Şimdi Ara

DSG enteresan bir tepki verdi(Seat Ateca) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
110
Cevap
0
Favori
9.319
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • siz mi DSG yi kullanıyorsunuz, DSG mi sizi kullanıyor?

    EAT6 candır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.LiXX


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED

    Ateca'ya Yağlı DSG koymamaları iyi olmadı, sadece 4x4 seçeneğinde mevcut yağlı kavrama 6 ileri olan.

    Sen de bunu yazdıysan 😀 Bol bol ateca macerası okuruz bu sene.

    Bunlarda 7 İleri kuru kavrama olsa da yine sıkıntı olmaz kolay kolay. Volkswagen yakın zamanda Autostadt Wolfsburg'a sadece DSG için ayrı bir fabrika kurdu. DSG her geçen gün hızla gelişiyor. Özellikle 2015 'den sonraki DSG'lerde neredeyse hiç önemli bir sorun çıkmıyor.

    Maşallah bu dsg her yıl gelişiyor ve her yıl sorun çıkarmaz hale geliyor.


    https://forum.donanimhaber.com/passat-b8-dsg-arizasi-3600-km-foto-guncelleme--116297212



    Bu konuda daha 3600 km'de şanzımanı patlayan araba 2016 model ve kataloktan bir fiyatına bak istersen.

    Ben hiç sorun çıkmıyor demedim zaten 2015'ten sonrakilerde neredeyse hiç sorun çıkmıyor dedim.

    Kavrama değişimine şanzıman patladı diyorlar. Firma araçta sıkıntı çıksa bile garantiden veya garanti bittiyse iyi niyet garantisinden karşılıyor.

    Linkteki araç 2016 model ve daha 3600 km'de şanzımanı dağıtmış, yine 2016 model bir A3 kullanıcısı Trabzon bayiden aldığı aracı ile Ankara'ya gitmek üzere yola çıktı ve daha 300 km'de şanzımanı dağıldı. Bu mu düzelmiş ve sorun çıkarmayan hali? DSG'nin değiştirildiği filan yok 10 yıldır aynı şanzımanı satıyorlar her yılda şu cümleyi duyuyoruz

    2010 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2011 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2012 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2013 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2014 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2015 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2016 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2017 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.


    DSG'nin değiştiği ettiği yok Doğuş oto sizi kekliyor.

    İki tane arızayla şanzıman bozuk oluyorsa, CVT arızalarını falan yazsak onların hiç satılmaması lazım. DSG kullananlar çok memnun, kullanmayanlar çamur atıp duruyor. En çok satılan şanzıman DSG iki tane arıza çıkardı diye bozuk mu oluyor. Ayrıca bu sorunlar garantiden ücretsiz onarılıyor.

    2 kere arıza çıkaran bir şey patlaksa Astra K 1.4 T 150 PS motor da patlak.

    Forumda 2 kişide bu aracın motorunu indirdiler.

    Ayrıca ben orada neredeyse hiç sorun çıkarmıyor dedim.

    Sadece VW'yi göz önüne alırsak sadece Passat yılda 30.000 adet satılıyor, Golf ve Polo da yaklaşık öyle. diğer markaları hiç katmasak sadece bu araçlar bu kadar satarken 2 kez basit bir arıza çıkmış olması ve firmanın müşterinin sorununu ücretsiz gidermesinde sorun nedir ?

    Bu kadar kör kütük bir firma savunulmaz yahu...



    Bayiden aldığı sıfır araba ile adam eve varamamış buna basit arıza mı diyorsun? Şu forumda bile yüzlerce dsg arıza konusu var. Bayilerin müşterilerine imzalattığı dsg arızsasını internette paylaşırsanız garanti dışı kalır ve şanzıman parasını ödersin sözleşmeleri ortalıkta geziniyor.



    Yetmedi mi? Sikayetvar.com sitesinde dsg yazıp arat bakalım kaç tane sonuç göreceksin?



    Cvt şanzıman dsg'den tartışmasız olarak daha az arıza çıkaran bir sistem. Nissan örneği vereceksen o firmanın kötü ürün üretmesi CVT'nin daha sorunsuz olduğu gerçeğini değiştirmez Nissan firmasının CVT şanzıman üretemediğini gösterir.



    Sadece CVT değil eat6 gibi sorunsuz tork konvertörlü şanzımanlarda varken neden bu kadar sorun çıkaran bir sistemi millete kakalıyorlar diye hiç düşünmüyorsun değil mi?

    EAT6 kullanan Peugeot ve Citroen'in tüm modellerinin yıllık satış rakamı bir Passat bile etmiyor.

    VW kadar araba satsınlar bir bakalım sorunlu mu sorunsuz mu ?

    Benim marka savunduğum falan yok fakat sizin CVT fanatiği olduğunuz mesajlarınızdan anlaşılıyor. En çok CVT satan firmalardan birisi Nissan o da sorun çıkarıyor ama bu o şanzımanın bozuk olduğu anlamına gelmez.

    En çok satılan ve en başarılı şanzımanlardan birisi olan DSG iki tane sorun çıkardı diye kötü bir şanzıman olduğunu düşünüyorsanız siz almazsınız olur biter.

