Şimdi Ara

DOĞRU MONTAJ ŞEKLİ NASIL OLMALI!!!!. EN İDEAL MONTAJ TEKNİKLERİ (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
961
Cevap
6
Favori
68.848
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka



    TOYOTA VVT-İ 1600 CC manifol delme şekli ve enjekltör montaj şekli



     DOĞRU MONTAJ ŞEKLİ NASIL OLMALI!!!!. EN İDEAL MONTAJ TEKNİKLERİ



    Ustam merhaba.
    Şu mesajlardaki "cilindir" yerine "silindir" ibaresini kullanabilirseniz konunun bütünlüğünü daha iyi sağlayacağınızı düşünüyorum.
    Zira Türkçe, yazıldığı gibi okunan bir dildir.

    İlginize teşekkürler...




  • megane 2 1.4 aracımın enjektörleri üstte ama manifold alttan delindi ilk takılan hortumlar yetişmedi ve uztatıldı bana göre biraz fazla güçten düştü gibi araç... Bu durum normalmi bana daha sonra sorun yaratırmı....
  • sayın eurocv ; montajcılar kendi mantık ve tekniklerine göre uygulamar yapabiliyorlar. ilk fotoda görülen normal enjektör montajı . horum mesafesi pek uzun değil. zaten yerin darlığı pek fazla seçenek bırakmıyor. 2. fotodaki enjektör montaj şekli de doğru dur. 1 ile 2 arasında pek bi fark yok. enjektör ler dik ve yatay takıldığı sürece sıkıntı yaratmaz. hortum mesafesi en fazla 15 cm olmalıdır. 1. enjektörde en uzun hortum mesafesi anca 15 cm vardır.

    sizin aracın stop etmesi nozul çapının genişliğinden kaynaklanıyor olabilir. eğer rolanti sensürleri kelebek te sıkıntı yoksa nozul ve basınca baktırınız. saygılkar
  • sayın sıcakyuz

    inceliğiniz için ben teşekkür ederim. el alışkanlığı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet_usta -- 14 Ağustos 2011; 20:46:13 >
  • 1400 cc megane 2 lerr alttan demir olan yerden delinip enjektörler benzin korumasının altına yerleştirilmelidir. zira fransız araçlarının enjektör montajı çok önemlidir. enejktör hortumları kısa olmalıdır. cuttof süresinde araç stopa kaçabiliyor. enjektörlerinizi olabildiğince uygun yere montajını yaptırın. fotosunu çekip buraya atsanız size daha iyi yardımcı olurum. saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka

    sayın sıcakyuz

    inceliğiniz için ben teşekkür ederim. el alışkanlığı.

    Ben teşekkür ederim.

    İyi forumlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka



    1400 cc megane 2 lerr alttan demir olan yerden delinip enjektörler benzin korumasının altına yerleştirilmelidir. zira fransız araçlarının enjektör montajı çok önemlidir. enejktör hortumları kısa olmalıdır. cuttof süresinde araç stopa kaçabiliyor. enjektörlerinizi olabildiğince uygun yere montajını yaptırın. fotosunu çekip buraya atsanız size daha iyi yardımcı olurum. saygılar

    1100 km oldu taktıralı stop yaşamadım ama güç kaybı hissediyorum. Foto yükleyebilirsem atarım...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yirthan


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka



    1400 cc megane 2 lerr alttan demir olan yerden delinip enjektörler benzin korumasının altına yerleştirilmelidir. zira fransız araçlarının enjektör montajı çok önemlidir. enejktör hortumları kısa olmalıdır. cuttof süresinde araç stopa kaçabiliyor. enjektörlerinizi olabildiğince uygun yere montajını yaptırın. fotosunu çekip buraya atsanız size daha iyi yardımcı olurum. saygılar

    1100 km oldu taktıralı stop yaşamadım ama güç kaybı hissediyorum. Foto yükleyebilirsem atarım...




    güç kaybı yanma odasındaki hacimin dengesizliğindendir. bunu enjektör hortumları etkiler. aynı zamanda enjektör nozul çapıda aynı şekilde çok etkilidir. enjektörlerinizi ideal olarak benzin korumasının altına hortumlar 5 cm nin biraz üstünde olacak çekilde montajını yaptırtın.... saygılar




  • MAZDA 3 araçların manifold delme şekli... dikkat edilerek montaj yapılmalı.
    benzin enjektörüne paralel direk yanma odasına doğru işlem gerçekleşmelidir.
    aksi halde yanma odasında doğru karışım gerçekleşmez.

