Şimdi Ara

DOĞUŞ OTOMOTİV'İN CEVAPLA(YA)MADIĞI SORU (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
0
Favori
6.909
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güney Amerika veya Çin yatırımlarıyla kıyas yapılmaz ama özellikle Doğu Avrupa yatırımları açısından Türkiye çok avantajlıdır.
    Bu nedenle bir çok marka ülkemizde yatırıma yönelmiştir. GB sayesinde Avrupa ile problemsiz ticaretimiz olmasının yanında Türkiye'nin özellikle Rusya, Orta Doğu ile sıkı ticari iş birliği söz konusudur. Hatta buna bir ölçüde (küçük pazarlar olması nedeniyle) Türki Cumhuriyetler de ilave edilebilir. Buna iç pazarımızı ve özellikle yabancı yatırımcı için diğer üretim avantajlarımızı (işçilik, teşvik vb) eklerseniz Türkiye'nin ihracatının lokomotifinin neden otomotiv olduğu ortaya çıkar.

    Arkadaşın mektubu bu açıdan bakınca anlamlı ama Doğuşun sıcak para peşinde olduğu da bir o kadar aşikar.
    Bunlar tüccar neden uğraşsınlar yatırım getirmeye diyeniniz olabilir ama bakın Çin'den motosiklet getirenler bile biz ileride bunları Aydın'da, Konya'da üreteceğiz diye reklam yapıyorlar. Gerçekten de bir distribütörün satıştan sonraki amacı sattığı malın üretimine, üreticisine bir nevi ortak olmaktır.
    Bu adamlardan yüksek kar dışında bir beklentiye girmeyelim zaten bunun en basit örneği grubun diğer marklarının VW'nin yarısı kadar bile reklamının yapılmamasıdır.




  • Ülke yi düşünen insanlar olarak kendi öz markamızı yaratacağımız yerine ,elin yabancısından medet umup birde bizim ülkemizde niye yatırım yapmıyorsun diye ağlanmak benim çok kanıma dokundu ve kendimi bahsedilen firma ve ülkeler karşısında aşağılanmışş hissettim.

    Bu resmen acizlik ve çaresizlik,sen 70 milyonluk ülke olarak bir marka çıkaramamış kendi fabrikanı kuramamışsın elin adamı napsın.Malezyadan irana romanyadan çek e çinden rusyaya kadar herkes markasını oluşturmuş dünyanın dört tarafına satıyorken bizim burda yabancıya muhtaç olmamamız lazım
    Vw nin cevap vermemeside,cevap vermemekte cevaptır.
    O kadar milliyetçi ülke menfaatlerini düşünüyorsanız türkiyede ki büyük sermaye gruplarına niye yazı yazmıyorsunuz niye kendi fabrikamız yok diye kaldıki çoğu ya yabancı markaların distrübütörü yada türkiyede o markaların fabrikasında üretim yapıyor.Adama bunu sormazlar mı??


    Ondan sonra yaz eyyy Vw sen nasıl olurda benim ülkemde yatırım yapmazsın sen beni niye takmazsın??

    Ne kadar zengin ve gelişmiş olursa olsun,bağımsızlıktan yoksun bir ulus,uygar insanlık karşısında uşak olmak katından yüksek bir işleme uygun sayılmaz.

    Atatürkün sözü durumu özetliyor.

    Kendi fabrikamızı kurmuyoruz birde kurmayan yabancılara niye kurmuyorsun diye nerdeyse küfür edeceğizz.




  • konu güzel bakalım nereye bağlanıcak.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koksal09



    .
    ..
    ... VW zaman zaman bu canlı talep sirkülasyonunu ve dinamik ekonomiyi dikkate alarak bazı üretim kalemlerini ülkemize yönlendirmek istemiş ve bazı girişimlerde bulunmuştur. Ortadoğu ve Orta asya pazarına üzerimizden ulaşmak için hesaplar yapmıştır.Fakat bu girişimler bütün dünyada olduğu gibi Almanya'da da oldukça etkili olan ve bizi pek sevmeyen bazı lobilerce (ermeni lobisi değil, şu an aramızın bozuk olduğu bir ortadoğu ülkesi) engellenmiş ve yatırımlar başka ülkelere kaydırılmıştır. Bu konuda Doğuş Otm. bazı girişimlerde bulunmuş fakat sonuç değişmemiştir.
    Her işte olduğu gibi bu gibi durumlarda da niyet çok önemlidir. Adam daha iyi şartlar varken elbette bizi tercih etmeyebilir, 3 lira kar etmek için 5 lira zarar etmek istemez ve yatırımını ona göre planlar v.s bunlara kimsenin itirazı yok. Faka iş VW'nin bizim yerimize tercih ettiği ülkelerin bizden daha avantajlı hiçbir tarafları yokken yatırımlarını bile bile başka ülkelere taşımalarında kasıt olduğunu düşünüyorum. Bu konuları çok iyi bilen arkadaşlarımdan öğrendiğim VW'nin bizi tercih etseydi çok daha avantajlı olacağını bile bile, yani zarar etme pahasına bizi tercih etmediğidir. İşte o yüzden ben de soruyorum VW GROUP'un ülkemizle ilgili hesapları Türkiye dış politikasına mı endeksli? Türkiye'nin bir ülke ilgili sorunlar yaşaması ile VW'nin ülkemize yatırım planlarını gözden geçirmesi arasında bir ilişki mi var? Bunları abuk veya saçma bulanlar olabilir, o zaman bir zahmet VW'nin patronlarının kökenini ve diğer soydaşları gibi hangi ülkeye yılda milyonlarca dolar gönderek vatandaşlık borçlarını ödediklerini araştırsınlar. Bunları burada ayrıntılı yazmanın doğru olmadığını düşünüyorum ve uzatmayacağım.


