaj dizelden yana.

    Bu 5463 tl'den 1890 'lik farkı çıkarırsanız dizel kullandığınız takdirde 5 yılda lpg'ye göre 3573 tl avantajınız olmuş olacak.

    Edit : Hesaplamaya lpg'li araçtaki benzin kullanım bedelini eklemedim.Onuda eklersek sanırım 5000 tl gibi bir rakamı yuvarlak olarak görürüz.
    5 yılda o kadar fark için lpg ile boğuşmam arabayı bozdurmam yada o kadar fark için dizele o kadar para veremem yakıtı temizmi kötümü pompa enjektör turbo elime patlarmı, devirlimi kullansam devirsizmi stop ederken bekle çalıştırınca dır vs sürüş sitilimi değiştirmem bastımmı gitmeyecekse dizel almam gibi kişisel tercihleri tamamen size bırakıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zugasi_berepe -- 30 Ağustos 2013; 13:48:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Şöyle böyle diye konuşmak yerine rakamlarla konuşalım.Benim araçtan örnekle bakalım duruma.Rakamları 5 yıl için sabit olduğunu farzederek hesaplayalım.


    Dizel focus şehir içi ortalama 100 km'de 6 litre yakıt tüketimi var.1000 km'de 60 litre
    Senede 10.000 km yaptığını varsayalım 600 litre yapar.
    600 litrenin maliyeti 4.53 kuruştan hesaplarsak senede 2,718 tl yakıt masrafı yapar.5 yılda bu rakam 13,590 tl eder.5 yıllık bakım masrafınıda eklersek (yetkili serviste yapıldığını farzederek yazıyorum) 350 tl'den 1750 tl toplamda 15,340 tl yapar.Aracın ilk alım bedeli 38.000 tl idi ben alırken 38000+15.340=**********53,340 tl

    lpg'li focus şehir içi ortalama benzinde 100 km'de 10 litre benzin, lpg'de ise 12 litre yakıt tüketimi var.1000 km'de 120 litre
    Senede 10.000 km yaptığını varsayalım 1200 litre yapar.
    1200 litrenin maliyeti 2,70 kuruştan hesaplarsak senede 3,240 tl yakıt masrafı var 5 yılda bu rakam 16,200 tl eder.5 yıllık bakım (rutin bakım ve lpg bakımı) yine 350 tl farzedelim her ikisini 1750 tl toplamda 17950 tl yapar.Aracın ilk alım bedeli 32000+17950= 49950 lpg montaj ücretide 1500 tl desek *********51,450 tl

    yani dizel ile benzinli arasındaki fark 5 senede 1890 tllik avantaj ile lpg'den yana.

    Peki ikinci el durumları ne?

    km maksimum 10.000 km'den 5 yıl hesapladığımız için 50.000 km diyelim 50.000 km ve altı araçların sahibindende ilk 9 tanesini ilandaki ortalamayı alalım

    benzin+lpg focuslar coll.fiyat ortalaması 36,720 tl iken

    Dizel focusların coll. fiyat ortalaması 42,183 tl.

    Bu durumda Burada da 5463 tl'lik fark ile avantaj dizelden yana.

    Bu 5463 tl'den 1890 'lik farkı çıkarırsanız dizel kullandığınız takdirde 5 yılda lpg'ye göre 3573 tl avantajınız olmuş olacak.

    Edit : Hesaplamaya lpg'li araçtaki benzin kullanım bedelini eklemedim.Onuda eklersek sanırım 5000 tl gibi bir rakamı yuvarlak olarak görürüz.





    lpg kiti takılım masrafları, 50-60 bin kilometrede subap erimesi nedeniyle motor açılması masrafları, ruhsata işleme naliyetlerini hesaba katmamışsınız hocam ( sensör,katalizör,bobin,cart curt arızalarını saymıyorum)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dionysos_07 -- 30 Ağustos 2013; 13:48:01 >




  • Hocam onları işin içine sokarsak enjektör turbo kötü yakıt vs gibi durumlar öne sörülecek dizel için bu durumda işin içinden çıkılmaz adeletli olsun istedim

