Şimdi Ara

DOĞALGAZ KOMBİ ve TESİSATI HK.AÇIKLAMALAR (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
793
Cevap
34
Favori
272.651
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • teşekkür ederim bilgilendirme için . Mesaj alınmıştır petekler büyük olacak.
  • Öncelikle kolay gelsin ve yardımlarınız için teşekkürler,

    Bizim Bursa Mudanya'da 3 katlı en üst kattın yarısı teras olan bir evimiz var. Binada ısı yalıtımı yapan neredeyse hiç bir şey yok. Sadece çift cam ve pvc çerçeveler var. Bunun harici cephe soruyorsunuz herhalde. Binanın her yanı açık. Tabii kışın genelde hava kapalı oluyor. Ama hava kapalı olmazsa tüm gün güneş görüyor. Buraya aman aman kar yağmaz kar yağsada pek tutmaz. Resimde gönderdiğim baymak petekler döşenmiş. 2005 yılında. Aslında o aralar bir şey düşünmüyorduk ama şimdi doğalgaz taktırmaya karar verdik. Zamanında Ariston Genus Premium 30-35 FF 2.750.000 YTL kombi önerisi bulunulmuş. Ayrıca petekler çapraz bağlı değil. Bina içi de yaklaşık 230 metrekare. Diyelim ki net olarak buranın hepsi ısıtılacak. Yardımınızı istiyorum.Aklımdaki sorular

    1)2005 ten beri petekler öylece takılı duruyor. Bir şey yapmak gerekir mi?
    2) Güneş enerjisiyle uyumludur yazan kombiler var. bu ne demek oluyor? Hem güneş enerjisini hem kombiyi aynı anda kullanabilir miyim? Şu an elektrikle termosifon ile doğal olaraktan sorun çıkıyor. Doğalgaz kombisini kullanırsam da sorun çıkar mı?
    3) Ne kadar yakacağımız belli olmaz 6 ay alalım biz. Binanın her katını güzelce ve aynı anda ısıtacak bir ürün istiyorum.
    4) Kombi mi yaptırmalıyım yoksa doğalgaz kazanı mı? Acaba binaya her kata ayrı kombi bağlayabilirler mi?

    Mesela bir evde fark ettim evin kombiye göre en sonda kalan odası iyi ısınmıyor. Anca diğer petekler kısılırsa hepsi aynı oluyormuş. Sizden ricam her türlü koşula uygun ürün önerisi sunabilir misiniz? Mesela minimum şu olmalı, tavsiye olarak şu olmalı, gerçekten aşırı rahat olmak istiyorsanız bu olmalı ve ben kendimce bunu yapardım şeklinde tavsiyeniz olursa çok daha iyi olur. Önce size danışayım dedim. Şimdiden teşekkürler.

    http://p1308.hizliresim.com/1d/4/r3yu5.jpg

    Ayrıca bursa da kime güvenebilirim?

    Biray doğalgaz siz sadece izmir de mi iş yapıyorsunuz?




  • Öncelikle herkese tesekkur ederim cok aydinlatici bir sayfa olmuş. Evime kombi dosetecegim arasturiyorum. Bugün daha bir tanidigin isini yapmis bir firmadan geldiler kesif yaptilar teklif verdiler. Internetten 1300 civarindaki kombiye 1750 yazmis 125/m petege 145 yazdi falan . Alüminyum folyolu oksijen gecirimi dusuk boru kullan dedim o boru 5 10 sene öncesinin mali simdi kompozit tas yünlü borular var onlarca daha iyi falan dedi isin acigi aklima yatmadi adamin dedikleri. Boru üreten firmalari aradim iyi olsun diyorsaniz alüminyum folyolu boru kullanin dediler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: intererdem