    Ya vallahi çok merak ettim. Bana bunları PM ile yazar mısınız? Söz veriyorum asla hiç bir yerde paylaşmayacağım.




  • VW grubunun Türkiye'de yatırım planları uzun yıllardır var. Ama bir türlü hayata geçmedi nedense. Bunun Doğuş otomotivle alakası olduğunu ben de düşünmüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Trike

    Güney Amerika veya Çin yatırımlarıyla kıyas yapılmaz ama özellikle Doğu Avrupa yatırımları açısından Türkiye çok avantajlıdır.
    Bu nedenle bir çok marka ülkemizde yatırıma yönelmiştir. GB sayesinde Avrupa ile problemsiz ticaretimiz olmasının yanında Türkiye'nin özellikle Rusya, Orta Doğu ile sıkı ticari iş birliği söz konusudur. Hatta buna bir ölçüde (küçük pazarlar olması nedeniyle) Türki Cumhuriyetler de ilave edilebilir. Buna iç pazarımızı ve özellikle yabancı yatırımcı için diğer üretim avantajlarımızı (işçilik, teşvik vb) eklerseniz Türkiye'nin ihracatının lokomotifinin neden otomotiv olduğu ortaya çıkar.



    man ankara'daki fabrikasını geçen yıl az kalsın polonya'ya taşıyacaktı (hatta halen taşıyabilir, gündemde, sadece askıya aldılar). neden dersiniz?

    çünkü öncelikle işçilik ve diğer maliyetler polonya'dan daha yüksek olmaya başladı. bununla birlikte, burada üretilip avrupa'ya satılan otobüslerde çıkan yüksek oranlı hatalar, bu hataların garanti kapsamında olmasından dolayı, hatalı aracın gerekli düzeltmelerinin yapılmak üzere yeniden ankara'daki fabrikaya gelme zorunluluğu, bu süre içinde sahiplerine ikame araç verilmesi gibi avrupa'ya özgü garanti ve müşteri memnuniyeti şartlarından dolayı inanılmaz zararlar çıkması da üstüne tuz biber oldu da ondan. yani öyle zannettiğiniz gibi Türkiye üretim açısından bir çok ülkeden daha avantajlı filan değil.

    mail sahibi arkadaş, kendi mailinde bile bahsetmiş, doğuş'a sitem ederken caddy gibi bazı modellerin güney amerika ülkelerinde üretilip oradan türkiye'ye satıldığından bahsetmiş. demek ki, güney amerika ülkeleri bile bu konuda türkiye'den daha abantajlı ki, adamlar bu modelleri almanya'da üretmiyor, güney amerika'da üretip oradan dünyaya satıyor (sadece bize değil, dünyaya. bu arada mercedes'in vitolarının ve bazı diğer ticari modellerinin de aksaray'da fabrikası olmasına rağmen meksika'dan geldiğini ekleyelim).


    eee, ne oldu şimdi? demek ki, bu işler üniversite'de dereceli ve başarılı öğretim görevlisi arkadaşımızın galeyana geldiği mailindeki gibi vatan-millet-sakarya edebiyatıyla değil (ki kaldı ki, alman ya da arkadaşın ısrarla vurgulamaya çalıştığı ağababası patronlarının çok da umurunda olmaz bizim vatan-millet-sakarya edebiyatımız), bir takım hesap kitaplarla oluyormuş.

    hatta maili yazan arkadaşın önce kendine şu soruyu sorması ve içinde bulunduğu çelişkiyi yeniden sorgulaması gerekirdi kanımca. madem üretilen aracın üretildiği ülkeye katacağı katma değer bu kadar önemli, peki o zaman bu vw neden araçların tamamını almanya'da üretmiyor? ya da daha da önemlisi, vw'nin almanlara değil, başka bir takım güçlere (ya da partonlara) ait olduğunu söylüyor da, bu patron (ya da güçlerin) bu üretimleri neden kendi ülkelerinde yapmadıklarını, almanya, meksika gibi yerleri tercih ettiklerini sormuyor kendisine?

