Şimdi Ara

Dizele para vermek=Bedava bir bardak süt için evde inek beslemek (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
451
Cevap
6
Favori
14.443
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Şöyle böyle diye konuşmak yerine rakamlarla konuşalım.Benim araçtan örnekle bakalım duruma.Rakamları 5 yıl için sabit olduğunu farzederek hesaplayalım.


    Dizel focus şehir içi ortalama 100 km'de 6 litre yakıt tüketimi var.1000 km'de 60 litre
    Senede 10.000 km yaptığını varsayalım 600 litre yapar.
    600 litrenin maliyeti 4.53 kuruştan hesaplarsak senede 2,718 tl yakıt masrafı yapar.5 yılda bu rakam 13,590 tl eder.5 yıllık bakım masrafınıda eklersek (yetkili serviste yapıldığını farzederek yazıyorum) 350 tl'den 1750 tl toplamda 15,340 tl yapar.Aracın ilk alım bedeli 38.000 tl idi ben alırken 38000+15.340=**********53,340 tl

    lpg'li focus şehir içi ortalama benzinde 100 km'de 10 litre benzin, lpg'de ise 12 litre yakıt tüketimi var.1000 km'de 120 litre
    Senede 10.000 km yaptığını varsayalım 1200 litre yapar.
    1200 litrenin maliyeti 2,70 kuruştan hesaplarsak senede 3,240 tl yakıt masrafı var 5 yılda bu rakam 16,200 tl eder.5 yıllık bakım (rutin bakım ve lpg bakımı) yine 350 tl farzedelim her ikisini 1750 tl toplamda 17950 tl yapar.Aracın ilk alım bedeli 32000+17950= 49950 lpg montaj ücretide 1500 tl desek *********51,450 tl

    yani dizel ile benzinli arasındaki fark 5 senede 1890 tllik avantaj ile lpg'den yana.

    Peki ikinci el durumları ne?

    km maksimum 10.000 km'den 5 yıl hesapladığımız için 50.000 km diyelim 50.000 km ve altı araçların sahibindende ilk 9 tanesini ilandaki ortalamayı alalım

    benzin+lpg focuslar coll.fiyat ortalaması 36,720 tl iken

    Dizel focusların coll. fiyat ortalaması 42,183 tl.

    Bu durumda Burada da 5463 tl'lik fark ile avantaj dizelden yana.

    Bu 5463 tl'den 1890 'lik farkı çıkarırsanız dizel kullandığınız takdirde 5 yılda lpg'ye göre 3573 tl avantajınız olmuş olacak.

    Edit : Hesaplamaya lpg'li araçtaki benzin kullanım bedelini eklemedim.Onuda eklersek sanırım 5000 tl gibi bir rakamı yuvarlak olarak görürüz.
    5 yılda o kadar fark için lpg ile boğuşmam arabayı bozdurmam yada o kadar fark için dizele o kadar para veremem yakıtı temizmi kötümü pompa enjektör turbo elime patlarmı, devirlimi kullansam devirsizmi stop ederken bekle çalıştırınca dır vs sürüş sitilimi değiştirmem bastımmı gitmeyecekse dizel almam gibi kişisel tercihleri tamamen size bırakıyorum.




    Bende 1.6 otomatik focusunkine benzer bir motor var. Az degil 29kusur siz buna 30bin kmlik kullanimim sonucunda 11 litre lpg verisi elde ettim.
    Ayrica bu sabah aldim lpg nin litre fiyati 2.40.

    Bu durumda benim icin hesaplar degisir.
    5 yilda 13200 ediyor. Yani sizin hesaptan3000 daha az.

    Demekki dizel/lpg seciminde kullanilan sehir de onemli.