    En çok araba satan firmalar Renault, Volkswagen, Ford yıllardır Çift Kavramalı Şanzıman kullanıyor ve çevremde çok fazla kullanıcısı var bir tane arıza yapan görmedim. Forumda açılmış doğruluğu kesin olmayan konulara göre yorum yapılmaz.

    Forumda DSG arızası diye bir konu açılıyor bir tane araba fotoğrafı ve gösterge fotoğrafı koyuyorlar tamam. Zaten herkes hazır bekliyor.

    Süpürge Edition'u çok seviyorsanız ve DSG'nin sorunlu olduğunu düşünüyorsanız almazsınız olur biter. Her yerde kötüleyip çamur atmaya yorulmayın. Buraya başka markaların da bir sürü şanzıman arızasını atabilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.LiXX


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED

    Ateca'ya Yağlı DSG koymamaları iyi olmadı, sadece 4x4 seçeneğinde mevcut yağlı kavrama 6 ileri olan.

    Sen de bunu yazdıysan 😀 Bol bol ateca macerası okuruz bu sene.

    Bunlarda 7 İleri kuru kavrama olsa da yine sıkıntı olmaz kolay kolay. Volkswagen yakın zamanda Autostadt Wolfsburg'a sadece DSG için ayrı bir fabrika kurdu. DSG her geçen gün hızla gelişiyor. Özellikle 2015 'den sonraki DSG'lerde neredeyse hiç önemli bir sorun çıkmıyor.

    Maşallah bu dsg her yıl gelişiyor ve her yıl sorun çıkarmaz hale geliyor.


    https://forum.donanimhaber.com/passat-b8-dsg-arizasi-3600-km-foto-guncelleme--116297212



    Bu konuda daha 3600 km'de şanzımanı patlayan araba 2016 model ve kataloktan bir fiyatına bak istersen.

    Ben hiç sorun çıkmıyor demedim zaten 2015'ten sonrakilerde neredeyse hiç sorun çıkmıyor dedim.

    Kavrama değişimine şanzıman patladı diyorlar. Firma araçta sıkıntı çıksa bile garantiden veya garanti bittiyse iyi niyet garantisinden karşılıyor.

    Linkteki araç 2016 model ve daha 3600 km'de şanzımanı dağıtmış, yine 2016 model bir A3 kullanıcısı Trabzon bayiden aldığı aracı ile Ankara'ya gitmek üzere yola çıktı ve daha 300 km'de şanzımanı dağıldı. Bu mu düzelmiş ve sorun çıkarmayan hali? DSG'nin değiştirildiği filan yok 10 yıldır aynı şanzımanı satıyorlar her yılda şu cümleyi duyuyoruz

    2010 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2011 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2012 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2013 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2014 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2015 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2016 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2017 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.


    DSG'nin değiştiği ettiği yok Doğuş oto sizi kekliyor.

    İki tane arızayla şanzıman bozuk oluyorsa, CVT arızalarını falan yazsak onların hiç satılmaması lazım. DSG kullananlar çok memnun, kullanmayanlar çamur atıp duruyor. En çok satılan şanzıman DSG iki tane arıza çıkardı diye bozuk mu oluyor. Ayrıca bu sorunlar garantiden ücretsiz onarılıyor.

    2 kere arıza çıkaran bir şey patlaksa Astra K 1.4 T 150 PS motor da patlak.

    Forumda 2 kişide bu aracın motorunu indirdiler.

    Ayrıca ben orada neredeyse hiç sorun çıkarmıyor dedim.

    Sadece VW'yi göz önüne alırsak sadece Passat yılda 30.000 adet satılıyor, Golf ve Polo da yaklaşık öyle. diğer markaları hiç katmasak sadece bu araçlar bu kadar satarken 2 kez basit bir arıza çıkmış olması ve firmanın müşterinin sorununu ücretsiz gidermesinde sorun nedir ?

    peki dsg yerine vag eat6 benzeri az yakan bir tam otomatik bir seçenek sunsa ; fiyat farkı almadan, bu tarihten sonra 1 tane dsg satılır mı?

    siz mesela alırmıydınız?

    bence dsg seçenek değil zorlama; vag alacaksan dsg den başka şansın yok.

    aynı şey renault veya hyndai içinde geçerli; otomatik alacaksan edc veya dct alacaksın nokta;

    bence üreticiler artan emisyon baskılarından kendilerince ucuz yollu sıyrılmak için bu çift kavrama şanzımanları icat ettiler çünkü hem az yakan hem tam otomatik bir şanzıman geliştirmek zor iş.

    ve size komik bir şey söyleyeyim mi? dsg edc dct alan tüketicilerin büyük çoğunluğu bu şanzımanların baskı balatalarının belli bir km sonra değişeceğinden haberi bie yok. çoğu bunları tam otomatik sanıyor.

    tüketiciye; performans, hızlı vites değişimi mi istersin? sorunsuzluk mu? diye seçenek sunulmuyor bile. ki eat 6 da okuduğumuz kadarı ile gayet performanslı bir şanzımanmış.

    neden sarf malzemesi masrafı olmayan; kullanıcısına bozulmasa bile belli km lerde baskı balata masrafı çıkarmayan şanzımanlar varken, bu markalar çift kavramada diretiyor? bence amaç olası arıza ve balata değişimlerinden para kazanmak başka bir şey değil

    hayırlı günler.