    özetle, mail bana halen komik ve gereksiz geliyor. içeriği halen bir çok tutarsızlıkla dolu da hepsini tek tek irdelemeyelim şimdi...


    edit : "man'ın türkiye'de kalmasına ne neden oldu? ne oldu da, son anda gitmekten vazgeçti" diye aklına takılanlar için de söyleyelim, bir çok sebebi olmakla birlikte, ankara büyükşehir belediyesinin yüksek orandaki "belediye otobüsü" siparişleri de ciddi oranda etken oldu man'ın kalmasına...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 29 Aralık 2010; 16:24:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44

    Ülke yi düşünen insanlar olarak kendi öz markamızı yaratacağımız yerine ,elin yabancısından medet umup birde bizim ülkemizde niye yatırım yapmıyorsun diye ağlanmak benim çok kanıma dokundu ve kendimi bahsedilen firma ve ülkeler karşısında aşağılanmışş hissettim.

    Bu resmen acizlik ve çaresizlik,sen 70 milyonluk ülke olarak bir marka çıkaramamış kendi fabrikanı kuramamışsın elin adamı napsın.Malezyadan irana romanyadan çek e çinden rusyaya kadar herkes markasını oluşturmuş dünyanın dört tarafına satıyorken bizim burda yabancıya muhtaç olmamamız lazım
    Vw nin cevap vermemeside,cevap vermemekte cevaptır.
    O kadar milliyetçi ülke menfaatlerini düşünüyorsanız türkiyede ki büyük sermaye gruplarına niye yazı yazmıyorsunuz niye kendi fabrikamız yok diye kaldıki çoğu ya yabancı markaların distrübütörü yada türkiyede o markaların fabrikasında üretim yapıyor.Adama bunu sormazlar mı??


    Ondan sonra yaz eyyy Vw sen nasıl olurda benim ülkemde yatırım yapmazsın sen beni niye takmazsın??

    Ne kadar zengin ve gelişmiş olursa olsun,bağımsızlıktan yoksun bir ulus,uygar insanlık karşısında uşak olmak katından yüksek bir işleme uygun sayılmaz.

    Atatürkün sözü durumu özetliyor.

    Kendi fabrikamızı kurmuyoruz birde kurmayan yabancılara niye kurmuyorsun diye nerdeyse küfür edeceğizz.



    Arkadaşım ne 70 milyon olarak kimsenin sermayesine muhtacız, ne kimseye yalvarıyoruz ne de kimseden medet umuyoruz. Herkesin rızkı Allah'ın elinde, çalışana emeğinin karşılığını alır çalışmayan otururu kalır bu böyledir isteyen inanır isteyen inanmaz. Şu an birçok sıkıntıar yaşamamıza rağmen, aldığımız hava dışında herşeye katmerli vergi ödememize rağmen birçok Avrupa ülkesinden başkalarının sermayesine daha az muhtacız. Zaten yazdıklarımdan da bu çıkmıyor.
    Tüm dünyada olduğu gibi bizde Türkiye olarak bir değer üretiyoruz ve bunu ihraç ederek büyümeye çalışıyoruz. Burada büyük bir rekabet ve çıkar dengesi var. Beğenen gelir yatırımını yapar beğenmeyen de gidip ARJANTİN'E fabrika kurup 12.500 km öteden bize ve komşularımıza araç üretip satar. Burada benim dikkati çekmek istediğim nokta acaba bu yönelişte bir kasıt mı var?
    Zamanında bazı yerli marka girişimleri hatta uçak fabrikası yapma teşebbüsleri olmuş ama bir şekilde neticelenmemiş. Konu geçmişi kurcalamak birilerini suçlamak değil, o zaman niye yapılamadı, buna içimizdeki satılmışlar ve dışımızdaki çakallar nasıl engel oldu bunlar da değil. Bu tamamen apayrı bir tartışma konusu... Yerli bir marka üretilse demekki bu zihniyetle ona ilk darbeyi yine biz kendimiz indireceğiz, yaptığına yapacağına pişman edeceğiz.
    Bugün tamamen %100 yerli traktör, her türlü motor ve yan sanayisi, elektronik aksamı, hatta ileri teknoloji ürünü sayılan silah sistemleri ve insansız hava araçları yapabiliyorken tabii ki yerli bir marka da oluşturulur ve yapılabilir. Fakat artık bu saatten sonra bu fizibilmidir, mantıklımıdır tartışılır. Ben Doblo'ya da Connect'e de, Megane 1'e de ve birçok ülkemizde üretilen başka araçlara da %100 yerli gözüyle bakıyorum. Üstlerinde Türk Malı damgasını görünce mutlu oluyorum, bir yatırımcının aracının radyo antenini bile ülkemizde üretmesi beni mutlu ediyor. Bu düşüncem kim ne dersin değişmeyecek... Ayrıca Tofaş'ın, Mais'in ve diğerlerinin fabrikaları öyle ya da böyle bizim değil mi? Çalışan insanı mühendisinden işçisine kadar bizim insanımız değil mi? Burada marka reklamı yapmıyorum yanlış anlaşılmasın, yarın VW gelip arabanın bırakın tümünü lastiğinin jantını bile bizde üretse bu yazdıklarımın hepsini siler, herkesten özür dileyip tükürdüğümü yalarım. Bir kişinin bile ekmek sahibi yapılmasını önemsiyorum...