    Bence dizelin avantaji bir depoyla uzun menzil. Lpg gibi ayda 3-4 kere benzilige ugramiyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ugo U kullanıcısına yanıt
    Hocam o hesaplamar kişiye göre değişebilir keza mazotunda hesaplamasını lukoilden alsam 4.28 tl shell full save 4.36 gibi değişik fiyatlardan hesaplamak mümkün buda tutarlarda değişik yaratabilir.3000 azda çıkarabilirsiniz çokta.Ben hesaplamayı yaparken aynı verileri kullanmaya özen gösterdim.Yoksa dediğim gibi tutarları istersem bende daha fazla düşürebilirim cömert davrandım.

    Ayrıca şunuda söyleyim benim aracın ortalaması şuan 5.2 litre falan.Bir bişkası 6 litrede yakabilir 7.5 litrede kullanım ve yol şartlarınında değişebileceği düşünülmeli mutlaka zaten kimse bende bu kadar az yada çok dememeli önemli olan aradaki farkın ne olduğunu anlayabilmek
  • Haklisin. Bende bunu diyordum.
    İnsan kendi arac kullanim tarzini ve cevresini bilmeli, hesabini ona gore yapip aracini almali.

    Yani tercih ve zevk meselesi. 3bin -5bin fark eder. Kimine gore onemlidir, kimine gore degil. Bu yuzden kesin sonuc cikmaz. Elimizde veriler olur, herkes tercihini yapar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: clb12


    quote:

    Orijinalden alıntı: uniqlo


    quote:

    Orijinalden alıntı: clb12


    quote:

    Orijinalden alıntı: çapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atilla_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atilla_06

    Dizel arabaya parası yetmeyip, üç kuruşa LPG takıp


    Çok haklısın, 10 bin dizel farkı verip ekonomi yapmak varken 3 kuruşa LPG takıp ekonomi yapmak aptallık


    Üç kuruşluk LPG dizel kadar ekonomi elde etmiyor.
    Motor ömrünü kısaltıyor.
    Performans düşürüyor.
    Araç garanti dışına çıkıyor.
    Kışın araç çalışmada güçlük çekiyor.
    Her sene sızdırmazlık raporu almak zorunda kalınıyor.
    Çok yaktığında gidip ayarlatılıyor, performansı düştüğünde gidip açtırılıyor.
    Kapalı garajlara girilemiyor
    Bir çok yetkili servis LPG li araçları servis alanına dahi sokmuyor.

    10 bin fark verip dizel alan adam zaten en az 5 yıl süreyle biniyor o arabaya ve gerçekten tasarruf yapıp 5 yıl sonrada senin lpg taktırdığın benzinli aracından daha pahalıya satıyor . Ama sen LPG taktırdığın araca bile benzin almak zorunda kalıyorsun !

    Gerçekten zekice bir durum LPG taktırmak

    Defalarca yazdım da hadi elim erimez ya.

    -Şu motor ömrü meselesini anlamıyorum.Hiçbirimiz aynı arabaya 150 bin km'den fazla binmiyoruz.Yüzde 80'imiz o kadar da binmiyor.150 bin km'de adam akıllı montaj yapılan hiçbir aracın motorunun bittiğini görmedim.
    -Dizelin performanslı olduğunu sananların LPG'nin performans düşürdüğüne inanması ilginç :)
    -Kirli mazot aldın diye DPF'yi 10 bin km'de değiştiren ve garantiye sokmayanları bilir misiniz ?
    DPF kaç para haberiniz var mı ?
    -Her sene sızdırmazlık raporu diye birşey yok LPG'de.Sızdırmazlık raporu mecburi bile değil artık.
    -Sıralı sistemlerde öyle bir açtır kapattır ayarı yok.Efendi gibi ayar yapılan araç tekrar ayar istemez.Bahsettiğiniz eski sistemler.
    -Kapalı garaj problemi yok.Hayatını haftasonları AVM'ye gitmekten ibaret geçirenler düşünsün.Benim aracıma özel park yeri yapmayan AVM ile zaten benim işim yok.
    -Yetkili servis mi ? O ne

    10 bin lira verip dizel alan ve 5 sene sonra satan adam o 10 bin lirayı geri alıyor sanıyorsanız zaten yapacak birşey yok.

