Şimdi Ara

DSG enteresan bir tepki verdi(Seat Ateca) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
110
Cevap
0
Favori
9.319
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • garip bir şanzıman, benim de aynısı başıma geldi, boşa alayım da daha az ısınsın dedim, onda da vites kararsızlaştı p ye al diye uyarı verdi, boşa alsan ayrı dert almasan ayrı dert
  • Peki hocam dsg araba alip 50 60 bini geçtikten sonra ne yapmak lazim. Bunlarin bakımı ya da değişimi oluyor mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gran Turismo 7

    Peki hocam dsg araba alip 50 60 bini geçtikten sonra ne yapmak lazim. Bunlarin bakımı ya da değişimi oluyor mu

    Ne yapılıyor?

    Genelde o km'lere varmadan, "alan uğraşsın" paniği ile başka birisine satılıp geçiliyor.


    *Şirket arabaları vs. konu dışı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.LiXX


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED

    Ateca'ya Yağlı DSG koymamaları iyi olmadı, sadece 4x4 seçeneğinde mevcut yağlı kavrama 6 ileri olan.

    Sen de bunu yazdıysan 😀 Bol bol ateca macerası okuruz bu sene.

    Bunlarda 7 İleri kuru kavrama olsa da yine sıkıntı olmaz kolay kolay. Volkswagen yakın zamanda Autostadt Wolfsburg'a sadece DSG için ayrı bir fabrika kurdu. DSG her geçen gün hızla gelişiyor. Özellikle 2015 'den sonraki DSG'lerde neredeyse hiç önemli bir sorun çıkmıyor.

    Maşallah bu dsg her yıl gelişiyor ve her yıl sorun çıkarmaz hale geliyor.


    https://forum.donanimhaber.com/passat-b8-dsg-arizasi-3600-km-foto-guncelleme--116297212



    Bu konuda daha 3600 km'de şanzımanı patlayan araba 2016 model ve kataloktan bir fiyatına bak istersen.

    Ben hiç sorun çıkmıyor demedim zaten 2015'ten sonrakilerde neredeyse hiç sorun çıkmıyor dedim.

    Kavrama değişimine şanzıman patladı diyorlar. Firma araçta sıkıntı çıksa bile garantiden veya garanti bittiyse iyi niyet garantisinden karşılıyor.

    Linkteki araç 2016 model ve daha 3600 km'de şanzımanı dağıtmış, yine 2016 model bir A3 kullanıcısı Trabzon bayiden aldığı aracı ile Ankara'ya gitmek üzere yola çıktı ve daha 300 km'de şanzımanı dağıldı. Bu mu düzelmiş ve sorun çıkarmayan hali? DSG'nin değiştirildiği filan yok 10 yıldır aynı şanzımanı satıyorlar her yılda şu cümleyi duyuyoruz

    2010 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2011 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2012 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2013 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2014 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2015 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2016 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2017 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.


    DSG'nin değiştiği ettiği yok Doğuş oto sizi kekliyor.

    İki tane arızayla şanzıman bozuk oluyorsa, CVT arızalarını falan yazsak onların hiç satılmaması lazım. DSG kullananlar çok memnun, kullanmayanlar çamur atıp duruyor. En çok satılan şanzıman DSG iki tane arıza çıkardı diye bozuk mu oluyor. Ayrıca bu sorunlar garantiden ücretsiz onarılıyor.

    2 kere arıza çıkaran bir şey patlaksa Astra K 1.4 T 150 PS motor da patlak.

    Forumda 2 kişide bu aracın motorunu indirdiler.

    Ayrıca ben orada neredeyse hiç sorun çıkarmıyor dedim.

    Sadece VW'yi göz önüne alırsak sadece Passat yılda 30.000 adet satılıyor, Golf ve Polo da yaklaşık öyle. diğer markaları hiç katmasak sadece bu araçlar bu kadar satarken 2 kez basit bir arıza çıkmış olması ve firmanın müşterinin sorununu ücretsiz gidermesinde sorun nedir ?

    peki dsg yerine vag eat6 benzeri az yakan bir tam otomatik bir seçenek sunsa ; fiyat farkı almadan, bu tarihten sonra 1 tane dsg satılır mı?

    siz mesela alırmıydınız?

    bence dsg seçenek değil zorlama; vag alacaksan dsg den başka şansın yok.

    aynı şey renault veya hyndai içinde geçerli; otomatik alacaksan edc veya dct alacaksın nokta;

    bence üreticiler artan emisyon baskılarından kendilerince ucuz yollu sıyrılmak için bu çift kavrama şanzımanları icat ettiler çünkü hem az yakan hem tam otomatik bir şanzıman geliştirmek zor iş.

    ve size komik bir şey söyleyeyim mi? dsg edc dct alan tüketicilerin büyük çoğunluğu bu şanzımanların baskı balatalarının belli bir km sonra değişeceğinden haberi bie yok. çoğu bunları tam otomatik sanıyor.

    tüketiciye; performans, hızlı vites değişimi mi istersin? sorunsuzluk mu? diye seçenek sunulmuyor bile. ki eat 6 da okuduğumuz kadarı ile gayet performanslı bir şanzımanmış.

    neden sarf malzemesi masrafı olmayan; kullanıcısına bozulmasa bile belli km lerde baskı balata masrafı çıkarmayan şanzımanlar varken, bu markalar çift kavramada diretiyor? bence amaç olası arıza ve balata değişimlerinden para kazanmak başka bir şey değil

    hayırlı günler.

    Değerli Hocam;

    Öncelikle şunu belirteyim 7 ileri Kuru DSG benim de tercih etmeyeceğim şanzıman ama o da son yıllarda kolay kolay sorun çıkarmıyor ve yüzdelik hesap yaptığımızda @kerotobil hocamızın da dediği gibi diğer şanzımanlara göre çok daha sorunsuz. Kavrama değişimi ise garanti bitse bile iyi niyet garantisinden yapılıyor.