    O kendi fabrikalarını kurmuş dediğiniz ülke insanları ile bizim en büyük farkımız da zaten bura da, onlar bu gibi meselelerde daha duyarlı ve sorgulayıcı davranırlarken biz bu konularda pek hassas değiliz.Bir arkadaş çok güzel ifade etmiş, Connect için ABD de sıkıntı çıktı, yine Clio 3 için Sarkozy Renault'u tehdit etti, bütün Fransa başbakanlarını destekledi. Elin Fransız'ı, Alman'ı, Koreli'si veya bilmem nesi bizim kaşımız gözümüz hatrına yatırım kararı vermez, çıkarları vardır ortkal menfaatler söz konusudur. Yoksa özellikle de Fransız ve İngilizler bizden hiç hazzetmez, turistik vize bile verirken bin dereden su getiriyorlar konuyu fazla dağıtmamak için kısa kesiyorum.

    Sonuç olarak ''bize niye gelip fabrika kurmadınız'' diye ağlayan sızlanan veya küfreden yok, yazılanı dikkatli okursanız yatırım için en iddialı ülke bizken (yukarda bir yazımda linkinide verdim) olmayacak denilen süpriz bir kararla ticari araçlarını en çok sattığı ülkemize sırtını çevirip zarar etme (göreceli olarak) pahasına başka ülkeye yöneldi. Ben de bunun sebebini merak ediyorum, bir müşteri olarak sıradan bir vatandaş olarak bunu muhatap olarak gördüğüm meciye soruyorum, acaba Türkiye ile ilgili ''sadece para kazanalım ama bunlara ekmek kapısı, istihdam oluşturmayalım, büyük üstadlarımız böyle istiyor'' diye mi düşünülüyor? bunu merak ediyorum...




  • "Man taşınacaktı" ama Opel Torbalı montajı kapattı bunlar mı mevzu bahis???
    Diğer yanda Fiat Türkiye'ye 2 yeni model kaydırdı, Ford sıfırdan üretim tesisi inşa eti, Renault aldı başını gidiyor zaten. Hyundai bir çok model için avrupa merkezi olarak Türkiye'yi kullanıyor. Hafif ticaride büyük üretim merkeziyiz. Kendimize ait 1 tane bile marka olmamasına karşın 1.5 milyona yakın araç üretiyoruz.
    Bunlar "Man az kalsın fabrikayı taşıyacaktı"dan daha gerçekçi geldi bana.
    Türkiye'nin önemli bir merkez olduğu çok açık...
  • Arkadaslar VW ancak Crafter uretir Turkiyede ama artik servisciler Mercedes Sprintera kayiyor...

    Eeee adamlar Jetta uretecek degil ya
  • Güzel konulara işaret ediliyor.
  • @ drahte 1905 arkadasımız hangi vw grubu otomobili konusu olsa özelliklede vw ve audi , direkt olarak bir savunmaya geçmekte. yani araçların hataları, kusurları, arızaları , fiyat politikaları ne aklınıza gelirse , vw grubu başlıgı altında , hınca hınc bir savunma içersinde. nedir acep bu dert , nedir acep bu savunma aşkı?

    adam guzel bir mail atmıs ve attıgı mailde , edindigi bilgileri paylasmıs. yani yatırım yapılmama sebebi , ulkenin musluman olması, israilin istememesi gibi sebepler midir ben böle şeyler okudum gordum duydum demiş. ha bana kalırsa ben böle bir mail asla atmam, cunku bunların yatırımına da kalmadım , iyiliklerine de. ülkemizin gelişmesini istemeyen bu adamlara , dilenir gibi yalvarır gibi bir tavıra asla girmem. maili atan arkadasım yanlıs anlama sen öle yaptın demiyorum kesinlikle. ama aldıgı duyumlar ve okudugu seylerin gerceklik payı yuksek ve böle sebeplerden yatırım yapılmıyo olmayışı, din ırkçılıgının , milliyet ırkçılıgının nasıl göstere göstere yapıldıgının bir örnegidir ve buna bende tepki gosteririrm. ha sebepleri şöle olsa, turkiye de işçilik cok pahalı , biz yatırım yapmayız oraya deseler , tamam yapmasınlar zaten biz yapanlarla yolumuza devam ederiz derdim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: Trike

    Güney Amerika veya Çin yatırımlarıyla kıyas yapılmaz ama özellikle Doğu Avrupa yatırımları açısından Türkiye çok avantajlıdır.
    Bu nedenle bir çok marka ülkemizde yatırıma yönelmiştir. GB sayesinde Avrupa ile problemsiz ticaretimiz olmasının yanında Türkiye'nin özellikle Rusya, Orta Doğu ile sıkı ticari iş birliği söz konusudur. Hatta buna bir ölçüde (küçük pazarlar olması nedeniyle) Türki Cumhuriyetler de ilave edilebilir. Buna iç pazarımızı ve özellikle yabancı yatırımcı için diğer üretim avantajlarımızı (işçilik, teşvik vb) eklerseniz Türkiye'nin ihracatının lokomotifinin neden otomotiv olduğu ortaya çıkar.



    man ankara'daki fabrikasını geçen yıl az kalsın polonya'ya taşıyacaktı (hatta halen taşıyabilir, gündemde, sadece askıya aldılar). neden dersiniz?