    He ekonomik değil diyorsan,aynı koşullarda 1.3 Multijet araçlarla aynı yakıyorum 1.8 motorlu verimsiz alman tofaşı ile.

    Ben şikayetçi değilim,daha az kişi LPG'liye binsin,herkes dizele binsin,gidin bir araca 10 bin lira fazla verin birşey var sanıp.İngiltere'de adam dizel Focus'u 100 pound farkla satıyor benzinliye göre,neden acaba ?

    neden farklı satılıyor ingiltere de gerçekten merakımdan soruyorum ?

    İngilterede dizelin litre fiyati benzinden %2-3 daha pahali.ancak turkiyedeki distributorler gibi firsatcilikta yok. Birde halk genel olarak benzini tercih ediyor. Senelerce araba kullandim üstelik ayda 4 depoya varan ve hic dizeli aramadim çünkü alim gücün iyi olduktan sonra sikinti yok, turkiyeye geldiğimden bugüne arabaya binmek hem haram hem de dizel kazigina da bu fark asla verilmez.

    ilk önce konuyu bazı liseliler gibi farklı yerlere çevirmediğiniz için teşekkür ederim.yalnız aklıma takılan şu dizel yakıt neden daha pahalı ?

    Dizel neden pahalidir bilmiyorum ama avrupa da genelde dizel daha ucuzken ingilterede daha pa hali, yuksek ihtimalle emisyondan dolayidir, çünkü dizel için uygulanan vergi orani ingilterede daha yuksek. Bunun tam tersi de hybrid araçlarda teşvikle daha ucuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uniqlo


    quote:

    Orijinalden alıntı: clb12


    quote:

    Orijinalden alıntı: uniqlo


    quote:

    Orijinalden alıntı: clb12


    quote:

    Orijinalden alıntı: çapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atilla_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atilla_06

    Dizel arabaya parası yetmeyip, üç kuruşa LPG takıp


    Çok haklısın, 10 bin dizel farkı verip ekonomi yapmak varken 3 kuruşa LPG takıp ekonomi yapmak aptallık


    Üç kuruşluk LPG dizel kadar ekonomi elde etmiyor.
    Motor ömrünü kısaltıyor.
    Performans düşürüyor.
    Araç garanti dışına çıkıyor.
    Kışın araç çalışmada güçlük çekiyor.
    Her sene sızdırmazlık raporu almak zorunda kalınıyor.
    Çok yaktığında gidip ayarlatılıyor, performansı düştüğünde gidip açtırılıyor.
    Kapalı garajlara girilemiyor
    Bir çok yetkili servis LPG li araçları servis alanına dahi sokmuyor.

    10 bin fark verip dizel alan adam zaten en az 5 yıl süreyle biniyor o arabaya ve gerçekten tasarruf yapıp 5 yıl sonrada senin lpg taktırdığın benzinli aracından daha pahalıya satıyor . Ama sen LPG taktırdığın araca bile benzin almak zorunda kalıyorsun !

    Gerçekten zekice bir durum LPG taktırmak

    Defalarca yazdım da hadi elim erimez ya.

    -Şu motor ömrü meselesini anlamıyorum.Hiçbirimiz aynı arabaya 150 bin km'den fazla binmiyoruz.Yüzde 80'imiz o kadar da binmiyor.150 bin km'de adam akıllı montaj yapılan hiçbir aracın motorunun bittiğini görmedim.
    -Dizelin performanslı olduğunu sananların LPG'nin performans düşürdüğüne inanması ilginç :)
    -Kirli mazot aldın diye DPF'yi 10 bin km'de değiştiren ve garantiye sokmayanları bilir misiniz ?
    DPF kaç para haberiniz var mı ?
    -Her sene sızdırmazlık raporu diye birşey yok LPG'de.Sızdırmazlık raporu mecburi bile değil artık.
    -Sıralı sistemlerde öyle bir açtır kapattır ayarı yok.Efendi gibi ayar yapılan araç tekrar ayar istemez.Bahsettiğiniz eski sistemler.
    -Kapalı garaj problemi yok.Hayatını haftasonları AVM'ye gitmekten ibaret geçirenler düşünsün.Benim aracıma özel park yeri yapmayan AVM ile zaten benim işim yok.
    -Yetkili servis mi ? O ne

