Şimdi Ara

Dragon Age: The Veilguard (Çıktı) [PC ANA KONU] (28. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
556
Cevap
17
Favori
22.606
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Oyunun sorunu zaten yazım kalitesi yoksa diğer kısımları kotarmışlar. 2014 dai de rpg unsurlarını oldukça azaltmışlardı. veilguard da bu dinamikler iyice zayıflamış neredeyse yok olmuşlar. ben zaten rpg unsurları beklemediğim den hiç sorun etmedim bunları.


    en sağlıklısı veilguard a bol diyaloglu aksiyon macera oyunu olarak bakılması gerekiyor. Zaten KOTOR, pillars of eternity, baldurs gate falan varken rpg değil diğer oyunlar.


    dai zaten mmorpg olacaktı sonradan vazgeçildi single oldu. hatta ea dönemin modasına uyup multiplayer bile koymuştu. xbox 360 da 2 dvd miydi öyle bir şeydi. oyunların maplerini xbox 360 da çalışsın diye regionlara bölüyorlardı o zamanlar. sonradan moda oldu bu sistem. multiplayer ı da fena değildi ben çok oynamıştım 360 da.


    bu arada verric ve harding in aynı ses sanatçıları ile çalışmaları güzel olmuş, elemanlar 10 yıl sonra gelip yine seslendirmişler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jedi_masterr -- 13 Kasım 2024; 15:56:22 >
  • dragon age fanları ufacık karşı fikri bile kabul etmiyor :D jedi master kullanıcısına cevap yazdım diye herif beni engellemiş :D leş gibi oyunun leş gibi fanları.

  • azaddagli A kullanıcısına yanıt

    adanfjhjdfn jfn o tam bir paradox ya. millet oyunu savunurdu gelir millete woke moke diye sataşırdı. sürekli oyunu kötüleyen mesajlar atardı, şimdi tam tersi en dragon age fanı oldu :) bu arada baktım beni de engellemiş cevap yazdım diye :ddf jj jkn jkndjk n bırak sevsinler oyunu. zaten oyunu seven çok az kişi var, kendi aralarında övsünler eğlensinler :D

  • Garabet oyunu sonunda bitirdim.Bütün ana görevler ve yan görevleride tamamladım.Bütün DAO serilerini oynamış biri olarak serinin en kötü oyunu malesef.DAO 2 bile bundan iyi çünkü çok kısa bi sürede geliştirilip piyasaya sürülmüştü.Oyun içinde çekişmeler vs vardı.Politik vs.Oda tam rpg değildi.Ama bu oyun bildiğin aksiyon macera oyunu.RPG değil.RPG yi artık lügatından çıkarmış.Yahu loot düşmüyor.Sandık açma simülasyonu oyun.. Inguisiton bile bu oyundan daha iyi daha rpg daha oturaklı.Oyundaki Darkspawn, ogre tasarımlarını yapanların ağzını yüzünü zaten....Ogre gördüğün zaman bi irkilirsin sağlam bişey geliyor dersin bu oyundakiler cadılar bayramına katılan ergen bireyler gibi.Darkspawn da şeker toplamaya gelen çocuklar...Ya açın bi bakın ilk oyundaki tasarımlara birde bu oyundakine bakın o zaman anlayacaksınız zaten.Oyunda tek takdir ettiğim şey saç fizikleri.Sanırım bu zamana kadar gördüğüm en gerçekci saç fizikleri bu oyunda var.Tel tel gözüküyor saçlar vs.Dao serisi çok başka bi yöne evrildi ve bu evrildiği yönü eski dao sevenler için tam bi eziyet şu an.





  • Önceden sona yakınken kısa bir yorum yazmıştım şimdi oyundaki her şeyi fulledim, 52 başarımı da kazandım. Büyücü 100 saat diğer 20 saatte de diğer sınıflarda oynamış biri olarak tüm sınıfların combatına hakim oldum. Sadece tek build ile tüm görevleri bitiren biri değil de direk oyunda her şeyi fullemiş biri olarak yazıyorum yani


    Bayağı toksik dolmuş burası. İlk önce hepimiz isterdik Origins kadar iyi rpg ögeleri içersin, saçma sapan sosyal mesajlar vermek yerine daha ciddi konular üzerinde dursun (durduğu sekanlar var) fakat EA denen dışkı parçası yüzünden bu oyun bunlardan yoksun olarak çıktı. Peki bu oyun bunlardan yoksun diye kötü ve ya standart bir iş mi ? Tabiki hayır. Çıkan ürün gayette bu yıldaki oyunların çoğunun üstünde ve kesinlikle Goty seçilmeyi haketmese de adaylığı hakediyor ayrıca evet, büyük ihtimal bu yıl aday olacak oyunların hepsini de oynadım çok süpriz bir aday gelmezse.