    çünkü öncelikle işçilik ve diğer maliyetler polonya'dan daha yüksek olmaya başladı. bununla birlikte, burada üretilip avrupa'ya satılan otobüslerde çıkan yüksek oranlı hatalar, bu hataların garanti kapsamında olmasından dolayı, hatalı aracın gerekli düzeltmelerinin yapılmak üzere yeniden ankara'daki fabrikaya gelme zorunluluğu, bu süre içinde sahiplerine ikame araç verilmesi gibi avrupa'ya özgü garanti ve müşteri memnuniyeti şartlarından dolayı inanılmaz zararlar çıkması da üstüne tuz biber oldu da ondan. yani öyle zannettiğiniz gibi Türkiye üretim açısından bir çok ülkeden daha avantajlı filan değil.

    mail sahibi arkadaş, kendi mailinde bile bahsetmiş, doğuş'a sitem ederken caddy gibi bazı modellerin güney amerika ülkelerinde üretilip oradan türkiye'ye satıldığından bahsetmiş. demek ki, güney amerika ülkeleri bile bu konuda türkiye'den daha abantajlı ki, adamlar bu modelleri almanya'da üretmiyor, güney amerika'da üretip oradan dünyaya satıyor (sadece bize değil, dünyaya. bu arada mercedes'in vitolarının ve bazı diğer ticari modellerinin de aksaray'da fabrikası olmasına rağmen meksika'dan geldiğini ekleyelim).


    eee, ne oldu şimdi? demek ki, bu işler üniversite'de dereceli ve başarılı öğretim görevlisi arkadaşımızın galeyana geldiği mailindeki gibi vatan-millet-sakarya edebiyatıyla değil (ki kaldı ki, alman ya da arkadaşın ısrarla vurgulamaya çalıştığı ağababası patronlarının çok da umurunda olmaz bizim vatan-millet-sakarya edebiyatımız), bir takım hesap kitaplarla oluyormuş.

    hatta maili yazan arkadaşın önce kendine şu soruyu sorması ve içinde bulunduğu çelişkiyi yeniden sorgulaması gerekirdi kanımca. madem üretilen aracın üretildiği ülkeye katacağı katma değer bu kadar önemli, peki o zaman bu vw neden araçların tamamını almanya'da üretmiyor? ya da daha da önemlisi, vw'nin almanlara değil, başka bir takım güçlere (ya da partonlara) ait olduğunu söylüyor da, bu patron (ya da güçlerin) bu üretimleri neden kendi ülkelerinde yapmadıklarını, almanya, meksika gibi yerleri tercih ettiklerini sormuyor kendisine?

    özetle, mail bana halen komik ve gereksiz geliyor. içeriği halen bir çok tutarsızlıkla dolu da hepsini tek tek irdelemeyelim şimdi...


    edit : "man'ın türkiye'de kalmasına ne neden oldu? ne oldu da, son anda gitmekten vazgeçti" diye aklına takılanlar için de söyleyelim, bir çok sebebi olmakla birlikte, ankara büyükşehir belediyesinin yüksek orandaki "belediye otobüsü" siparişleri de ciddi oranda etken oldu man'ın kalmasına...