    DQ250 6 İleri 350 nm torka dayanıklı ve DQ350 7 İleri 550 nm torka dayanıklı Yağlı DSG'ler varken kimse EAT6 denen ne olduğu belli olmayan şanzımanın yüzüne bakmaz.

    Bu yağlı kavrama DSG'lerde 170.000'de olup kavrama değişmeyen dahi var. İyi kullanılan DQ200 7 İleri kuru DSG'de de kavrama kolay kolay bitmiyor.

    Bu geliştirilemedikleri için kullanıyorlar dediğiniz şanzıman PORSCHE ve BUGATTI'de de kullanılıyor.

    ZF olmadıkça hiçbir Tam Otomatik şanzımanı tercih etmem. EAT 6 kullanılan Peugeot ve Citroen'in tüm modellerinin satış rakamını toplasak bir Passat etmiyor. Önce bir o kadar satış adetleri yakalasınlar sonra bakalım. Forumdaki kendi araçlarını övüp yere göğe sığdıramayanların yorumlarına göre değerlendirme yapılamaz. 3008'de ilk çıktığında satış rekorları kırıyordu gördük şimdi satış rakamları yerlerde. Bir otomobil ve şanzıman forumda çok övülüyorsa kimse tercih etmiyordur, forumda yerin dibine sokulan bir otomobil ve şanzıman ise nedense satış rekorları kırıyor.

    Kendi aracını yere göğe sığdıramayıp diğer araçlara çamur atan sonra kendi aracını satıp yeni araç alınca eski aracını yerin dibine sokan üyeler oldukça buradaki yazılar ve doğru olup olmadığı saçma sapan 2-3 tane konu referans alınamaz.

    Araç satış adetine göre yüzde hesabı yapıp ondan sonra konuşmamız daha güzel olur.

    Saygılarımla.


    Cevap icin tesekkur ederim. Ama satis rakamlari bizim ulkemizde hic nir sey ifade etmiyor, zira bizde adeta vw ye biat etmis bir tuketici grubu var.

    2017 yilinda 2 havayastikli olarak satilan poloya gosterilen ilgi bunun en guzel ornegi. 2 havayastikli arabaya seve seve 60-70 binlira odeyen bir tuketici grubundan bahsediyoruz.

    Yanl bizde vw motorsuz araba yapsa o bile birkactane satar.

    Eat6 kotu oldugu icin az satmiyor pejo citroenin bu sanzimana sahip araclari az sattigi icin satiyor.



    Bugatti porsce sahipleri icin tamir masraflarinin onemli oldugunu sanmiyorum ayrica cift kavramanin performansli oldugunuda kabul ettim zaten

    Ayrica madem 170bin kmleri sorunsuz girebilecek yagli tip varken vag sattigi araclarin yuzde doksanina bize gore sorunlu size gore iyi niyetten sorunsuz 7 ileri kuruyu kullanmakta israr ediyor?



    Soruma cevap vermemissiniz. Tam otomatik az yakan bir sanziman olsa cift kavrama alirmiydiniz?



    Ayrica iyi niyet garantisi de bi yere kadar diye biliyorum.



    Asagida bir arkadas korumalar passat demis, malesef devletimiz bu konuda cok musrif emin olun o araclar senede 2-3 kere degisiyordur.



    Hayirli gunler.

    Değerli Hocam;

    Satış rakamlarını arıza oranı yüzdesini bulmak amacıyla söyledim.

    Buradaki arkadaşlar şikayetvar'ı örnek veriyor fakat orada vw grubu hakkında şikayet yazanlar etiketlere hiç alakası olmamasına rağmen dsg'de yazıyor bundan dolayı çok şikayet görünüyor. O DSG'yle ilgisi olmayan şikayetleri de alsak sadece Nissan CVT'nin şikayet sayısı toplam DSG'den daha fazla.

    İyi niyet garantisi eğer araç servise götürülmeye devam ediyorsa devam ediyor. İyi niyet garantisi konusunda sorun yaşayan duymadım.

    Sorunuza cevap vereyim ZF olsa tercih ederim ama EAT 6 gibi ne olduğu belli olmayan hiç tercih edilmeyen bir şanzımanın yanına yaklaşmam.

    O yağlı kavrama konusu maliyetle ilgili olması lazım. VW Grubunda 2.0 motor olmayıp 6 ileri yağlı kavramaya sahip olan tek araç 1.4 TSI ACT Tiguan. Ama çevremde çok fazla 1.6 TDI 7 İleri kuru kavrama Passat kullanıcısı da var. Bir tane en ufak sıkıntı yaşayan duymadım.

    Resmi araç örneği doğru bence, sorunlu bir araç olsa sürekli o markayı kullanmaz başka markaya geçerler.

    Saygılarımla.

    öncelikle kibar üslubunuz için tebrik ederim, bugünlerde forumda moda karşındakine hakaret etmek sövmek saymak,sizin gibi üyeler az.

    ben bir çift kavrama mağduruyum; 2.5 yıl önce fluence edc aldım; 126bin km de baskı balata bitti. bütün bakımlarını serviste yaptırdığım halde iyi niyet filan olmadı 7bin lira baskı balata ve değişim parası ödedim.

    o ana dek bende bu çift kavrama ne güzel şeymiş diyordum; şu an çift kavramanın markadan bağımsız olarak bir üretici tuzağı olduğunu düşünüyorum.

    kullandıkça aşınan,ergeç baskı balatası biten ve mekanik olarak hassas olan bir şanzımanın bu denli yoğun adetli birden çok marka tarafından satılması ve tüketicilerin daha önceki mesajlarımda olduğu gibi bu şanzımana ve beraberinde getirdiği risklere mecbur bırakılmasına karşıyım;

    mesajlarımdaki eat6 örneği tam otomatik şanzımanlara örnek olarak veriyorum. yoka bende kullanmadım eat6 yı ama tam otomatik şanzımanların markadan bağımsız olarak sorunsuz ve uzun ömürlü olduğu tartışmasız bir gerçek. o bakımdan east6 nında hele aisin marka bir tam otomatik olarak sorunsuz olacağını varsaymak çok da yersiz değil.

    şu koruma meselesine gelirsek; şu an damadı zor durumda olan bir devlet büyüğümüz , dini bir kurumun başkanı hakkında ( isim vermedim :) ) "ne yapsaydı fluence mi binseydi" dediği bir ülkede yaşıyoruz.

    yani gösteriş prestij malesef toplumun her kesimine sirayet etmiş.

    bu bağlamda o korumaların corolla ile seyahat etmesini beklemek hayalcilik.

    yoksa dertleri sorunsuzluk olsa hepsinin avensisle accordla filan gezmesi gerek. japonların mutlak sorunsuzluğundan yola çıkarak.

    hayırlı günler.








    Sağolun hocam, estağfurullah.

    Sizin durum bayağı pahalıya gelmiş hocam. Renault'un uygulamaları hakkında hiç bilgim yok.

    Ama testlerde ve forumda gördüğüm kadarıyla EDC çok tavsiye edilmiyor.

    bunun edc si dsg si abc si yok;

    her çift kavrama sorun çıkarmaya ve sahibine masraf açmaya mahkum.

    kaçarı yok yani.

    bozulmasa bile o baskı balata bitecek.

    hayırlı günler.

    mitsu oneriniz varsa alirim

    iyi gunler selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.LiXX


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED

    Ateca'ya Yağlı DSG koymamaları iyi olmadı, sadece 4x4 seçeneğinde mevcut yağlı kavrama 6 ileri olan.

    Sen de bunu yazdıysan 😀 Bol bol ateca macerası okuruz bu sene.

    Bunlarda 7 İleri kuru kavrama olsa da yine sıkıntı olmaz kolay kolay. Volkswagen yakın zamanda Autostadt Wolfsburg'a sadece DSG için ayrı bir fabrika kurdu. DSG her geçen gün hızla gelişiyor. Özellikle 2015 'den sonraki DSG'lerde neredeyse hiç önemli bir sorun çıkmıyor.

    Maşallah bu dsg her yıl gelişiyor ve her yıl sorun çıkarmaz hale geliyor.


    https://forum.donanimhaber.com/passat-b8-dsg-arizasi-3600-km-foto-guncelleme--116297212



    Bu konuda daha 3600 km'de şanzımanı patlayan araba 2016 model ve kataloktan bir fiyatına bak istersen.

    Ben hiç sorun çıkmıyor demedim zaten 2015'ten sonrakilerde neredeyse hiç sorun çıkmıyor dedim.

    Kavrama değişimine şanzıman patladı diyorlar. Firma araçta sıkıntı çıksa bile garantiden veya garanti bittiyse iyi niyet garantisinden karşılıyor.

    Linkteki araç 2016 model ve daha 3600 km'de şanzımanı dağıtmış, yine 2016 model bir A3 kullanıcısı Trabzon bayiden aldığı aracı ile Ankara'ya gitmek üzere yola çıktı ve daha 300 km'de şanzımanı dağıldı. Bu mu düzelmiş ve sorun çıkarmayan hali? DSG'nin değiştirildiği filan yok 10 yıldır aynı şanzımanı satıyorlar her yılda şu cümleyi duyuyoruz

    2010 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2011 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2012 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2013 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2014 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2015 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2016 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2017 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.


    DSG'nin değiştiği ettiği yok Doğuş oto sizi kekliyor.

    İki tane arızayla şanzıman bozuk oluyorsa, CVT arızalarını falan yazsak onların hiç satılmaması lazım. DSG kullananlar çok memnun, kullanmayanlar çamur atıp duruyor. En çok satılan şanzıman DSG iki tane arıza çıkardı diye bozuk mu oluyor. Ayrıca bu sorunlar garantiden ücretsiz onarılıyor.

    2 kere arıza çıkaran bir şey patlaksa Astra K 1.4 T 150 PS motor da patlak.

    Forumda 2 kişide bu aracın motorunu indirdiler.

    Ayrıca ben orada neredeyse hiç sorun çıkarmıyor dedim.

    Sadece VW'yi göz önüne alırsak sadece Passat yılda 30.000 adet satılıyor, Golf ve Polo da yaklaşık öyle. diğer markaları hiç katmasak sadece bu araçlar bu kadar satarken 2 kez basit bir arıza çıkmış olması ve firmanın müşterinin sorununu ücretsiz gidermesinde sorun nedir ?

    peki dsg yerine vag eat6 benzeri az yakan bir tam otomatik bir seçenek sunsa ; fiyat farkı almadan, bu tarihten sonra 1 tane dsg satılır mı?

    siz mesela alırmıydınız?

    bence dsg seçenek değil zorlama; vag alacaksan dsg den başka şansın yok.

    aynı şey renault veya hyndai içinde geçerli; otomatik alacaksan edc veya dct alacaksın nokta;

    bence üreticiler artan emisyon baskılarından kendilerince ucuz yollu sıyrılmak için bu çift kavrama şanzımanları icat ettiler çünkü hem az yakan hem tam otomatik bir şanzıman geliştirmek zor iş.

    ve size komik bir şey söyleyeyim mi? dsg edc dct alan tüketicilerin büyük çoğunluğu bu şanzımanların baskı balatalarının belli bir km sonra değişeceğinden haberi bie yok. çoğu bunları tam otomatik sanıyor.

    tüketiciye; performans, hızlı vites değişimi mi istersin? sorunsuzluk mu? diye seçenek sunulmuyor bile. ki eat 6 da okuduğumuz kadarı ile gayet performanslı bir şanzımanmış.

    neden sarf malzemesi masrafı olmayan; kullanıcısına bozulmasa bile belli km lerde baskı balata masrafı çıkarmayan şanzımanlar varken, bu markalar çift kavramada diretiyor? bence amaç olası arıza ve balata değişimlerinden para kazanmak başka bir şey değil

    hayırlı günler.

    Değerli Hocam;

    Öncelikle şunu belirteyim 7 ileri Kuru DSG benim de tercih etmeyeceğim şanzıman ama o da son yıllarda kolay kolay sorun çıkarmıyor ve yüzdelik hesap yaptığımızda @kerotobil hocamızın da dediği gibi diğer şanzımanlara göre çok daha sorunsuz. Kavrama değişimi ise garanti bitse bile iyi niyet garantisinden yapılıyor.

    DQ250 6 İleri 350 nm torka dayanıklı ve DQ350 7 İleri 550 nm torka dayanıklı Yağlı DSG'ler varken kimse EAT6 denen ne olduğu belli olmayan şanzımanın yüzüne bakmaz.

    Bu yağlı kavrama DSG'lerde 170.000'de olup kavrama değişmeyen dahi var. İyi kullanılan DQ200 7 İleri kuru DSG'de de kavrama kolay kolay bitmiyor.

    Bu geliştirilemedikleri için kullanıyorlar dediğiniz şanzıman PORSCHE ve BUGATTI'de de kullanılıyor.

    ZF olmadıkça hiçbir Tam Otomatik şanzımanı tercih etmem. EAT 6 kullanılan Peugeot ve Citroen'in tüm modellerinin satış rakamını toplasak bir Passat etmiyor. Önce bir o kadar satış adetleri yakalasınlar sonra bakalım. Forumdaki kendi araçlarını övüp yere göğe sığdıramayanların yorumlarına göre değerlendirme yapılamaz. 3008'de ilk çıktığında satış rekorları kırıyordu gördük şimdi satış rakamları yerlerde. Bir otomobil ve şanzıman forumda çok övülüyorsa kimse tercih etmiyordur, forumda yerin dibine sokulan bir otomobil ve şanzıman ise nedense satış rekorları kırıyor.

    Kendi aracını yere göğe sığdıramayıp diğer araçlara çamur atan sonra kendi aracını satıp yeni araç alınca eski aracını yerin dibine sokan üyeler oldukça buradaki yazılar ve doğru olup olmadığı saçma sapan 2-3 tane konu referans alınamaz.

    Araç satış adetine göre yüzde hesabı yapıp ondan sonra konuşmamız daha güzel olur.

    Saygılarımla.


    Cevap icin tesekkur ederim. Ama satis rakamlari bizim ulkemizde hic nir sey ifade etmiyor, zira bizde adeta vw ye biat etmis bir tuketici grubu var.

    2017 yilinda 2 havayastikli olarak satilan poloya gosterilen ilgi bunun en guzel ornegi. 2 havayastikli arabaya seve seve 60-70 binlira odeyen bir tuketici grubundan bahsediyoruz.

    Yanl bizde vw motorsuz araba yapsa o bile birkactane satar.

    Eat6 kotu oldugu icin az satmiyor pejo citroenin bu sanzimana sahip araclari az sattigi icin satiyor.



    Bugatti porsce sahipleri icin tamir masraflarinin onemli oldugunu sanmiyorum ayrica cift kavramanin performansli oldugunuda kabul ettim zaten

    Ayrica madem 170bin kmleri sorunsuz girebilecek yagli tip varken vag sattigi araclarin yuzde doksanina bize gore sorunlu size gore iyi niyetten sorunsuz 7 ileri kuruyu kullanmakta israr ediyor?



    Soruma cevap vermemissiniz. Tam otomatik az yakan bir sanziman olsa cift kavrama alirmiydiniz?



    Ayrica iyi niyet garantisi de bi yere kadar diye biliyorum.



    Asagida bir arkadas korumalar passat demis, malesef devletimiz bu konuda cok musrif emin olun o araclar senede 2-3 kere degisiyordur.



    Hayirli gunler.

    Değerli Hocam;

    Satış rakamlarını arıza oranı yüzdesini bulmak amacıyla söyledim.

    Buradaki arkadaşlar şikayetvar'ı örnek veriyor fakat orada vw grubu hakkında şikayet yazanlar etiketlere hiç alakası olmamasına rağmen dsg'de yazıyor bundan dolayı çok şikayet görünüyor. O DSG'yle ilgisi olmayan şikayetleri de alsak sadece Nissan CVT'nin şikayet sayısı toplam DSG'den daha fazla.

    İyi niyet garantisi eğer araç servise götürülmeye devam ediyorsa devam ediyor. İyi niyet garantisi konusunda sorun yaşayan duymadım.

    Sorunuza cevap vereyim ZF olsa tercih ederim ama EAT 6 gibi ne olduğu belli olmayan hiç tercih edilmeyen bir şanzımanın yanına yaklaşmam.

    O yağlı kavrama konusu maliyetle ilgili olması lazım. VW Grubunda 2.0 motor olmayıp 6 ileri yağlı kavramaya sahip olan tek araç 1.4 TSI ACT Tiguan. Ama çevremde çok fazla 1.6 TDI 7 İleri kuru kavrama Passat kullanıcısı da var. Bir tane en ufak sıkıntı yaşayan duymadım.

    Resmi araç örneği doğru bence, sorunlu bir araç olsa sürekli o markayı kullanmaz başka markaya geçerler.

    Saygılarımla.

    öncelikle kibar üslubunuz için tebrik ederim, bugünlerde forumda moda karşındakine hakaret etmek sövmek saymak,sizin gibi üyeler az.

    ben bir çift kavrama mağduruyum; 2.5 yıl önce fluence edc aldım; 126bin km de baskı balata bitti. bütün bakımlarını serviste yaptırdığım halde iyi niyet filan olmadı 7bin lira baskı balata ve değişim parası ödedim.

    o ana dek bende bu çift kavrama ne güzel şeymiş diyordum; şu an çift kavramanın markadan bağımsız olarak bir üretici tuzağı olduğunu düşünüyorum.

    kullandıkça aşınan,ergeç baskı balatası biten ve mekanik olarak hassas olan bir şanzımanın bu denli yoğun adetli birden çok marka tarafından satılması ve tüketicilerin daha önceki mesajlarımda olduğu gibi bu şanzımana ve beraberinde getirdiği risklere mecbur bırakılmasına karşıyım;

    mesajlarımdaki eat6 örneği tam otomatik şanzımanlara örnek olarak veriyorum. yoka bende kullanmadım eat6 yı ama tam otomatik şanzımanların markadan bağımsız olarak sorunsuz ve uzun ömürlü olduğu tartışmasız bir gerçek. o bakımdan east6 nında hele aisin marka bir tam otomatik olarak sorunsuz olacağını varsaymak çok da yersiz değil.

    şu koruma meselesine gelirsek; şu an damadı zor durumda olan bir devlet büyüğümüz , dini bir kurumun başkanı hakkında ( isim vermedim :) ) "ne yapsaydı fluence mi binseydi" dediği bir ülkede yaşıyoruz.

    yani gösteriş prestij malesef toplumun her kesimine sirayet etmiş.

    bu bağlamda o korumaların corolla ile seyahat etmesini beklemek hayalcilik.

    yoksa dertleri sorunsuzluk olsa hepsinin avensisle accordla filan gezmesi gerek. japonların mutlak sorunsuzluğundan yola çıkarak.

    hayırlı günler.








    Sağolun hocam, estağfurullah.

    Sizin durum bayağı pahalıya gelmiş hocam. Renault'un uygulamaları hakkında hiç bilgim yok.

    Ama testlerde ve forumda gördüğüm kadarıyla EDC çok tavsiye edilmiyor.

    bunun edc si dsg si abc si yok;

    her çift kavrama sorun çıkarmaya ve sahibine masraf açmaya mahkum.

    kaçarı yok yani.

    bozulmasa bile o baskı balata bitecek.

    hayırlı günler.

    Değerli Hocam;

    Baskı balata tabiki biter. Ama genelde kavrama da dahil iyi niyet garantisinden değişim yapılıyor. Bu konuda VW Servisleri artık çok gelişti. İleride sorun çıkarmasın diye yazılım güncellemesi yapıp ücretsiz şanzıman değişimi bile yapıldığını duydum. Bunu arıza çıkarmayan bir şanzımanda ileride sorun çıkarmasın diye yapmışlar.

    En azından bazı firmalar gibi arabadan pahalı 42.000 TL'lik şanzıman durumları olmuyor.

    Ama şunu da belirtmek isterim çift kavramalı şanzımanlar içerisinde DSG Şanzıman zirvededir ve EDC'den çok daha üst seviyede bir şanzımandır. Çoğu otomobil gazetecisi bu durumu sürekli dile getirmektedir. EDC Şanzımanın Megane 4'de de dahil belirgin kararsızlık durumları olmaktadır.

    Şikayetvar'daki DSG Şikayetleri incelenecek olursa neredeyse hepsi çözülmüş ve şikayetin sonu firmaya teşekkürle bitiyor.

    Saygılarımla, iyi günler, iyi forumlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gran Turismo 7

    Peki hocam dsg araba alip 50 60 bini geçtikten sonra ne yapmak lazim. Bunlarin bakımı ya da değişimi oluyor mu

    İyi kullanılan DSG'de kavrama dahi kolay kolay bitmez. Çıkan sorunların neredeyse tamamı serviste garanti bitse dahil iyi niyet garantisinden yapılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: un momento


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.LiXX


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED

    Ateca'ya Yağlı DSG koymamaları iyi olmadı, sadece 4x4 seçeneğinde mevcut yağlı kavrama 6 ileri olan.

    Sen de bunu yazdıysan 😀 Bol bol ateca macerası okuruz bu sene.

    Bunlarda 7 İleri kuru kavrama olsa da yine sıkıntı olmaz kolay kolay. Volkswagen yakın zamanda Autostadt Wolfsburg'a sadece DSG için ayrı bir fabrika kurdu. DSG her geçen gün hızla gelişiyor. Özellikle 2015 'den sonraki DSG'lerde neredeyse hiç önemli bir sorun çıkmıyor.

    Maşallah bu dsg her yıl gelişiyor ve her yıl sorun çıkarmaz hale geliyor.


    https://forum.donanimhaber.com/passat-b8-dsg-arizasi-3600-km-foto-guncelleme--116297212



    Bu konuda daha 3600 km'de şanzımanı patlayan araba 2016 model ve kataloktan bir fiyatına bak istersen.

    Ben hiç sorun çıkmıyor demedim zaten 2015'ten sonrakilerde neredeyse hiç sorun çıkmıyor dedim.

    Kavrama değişimine şanzıman patladı diyorlar. Firma araçta sıkıntı çıksa bile garantiden veya garanti bittiyse iyi niyet garantisinden karşılıyor.

    Linkteki araç 2016 model ve daha 3600 km'de şanzımanı dağıtmış, yine 2016 model bir A3 kullanıcısı Trabzon bayiden aldığı aracı ile Ankara'ya gitmek üzere yola çıktı ve daha 300 km'de şanzımanı dağıldı. Bu mu düzelmiş ve sorun çıkarmayan hali? DSG'nin değiştirildiği filan yok 10 yıldır aynı şanzımanı satıyorlar her yılda şu cümleyi duyuyoruz

    2010 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2011 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2012 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2013 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2014 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2015 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2016 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2017 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.


    DSG'nin değiştiği ettiği yok Doğuş oto sizi kekliyor.

    İki tane arızayla şanzıman bozuk oluyorsa, CVT arızalarını falan yazsak onların hiç satılmaması lazım. DSG kullananlar çok memnun, kullanmayanlar çamur atıp duruyor. En çok satılan şanzıman DSG iki tane arıza çıkardı diye bozuk mu oluyor. Ayrıca bu sorunlar garantiden ücretsiz onarılıyor.

    2 kere arıza çıkaran bir şey patlaksa Astra K 1.4 T 150 PS motor da patlak.

    Forumda 2 kişide bu aracın motorunu indirdiler.

    Ayrıca ben orada neredeyse hiç sorun çıkarmıyor dedim.

    Sadece VW'yi göz önüne alırsak sadece Passat yılda 30.000 adet satılıyor, Golf ve Polo da yaklaşık öyle. diğer markaları hiç katmasak sadece bu araçlar bu kadar satarken 2 kez basit bir arıza çıkmış olması ve firmanın müşterinin sorununu ücretsiz gidermesinde sorun nedir ?

    peki dsg yerine vag eat6 benzeri az yakan bir tam otomatik bir seçenek sunsa ; fiyat farkı almadan, bu tarihten sonra 1 tane dsg satılır mı?

    siz mesela alırmıydınız?

    bence dsg seçenek değil zorlama; vag alacaksan dsg den başka şansın yok.

    aynı şey renault veya hyndai içinde geçerli; otomatik alacaksan edc veya dct alacaksın nokta;

    bence üreticiler artan emisyon baskılarından kendilerince ucuz yollu sıyrılmak için bu çift kavrama şanzımanları icat ettiler çünkü hem az yakan hem tam otomatik bir şanzıman geliştirmek zor iş.

    ve size komik bir şey söyleyeyim mi? dsg edc dct alan tüketicilerin büyük çoğunluğu bu şanzımanların baskı balatalarının belli bir km sonra değişeceğinden haberi bie yok. çoğu bunları tam otomatik sanıyor.

    tüketiciye; performans, hızlı vites değişimi mi istersin? sorunsuzluk mu? diye seçenek sunulmuyor bile. ki eat 6 da okuduğumuz kadarı ile gayet performanslı bir şanzımanmış.

    neden sarf malzemesi masrafı olmayan; kullanıcısına bozulmasa bile belli km lerde baskı balata masrafı çıkarmayan şanzımanlar varken, bu markalar çift kavramada diretiyor? bence amaç olası arıza ve balata değişimlerinden para kazanmak başka bir şey değil

    hayırlı günler.

    Değerli Hocam;

    Öncelikle şunu belirteyim 7 ileri Kuru DSG benim de tercih etmeyeceğim şanzıman ama o da son yıllarda kolay kolay sorun çıkarmıyor ve yüzdelik hesap yaptığımızda @kerotobil hocamızın da dediği gibi diğer şanzımanlara göre çok daha sorunsuz. Kavrama değişimi ise garanti bitse bile iyi niyet garantisinden yapılıyor.

    DQ250 6 İleri 350 nm torka dayanıklı ve DQ350 7 İleri 550 nm torka dayanıklı Yağlı DSG'ler varken kimse EAT6 denen ne olduğu belli olmayan şanzımanın yüzüne bakmaz.

    Bu yağlı kavrama DSG'lerde 170.000'de olup kavrama değişmeyen dahi var. İyi kullanılan DQ200 7 İleri kuru DSG'de de kavrama kolay kolay bitmiyor.

    Bu geliştirilemedikleri için kullanıyorlar dediğiniz şanzıman PORSCHE ve BUGATTI'de de kullanılıyor.

    ZF olmadıkça hiçbir Tam Otomatik şanzımanı tercih etmem. EAT 6 kullanılan Peugeot ve Citroen'in tüm modellerinin satış rakamını toplasak bir Passat etmiyor. Önce bir o kadar satış adetleri yakalasınlar sonra bakalım. Forumdaki kendi araçlarını övüp yere göğe sığdıramayanların yorumlarına göre değerlendirme yapılamaz. 3008'de ilk çıktığında satış rekorları kırıyordu gördük şimdi satış rakamları yerlerde. Bir otomobil ve şanzıman forumda çok övülüyorsa kimse tercih etmiyordur, forumda yerin dibine sokulan bir otomobil ve şanzıman ise nedense satış rekorları kırıyor.

    Kendi aracını yere göğe sığdıramayıp diğer araçlara çamur atan sonra kendi aracını satıp yeni araç alınca eski aracını yerin dibine sokan üyeler oldukça buradaki yazılar ve doğru olup olmadığı saçma sapan 2-3 tane konu referans alınamaz.

    Araç satış adetine göre yüzde hesabı yapıp ondan sonra konuşmamız daha güzel olur.

    Saygılarımla.


    Cevap icin tesekkur ederim. Ama satis rakamlari bizim ulkemizde hic nir sey ifade etmiyor, zira bizde adeta vw ye biat etmis bir tuketici grubu var.

    2017 yilinda 2 havayastikli olarak satilan poloya gosterilen ilgi bunun en guzel ornegi. 2 havayastikli arabaya seve seve 60-70 binlira odeyen bir tuketici grubundan bahsediyoruz.

    Yanl bizde vw motorsuz araba yapsa o bile birkactane satar.

    Eat6 kotu oldugu icin az satmiyor pejo citroenin bu sanzimana sahip araclari az sattigi icin satiyor.



    Bugatti porsce sahipleri icin tamir masraflarinin onemli oldugunu sanmiyorum ayrica cift kavramanin performansli oldugunuda kabul ettim zaten

    Ayrica madem 170bin kmleri sorunsuz girebilecek yagli tip varken vag sattigi araclarin yuzde doksanina bize gore sorunlu size gore iyi niyetten sorunsuz 7 ileri kuruyu kullanmakta israr ediyor?



    Soruma cevap vermemissiniz. Tam otomatik az yakan bir sanziman olsa cift kavrama alirmiydiniz?



    Ayrica iyi niyet garantisi de bi yere kadar diye biliyorum.



    Asagida bir arkadas korumalar passat demis, malesef devletimiz bu konuda cok musrif emin olun o araclar senede 2-3 kere degisiyordur.



    Hayirli gunler.