    Öncelikle daha önce dediğim gibi eğer DA2 çıktığı zamanda eğer Veilguard övmek için DA2 övüldüğü görülse Dragon Age fanları yerin dibine sokar linç ederdi bunu yapanları. DA2'yi öven adamın bu oyunları kendi zamanında oynayan biri olması ya imkansız ya da o zaman internete girmiyor olması lazım. DA2'nin hiçbir bahanesi falan yok KOTOR 1'den sonra 2 nasıl aynı skalayı koruduysa DA2'de paşa paşa korumakla yükümlüydü Origins ile yakalanan skalayı ki o KOTOR 2 dediğimiz oyunun DA2'yi geçtim bir çok yönden Origins'ten de daha üstün olduğu taraf var. Ayrıca Kotorların aynı motoru kullanması gibi gibi 2 ve Origins'te aynı motoru yani Eclipse motorunu kullanıyordu. Yani oyunun adam gibi ön geliştirme süresine ihtiyacı bile yoktu çünkü Origins'te zaten vardı her şey. Ha sadece RPG ögeleri olarak kıyaslanıyorsa 2 daha iyidir evet, İnquisition ise bir tık iyisidir o da sadece diyalog seçeneklerinin daha kritik olmasından dolayı. Ha rpg olarak değil de komple bir oyun olarak Veilguard'ın bu oyunlardan daha zayıf olduğu söyleniyorsa oyunu ya oynadım diye kolpa sıkıyor (aynısını benim için düşünen varsa gelsin canlı yayında göstereyim ne kadar oynadım ama o da gösterecek) ya da woke nefreti yüzünden objektif değerlendiremiyor.


    Oyunun tüm diğer Dragon Age oyunlardan kötü yapan tarafları olsa da rpg ögeleri gibi aynı zamanda lore,sanat dizaynı(teknolojik yeniliklerin getirinden daha çok ışık kullanımı vs),bölüm dizaynı,keşif hissiyatı,combat,companion,yan görevler,müzik(evet azlar ve ama hepsi tüylerinizi diken diken ediyor. Diğer oyunlar daha çeşitli olsa da bu müzikler çok daha akılda kalıcıydı Hanz Zimmer gene kendini göstermiş) gibi konularda serinin en iyisi ve son görev için de söyleyemek isterim ki Mass Effect 3'ün son görevinden ders çıkarılmış.


    Bir çoğumuz dünyayı keşfederken yüzde 90 kullanmayacağı bir silah ve ya eşya bulabileceğini düşündüğü için keşif yapmayı bırakır ya Veilguard'ta böyle bir sorun yok çünkü karakterinin güçlenmesi için seni keşif yapmaya zorluyor gear progression mantığından dolayı. Bu keşiflerin çoğunda sizi puzzlelar bekliyor ve evet öyle çok kaliteli bir puzzle beklemeyin. Çoğu bir cismi al şurdan şuraya koy şeklinde ilerliyor ama bazen de bu tür puzzle sekanları bazı oyuncuları fazlasıyla uğraştırdığı için de hikayenin temposundan da koparabiliyor. Ben keşif yaparken hikayeden biraz bile koptuğumu hissetmedim. Çoğunda direk ne yapman gerektiğini buluyorsun ve alacağın ödülün kendi silahının güçlendiremeye yaradığını düşündüğün için de akıp gidiyorsun. Ayrıca keşif noktaları da yan görevlere bağlı. Çoğu yan görev haritanın belirli bölümlerini açıyor ve oyun erken safhada güç fantezisi yapmaya izin vermiyor (oyun zaten zor değil en zorda oynamıyorsan) oyunun companion görevlerini geçtim normal yan görevlerinin çoğu da aslında belli bir hikaye zinciri içeriyor ve başta Emmrich olmak üzere çoğu companion görev haritaları özenle dizayn edilmiş. Ayrıca hikayelerine de en az önceki ME'ler kadar uğraşılmış.