    10 bin lira verip dizel alan ve 5 sene sonra satan adam o 10 bin lirayı geri alıyor sanıyorsanız zaten yapacak birşey yok.

    He ekonomik değil diyorsan,aynı koşullarda 1.3 Multijet araçlarla aynı yakıyorum 1.8 motorlu verimsiz alman tofaşı ile.

    Ben şikayetçi değilim,daha az kişi LPG'liye binsin,herkes dizele binsin,gidin bir araca 10 bin lira fazla verin birşey var sanıp.İngiltere'de adam dizel Focus'u 100 pound farkla satıyor benzinliye göre,neden acaba ?

    neden farklı satılıyor ingiltere de gerçekten merakımdan soruyorum ?

    İngilterede dizelin litre fiyati benzinden %2-3 daha pahali.ancak turkiyedeki distributorler gibi firsatcilikta yok. Birde halk genel olarak benzini tercih ediyor. Senelerce araba kullandim üstelik ayda 4 depoya varan ve hic dizeli aramadim çünkü alim gücün iyi olduktan sonra sikinti yok, turkiyeye geldiğimden bugüne arabaya binmek hem haram hem de dizel kazigina da bu fark asla verilmez.

    ilk önce konuyu bazı liseliler gibi farklı yerlere çevirmediğiniz için teşekkür ederim.yalnız aklıma takılan şu dizel yakıt neden daha pahalı ?

    Dizel neden pahalidir bilmiyorum ama avrupa da genelde dizel daha ucuzken ingilterede daha pa hali, yuksek ihtimalle emisyondan dolayidir, çünkü dizel için uygulanan vergi orani ingilterede daha yuksek. Bunun tam tersi de hybrid araçlarda teşvikle daha ucuz


    emisyon hakkinda katılıyorum size zaten diğer avrupa ülkelerinde de durum böyle ancak motorin daha ucuz ve benzine göre daha kalitesiz bu noktada kafamda bir çelişki oluşuyor işte

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • corollamı 0 aldım 2005 de 60000 e kadar benzinle kullandım aklıma dank etti ve lpg taktım muthıs ekonomık su an 130000 ama şimdi satasım var ne alacam dersenız kesınlıkle dızel otomatık alacam inşallah.Demek ıstedıgım lpg nın sıkıntısını yasamadım ama bı yerden sonra sıktı artık park,300 kmde bır benzınlıge gır vs.....
  • VW Golf benzinli dizel motor karşılaştırmam ne derece doğru?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Praetor -- 10 Eylül 2013; 18:32:24 >
  • Güzel konuymuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo benzinliler çıkalı beri dizele alternatif olmaya başladılar. Özellikle A-sınıfı gibi şehir içi araçlarda turbo benzinlilierin güzel alternatif oluşturdular galiba.
    Her yer İstanbul değil, şehiriçi trafik seyri daha makul, yine oralarda düz benzinli istemeyenlere de iyi bir alternatif.
    Tek sorun firmaların şimdilik A sınıfları hariç insanların turbo benzinli alırken performans değil ekonomi için alma ihtiyaçlarına cevap verecek fiyatlar çekmemeleri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan


    Fluence Joy 1.6 16v 115 bg otomatik 48.000 TL


    Fluence Joy 1.5 dCi 110 bg otomatik 62.500 TL


    üstelik benzinlisi CVT vites.

    Dizelide EDC problem?
  • Halen LPG ekonomik diyen varsa atsın kendini aşağıya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Eger cok yol yapacaksanda lpg olayi var veya 2.el dizel alinabilir.d sinifi alabiliyorkn c sinifina fazladan 15bin vermek mantik katliami baska bsey dgl.

    Ya işte orada sorun Jetta'nın 1.2 motorunun en düşük ÖTV dilimine girmesi.
    Gerçi son 2-3 yılda benzinlilerde inanılmaz tasaruflu motorlar çıktı. Ben mesela bu durumda 1.2 TSI falan alabilirdim.

    Saçmalamayın, 1.2 ile 1.6'nın ÖTV dilimleri aynı, MTV dilimleri farklı, onun da arabanın satış fiyatıyla hiçbir alakası yok, tabi ki denk güçteki modelleri kıyaslayacak, arkadaş çok doğru bir yaklaşım yapmış ama siz batırmışsınız. Sırf 1.6 diye 102 HP'lik Golf motoru ile 180 HP'lik Astra motorunu mu kıyaslayacaktık?




  • Yillardir diesel kullaniyorum
    Diesel den inip benzinliye binince bir acayip oluyorum
    Diesel in o hissi yeter ve pisikoljik olarak ta
    Diesel de 4 lireyi gorunce farkli
    Benzinlide 8-9 litre baska

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu yu daha önce takip etmiştim gene hortlamış.dizel alacak parası olmayanın muhabbeti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Parasi olup harcamasını bilene benzin
    Gerisi başka yakıtlara yönelebilir
    Bu kadar basit

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2005 senesinde 25.000 tlye 1.4 75 ps polo aldim 2006 model. 2013te 21.500 sattim. 85.000 km olmustu araba yani 8 sene bindim ve kaybim 3.500 tl. Ve ilani koyduktan sonra en fazla 1.5 ay icinde sattim bu zamanda 2 kere pazara cikti araba.

    Su anda A3 2013 1.6 tdi bir araca biniyorum. Temmuz 2013 te aldim, yaklasik 6 aydir satilik ilani var ve bir kere pazara cikti ama hala satamadim.

    Yani benzinli arac hemen satilmiyor dizel hemen gidiyor diyenler var o yuzden soyluyorum. Ve su anda daha 1 sene bile olmadi araca bineli kar bile edemeyecegim gibi geliyor. Sattigim zaman kar mi zarar mi soyleyecegim.

    Polomu mumla ariyorum. Audi servisi maslak ilk periyodik bakim icin 595 tl istiyorlar :) benzinli arabayi biliyorsunuzdur zaten.

    Bundan sonra alirsam 1.4 tsi dan asagi motor almam, 1.2 tsi dusunmedim dusunmuyorum arasindaki 1-2 litre farki dusunecek degilim.

    Ayrica golften baz verelim, 1.6 tdi 100 km de yaklasik karma 4.5 lt yakiyor diyelim. 1.4 tsi ise 5.5 lt yakiyor.

    Fabrika verileri gercekte ustlerine 1.5 lt ekleyin, dizel 6.0 lt benzinli 7.0 lt. Hadi şıkışık trafik ekleyin dizeli artirmayalim benzinli 0.5 lt daha fazla yaksin 7.5 lt. Kaba olarak 2 lt az yakiyor diye niye dizel alayim bundan sonra. Dizele bindim 10 sene sonra dizel deneyimi yasadik. Tamam az yakiyor iyi gidiyor yeni dizeller. Ama almak mantikli degil.

    Mesela 1.5 dci clio 4 dusunuyorum aileden bagimsiz kendime. Neden cunku tum gun boyunca arac trafikte olacak sabah ise aksam okula. Hafta sonu gezmelerini ekleyin, o yuzden dizel daha mantikli degil mi ?

    Bende benzinli almak istiyorum ama her dakika benzinlige ugramaktansa yeni dizel araclardan alirim az ugrarim hem bu kadar az yakiyorken neden daha sessiz diye benzinli alayim ? Ben performans aramiyorum.