    ALINTIDIR.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------

    Arkadaşlar yorumları okudum çok üzüldüm o kadar çok bilgi kirliliği varki anlatamam. Ben makine mühendisiyim ve 5 yıldır bu işin içerisindeyim . İlk olarak şunu söyleyeyim kombi alırkenki gösterilen şu hassasiyetin onda biri yalıtım ve tesisat yaptırılırken gösterilse hiç kimsenin problemi kalmaz eminim. Herkes bir kombi kullanıyor birisinin çok kaliteli dediğine diğeri berbat diyor kimisi az yakıyor diyor kimisi çok .....
    şunu unutmayın kimse elma ile elmayı karşılaştırmıyor hep elma ile armutu karşılaştırmaya çalışıyoruz.Hangi ev hangi semt hangi tesisat hangi kat hangi yön ( kuzey , güney ) bunların hepsi yakıtı değiştirir. Eğerki doğalgaz ile ısınacak iseniz 100 m2 bir daireye en az 8 m petek koymanız gerekiyor daha az koyarsanız ;
    1- Faturalarınız yüksek gelir
    2- Kombi daha çok çalışarak devrede kalır ve parçaların ömrü daha kısa olur

    Ters bir algı var zannediliyorki petekler az konulursa daha az yakar , halbuki ne kadar fazla ( uzun ) petek koyarsanız o kadar faturanız düşer .Firmaların çoğuna sorsanız 1 m/tül peteğin verdiği ısı 2200 kcal/h derler fakat bu değer 90/70 derece (TS4310 )yani kazanla veya kat kaloriferi ile ısınan sistemlerde doğrudur ancak kombiyi 90 derecede yakamayız son kademede çalıştırıp ay sonu kalp krizi geçirmek isteyen varsa deneyebilir Değişen Türk Standartlarına göre 75/65 C ( Yeni Standart EN442 tse.org.tr den 4310 u aratırsanız İptal edilmiş Standart Yerine Geçen TS EN 442 olarak görebilirsiniz ) de 1 m/tül peteğin verdiği ısı ortalama 1650 kcal/h civarındadır ( Markalara göre değişir )Herhangi bir petek katalogunu incelerseniz 1000 yani 1 metre uzunluğundaki 600 yüksekliğinde bir peteğin verdiği ısı 1687 kcal/h dir 1500 lük yani 1,5 m uzunluğundaki peteğin verdiği ısı 2531 kcal/h ' dir. Yani kombinizi aynı derecede yaktığınız halde daha fazla ısı evinize girer ve sizde daha güzel ısındığınız için kombiyi kısabilirsiniz daha düşük derecelerde yakarsınız . Yoğuşmalı kombiler için bu yüzden fazla petek konulması istenir çünkü ne kadar düşük sıcaklıkta yakarsanız o kadar fazla fayda elde edersiniz. Petek ile ısıtılan sistemlerde bu verim en fazla %17 civarındadır yerden ısıtmalarda %25 lere varır. ( çok fazla borulama olduğu için düşük derecelerde bile ev ısıtılabilir ) Yoğuşmalı kombi için 100 m2 bir daireye atıyorum 9 m petek koyarsanız %15 yakıtınız düşer 6 m petek koyarsanız %4 yakıtınız düşer .Fazla petek koymanın tek problemi ilk yatırım maliyetini artırır aradaki fark 2 senede faturadan kendisini amorti eder. Eğerki bütçeniz yeterli ise her ikisini yani hem yoğuşmalı hemde fazla petek koymanız sizin faydanızadır. Ama eğerki bütçeniz dar ise kombiyi yoğuşmalı alıp az petek koymanın size pek bir faydası olmayacaktır.