    Combat,tartışmasız şekilde önceki oyunlardan fersah fersah üstün. Build seçenekleri hem daha fazla hemde daha nitelikli. Her bir sınıfı geçtim aynı sınıf içinde farklı alt sınıflar olsa da diğerlerinde de Veilguard'da bu sefer bayağı fark yaratabilmişler alt sınıflar arasında. Animasyonlar özellikle inanılmaz havalı yapılmış Rogue sınıfında. Onun dışında spellblade genel olarak en zevk olarak oynadığım sınıftı ki oyunu büyücü ile bitirdim zaten.


    Loreye ve hikayeye gelirsek üstte dediğim gibi Dragon Age bir oyun serisi bu oyun serinin koskoca 4 oyunluk ve 3 ek oyunluk bir macerasının finali. Önceki oyunlardaki tehtidler ve ya olaylar bu oyundaki tehttidin yanında sinek vızıltısı gibi bile değil. Doğal olarakta diğer oyunlarda olduğundan çok daha fazla müttefik gerekiyor bu tehtidi durdurmak için. Ben bu skladaki bir oyunda tüm Thedas'ı yani güneyde de oynamayı hatta İnquisitor ile daha yakından bir ilişki kurmak istedim ama bunu tercih etmemişler. Hawke İnquisition'da çok daha önemli hissettiriyordu ve güzel de kullanılmıştı. Buna nazaran her ne kadar İnquisitor ana karakterden sonra en kilit adam da olsa hikayede (güneyden sorumlu olan kişi) bize sadece mektupla güneydeki durumu anlatıyor . Oyunda toplamda adam gibi gözüktüğü yer sayısı sadece 3 ve onların 2'si birkaç dakikalık diyaloglar ve endingte birkaç saniye sadece. Onun dışında final görevinde figüran gibi gezdiği sahneler var. Bunun dışında oyunun hikayesi ilerledikçe tempo olarak yükseliyor. İlk başlarda ekibimizi topladığımız standart görevleri yaparken daha sonra ana tehtid ile daha çok haşır neşir olmaya başlıyoruz. Ayrıca seçeneklerimiz oyuna çok etki etmediği için de oyunda başladığımız noktadan son noktaya kadar olan şeyler sadece müttefiklerimizin gücü ve ekibimize olan yakınlığımız. Yok öyle önceki oyunlardaki gibi kritik olaylar. Maksimum herkesin bahsettiği Minrathous ya da Treviso'dan birini kurtamayı seçme olayımız. Onunda maks sonucu seçmediğimiz ekip üyemiz 2 görev boyunca trip atıp gelmiyor, geldiğinde de can basma yetenekleri falan vs kullanmıyor. Ayrıca bazıları lorenin içinden geçiyor demişte öyle aman aman bir retcon falan da yok oyunda. Bu oyunda diğer oyunlara göre archdemon ve tanrılar konusunda çok daha fazla bilgiler öğreniyoruz ve bu ikisinin de ilişkisi bu oyunda aydınlanıyor. Ayrıca oyunun yazarları da orijinal oyunun yazarları aynı. Yani orijinal oyundaki yazarların kafasında olan şey bunlar. Kısaca orijinal oyudan lorenin iskeletini oluşturanlar değil de woke tayfanın gelip lorenin içine etmesi gibi bir olay yok.Ha bu loreyi genişleten bilgiler bence çok daha fazla soruya kapı açtığı için ben çok memnum kalmadım bu kararlardan tabi.


    Woke oyunda ne kadar derseniz şöyle söyleyeylim Qunari karakterimizin görevlerinin ana olayı tamamiyle annesine kendini kabul ettirme çabasından geçmekte. Yani karakterin asıl arkadaki motivasyonu kötü olmasa da bu karakterin final görevine kadar 2'nci plana atılıyor.


    Ekstra olarak son zamanlarda belki de daha önce Solas kadar iyi bir Loki adaptasyonu görmedim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BeyondG -- 14 Kasım 2024; 21:50:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Prometheus-

    Garabet oyunu sonunda bitirdim.Bütün ana görevler ve yan görevleride tamamladım.Bütün DAO serilerini oynamış biri olarak serinin en kötü oyunu malesef.DAO 2 bile bundan iyi çünkü çok kısa bi sürede geliştirilip piyasaya sürülmüştü.Oyun içinde çekişmeler vs vardı.Politik vs.Oda tam rpg değildi.Ama bu oyun bildiğin aksiyon macera oyunu.RPG değil.RPG yi artık lügatından çıkarmış.Yahu loot düşmüyor.Sandık açma simülasyonu oyun.. Inguisiton bile bu oyundan daha iyi daha rpg daha oturaklı.Oyundaki Darkspawn, ogre tasarımlarını yapanların ağzını yüzünü zaten....Ogre gördüğün zaman bi irkilirsin sağlam bişey geliyor dersin bu oyundakiler cadılar bayramına katılan ergen bireyler gibi.Darkspawn da şeker toplamaya gelen çocuklar...Ya açın bi bakın ilk oyundaki tasarımlara birde bu oyundakine bakın o zaman anlayacaksınız zaten.Oyunda tek takdir ettiğim şey saç fizikleri.Sanırım bu zamana kadar gördüğüm en gerçekci saç fizikleri bu oyunda var.Tel tel gözüküyor saçlar vs.Dao serisi çok başka bi yöne evrildi ve bu evrildiği yönü eski dao sevenler için tam bi eziyet şu an.

    Dragon Age: The Veilguard (Çıktı) [PC ANA KONU]


    Şu tipleri gördükten sonra oyundan bir halt olmayacağı belliydi zaten. 50 km öteden ben bir ucubeyim diye bağırıyor! Hele o renkli boynuzlu ucube! Qunariler bunun mabadını keserDragon Age: The Veilguard (Çıktı) [PC ANA KONU]  Qunariler ile aynı duyguları paylaşıyorum. Ip haklarının devredilip(mümkünse Larian'a) serinin baştan yapılması gerekiyor. Bunlar bir de Mass Effect oyunu yapıyorlar. Allah bilir nasıl bir garabet çıkacak.





  • Dragon Age Veilguard'ı xboxta oynayıp bitirdim. 20 saat kadar warrior ile en zor zorlukta souls zorluğu yaşadım ve yarısında kesip, 45 saat kadar da rogue ile sıfırdan başlayıp kolay/normal ve zor modlarla hack and slash oynayarak bitirdim. Almak isteyenlere deneyimlerimi anlatacağım...


    Öncelikle oyun daha çıkmadan önce başlatılan woke ve sjw eleştirilerini abartılmış bulduğumu söylemeliyim. Renklendirme ve karakter dizaynı bu konuda ilk başlarda beni de şüpheye düşürsede günümüz oyunlarında ne kadar yer veriliyorsa o kadar yer verilmiş. Neyse başta bu soru işaretinizi kendi açımdan bu şekilde yorumlayabilirim.



    Daha önce Dragon age inquisition'ı 10 saat cıvarı oynayıp açık dünyasından sıkılıp bırakmıştım. Dragon Age1'i oynamadım, kütüphanemde var. Ona da en kısa zamanda bakmak istiyorum. Yani seriye uzak biriyim, incelemem de bu çerçevede seriyle kıyasa girmeden olacak.


    Grafik ve optimizasyon: Grafikler günümüz standartlarını taşıyan özelliklerde. 0 bug ve 0 optimizasyon sorunu yaşadım. 9/10


    Gameplay: Akıcı bir oynanış sunuyor. Oyun ilk 20-25 saat başından ayırmayacak kadar iyi bir oynanışa sahip. Act1'in sonlarından Act2nin sonlarına kadar biraz tekrara düşmesinden ve düşman çeşitliliğini yitirmesinden dolayı 10-15 saat civarı sıkıcı hal alıyor. Son 10-15 saati de konuyu bağladığı için keyifli geçiyor. Bu konuda God of War ile çok benzer denilebilir. Gow da 15-20 saatte sıkılıp zar zor bitirmiştim ki bu oyunun ilk 20-25 saati inanılmaz akıcı. Diğer yönlerden kıyaslama yapmıyorum. Gow kamera açısı, vuruş hissi vs.gibi konularında üst düzey bir oyun. 9/10


    Ana hikaye: Ana hikayesi kaliteli sinematikler ve orta kalitedeki diyaloglar ile çizgisel bir şekilde ilerliyor. 2-3 noktada size gidilecek yol için tercih hakkı sunuyor ama bunlar ana hikayeyi etkilemiyor. Burada daha radikal bir ayrım sağlanabilirdi. Final bölümünde sizin tercihlerinizi simülasyon olarak izletiyor ki bunu beğendiğimi söylemeliyim. Ana hikayedeki sonucu tabi ki bu da etkilemiyor ama yardımcı karakterler için bir karar verilmiş oluyor. 7/10


    Yan görevler: Gameplay de 10-15 saat sıkıcı dediğim kısımlar aslında yan görevlerin yoğunlaştığı aşamada başlıyor denilebilir. Oynanıştaki kaliteyi düşürmeden stabil bir deneyim sunuyor. Seven de sevebilir. Çoğu yan görevi es geçtim. 6/10


    Müzikler: 3A oyun kalitesine uygun 8/10.


    Karakter gelişimi ve skill: Üzerinize eşya yağıyor resmen ve farklı skilleri denemek de keyifli. Bu durum farklı sınıfları ve skillerini denemek isteyenler için tekrar oynanabilirliği arttırıyor. Yardımcı karakterleri geliştirirken kendi gelişiminiz etkilenmiyor. Göreve çıkarttıklarınız güçleniyor onların skillerini de geliştiriyorsunuz. 9/10


    Karakter tasarımı: Karakter tasarımı yaparken karakterimizi erkeksi veya kadınsı yapmak imkansıza yakın zorlukta. Oyunda beni en çok sıkan konuların başında bu geldi. 4/10


    Yardımcı karakterler: 8/10


    Varric: Partiye dahil olmuyor. Fikir alışverişinde bulunuluyor. Woke unsuru denilen sakatlara yönelik bir karakter olarak oyunda yer almış sanırım.


    Harding: Çok gelişmiyor ama karakteri sevdim yan görevlerini de yapmaya çalıştım.


    Neve: Sesi çok itici, özel görevleri fena değildi. Partim çoğalınca yer vermedim.


    Bellera: Sevdiğim bir karakterdi.


    Lucanis: Karizma bir karakter.


    Davrin: Seslendirme ve oyundaki ağırlığı iyi dizayn edilmiş bir karakterdi.


    Emmerich: Sevdiğim bir karakterdi. Partiye katıldıktan sonra çoğu zaman yoldaşım oldu.


    Taash: Şu oyundaki en kötü tasarım ve tüm eleştirilerin baş kaynağı olarak kırdığım 2 puanın 1,5 puanı buna ait.


    Puzzle ve bulmacalar: Zorlayıcı değildi ve oyundaki akışı zor olmaması sebebiyle etkilemiyordu. 8/10


    Oyun türü: Çizgisel yarı açık dünyada geçen ve büyük bir haritada sıkılmadan ilerleyebildiğiniz aksiyon macera oyunu. 8/10




    Genel puanım: 8/10


    Kimler almalı? Aksiyon ve macera oyunlarını sevenler almalı.

    Ne zaman almalı? Bu oyun dahil hiçbir oyun 60-70 dolar etmez o nedenle, EA play yoluyla deneyimlenebilir veya %50 civarı bir indirim görürse alınabilir. Bende yüksek oranlı bir indirimde steam kütüphaneme eklemeyi düşünüyorum.


    Şunu da belirtmeden geçemeyeceğim... Özellikle bu oyunu steam gibi platformlarda 1 saat bile oynamayıp satırlarca yorum belirtip negatif verenler tamamen algı yönetmeyi amaçlıyor. Bu tip insanların fikirlerinizi yönetmesine izin vermeyim. Oyunu tavsiye ederim.





  • Daha kötüsü gelene kadar en kötü dragon age oyunu. Grafikler, dialoglar, berbat woke olayına girmiyorum bile. Yahu kötü tek bir laf edemiyorsun kimseye. Tamam iki de kötüydü ama bu bildiğin berbat ötesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dante87 -- 17 Kasım 2024; 19:8:43 >
  • Valla oyunu oynadıkça rpg açlığım körüklendi bende uzun süredir askıda tuttuğum Baldurs Gate 3 ü kurdum başladım, alın size esaslı bir rpg demiş adamlar resmen... :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evohan -- 17 Kasım 2024; 19:45:29 >
  • bence boşa gömüyorlar oyunu ben beğendim 20 saat civarı oynadım ve devam etme isteğim var. combat sistemi zevkli benim gibi gamepadle oynayanlar için özellikle çok iyi. hikayesi fena değil ama daha iyisi olabilrmiş, rpg öğeleri yok denecek gibi, daha hikayeye etki edecek bişeye denk gelmedim. puzzle lar bulmacalar kolay. onun yerine daha az puzzle daha zor bulmaca yapsalar iyi olurmuş. grafikler güzel ama böyle çizgi film havasında değilde daha gerçekçi bir renk paleti olsa daha iyi olurmuş çok pastel duruyor karakterler özellikle.