    Sevgili arkadaşım burada körü körüne milliyetçilik yapmak değil maksadım. Bir markayı kötülemek diğerini onun üstüne koymak ta değil. Nitekim zamanında VW marka araçta kullandım, servis ücretlerinin astronomik oluşı dışında sorun da yaşamadım. Niyetimin bu olmadığı geyet açık. Bu nedenle vatan-millet sakarya edebiyatı yakıştırmasını kabul etmiyorum. Galeyana falan geldiğim de yok; Üniversite de çalışmam meselesini yazmak hiç istemezdim fakat bazı arkadaşlar yazdıklarıınn nereye gittiğini hesap etmiyor olacaklar ki işi benim ve şahsımda Türk milletinin zekasına getirerek hadlerini aşıyorlar. Ben bunları yazarken böyle kaprislere girmem zira akıl akıldan üstündür, bu forumlarda hergün yeni şeyler öğrenip, çok seviyeli ve düzeyli tartışmalardan payıma düşeni mütemadiyen alıyorum. Kimselere üstünlük tasladığım yok, en üstün adamın en efendi adam olduğuna inanıyorum ve başkalarına ve fikirlerine saygı duymasını bileni başımın üstünde tutarım. Yazdıklarımın hepsinin %100 doğru olduğu gibi bir iddiam da yok, burada her arkadaştan farklı şeyler öğreniyor ve bazı yerlerde yanlış düşünmüş olabileceğimi de farkediyorum. Eğer zamanım olursa yabancı forumlarda tartışılan bazı vatan-millet ve yerli üretim nevinden tartışmaları sizlerle paylaşmaya çalışacağım. O zaman bizim tepkimizin örneğin bir Japon'un, nir İngiliz'in veya başkasının yazdıkları yanında devede kulak kaldığı belki de anlaşılacak.
    Şunun da gayet iyi farkındayım ve size bu konuda katılıyorum ki, biz millet olarak yıllarca yabancıdan çok yerli diye geçinenleri kazıklarını yedik hep. Yabancı denen sermaye veya her ne oluşumsa bize ne zarar verebilir ne de bizi düze çıkarır. Bu işlerde KAZAN-KAZAN ilkesi geçerlidir. Hem kendisi kazanır hem de başkasına kazandırır. Bu yönüyle adam ülkesindeki şartlar (vergi, çalışanların giderleri, nakliye v.s) uygun değilse üretimi başka ülkelere kaydırır. Bırak Alman'ı Türk girişimciler bile zaman zaman Romanya'yı, Bulgaristan'ı, Azerbeycan'ı tercih edebiliyor. Alman tabii ki bütün fabrikalarını Almanya'da kurmaz, aksi halde aracını 2 kat pahalıya üretir. Asıl mesele bu değil, VW nin sahiplerinin veya bizim milliyetçiliğimiz hiç değil. Sorun adamların daha ucuza veya hadi diyelim aynı maliyetle üretebilecekken bizi pas geçmeleri. Bunun da ötesinde fabrika kurulması için anlaşma masasına oturulacakken vazgeçmeleri, en çok ticari aracı bize sattıkları halde bizi görmezden gelmeleri.
    Neden VW sadece Almanya'da üretilmiyor da başka ülkelerde yatırım yapıyor onu bende bilmiyorum. Görünüşte bu kafaya sahip bir sermayenin sadece kendi ülkesine yatırım yapmsı beklenir fakat demekki çıkarları bunu gerektiriyor. O söylediğin zihniyet %100 yahudi sermayeli İsveç'li Volvo'da da hakimdi bir zamanlar fakat adamları batmaktan kurtaramadı.




  • Doğuş Otomotiv'in sattığı araçlara uyguladığı fiyat politikası yanlış ancak asıl trajik durum ; bu araçlara yüksek fiyat isteniyor olmasına rağmen aracı almak istediğinizde Doğuş Otomotiv sana 3 ay sonraya zaman veriyor olması...
    Eğer bir malı eleştiriyorsak o malı almamalıyız hem alıp hem eleştiriyorsak '' BOŞ KONUŞUYOR''oluruz.

    Gördüğünüz üzere çoğu insan Doğuş Oto'nun fiyat politikasını eleştiriyor olmasına rağmen satışa sundukları araçları almak isteyen insanlarada aylar sonraya teslim tarihi veriyorlar. Toplum olarak bu gidişe bir '' DUR (!) '' diyebilsek Doğuş Oto'da o zaman bu fiyatları uygulayamaz ancak topluluk halinde hareket edemiyoruz ya da toplumumuzun büyük bir kısmı ülkemizdeki sıfır VW fiyatlarından memnun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bafbaf

    Güzel yazı bencede yalnız mazdanın ne yatırımı var memlekette ?


    Mazda kaç tane otomobil satıyor ki Tr'de, fabrika açsın. Biraz mantıklı yazında millet gülmesin. Konu sahibi arkadaş en çok otomobil satanların başında geldiği için bu markaya yüklenmiş.

    Bu arada VW ülkemizde fabrika kurup araç üretmeye başlasın satışları anında %50 düşer, bizim insanımız gidip özel olarak Alman üretimi VW siparişlerine başlar...
  • Bu konu sadece maille hallolacak bir konu olsaydı keşke.
    Kaldı ki Doğuş veya herhangi bir holding bu tarz bir fabrikayı ülkeye kurmak için kendini yırtsa bile bunun kararını VW grubu verir.
    VW grubuna atmanız gerekiyor bence bu tür mailleri ki onların da hiç dikkate alacağını sanmıyorum.
    Bu tür yatırımlar dile kolaydır ama sadece bunun etüdünün yapılması bile yıllar sürebilir.
    Sonuçta bunun ekonomik,lojistik,kalite vb... bir sürü kriteri vardır üretim merkezi seçilirken.
    Eğer bizim de yerel bir markamız ve bu markamıza ait yerel tesisler hali hazırda olsaydı bu işler kolaylaşırdı ama şu anda herhangi bir markayla ortaklığı olmayan böyle bir otomotiv firmamız yok maalesef.Bu yüzden bu tarz büyük yatırımları kısa vadede beklemek hayalden öteye geçemiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WpTürkiye


    quote:

    Orijinalden alıntı: bafbaf

    Güzel yazı bencede yalnız mazdanın ne yatırımı var memlekette ?


