Şimdi Ara

DOĞUŞ OTOMOTİV'İN CEVAPLA(YA)MADIĞI SORU (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
0
Favori
6.909
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koksal09


    quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44

    Ülke yi düşünen insanlar olarak kendi öz markamızı yaratacağımız yerine ,elin yabancısından medet umup birde bizim ülkemizde niye yatırım yapmıyorsun diye ağlanmak benim çok kanıma dokundu ve kendimi bahsedilen firma ve ülkeler karşısında aşağılanmışş hissettim.

    Bu resmen acizlik ve çaresizlik,sen 70 milyonluk ülke olarak bir marka çıkaramamış kendi fabrikanı kuramamışsın elin adamı napsın.Malezyadan irana romanyadan çek e çinden rusyaya kadar herkes markasını oluşturmuş dünyanın dört tarafına satıyorken bizim burda yabancıya muhtaç olmamamız lazım
    Vw nin cevap vermemeside,cevap vermemekte cevaptır.
    O kadar milliyetçi ülke menfaatlerini düşünüyorsanız türkiyede ki büyük sermaye gruplarına niye yazı yazmıyorsunuz niye kendi fabrikamız yok diye kaldıki çoğu ya yabancı markaların distrübütörü yada türkiyede o markaların fabrikasında üretim yapıyor.Adama bunu sormazlar mı??


    Ondan sonra yaz eyyy Vw sen nasıl olurda benim ülkemde yatırım yapmazsın sen beni niye takmazsın??

    Ne kadar zengin ve gelişmiş olursa olsun,bağımsızlıktan yoksun bir ulus,uygar insanlık karşısında uşak olmak katından yüksek bir işleme uygun sayılmaz.

    Atatürkün sözü durumu özetliyor.

    Kendi fabrikamızı kurmuyoruz birde kurmayan yabancılara niye kurmuyorsun diye nerdeyse küfür edeceğizz.



    Arkadaşım ne 70 milyon olarak kimsenin sermayesine muhtacız, ne kimseye yalvarıyoruz ne de kimseden medet umuyoruz. Herkesin rızkı Allah'ın elinde, çalışana emeğinin karşılığını alır çalışmayan otururu kalır bu böyledir isteyen inanır isteyen inanmaz. Şu an birçok sıkıntıar yaşamamıza rağmen, aldığımız hava dışında herşeye katmerli vergi ödememize rağmen birçok Avrupa ülkesinden başkalarının sermayesine daha az muhtacız. Zaten yazdıklarımdan da bu çıkmıyor.
    Tüm dünyada olduğu gibi bizde Türkiye olarak bir değer üretiyoruz ve bunu ihraç ederek büyümeye çalışıyoruz. Burada büyük bir rekabet ve çıkar dengesi var. Beğenen gelir yatırımını yapar beğenmeyen de gidip ARJANTİN'E fabrika kurup 12.500 km öteden bize ve komşularımıza araç üretip satar. Burada benim dikkati çekmek istediğim nokta acaba bu yönelişte bir kasıt mı var?
    Zamanında bazı yerli marka girişimleri hatta uçak fabrikası yapma teşebbüsleri olmuş ama bir şekilde neticelenmemiş. Konu geçmişi kurcalamak birilerini suçlamak değil, o zaman niye yapılamadı, buna içimizdeki satılmışlar ve dışımızdaki çakallar nasıl engel oldu bunlar da değil. Bu tamamen apayrı bir tartışma konusu... Yerli bir marka üretilse demekki bu zihniyetle ona ilk darbeyi yine biz kendimiz indireceğiz, yaptığına yapacağına pişman edeceğiz.
    Bugün tamamen %100 yerli traktör, her türlü motor ve yan sanayisi, elektronik aksamı, hatta ileri teknoloji ürünü sayılan silah sistemleri ve insansız hava araçları yapabiliyorken tabii ki yerli bir marka da oluşturulur ve yapılabilir. Fakat artık bu saatten sonra bu fizibilmidir, mantıklımıdır tartışılır. Ben Doblo'ya da Connect'e de, Megane 1'e de ve birçok ülkemizde üretilen başka araçlara da %100 yerli gözüyle bakıyorum. Üstlerinde Türk Malı damgasını görünce mutlu oluyorum, bir yatırımcının aracının radyo antenini bile ülkemizde üretmesi beni mutlu ediyor. Bu düşüncem kim ne dersin değişmeyecek... Ayrıca Tofaş'ın, Mais'in ve diğerlerinin fabrikaları öyle ya da böyle bizim değil mi? Çalışan insanı mühendisinden işçisine kadar bizim insanımız değil mi? Burada marka reklamı yapmıyorum yanlış anlaşılmasın, yarın VW gelip arabanın bırakın tümünü lastiğinin jantını bile bizde üretse bu yazdıklarımın hepsini siler, herkesten özür dileyip tükürdüğümü yalarım. Bir kişinin bile ekmek sahibi yapılmasını önemsiyorum...