    Değerli Hocam;

    Satış rakamlarını arıza oranı yüzdesini bulmak amacıyla söyledim.

    Buradaki arkadaşlar şikayetvar'ı örnek veriyor fakat orada vw grubu hakkında şikayet yazanlar etiketlere hiç alakası olmamasına rağmen dsg'de yazıyor bundan dolayı çok şikayet görünüyor. O DSG'yle ilgisi olmayan şikayetleri de alsak sadece Nissan CVT'nin şikayet sayısı toplam DSG'den daha fazla.

    İyi niyet garantisi eğer araç servise götürülmeye devam ediyorsa devam ediyor. İyi niyet garantisi konusunda sorun yaşayan duymadım.

    Sorunuza cevap vereyim ZF olsa tercih ederim ama EAT 6 gibi ne olduğu belli olmayan hiç tercih edilmeyen bir şanzımanın yanına yaklaşmam.

    O yağlı kavrama konusu maliyetle ilgili olması lazım. VW Grubunda 2.0 motor olmayıp 6 ileri yağlı kavramaya sahip olan tek araç 1.4 TSI ACT Tiguan. Ama çevremde çok fazla 1.6 TDI 7 İleri kuru kavrama Passat kullanıcısı da var. Bir tane en ufak sıkıntı yaşayan duymadım.

    Resmi araç örneği doğru bence, sorunlu bir araç olsa sürekli o markayı kullanmaz başka markaya geçerler.

    Saygılarımla.

    öncelikle kibar üslubunuz için tebrik ederim, bugünlerde forumda moda karşındakine hakaret etmek sövmek saymak,sizin gibi üyeler az.

    ben bir çift kavrama mağduruyum; 2.5 yıl önce fluence edc aldım; 126bin km de baskı balata bitti. bütün bakımlarını serviste yaptırdığım halde iyi niyet filan olmadı 7bin lira baskı balata ve değişim parası ödedim.

    o ana dek bende bu çift kavrama ne güzel şeymiş diyordum; şu an çift kavramanın markadan bağımsız olarak bir üretici tuzağı olduğunu düşünüyorum.

    kullandıkça aşınan,ergeç baskı balatası biten ve mekanik olarak hassas olan bir şanzımanın bu denli yoğun adetli birden çok marka tarafından satılması ve tüketicilerin daha önceki mesajlarımda olduğu gibi bu şanzımana ve beraberinde getirdiği risklere mecbur bırakılmasına karşıyım;

    mesajlarımdaki eat6 örneği tam otomatik şanzımanlara örnek olarak veriyorum. yoka bende kullanmadım eat6 yı ama tam otomatik şanzımanların markadan bağımsız olarak sorunsuz ve uzun ömürlü olduğu tartışmasız bir gerçek. o bakımdan east6 nında hele aisin marka bir tam otomatik olarak sorunsuz olacağını varsaymak çok da yersiz değil.

    şu koruma meselesine gelirsek; şu an damadı zor durumda olan bir devlet büyüğümüz , dini bir kurumun başkanı hakkında ( isim vermedim :) ) "ne yapsaydı fluence mi binseydi" dediği bir ülkede yaşıyoruz.

    yani gösteriş prestij malesef toplumun her kesimine sirayet etmiş.

    bu bağlamda o korumaların corolla ile seyahat etmesini beklemek hayalcilik.

    yoksa dertleri sorunsuzluk olsa hepsinin avensisle accordla filan gezmesi gerek. japonların mutlak sorunsuzluğundan yola çıkarak.

    hayırlı günler.








    Sağolun hocam, estağfurullah.

    Sizin durum bayağı pahalıya gelmiş hocam. Renault'un uygulamaları hakkında hiç bilgim yok.

    Ama testlerde ve forumda gördüğüm kadarıyla EDC çok tavsiye edilmiyor.

    bunun edc si dsg si abc si yok;

    her çift kavrama sorun çıkarmaya ve sahibine masraf açmaya mahkum.

    kaçarı yok yani.

    bozulmasa bile o baskı balata bitecek.

    hayırlı günler.

    mitsu oneriniz varsa alirim

    iyi gunler selamlar.

    git başka yerde eğlen arkadaşım mitsudan bahseden oldu mu?

    hayırlı günler




  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    Hocam araç marka model ve km paylaşabilir misınız? Bizde 3 aydır kullanıyoruz bir kere oldu zaten manuel moda sürekli alıyorduk zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Hocam manuel arabada bile 100 150 bin km arası baskı balata değişmesi gerekiyor. Bence baskı balata bahsettiğiniz kadar sıkıntılı bir durum değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nedir bu dag şanzuman kısaca özetleyen var mı herkes baya yerin dibine sokmuş..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Hocam manuel arabada bile 100 150 bin km arası baskı balata değişmesi gerekiyor. Bence baskı balata bahsettiğiniz kadar sıkıntılı bir durum değil

    Manuel baski balata ile cift kavrama baski balata ucretleri ayni olsa sonuna kadar haklisiniz. Ama biri birinin 3-4 kati fiyatta. Ve cift kavrama 150bin e zor varir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Manuel baskı balata heryerde bulunabildiği için ve çift kavramada yetkili servis gerektiği için (özellikle doğuş grup) çift kavrama bir nevi karaborsa piyasası gibi pahalıya satılıyor. Çünkü başka yerde yaptıramazsınız.



    Sadete gelecek olursam, sırf pahalı diye çift kavramayı kötülemek doğru değil 150bin olmasada bir ömrü var eyvallah ama yapcak bişi yok malasef

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Manuel baskı balata heryerde bulunabildiği için ve çift kavramada yetkili servis gerektiği için (özellikle doğuş grup) çift kavrama bir nevi karaborsa piyasası gibi pahalıya satılıyor. Çünkü başka yerde yaptıramazsınız.



