Şimdi Ara

DOĞUŞ OTOMOTİV'İN CEVAPLA(YA)MADIĞI SORU (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
0
Favori
6.933
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: trabzon61_66

    quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: koksal09

    XXX


    XXX



    Sn. drahte bolt yazmanızın özel bir sebebi varmı acaba açıklarsanız memnun olurum.

    Bir iki gün önce güzel yurdumun otomotiv yan sanayisinde çok iyi seviyelere ulaştığı ve yanlış okumadıysam % 70 otomobilin parçasını üretecek seviyede olduğunu, hatta almanyada bazı tesisleri veya firmaları satın almak üzere olduğuyla ilgili haberleri vardı. Yani yurdum yerli üreticisinin kalite sorunu olmadığını gösterir diye düşünüyorum.

    Bu konuda arkadaş doğuşu konu etmiş ama bu şekilde davranan bütün firmalara duyarlı vatandaşlar olarak aynı tepkileri tepkileri göstermeliyiz diye düşünüyorum ve arkadaşın bu tepkisinide fikir olarak destekliyorum. Fiili olarak fırsatım olursa vw alırım ama.


    Bolt degil bold metin kullaniyorum cunki, bencil ve inanilmaz egom yuzunden bu sekilde yaziyorum

    Tamam %70'ini yapabilecke kapasitedesin, ama dunyada atalim X ulkesi var otomotiv parcalarinin %99'unu uretebilecek durumda ama bir tane civata uretmiyor..

    Neymis ? Uretebilecek durumda olmak ile uretmek farkli seylermis ! Neden ? Uretebilirsinde bunun nakliyesi var, fiyati var, uretim yapan diger ulkelere gore avantajlari / dezavantajlari var...

    Kalite var, uretebilecke makine var ama ya rekabet ? Fiyatlar ? Diger ulkeler neler sunuyor ?

    Simdi Marsta bir fabrika var 10 liralik mali 1 cente yapiyor, 100 kat daha kaliteli napican o mali ? Marsta mal git getir aa yol maliyeti inanilmaz, 1 centlik mali getiriyorsun 500 dolara geliyor, yol uzun suruyor gittigi yerde uretimi aksatiyor, yol okadar uzun ki mal eskiyor gelene kadar

    ^Bu ornektir, gelipte Turkiye Avrupaya yakin deme bana, zaten bunu demeyi dahi dusunuyorsan, cok mantiklidusunen bir insan olmadigini anlaman lazim, bu kadar sig dusunuyorsan VW gibi bir firmanin gelecek projeksiyonlarini yapacak kapasitede oldugunu dusunmemen lazim

    # VW gibi bir firmanin gelecek projeksiyonlarini bugun dunyanin en zeki insani dahi tek basina yapamaz

    Ne oldu yani ? Oyle denklemin bazi elemanlarini atlayarak kiyaslama yapilmiyormus iste....






    bir insan içimdekileri bu kadar mı net dökebilir... Ayrıca Türkiye'deki insanlar artık burada üretilen araçlara oğulları gibi bakmayı bırakmalı.. Vatan-Millet-Sakarya zihniyetinden kurtulmalıyız, çok istiyorsan

    yap bir business master degree, ABD'de, üstüne ph.D patlat, stajlarda sürün bilmemne, VW Yönetim kuruluna gir bunu teklif olarak getir, üzgünüm dostum yapabilceğin en fazla şey bu. Ferit Ağabi ye mail atmakla olmaz bu




  • Cevab veremedi durumu olmuş sanırım

    Doğuş Otomotiv'den şöyle bir mesaj gelse, içimin yağları eriridi yeminle:

    "Pardon, size mi soracaktık?"

    Gerçi umutluyum hâlâ, belki gelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Cevab veremedi durumu olmuş sanırım

    Doğuş Otomotiv'den şöyle bir mesaj gelse, içimin yağları eriridi yeminle:

    "Pardon, size mi soracaktık?"

    Gerçi umutluyum hâlâ, belki gelir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: dexter48


    quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Cevab veremedi durumu olmuş sanırım

    Doğuş Otomotiv'den şöyle bir mesaj gelse, içimin yağları eriridi yeminle:

    "Pardon, size mi soracaktık?"

    Gerçi umutluyum hâlâ, belki gelir.




    bu arada ben konunun amacını anlamadım. ortada bi durum olur Tr nin sunduğu şartlar daha iyiyken başka bi ülke seçilmiştir anlarım. ama sonuçta bu ülkeye yatırım yapacakken bi çok firma vazgeçti. bunun en büyük örneği volvodur. ülkemize fiat gelmeden önce bursadaki tofaş fabrikası volvo üretmek için düşünülürken volvo yatırımlarını çekmiştir. yakın geçmişte ise psa grubu c1 ve 107 modellerini ülkemizde üretmeyi düşünürken vazgeçmişti. bunlar dışında hyundaide aynı şekilde bi yatırımını çekmişti. anormal bi durum değil yani. ona bakarsanız bizlerde golf alıcakken astra alıyoruz son anda o markalara aynı şeyleri yapıyoruz. çünkü neden çıkarlarımız var, duygularımız var. daha mantıklısı daha beğenidğimiz var. sırf bu ülke çok satın alıyo diye burada üretim yapılıcak diye bir olay yok.
    yazdıklarımdan yanlış anlaşılmasın bende isterimki ülkemize yatırım yapılsın vs ama bazı şeyler farklı yürüyor. bu konuda ülkemizin politikasında da hatalar var. mesela polonya ukrayna gibi ülkeler bu tip konularda çok girişimciler. yatırımcıları çekmek için yaptıkları projeler kusursuz. mesela bu ülkeler altyapı sözü veriyolar, ilk 2 yıl vergi almıyolar, 2 yıl elektirik bedava vs gibi kolaylıkları var.




  • arkadasım söylemem gereken herseyi yoruma dökmüşsün son derece haklısın keske vw de diger markalar gibi ülkemize yatırım yapsa işsizlige ve ekonomimize yardımcı olsa ben bu konuda hyundai markasını öncü bulurum 2 yıl önce ülkemize yıllık 1 milyar doları kazancı olan bir marka suan allah bilir ne kadardır milli egitime ve nema yeşillik alanlarına yaptıgı yatırımlar katkılar cok büyüktür en önemlisi fabrikasının ülkemizde olup 3 vardiya calısarak işsizlik oranını büyük ölçüde düşürmesidir aynı durumda toyota da var keske her marka ülkemize yatırım yapsa
  • Bana sorsaydın...
  • Ben de Ferrariye mail atacağım. Yeni ürettiğiniz araçlardan hemen sipariş veriyoruz, ilk biz alıyoruz zaten senede kaç tane satıyosunuz ki diyeceğim.
  • Almayın abi, jetta almamak için kendim zor tutuyorum ve almayacağım focusu bekliyorum.
  • Bende VW pardon Doğuş un satış politikasını sevmem ama bu ülkede çığır açtılar.
    14 sene boyunca koca fabrikada tek kasayı üretipde ayna- ızgara değiştirip yeni diye millete iteleyenler şimdide kalkımış elin amerikalısının tasarladığını, motorunu gönderdiği aracı saclarını puntalayarak amerikaya gönderip " otomobilin anavatanına araba sattık" diyerek milleti hala kazıklamaya çalışanların yanında Doğuş en azından birşeyler yapmıştır.
    Plaza sistemi (gerçi ilk toyotanın dır o iş) plakalık ların sadeleşip estetik olması , her sınıfta donanımlı ve "kaliteli" araç satılması v.s. bence kim nederse desin "kendim yakın ve uzun vadede VW düşünmeme rağmen" Doğuş otomotiv alanında birşeyler yaptı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akustik -- 30 Aralık 2010; 10:39:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: trabzon61_66

    quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: koksal09

    XXX


    XXX



    Sn. drahte bolt yazmanızın özel bir sebebi varmı acaba açıklarsanız memnun olurum.

    Bir iki gün önce güzel yurdumun otomotiv yan sanayisinde çok iyi seviyelere ulaştığı ve yanlış okumadıysam % 70 otomobilin parçasını üretecek seviyede olduğunu, hatta almanyada bazı tesisleri veya firmaları satın almak üzere olduğuyla ilgili haberleri vardı. Yani yurdum yerli üreticisinin kalite sorunu olmadığını gösterir diye düşünüyorum.

    Bu konuda arkadaş doğuşu konu etmiş ama bu şekilde davranan bütün firmalara duyarlı vatandaşlar olarak aynı tepkileri tepkileri göstermeliyiz diye düşünüyorum ve arkadaşın bu tepkisinide fikir olarak destekliyorum. Fiili olarak fırsatım olursa vw alırım ama.


    Bolt degil bold metin kullaniyorum cunki, bencil ve inanilmaz egom yuzunden bu sekilde yaziyorum

    Tamam %70'ini yapabilecke kapasitedesin, ama dunyada atalim X ulkesi var otomotiv parcalarinin %99'unu uretebilecek durumda ama bir tane civata uretmiyor..

    Neymis ? Uretebilecek durumda olmak ile uretmek farkli seylermis ! Neden ? Uretebilirsinde bunun nakliyesi var, fiyati var, uretim yapan diger ulkelere gore avantajlari / dezavantajlari var...

    Kalite var, uretebilecke makine var ama ya rekabet ? Fiyatlar ? Diger ulkeler neler sunuyor ?

    Simdi Marsta bir fabrika var 10 liralik mali 1 cente yapiyor, 100 kat daha kaliteli napican o mali ? Marsta mal git getir aa yol maliyeti inanilmaz, 1 centlik mali getiriyorsun 500 dolara geliyor, yol uzun suruyor gittigi yerde uretimi aksatiyor, yol okadar uzun ki mal eskiyor gelene kadar

    ^Bu ornektir, gelipte Turkiye Avrupaya yakin deme bana, zaten bunu demeyi dahi dusunuyorsan, cok mantiklidusunen bir insan olmadigini anlaman lazim, bu kadar sig dusunuyorsan VW gibi bir firmanin gelecek projeksiyonlarini yapacak kapasitede oldugunu dusunmemen lazim

    # VW gibi bir firmanin gelecek projeksiyonlarini bugun dunyanin en zeki insani dahi tek basina yapamaz

    Ne oldu yani ? Oyle denklemin bazi elemanlarini atlayarak kiyaslama yapilmiyormus iste....





    Drahte seninde yazdığın gibi bu forumu düzenli takip edenler saçma egonun farkındalar, her topiğe girip konuya muhalefet olarak saçma sapan ve insanları kırıcı yorumlarda bulunduğunun da farkındayız. Burada çok benim gibi çok yazmayan ancak günlük işlerinin yanı sıra bilgilenmek amaçlı forumu kullanan binlerce kişinin okuyacağı topikleri boş yere tartışma ortamına çeviriyorsun. Burada kimse karşıt görüş ve paylaşım yapmada demiyor, diyemez sadece üslüp olarak kişilere "Çemkirme" tarzında yakıştırmalarda bulunman rahatsız edici.
    Ben yabancı sermayeli bir otomotiv yan sanayi firmasında çalışıyorum, dünya üzerinde 100 ün üzerinde üretim yapan fabrikamız var bunların içerisinde en ucuz işçilik yapan Çin' de var orta ve yüksek maliyetli Avrupa, Amerika üzerinde fabrikalarımız var. Şunuda gururla söyleyebilirim ki bu yıl tüm dünya ülkeleri içerisinde kalite konusunda en üst sırada Türkiye seçilmiştir. Özellikle Volkswagen gibi premium olma gayesinde olan firmaların ürün maliyetinden daha çok kalite odaklı çalışması gerektiğini düşünüyorum. Zaten selefindeki diğer markalara göre %30-%40 oranda pahalı satış yapıyor aradaki fark verilen para karşılığında insanlar kalite beklemesi de gayet doğaldır. Sadece dar perspektifte bakarsak üretim maliyetleri düşük olduğu için kalite oranı düşük ve ucuz ülkerde üretim yapılsa ne gibi kalite sorunları yaşanır. Bu sene Toyota örneğini tüm dünya gördü kaliteye inanılmaz önem veren Toyota bile milyonlarca aracını geri çağırmak zorunda kaldı ve milyonlarca dolar zarar etti.
    Konuyu açan arkadaşımızın görüşü bu ülkeden para kazanıyorlarsa ve bizde bu işi layıkıyla yapabiliyorsak istihdam yapmalarının gerekliliği ve etik açıdan doğru olacağı yönünde. Bende bu düşünceye katılıyor ve destekliyorum. Çünkü bende bu işleyişte çalışan bir firmada istihdam şansı yakalamış biriyim. Niçin binlerce işsiz gezen, diplomalı işsizler ordumuz istihdam şansı yakalamasın. Hatta burada konu Doğuş değilde diğer ülkemizde satış yapan x,y,z markalarınıda dahil etmeliyiz. Şahsen tercihlerimizide bu yönde geliştirdiğmizde belki yatırımlar ülkemize yinede gelmeyecektir. En azından tercih edenleri ödüllendirmiş oluruz.




  • dostum gereksiz kasmışsın
  • Bu kadar büyütmeye gerek yok.

    Yani VW yönetiminin Türklere düşman olup buraya fabrika açmaması tezi kanıtlanamaz. Sana öyle gelliorsa tahmin edersin buraya yazarsın olur biter.
    İsteyen alır isteyen almaz.

    Ben de bu yaşıma kadar ne karışırız adamlar istediği yere fabrika açar derdim. Fakat son yıllarda takip ediyorum ve görüyorum ki onlarda milliyetçilik bizden katbekat fazla. Biz aptal olduğumuz için biz globaliz ama alman amerikalı acaip milliyetçi.Şu an connectler bizden amerikaya gidiyor amerikada 3 eyalet birbirine girdi. Connectin üretimini bize verin diye. FORD da o eyaletler yüklü kamu alımları olursa orada üreteceğini söyledi.

    Ben de bu sebeple en azından Türkiyede fabrikası olanları tercih etmek istiyorum . Opelin durumu hiç konuşulmuyor ..Adamların Türkiyede fabrikası vardı kapadılar ama bu forum dahil kapışıyoruz bu arabaları benim çok sevdiğim bir arkadaşım orada işsiz kaldı ve sonradan intihar etti. Benim opel sevmemem biraz da bundandır. Asla ama asla opel almam ben.Hadi VW rengini belli etmiş hiç açmıyor Opele de kapadığı için kızsanıza..

    Sadece VW opel değil diğer firmalarda da Türklere karşı önyargı var. Bunu unutmayın. Bu kadar otomotiv üretimizi var hiç batı avrupa bineği üretip ithal ediyor muyuz Clio hariç. Batı avrupalı, türkiyede üretilen bineği almaz, almıyor da anca ucuz marka seven veya nerede yapıldığını önemsemeyen japon kore çin markalarının üretimini alır onlar da bayağı az satılıyor. Bir de sadece fiyata bakılan ticariler alınır.

    Misal FORD Bmax üretimi için romanyada fabrika aldı. Halbuki tüm yarışmalarda en iyi 3 ford fabrikasından biri çıkan biz varız. Ama bizde üretmiyor .Çünkü batı avrupalı romen malı alıyor Türk malı almıyor.

    reno daciayı aldı. Dacia ismini alıp burada üretse idi ya...Olmuyor adamlar Bulgar romen alıyor Türk malı almak istemiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x-rayted -- 29 Aralık 2010; 16:08:18 >




  • PAZARIN 1 MİLYONA ULAŞMASI BEKLENİYOR açıklama o yönde.İkincisi de heralde türkiyedeki yan sanayiini ürettikleri araçların kalitesine uygun görmüyorlar.

    Bence Vw den Ziyade 2001 krizinde ilk fabrikayı kapatıp kaçanlardan opel in bu ülkeye güvenini sorgulamak lazım.
    Ayrıca Peugeot da tam 1 yıl boyunca türkiyeyi oyaladıktan sonra 1 milyar dolarlık yatırımını polonyaya yaptı.
    Bakan çağlayana gece mesaisi bile yaptırıp bedava arsa tahsisi bile almışlardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ftk44 -- 29 Aralık 2010; 11:26:17 >
  • çok gereksiz bir mail göndermişsiniz. sadece empati yapsanız, doğuş'a sorduğunuz soruların cevabını kendiniz verirdiniz.

    anadol ya da devrim marka otomobillerimiz var. üretiyoruz ve dünyaya satıyoruz. iran'da bizden alım yapıyor ve iran'ın en iyi satan markalarından birisi de anadol (ya da devrim artık nasıl kabul ederseniz).

    biz burda üretiyoruz ve gönderiyoruz, peynir-ekmek gibi satılıyor. niye iran'a gidip fabrika kuralım. ya da iran'daki distribütörümüz bize "gelin iran'da fabrika kurun, burda araçlarınızı çok iyi satıyoruz" diyor. biz de bunun üstüne zaten mevcutta yürüyen düzenimizi bozup, zaten burda üretip sattığımız bir malı, satış adeti 3-5 artabilir diye gidip iran'da fabrika kuruyoruz. 1000 adet sattığım araba 1001 adet olacak diye (ki orası bile muamma, hiç bir şekilde garantisi yok) gidip irana milyonlarca dolarlık yatırım yapıp fabrika kuruyorum. getirisi ne? 1-2 tane daha fazla araç (yine söylüyorum orası bile meçhul). ben bu yüz milyonlarca dolarlık yatırımı fazladan satacağım 3-5 araba ile ne kadar sürede amorti edeceğim de kara geçeceğim? üstelik rekabetin kızgın olduğu bir sektördeyim. elimdeki liderlik bugün var ama yarın olmayabilir. rakiplerden birisi bir teknolojik yenilik yapıverir, ülkedeki liderliği eline geçirir, benim satışlarım düşer. böyle bir risk bile varken, elimdeki parayı kasaya koymak yerine gidip fabrika kuracağım. fizibl olmaması bir tarafa, komik olur doğrusu...

    anladığım kadarıyla ticaretle uğraşmıyorsunuz, o nedenle bunu sormanızı gayet normal karşılıyorum aslında...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    çok gereksiz bir mail göndermişsiniz. sadece empati yapsanız, doğuş'a sorduğunuz soruların cevabını kendiniz verirdiniz.

    anadol ya da devrim marka otomobillerimiz var. üretiyoruz ve dünyaya satıyoruz. iran'da bizden alım yapıyor ve iran'ın en iyi satan markalarından birisi de anadol (ya da devrim artık nasıl kabul ederseniz).

    biz burda üretiyoruz ve gönderiyoruz, peynir-ekmek gibi satılıyor. niye iran'a gidip fabrika kuralım. ya da iran'daki distribütörümüz bize "gelin iran'da fabrika kurun, burda araçlarınızı çok iyi satıyoruz" diyor. biz de bunun üstüne zaten mevcutta yürüyen düzenimizi bozup, zaten burda üretip sattığımız bir malı, satış adeti 3-5 artabilir diye gidip iran'da fabrika kuruyoruz. 1000 adet sattığım araba 1001 adet olacak diye (ki orası bile muamma, hiç bir şekilde garantisi yok) gidip irana milyonlarca dolarlık yatırım yapıp fabrika kuruyorum. getirisi ne? 1-2 tane daha fazla araç (yine söylüyorum orası bile meçhul). ben bu yüz milyonlarca dolarlık yatırımı fazladan satacağım 3-5 araba ile ne kadar sürede amorti edeceğim de kara geçeceğim? üstelik rekabetin kızgın olduğu bir sektördeyim. elimdeki liderlik bugün var ama yarın olmayabilir. rakiplerden birisi bir teknolojik yenilik yapıverir, ülkedeki liderliği eline geçirir, benim satışlarım düşer. böyle bir risk bile varken, elimdeki parayı kasaya koymak yerine gidip fabrika kuracağım. fizibl olmaması bir tarafa, komik olur doğrusu...

    anladığım kadarıyla ticaretle uğraşmıyorsunuz, o nedenle bunu sormanızı gayet normal karşılıyorum aslında...


    Gereksiz ne kelime allah verede doğuş bunu almanyaya göndermemiştir inşaalah yoksa adamlar türklerin zekası ile ilgili derin şüphelere düşüp,az bile yapıyoruz basın zammı ne versek yerler diye doğuşa talimat gönderir.