    O kendi fabrikalarını kurmuş dediğiniz ülke insanları ile bizim en büyük farkımız da zaten bura da, onlar bu gibi meselelerde daha duyarlı ve sorgulayıcı davranırlarken biz bu konularda pek hassas değiliz.Bir arkadaş çok güzel ifade etmiş, Connect için ABD de sıkıntı çıktı, yine Clio 3 için Sarkozy Renault'u tehdit etti, bütün Fransa başbakanlarını destekledi. Elin Fransız'ı, Alman'ı, Koreli'si veya bilmem nesi bizim kaşımız gözümüz hatrına yatırım kararı vermez, çıkarları vardır ortkal menfaatler söz konusudur. Yoksa özellikle de Fransız ve İngilizler bizden hiç hazzetmez, turistik vize bile verirken bin dereden su getiriyorlar konuyu fazla dağıtmamak için kısa kesiyorum.

    Sonuç olarak ''bize niye gelip fabrika kurmadınız'' diye ağlayan sızlanan veya küfreden yok, yazılanı dikkatli okursanız yatırım için en iddialı ülke bizken (yukarda bir yazımda linkinide verdim) olmayacak denilen süpriz bir kararla ticari araçlarını en çok sattığı ülkemize sırtını çevirip zarar etme (göreceli olarak) pahasına başka ülkeye yöneldi. Ben de bunun sebebini merak ediyorum, bir müşteri olarak sıradan bir vatandaş olarak bunu muhatap olarak gördüğüm meciye soruyorum, acaba Türkiye ile ilgili ''sadece para kazanalım ama bunlara ekmek kapısı, istihdam oluşturmayalım, büyük üstadlarımız böyle istiyor'' diye mi düşünülüyor? bunu merak ediyorum...





    Ben olsam Almanya Vw gruop'a Türkiyede yatırım yapma kriterleriniz nedir diye daha anlamlı bir soru sorardım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akdogan911

    @ drahte 1905 arkadasımız hangi vw grubu otomobili konusu olsa özelliklede vw ve audi , direkt olarak bir savunmaya geçmekte. yani araçların hataları, kusurları, arızaları , fiyat politikaları ne aklınıza gelirse , vw grubu başlıgı altında , hınca hınc bir savunma içersinde. nedir acep bu dert , nedir acep bu savunma aşkı?

    adam guzel bir mail atmıs ve attıgı mailde , edindigi bilgileri paylasmıs. yani yatırım yapılmama sebebi , ulkenin musluman olması, israilin istememesi gibi sebepler midir ben böle şeyler okudum gordum duydum demiş. ha bana kalırsa ben böle bir mail asla atmam, cunku bunların yatırımına da kalmadım , iyiliklerine de. ülkemizin gelişmesini istemeyen bu adamlara , dilenir gibi yalvarır gibi bir tavıra asla girmem. maili atan arkadasım yanlıs anlama sen öle yaptın demiyorum kesinlikle. ama aldıgı duyumlar ve okudugu seylerin gerceklik payı yuksek ve böle sebeplerden yatırım yapılmıyo olmayışı, din ırkçılıgının , milliyet ırkçılıgının nasıl göstere göstere yapıldıgının bir örnegidir ve buna bende tepki gosteririrm. ha sebepleri şöle olsa, turkiye de işçilik cok pahalı , biz yatırım yapmayız oraya deseler , tamam yapmasınlar zaten biz yapanlarla yolumuza devam ederiz derdim..