     DOĞRU MONTAJ ŞEKLİ NASIL OLMALI!!!!. EN İDEAL MONTAJ TEKNİKLERİ
  • SAYIN MEHMET USTA;

    benim aracım 2004 vectra 1.6 c kasa. aracım 45000km de ve bakımlı bir araç. aracıma 4 ay önce sıralı sistem lpg montajı yapıldı.aracımda son zamanlarda 2500 ve 3500 devirde ve özellikle yokuşlarda ara ara olmak kaydıyla silkeleme başladı.montaj yapılan yere gittim,araca pc yi bağlayıp beraber araçla dolaştık ve hatta usta kullanırkende bir kaç kere yaptı. usta bütün ayarlarının normal olduğunu bu sorunu %90 bobinden yaptığını söyledi.ama 1000 km bakımına gitmeden önce bu sorun yoktu. 1000 km ayarına gittim ve bazı ayarlamalar yapıldı ve bu sorun belki tesadüf oldu ama ondan sonra yapmaya başladı. bu arada benzinde bu sorunu yapmadığını söyledim ve ustada normal benzinde yapmayabilir dedi.
    bu ağrızanın tam olarak bobindenmi yoksa kalibrasyondanmı olduğunu nasıl anlayacağız. usta bütün kalibrasyonunu kontrol etti ama yineden 1000 km ayarından sonra başayınca insan düşünmeden geçemiyor; acaba gözden kaçan birşeymi oldu diye.bobini almak birşey değil ama takdir edersiniz ki 250 tl civarı ve tam olarak bobinden olduğu kesin değil. eğer bobinden olduğu kesinleşmiş olsa, alırım hiç sorum değil. fakat eğer sorun ordan değilse bobin boşuna alınmış olacak.bu sıkıntıyı kesin olarak nasıl tespit edebiliriz.eğer bobinse tam olarak nasıl anlarız,bunun bir yolu varmıdır? eğer lpg sistemindense sıkıntı ne olabilir?


    fikir ve yorumlarınızı bekleyerek iyi çalışmalar diliyorum....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alks

    SAYIN MEHMET USTA;

    benim aracım 2004 vectra 1.6 c kasa. aracım 45000km de ve bakımlı bir araç. aracıma 4 ay önce sıralı sistem lpg montajı yapıldı.aracımda son zamanlarda 2500 ve 3500 devirde ve özellikle yokuşlarda ara ara olmak kaydıyla silkeleme başladı.montaj yapılan yere gittim,araca pc yi bağlayıp beraber araçla dolaştık ve hatta usta kullanırkende bir kaç kere yaptı. usta bütün ayarlarının normal olduğunu bu sorunu %90 bobinden yaptığını söyledi.ama 1000 km bakımına gitmeden önce bu sorun yoktu. 1000 km ayarına gittim ve bazı ayarlamalar yapıldı ve bu sorun belki tesadüf oldu ama ondan sonra yapmaya başladı. bu arada benzinde bu sorunu yapmadığını söyledim ve ustada normal benzinde yapmayabilir dedi.
    bu ağrızanın tam olarak bobindenmi yoksa kalibrasyondanmı olduğunu nasıl anlayacağız. usta bütün kalibrasyonunu kontrol etti ama yineden 1000 km ayarından sonra başayınca insan düşünmeden geçemiyor; acaba gözden kaçan birşeymi oldu diye.bobini almak birşey değil ama takdir edersiniz ki 250 tl civarı ve tam olarak bobinden olduğu kesin değil. eğer bobinden olduğu kesinleşmiş olsa, alırım hiç sorum değil. fakat eğer sorun ordan değilse bobin boşuna alınmış olacak.bu sıkıntıyı kesin olarak nasıl tespit edebiliriz.eğer bobinse tam olarak nasıl anlarız,bunun bir yolu varmıdır? eğer lpg sistemindense sıkıntı ne olabilir?


    fikir ve yorumlarınızı bekleyerek iyi çalışmalar diliyorum....




    öncelikle geçmiş olsun.