    Yoksa o artan 5000 tl ile konuda değinildiği gibi bir inek alıp sütünden 1000 tl 1 yılda yılda süt parası çıkartıp 5 yılda 5000 tl kar hesabıda yapabiliriz kaba bi hesapla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zugasi_berepe -- 30 Ağustos 2013; 13:54:48 >
  • zugasi_berepe kullanıcısına yanıt
    Bu sefer ki maçı kim kazandı söyleyin bakalım ; benzinciler mi dizelciler mi?
  • Dizelin gidişi başka, tek başına alma sebebi.
    Allah korusun bi yere gümletip bilinci kaybettiğinde yanma riski de en az.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EKSPRESOSO

    Bu sefer ki maçı kim kazandı söyleyin bakalım ; benzinciler mi dizelciler mi?

    Ben fanatik değilim yani herhangi bir marka vs.6 sayfa afaki konuşmalar olmuş bende rakamlarla bir hesap yaptım o kadar o yaşları geçeli çok oldu
  • zaten benzinli ile disel bakım masrafını eşit yazmış yetmiyormu?
  • wehrmacht kullanıcısına yanıt
    benim demek istediğim başka,biraz açıcak olursak benzin+lpg ciler sıfır fiyat farkını kuruşu kuruşuna hesap ediyorlar ama her ne hikmetse lpg kiti + ruhsat masraflarını fiyat farkından düşmüyorlar,, olay bakımla ilgili değil,,, madem olayı açtık yukarda saydıklarımdan hariç yazmaya üşendiklerimi de yazıyım bari: birçok avm ye ve kapalı otoparka alınmıyorlar,,, patlama ve yangın riski dizelden fazla,,ben hiç yanan patlayan dizel araç görmedim, hatta bir kova mazotun içine yanan zippo çakmağı at ne yanar ne tutuşur,,,, araç lpg de çekişten düşüyor,yeni arabalar bu çekiş düşüklüğünü daha az hissettiriyor,,,, ben bir depo mazotla 850 km civarı gidiyorum,zırt pırt yakıt ikmali yapmak zorunda değilim ama tüplü arabalar 350-400 kilometrede yakıt almak zorunda,,, aslında daha yazarımda tercihi lpg li araçtan yana olan arkadaşları irrite etmemek için yazmıyorum,amacım insanları kırmak veya polemik yaratmak değil...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atilla_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atilla_06

    Dizel arabaya parası yetmeyip, üç kuruşa LPG takıp


    Çok haklısın, 10 bin dizel farkı verip ekonomi yapmak varken 3 kuruşa LPG takıp ekonomi yapmak aptallık


    Üç kuruşluk LPG dizel kadar ekonomi elde etmiyor.
    Motor ömrünü kısaltıyor.
    Performans düşürüyor.
    Araç garanti dışına çıkıyor.
    Kışın araç çalışmada güçlük çekiyor.
    Her sene sızdırmazlık raporu almak zorunda kalınıyor.
    Çok yaktığında gidip ayarlatılıyor, performansı düştüğünde gidip açtırılıyor.
    Kapalı garajlara girilemiyor
    Bir çok yetkili servis LPG li araçları servis alanına dahi sokmuyor.

    10 bin fark verip dizel alan adam zaten en az 5 yıl süreyle biniyor o arabaya ve gerçekten tasarruf yapıp 5 yıl sonrada senin lpg taktırdığın benzinli aracından daha pahalıya satıyor . Ama sen LPG taktırdığın araca bile benzin almak zorunda kalıyorsun !

    Gerçekten zekice bir durum LPG taktırmak

    Defalarca yazdım da hadi elim erimez ya.

    -Şu motor ömrü meselesini anlamıyorum.Hiçbirimiz aynı arabaya 150 bin km'den fazla binmiyoruz.Yüzde 80'imiz o kadar da binmiyor.150 bin km'de adam akıllı montaj yapılan hiçbir aracın motorunun bittiğini görmedim.
    -Dizelin performanslı olduğunu sananların LPG'nin performans düşürdüğüne inanması ilginç :)
    -Kirli mazot aldın diye DPF'yi 10 bin km'de değiştiren ve garantiye sokmayanları bilir misiniz ?
    DPF kaç para haberiniz var mı ?
    -Her sene sızdırmazlık raporu diye birşey yok LPG'de.Sızdırmazlık raporu mecburi bile değil artık.
    -Sıralı sistemlerde öyle bir açtır kapattır ayarı yok.Efendi gibi ayar yapılan araç tekrar ayar istemez.Bahsettiğiniz eski sistemler.
    -Kapalı garaj problemi yok.Hayatını haftasonları AVM'ye gitmekten ibaret geçirenler düşünsün.Benim aracıma özel park yeri yapmayan AVM ile zaten benim işim yok.
    -Yetkili servis mi ? O ne

    10 bin lira verip dizel alan ve 5 sene sonra satan adam o 10 bin lirayı geri alıyor sanıyorsanız zaten yapacak birşey yok.

