Şimdi Ara

Doğan Slx Motor Sorunu Anlayan Acil Bakabilirmi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
1
Favori
9.550
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İyi Akşamlar arkadaşlar Öncelikle aracı alalı 6 ay oldu 94 doğan slx.2 3 ustaya gösterdik motorun yarı oldugunu biliyorduk ve aracı aldık sonradan anlasıldıki arac baya bir hırpalanmıs..yaklasık 3 ay önce motor yaptırmak üzere bir ustaya gittim tanıdık vastasıyla motoru actıgımızda 2 pistonun kırık oldugunu ve 06 piston olduğunu tespit ettik içinde parçalanmadıgı için gömleklerde herhangi bir sıkıntımız yoktu sadece 4 adet piston sekman takımı alıp aracı kurtardık.. yanlız eksik ne bilmiyorum ama aracımdan istediğim verimi alamıyorum.arabanın komple yürüyenini sıfırdan yaptırdım egzozuna kadar gaz ayarınıda yaptırdım belki verim artar diye ama araba nedense gitmiyor motor bildiğiniz bağırıyo ben gitmiycem diye :) sibob ayarıda yaptırdım...Denizlide 5 6 usta gezdim bir türlü anlayamadılar..Doğancı bir kac arkadaş sente ve sibob ayarından dediler.araba yokuşlarda tıkanıyor inanırmısınız 89 doğan l eski kasa doğan lar yokusta sollayıp son sürat gidiyor..Sizlerin görüşünüzü almak istedim sorun neyden kaynaklanıyor olabilir önerilerinizi dikkate alıp ona göre sağlam bir usta bulasıya kadar bekleyeceğim ve önerilerinizi ona aktaracağım.YARDIMLARINIZ İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Doğan SLX Motor Sorunu: 0.4-0.6 Piston Farkı

    Doğan SLX motorunda 0.4 ve 0.6 piston farkı yaygın bir sorundur. Bu fark, motor performansını ve ömrünü olumsuz yönde etkileyebilir.

    0.6 Piston Ne Demektir?

    0.6 piston, daha büyük çaplı bir pistondur ve daha fazla sıkıştırma oranı sağlar. Bu nedenle, 0.6 pistonlu motorlar genellikle daha güçlüdür ve daha iyi yakıt ekonomisine sahiptir.

    Tofaş 0.6 Piston Faydaları

    Tofaş 0.6 piston takılması, aşağıdakiler gibi çeşitli faydalar sağlar:

    • Arttırılmış güç
    • İyileştirilmiş tork
    • Daha iyi yakıt ekonomisi

    Tofaş Motor Üflemesi Nasıl Kesilir?

    Motor üflemesi, Doğan SLX motorlarında görülen bir başka yaygın sorundur. Üflemeyi kesmek için şu adımları izleyebilirsin:

    • Krank mili keçelerini ve conta halkalarını kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Silindir kapağı contasını kontrol et ve gerekirse yenile.
    • Motora uygun yağ kullan ve düzenli olarak değiştir.

    Doğan SLX 0.8 Piston

    Doğan SLX'te ayrıca 0.8 piston seçeneği mevcuttur. 0.8 piston, 0.6 pistondan daha büyük çaplıdır ve daha yüksek sıkıştırma oranına sahiptir. Bu nedenle, 0.8 pistonlu motorlar daha güçlüdür ancak daha az yakıt ekonomiktir.