    özelikle 2. vites ve 3. viteslerde 2000 ve 3000 arası araç silkeleme yapıyosa . karışım hatasındandır. bu hatayı tetikleyen doğru kalibrasyon da olabilir. bobin deyip geçmemek lazım. eğerki aracın 2500 ile 3500 devrileri arasındaki ms eşitliğine göre dağılım düzgün ise ateşleme sıkıntısı mevcuttur.

    bobin olabilir. buji olabilir. lpg ayarı olabilir.

    yapmanız gerekn yetkili servis dışında bir opel servisine giderek benim araç tekleme yapıyor demeniz. ve bir kaç kişi bobinden yapar dedi deyip takmanız. ve taktıktan sonra ustayla beraber provaya çıkmanız lazım. düzelirse zaten bobin arızalıdır. yok düzelmezse bujilerle beraber değiştirniz. yok tekrar düzelmezse. ustanın bobin ve bujilerini iade edersiniz. biz emin olduğumz konularda bu şekilde bir yol çizerek müşterinin boşuna masraf yapmasını engelliyoruz. saygılar sunarım




  • sayın mehmet usta

    ilginiz için teşekkür ederim. dediklerinizi kontrol ettireyim.iyi çalışmalar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alks

    sayın mehmet usta

    ilginiz için teşekkür ederim. dediklerinizi kontrol ettireyim.iyi çalışmalar...




    sorununuzun çözülmesi dileğiyle.. hayırlı ramazanlar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka

    sayın eurocv ; montajcılar kendi mantık ve tekniklerine göre uygulamar yapabiliyorlar. ilk fotoda görülen normal enjektör montajı . horum mesafesi pek uzun değil. zaten yerin darlığı pek fazla seçenek bırakmıyor. 2. fotodaki enjektör montaj şekli de doğru dur. 1 ile 2 arasında pek bi fark yok. enjektör ler dik ve yatay takıldığı sürece sıkıntı yaratmaz. hortum mesafesi en fazla 15 cm olmalıdır. 1. enjektörde en uzun hortum mesafesi anca 15 cm vardır.

    sizin aracın stop etmesi nozul çapının genişliğinden kaynaklanıyor olabilir. eğer rolanti sensürleri kelebek te sıkıntı yoksa nozul ve basınca baktırınız. saygılkar


    Mehmet bey, "hortum mesafesi en çok 15 cm. olmalıdır" demişsiniz, bugün ölçmeye çalıştım, alt taraf hortum ucunu göremedim ama ince bi tel sokarak baktım, tam 31 cm. geldi, zaten boğaz kelebeğinin(enjektörlerin üzerinde durduğu parça) altı 15 cm. gelir, manifold daha aşağıda, dediğim gibi mesafe çok uzun ve de kıvrımlı, verimlilik nasıl olur bilemiyorum, bence başka bi çözüm yolu olmalı, enjektörler manifold un altına takılmaz mı...

    Cevaplarınız için teşekkür eder işlerinizde kolaylıklar dilerim..




  • 30 cm çok uzun bir mesafe. ancak toyota carina ve corona larda valtek tip enjekltörü daha yakına alma gibi bir şans yok. en fazla 2. resimdeki gibi biraz daha alta alabilrisniz. isterseniz onu deneyin. mesafe dahada kısalacaktır. sorunun stop etmesi kelebek boğazı olabilir. yada araç kelebek harici bir yerden hava alıyor olabailir. bunun yanında aracın rolanti motoru ( rolanti sensürü) kirlenmiş yada arızalnamış olabilir. bunlarada baktırmanızı tavsiye ederim...
  • CORSA D 2009 model 1.4 90 beygir (Z14XEP...MOTOR) otomatik araca LPG takarken nelere dikkat etmeli? doğru montaj resmi koyabilirmisiniz. teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka



    30 cm çok uzun bir mesafe. ancak toyota carina ve corona larda valtek tip enjekltörü daha yakına alma gibi bir şans yok. en fazla 2. resimdeki gibi biraz daha alta alabilrisniz. isterseniz onu deneyin. mesafe dahada kısalacaktır. sorunun stop etmesi kelebek boğazı olabilir. yada araç kelebek harici bir yerden hava alıyor olabailir. bunun yanında aracın rolanti motoru ( rolanti sensürü) kirlenmiş yada arızalnamış olabilir. bunlarada baktırmanızı tavsiye ederim...


    Mehmet Bey; Benim problem, devir ucu ve regülatör ile ilgili gibi, onları kontrol ettireceğim, bogaz kelebeği temizliği ve rölanti motoru kontrol edildi..biyerden hava alması olayını bilemiyorum..
    Benim üzerinde durduğum konu, performans ve yakıt tüketimindeki verimlilik, yani mikserli sistemden sonra sıralı sistemin nimetlerinden tam yararlanabilmek, yoksa gaz zaten manifolda dolar oradan da vakumla çekilir diye düşünüyorum, yanlış mı bilemiyorum..

    İlginize teşekkür ederim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eurocv -- 17 Ağustos 2011; 8:53:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka



    BMW X5 3000 İ Manifold delme ve nazul takma şekli. Ayrıca tüm bmw 6 cilindirli plastik manifoldlu motorlar için geçerlidir.

