Şimdi Ara

Dört mevsim lastik modelleri (3PMFS/M+S) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
116
Cevap
4
Favori
12.790
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim endişem bu lastikler yüksek sıcaklıkta kalitesiz asfaltta çabuk aşınır mı? Örneğin Urfa da. Asfalt kalitesi törpü gibi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    BF goodrich a/t
    Cooper at3
    Pirelli atr
    4 mevsimde gerisi yalan.

    Bu lastikler genelde 4 çeker araçlarda kullanıldığından çekiş tatmin edici olmakla birlikte fren performansı kışlastiğinden çok uzak.

    Bu lastikler all terrain lastikler. Karda camurda asfaltta kayada limitleri el verdiğince ilerler.gerçek 4 mevsim lastikler.her yolda ilerlemenizi sağlar.
    Bu lastikler de tüm lastiklerden biraz var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaslar kis lastigi sadece karla alakali blr sey degil yaz lastikleri +7 derecenin altinda bozulur 4 mevsim lastikleride + 5 derecenin altinda bozulur.yeni bir yaz lastigini 1 ay boyunca + 7 derecenin altinda kullabirsaniz o lastigi direk cope atin hic bir ise yaramaz kisacasi sadece guvenlik degil ekinomik olarak ta yazin yaz lastigi kisin kis lastigi kullanilmali

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar kis lastigi sadece karla alakali blr sey degil yaz lastikleri +7 derecenin altinda bozulur 4 mevsim lastikleride + 5 derecenin altinda bozulur.yeni bir yaz lastigini 1 ay boyunca + 7 derecenin altinda kullabirsaniz o lastigi direk cope atin hic bir ise yaramaz kisacasi sadece guvenlik degil ekinomik olarak ta yazin yaz lastigi kisin kis lastigi kullanilmali

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34


    quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    BF goodrich a/t
    Cooper at3
    Pirelli atr
    4 mevsimde gerisi yalan.

    Bu lastikler genelde 4 çeker araçlarda kullanıldığından çekiş tatmin edici olmakla birlikte fren performansı kışlastiğinden çok uzak.

    Bu lastikler all terrain lastikler. Karda camurda asfaltta kayada limitleri el verdiğince ilerler.gerçek 4 mevsim lastikler.her yolda ilerlemenizi sağlar.
    Bu lastikler de tüm lastiklerden biraz var.

    Binek araç lastiği değiller.

    Bu arada BFG TA KO2 çıktı. BFG alacak olsam ilk neslini almazdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bugun aracıma 4 mevsım lastık bakmaya gıdecegım.
    Isten eve evden ıse gıdıyorum sehır ıcı gezıyorum asırı km yapmıyorum.
    Eskişehirin kışından cok sogugu mesur.
    Fazla kara kısta cıkmayıp otobüsle giderim sureklı lastık degıstırmektense 4 mevsım bakacagım.

    Michelin Crossclimate harıcınde fıyat olarak esıt olan lastık varmı acaba kullanan alan vs
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Şu videoyu kastediyorsunuz ve haklısınız. Arkadaşlar sadece karda kullanacaklarını sanıyorlar, halbuki düşük hava sıcaklıklarında yaz lastiğinin tutuş kaybından, viraj dengesizliğinden haberdar değiller.

    https://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s

    karda ki performansı nasılsa kışın soğuk hava daki performansı da aynı oranda olur. safkan kışlık lastik performansını bu lastikte beklemeyin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Neden "master of none" olsunlar... Yaz yağmurlarında, şantiye kentlerin çamurlu asfaltlarında veya herhangi bir yağmurda yazlık lastikler mi daha iyi tutunuyorlarmış? Bu sebeple mi etrafımda en küçük aksiyonda bu kadar çok topaçlar görüyorum. Her yaz yağmurunda çevreyolunda gördüklerim saadet zincirleri midir.

    İngilizler Hindistan gelişmesin diye öğrencilere logaritma tablolarını ezberletirmiş. Tekniğe de böyle ezbere bakmamak lazım. Bizim de Avrupa'dan aldığmız kanun, özünde "doğru düzgün tutunan" lastik kullan diyor. Kış için onayları olan lastikler arasından şartlara en uygun olanları seçmek doğrudur. Ezbere seçmek ise hatadır.