    Motorunuzda 0.4 ve 0.6 piston farkı veya başka sorunlar varsa, kalifiye bir tamirciye danışmanızı öneririz. Motor sorunlarını erken tespit etmek ve çözmek, daha ciddi hasarları önlemenin ve aracınızın güvenli ve verimli bir şekilde çalışmasını sağlamanın anahtarıdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • tofaş arabasının en sevmedigi olayı yapmıssınız yarım motor yaparak daha öncede 0.6 piston kullanılan gömlekler zaten aşındı yeni gömlekler yeni pistonlar yeni krank her sey sıfır yapılırsa verim alınır o araçtan şimdi yarım motor parası verdiniz sıfırdan yaptırarak yine ek masraflar pistonlar segmanlar zaten yeni deyim almamazlık etmeyin bidaha başa sarar herşey araca silindir kafasına kadar komple sıfır motor yapılmalı
  • yani diyorsunki o arabaya sıfır motor yapmadan ölü eşşek gibi gider bi cacık olmaz bunu bi usta daha demişti mantık dısı gelmişti cunku gömleklerde sıkıntı yok kapakda bişi yok sadece segman ama demekki öle değilmiş kısacası 2.500 3.500 tl gözden cıkar dıyosun :)
  • Kompresyon testi yaptır motorcuda,lpg ayarı normalse.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gaz ayarını güzelce yaptır karbütörlü araç olduğu için gazda iyi gitmesi için karburatörü etrafını güzelce bantla hava girişinide bantla daralt dediğimi yaptır lpg de çok güzel gitmeye başlıcaktır ama benzinde tam gaz yaparsan çekmez iyi ama lpg de çok iyi gidicek bende tofaşçıyım 14 yılldır arabamlayız dediklerimi yaptır olmassa eğer zaten iyi bir motor ustası eğer önceki buyuk pistonlardan sonra piston yatakları buyuk geldiği için pistonlar kaçıyorudur bu da ya motoru bir daha tornaya vurdurum yeniden yaptırman gerecek ama dediğim gibi ustan iyiyse motoru toplayan bunu toplarkan sana demiliydi bu durudumu yaptırttığın ustada git dediğimi de sonuçta para vermissin o kadar işini düzgün yapıp çözsün ama yine diyorum karbüreatörlü araç önce dediğim hava kaçakları işini bi hallet performanssa artış göreceksin iyi bir lpg ustası dediğimi yapar zaten ben atikerde ustaya yaptırdım 2. ve 3. vites arabaya kendini yırtıyo gidiş çok iyi benim motorta pek iyi değil ama performans aldım lpg de çok iyi gidiyor bu uygulama ama benzinden hava girişi az olduğu için gitmiyo ama lpg de yırtıyor :D




  • Yardımlarınız İçin Teşekkürler İnternette bir video buldum aracımda denedim motor yağ kapağını acınca ordan üflemesi normal imiş ama yag cubugundan yag atmaması gerekirmiş atıyorsa hava kacırıyor demekmiş pistonlar uyguladım yag cubugundan cok az 1 2 damla yag atıyo cok değil yanı motor ölü değil sanki videoya göre profesyonel bir video bakalım dedıklerınızıe yapalım
  • Hazır motor dağıtılmışken komple rektefe olmalıydı. Hatayı burada yapmışsınız. Contadan veya üst kapaktan piston yuvasına sızan su damlaları bile gömlekleri kısa sürede mahvediyor ki hasar gören pistonun bulunduğu gömleğin jilet gibi olması beklenemez. Kenarından kurtarayım derken daha çok zarar ediyorsunuz farkında değilsiniz. Parça ve işçiliği zaten ahım şahım bişey değil, bir kere yaptır senelerce cısır cısır bin.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • tahsin bey çok doğru diyorsunuz ama şaka gibi gelicek belki ama komple motor yaptırmak bizim burda 3.5 mılyardan baslıyor denizli piyasası böle :) aracı bi teste götüreyim duruma göre artık ya motoru indiricez yada uygun bir yolldan satıcaz.
  • 3500 TL mi oha Hakkaten çok fazla.

    İşte dediğime yine geliyoruz, parçaların toplamı çok para tutmaz, bu tarz işlerde aslan payı işçiliğe gidiyor. Şimdi motor tekrar inse aynı işçilik tekrar verilecek. Halbuki ilk seferde boşa ödenen parayla gömlek ve üst kapağın rektefiyesini yaptırıp subapları filan aradan çıkarabilirdiniz. Geriye çok bişey kalmıyor zaten.

    Eğer binmeye niyetliyseniz ve imkan varsa Ankara veya Konyada yaptırın aracı, en çok buralarda var ustası. Fiyat olarak daha aşağılara malolur. Karmaşık bir motor değil zaten, bir kez adam gibi yapılsın kolay kolay üzmez.
  • 3500 TL başlangıc tahsin bey gerisini düşünün siz :) değiştirme niyetim var ama suan için değil gelecek bi parayı bekliyoruz ne zaman gelirse oda artık :) tabi bu zaman zarfında kafam iyice karısıyor eti ne budu ne zaten bu aracların :) bir bakalım durumlar neyi gerektiricek ona göre bi yol çizeceğiz artık yardımlarınız için teşekkürler :)
  • dostum yanlıs anlama sakın tofaşla buyuduk ama nezaman gitmiyor yazısını okusam bu aklıma geliyor.....
     Doğan Slx Motor Sorunu Anlayan Acil Bakabilirmi ?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.