    Dikkat etmeniz gereken bir başka husus tesisatın yapılışıdır. Tesisat yapılırken genellikle süpürgelik üzerinden yapılır. ( oturulan evlerde sonradan tesisat çekildiği için , kırma dökme istenmez ) Süpürgelik tesisatı çok dirsek kullanılan bir tesisat türüdür ve her dirsek suyun dolaşım hızını düşürür . Eğer boru çapları ince ise su sirkülasyonu zorlaşır ve son petekler ısınmaz . Eğerki böyle bir tesisatınız var ise kombiye yakın olan peteklerin üst kısmı kısılarak reglaj yapılabilir. Bu durumu kurtarmaktır tabiki hiç böyle olmasına gerek yok. Tesisat yaptırılırken en son 3 peteğin birleşimine kadar 32mm ( 1 parmak olarak söylenir ) plastik boru ile yapılmalıdır. Daha sonra çap düşebilir. Kombi dairenin ortasına bir yere konulabilirse eğer hat iki koldan çalışır ve daha güzel ısıtır. Petekler ne kadar çok olursa olsun onu besleyecek olan boru çapları ufak olursa yine sağlıklı bir ısınma sağlanamaz ve pompa ömrünü çabuk tüketir. Tesisat yapılırken kombi balkonda ise balkon geçişinin yalıtım süngeri ile kaplanması gerekir . Çünkü kombinizi 50 derecede yaksanız bile borular soğuk betona temas ettikten sonra daire içine girinceye kadar atıyorum 40 dereceye iner suyun sıcaklığı . 1 m lik yer yüzünden faturanız fazla gelir . Şimdi cam elyaf yünlü kompozit borular çıkmıştır tesisat komple bu şekilde de yapılırsa daha iyi olur. Deliksiz Alüminyum folyolu boru ile de yapılabilir oksijen geçirgenliği çok az olduğu için peteklerdeki içten paslanma daha az olur.
    Eğer eviniz inşaat halinde ise mutlaka mobil sistem yaptırın çünkü normal borulama sisteminde petekler tesbih tanesi gibi bir hatta bağlıdır ama mobil sistemde her peteğe ayrı boru çekilir . Bir sıcak ve bir soğuk olarak çekilen hatlar kombinin yakınına biryere konulan kollektör sisteminde toplanır. Kollektör kalın demir veya bakır bir borudur ve üzerinde birsürü ufak vana vardır. Bu kollektörden iki adet olur ( sıcak - soğuk ) ve her kollektörün üzerinde kaç adet petek var ise o kadar vana bulunur. Daire inşaat halinde olduğu için bu sistemde borular dirsek ile değil viraj alarak döner . Bu sistemin avantajı her peteğe ayrı su hattı çekildiği için ve hiç dirseksiz olduğu için su çok rahat dolaşır ve ısınma mükemmel olur . Bir diğer avantajı ise elektrik tesisatında olduğu gibi bir kılıf içinden geçer ve daha sonra bir problem olması halinde kırıp dökmeye gerek kalmamaktadır. Peteğin altından ve kollektörden uçlar çıkartılır ve bir taraftan çekilerek tüm boru hattan çıkartılır yerine yeni boru çekilir. Bu sistemlerde kullanılan borular iki türlüdür fiyat alınırken ve yaptırılırken dikkat edilmelidir.Oksijen bariyerli Pe-xb boru kullanılırsa daha iyidir. ( Oksijen bariyersiz Pe-xb borularda mevcuttur.) Bu sistem sirkülasyon güzel olduğu için yakıt tasarrufu sağlamaktadır.
    Faturaların düşürülmesinin bir yolu da termostatik vanalardır. Az kullanılan mahalleri gerektiğinden fazla ısıtması faturayı yükseltir. Yatak odası , çocuk odası ( heleki çocuklar büyükse ) bütün gün oturma odası kadar sıcak olmasına gerek yoktur. Bunlar ayarlı vanalardır. Oda ayarlanan sıcaklığa geldiği anda su girişini kapatır ve oda daha fazla ısınmaz , sıcaklık düşünce açar. Bu vanalar her peteğe konulmamalıdır . Aynı anda kapatıp pompaya zarar verebilir. En fazla üç dört tane odaların durumuna göre kullanılabilir. Bir faydası da kombi gereksiz çalışmadığı için daha uzun ömürlü olur .