    Ben Dogus Otonun maasli elemaniyim ondandir belkide...

    Bu topiclerde insanlarin ne kadar yanlis dusunebildiklerini goruyorum, aklim almiyor bazi yazilanlari, mesala sende "ulke musluman" demissin

    Ya 2011'e giriyoruz birazdan, hala Musluman Ulke diyorsun, hemde sirketler bazinda soyluyorsun bunu, VW bir sirkettir, ulke populasyonunun Musluman olmais ile ilgilenir mi sence ?

    Hindistan daki silikon piyasasi yada Cin icin millet dinine diline bakip mi yatirim yapiyor ?

    Bu kadar sig adamlarsiniz, gelip birde VW'e Dogus Oto'ya akil veriyorsunuz, adamlar gelecek projeksiyonlarini yapmak icin milyon dolarlar harciyor ama gerek yok

    Gir bir kahvehaneye yada donanimhabere sor millete dimi, herseyi siz biliyorsunu ama bildikleriniz okadar sigki okuyani cildirtiriyorsunuz !




  • ALMANYA Wolfsburg'daki VW fabrikalarında önemli bir görevde bulunan arkadaşımdan VW'nin dünyanın belli başlı yahudi sermayelerinden biri olduğunu öğrendiğimde ilk zamanlar bunu fazla önemsemedim ve bunun üzerinde çok düşünmedim. İlerleyen yıllarda VW'nin kurduğu fabrikaların başına yahudi kökenli yöneticileri ataması veya VW CEO larının yahudi kökenli olmasının da benim için çok anlamı yoktu. Hatta adamların fabrikalarında önemli mevkilerde görevlendirdikleri kişilerin de aynı kritere göre seçilmesini gayet doğal bir tercih olarak yorumluyordum. Yine bu gurubun ortadoğuda bulunan anavatanlarına son derece bağlı oluşları, heryıl düzenli yardım yapmaları, adeta ağızlarının içine bakmaları ve anavatanlarının izni olmadan daha doğrusu bırak fabrikayı kümes bile yapmamaları -hele de arası hiç iyi olmayan coğrafyalara- gayet doğal gelişmelerdi ve bundan daha doğal da birşey olamazdı. Bunda bir kasıt aramak anlamsız olacaktı! Adamlar ne de olsa koskoca VW GROUP'tu elbette bir bildiklleri vardı. Zaten müslüman nüfusa sahip hiçbir ülkede 1 kuruşluk yatırımlarının bile olmaması tamamen tesadüfi olmasının yanında onların ne kadar büyük bir vizyona sahip olduklarının da bir göstergesiydi. Tabii ki bunda da hiçbir kasıt olamazdı. Buna ilaveten VW GROUP'un çeşitli müslüman ülkelerde araçlarının satışı için distribütörlüklerini verdikleri veya verecekleri sermaye sahiplerini seçerken bile örneğin Selanik kökenli bir yahudi aileyi seçmeleri bile tesadüf olabilirdi.

    Tamam yahudiler ticaret ehli, dürüst, namuslu iş yapan, hile hurda ile pek işleri olmayan insanlardır kabul. Zaten bizler millet olarak kimsenin dinine, diline, ırkına göre peşin hüküm vermediğimiz için ticaretin evrensel kuralları içerisinde bu gibi anlamsız görünen ayrıntılara pek önem vermeyiz, doğrusu da budur (bu benim samimi görüşümdür, bu konuda en ufak bir şüphem dahi yoktur). Malı veya hizmeti kim kaliteli sunarsa gidip ondan almak aklın yoludur. Biz millet olarak bu şekilde düşünüyoruz fakat başkaları da bizim gibi mi düşünüyor işte bundan pek emin değilim. Bildiğimiz kadarıyla yahudiler bakkal gibi basit alışverişlerinde bile birbirlerinden başkasını tercih etmeyecek kadar bu konularda hassastırlar.