    Diyeceksiniz ki ulan hem benzinli hemde dizel diyorsun nasil bir ikilem bu ?ne dediginin farkindamisin diye

    Goruruz arkadaslar ileride hepsi yalan olacak, ileride konusulacak konulari soyleyeyim size

    Elektrikli araba mi yenilenebilir enerjili arabami alsak ?

    Yani elektrikli motormu yoksa biyogazli ya da gunes enerjili gibi yenilenebilir enerjilimi alsak diye konusulucak.

    Yani o yuzden yok dizel su kadar yakiyo yok benzinli boyle bosverin bunlara girmeyin cikamazsiniz. Isteyen benzin isteyen dizel. Paranin bolluguyla alakais yok. 2 lt fark var dedim, litresi 5 tl, adam dizelden benzinliye gectigi zaman aradaki 10 tl ona fazlami gelecek ?yapmayin ya bosverin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frknsysl -- 10 Nisan 2014; 2:53:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Valla ustalar benzinli ucuz dizel pahali dizel alinmaz diyorsunuz o arakaki fiyatla benzin alirsiniz diyosunuz ama is oyle degil... herkes araba alirken nakit para ile almiyor. 60bin liralik bi araba almak icin % 20 sini nakit odenmesi gerekiyo yani 12bin lira geri kalan taksitle aliyo vatandas adam hem kredi odeyp hemde 10gunde bir pompaya ugrarsa evin yolunu bulsmaz. He elinde vardir nakit 60bin dizelle bnzinli arasindada vardir 10bin fark alir bnzinliyi bnzin paradini hazirdan yer....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Valla ustalar benzinli ucuz dizel pahali dizel alinmaz diyorsunuz o arakaki fiyatla benzin alirsiniz diyosunuz ama is oyle degil... herkes araba alirken nakit para ile almiyor. 60bin liralik bi araba almak icin % 20 sini nakit odenmesi gerekiyo yani 12bin lira geri kalan taksitle aliyo vatandas adam hem kredi odeyp hemde 10gunde bir pompaya ugrarsa evin yolunu bulsmaz. He elinde vardir nakit 60bin dizelle bnzinli arasindada vardir 10bin fark alir bnzinliyi bnzin paradini hazirdan yer....

    Kesinlikle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    Tipik bir Türk insanı mantığı...Benzin pahalanırsa,mazota geçer...Olmadı lpg ye geçer...O da olmadı,misal D segmenti aracını satar C segmentine biner...

    Yani olaylar karşısında hep kendi çözümünü kendi yaratmaya çalışır...

    Ama kendi eliyle oy verip başına geçirdiği siyasetçiden hesap sormak aklının ucundan bile geçmez...

    Arkadaş;ben sana beni sömür diye mi oy verdim? Ben sana vergi ödemiyor muyum? Ödediğim vergiyi niçin yandaşına dağıtıyorsun da bana 5 liraya benzin satıyorsun?

    Haa bu bugünün sorunu mu? Tabii ki değil...

    Yıl 1950 de kapitalizmin kucağına hoop diye oturmuşuz,onlar da kendi kafalarına göre seçtikleri adamları bize gösterip,işte buna oy

    vereceksiniz demişler...O gün bu gündür kendi seçmediğimiz,bize dayatılan hiçbir özelliği,yeteneği olmayan kişilere oy verip bu günlere gelmişiz...

    Bundan sonra düzelecek mi? Tabii ki hayır...Kötüye,daha kötüye gidecek...Taa ki dibe vuruncaya dek...

    Geçmiş olsun...

    Bu bir siyasi yazı değil...Olayları tarihsel açıdan inceleme...Ama isteyen,rahatsız olan istediği yere şikayet edebilir...

    +1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • burock1997 B kullanıcısına yanıt
    3 5 yıllık dizel alırım ama daha üstüne temkinli yaklaşırım varsa benzinli modelini düşünürüm şahsen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.