     DOĞRU MONTAJ ŞEKLİ NASIL OLMALI!!!!. EN İDEAL MONTAJ TEKNİKLERİ



    MEHMET USTAM NOZULLARI TAKMA ŞEKLİ VE AÇISI GÜZEL DOĞRU BİR MONTAJ BURADA BİR SIKINTI YOK.

    ANCAK BEN BAŞKA NOKTAYA DİKKATİNİZİ ÇEKMEK İSTİYORUM,GÖRÜYORUMKİ MANİFOLD SÖKÜLMEDEN DELME İŞLEMİNİ YAPMIŞSINIZ.
    SİZCE BU DOĞRUMU SONUÇTA BURADA 6 ADET DELME İŞLEMİNDEN BAHSEDİYORUZ,BURADAN ÇIKAN PLASTİKTE OLSA ÇAPAKLAR NEREYE GİDİYOR?

    TERS MATKAP UCU VS DEMEYİN LÜTFEN,NASIL YADA NE ŞEKİLDE DELERSENİZ DELİN SON NOKTADA BU ÇAPAKLAR İÇ KISMA GİDİYOR DOĞRUMU?

    BENCE MANİFOLD SÖKEREK MONTAJ YAPMAK TEK VE EN DOĞRU MONTAJDIR.HEM BİRÇOK ARAÇTA MANİFOLD DELERKEN NOZUL AÇISINI KESİNLİKLE VEREMEZSİNİZ.

    ZAMAN OLARAK DOĞRUDUR FAZLA SÜRE ALIR VE AYRICA BİRÇOK ARACIN MANİFOLD YAPISINI NASIL SÖKÜLECEĞİNİ BİLEMEYEBİLİRİZ ANCAK GEÇTE OLSA SİZDE BİLİRSİNİZKİ HERTÜRLÜ ARACIN MANİFOLDU SÖKÜLEBİLİR VE BİRÇOK ARAÇTA BİR ÇOK KİŞİNİN BİLMEDİĞİ MANİFOLD YAPISI OLABİLİR BUNUDA ANCAK SÖKEREK GÖREBİLİR VE DOĞRU UYGULAMAYI BUNAGÖRE YAPABİLİRİZ.ÖRNEK:OPEL ASTRA TWINPORT,OPEL VECTRA C,CHEVROLET CRUZE 2011 GİBİ.




  • sevgili erdal ustam görüşleriniz için size teşşekür ederim. açıkcası türkiyede plastik manifold delen bir firma sanırım vialle servisleri telefleks servisleridir. onun dışında plastik manifoldu delen firma yoktur. nitekim onların manifoldu sükmeleri gereklidir. sistemlerin enjektör yapısından ötürü. ben kendi servisimde doğru yerden yakıtı püskürterek en ufak bir sıkıntı yaşamadım. buna benzer bir duyum almadım. zira plastik manifoldlu araçların matkapla delinip nozul takılmasında en ufak bir sıkıntı görmüuyorum. neticede yanma odasına giden talaş yanmayla beraber dışarı atılmakta. ve süpap ve piston yapılarana göre çok daha zayıf olması bu süpap ve pistobn teplerine zarar vermez. keza türkiyede ortalama günde 250 pilastik manioldlu araç bu şekilde lpg ye uyarlanılıyor.

    ancak demir alaşılmı manifoldlar sükülmeden işlem yapılmamalı. sizinle aynı görüşteyim. ben kendi servisimde montaj hatalı olsun lpg den kaynaklı arıza olsun 2 sene boyunca motor garantisi altında montaj uyguluyorum.

    opel gurubu araçların twinport yapıdaki manifoldları çif kademeli olmasından ötürü sökülmesi lazımdır. bir diğer seçenekte yanma odasındaki karışımı ayarlamak adına landi renzo nun ople araçlarda uyguladığı her silindire 2 adet delme işlemi ile.

    size hayırlı ramazanlar ve bol kazançlı günller dilerim. desteğiniz içinde ayrıca teşşeküür ederim saygılarımla..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UGUR19

    CORSA D 2009 model 1.4 90 beygir (Z14XEP...MOTOR) otomatik araca LPG takarken nelere dikkat etmeli? doğru montaj resmi koyabilirmisiniz. teşekkürler



    enjektör hortum mesafesi kısa olmalıdır. enjektör ms leri sol taraftan aracın ateşleme sıralamasına göre dizilmelidir. fotoya bakım varsa yüklerim hayırlı ramazanlar diler selamlarımı sunarım
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.