    Sadete gelecek olursam, sırf pahalı diye çift kavramayı kötülemek doğru değil 150bin olmasada bir ömrü var eyvallah ama yapcak bişi yok malasef

    Yapilacak sey eat6 orneginde oldugu gibi otomotiv firmalarinin tuketiciye ek masraf cikarmayan az yakan tam otomatik sanziman uretmeye zorlamak.



    Buda cift kavrama satin almayi birakarak olur ancak.



    Ben tum cift kavramalilara karsiyim. Firmalar kolayina kaciyor. Isteseler tuketiciye masraf cikarmayan ve verimli tam otomatik sanziman yapabilirler.



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araba sana "The bomb has been planted" demiş en yakın serviste defused işlemini yaptır yoksa elinde patlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dsg su an en rahat en keyifli otomatik sanzimandir 8 senedir dsg arac kullaniyorum caddy uzun yilda ve sehirici gercekten cok keyifli fakaatttt cok narindir tavsiyem triptonik sakin kullanma ayari cok incedir ne tepki verecegini bilemezsin sana dost tavsiyesi sanziman yagina cok dikkat et bakimlarini sakin ama sakin atlama.son olarak artik baska otomatik kullanamayacaksin aramiza hosgeldin )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gran Turismo 7 kullanıcısına yanıt
    10bin bakimlarini ozellikle sanziman bakimlarini hic aksatma bozarsan dsgyi sanzimani komple indirip taksan fayda etmez triptronik kullanmamaya dikkat et ozelikle sehirici

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dsg yapmaz öyle şeyler ya dsg nin ço temiz bir sicili vardır


    bir gün boş ve trafik olmayan bir yerde bunu defalarca deneyin eğer tekrar etmiyorsa muhtemelen siz d den manual moda alırken sanırım vites müşürü dedikleri şey aracın beynine doğru evri gönderemedi ve araç vites kolunun hangi modda olduğunu anlayamadı bu sebepten "himmet ağabey benim kafam karıştı baştan sayalım sen şunu bir drive al bakalım" dedi yani tahminime göre senin asuman vitesleri doğru sayamamış





  • Carter35 kullanıcısına yanıt
    al işte vw fanlarına neden kzıyorsunzu diyorlar sendeki caddydeki dsg eğer değişmedi ise 6 ileri ıslak kavrama dsg
    yani ne ekonomik açıdan tam otomatikten iyi ne de performansta tam otomatikten iyi, yağ demişin konu sahibinin dsg si dq200 kodlu kuru kavrama bildiğin anlamda yağ yok ve manualde kullanma demişin esas manualde kullanın diye vw nin kendisi söylüyor özellikle istanbul gibi nemli ve sıkışık trafik olan yerlerde manualde kullanın ve kırmızı ışıkta d değil n de tutun diyor, yelken modu sanırım dsg lerde henüz yok, frene basınca kavramayı komple bırakmıyor hazırda bekliyor yanıyor kavrama, kavruluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    al işte vw fanlarına neden kzıyorsunzu diyorlar sendeki caddydeki dsg eğer değişmedi ise 6 ileri ıslak kavrama dsg
    yani ne ekonomik açıdan tam otomatikten iyi ne de performansta tam otomatikten iyi, yağ demişin konu sahibinin dsg si dq200 kodlu kuru kavrama bildiğin anlamda yağ yok ve manualde kullanma demişin esas manualde kullanın diye vw nin kendisi söylüyor özellikle istanbul gibi nemli ve sıkışık trafik olan yerlerde manualde kullanın ve kırmızı ışıkta d değil n de tutun diyor, yelken modu sanırım dsg lerde henüz yok, frene basınca kavramayı komple bırakmıyor hazırda bekliyor yanıyor kavrama, kavruluyor

    Değerli Hocam;

    VW'nin kendisi öyle bir şey demiyor onu kullanıcılar tavsiye ediyor. Ayrıca Start&Stop'lu araçta vitesi N'ye almaya gerek yok.

    DQ250 Kodlu 350nm Tork'a dayanıklı yağlı kavrama DSG çok iyi bir şanzımandır, kullanıcılar ve otomobil gazetecileri tarafından gerek ekonomik gerek vites değişim hızı ve kararlılık konusunda çok beğenilmektedir. ZF hariç diğer tam otomatiklere göre çok daha iyi bir şanzımandır. Ve sorunsuzluğuyla bilinir. 170.000 KM'de olup kavrama değişmeyen dahi vardır.

    Bu Şanzıman 300 Beygirlik Golf R'da, 2.0 TDI 150 ve 190 PS Passat'ta 4x4 Ateca'dave 1.4 TSI ACT Tiguan'da ve Kodiaq'da bulunmaktadır.

    Bunun bir diğer Türevi olan DQ350 Kodlu 550nm Tork'a dayanıklı yağlı kavrama 7 ileri DSG ise 2.0 TDI Tiguan ve 2.0 TDI 240 PS Passat'ta kullanılmaktadır.

    Kuru kavramaya gelecek olursak 2015'den sonrakilerde neredeyse hiç sorun çıkmıyor birçok parça ve şanzıman yağı ısınmayan bir yağ ile değişti. Şikayetvar'a DSG Şanzıman yazınca sadece 22 tane şikayet çıkıyor ve bir çoğu da şanzımanla alakasız şikayetler etiketlere dsg yazıldığından dolayı çıkıyor. DSG ile ilgili olan şikayetler ise en yeni 2014 model araçta çıkmış ve onların da hepsinin sorunu çözülmüş firmaya teşekkür etmişler.

    Çok övülen CVT şanzıman ise sadece Nissan Şanzıman yazınca 225 tane şikayet çıkıyor VW'den çok daha az satmasına rağmen.

    VW'de sarf malzemesi olan kavrama bile garantiden değiştiriyorlar.

    Bir de söylediğiniz aracın vitesi kendisi boşa aldığı yelken modu DSG'de yıllardır var.

    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SPECIALIZED -- 7 Haziran 2017; 0:23:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    şu mesajı görünce iyiki eat 6 almışım diyorum random şekilde bile evren beni doğruluyor
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.