    gömülecek bir oyun değil bence 7/10 hakediyor rahatlıkla.


    bana hogwartsı anımsattı bir yandan dünya güzel, oynanış güzel ama hikaye ve diyaloglar zayıf kalmış. ikiside çok daha iyi oyunlar olabilecekken olamamışlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi izmirli1713 -- 18 Kasım 2024; 10:46:0 >
  • bu arada ''yoldaşların skill kullanımlarını mass effect den alalım abi'' fikrini hangi sivri akıllı verdi acaba merak ediyorum Dragon Age: The Veilguard (Çıktı) [PC ANA KONU] 


    başka bir yapımcıda heralde companionları kontrol edemesinler tam mass effect olsun demiş heralde. companionlar kontrol edilmeyince nasıl bir tasarruf sağlıyorsunuz acaba?


    dai de de seçilmiş kişiydik ama bütün map de companion a geçip dolaşıyorduk. adamlar bunu xbox 360 da yapmıştı düşünün.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jedi_masterr -- 18 Kasım 2024; 19:37:31 >
  • Enis Kirazoğlu çok güzel bir inceleme yapmış duygularıma tercüman olmuş resmen

  • 3-4 Saattir oynuyorum şimdilik her şey gayet iyi gidiyor. Enis dahil çok gömen olmuş. Valla kill the justicec ligi de gömdü herkes 100 saat gömmüştüm oyuna. Dragon Age: The Veilguard (Çıktı) [PC ANA KONU] 



    Dragon Age: The Veilguard (Çıktı) [PC ANA KONU]


    Dragon Age: The Veilguard (Çıktı) [PC ANA KONU]




  • Oyunu dün itibariyle bitirdim. 101 saat elimden geldiği kadar bütün görev kodeks,keşif görevlerini yapmaya çalıştım.Toplam bu seride 800 saate yakın oynanış süresi olan biri olarak konuşuyorum.


    Dragon age origins gibi bir oyun bekleyen büyük hayalkırıklığına uğrar.

    Oyunun eksi tarafları rpg öğelerini o kadar çok kırpmışlar ki rpg diye bişey kalmamış kalan bol diyaloglu aksiyon oyunu olmuş.

    Yıllardır DA serisinde olan diğer karakterler ile oynama olayını neden bu bu oyunda kaldırmışlar anlam veremedim.Tek oyunda 4 karakter hepsini tek oyunda deneyimlemek harika bir olay ama bu oyunda yok.

    O kadar kısılmış ki çoklu romantizm bile oyunda yok.

    Israrla cinsiyetsizlik kavramları ile alakalı muhabbet ediliyor bu insanı sıkıyor takılmamak lazım ama gerekte yok.

    Açık dünya olmasını isterdim koridor tarzı sıralı bir oyun sistemi var.

    Skiller açıkcası çok yetersiz 4 adet skil ekleyebiliyorsun.Hani arkadaş skil ağacımda daha fazla skill var beni neden 4 adet skili kullanmaya mecbur ediyorsun.Skillerin %80 i pasif skill.Bu kısımla çok uğraşmamışlar doğrusu.İtemlerde çeşit çok ama istediğin itemi istediğine giydiremiyorsun bunu bile sınırlandırmışlar.Hangi karaktere uyan item varsa o item o karaktere gidiyor.

    Karakter tasarımı nasıl daha geriye gidiyor onu anlamadım Neve kürt hint asıllı karışımı ,darvin zenci elf tasarım iyi ama zenci elf bana uyan bir tasarım değil,Elf tasarımı klasik solas benim lügatımda en azından öyle.Morrigan bile bu durumdan nasibini almış.Taash desen body builder ağbimiz gibi.Gerçekçi karakter yapalım derken neredeyse oyundaki tüm kadın karakterler çirkin tasarlanmış.Erkek karakterler tam tersi onlara pozitif ayrımcılık yapılmış.