    Askerdeyken bakım garajlarında ("kademe" derler) "en büyük hata sıkılmamış bir vidadır" yazardı. Bazılarımız anlaşılan montajın ne kadar riskli olduğunun, pek çok hatanın aslında montaj problemi olduğunun farkında değiller belki. Bir de ayrı jantlarınız yoksa radyalleri söküp takmak büyük bir hatadır, böyle yapanlar lastiği üretenlerin kılavuzlarını bir defa olsun okumamışlar herhalde. Makul şartlarda dört mevsimlikleri tercih etmek toplam riskleri düşürebilir.


    Pek katılmıyorum. Çünkü:

    Yağmur performansını belirleyen şey lastiğin yağmuru yarma becerisidir. lastiğin diş yapısı yağmuru yarıp, biriken suyu kanala atıp, kanaldan tahliye etmeye uygunsa o lastik yağmurda iyi yol tutar.

    4 mevsim lastiklerin oluklu olanı var, oluksuz olanı var. Lastik desenleri genelde diş diş. Bu su yarma için bir dezavantaj. Ancak ucuz yazlık lastiklerle karşılaştırıldıklarında yağmur performansları iyi olabilir. Performans tipi yazlık lastiklerin büyük kısmı (desenleri su yarmaya müsait olanları) yağmurda 4 mevsim lastiklerin diş yapısı su yarmaya uygun olmayanlarından çok daha iyi yol tutacaktır.

    Yılda çok km yapan biri için lastiklerin her sezon sökülüp takılıyor olmasının HİÇBİR önemi yoktur. Jantınız düzgün, lastiğiniz düzgün ise, zaten iki-üç değişimde yazlık lastikleriniz de, kışlık lastikleriniz de ömrünü dolduracaktır.

    Aynı şekilde, park ederken kaldırıma sürtmenin etkisi lastik sökme takmaya nazaran daha çoktur. Düzenli olarak lastiği kaldırıma sürten biri, lastiğinin yanaklarını hızla eskitir. Ancak yılda 25.000km yol yapan biri bile 2 yılda lastik eskiteceği için bu gibi durumların hiçbir önemi yoktur. Ben bu kategoride biriyim. Lastikleri zaten 2 yılda pert ettiğim için, paralel park yaparken tam manası ile sıfır park ediyorum.

    Her lastik söküldüğünde, geri takıldığında makine ile geri sıkılan jantın bijonlarına anahtar takıp zıplamadan rahat etmeyeceksin. İki kere kontrol çoğu hata ihtimalini ortadan kaldırır. Lastikçide bit kadar arabanın bijonu üstünde zıplayan 100 kiloluk bir müşteri tabii ki insanlarda "deli la bu" imajı yaratıyor olabilir. Ancak başkalarının benim hakkımda ne düşündüğünden bana ne? (Not: Bijon anahtarı üstünde zıplamayın. tek ayağınızla ağırlık verseniz yeter. Diş kaparsa, ağlarsınız )

    Bu kadar hassas olmamak lazım diye düşünüyorum. Jantlar da, lastikler de bu değişime alışıklar. Tabii ki zararsız değil. 8 kere değiştireceksen problem mesela. Ancak hayatın gerçekleri: Hatun kişi çok az yol yapıyor. Yazlık lastiği de var. Kışlık lastiği de var. Bu yıl yazlıklarının 4 yılı dolacak. Geçen ay çukura düşmüş. Lastiklerinden birine balon yaptırmış. Lastikler 3 yaşını geçkin olduğu için tek lastik almak tehlikeli. Bir takım lastik alacağız. Ne oldu şimdi? Sök-tak'ın verdiği hasarı görecek kadar kullanamadık lastiği gene...

    Şimdiye kadar sök-taktan folloş olmuş bir lastik gördüm, o da aşırı yumuşak hamurlu bir Michelin'di. Orta hamur sertliği geçilmez ise, bu sök tak muhabbetlerinin etkisini hissedene kadar zaten 50.000km geçmiş oluyor özetle.

    Gene de kış aylarında farklı jantla gezilmesi bana absürt gelmiyor. Memleket it oynamış yonca tarlasına dönüyor. Çoğu kişi için çukurlar büyük dert. Balonuydu, jant yamultmaydı... Kara jantı takanlara hak veriyorum. Hatta bir küçük ebat jant takanlar da var. Onlara da hak veriyorum. Ancak sırf lastik ömrü için çift janta girmeye gerçekten hiç gerek yok.

    -----------------------------

    Arkadaşlar:

    Kışlık lastik illaha kullanılsın da demiyorum. Mantık çok basit. Hava soğudu mu yavaşlayacaksan, kışlık lastik kullanmasan da olur. Kar yağdı mı ve sonrasında buzlar eriyene kadar geçen 5-6 gün arabaya dokunmayacaksan, kışlık lastik kullanma istersen. Kimse bunu kullanmak zorunda değil. Sadece kar yağarken ve her yer buzlu iken yazlık lastikle yol çıkmayın yeter. Beklenmedik bir an kara yakalanırsanız, zincir takın, evinize varın. O da tamam. Ancak ortalıkta buz pateni yapan tipleri gerçekten anlamıyorum ve artık zerre saygı duymuyorum.

    "Zincir arabanın aksamlarını bozuyor Hüseyin..." Ben A3 Cabrio'ya belki 25 kere zincir taktım. Simetrik 4 çeker Legacy'e belki 10 kere zincir taktım (ki 4 tekere birden takmazsan, orta diferansiyele yük biniyor, aslında yaptığım yanlıştı). BMW Z4'e belki 20 kere zincir taktım. Focus'a rahat 30-35 kere zincir taktım. Volvo'ya 15 kere taktım. Hiçbirine de birşey olmadı. Asfaltta uzun süre zincirle gitmeyeceksin. Yokuşta pati çektirmeyeceksin. Bu kadar. Tek kural bunlar. O yüzden milletin zincire karşı bahanelerini de anlamıyorum. Sanki arabaları Focus'tan, Subaru'dan, Z4'den hassas... A3'ün Z rotunu gördükten sonra onu başka bir seviyeye aldım. 10cm boyunda 4cm kalınlığında Z rot mu olur arkadaş!? Heriflerin ön takım iddialı. Arabayı sevmesem de, ön takımına laf edemeyeceğim. Subaru hassas bak mesela. Onda bile hiçbirşey olmadı zincirle...

    Özetle: Kasmayın bu kadar, korkmayın bu kadar. Otomobiller böyle çıtkırıldım aletler değil. Doğru yaklaşımla riskler her zaman minimize edilebilir. Çok km yapan herkese kışlık lastik tavsiye ederim. Çünkü size maliyeti neredeyse aynı oluyor. 2 yılda lastik tüketiyorsanız, yazlığı 3 yılda, kışlığı 4 yılda tüketir hale geliyorsunuz. Sonuçta cebinizden aynı para çıkmış oluyor. Az km yapıyorsanız, yağmur performansından ödün vermeyin. Yüksek hızla su birikintisine girmek buzdan kötü. 4 mevsim lastiğin yağmur performansı iyi ise alın. Değilse almayın. Islak zeminde yol tutuştan ziyade, su birikintisinde suyu yarma becerisine bakın. Kışlık lastik kullanmayacaksanız, lütfen, rica ediyorum, kar yağarken zincirsiz gezmeyin. Arabanızda zincir olsun. Kar yağıyorsa ve tutmamışsa zincirsiz gidin. Tutmaya başlarsa rica ediyorum takın şu mereti. Bakın çok toleranslıyım. İyi niyetliyim. Siz de benim sizi düşündüğüm kadar başkalarını düşünün. Rica ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 17 Kasım 2015; 11:07:20 >




  • Bu sene megane 2 me ilk defa kış lastiği aldım üstünde canımız gidiyor kar yağdığında yola cıktıgımda endişelenmeye son
    Derdim olabilecekleri minimize etmek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Michelin Premier A/S
    Pirelli Cinturato P7 All Season Plus
    Continental Pure Contact Eco Plus


    En iyi 4 mevsimler bunlar ama ne yazıkki hiçbiri TR'de yok.

    http://www.tirerack.com/tires/surveyresults/surveydisplay.jsp?type=GTAS
  • Ben bu durumlara cahil satınaalma diyorum,

    En iyi ürün , ihtiyaçlarınıza göre belirlenen dir.
    Önce gereksinimlerinizi belirleyin.
    Ürün teknik özelliklerine bakın
    Yorum ve tecrübelere bakın
    Karar verin.

    İstanbulda yaşıyorum , Goodyear Vector 4,5,5+ kullanıyorum şartlarıma , ürün şartlarına , kullanıcı şart ve tecrübelerine göre en doğru karar,

    Hiç bir ürün üretici özelliklerine sahip ise ÇÖP değildir.

    Alın en değerli madde , ama alp dağlarının zirvesinde işinizi görmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cavalier79

    Ben bu durumlara cahil satınaalma diyorum,

    En iyi ürün , ihtiyaçlarınıza göre belirlenen dir.
    Önce gereksinimlerinizi belirleyin.
    Ürün teknik özelliklerine bakın
    Yorum ve tecrübelere bakın
    Karar verin.

    İstanbulda yaşıyorum , Goodyear Vector 4,5,5+ kullanıyorum şartlarıma , ürün şartlarına , kullanıcı şart ve tecrübelerine göre en doğru karar,

    Hiç bir ürün üretici özelliklerine sahip ise ÇÖP değildir.

    Alın en değerli madde , ama alp dağlarının zirvesinde işinizi görmez.



    Hocam zaten dört mevsim lastikleri kötüleyen insanlar şunlar;

    1) Yaz lastiğini dört mevsim lastik zannedenler
    2) Dört mevsim lastik olmadığını savunanlar
    3) Yaz/kış ayrı lastiksatmak isteyen satıcılar
    4) Gerçek dört mevsim lastiği bırakın kullanmayı, resmini cismini dahi görmemiş olanlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Keyifli yazıyorsunuz, Hüseyin ZST. Bakalım cevap verebilecek miyiz.

    Lastiğin konstrüksiyonundan korkuyorum ben. Zayıf ihtimal tabii, ama 160'la bir patlarsa çamurluk yamulur. Çok vakit geçirince yollarda görüyorum hani, oluyor da. Güzelim BMW gitti TEM'de, buruş buruş oldu arka çamurluğu. Bari bana olmasın :)

    Eskiden lastik levyeleri vardı, kol gücüyle sökülüp takılıyordu. Sonra radyaller çıkınca, onlar daha sıkı geçme, daha uzun levyeler koymaya başladılar. Benim 84 Chevrolet'de de bir çift var, katlanmış hali üç fit. 80'lerde hala koyuyorlarmış yani. Bir defa kullandın mı desen, kullanmadım. Çıkardım eve, ben orjinal diyorum, evdekiler atalım diyorlar. Orjinal vs. atalım.

    Patladığında janttan çıkmasın diye, giderek lastik jant ilişkisini daha sıkı hale getirdiler. Şimdiliki lastikler pres olmadan takılmaz hale geldi. Presin çok avantajı var, basıncı eşit veriyor, yıpratmıyor ama firmalar da kataloglarının sote yerlerinde ne kadar az o kadar iyi diyorlar. Dört defa değişim sorun olmaz herhalde ama çivi falan da girerse hepsi için çetele tutmak lazım. Bence kışlık lastiğin en iyi yolu bir çift de jant almak. Konstrüksiyondan korkuyorum ben, çünkü bazen sinyal vermiyor. Dış hamur gibi göz önüünde değil.

    Bir gün Chevrolet'de çok hafif bir balans titremesi var, hızlanınca da yok oluyordu. 70'te başlıyor, 80'de ne güzel yok oluyor. Sürat biraz garip ama tipik balans sorunu. Geldim 600 km yolu. Ertesi sabah balansçıya gittim, bir ağırlıklara baksın diye. Usta stepne var mı diye soruyor, patates kadar yumru olmuş, tabii ki görünmeyecek şekilde sağ arka lastiğin tabanında ve iç yanağında. O haliyle dönmekten tabanda kordlar çıkacak neredeyse. Aptal gibi oldum dükkanda. Sonra iyice korktum bu konstrüksiyon işinden. Her yolculuktan önce dört lastiğe bakarım. Demek, yine de bunun anlaşılmama ihtimali varmış. Dikkat edip yine olunca korkuyorsun. Niye oldu bilmiyorum. Olmaması lazım, onu biliyorum :)

    Sonra bir set yeni lastik alırsın. Jantlar tornacıda radyal-aksial ±1 mm'ye kadar kontrol edilr, tabandaki pas temizlenir, astar, iki kat akrilik. Orjinal Schrader valfler (sibop). O lastikler janttan bir daha çıkmadı, hava bile eksltmediler. Ben lastiği yormayayım da, o kendisi isterse patlasın.

    * * *

    M+S standardının, çamurlu zeminde kayganlık testi var. Standart eski meski ama var işte bir şeyler, yapıyorlar. Conti 5, Goody Vector-3 kadar değil yaz yağmurunda. En azından İstanbul'da öyle. O bakımdan bizim tozlu yollarımızdaki yaz yağmurunda iyi. Yoksa tabii, aquaplaning buna bağlı değil. Ayrıca yağmur lastikleri de var, Uniroyal, Marangoni getiriyordu bir aralar. Lakin, bizim zemin çamur :) Bizim mevsimler çamur, çakıl üzerinde geçiyor. Asfalt, otomobilin stereotipi. Arabaya binince elimizde olmadan asfalt diye şartlanıyoruz. Yok asfalt. No asphaltum.




  • Bir de şunu unutmayalım;
    Dört mevsim lastiklerinin birçoğu kışlastiklerinden türetilmişlerdir.

    Lamel/desen yapısı
    Silika oranı vb

    Örneğin; Falken AS200, Goodyear Vector 4, Nokian Weatherproof, Pirelli Cinturato All season, Toyo Vario V2, Hankook Optimo 4s, Sava Adapto HP

    Sadece(şimdilik), Michelin Crossclimate, yönlüyaz lastiği deseni kullanıyor ve kış lastiği lamellerine sahip değil.
    Ondaki numaralar;
    yanal tutunma için sertleştirilmiş köşeler,
    karda frenleme için diş boyu kılcal kanallar,
    karda çekiş için agresif tasarımlı lastik sırtından ibaret.
    Ve açıklanmayan hamur bileşimi :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 17 Kasım 2015; 14:13:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Keyifli yazıyorsunuz, Hüseyin ZST. Bakalım cevap verebilecek miyiz.

    Lastiğin konstrüksiyonundan korkuyorum ben. Zayıf ihtimal tabii, ama 160'la bir patlarsa çamurluk yamulur. Çok vakit geçirince yollarda görüyorum hani, oluyor da. Güzelim BMW gitti TEM'de, buruş buruş oldu arka çamurluğu. Bari bana olmasın :)

    Eskiden lastik levyeleri vardı, kol gücüyle sökülüp takılıyordu. Sonra radyaller çıkınca, onlar daha sıkı geçme, daha uzun levyeler koymaya başladılar. Benim 84 Chevrolet'de de bir çift var, katlanmış hali üç fit. 80'lerde hala koyuyorlarmış yani. Bir defa kullandın mı desen, kullanmadım. Çıkardım eve, ben orjinal diyorum, evdekiler atalım diyorlar. Orjinal vs. atalım.

    Patladığında janttan çıkmasın diye, giderek lastik jant ilişkisini daha sıkı hale getirdiler. Şimdiliki lastikler pres olmadan takılmaz hale geldi. Presin çok avantajı var, basıncı eşit veriyor, yıpratmıyor ama firmalar da kataloglarının sote yerlerinde ne kadar az o kadar iyi diyorlar. Dört defa değişim sorun olmaz herhalde ama çivi falan da girerse hepsi için çetele tutmak lazım. Bence kışlık lastiğin en iyi yolu bir çift de jant almak. Konstrüksiyondan korkuyorum ben, çünkü bazen sinyal vermiyor. Dış hamur gibi göz önüünde değil.

    Bir gün Chevrolet'de çok hafif bir balans titremesi var, hızlanınca da yok oluyordu. 70'te başlıyor, 80'de ne güzel yok oluyor. Sürat biraz garip ama tipik balans sorunu. Geldim 600 km yolu. Ertesi sabah balansçıya gittim, bir ağırlıklara baksın diye. Usta stepne var mı diye soruyor, patates kadar yumru olmuş, tabii ki görünmeyecek şekilde sağ arka lastiğin tabanında ve iç yanağında. O haliyle dönmekten tabanda kordlar çıkacak neredeyse. Aptal gibi oldum dükkanda. Sonra iyice korktum bu konstrüksiyon işinden. Her yolculuktan önce dört lastiğe bakarım. Demek, yine de bunun anlaşılmama ihtimali varmış. Dikkat edip yine olunca korkuyorsun. Niye oldu bilmiyorum. Olmaması lazım, onu biliyorum :)

    Sonra bir set yeni lastik alırsın. Jantlar tornacıda radyal-aksial ±1 mm'ye kadar kontrol edilr, tabandaki pas temizlenir, astar, iki kat akrilik. Orjinal Schrader valfler (sibop). O lastikler janttan bir daha çıkmadı, hava bile eksltmediler. Ben lastiği yormayayım da, o kendisi isterse patlasın.

    * * *

    M+S standardının, çamurlu zeminde kayganlık testi var. Standart eski meski ama var işte bir şeyler, yapıyorlar. Conti 5, Goody Vector-3 kadar değil yaz yağmurunda. En azından İstanbul'da öyle. O bakımdan bizim tozlu yollarımızdaki yaz yağmurunda iyi. Yoksa tabii, aquaplaning buna bağlı değil. Ayrıca yağmur lastikleri de var, Uniroyal, Marangoni getiriyordu bir aralar. Lakin, bizim zemin çamur :) Bizim mevsimler çamur, çakıl üzerinde geçiyor. Asfalt, otomobilin stereotipi. Arabaya binince elimizde olmadan asfalt diye şartlanıyoruz. Yok asfalt. No asphaltum.



    Son zamanlarda yaptığım en keyifli sohbet olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz şu an. Teşekkür ederim.

    Tabii ki herkes kendi şartlarına göre lastik seçmeli. Bizim arabaların ömrünü geçirdiği yerler: Ankara-Çankaya, Ankara-Gebze-İstanbul otoban, Kozyatağı, Gebze Organize Sanayi, gerisin geri Ankara... Arabaların hayatı böyle geçiyor. Yağmurun ilk anlarındaki çamura hep dikkat etmeli. Özellikle Ankara'da. Burada uzun süre yağmur yağmamışsa, çok toz birikir. Yağan ilk yağmur ilk 10 dakika çok tehlikelidir. Ancak sonrasında mesele gene karanlık suya bağlar. Her yerden sular akar, boşuna dememişler "su yolunu bulur" diye. Ancak bizim başkan hep şansını zorlar. Hep altgeçitler vidanjör dolar falan...

    Neyse, sonuçta yol iyice ıslandıktan, yolun üstünden sular akmaya başladıktan sonra artık yağmur koşulları geçerlidir. Memleketin duble yollarının %50'sinde de durum böyle oluyor. Öbür %50'yi zor tutuyoruz. Bıraksak çatlayacak yollar... 1500kg 150hp araba ile asfalttan parça kopardığım oldu, öyle kaliteli asfaltlarımız var yer yer. Ama kalan %50 fena değil. Hah! Bunlarda, Otobanda, çevre yollarında lastiğin yola iyi tutunmasına ihtiyacımız var. Buralarda ön plana aldığımız konu mutlaka aquaplanning olmalı.

    Araba kötü yol şartlarında düşük hızla genelde şehir içinde gezecekse sizin dedikleriniz çok doğru. Ancak iyi yol şartlarında, yüksek hızda, şehir dışında gezecekse, yazlık performans lastiği olsun, suyu da iyi yarsın, herkes için daha güvenlisi bu olur.

    Geçmişte dediğinizi de yaşadım bu arada. S60 ile alt geçitte arabada performans lastiği varken, sağ şeritteki kahverengi bölümü toz sanıp sağ şeride geçtim. Meğer asfalt eğri imiş. Yağmurda biriken su altgeçitte o bölgeye toplanmış. Orada çamurlaşmış. Dışarıdan bakınca jilet gibi düz. 5-7cm'lik çamur tabakası imiş. İki tekeri çamura sokup, 70 ile kayıp, Türk usülü iki şerit (dar şerit) arabayı toplamaya yetmeyince (otomatik vitesten nefret ediyorum) refüjde patlamışlığım mevcuttur. Bana maliyeti bir far, bir tampon kemeri, bir tampon tamiri ve 1.5cm kayan şase başını düzelttirme olmuştur.

    Ancak benzer lastikler onlarca defa da uzun yolda hayat kurtarmıştır. Biri, yağmurda üç şerit yolda virajda sollama yapmakta olan bir aracı sollayan kartalla burun buruna gelmek şeklinde hatta. Memleket hayvan dolu. Sığır sığır... Arabayı düşük bankete sokup ayna aynaya geçip, toplayıp devam ettim. Hızım 120 falandı. Arabayı görmemle ayna aynaya geçmemiz arasında 5 saniye yoktur belki. Ama o an bir ömür gibi geliyor ya işte...

    Özetle her ihtiyaca göre lastik farklı. Lastik alacak olanların bunu göz önünde bulundurarak alması gerekiyor. İhtiyaçları iyi belirleyip, lastik avına öyle çıkılmalı. Bu arada performans lastiklerinin yanaklar çok daha sert oluyor. Belki sök-taktan, kaldırıma sürtmekten bu kadar etkilenmemiş olmamın sebebi budur. En son Subaru'ya H lastik aldım. O da araba 200'ü zor görüyor, 4 çeker zaten. Bu arabanın neyine ZR lastik diye düşünerek aldım. Ancak o da yılda 40.000km yol yapıyor. Sök-takların etkisini gene göremem.

    Audi 225/45-17 lastik ile patiye kalabilen bir cins araba. Hiç alışık değilim böyle muhabbetlere. Benim Saab 25 beygir daha güçlüydü, bundan fazla patiye kalmıyordu. 205/55-16 lastik ile... Nasıl karşılaştırma, 94 Saab vs. 2010 A3... 16 yıl fark var. Kassa babası olur... Gıcığım abi Audi'ye. Oyuncak araba olup otomobil sınıfında gözüken her arabaya gıcığım. Neysen öyle görün arkadaş! Bana tak 225 tabanlı lastiği, ben de yol tutarım... Tipi tipler! Neyse, Bu pati muhabbetinden ötürü A3'e performans lastiği alıyorum. Lastik ömrü de çok kısa deyyusun. Rotasyonla 42.000km max... Dolayısı ile hayatın gerçekleri de lastik seçimini belirliyor...

    Özetle, lastik alma arifesinde olan kişinin, kendi kullanım tarzı ile, hayatın gerçeklerini örtüştürüp, uygun lastiği alması gerekiyor.

    Kel alaka sonuçlar çıkıyor; ama herkes haklıdır. Ben yazlık + kışlık almakta haklıyım, siz 4 mevsim, İzmir'deki sadece yazlık... Ancak Subaru'daki kışlık lastiklerin ömrü önümüzdeki bahar yazlıkları takarken bitmiş olacak. Hem yumuşak lastik bunlar, hem de 4 yıl takıp çıkarılmış olacaklar. Bu bahar lastikler meşkef olmuş mu bakar, bilgilendiririm.




  • Tam benlik lastik, hanım Kütahya'da, Kütahya kışının karının meşhur olduğu yer, onun arabası için lastik almak istiyorum ama...

    Gel gelelim yılda 3000 km yol yapıyor, kış lastiği alsak yazık olacak, almasak hiç olmayacak...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    ...%50'yi zor tutuyoruz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    Tam benlik lastik, hanım Kütahya'da, Kütahya kışının karının meşhur olduğu yer, onun arabası için lastik almak istiyorum ama...

    Gel gelelim yılda 3000 km yol yapıyor, kış lastiği alsak yazık olacak, almasak hiç olmayacak...

    Hocam Falken AS200 tam size göre.
    Ne kış lastiği alın, ne de yaz lastiği.

    Zaten AS200de öyle, ikisi de değil :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/92873/all-season-tyre-test-2015-results-by-category

    Nokian Weatherproof
    Goodyear Vector 4Seasons Gen-2
    Vredestein Quatrac 5
    Maxxis Allseason AP2
    Pirelli Cinturato All Season
    Bridgestone A001
    Winter tyre: Continental ContiWinterContact TS 850
    Summer tyre: Dunlop Sport BluResponse
  • Falken AS200lerimiz geldi.
    Takılıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.