    Değerli Hocam;

    Öncelikle şunu belirteyim 7 ileri Kuru DSG benim de tercih etmeyeceğim şanzıman ama o da son yıllarda kolay kolay sorun çıkarmıyor ve yüzdelik hesap yaptığımızda @kerotobil hocamızın da dediği gibi diğer şanzımanlara göre çok daha sorunsuz. Kavrama değişimi ise garanti bitse bile iyi niyet garantisinden yapılıyor.

    DQ250 6 İleri 350 nm torka dayanıklı ve DQ350 7 İleri 550 nm torka dayanıklı Yağlı DSG'ler varken kimse EAT6 denen ne olduğu belli olmayan şanzımanın yüzüne bakmaz.

    Bu yağlı kavrama DSG'lerde 170.000'de olup kavrama değişmeyen dahi var. İyi kullanılan DQ200 7 İleri kuru DSG'de de kavrama kolay kolay bitmiyor.

    Bu geliştirilemedikleri için kullanıyorlar dediğiniz şanzıman PORSCHE ve BUGATTI'de de kullanılıyor.

    ZF olmadıkça hiçbir Tam Otomatik şanzımanı tercih etmem. EAT 6 kullanılan Peugeot ve Citroen'in tüm modellerinin satış rakamını toplasak bir Passat etmiyor. Önce bir o kadar satış adetleri yakalasınlar sonra bakalım. Forumdaki kendi araçlarını övüp yere göğe sığdıramayanların yorumlarına göre değerlendirme yapılamaz. 3008'de ilk çıktığında satış rekorları kırıyordu gördük şimdi satış rakamları yerlerde. Bir otomobil ve şanzıman forumda çok övülüyorsa kimse tercih etmiyordur, forumda yerin dibine sokulan bir otomobil ve şanzıman ise nedense satış rekorları kırıyor.

    Kendi aracını yere göğe sığdıramayıp diğer araçlara çamur atan sonra kendi aracını satıp yeni araç alınca eski aracını yerin dibine sokan üyeler oldukça buradaki yazılar ve doğru olup olmadığı saçma sapan 2-3 tane konu referans alınamaz.

    Araç satış adetine göre yüzde hesabı yapıp ondan sonra konuşmamız daha güzel olur.

    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SPECIALIZED -- 6 Haziran 2017; 2:13:16 >




  • Her ne kadar passatı beğenmesemde bu arabayı makam arabası, üst düzey koruma arabaları olarak kullanılıyor gerek devletin büyük kademelerinde olsun gerek ufak belediyelerde olsun. E bu arabayı bu makamda manuel kullanacak halleri yok, DSG kullanacaklar. Böyle bahsedildiği gibi nerde ne zaman patlayacağı belli olmayan, pimi çekik dolaşan bir araba bu mevkilerde neden kullanılsın. Düşünsene bir bakan taşıyon arka arkaya 4 5 passat, ortada birinin Dsg patlıyor. Rezillik olur. Kısacası çamur atmak kolay



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerotobil -- 6 Haziran 2017; 2:16:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Her ne kadar passatı beğenmesemde bu arabayı makam arabası, üst düzey koruma arabaları olarak kullanılıyor gerek devletin büyük kademelerinde olsun gerek ufak belediyelerde olsun. E bu arabayı bu makamda manuel kullanacak halleri yok, DSG kullanacaklar. Böyle bahsedildiği gibi nerde ne zaman patlayacağı belli olmayan, pimi çekik dolaşan bir araba bu mevkilerde neden kullanılsın. Düşünsene bir bakan taşıyon arka arkaya 4 5 passat, ortada birinin Dsg patlıyor. Rezillik olur. Kısacası çamur atmak kolay

    Hocam kendi araçlarını yere göğe sığdıramayıp diğer araçlara sürekli çamur atanlar oldukça forumun ciddiyeti ve referans alınabilir bir adres olma değeri düşüyor.

    Hiç kullanmadıkları Tork konvertörlü şanzımanları göklere çıkarıp en çok satılan ve yine hiç kullanmadıkları DSG'ye sürekli çamur atıyorlar.

    Hiç sorunsuz denen 42.000 TL'lik sorun çıkaran Elektrikli Süpürge Şanzımanda gördü bu forum. Ama ben çıkıp o şanzıman patlak demiyorum.

    DSG araçlarda 10.000 TL kampanya olsa bu sürekli çamur atanlar geceden gidip araba alma sırasına girer.

    Dediğiniz gibi Devlet'in Resmi Araçları da Passat. Sorunlu olduğu görülse tercih edilmez. Ama yıllardır modeline yeniliyorlar ve kullanılmaya devam ediliyor demekki sorunsuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    siz mi DSG yi kullanıyorsunuz, DSG mi sizi kullanıyor?

    EAT6 candır.

    Hocam bu yorumu yapmadan önce DSG araç kullandınız mı veya kullandığınız DSG araç arıza mı yaptı ?
  • SPECIALIZED kullanıcısına yanıt
    Arkadaş DSGyi kullanarak prim yapmaya çalışıyor bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Arkadaş DSGyi kullanarak prim yapmaya çalışıyor bence

    O kadar emin şekilde yazınca bir sorayım dedim hocam. Forumdaki herkes DSG kullanıp arıza yaşayıp DSG sorunlu dediği için merak ettim o arkadaş da mı sorun mu yaşadı acaba diye ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.LiXX


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED

    Ateca'ya Yağlı DSG koymamaları iyi olmadı, sadece 4x4 seçeneğinde mevcut yağlı kavrama 6 ileri olan.

    Sen de bunu yazdıysan 😀 Bol bol ateca macerası okuruz bu sene.

    Bunlarda 7 İleri kuru kavrama olsa da yine sıkıntı olmaz kolay kolay. Volkswagen yakın zamanda Autostadt Wolfsburg'a sadece DSG için ayrı bir fabrika kurdu. DSG her geçen gün hızla gelişiyor. Özellikle 2015 'den sonraki DSG'lerde neredeyse hiç önemli bir sorun çıkmıyor.

    Maşallah bu dsg her yıl gelişiyor ve her yıl sorun çıkarmaz hale geliyor.



    https://forum.donanimhaber.com/passat-b8-dsg-arizasi-3600-km-foto-guncelleme--116297212



    Bu konuda daha 3600 km'de şanzımanı patlayan araba 2016 model ve kataloktan bir fiyatına bak istersen.

    Ben hiç sorun çıkmıyor demedim zaten 2015'ten sonrakilerde neredeyse hiç sorun çıkmıyor dedim.

    Kavrama değişimine şanzıman patladı diyorlar. Firma araçta sıkıntı çıksa bile garantiden veya garanti bittiyse iyi niyet garantisinden karşılıyor.

    Linkteki araç 2016 model ve daha 3600 km'de şanzımanı dağıtmış, yine 2016 model bir A3 kullanıcısı Trabzon bayiden aldığı aracı ile Ankara'ya gitmek üzere yola çıktı ve daha 300 km'de şanzımanı dağıldı. Bu mu düzelmiş ve sorun çıkarmayan hali? DSG'nin değiştirildiği filan yok 10 yıldır aynı şanzımanı satıyorlar her yılda şu cümleyi duyuyoruz

    2010 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2011 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2012 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2013 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2014 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2015 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2016 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2017 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.


    DSG'nin değiştiği ettiği yok Doğuş oto sizi kekliyor.

    İki tane arızayla şanzıman bozuk oluyorsa, CVT arızalarını falan yazsak onların hiç satılmaması lazım. DSG kullananlar çok memnun, kullanmayanlar çamur atıp duruyor. En çok satılan şanzıman DSG iki tane arıza çıkardı diye bozuk mu oluyor. Ayrıca bu sorunlar garantiden ücretsiz onarılıyor.

    2 kere arıza çıkaran bir şey patlaksa Astra K 1.4 T 150 PS motor da patlak.

    Forumda 2 kişide bu aracın motorunu indirdiler.

    Ayrıca ben orada neredeyse hiç sorun çıkarmıyor dedim.

    Sadece VW'yi göz önüne alırsak sadece Passat yılda 30.000 adet satılıyor, Golf ve Polo da yaklaşık öyle. diğer markaları hiç katmasak sadece bu araçlar bu kadar satarken 2 kez basit bir arıza çıkmış olması ve firmanın müşterinin sorununu ücretsiz gidermesinde sorun nedir ?

    peki dsg yerine vag eat6 benzeri az yakan bir tam otomatik bir seçenek sunsa ; fiyat farkı almadan, bu tarihten sonra 1 tane dsg satılır mı?

    siz mesela alırmıydınız?

    bence dsg seçenek değil zorlama; vag alacaksan dsg den başka şansın yok.

    aynı şey renault veya hyndai içinde geçerli; otomatik alacaksan edc veya dct alacaksın nokta;

    bence üreticiler artan emisyon baskılarından kendilerince ucuz yollu sıyrılmak için bu çift kavrama şanzımanları icat ettiler çünkü hem az yakan hem tam otomatik bir şanzıman geliştirmek zor iş.

    ve size komik bir şey söyleyeyim mi? dsg edc dct alan tüketicilerin büyük çoğunluğu bu şanzımanların baskı balatalarının belli bir km sonra değişeceğinden haberi bie yok. çoğu bunları tam otomatik sanıyor.

    tüketiciye; performans, hızlı vites değişimi mi istersin? sorunsuzluk mu? diye seçenek sunulmuyor bile. ki eat 6 da okuduğumuz kadarı ile gayet performanslı bir şanzımanmış.

    neden sarf malzemesi masrafı olmayan; kullanıcısına bozulmasa bile belli km lerde baskı balata masrafı çıkarmayan şanzımanlar varken, bu markalar çift kavramada diretiyor? bence amaç olası arıza ve balata değişimlerinden para kazanmak başka bir şey değil

    hayırlı günler.

    Değerli Hocam;

    Öncelikle şunu belirteyim 7 ileri Kuru DSG benim de tercih etmeyeceğim şanzıman ama o da son yıllarda kolay kolay sorun çıkarmıyor ve yüzdelik hesap yaptığımızda @kerotobil hocamızın da dediği gibi diğer şanzımanlara göre çok daha sorunsuz. Kavrama değişimi ise garanti bitse bile iyi niyet garantisinden yapılıyor.

    DQ250 6 İleri 350 nm torka dayanıklı ve DQ350 7 İleri 550 nm torka dayanıklı Yağlı DSG'ler varken kimse EAT6 denen ne olduğu belli olmayan şanzımanın yüzüne bakmaz.

    Bu yağlı kavrama DSG'lerde 170.000'de olup kavrama değişmeyen dahi var. İyi kullanılan DQ200 7 İleri kuru DSG'de de kavrama kolay kolay bitmiyor.

    Bu geliştirilemedikleri için kullanıyorlar dediğiniz şanzıman PORSCHE ve BUGATTI'de de kullanılıyor.

    ZF olmadıkça hiçbir Tam Otomatik şanzımanı tercih etmem. EAT 6 kullanılan Peugeot ve Citroen'in tüm modellerinin satış rakamını toplasak bir Passat etmiyor. Önce bir o kadar satış adetleri yakalasınlar sonra bakalım. Forumdaki kendi araçlarını övüp yere göğe sığdıramayanların yorumlarına göre değerlendirme yapılamaz. 3008'de ilk çıktığında satış rekorları kırıyordu gördük şimdi satış rakamları yerlerde. Bir otomobil ve şanzıman forumda çok övülüyorsa kimse tercih etmiyordur, forumda yerin dibine sokulan bir otomobil ve şanzıman ise nedense satış rekorları kırıyor.

    Kendi aracını yere göğe sığdıramayıp diğer araçlara çamur atan sonra kendi aracını satıp yeni araç alınca eski aracını yerin dibine sokan üyeler oldukça buradaki yazılar ve doğru olup olmadığı saçma sapan 2-3 tane konu referans alınamaz.

    Araç satış adetine göre yüzde hesabı yapıp ondan sonra konuşmamız daha güzel olur.

    Saygılarımla.


    Cevap icin tesekkur ederim. Ama satis rakamlari bizim ulkemizde hic nir sey ifade etmiyor, zira bizde adeta vw ye biat etmis bir tuketici grubu var.

    2017 yilinda 2 havayastikli olarak satilan poloya gosterilen ilgi bunun en guzel ornegi. 2 havayastikli arabaya seve seve 60-70 binlira odeyen bir tuketici grubundan bahsediyoruz.

    Yanl bizde vw motorsuz araba yapsa o bile birkactane satar.

    Eat6 kotu oldugu icin az satmiyor pejo citroenin bu sanzimana sahip araclari az sattigi icin satiyor.



    Bugatti porsce sahipleri icin tamir masraflarinin onemli oldugunu sanmiyorum ayrica cift kavramanin performansli oldugunuda kabul ettim zaten

    Ayrica madem 170bin kmleri sorunsuz girebilecek yagli tip varken vag sattigi araclarin yuzde doksanina bize gore sorunlu size gore iyi niyetten sorunsuz 7 ileri kuruyu kullanmakta israr ediyor?



    Soruma cevap vermemissiniz. Tam otomatik az yakan bir sanziman olsa cift kavrama alirmiydiniz?



    Ayrica iyi niyet garantisi de bi yere kadar diye biliyorum.



    Asagida bir arkadas korumalar passat demis, malesef devletimiz bu konuda cok musrif emin olun o araclar senede 2-3 kere degisiyordur.



    Hayirli gunler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 6 Haziran 2017; 8:55:40 >




  • SPECIALIZED kullanıcısına yanıt
    DSG şanzıman tam otomatik eat6'dan daha sorunsuz diyen, Bugatti'de kullanılan şanzımanla dandirik polo'da kullanılan şanzımanı bir tutan birine ne anlatsak boş.

    Satış adeti ile yorum yapıyorsanız ABD'de aylık satılan CVT şanzımanlı araçların sayısını bir araştırın. Sadece Civic 30 bin satıyor, daha Corolla, Fit, Subaru modelleri var. Üst üste koysan 1 ayda satılan CVT'li araba sayısı Türkiye'de 1 yılda satılan DSG'li araba sayısına yakın.

    Elindeki tek örnek Nissan olduğu için Nissan üzerinden yürüyorsun. Forumda defalarca yazdım DSG ne ise Nissan'ın xtronic şanzımanı da aynıdır. İkiside pimi çekilmiş bomba gibi nerede bırakacağı belli değil.

