Arkadaşlar 95 model doğan slx aracım var. aracımın 2 tane sorunu var. 1. si rölantide çalışırken aşırı derece motor titremesi. 2. si ise 3. vitesde 120 km hızı görebilmeme rağmen aracın max. hızının 150 km olması. bu sorunları çözmek için; subaplar değişti, kapak taşlandı, eksantrik mili değişti, 8 kere subap ayarı yapıldı, bujiler değişti, başka racın bobini ile buji kabloları takılarak denendi, 2 kere karbüratör ayarı yapıldı, yapılan gaz ayarının haddi hesabı yok, triger kayışı değişti. Ne yaptıysam normal rölantide(900 devir) motor sallantısı kesilemedi ve aracın 3. vitese kadar performansı çok iyi. ama 4 ve 5. viteslerde hiç performans yok. bunun sebebi nedir??????????
YARDIMCI olACAK ARKADAŞLARI ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM... MEKAN DENİZLİ ;)
İyi geceler... Öncelikle aracınızın titreme sorununa bakalım...Rölantideki titreme sabit gazda da oluyor mu? buna dikkat ettiniz mi? Meslea gaza biraz bastığınızda örneğin 1000-1200-1500 devir sabit tuttuğunuzda da motorunuzda titreşim var mı? Aracınıznın benzinde çalışmasında bir titreme var mı? Aracınızın supap elektirik ve karbüratör ayarlarından bahsetmişsiniz. sorun çözümlenmediğine göre arıza başka bir yerde....Defalarca supap ayarı yaptırmak nafile....Sanırım manifolt kaçağı yada gaz hattındaki bir kaçakta bile bu sorun oluşabilir... gaz beyninin iç diyaframında oluşan bir yırtık, yada yayın tansiyonunun bitmesi, rölnatide titremeye sebeb olabilir...Ayrıca aracınızın elektrik yada besleme sorunu yok. Zİra kküçükviteslerde poerformansınız iyi...Ama motorun güce ihtiyaç duyduğu zamanlarda, mesela yokuş yukarı hızlanmalarda yada son hızda problemniniz var...muhtemelen aracınız hava alıyor bir yerlerden. Öncelikle manifold kaçakları, karbüratör oturma yüzeyleri ve gaz hattı kontrol edilmelidir...Bu durumda sorun çözüleceğine inanıyorum....
sabit gazda titremesine pek dikkat etmedim ama sanırım olmuyo. motorda ki sallantı 3-4 saniyede bir gerçekleşiyo. yokuşlarda ki performası da güzel. aracın sallantısı benzinde ve lpgde de var. manifolt contaları değişti. lpg beynini yeni aldım 2 ay oldu aldesa.distribütörün yanında karbüratörden gelen bi hortumun takıldıgı parça var oda değişti.kendim karbüratörün alt takuzunu değiştirdim ve sökmüşken karbüratörün contalarına da el attım değiştirdim.(aracı alalı 1 yıl oldu. aldığımdan beri aynı sorunu yaşıyorum) 3. vitese kadar performans normal ama 4. ve 5. viteste araçta hiç güç hissedilmiyo. hızlanma yok.
aracın 3-4 saniyede bir sallaması karbüratörden olabilir mi? başka bi aracın karbüratörü ile denesem derdime çare bilabilir miyim??
araç 150 km hıza ulaştıgında motorun devri 4700 lerde kalıyo.......(benzinde de lpgde de aynı)
Günaydın.....Birşeylerin gözden kaçırıldığı kesin.....Aracınızda tekleme yada gaz yememe sorunu olmadığına göre, gücü ve yanma süreciyle ilgii bir sıkıntısı var....Supapların değiştini söylediniz....Aracınızda yağ yakma durumu var mı? Silindir kapağı işlem gördümü? Silindir kapağında biriken karbon, hem güç düşüklüğüne hemde teklemelere yol açar.....Ama buda muhtemelen temizlenmiştir... Dediğim gibi gözden kaçan birşeyler var. Bütün bunlar sağlam iken titreme olması, motorun iç kısmında bir sıkıntıya yada yapılanların yanlış olduğuna işarettir...Aracınızın kompresyon testini yaptırın ve sonuçları bir tartışalım (basit bir işlem....bujileri söküp basınç saati takıyorlar...marşa basarak kontrol yapılıyor) Aracınız 5. viteste 1000 devirde yaklaşık 32.5 km hız yapar....Buda 4700 devirde 150 km sürate eşdeğerdir...Sorun yok yani...
Son olarak bu araçlarda var olan kronik kam silmesi sorunu vardır...kam miliniz kontrol edildi mi? Karbüratörün çatlak oluşundan kaynaklı bir titreme yalıyor olabilirsiniz....Bir denemekten fayda var derim...ama sonucu etkiler mi bilmem...Zira güç düşüklüğünüz gaz da da var ve karbüratörün gazda fonksiyoınu yoktur....
kam mili nasıl kontrol edilir maliyeti nedir acaba? acacı sıkıştırmama ragmen max hızı 150. azda olsa bi yağ yakma var. aracın motor durumu ii. üfleme sorunu filan yok.
bu aracından önce 91 model doğanL aracım vardı. motor bitik olmasına ragmen uzun yolda çok rahat 180 km hıza ulaşabiliyordu.
kam mili dediğiniz krank mı oluyo? eğer kam mili sıyırmışsa motor mu yapılması gerekir. yoksa motor indirilmeden basit bi şekilde değiştirilebiliyo mu????
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme