Şimdi Ara

DSG enteresan bir tepki verdi(Seat Ateca) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
110
Cevap
0
Favori
9.319
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yağlı kuru, ıslak kuru, sulu kuru ayrımı hangi modellerde var? Hangisi sağlam bunların, hepsi mi patlak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çift kavrama hocam ısınmıştır yada siz tam atamadınız vitesi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Hocam araç marka model ve km paylaşabilir misınız? Bizde 3 aydır kullanıyoruz bir kere oldu zaten manuel moda sürekli alıyorduk zaten

    skoda rapid 1.4 dizel 2015 13 bin km
  • SPECIALIZED kullanıcısına yanıt
    doğrudur haklısın ben dq200 derken konu sahibininkini kastettim

    dq250 caravelle caddy ve transporterda kullanılıyor (6 ileri sonradan sanki 7 ileri ıslakta çıkacaktı) ve nispeten az olsada dq250 toplanan caravelle gördüm duydum nette de vardı
    çift kavrama süper teknoloji lakin pdk da neden sorun çıkarmıyor yani çok paran yoksa, mecbur değilsen otomatiğe bineceğim diye fantazi yapmayacaksın en kral iletim düze vitestedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carter35

    dsg su an en rahat en keyifli otomatik sanzimandir 8 senedir dsg arac kullaniyorum caddy uzun yilda ve sehirici gercekten cok keyifli fakaatttt cok narindir tavsiyem triptonik sakin kullanma ayari cok incedir ne tepki verecegini bilemezsin sana dost tavsiyesi sanziman yagina cok dikkat et bakimlarini sakin ama sakin atlama.son olarak artik baska otomatik kullanamayacaksin aramiza hosgeldin )

    Aynen dediğiniz gibi hocam, Active Select, Easytronic ve Honda CR-V 2.0i gibi yokuşta vites düşünce arabayı sallayan şanzımanlardan sonra DSG'ye geçenler bir daha başka şanzımana bulaşmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SPECIALIZED kullanıcısına yanıt
    sonradan ek olarak cvt nin ne baş belası olduğunu en iyi ben bilirim zamanında qashqai forumda cvt + dizel den uzak durun demiştim qashqai cvt yeni çıkmıştı lakin dediğim gibi her şey paraya bakar subarunun 350 nm torklu cvt olanalrı da var tankta extroid cvt kullanan da var. Ama tr gibi vergi cenneti olan bir ülkede makul fiyatlı alacağın her otomatik (tam otomatikelr hariç) üçü bir arada kahve gibidir "param az ama otomatikte istiyorum bana ne" diyenlerin çözümüdür, e sonunda da ne motor, ne aktarma ne de asuman istediğin gibi olmuyor. yani bir zf hp8 bmw alacak paran yoksa bir pdk porşe paran yoksa çokta kasmayacaksın alacaksın düze bineceksin araç seni üzmeyecek verem etmeyecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi root_echo -- 7 Haziran 2017; 0:36:8 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyetiker

    100 küsür bin para verip araba al. Yoğun trafikte rahatlık olsun diye otomatik tercih et, ondan sonra aman ısınmasın, aman yorulmasın, aman kararsız kalmasın diye manuel kullanmaya çalış ama araç sana onu da kullandırtmasın. Tork konvertörü hem candır, adamdır varsın 2 litre fazla yaksın.


    Suzuki SX4 kullanıyorum.. 1,6 vvt motor 120 beygir .. otomatik ( tork konvertörlü )

    Otomatik araba çok yakar eskidendi.. Şehiriçi benzin kullanımımı yazayım.. 1 haftalık ortalamam 6,5 LT !!!! bilemedin agresif kullan 7 LT yaksın ..

    tork konvertör candır

    yada buda çok deyip LPG ye alalım.. Şehir içi istedigin gibi agresif kullan.. en fazla 8,2 LT LPG.. var yap hesabını ..

    Haaaa.. benim arabam az yakıyor diye övünenlerden degilim yanlış anlaşılmasın.. ne ise onu yazdım sadece .

    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    sonradan ek olarak cvt nin ne baş belası olduğunu en iyi ben bilirim zamanında qashqai forumda cvt + dizel den uzak durun demiştim qashqai cvt yeni çıkmıştı lakin dediğim gibi her şey paraya bakar subarunun 350 nm torklu cvt olanalrı da var tankta extroid cvt kullanan da var. Ama tr gibi vergi cenneti olan bir ülkede makul fiyatlı alacağın her otomatik (tam otomatikelr hariç) üçü bir arada kahve gibidir "param az ama otomatikte istiyorum bana ne" diyenlerin çözümüdür, e sonunda da ne motor, ne aktarma ne de asuman istediğin gibi olmuyor. yani bir zf hp8 bmw alacak paran yoksa bir pdk porşe paran yoksa çokta kasmayacaksın alacaksın düze bineceksin araç seni üzmeyecek verem etmeyecek.



    Değerli Hocam;

    Yazdıklarınıza katılıyorum, konuyu çok güzel özetlemişsiniz.

    Bu arada hazır ZF8 demişken çoğu kişinin yanlış bildiği bir şeyi de söyleyeyim, Volkswagen Amarok'un otomatik olan tüm versiyonlarında ZF8 bulunmaktadır. DSG diye bilenler olabiliyor ondan dolayı söyleyeyim dedim.




  • SPECIALIZED kullanıcısına yanıt
    evet amarokta zf hp8 olduğunu biliyorum hatta bir ara herkes neden zf hp8 diğer bineklere kullanılmıyor demişti sebebi de zf hp 8 dikey sıralanmış bir şanzıman yanı uzunlamasına bu duruma çözüm olsun diye kutu gibi zf hp 9 çıkarıldı honda cvr da var. bence vw zf hp 9 passatta deneyebilir ya da belli pazarlara zf hp 9 la girebilir:



    zf hp 9:
    DSG enteresan bir tepki verdi(Seat Ateca)



    ancak küçülen şeyin soğuması ve hacim dertleri mühendislerin en büyük sorunu zf hp 8 9 dan daha güvenli daha sorunsuz gibi

    zf hp 8:
    DSG enteresan bir tepki verdi(Seat Ateca)




  • DSG'den patlar bozulur vs diye değil de şu baskı balata bakım masraflarından dolayı gözüm korkuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlancpaiN

    DSG'den patlar bozulur vs diye değil de şu baskı balata bakım masraflarından dolayı gözüm korkuyor.

    Hocam ben bayağı bir garantiden kavrama değişen gördüm. Garanti ve iyi niyet garantisi konusunda VW çok başarılı.
  • Eşimin yarı otomatik Fiat Panda sı var, onda da bazen geri vitesten ileri geçmemezlik oluyor, vitesi boşa atıp tekrar ileri almak gerekiyor.



    Sorun bir defa oldu daha sonra tekrarlanmadı ise bence çok sorun edilecek bir şey değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SPECIALIZED kullanıcısına yanıt
    Hocam ben garanti bittikten sonraki kısmı düşünüyorum işte...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlancpaiN

    Hocam ben garanti bittikten sonraki kısmı düşünüyorum işte...

    Bakımlar yetkili serviste yapılırsa iyi niyet garantisi adı altında garanti devam ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    DSG şanzıman tam otomatik eat6'dan daha sorunsuz diyen, Bugatti'de kullanılan şanzımanla dandirik polo'da kullanılan şanzımanı bir tutan birine ne anlatsak boş.

    Satış adeti ile yorum yapıyorsanız ABD'de aylık satılan CVT şanzımanlı araçların sayısını bir araştırın. Sadece Civic 30 bin satıyor, daha Corolla, Fit, Subaru modelleri var. Üst üste koysan 1 ayda satılan CVT'li araba sayısı Türkiye'de 1 yılda satılan DSG'li araba sayısına yakın.

    Elindeki tek örnek Nissan olduğu için Nissan üzerinden yürüyorsun. Forumda defalarca yazdım DSG ne ise Nissan'ın xtronic şanzımanı da aynıdır. İkiside pimi çekilmiş bomba gibi nerede bırakacağı belli değil.

    CVT ya da tam otomatik şanzıman hiç mi arıza çıkarmıyor? Tabi ki her ürün arıza yapabilir ama bunun oranı önemli. Üretim bandından on binlerce ürün arasından 2-3 tane arızalı ya da kusurlu ürün çıkması normal karşılanabilir. Ancak aynı seride aynı arızayı veren çok sayıda ürün varsa buna kronik arıza denir.
    https://www.sikayetvar.com/volkswagen/dsg-sanziman
    https://www.sikayetvar.com/cvt/sanziman
    https://www.sikayetvar.com/eat6/sanziman

    Şikayet sayılarından zaten hangi araçların kronik sorunlu olduğu belli oluyor.

    Çift kavrama şanzımanların savunulacak bir yeri yok. Yaşanan sorunlardan dolayı Peugeot, Citroen, Volvo tamamen EAT6 şanzımana geçti. Ford benzinli motorlarda tam otomatik şanzımana geçiş yaptı. Çift kavramada ısrar eden bir kaç firmadan birisi VW ki o da sorunsuz olduğu için değil yeni şanzıman geliştirmek için bütçe ayırmamak adına ve yedek parçadan para kazandığı için bu sistemi dayatmaya devam ediyor.

    Lütfen sallamayalım kavramayı garantiden filan değiştirmiyorlar. Kavrama sarf malzeme olduğu için onun kaçarı yok ama mekatronik arızasında iyi niyet garantisi adı altında indirimli olarak tamir ediyorlar. Yani 2 yıl doldu mu her türlü faturayı kilitliyorlar. Sizin DSG'de az arıza var zannetmenizin nedeni iyi niyet garantisine sokarken arıza çıktığını "kimseye anlatma belgesini" imzalatmalarıdır.
    https://forum.donanimhaber.com/dsg-sanziman--88154445#88154445

    Değerli Hocam;

    Böyle marka savunuculuğu görmedim. Bir de Passat'tan F10 520i'ye geçen bir hocamız daha vardı.

    Garantiden kavrama değişen bir sürü örnek mevcut burada asılsız hiç bir şeye dayanmayan bilgi vermeyiniz.

    Ben hiç bir yazımda DSG EAT6'dan daha sorunsuzdur demedim. Toplam satılan araç sayısına göre arıza oranı yapıldığında en sorunsuz şanzımanlardan birisi DSG çıkacaktır dedim.

    Amerika'da VW satmıyor mu sanki verdiğiniz örnekler tamamen taraflı. Her mesajınızda Honda Fanboy'u olduğunuzu belirgin şekilde belli ediyorsunuz.

    Her söylediğimi farklı yere çevirmişsiniz, Bugatti'de ve Porsche'de DSG kullanılıyor dediğimi Polo'daki DSG kullanılıyor diye anladıysanız yapabilecek bir şey yok.

    Forumda DSG ile gördüğünüz her bilginin doğru olduğunu düşünüyorsunuz fakat hepsi bir fotoğraftan ibaret.

    2015'den sonra forumda açılan sadece 2 konu var. Biri Audi A3 diğeri de 3600'de arıza yapan Comfortline Passat. O konuların ayrıntısını sizden daha iyi biliyorum emin olun. İki konuda da VW araç sahiplerinin sorunlarını çözdü. Passat Filo aracıydı zaten o hocamıza başka araç verilmişti. Ama bu konuların da kesinliği yok. İki tane fotoğraftan ibaret.

    2015'den sonraki DSG'lerin herhangi bir kronik sorunu kalmadı. Şanzımanın bir sürü parçası ve ısınan yağı, ısınmayan bir türeviyle değiştirildi. Yağlı kavrama olanlar zaten sorunsuz. Forumdan değil de çevrenizde tanıdıklarınızdaki araçlardan biraz örnek veriniz bakalım arıza yapmışlar mı ?

    EAT6'ya geçen tüm markaları toplasanız satış adeti bir Passat etmiyor. Hiç satış yapmayan bir şanzımanın arıza oranı hakkında da objektif yorum yapılamaz. Satış rekorları kıran DSG ile karşılaştırılamaz.

    Ayrıca Şikayetvar şikayetlerine tekrar gelecek olursam adam oraya vites topuzu aşınması, motor yağ eksiltiyor, bayi aracımı alırken düşük değer verdi gibi alakasız şeyler olmasına rağmen DSG ile ilgili toplam 22 tane var ve baştaki şikayetlere bakacak olursanız sorunlar çözülmüş ve bayiye teşekkür etmişler.

    Nissan sahipleri şikayetlerli CVT değil Nissan Şanzıman adıyla yazıyor öyle yazarsanız karşınıza 225 tane şikayet çıkacaktır. Nissan'da herhangi bir yerde CVT ibaresi yok X-Tronic olarak geçiyor bu işleri bilmeyen sürücüler çift kavrama, cvt ne anlama geliyor bilmez.

    Saygılarımla.



    Profilimde Honda logosu gördün diye bana Honda fanboyu diyorsun sanırım. Senin meslek nedir vw satış temsilciliği mi?