    Spoiler,

    mesajı görmek için tıklayın.
    Oyun sonu görevler silsilesi adeta mass effect 2 suicide görevinden farksız bütün karakterlerin company görevlerini kişisel görevlerini yaptığım halde ve hepsi veil muhafızı olduğu halde harding öldü.Neden öldü anlam veremedim.Oyunun en zorlayıcı bossu croosroad'da bulunan blight ejderhası oldu.4.denememde yaklaşık 20 dakikada zor kesebildim. Kalkıp 40 lvl girmeyin benim gibi seviyeyi 45 üstü yapın öyle girin rahat kesersiniz.Zaten tüm yan görevleri yapar iseniz son kısımlarda 50 lvl oluyorsunuz üst baş item keşif yaptıysanız en iyilerini bulabiliyorsunuz sizi yatırmak baya zor oluyor.Son boss bile baya kolay geçti öyle söyleyim.Birde yani combat kısmı da mass effect'ten araklanmış gibi bir garip.Morrigan'ın mythall'dan bir parça olması şaşırttı.Her oyunda kadının başka bir şeyi çıkıyor.Oyunun son sahnesi daha da büyük güçlerin sonraki bölümlerde ortaya çıkacağını bize gösterdi.Blight'ın asıl yaratıcıları sanırım...Unutmadan Varric'in ölmesi üzdü .Veil'i Solas'ı ikna ederek kendisine bağladık.Mythal görevini yaptığım için Solas'la kapışmadan oyunun sonunu bağladım Harding öldü o kötü oldu...

    Gelelim oyunun artılarına.

    Oyunun mekanlarını beğendim..Oynanış baya basit puzzle vs. 10 yaş seviyesinde öyle söyleyim.

    Oyun çok akıcı su gibi oynadıkça oynanıyor.Optimizasyon sıkıntılarından bahsetmişler ben sadece son kısımda bir donma yaşadım sonra oda düzeldi.Benim gibi diyalog sever biri iseniz bol bol diyalog mevcut bazen sıkacak seviyede.İtem çeşitliliği baya iyi.

    Deniz Fenerinde oda dekoru ,gardrop vs. olayı güzel olmuş zevkine göre döşeyebiliyorsun.


    DAO gibisi maalesef hala gelmiyor bu gidişlede sanırım gelmeyecek.Seriyi seven biri olarak çerezlik bir oyun olmuş.Tekrar oynarmıyım belki karakter skillerini combat farklarını görmek için belki deneyebilirim.Ama bi 100 saat daha bu oyuna gömmem.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi genelkurmay89 -- 27 Kasım 2024; 17:35:30 >




  • Oyunu daha henüz bitiremedim ama Ortalarına geldim.Oyun hakkındaki görüşlerim.Oyun güzel kendimi oynatıyor ama Dragon Age hayranları tepkilerinden yerden göğe kadar haklı çünkü oyun aşırı bir kimlik kargaşası yaşıyor ne olmak istediğini bilmeyen bir konsept.Oyundaki baş karakter Rook karakteri biz yaratıyoruz isimde koydurturuyorlar ama oyun boyunca Rook Mercar he bide soy isimde veriyor oyun sana ee ben nie karakter yarattım oyun boyunca Rook olarak oynuyacaksam yani oyun hem kendiyle hem benle dalga geçmiş adeta. Sen ne olmak istedin God of Warmı olmak istedin yoksa Rpg mi olmak istedin belli değil oyun.Oyunda en sevdiğim şey ise koridor tipi baymayan açık Dünya buna ok çok doğru yapmışlar hertarafa kısa yol eklemişler falan Oyun tasarımı harika ve sürükleyici olmuş ama bu Oyun bir RPG değil bikdiğin Aksiyon oyunu olmuş seçimlerimiz oyuna etki edicekmi bilmiyirumda Oyunun başlarında bizden iki tane şehir arasında tercih yapmamızı istedi sonra Tercihimi yaptım diğer karakter belli bir süre ortadan kayboldu sonra pat çıktı geldi affetmiş bizi falan dedim hadi ordan ya aşırı zorlama olmuş Oyun. Oyun güzel seviyorum ama Dragon Age serisi çöpe atılmış adeta bambaşka bir evren bamabaşka bir dünya yaratılmış.Benim için sıkıntı yok ben böyle oyunları seviyorum tam benlik bir oyun ama Dragon Age hayranları gömmekde sonuna kadar haklı olduklarını anladım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aykut291 -- 30 Kasım 2024; 10:13:40 >




  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.