    Faturanın düşürülmesinin bir yoluda oturduğunuz odaya modülasyonlu oda termostadı koymaktır. Bu cihaz, arabanızla yolculuk ederken kırmızı trafik ışığına kadar boşa takmış gibi kombiyi ayarladığınız dereceye gelinceye kadar kısar.Oturduğunuz yani ısındım diyeceğiniz odaya göre alev boyunu değiştirirerek konfor ve yakıt tasarrufu sağlar.
    Faturayı düşürmenin bir diğer yolu ise izopanlardır. Peteklerin arkasına yerleştirilen bu izolasyon malzemeleri sıcaklığın dışarı gitmesini engeller. ( Dış cephesi tek tuğla olan binalarda mutlaka takılmalıdır. ) Unutulmamalıdır ki ısıyı üretmekten çok kaçırmamak önemlidir. Camlar mutlaka çift cam olmalıdır yoksa faturalar nedeniyle doğalgaz kullanmak neredeyse mümkün olmamaktadır. Günümüz koşullarında daireler içeriden yada bina dışarıdan mantolama yapılması zorunluluk haline gelmiştir.
    Yazdıklarımı buraya kadar okuduysanız eğer daha hiç kombiden bahsetmediğimin farkına varabildinizmi?
    Kombide dikkat etmeniz gereken nokta modeli dir yani içindeki parçalar ve sistem . Şu anda yoğuşmalı adı altında satılan birsürü yarı yoğuşmalı cihaz vardır. Normal hermetik cihazlarda baca gazı sıcaklığı ortalama 110 derecedir. Bu atık gazın içerisinde su buharı da mevcuttur . Yoğuşmalı kombiler atık gazın sıcaklığından faydalanır ve özel eşanjör yapısı sayesinde yoğuşan su kombinin altından tahliye edilir.Dikkat edilmesi gereken iki nokta vardır birincisi baca eğimi normal hermetik kombilerde aşağı doğru olmalıdır , yoğuşmalı kombilerde yukarı doğru , ikinci husus ta Gerçek Yoğuşmalı Kombilerde PREMİX( ön karışım ) Teknolojisi olmalıdır. Gelen gaz ile hava her an orantılı olarak yakılarak yakıt tasarrufu sağlanır.Yarı yoğuşmalı modelleri kesinlikle almayın.
    Kombide A markası B markasını aramayı bırakın . Kombilerin iç yapılarının hepsi aynıdır, kullandıkları malzemeler aynı firmalara aittir. Tam manasıyla toplama bilgisayar gibidir. Casperinde notebooku var vestelin de ama bir tane parça üretmezler . Kombilerde de firmalar anakart ve bir iki parça üretirler geri kalan bütün parçaları başkalarından alırlar. Hangi kombinin içine bakarsanız bakın pompa ya wilo dur ya grundfos , gaz valfleri ya honeyvell dir ya sit ( sigma ) tir ve bu parçalar kendi segmentlerinde dünyaca lider firmalardır. kombi firmaları bunları üretmeyle uğraşmaz . Genleşme tankları , eşanjörleri neredeyse hepsinin ana parçaları aynıdır.
    Çok firmada çalıştım şimdi kendi şirketim var. Bankacısının da , mobilyacısının da , muhasebecisinin de bu işi yaptığını gördüm . Dürüst çalışan firma çok az mutlaka iyi araştırın. Bu sektör çok suistimale açık bir sektör. Ne fiyat alırsanız mutlaka marka modellerini yazdırın . Size ucu açık ifadeler kullanıp (kalorifer tesisatı .... TL , petekler ...TL ) başka malzeme kullanırlar bunlara çokça şahit oldum (yoğuşmalı diyip normal kombi satan bile var düşünün gerisini ) Ne aldığınızı bilin işi mutlaka ehline ve dürüstlüğüne güvenebileceğiniz kişilere yaptırın . Zaten inanın malzemeleri siz sayarsanız şu marka Kompozit Borudan şu marka vana şu markanın şu özelliğindeki petek diyip bir fiyat isteyin isterseniz 30 firma gezin fiyatlar en fazla 250 TL oynar . Ama normal olarak bir fiyat araştırmasına gidin 3000 TL den 5500 TL ye kadar fiyatlar alırsınız.