    Ama VW GROUP gibi büyük bir sermayenin böyle sığ düşüncelerle hareket etmesi tamamen mantık dışıdır! Yukarda işaret edilen gerçekler tamamen olası ve doğal gelişmelerdir! Adamların ülkemizde 5-6 yıl fizibilite çalışmaları yaptıktan ve yetkililerin ifadesiyle %90 yatırım yapılması öngörülmekteyken birdenbire bir ortadoğu ülkesi ile ilişkilerimizin bozulduğu olayların arefesinde bu kararlarından vazgeçmeleri birbirinden tamamen bağımsız gelişmelerdir!

    Tüm bu hadiselerin bizim müslüman bir ülke olmamızla bir ilgisi olabilirmi ve Doğuş Otomotiv bu konularda neden kendinden beklenen gayretleri (hakkını yemeyelim bir kaç kez İsrail'e gittiler ama olmadı) göstermiyor diye sormak tamamen SIĞ düşünmenin neticesidir ve ancak böyle komplo teorilerini ve kel alaka ilişkileri benim gibi kafası az basan kahvehane kültürüne sahip SIĞ DÜŞÜNCELİ adamlar düşünebilir. Ne yapalım derin düşünemiyoruz,bizim kafamız da bu kadar basıyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koksal09 -- 1 Ocak 2011; 1:10:42 >




  • Bu maili yazan ve gönderen arkadaşımı gerçek anlamda tebrik ediyorum. Böyle insanların hala mevcut olması çok güzel. Konunun diğer mesajlarını okurken öyle ifadelere rastladım ki çok ama çok şaşırdım.
    " VW gibi bir firmanin gelecek projeksiyonlarini bugun dunyanin en zeki insani dahi tek basina yapamaz "
    "Vatan-Millet-Sakarya zihniyetinden kurtulmalıyız, çok istiyorsan " gibi...
    Nedir bu savunma aşkı bu VW cilerde yahu. Bir konu vardı otomobil konusunun unutulmayan mesajları diye.. Çoğu VW cilerin saçma ifadeleriydi. Burada konu VW iyi araba olup olmadığı olmadı hiçbir zaman. Sadece fiyatını hak edip etmediğiydi. Fiyatını hak etmediğini de onlarca kere ispatlandı. (bu anlamsız fanatiklik yüzünden marka imajını hariç tutuyorum). Söylemeden geçemeyeceğim, daha dün akşam gene bu fanatiklerden bir arkadaşımla kavga ettim ciddi ciddi. Aynen yazıyorum :
    - Ben Alman arabası hariç (VW-Opel i kastediyor) başka bir arabaya binmem.
    - Neden?
    - Diğer hiçbir araba bana güven vermiyor.
    - Nasıl böyle bir kanıya vardın?
    - Geçen gün bayyideydim. (x marka). kaportasına parmağımla bastırınca içeri göçüyor bizimkilerde öyle bir şey yok. Ayrıca Alman arabalarının kapıları tok kapanıyor. İçi de çok daha kaliteli.
    - Bizden başka Dünyanın hiç bir ülkesinde bir aracın kapısının kapanmasıyla aracın güvenilirliği test edilmiyordur sanırım:) Ayrıca o parmağınla bastırdığında kaportası içeri çöken araba sınıfının en güvenli arabası seçildi. Yine bilirsin, eski kasa pasatların kapıları tank kapısı gibi kapanır ama ncaptan 3 yıldız almış. Kapısı tüy gibi Clio 5 yıldızlı. Demek ki senin dediğin kriterler yanlış.
    - Bırak şu parayla test yapan firmayı. Ben arabamı bilirim
    - İçi daha kaliteli, sorunsuz diyorsun; Peki dünyanın en sorunsuz aracı her zaman uzakdoğudan gelir, Söz gelimi Yeni corolla nın içi senin arabandan 2-3 kat daha kalitelidir.
    - Tipi bozuk o arabanın.
    ................................................. Devamı var da ben yazmamayım....
    Şimdi tüm bu testleri, istatistikleri reddederek hala sanki firma sahibiymişçesine savunmak nedir anlayamıyorum. Tekrar yazıyorum VW kötü araba değildir, çok iyi arabadır ancak ülkemizdeki fahiş fiyatlarını ve işte o fiyatları savunanları eleştiriyorum ben.