    He ekonomik değil diyorsan,aynı koşullarda 1.3 Multijet araçlarla aynı yakıyorum 1.8 motorlu verimsiz alman tofaşı ile.

    Ben şikayetçi değilim,daha az kişi LPG'liye binsin,herkes dizele binsin,gidin bir araca 10 bin lira fazla verin birşey var sanıp.İngiltere'de adam dizel Focus'u 100 pound farkla satıyor benzinliye göre,neden acaba ?

    Lpg nin dizel kadar hatta bazen dizelden bile az yakmasini cekemedikleri icin hep ayni seyleri soyluyorlar.
    Cevabiniz icin tesekkurlet. Bizi ayni seyleri yazmaktan kurtardiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atilla_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atilla_06

    Dizel arabaya parası yetmeyip, üç kuruşa LPG takıp


    Çok haklısın, 10 bin dizel farkı verip ekonomi yapmak varken 3 kuruşa LPG takıp ekonomi yapmak aptallık


    Üç kuruşluk LPG dizel kadar ekonomi elde etmiyor.
    Motor ömrünü kısaltıyor.
    Performans düşürüyor.
    Araç garanti dışına çıkıyor.
    Kışın araç çalışmada güçlük çekiyor.
    Her sene sızdırmazlık raporu almak zorunda kalınıyor.
    Çok yaktığında gidip ayarlatılıyor, performansı düştüğünde gidip açtırılıyor.
    Kapalı garajlara girilemiyor
    Bir çok yetkili servis LPG li araçları servis alanına dahi sokmuyor.

    10 bin fark verip dizel alan adam zaten en az 5 yıl süreyle biniyor o arabaya ve gerçekten tasarruf yapıp 5 yıl sonrada senin lpg taktırdığın benzinli aracından daha pahalıya satıyor . Ama sen LPG taktırdığın araca bile benzin almak zorunda kalıyorsun !

    Gerçekten zekice bir durum LPG taktırmak

    Defalarca yazdım da hadi elim erimez ya.

    -Şu motor ömrü meselesini anlamıyorum.Hiçbirimiz aynı arabaya 150 bin km'den fazla binmiyoruz.Yüzde 80'imiz o kadar da binmiyor.150 bin km'de adam akıllı montaj yapılan hiçbir aracın motorunun bittiğini görmedim.
    -Dizelin performanslı olduğunu sananların LPG'nin performans düşürdüğüne inanması ilginç :)
    -Kirli mazot aldın diye DPF'yi 10 bin km'de değiştiren ve garantiye sokmayanları bilir misiniz ?
    DPF kaç para haberiniz var mı ?
    -Her sene sızdırmazlık raporu diye birşey yok LPG'de.Sızdırmazlık raporu mecburi bile değil artık.
    -Sıralı sistemlerde öyle bir açtır kapattır ayarı yok.Efendi gibi ayar yapılan araç tekrar ayar istemez.Bahsettiğiniz eski sistemler.
    -Kapalı garaj problemi yok.Hayatını haftasonları AVM'ye gitmekten ibaret geçirenler düşünsün.Benim aracıma özel park yeri yapmayan AVM ile zaten benim işim yok.
    -Yetkili servis mi ? O ne

    10 bin lira verip dizel alan ve 5 sene sonra satan adam o 10 bin lirayı geri alıyor sanıyorsanız zaten yapacak birşey yok.

    He ekonomik değil diyorsan,aynı koşullarda 1.3 Multijet araçlarla aynı yakıyorum 1.8 motorlu verimsiz alman tofaşı ile.