    CVT ya da tam otomatik şanzıman hiç mi arıza çıkarmıyor? Tabi ki her ürün arıza yapabilir ama bunun oranı önemli. Üretim bandından on binlerce ürün arasından 2-3 tane arızalı ya da kusurlu ürün çıkması normal karşılanabilir. Ancak aynı seride aynı arızayı veren çok sayıda ürün varsa buna kronik arıza denir.
    https://www.sikayetvar.com/volkswagen/dsg-sanziman
    https://www.sikayetvar.com/cvt/sanziman
    https://www.sikayetvar.com/eat6/sanziman

    Şikayet sayılarından zaten hangi araçların kronik sorunlu olduğu belli oluyor.

    Çift kavrama şanzımanların savunulacak bir yeri yok. Yaşanan sorunlardan dolayı Peugeot, Citroen, Volvo tamamen EAT6 şanzımana geçti. Ford benzinli motorlarda tam otomatik şanzımana geçiş yaptı. Çift kavramada ısrar eden bir kaç firmadan birisi VW ki o da sorunsuz olduğu için değil yeni şanzıman geliştirmek için bütçe ayırmamak adına ve yedek parçadan para kazandığı için bu sistemi dayatmaya devam ediyor.

    Lütfen sallamayalım kavramayı garantiden filan değiştirmiyorlar. Kavrama sarf malzeme olduğu için onun kaçarı yok ama mekatronik arızasında iyi niyet garantisi adı altında indirimli olarak tamir ediyorlar. Yani 2 yıl doldu mu her türlü faturayı kilitliyorlar. Sizin DSG'de az arıza var zannetmenizin nedeni iyi niyet garantisine sokarken arıza çıktığını "kimseye anlatma belgesini" imzalatmalarıdır.
    https://forum.donanimhaber.com/dsg-sanziman--88154445#88154445



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 6 Haziran 2017; 10:25:59 >




  • kerotobil K kullanıcısına yanıt
    Acaba DSG patlıyor mu diye korkup konuyu açan sensin ama çamur atıyorlar diye bizi suçluyorsun. Madem DSG şanzıman o kadar sağlam neden patlayacağından korkarak sıkışık trafikte manuale almaya çalışıyorsun ki? Bende tork konvertörlü şanzıman var ve sıkışık trafikte şunu manuale alayımda ısınıp bozulmasın diye aklımın ucundan bile geçmiyor.
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Sahip olduğum arabanın DSG si yeni tip dsg lerden olduğu için bilgilendirme için yazdım. Daha önce böyle bir şey başına gelen var mı diye. Kimsede olmadığına göre 7ileri kuru kavramada demekki bişiler değişmiş artık.



    Isınmasın etmesin sebebine gelirsek.Kendim olarak bir mühendisim ve bu tarz makinemsi parçaların sanki bir canı varmış gibi muamele ederim. Yani trafikte genelde 1ve2. viteslerde şanzıman beraber kullanıyor. Ve bu ikisini beraber kullanırken elbet 3-4 5-6 geçişlerinde olduğundan daha fazla görev biniyor şanzımana. Böyle bir vaziyeti istemedeğim için aslında manuele alıyorum, zaten kimse arabayı alırken veya kullanma kılavuzında trafikte manuele alın diye yazmıyor. Dsg patlıyor diye de bir korkum olduğunu nasıl anladınız bilemiyorum, heralde metafizik boyutta bir takım işler çeviriyorsunuz.Neyse bakalım hayırlısı.
  • kerotobil K kullanıcısına yanıt
    Verdiğim linkteki 3600 km'de patlayan DSG şanzımanda senin yeni tip dediğin ama eskisinden hiçbir farklılığı olmayan DSG şanzımanla aynı. Tork konvertörlü şanzımanda aynı trafikte 1-2, 2-1 yapıp duruyor ama hiçkimse otomatik aracını aman ısınmasın diye manual kullanmaya çalışmıyor.

    DSG şanzıman sağlamsa ve ısınmayacağına bozulmayacağına güveniyorsanız otomatik vites almak için o kadar fazladan para verdikten sonra sıkışık trafikte manuale alıp kullanmaya çalışmayın. Bırakın otomatik vites kendi görevini yapsın siz onun görevini yapmayın.

    Yok mühendisim yok metafizik bilmem ne diye laf kalabalığı yapmanıza gerek yok. İsterseniz burada sabaha kadar bahane üretin otomatik vites aracını sıkışık trafikte manuale alayım diyen kişinin DSG şanzımanın ısınıp arıza vermesinden korkmadığına kimse inanmaz.
  • SPECIALIZED kullanıcısına yanıt
    Adam Aisin EAT6 gibi bir şaheser için ne olduğu belirsiz bir şanzıman demiş. Bununla neyi tartışıyorsunuz beyler. Trolluyor işte. Eğer trol değil ciddi olarak bunu yazdıysa zaten klinik vaka.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.LiXX


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED

    Ateca'ya Yağlı DSG koymamaları iyi olmadı, sadece 4x4 seçeneğinde mevcut yağlı kavrama 6 ileri olan.

    Sen de bunu yazdıysan 😀 Bol bol ateca macerası okuruz bu sene.