    Bu yazdıklarımı buraya kadar okuduysanız ya bu işten canınız yanmış birisisiniz demektir yada gerçekten işinizi kaliteli yaptırmak istiyorsunuz demektir. Mutlaka araştırmaya devam edin her fikri dinleyin ama son kararı yine siz verin . Bilgi paylaşıldıkça büyür. Ben bildiklerimi gördüklerimi deneyimlerimi size aktardım eğer yardımcı olduysam ne mutlu bana.


    Tesisat firmasi alüminyum folyolu borular için 5 6 sene öncesinin teknolojisi onlar iyi değil cam elyafli kompozit boru daha iyi dedi. Hangisi daha iyi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaşlar diğer peteklerden daha tasarruflu %25_40 gibi olduğu söylenen radyatörü koymuştu bir arkadaşım. doğrumudur böyle radyatör varmıdır. ha çok bilindik demrdöküm plus falan değildi marka hatırlamıyorum ama...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canoka

    arkadaşlar diğer peteklerden daha tasarruflu %25_40 gibi olduğu söylenen radyatörü koymuştu bir arkadaşım. doğrumudur böyle radyatör varmıdır. ha çok bilindik demrdöküm plus falan değildi marka hatırlamıyorum ama...

    aluminyum radyatordur onlar. isil gucu yuksektir ama pahalidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • adapazarı karasuda yazlığıma kalorifer tesisatı yaptırırsam iki kat eşit dubleks ev 125 mkare ne tavsiye edersiniz kaç m petek nasıl kombi borular falan gerçi kışın fazla gitmiyorum hemen hiç ama ona göre tavsiyelerde veya hem gidecek hem gitmeyecek tavsiyesi diyelim. şimdiden cevaplayan arkadaşlara teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss


    quote:

    Orijinalden alıntı: canoka

    arkadaşlar diğer peteklerden daha tasarruflu %25_40 gibi olduğu söylenen radyatörü koymuştu bir arkadaşım. doğrumudur böyle radyatör varmıdır. ha çok bilindik demrdöküm plus falan değildi marka hatırlamıyorum ama...

    aluminyum radyatordur onlar. isil gucu yuksektir ama pahalidir.

    gerçekten demirdöküm plusa göre yarı yarıya fark ettirirmi alüminyumlar?




  • canoka C kullanıcısına yanıt
    Aluminyum petekler okadar pahalı ki fiyatı ile farkı öldürüyorlar, geçen sene kendi evime tesisatı döşerken hesabını yapmıştım.
  • hardcrss kullanıcısına yanıt
    Radyatörlerin Karşılaştırılması (Radyatör seçimi)
    Türkiye’de üretilen çeşitli cins radyatörler ve aynı cinslerin farklı tipleri arasında seçim yapabilmek üzere dikkate alınması gereken özellikler veya başka bir deyişle karşılaştırma konuları aşağıda sıralanmıştır.

    Karşılaştırma konuları:

    1. Kapladığı hacim ve projeksiyon alanı: Bu değerler kıymetli yapı kullanım alanlarında ısıtıcıların kapladığı yer açısından önemlidir. Özellikle, parapet altı (niş) bulunmayan yerlerde, radyatörün inceliği önemlidir. En ince radyatörler, Alurad ve tek panel radyatörlerdir.

    2. Ağırlık: Isıl atalet ve montaj kolaylığı açısından önemlidir. şeklinde ifade edilebilir.
    Su hacmi: Yine radyatörün ısıl ataleti ile ilişkilidir. Su hacmi fazla ve ağır olan radyatörler geç ısınıp, geç soğurlar. En ağır radyatörler döküm olanlardır. En fazla su hacmine sahip radyatörler ise dilimli çelik cinslerdir. Sonuçta ağırlık ve su hacminin getirdiği atalet dezavantajı döküm ve çelik radyatörlerde en fazla olup, sonra sırası ile panel ve alüminyum radyatörler gelmektedir. Öte yandan su hacminin ve ağırlığının az olması termostatik kontrole uygunluk açısından da bir avantaj sağlar. Su hacminin fazla olması genleşme deposu büyüklüğünü de etkiler. Özellikle kapalı genleşme deposu hesabında sistemdeki su hacmi esas alınır. Sistemdeki su hacminin önemli bir bölümü radyatörlerde bulunur. Dolayısı ile su hacmi büyük olan radyatörlerden oluşan sistemlerde genleşme deposu da daha büyük olmak zorundadır.

    4. Ömür: Radyatör ömrü kullanılan malzeme cinsine bağlıdır. Korozyona en dayanıklı radyatörler döküm olanlardır. Bunlarda ömür 50 yıl mertebesindedir. Ömür panel radyatörlerde 15 ile 20 yıl olup, alüminyumlarda değişkendir. Radyatör ömrünü etkileyen bir başka faktör ise kireçlenmedir.