    Ben şikayetçi değilim,daha az kişi LPG'liye binsin,herkes dizele binsin,gidin bir araca 10 bin lira fazla verin birşey var sanıp.İngiltere'de adam dizel Focus'u 100 pound farkla satıyor benzinliye göre,neden acaba ?

    neden farklı satılıyor ingiltere de gerçekten merakımdan soruyorum ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: clb12


    quote:

    Orijinalden alıntı: çapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atilla_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atilla_06

    Dizel arabaya parası yetmeyip, üç kuruşa LPG takıp


    Çok haklısın, 10 bin dizel farkı verip ekonomi yapmak varken 3 kuruşa LPG takıp ekonomi yapmak aptallık


    Üç kuruşluk LPG dizel kadar ekonomi elde etmiyor.
    Motor ömrünü kısaltıyor.
    Performans düşürüyor.
    Araç garanti dışına çıkıyor.
    Kışın araç çalışmada güçlük çekiyor.
    Her sene sızdırmazlık raporu almak zorunda kalınıyor.
    Çok yaktığında gidip ayarlatılıyor, performansı düştüğünde gidip açtırılıyor.
    Kapalı garajlara girilemiyor
    Bir çok yetkili servis LPG li araçları servis alanına dahi sokmuyor.

    10 bin fark verip dizel alan adam zaten en az 5 yıl süreyle biniyor o arabaya ve gerçekten tasarruf yapıp 5 yıl sonrada senin lpg taktırdığın benzinli aracından daha pahalıya satıyor . Ama sen LPG taktırdığın araca bile benzin almak zorunda kalıyorsun !

    Gerçekten zekice bir durum LPG taktırmak

    Defalarca yazdım da hadi elim erimez ya.

    -Şu motor ömrü meselesini anlamıyorum.Hiçbirimiz aynı arabaya 150 bin km'den fazla binmiyoruz.Yüzde 80'imiz o kadar da binmiyor.150 bin km'de adam akıllı montaj yapılan hiçbir aracın motorunun bittiğini görmedim.
    -Dizelin performanslı olduğunu sananların LPG'nin performans düşürdüğüne inanması ilginç :)
    -Kirli mazot aldın diye DPF'yi 10 bin km'de değiştiren ve garantiye sokmayanları bilir misiniz ?
    DPF kaç para haberiniz var mı ?
    -Her sene sızdırmazlık raporu diye birşey yok LPG'de.Sızdırmazlık raporu mecburi bile değil artık.
    -Sıralı sistemlerde öyle bir açtır kapattır ayarı yok.Efendi gibi ayar yapılan araç tekrar ayar istemez.Bahsettiğiniz eski sistemler.
    -Kapalı garaj problemi yok.Hayatını haftasonları AVM'ye gitmekten ibaret geçirenler düşünsün.Benim aracıma özel park yeri yapmayan AVM ile zaten benim işim yok.
    -Yetkili servis mi ? O ne

    10 bin lira verip dizel alan ve 5 sene sonra satan adam o 10 bin lirayı geri alıyor sanıyorsanız zaten yapacak birşey yok.

    He ekonomik değil diyorsan,aynı koşullarda 1.3 Multijet araçlarla aynı yakıyorum 1.8 motorlu verimsiz alman tofaşı ile.

    Ben şikayetçi değilim,daha az kişi LPG'liye binsin,herkes dizele binsin,gidin bir araca 10 bin lira fazla verin birşey var sanıp.İngiltere'de adam dizel Focus'u 100 pound farkla satıyor benzinliye göre,neden acaba ?

    neden farklı satılıyor ingiltere de gerçekten merakımdan soruyorum ?

    İngilterede dizelin litre fiyati benzinden %2-3 daha pahali.ancak turkiyedeki distributorler gibi firsatcilikta yok. Birde halk genel olarak benzini tercih ediyor. Senelerce araba kullandim üstelik ayda 4 depoya varan ve hic dizeli aramadim çünkü alim gücün iyi olduktan sonra sikinti yok, turkiyeye geldiğimden bugüne arabaya binmek hem haram hem de dizel kazigina da bu fark asla verilmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Geçen sene tatilime 1.6 gdi ix35 ile gittim ortalama 120 km cc ile, bir depo ile gidip bir depo ile geldim. Bu sene ds4 e-hdi ile gittim , aynı koşul, aynı hız, aynı yolcular; 1 depo ile gittim- geldim 300 km daha mesafe gösteriyordu. Bu işler aritmetikle çözülmez. Artı yokuşlarda 3., 2. vitese düşmek zorunda kalmadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uniqlo


    quote:

    Orijinalden alıntı: clb12


    quote:

    Orijinalden alıntı: çapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atilla_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atilla_06

    Dizel arabaya parası yetmeyip, üç kuruşa LPG takıp


    Çok haklısın, 10 bin dizel farkı verip ekonomi yapmak varken 3 kuruşa LPG takıp ekonomi yapmak aptallık


    Üç kuruşluk LPG dizel kadar ekonomi elde etmiyor.
    Motor ömrünü kısaltıyor.
    Performans düşürüyor.
    Araç garanti dışına çıkıyor.
    Kışın araç çalışmada güçlük çekiyor.
    Her sene sızdırmazlık raporu almak zorunda kalınıyor.
    Çok yaktığında gidip ayarlatılıyor, performansı düştüğünde gidip açtırılıyor.
    Kapalı garajlara girilemiyor
    Bir çok yetkili servis LPG li araçları servis alanına dahi sokmuyor.

    10 bin fark verip dizel alan adam zaten en az 5 yıl süreyle biniyor o arabaya ve gerçekten tasarruf yapıp 5 yıl sonrada senin lpg taktırdığın benzinli aracından daha pahalıya satıyor . Ama sen LPG taktırdığın araca bile benzin almak zorunda kalıyorsun !

    Gerçekten zekice bir durum LPG taktırmak

    Defalarca yazdım da hadi elim erimez ya.

    -Şu motor ömrü meselesini anlamıyorum.Hiçbirimiz aynı arabaya 150 bin km'den fazla binmiyoruz.Yüzde 80'imiz o kadar da binmiyor.150 bin km'de adam akıllı montaj yapılan hiçbir aracın motorunun bittiğini görmedim.
    -Dizelin performanslı olduğunu sananların LPG'nin performans düşürdüğüne inanması ilginç :)
    -Kirli mazot aldın diye DPF'yi 10 bin km'de değiştiren ve garantiye sokmayanları bilir misiniz ?
    DPF kaç para haberiniz var mı ?
    -Her sene sızdırmazlık raporu diye birşey yok LPG'de.Sızdırmazlık raporu mecburi bile değil artık.
    -Sıralı sistemlerde öyle bir açtır kapattır ayarı yok.Efendi gibi ayar yapılan araç tekrar ayar istemez.Bahsettiğiniz eski sistemler.
    -Kapalı garaj problemi yok.Hayatını haftasonları AVM'ye gitmekten ibaret geçirenler düşünsün.Benim aracıma özel park yeri yapmayan AVM ile zaten benim işim yok.
    -Yetkili servis mi ? O ne

    10 bin lira verip dizel alan ve 5 sene sonra satan adam o 10 bin lirayı geri alıyor sanıyorsanız zaten yapacak birşey yok.

    He ekonomik değil diyorsan,aynı koşullarda 1.3 Multijet araçlarla aynı yakıyorum 1.8 motorlu verimsiz alman tofaşı ile.

    Ben şikayetçi değilim,daha az kişi LPG'liye binsin,herkes dizele binsin,gidin bir araca 10 bin lira fazla verin birşey var sanıp.İngiltere'de adam dizel Focus'u 100 pound farkla satıyor benzinliye göre,neden acaba ?

    neden farklı satılıyor ingiltere de gerçekten merakımdan soruyorum ?

    İngilterede dizelin litre fiyati benzinden %2-3 daha pahali.ancak turkiyedeki distributorler gibi firsatcilikta yok. Birde halk genel olarak benzini tercih ediyor. Senelerce araba kullandim üstelik ayda 4 depoya varan ve hic dizeli aramadim çünkü alim gücün iyi olduktan sonra sikinti yok, turkiyeye geldiğimden bugüne arabaya binmek hem haram hem de dizel kazigina da bu fark asla verilmez.

    ilk önce konuyu bazı liseliler gibi farklı yerlere çevirmediğiniz için teşekkür ederim.yalnız aklıma takılan şu dizel yakıt neden daha pahalı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.