    Asıl konuya dönelim. Milliyetçi bir insanım. Tıpkı elin ABD lisi Alman ı gibi. Onlar kendi ülkelerini ben de kendi ülkemi düşünüyorum. Her zamanda (istisnalar hariç) Türkiye ye yatırım yapmış firmaların otomobillerine öncelik tanırım. Fiat- Renault - Toyota - Hyundai - Honda - Mercedes - Peugeot - Ford gibi. Evet bizimde bir markamız olsaydı çok iyi olurdu. (Gerçi olsaydı kimse almazdı eminim yerli o dandik diye ya) Ama yok. Bu udurmda Türk insanına, devletine para kazandıracak firmaları tercih ederdim. Birisi demiş bırakalım şu Vatan Millet sakarya edebiyatını diye. Evet sen dersin sonun Irak gibi olur. Elin Amerikalısı yapmıyor işte onu, Vatan Millet Sakarya yı terk etmiyor. Fiat GM u almaya kalktığında devlet kasasından para verip yerli kalmasını sağlıyor firmasının.. İşte biz Vatan Millet Sakaryayı takmadığımız için 3. dünya ülkesiyiz ya neyse...

    "eee, ne oldu şimdi? demek ki, bu işler üniversite'de dereceli ve başarılı öğretim görevlisi arkadaşımızın galeyana geldiği mailindeki gibi vatan-millet-sakarya edebiyatıyla değil (ki kaldı ki, alman ya da arkadaşın ısrarla vurgulamaya çalıştığı ağababası patronlarının çok da umurunda olmaz bizim vatan-millet-sakarya edebiyatımız), bir takım hesap kitaplarla oluyormuş"

    Gelelim bu arkadaşın dediklerine. Ağababası patronların nasıl umurlarında oluyor anlatayım...
    Ben çok uluslu büyük bir şirkette çalışıyorum. Şirketimizin Rusyada da fabrikası var. Ancak diğer ülkelerdeki fabrikalara göre hemen hemen maliyetine veya çok düşük karla çalışmasına rağmen kapatılamıyor. (Şirket fabrikanın karlılığı kaybolduğu an kapatır o fabrikayı). Geçen aylarda o fabrikadan yetkililer geldiğinde sordum. Neden kapatmıyorlar sizi diye.. Cevap şudur : Rus hükümeti ithalata kota koydu. Eğer bir firma belli bir miktara kadar satış yapıyorsa ithal edebilir. (Fabrika kurma-işletme maliyetini gerçekten kurtarmıyorsa). Ancak bu kotayı aşıp çok satış yapıyorsa, işte o zaman Rusyaya fabrika kurup bu ülkede üretmek bu ülkenin insanlarına ekmek yedirmek zorundadır. Aksi halde bu piyasaya giremez.. dedi.
    Bizim şirkette Rus piyasasından silinmemek için oradaki fabrikayı idare ediyor anlayacağınız. Sen koy bakalım bu kotayı bahsi geçen ağababaları takıyor mu o zaman takmıyor mu? Hemen bakalım:
    VW ocak-Ekim arasında 47480 araç satmış. Aynı dönemde Toyota 26709, Hyundai 38790 adet otomobil satmış. Neymiş, bu firmalar binlerce işçi çalıştırıp para kazanabildiğine göre... Takdir sizindir.

    Ha şimdi diyecekler ki; Marka model, ihracat filen... Öyle değil o iş. Günümüde otomobil firmaları ülkelerdeki fabrikalarını ya bölgesel üretici yada belli modellerin tek kaynağı olarak kullanmaktalar. VW nin mevcur fabrika yapısını incelerseniz, Türkiye için mutlaka bir modelleri olduğunu görürsünüz...