    Mazda kaç tane otomobil satıyor ki Tr'de, fabrika açsın. Biraz mantıklı yazında millet gülmesin. Konu sahibi arkadaş en çok otomobil satanların başında geldiği için bu markaya yüklenmiş.

    Bu arada VW ülkemizde fabrika kurup araç üretmeye başlasın satışları anında %50 düşer, bizim insanımız gidip özel olarak Alman üretimi VW siparişlerine başlar...



    Aynı kalitede üretirse düşme olmaz diye düşünüyorum...İnsanımız bence bunu takdir edecek kadar bilince sahip bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ntquartex

    Bu konu sadece maille hallolacak bir konu olsaydı keşke.
    Kaldı ki Doğuş veya herhangi bir holding bu tarz bir fabrikayı ülkeye kurmak için kendini yırtsa bile bunun kararını VW grubu verir.
    VW grubuna atmanız gerekiyor bence bu tür mailleri ki onların da hiç dikkate alacağını sanmıyorum.
    Bu tür yatırımlar dile kolaydır ama sadece bunun etüdünün yapılması bile yıllar sürebilir.
    Sonuçta bunun ekonomik,lojistik,kalite vb... bir sürü kriteri vardır üretim merkezi seçilirken.
    Eğer bizim de yerel bir markamız ve bu markamıza ait yerel tesisler hali hazırda olsaydı bu işler kolaylaşırdı ama şu anda herhangi bir markayla ortaklığı olmayan böyle bir otomotiv firmamız yok maalesef.Bu yüzden bu tarz büyük yatırımları kısa vadede beklemek hayalden öteye geçemiyor.



    Hayal değil az daha gerçek olacaktı, çoğu aşama geçilmişti ama birileri izin vermeyence VW bu işten vazgeçti (iddiaya göre)
    Ayrıca 2 yıl önce VW Almanyaya bir mesaj gönderdim, adamlar sorularıma cevap vereceklerine bize sattıkları araçlar hakkında istatistiki bilgiler ve passat ve golf reklamıyla cevap verdiler...




  • güzel tespitler, katılmamak mümkün değil. yalnız bu konu fazla uzun ömürlü olmaz gibi ya neyse...

    doğuş gibi küçük sermaye gruplarının dini, milleti, aidiyeti olmaz. garanti'nin de büyük hissesini GE 'ye satmıştı keza NBC ile ortaklıkları var.
    fiyatını bulunca herşeyi satabilir, yadırgamamak lazım.

    VW gibi dev gruplarında devletlerinden bağımsız bir kararları olamaz. burada doğuş grubunun bir dahli olabileceğini sanmıyorum. türk-alman iş konseyi başkanı ferit bey'in yapabileceği bir şey yok. ayrıca bildiğim kadarıyla dünyanın üçüncü büyük ekonomisi ve en çok altın rezervi olan 2-3 ülkeden biri olan almanya federal cumhuriyeti'nin VW'de de büyük miktarda hissesi var.
    aynı fransız devletinin Renault'un %30'una sahip olduğu gibi... asıl sorulması gereken çok soru var, ama öncelikle kendimize...

    neden bir ulusal bir otomotiv markası çıkaramadık?
    neden büyük emeklerle oluşturulan ve büyük kar eden ulusal şirketler(türk telekom, erdemir, tüpraş, vs. vs.) satılmak zorunda?
    "babalar gibi satarım" demişti sorumlu bakanımız. neden?

    -çünkü eşşe..
    -çünkü kapitalizm, çünkü küreselleşme...

    sonuç; iki sene sonra amerika kendi krizinde kapitalizmin yukarı çıkmaya çalışan ülkeleri aşağıda tutmaya çalışan bir masal olduğunu gösterdi. sorulara devam;
    neden petrolü olmayan ülkemizde doğru düzgün demiryolu rayı birkaç sene öncesine kadar üretilemiyordu?
    neden doğalgazı olmayan biricik ülkemizin dört bir yanında doğalgaz çevrim santralleri yükseliyor?
    neden? böyle gider bu, çok soru var sorulacak ama önce kendimize.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: trabzon61_66

    quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: koksal09

    XXX


    XXX



    Sn. drahte bolt yazmanızın özel bir sebebi varmı acaba açıklarsanız memnun olurum.

    Bir iki gün önce güzel yurdumun otomotiv yan sanayisinde çok iyi seviyelere ulaştığı ve yanlış okumadıysam % 70 otomobilin parçasını üretecek seviyede olduğunu, hatta almanyada bazı tesisleri veya firmaları satın almak üzere olduğuyla ilgili haberleri vardı. Yani yurdum yerli üreticisinin kalite sorunu olmadığını gösterir diye düşünüyorum.

    Bu konuda arkadaş doğuşu konu etmiş ama bu şekilde davranan bütün firmalara duyarlı vatandaşlar olarak aynı tepkileri tepkileri göstermeliyiz diye düşünüyorum ve arkadaşın bu tepkisinide fikir olarak destekliyorum. Fiili olarak fırsatım olursa vw alırım ama.