    Bunlarda 7 İleri kuru kavrama olsa da yine sıkıntı olmaz kolay kolay. Volkswagen yakın zamanda Autostadt Wolfsburg'a sadece DSG için ayrı bir fabrika kurdu. DSG her geçen gün hızla gelişiyor. Özellikle 2015 'den sonraki DSG'lerde neredeyse hiç önemli bir sorun çıkmıyor.

    Maşallah bu dsg her yıl gelişiyor ve her yıl sorun çıkarmaz hale geliyor.



    https://forum.donanimhaber.com/passat-b8-dsg-arizasi-3600-km-foto-guncelleme--116297212



    Bu konuda daha 3600 km'de şanzımanı patlayan araba 2016 model ve kataloktan bir fiyatına bak istersen.

    Ben hiç sorun çıkmıyor demedim zaten 2015'ten sonrakilerde neredeyse hiç sorun çıkmıyor dedim.

    Kavrama değişimine şanzıman patladı diyorlar. Firma araçta sıkıntı çıksa bile garantiden veya garanti bittiyse iyi niyet garantisinden karşılıyor.

    Linkteki araç 2016 model ve daha 3600 km'de şanzımanı dağıtmış, yine 2016 model bir A3 kullanıcısı Trabzon bayiden aldığı aracı ile Ankara'ya gitmek üzere yola çıktı ve daha 300 km'de şanzımanı dağıldı. Bu mu düzelmiş ve sorun çıkarmayan hali? DSG'nin değiştirildiği filan yok 10 yıldır aynı şanzımanı satıyorlar her yılda şu cümleyi duyuyoruz

    2010 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2011 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2012 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2013 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2014 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2015 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2016 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2017 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.


    DSG'nin değiştiği ettiği yok Doğuş oto sizi kekliyor.

    İki tane arızayla şanzıman bozuk oluyorsa, CVT arızalarını falan yazsak onların hiç satılmaması lazım. DSG kullananlar çok memnun, kullanmayanlar çamur atıp duruyor. En çok satılan şanzıman DSG iki tane arıza çıkardı diye bozuk mu oluyor. Ayrıca bu sorunlar garantiden ücretsiz onarılıyor.

    2 kere arıza çıkaran bir şey patlaksa Astra K 1.4 T 150 PS motor da patlak.

    Forumda 2 kişide bu aracın motorunu indirdiler.

    Ayrıca ben orada neredeyse hiç sorun çıkarmıyor dedim.

    Sadece VW'yi göz önüne alırsak sadece Passat yılda 30.000 adet satılıyor, Golf ve Polo da yaklaşık öyle. diğer markaları hiç katmasak sadece bu araçlar bu kadar satarken 2 kez basit bir arıza çıkmış olması ve firmanın müşterinin sorununu ücretsiz gidermesinde sorun nedir ?

    peki dsg yerine vag eat6 benzeri az yakan bir tam otomatik bir seçenek sunsa ; fiyat farkı almadan, bu tarihten sonra 1 tane dsg satılır mı?

    siz mesela alırmıydınız?

    bence dsg seçenek değil zorlama; vag alacaksan dsg den başka şansın yok.

    aynı şey renault veya hyndai içinde geçerli; otomatik alacaksan edc veya dct alacaksın nokta;

    bence üreticiler artan emisyon baskılarından kendilerince ucuz yollu sıyrılmak için bu çift kavrama şanzımanları icat ettiler çünkü hem az yakan hem tam otomatik bir şanzıman geliştirmek zor iş.

    ve size komik bir şey söyleyeyim mi? dsg edc dct alan tüketicilerin büyük çoğunluğu bu şanzımanların baskı balatalarının belli bir km sonra değişeceğinden haberi bie yok. çoğu bunları tam otomatik sanıyor.

    tüketiciye; performans, hızlı vites değişimi mi istersin? sorunsuzluk mu? diye seçenek sunulmuyor bile. ki eat 6 da okuduğumuz kadarı ile gayet performanslı bir şanzımanmış.

    neden sarf malzemesi masrafı olmayan; kullanıcısına bozulmasa bile belli km lerde baskı balata masrafı çıkarmayan şanzımanlar varken, bu markalar çift kavramada diretiyor? bence amaç olası arıza ve balata değişimlerinden para kazanmak başka bir şey değil

    hayırlı günler.

    Değerli Hocam;

    Öncelikle şunu belirteyim 7 ileri Kuru DSG benim de tercih etmeyeceğim şanzıman ama o da son yıllarda kolay kolay sorun çıkarmıyor ve yüzdelik hesap yaptığımızda @kerotobil hocamızın da dediği gibi diğer şanzımanlara göre çok daha sorunsuz. Kavrama değişimi ise garanti bitse bile iyi niyet garantisinden yapılıyor.

    DQ250 6 İleri 350 nm torka dayanıklı ve DQ350 7 İleri 550 nm torka dayanıklı Yağlı DSG'ler varken kimse EAT6 denen ne olduğu belli olmayan şanzımanın yüzüne bakmaz.

    Bu yağlı kavrama DSG'lerde 170.000'de olup kavrama değişmeyen dahi var. İyi kullanılan DQ200 7 İleri kuru DSG'de de kavrama kolay kolay bitmiyor.