    SONUÇ : VW sizi (beni değil, almam çünkü, hem pahalı hem de skoda gibi daha kullanışlı ve kaliteli bir alt markası var. Onu alırım. Yok kendimle çelişmiyorum, Skodanın Türkiyeye fabrika kurmasını gerektirecek kadar satışı yok :))) ) neyse VW sizi yolunacak kaz gibi görüyor. Galiba da yoluyor mu ne?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: koksal09

    ALMANYA Wolfsburg'daki VW fabrikalarında önemli bir görevde bulunan arkadaşımdan VW'nin dünyanın belli başlı yahudi sermayelerinden biri olduğunu öğrendiğimde ilk zamanlar bunu fazla önemsemedim ve bunun üzerinde çok düşünmedim. İlerleyen yıllarda VW'nin kurduğu fabrikaların başına yahudi kökenli yöneticileri ataması veya VW CEO larının yahudi kökenli olmasının da benim için çok anlamı yoktu. Hatta adamların fabrikalarında önemli mevkilerde görevlendirdikleri kişilerin de aynı kritere göre seçilmesini gayet doğal bir tercih olarak yorumluyordum. Yine bu gurubun ortadoğuda bulunan anavatanlarına son derece bağlı oluşları, heryıl düzenli yardım yapmaları, adeta ağızlarının içine bakmaları ve anavatanlarının izni olmadan daha doğrusu bırak fabrikayı kümes bile yapmamaları -hele de arası hiç iyi olmayan coğrafyalara- gayet doğal gelişmelerdi ve bundan daha doğal da birşey olamazdı. Bunda bir kasıt aramak anlamsız olacaktı! Adamlar ne de olsa koskoca VW GROUP'tu elbette bir bildiklleri vardı. Zaten müslüman nüfusa sahip hiçbir ülkede 1 kuruşluk yatırımlarının bile olmaması tamamen tesadüfi olmasının yanında onların ne kadar büyük bir vizyona sahip olduklarının da bir göstergesiydi. Tabii ki bunda da hiçbir kasıt olamazdı. Buna ilaveten VW GROUP'un çeşitli müslüman ülkelerde araçlarının satışı için distribütörlüklerini verdikleri veya verecekleri sermaye sahiplerini seçerken bile örneğin Selanik kökenli bir yahudi aileyi seçmeleri bile tesadüf olabilirdi.

    Tamam yahudiler ticaret ehli, dürüst, namuslu iş yapan, hile hurda ile pek işleri olmayan insanlardır kabul. Zaten bizler millet olarak kimsenin dinine, diline, ırkına göre peşin hüküm vermediğimiz için ticaretin evrensel kuralları içerisinde bu gibi anlamsız görünen ayrıntılara pek önem vermeyiz, doğrusu da budur (bu benim samimi görüşümdür, bu konuda en ufak bir şüphem dahi yoktur). Malı veya hizmeti kim kaliteli sunarsa gidip ondan almak aklın yoludur. Biz millet olarak bu şekilde düşünüyoruz fakat başkaları da bizim gibi mi düşünüyor işte bundan pek emin değilim. Bildiğimiz kadarıyla yahudiler bakkal gibi basit alışverişlerinde bile birbirlerinden başkasını tercih etmeyecek kadar bu konularda hassastırlar.

    Ama VW GROUP gibi büyük bir sermayenin böyle sığ düşüncelerle hareket etmesi tamamen mantık dışıdır! Yukarda işaret edilen gerçekler tamamen olası ve doğal gelişmelerdir! Adamların ülkemizde 5-6 yıl fizibilite çalışmaları yaptıktan ve yetkililerin ifadesiyle %90 yatırım yapılması öngörülmekteyken birdenbire bir ortadoğu ülkesi ile ilişkilerimizin bozulduğu olayların arefesinde bu kararlarından vazgeçmeleri birbirinden tamamen bağımsız gelişmelerdir!