    5. Estetik: Bu açıdan panel radyatörler ve Alurad radyatörler daha çok tercih edilmektedir.

    6. Güvenlik: Keskin kenarlı radyatörler çarpma halinde yaralama tehlikesi taşırlar. En tehlikelisi dilimli çelik radyatörlerdir.

    7. Toz tutma ve temizlenebilme: Bu açıdan düz yüzeyli radyatörler avantaj sağlar. Örneğin; üretimden kalkan düz yüzeyli Hilden tipi döküm radyatörler (Hastane tipi olarak bilinirdi) ve çelik radyatörler avantajlıdır.

    8. Basınca dayanıklılık: Normal radyatörler 4 bar, özel radyatörler ise 6 bar basınca dayanıklıdır. Alüminyum radyatörlerde basınç dayanımı daha fazladır. Alurad radyatörlerin çalışma basıncı ise 10 bar olarak verilmiştir.

    9. Gerekli ısıtma yüzeyi miktarı: Bir radyatörün iyiliğinin en önemli göstergesidir. Bir radyatör aynı ısıyı, aynı şartlarda, ne kadar küçük yüzeyle verebiliyorsa, ısıl tasarımı o kadar iyidir anlamına gelir. Radyatörler içinde en küçük ısıtma yüzeyi kolonlu ve perkolon döküm radyatörlerin ince tiplerinde görülmektedir. 144/500 kolonlu ve 900/70 perkolon en küçük ısıtma yüzeyi ile aynı ısıyı verebilen radyatörler olarak görülmektedir. Bu radyatörlerde radyasyon oranı da en yüksek değere ulaşmaktadır. Aynı tip radyatörlerde bile kendi içinde ısıtma yüzeyi açısından %20 mertebesinde farklılıklar ortaya çıkmaktadır. Bunda radyatör incelendikçe radyasyonla yayılan ısıdaki iyileşmeler etkili olmaktadır. Alüminyum radyatörlerde ise ısıtma yüzeyi ihtiyacı en fazladır. Aynı ısıl güç için döküm radyatörlere göre bazı tiplerde yaklaşık iki misli yüzey gerekmektedir.

    10. Fiyat: Radyatörlerin karşılaştırılmasında doğal olarak en önemli faktör maliyettir. Fakat radyatör maliyeti olarak ticari hayatta olduğu gibi m2 (veya panel radyatörlerde m) fiyatını kullanmak yanıltıcıdır. Bu radyatörün gerçek fiyatı kalori maliyeti denilen, söz konusu radyatörün birim ısı gücü fiyatıdır.

    Kaynak : Isısan

    Selamlar,

    Alıntıdan anlaşılabileceği gibi alüminyum radyatörler aynı metrajda diğer radyatörlere göre daha düşük ısıl güce sahiptir. Diğer bir deyişle 1m panel radyatörün verdiği ısıyı aynı çalışma/sıcaklık koşullarında 1m'den daha fazla alüminyum radyatör verebilir. Ek olarak birim ısıl güç başına maliyet alüminyumda daha fazladır.

    İyi forumlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    Radyatörlerin Karşılaştırılması (Radyatör seçimi)
    Türkiye’de üretilen çeşitli cins radyatörler ve aynı cinslerin farklı tipleri arasında seçim yapabilmek üzere dikkate alınması gereken özellikler veya başka bir deyişle karşılaştırma konuları aşağıda sıralanmıştır.

    Karşılaştırma konuları:

    1. Kapladığı hacim ve projeksiyon alanı: Bu değerler kıymetli yapı kullanım alanlarında ısıtıcıların kapladığı yer açısından önemlidir. Özellikle, parapet altı (niş) bulunmayan yerlerde, radyatörün inceliği önemlidir. En ince radyatörler, Alurad ve tek panel radyatörlerdir.