    Bolt degil bold metin kullaniyorum cunki, bencil ve inanilmaz egom yuzunden bu sekilde yaziyorum

    Tamam %70'ini yapabilecke kapasitedesin, ama dunyada atalim X ulkesi var otomotiv parcalarinin %99'unu uretebilecek durumda ama bir tane civata uretmiyor..

    Neymis ? Uretebilecek durumda olmak ile uretmek farkli seylermis ! Neden ? Uretebilirsinde bunun nakliyesi var, fiyati var, uretim yapan diger ulkelere gore avantajlari / dezavantajlari var...

    Kalite var, uretebilecke makine var ama ya rekabet ? Fiyatlar ? Diger ulkeler neler sunuyor ?

    Simdi Marsta bir fabrika var 10 liralik mali 1 cente yapiyor, 100 kat daha kaliteli napican o mali ? Marsta mal git getir aa yol maliyeti inanilmaz, 1 centlik mali getiriyorsun 500 dolara geliyor, yol uzun suruyor gittigi yerde uretimi aksatiyor, yol okadar uzun ki mal eskiyor gelene kadar

    ^Bu ornektir, gelipte Turkiye Avrupaya yakin deme bana, zaten bunu demeyi dahi dusunuyorsan, cok mantiklidusunen bir insan olmadigini anlaman lazim, bu kadar sig dusunuyorsan VW gibi bir firmanin gelecek projeksiyonlarini yapacak kapasitede oldugunu dusunmemen lazim

    # VW gibi bir firmanin gelecek projeksiyonlarini bugun dunyanin en zeki insani dahi tek basina yapamaz

    Ne oldu yani ? Oyle denklemin bazi elemanlarini atlayarak kiyaslama yapilmiyormus iste....






    bold, bolt açıklaman için sana müteşekkirim.

    Yine de bold yazma saçmalığına devam ediyorsun. Bold yazıyor olman veya sesinin fazla çıkıyor olması seni haklı durumada getirmez.

    Bu kadar çok girdisi olan bir sektördeki yatırımın nerede ve nasıl yağılacağı, ciddi fizibilitesini vs yi burada tartışmaya gerekte yok zaten. Ayrıca sen birkaç cümleyle olayı anlatmışsın zaten uzun uzadıya açıklamayada gerek yok.

    Sen büyüksün (yazıdaki hitap şeklinizi hoşuma gitmediği için), polemiğe gerek yok.

    Esenlikler dilerim...




  • Maalesef bu kadar basit değil olaylar.Keşke olsa.
    Dedikleriniz şöyle olabilir ; yatırım için bazı aday ülkeler vardır karar aşamasında diğer ülkeye yatırım yapılmıştır.
    İnanın Doğuş Holding bile çok küçük kalır bu konuda, yatırım için herhangi bir yaptırımı yoktur, olamaz da, sadece hükümetle özel teşvik (bedava arazi vb...) konularda müzakere aracılığı yapabilir o kadar.Bunun ötesine geçemez.Sonuç olarak o kadar parayı yatırmak için karlı bulmamıştır belki de bunu kimse bilemez VW grubu yöneticilerinden başka.
    Keşke her markanın Türkiye'de fabrikası olsa da istihdam gerçekten artsa.

    quote:

    Orijinalden alıntı: koksal09


    quote:

    Orijinalden alıntı: ntquartex

    Bu konu sadece maille hallolacak bir konu olsaydı keşke.
    Kaldı ki Doğuş veya herhangi bir holding bu tarz bir fabrikayı ülkeye kurmak için kendini yırtsa bile bunun kararını VW grubu verir.
    VW grubuna atmanız gerekiyor bence bu tür mailleri ki onların da hiç dikkate alacağını sanmıyorum.
    Bu tür yatırımlar dile kolaydır ama sadece bunun etüdünün yapılması bile yıllar sürebilir.
    Sonuçta bunun ekonomik,lojistik,kalite vb... bir sürü kriteri vardır üretim merkezi seçilirken.
    Eğer bizim de yerel bir markamız ve bu markamıza ait yerel tesisler hali hazırda olsaydı bu işler kolaylaşırdı ama şu anda herhangi bir markayla ortaklığı olmayan böyle bir otomotiv firmamız yok maalesef.Bu yüzden bu tarz büyük yatırımları kısa vadede beklemek hayalden öteye geçemiyor.



    Hayal değil az daha gerçek olacaktı, çoğu aşama geçilmişti ama birileri izin vermeyence VW bu işten vazgeçti (iddiaya göre)
    Ayrıca 2 yıl önce VW Almanyaya bir mesaj gönderdim, adamlar sorularıma cevap vereceklerine bize sattıkları araçlar hakkında istatistiki bilgiler ve passat ve golf reklamıyla cevap verdiler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ntquartex -- 29 Aralık 2010; 21:56:54 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.