    Tüm bu hadiselerin bizim müslüman bir ülke olmamızla bir ilgisi olabilirmi ve Doğuş Otomotiv bu konularda neden kendinden beklenen gayretleri (hakkını yemeyelim bir kaç kez İsrail'e gittiler ama olmadı) göstermiyor diye sormak tamamen SIĞ düşünmenin neticesidir ve ancak böyle komplo teorilerini ve kel alaka ilişkileri benim gibi kafası az basan kahvehane kültürüne sahip SIĞ DÜŞÜNCELİ adamlar düşünebilir. Ne yapalım derin düşünemiyoruz,bizim kafamız da bu kadar basıyor...


    Herkezin bir tanidigi bir fabrikada ust duzey yonetici, hemde kulak misafiri oluyor her birseye, ayni Yahudi Coca Cola yazisi, format yazim sekli yazanin mantigi kelime secimi bu kadar mi uyusur ya ?

    Yahudi sirketi ne demek ? Bu sirket borsaya acik degil mi ? Git al hissesini sen yonet sirketi, para kimde ? Yahudilerde ! Var mi Yahudi sirketi olmayan sirket ?

    Bir sirket kar ediyorsa, Yahudi sirketidir bu kadar basit

    Ki Yahudi sirketleri neden surekli yukselir, neden Yahudi sermayesi gerilemez ? Cunki 1 kurus dusuge mal etsinler, gider Mars'ta uretim yaparlarda ondan

    Simdi Yahudiler, VW TRnin basina Selanikli Aile, Oraya bilmem kacinci gobekten Yahudi yonetici ataya ataya kar edebilir mi ?

    Her yerde %0.000001 kaybetse nasil bir zarar yapar farkindamisin ?

    Ayrica hangi ulke Musluman ? Rusvette dunya ikincisi, Temizlikte dunya sonuncusu Turkiye'mi Musluman ? Bu ulkeye Musluman demek dine kufretmek demek, herkezin kayni mubarek kurbag atliyor, o onun baldizina kayiyor, ne ulkesi ? Musuluman evet kendine Musluman

    Son olarak diyelim, VW Yahudi oldugu icin ulkende yatirim yapmiyor, ulkende kac tane Yahudi yatirimi sirket var sen biliyormusun ?

    E onlar yatirim yapiyorsa VW neden yapmiyor ?

    Yada Mexico'da fabrika actilar, ne onlarda mi Yahudi ?

    Ya Yahudiler Hristiyanlar kanka ? Yahudiler Hristiyan topraginda yatirim yapiyor, Muslumana yapmiyor ! NAsil kafalar yasiyorsunuz ya

    Bu adamlar din fasiti ise kendi topraklarinin disina yatirim yapmamalari lazim, Muslumana yatirim yapmayi Hristiyan topraklara neden yatirim yapiyorlar ?

    Ki Musluman topraklarinada yaptiklari yatirim ulkenden bellidir, Siz degilmisiniz BOYKOT afisleri ile kapi kapi gezen

    Arkadas bu markalarin cogu TR'de uretilmiyor mu ? AAAaaaa neymis, bir iki dusuk kalorili beslenmeye maruz kalan bunyenin boykot ettigi Yahudiler ulkene yatirim yapmis

    Iste kafaniz bukadar basiyor


    quote:

    Türkiyede Yatırım yapan Dev yahudi Şirketleri

    Türkiyede Yatırım yapan Dev yahudi Şirketleri

    *Ford Motors *Mobil *British *Petroleum *IBM *Iniever *General Elektric *Chrysler *ITT

    *Philisp *Renault *Hoechast *BASF *Daimler-benz *Bayer *Siemens

    *Nestle *İCİ *Procter and Gamble *Goodyear *AEG-Telefunken *Caterpillar *Mannesman

    *Pechiney-Ugine-Kuhlmann *Fiat *Futehoffnungshutle *British *Leyland *Akzo Group

    *Colgate-Palmolive *Conteintal Group *Brown *boward *Robert bosch

    *Pepsi Cola

    *Uniroyal *Singer *henkel *B.F Goodrich *pfizer *Electrolux

    *İ.M.Ericcson *Sandoz *Olivetti

    *Northern Telecom *Grundig

    *Atlas-Copco *Varta *Glaxo Holding *AGA *Hoover



    VW Yahudi oldugu icin yatirim/uretim yapmiyorda bu listedekiler ne yapiyor ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: firozat


    Doğuş otomotiv klasiklerinden bir tane daha



    Konuyla alakası yok belki ama bu oto galeri halamların evinin altındaki galeri sanırım ya görünce çok şaşırdım
    quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    1- Araba uretmeyi araba alim satimi yapanlar sirketlerine "Otomotiv" ibaresi yerlestiremez mi ?