    2. Ağırlık: Isıl atalet ve montaj kolaylığı açısından önemlidir. şeklinde ifade edilebilir.
    Su hacmi: Yine radyatörün ısıl ataleti ile ilişkilidir. Su hacmi fazla ve ağır olan radyatörler geç ısınıp, geç soğurlar. En ağır radyatörler döküm olanlardır. En fazla su hacmine sahip radyatörler ise dilimli çelik cinslerdir. Sonuçta ağırlık ve su hacminin getirdiği atalet dezavantajı döküm ve çelik radyatörlerde en fazla olup, sonra sırası ile panel ve alüminyum radyatörler gelmektedir. Öte yandan su hacminin ve ağırlığının az olması termostatik kontrole uygunluk açısından da bir avantaj sağlar. Su hacminin fazla olması genleşme deposu büyüklüğünü de etkiler. Özellikle kapalı genleşme deposu hesabında sistemdeki su hacmi esas alınır. Sistemdeki su hacminin önemli bir bölümü radyatörlerde bulunur. Dolayısı ile su hacmi büyük olan radyatörlerden oluşan sistemlerde genleşme deposu da daha büyük olmak zorundadır.

    4. Ömür: Radyatör ömrü kullanılan malzeme cinsine bağlıdır. Korozyona en dayanıklı radyatörler döküm olanlardır. Bunlarda ömür 50 yıl mertebesindedir. Ömür panel radyatörlerde 15 ile 20 yıl olup, alüminyumlarda değişkendir. Radyatör ömrünü etkileyen bir başka faktör ise kireçlenmedir.

    5. Estetik: Bu açıdan panel radyatörler ve Alurad radyatörler daha çok tercih edilmektedir.

    6. Güvenlik: Keskin kenarlı radyatörler çarpma halinde yaralama tehlikesi taşırlar. En tehlikelisi dilimli çelik radyatörlerdir.

    7. Toz tutma ve temizlenebilme: Bu açıdan düz yüzeyli radyatörler avantaj sağlar. Örneğin; üretimden kalkan düz yüzeyli Hilden tipi döküm radyatörler (Hastane tipi olarak bilinirdi) ve çelik radyatörler avantajlıdır.

    8. Basınca dayanıklılık: Normal radyatörler 4 bar, özel radyatörler ise 6 bar basınca dayanıklıdır. Alüminyum radyatörlerde basınç dayanımı daha fazladır. Alurad radyatörlerin çalışma basıncı ise 10 bar olarak verilmiştir.

    9. Gerekli ısıtma yüzeyi miktarı: Bir radyatörün iyiliğinin en önemli göstergesidir. Bir radyatör aynı ısıyı, aynı şartlarda, ne kadar küçük yüzeyle verebiliyorsa, ısıl tasarımı o kadar iyidir anlamına gelir. Radyatörler içinde en küçük ısıtma yüzeyi kolonlu ve perkolon döküm radyatörlerin ince tiplerinde görülmektedir. 144/500 kolonlu ve 900/70 perkolon en küçük ısıtma yüzeyi ile aynı ısıyı verebilen radyatörler olarak görülmektedir. Bu radyatörlerde radyasyon oranı da en yüksek değere ulaşmaktadır. Aynı tip radyatörlerde bile kendi içinde ısıtma yüzeyi açısından %20 mertebesinde farklılıklar ortaya çıkmaktadır. Bunda radyatör incelendikçe radyasyonla yayılan ısıdaki iyileşmeler etkili olmaktadır. Alüminyum radyatörlerde ise ısıtma yüzeyi ihtiyacı en fazladır. Aynı ısıl güç için döküm radyatörlere göre bazı tiplerde yaklaşık iki misli yüzey gerekmektedir.

    10. Fiyat: Radyatörlerin karşılaştırılmasında doğal olarak en önemli faktör maliyettir. Fakat radyatör maliyeti olarak ticari hayatta olduğu gibi m2 (veya panel radyatörlerde m) fiyatını kullanmak yanıltıcıdır. Bu radyatörün gerçek fiyatı kalori maliyeti denilen, söz konusu radyatörün birim ısı gücü fiyatıdır.

    Kaynak : Isısan

    Selamlar,

    Alıntıdan anlaşılabileceği gibi alüminyum radyatörler aynı metrajda diğer radyatörlere göre daha düşük ısıl güce sahiptir. Diğer bir deyişle 1m panel radyatörün verdiği ısıyı aynı çalışma/sıcaklık koşullarında 1m'den daha fazla alüminyum radyatör verebilir. Ek olarak birim ısıl güç başına maliyet alüminyumda daha fazladır.