  • Hatirlarsaniz tuplu tv doneminde de Turkiye Avrupaya TV ihracati yapiyor bilmem su kadar evde Turkiyede uretilen TV kullaniliyor diye bir ovunme vardi. Teknoloji gelisti Plazma-LCD- LED teknolojileri girdi Turkiye dahil Dunayaya hangi ulkelerde uretilen TV ler girdi.

    Turkiyede de sozum ona araba ureten firmalar an gelir sel misali akar gider kendine daha avantajli daha fazla imtyazin tanindigi bir baska yere

    Teknolojilerini alarak araba mi uretiyoruz yoksa montaj mi yapiyoruz?

    VW 50000TL ye Sattigi DSG li Golf Comfortline i 35000tl, Passati 60000tl kusurlerden 45000tl ye, Dizel DSG li yeni Cady sini 44000t yerine 30000tl ye, Jettasini 35000tl ye satsaydi

    Yok istihdam yaratmiyorsunuz yok ulkemizde uretim yapmiyorsunuz diye yine mail atar yada VW urunlerini almamayi savunurmuydunuz.

    Bence VW i yada pahali bir arac satan firmalari elestirmek yerine; Kendi teknolojimizin olmamasini saglayan, pahali dedigimiz araclardaki KDV-OTV oranlarini olabildigince yukseltip vatandasini soyan, 100TL lik benzinde 67tl gibi OTV almayi kendinde hak goren, butun bunlara ragmen birikimi ile aylarca taksit odeyerek vatandasin aldigi arabaya adam gibi yolllar yapmayip, sabah-aksam trafik saatlerce trafik cilesini sunan ve butun bunlarin yaninda benim maasimdan her ay vergi almasini bilen, komur-makarna bilmem sunu bunu vererek populist bir yaklasim sergileyen ve bu sayede vatandasin calisma aliskanliklarini degistiren yonetimler sorgulanmali.




  • her firmanın yatırım yapıp yapmaması kendi düşüncesi
    ama kimse tutup'ta Türkiye'de yatırım yapmak pahalı yada cazip değil demesin
    öyle olsa diğer firmalar burada yatırım yapmaz ve bir çok modelini sadece türkiye'de üretmezdi.
    Avrupalı Türk malı almak istemiyorda koca bir palavra gerçekte zaten bu bir sorun da değil bir çok uluslararası firma made in EU logosu kullanıyor
    kendi çalıştığı uluslar arası firmadan geröek örnek vereyip ingiltere'den söktüğümüz ingiliz markası bir fabrikayı Türkiye'ye kurduk ve ürünleri ingilizlere satıyoruz onlarda bize almayacağız demiyor

    Türkiye'ye yatırım yapıp da işi beceremeyip fabrika kapatan tek otomobil markası bildiğim kadarıyla Opel
    opel'de vectra yerine astra üretmeyi akıl etseydi sanırım hala o da üretime devam ederdi




  • Opelin izmirdeki fabrikasını kapatmasının sebebini iç pazardaki talebi karşılamakta yetersiz diye açıklama yapmışlardı , şimdi o günlerdeki satışlara yaklaşmak için benzinli fiyatına full donanım dizel araba satıyorlar :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bafbaf -- 29 Aralık 2010; 12:23:44 >
  • Yerli üretim olunca fiyatlar nasıl düşüyor örnek vereyim.

    İthal Clio hb 1.2 16v benzinli aracıma kaput içi keçe almak için fiyat almıştım o zaman symbol ile kaputları farklıydı.
    82tl fiyat verdiler 2-3 sene sonra symbol de aynı ön görünüme kavuşunca kaputlarıda aynı oldu yine fiyat aldım 8 tl 1.5tl de pulları hemen aldım.

    82tl 8tl.

    Aynı şey arka kapı tavan tutamakları içinde geçerli ithal tanesi 30tl yerli 7.5tl.

    İthal (endonezya malı -MAİS yedek parça) fren kaliper ön takım 80tl yerli 28tl

    Hava filtresi ithal(Poland) 15tl yerli 8tl..