     DOĞUŞ OTOMOTİV'İN CEVAPLA(YA)MADIĞI SORU




    Ben de bu oto galeriyi görünce çok şaşırdım ilk okul arkadaşımın babasının galerisi buKarabükte Karabük-Safranbolu yolu üzerinde...
     DOĞUŞ OTOMOTİV'İN CEVAPLA(YA)MADIĞI SORU

    Edit:Şimdi daha da bir şaşırdım,Dükkan komşumuzun arabası bu galerideAdam Km düşürme yapmamış,araba bu kmde,Komple boyalı...Komple boyası Kesinlikle kazadan değil,çiziklerden boyanmıştır.Motor hakkımda pek bir bilgim yok mâlesef
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-volkswagen-passat-cok-temiz-kullanilmis-37456203/detay



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FB®h Pozitif -- 1 Ocak 2011; 11:21:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xradiancex


    quote:

    Orijinalden alıntı: firozat


    Doğuş otomotiv klasiklerinden bir tane daha



    Konuyla alakası yok belki ama bu oto galeri halamların evinin altındaki galeri sanırım ya görünce çok şaşırdım
    quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    1- Araba uretmeyi araba alim satimi yapanlar sirketlerine "Otomotiv" ibaresi yerlestiremez mi ?

     DOĞUŞ OTOMOTİV'İN CEVAPLA(YA)MADIĞI SORU





    Sen mi ben mi. 1.resim Kadirli,2.resim Osmaniye'den.



    zaten okadar reno 12 kadirli den başka nerde olabilir çukobirlik adana yolundandan




  • bununla belki açılır, zorlamak lazım
     DOĞUŞ OTOMOTİV'İN CEVAPLA(YA)MADIĞI SORU
  • Volkswagen'in Türkiye'de niye üretim yapmadığının cevabını Doğuş Oto veremez.Şirket politikaları böyle deyip geçiştirebilir sizi.Doğuş'un şirket üzerinde bir yetkisi yok ki size bilgi versinler.Nitekim VW yetkilisi de Türkiye'de üretim yapma planlarının kısa vadede olmadığını söylemişti.Almanya'ya yakın bir fabrika açmaya gerek duymuyorlar demek ki.
  • Doğuş Grubu inşaat sektörü dışında hangi üretim faliyetinde bulunmuyor.yoklar.Evet Volkswagen'in yatırım yapması kararını Doğuş Grubu veremez ancak Garanti Bankası'nın %6,3 civarını hissesini İspanyol bankası BBVA'ya 2 milyar dolara sattığınıda hatırlatırım.Doğuş Grubu çok rahat daha önce satışları gerçekleşmiş Volvo ve Saab markalarınıda alabilcek güçtedir.Yani konunun özü bir holding üretim faliyeti içinde olmak isterse olur.Olmak istememelerinin cevabı ise Doğuş Grubunda bahaneye gerek yok.
  • drahte:(herkezin kayni mubarek kurbag atliyor, o onun baldizina kayiyor, ne ulkesi ? Musuluman evet kendine Musluman) Bu ne aşağılık bir laftır yahu hata edenler olur illaki, ama herkese mal edemezsin. Bizim çevrede baldızına kayan müslüman yok senin mensubu olduğun çevrede çok herhalde. Ben milliyetçi değilim kürdüm ama bu Vatana Bayrağa canım feda ama yukardaki sözünle Türkleri aşağılayıcı üslubun benim çok zoruma gitti, senin Türk olduğuna inanmıyorum.
  • ayhan şahenk i andım sayende
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.