    Aklı başında hiç kimse dsg en az arıza çıkaran şanzımanlardan biridir yazmaz. Nissan xtronic ile DSG uzak ara en çok arıza çıkaran şanzıman tipidir. Powershift'de arkalarından gelir. Kalkıp tork konvertörlü şanzımanlarla kıyaslayıp en az arıza çıkaran şanzımanlardan biri demek için insanın araçlar hakkında en ufak bir fikrinin olmaması gerekiyor. Birde Nissan'da sorun çıkması DSG'yi az sorun çıkaran bir sistem yapıyormuş gibi kendini teselli ediyorsun.

    Hala Bugatti'de dsg kullanıyor diyorsun. Polo'da kullanılan DSG ile Bugatti'de kullanılan DSG'nin sadece ismi birbirine benzer. Yoksa Polo'yu komple versen Bugatti'nin şanzımanını satın alamazsın.

    Şikayetvarda DSG sorunu çözülmeyen kavramaya para istenildiği için feryat edenler var. 1 Şubat 2017'de şikayet oluşturmuş ve 1500 TL aldılar ama sorun çözülmedi diye feryat ediyor adam.

    https://www.sikayetvar.com/volkswagen-cozulemeyen-dsg-kavrama-sorunu

    Amerikada vw satmıyor mu diyorsun ya orada satış yapabilmek için DSG şanzımana 10 yıl garanti veriyorlar yine de müşteriler tarafından Fiat ile bir tutuluyor.

    http://www.sekizsilindir.com/2017/03/musteri-memnuniyeti-en-iyi-araba-marka.html

    Tutturmuşsun bir 2015 yılından sonra arıza çıkmıyor diye. Arıza çıkmadığı için değil VW tarafından tehdit edildikleri için arıza çıktığını internette paylaşamıyorlar.

    DSG enteresan bir tepki verdi(Seat Ateca)

    DSG enteresan bir tepki verdi(Seat Ateca)




  • Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak diye birşey var ya..



    Neyse..



    Bir de şu yorumlar var sürekli;



    Tork konvertör candır

    Cvt candır

    Vs vs..



    Varsın 2 lt fazla yaksın!!



    Olaya bak. Sanki 0.5 litreden bahsediyor.



    Türkiye şartlarında kuruşun hesabını yapan adamlar,

    söz konusu dsg olunca bir anda cömertleşiyor;



    "VARSIN 2 LT FAZLA YAKSIN!!"



    Vay anasını..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • umarım olmaz ama olursa şimdiden geçmiş olsun diyelim
    her an patlayacak korkusu bile adamı çileden çıkarır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    sonradan ek olarak cvt nin ne baş belası olduğunu en iyi ben bilirim zamanında qashqai forumda cvt + dizel den uzak durun demiştim qashqai cvt yeni çıkmıştı lakin dediğim gibi her şey paraya bakar subarunun 350 nm torklu cvt olanalrı da var tankta extroid cvt kullanan da var. Ama tr gibi vergi cenneti olan bir ülkede makul fiyatlı alacağın her otomatik (tam otomatikelr hariç) üçü bir arada kahve gibidir "param az ama otomatikte istiyorum bana ne" diyenlerin çözümüdür, e sonunda da ne motor, ne aktarma ne de asuman istediğin gibi olmuyor. yani bir zf hp8 bmw alacak paran yoksa bir pdk porşe paran yoksa çokta kasmayacaksın alacaksın düze bineceksin araç seni üzmeyecek verem etmeyecek.



    cvt+ yüksek tork zaten başlı başına çılgınlık
    bakınız focus
    cvt düşük torklu araçlarda sorunsuzdur
    bakınız jazz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maligezgin -- 7 Haziran 2017; 11:22:28 >




  • Ne yaman çelişki, "Epey bir araştırdınız" yüzlerce, belki binlerce sorunlu konularını okudunuz ve, "hah tam aradığım şanzuman bu" deyip, yaşadığınız bu ufacık sorunun, nasıl olurda o kadar araştırmanıza rağmen çıkmadığını soruyorsunuz..
  • Sadece şanzımanı değilki vw grubunun kendisi tel maşa... 2000lerin başında şirkete passat-golf-polo alınmıştı, hepsinde kısa sürede hatta alındığında bir sürü sorun çıktı. Normalde sanırım 6 senediydi şirketin araç değiştirme süresi, vwler alındığında 4 sene dayandılar, hepsi döküldü. önceden ford alınıyordu, tekrar fordlar alındı. Sonra kiralamaya geçtiler zaten.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.