    İyi forumlar...

    son paragraftan alüminyum radyatör panele göre daha az ısıtır. doğrumu anlamışım?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canoka

    son paragraftan alüminyum radyatör panele göre daha az ısıtır. doğrumu anlamışım?

    Doğrudur, 1mt aluminyum petek 1mt panel petekten daha az ısıtır. Yaklaşık %15-%20 gibi fark var.
  • memint M kullanıcısına yanıt
    yanlış biliyormuşum demekki. teşekkürler bilgilendirme için
  • canoka C kullanıcısına yanıt
    Nette daha şimdi Demirdöküm Plus ile Alurad Meltem MA600 ile karşılaştırmasını yaptım
    20°C sıcaklık ve 1.978 kcal/h değerleri ve maliyeti:
    1000x600 DD Plus = 150 TL cıvarı
    28 dilim x 40x600 = 1130x600 Alurad Meltem MA600 = 28x24 TL= 672 TL cıvarı

    Sonuç:
    aynı ısı değerlerini yakalamak için 1mt panel petek yerine aluminyum kullanıcaksanız 522 TL gibi fark ödemeniz gerekiyor, benim tesisat 8mt olduğuna göre bana çıkan fark 4.176 TL



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zebza -- 4 Eylül 2013; 15:55:04 >
  • hardcrss kullanıcısına yanıt
    Birşey değil. Alüminyum radyatörlerin tek üstün olduğu konu estetik görünümleri olabilir. Aslında bu da görecelidir ya neyse...
  • canoka C kullanıcısına yanıt
    @Zebza arkadaşın da dediği gibi doğru anlamışsınız..
  • arkadaşlar acil yardımınız gerekli, maddi imkanlardan dolayı ariston ve arçelik arasında kaldım kombi için, evim 90 m kare, sıfır daire yalıtımlı, güney ve batı cepheli 2. kat.... arçelik kurulum montaj herşey dahil fiayatı. çok uygun geldi... ne dersiniz arkadaşlar sıkıntı yaşarmıyım lütfen yarımcı olun, şu 3 model arasında kaldım hangisini tavsiye edersiniz bir fark varmı aralarında..??

    http://www.arcelik.com.tr/kombiler-hermetik-kombiler-konvensiyonel-DGK-20-HK-LCD-Kombi.html

    http://forum.donanimhaber.com/post.asp?do=reply&messageID=80709166&toStyle=tm

    http://www.arcelik.com.tr/kombiler-hermetik-kombiler-konvensiyonel-DGK-20-BI-Kombi.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: memint



    Merhaba size bi sorum var cevaplarsanız sevinirim. Satmayı düşündüğüm bir evim var. Evde yalıtım nerdeyse yok. Radyatörler ise döküm. Bu evde en fazla bir kış daha geçireceğim muhtemelen. Artık bu eve masraf etmek istemiyorum ama bebek olduğu için evin ısınması da gerekiyor.Ben tesisata ve mutfak banyo radyatörlerine dokunmadan bazı odaları radyatörleri panele dönüştürsem işe yarar mı acaba ısınma açısından? Salon olabilecek max büyüklükte ama 3 odanın radyatörünü büyütme imkanı da olur bu şekilde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lamettrie -- 5 Eylül 2013; 2:03:16 >
  • Merhaba,
    Satacağınız eve ciddi bir yatırım yapmamanız normal. Yeterince ısınmayan alanlarda radyatör ilavesi veya değişimi yapmazdan önce, hangi ısınma aracını kullandığınızı (kombiyse yoğuşmalı veya konvansiyonel mi olduğunu), eğer ölçüm yaptıysanız bu alanlarda soğuk kış akşamlarında kaç derece petek sıcaklıklarında yaklaşık kaç derece oda sıcaklığı sağladığınızı ve yeterince ısınmayan alanlardaki radyatör dilim yüksekliğini ve toplam dilim sayısını yazarsanız daha sağlıklı değerlendirme şansı olur...
  • memint M kullanıcısına yanıt
    Detaylı şekilde bilgilerimi gönderdim özel mesaj olarak. Şimdiden teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.