    Şuda var ithal dediğiniz jetta Meksika yapımı,caddy çekoslovak veya slovenya olması lazım ki bunların yan sanayiisi Bizim çok çok gerimizde..

    VW nin niye yatırım yapmadığı çok açık aslında sahiplerine bakın..En cazip biz olsak bile fabrika AÇMAZLAR..




  • Arkadaşlar VW GROUP dünyanın en büyük araç üreticilerinden birisidir. Bunu hepimiz biliyoruz. Tabii ki nereye ne zaman nasıl yatırım yapacaklarını piyasa şartları ve ekonomik getiri hesaplarını düşünerek kendileri gayet iyi hesap ederler. Bizim kimseye akıl vermek gibi bir niyetimizde yok bu haddimize de düşmez. Zaten adamların senin benim akıl vermeme de ihtiyaçları yok, konuyu bu yöne çekmenin manası da yok. Arkadaşın biri akıldan zekadan v.s bahsederek küçümser bir eda ile aklı sıra dalga geçmiş, konuyla hiç ilgisi yok ama yeri gelmişken belirteyim bir üniversitemizde öğretim üyesi olarak çalışan ve şu an itibariyle dünyanın en iyi üniversiteleriyle çalışma yapan ve de oralardan çalışma için davet alan birisiyim, memleketimde çalışmaktan oldukça memnunum ve de Allah'a şükür aklım ve zekam yerinde, bunları yazmam abes fakat bazı seviyesiz yorumlar rahatsız edici...
    Sorun şurada TÜRKİYE VW için özellikle ticari araç pazarının en iyi müşterilerinden biri konumundadır. Bu durum uzunca bir süredir de böyledir. VW zaman zaman bu canlı talep sirkülasyonunu ve dinamik ekonomiyi dikkate alarak bazı üretim kalemlerini ülkemize yönlendirmek istemiş ve bazı girişimlerde bulunmuştur. Ortadoğu ve Orta asya pazarına üzerimizden ulaşmak için hesaplar yapmıştır.Fakat bu girişimler bütün dünyada olduğu gibi Almanya'da da oldukça etkili olan ve bizi pek sevmeyen bazı lobilerce (ermeni lobisi değil, şu an aramızın bozuk olduğu bir ortadoğu ülkesi) engellenmiş ve yatırımlar başka ülkelere kaydırılmıştır. Bu konuda Doğuş Otm. bazı girişimlerde bulunmuş fakat sonuç değişmemiştir.
    Her işte olduğu gibi bu gibi durumlarda da niyet çok önemlidir. Adam daha iyi şartlar varken elbette bizi tercih etmeyebilir, 3 lira kar etmek için 5 lira zarar etmek istemez ve yatırımını ona göre planlar v.s bunlara kimsenin itirazı yok. Faka iş VW'nin bizim yerimize tercih ettiği ülkelerin bizden daha avantajlı hiçbir tarafları yokken yatırımlarını bile bile başka ülkelere taşımalarında kasıt olduğunu düşünüyorum. Bu konuları çok iyi bilen arkadaşlarımdan öğrendiğim VW'nin bizi tercih etseydi çok daha avantajlı olacağını bile bile, yani zarar etme pahasına bizi tercih etmediğidir. İşte o yüzden ben de soruyorum VW GROUP'un ülkemizle ilgili hesapları Türkiye dış politikasına mı endeksli? Türkiye'nin bir ülke ilgili sorunlar yaşaması ile VW'nin ülkemize yatırım planlarını gözden geçirmesi arasında bir ilişki mi var? Bunları abuk veya saçma bulanlar olabilir, o zaman bir zahmet VW'nin patronlarının kökenini ve diğer soydaşları gibi hangi ülkeye yılda milyonlarca dolar gönderek vatandaşlık borçlarını ödediklerini araştırsınlar. Bunları burada ayrıntılı yazmanın doğru olmadığını düşünüyorum ve uzatmayacağım.
    VW bırakın yatırım yaparken seçici davranmayı, arabasını sattıracağı adamı bile seçerken çok titiz davranması düşünülürse bu durum belki çok da anormal olmayabilir...




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.