Şimdi Ara

doğrumu biliyorum yoksa bildiğimi sandıklarım yanlışmı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1
Cevap
0
Favori
222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elektrik: Yörüngesindeki son elektronlar kararsız durumda olan bazı metaller iletken olarak adlandırılır. BU metaller manyetik alan gibi bir güçle son yörüngelerindeki elekronarı kaybedince o yörürngede var olan enerji bir elektron arayışına girer. Buna + kutup deriz. Elektronların belli bir yerde toplanması (mesela akü) ile (-) kutup oluşur. Elektronlarda kendilerine enerjisi ile destek olacak bir güç ararlar. Bir kablo aracılığı ile 2 kuvvete yol verildiğinde elektronlar kendilerini aynı şiddetle arayan + kutba giderler. BU gidişe elektrik diyoruz. AYnen kendilerini koparan manyetik güç gibi bir yerden geçerkende manyetik kuvvet oluşturular. VE her ikisininide enerjileri yani birbirlerini tamamlayacak istekleri çok yüksek olduğu için en kısa yoldan bunu gerçekleştirmek isterler. Birim zaman ve uzunluk ve çaptaki kavuşma Hızları volt, miktarları amper olarak tanımlanır. Ancak işin ayrıntısı biraz daha karışıktır. Önce + yüklü olan kutup yani elektrona ihtiyacı olan güç en yakın atomun son yörüngesindeki elektronu alır. Oda diğerinden taki sadece elektron olan - kutba kadar bu böyle gider. İşte bu işlem sırasında harcanan enerji direnç olarak tanımlanır. Benim elektirkten anladığım bu. Ancak geçenlerde bir tartışmada bir arkadaşım elektron alışverisi olması imkansız o zaman madde bozulmuş olur buda nükleer füzyon demektir deyince şaşırdım. Halbuki nükleerden kasıt bildiğim elektronların kopması değil çekirdeğin dağılması ve bu arada serbest kalan elektronların tehlike yaratmasıdır. İşin aslı nasıldır acaba.

    Motordaki yanma ve verimlilik: Normalde benzin ve hava karışımını 1/15 gibi değerde olduğunu biliyordum. Ancak bazı markaların kompresör ile aynı hacme daha fazla hava sıkıştırdığını (yakıt oranı aynı) ve daha verimli olduğunu daha güçlü olduğuınu söyledi. Bu durumda 1/15 oranı bozulmadan kalmışmı oluyor. Birde buji ateşlendikten sonraki an ile pistonu en uzağa gittiği anın 1/4 kadar zamanda (bu zamanın yanmanın ev verimli olduğu an olduğunu ancak sonradan biten oksijenin kalan yakıtı yakamadığı varsayımı ile) mesela normalde sıkıştıma oranının belli bir oranına denk düşen bir şekilde (mesela oda1/4) sadece basınçlı hava olan ikinci bir oda ile bu verim artabileceğini düşündüm. Ancak tam tersine itme basıncı azalacağı için verimden bile düşer gibi bir itiraz geldi. iyi bir hesaplama ile bunun verimde kullanılabilecğibi düşünüyorum. Siz ne dersiniz?







  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.