    Bu geliştirilemedikleri için kullanıyorlar dediğiniz şanzıman PORSCHE ve BUGATTI'de de kullanılıyor.

    ZF olmadıkça hiçbir Tam Otomatik şanzımanı tercih etmem. EAT 6 kullanılan Peugeot ve Citroen'in tüm modellerinin satış rakamını toplasak bir Passat etmiyor. Önce bir o kadar satış adetleri yakalasınlar sonra bakalım. Forumdaki kendi araçlarını övüp yere göğe sığdıramayanların yorumlarına göre değerlendirme yapılamaz. 3008'de ilk çıktığında satış rekorları kırıyordu gördük şimdi satış rakamları yerlerde. Bir otomobil ve şanzıman forumda çok övülüyorsa kimse tercih etmiyordur, forumda yerin dibine sokulan bir otomobil ve şanzıman ise nedense satış rekorları kırıyor.

    Kendi aracını yere göğe sığdıramayıp diğer araçlara çamur atan sonra kendi aracını satıp yeni araç alınca eski aracını yerin dibine sokan üyeler oldukça buradaki yazılar ve doğru olup olmadığı saçma sapan 2-3 tane konu referans alınamaz.

    Araç satış adetine göre yüzde hesabı yapıp ondan sonra konuşmamız daha güzel olur.

    Saygılarımla.


    Cevap icin tesekkur ederim. Ama satis rakamlari bizim ulkemizde hic nir sey ifade etmiyor, zira bizde adeta vw ye biat etmis bir tuketici grubu var.

    2017 yilinda 2 havayastikli olarak satilan poloya gosterilen ilgi bunun en guzel ornegi. 2 havayastikli arabaya seve seve 60-70 binlira odeyen bir tuketici grubundan bahsediyoruz.

    Yanl bizde vw motorsuz araba yapsa o bile birkactane satar.

    Eat6 kotu oldugu icin az satmiyor pejo citroenin bu sanzimana sahip araclari az sattigi icin satiyor.



    Bugatti porsce sahipleri icin tamir masraflarinin onemli oldugunu sanmiyorum ayrica cift kavramanin performansli oldugunuda kabul ettim zaten

    Ayrica madem 170bin kmleri sorunsuz girebilecek yagli tip varken vag sattigi araclarin yuzde doksanina bize gore sorunlu size gore iyi niyetten sorunsuz 7 ileri kuruyu kullanmakta israr ediyor?



    Soruma cevap vermemissiniz. Tam otomatik az yakan bir sanziman olsa cift kavrama alirmiydiniz?



    Ayrica iyi niyet garantisi de bi yere kadar diye biliyorum.



    Asagida bir arkadas korumalar passat demis, malesef devletimiz bu konuda cok musrif emin olun o araclar senede 2-3 kere degisiyordur.



    Hayirli gunler.

    Değerli Hocam;

    Satış rakamlarını arıza oranı yüzdesini bulmak amacıyla söyledim.

    Buradaki arkadaşlar şikayetvar'ı örnek veriyor fakat orada vw grubu hakkında şikayet yazanlar etiketlere hiç alakası olmamasına rağmen dsg'de yazıyor bundan dolayı çok şikayet görünüyor. O DSG'yle ilgisi olmayan şikayetleri de alsak sadece Nissan CVT'nin şikayet sayısı toplam DSG'den daha fazla.

    İyi niyet garantisi eğer araç servise götürülmeye devam ediyorsa devam ediyor. İyi niyet garantisi konusunda sorun yaşayan duymadım.

    Sorunuza cevap vereyim ZF olsa tercih ederim ama EAT 6 gibi ne olduğu belli olmayan hiç tercih edilmeyen bir şanzımanın yanına yaklaşmam.

    O yağlı kavrama konusu maliyetle ilgili olması lazım. VW Grubunda 2.0 motor olmayıp 6 ileri yağlı kavramaya sahip olan tek araç 1.4 TSI ACT Tiguan. Ama çevremde çok fazla 1.6 TDI 7 İleri kuru kavrama Passat kullanıcısı da var. Bir tane en ufak sıkıntı yaşayan duymadım.

    Resmi araç örneği doğru bence, sorunlu bir araç olsa sürekli o markayı kullanmaz başka markaya geçerler.

    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the.professor

    Adam Aisin EAT6 gibi bir şaheser için ne olduğu belirsiz bir şanzıman demiş. Bununla neyi tartışıyorsunuz beyler. Trolluyor işte. Eğer trol değil ciddi olarak bunu yazdıysa zaten klinik vaka.

    Size de soruyorum kaç yıldır ve kaç KM'dir EAT6 kullanıyorsunuz da şaheser olduğu sonucuna vardınız.

    Ben hiçbir şanzımanın kötü olduğunu söylemiyorum ama satış rakamları yerlerde olan ne olduğu belli olmayan bir şanzıman. Daha çıkalı 2 yıl olan bir şanzıman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    DSG şanzıman tam otomatik eat6'dan daha sorunsuz diyen, Bugatti'de kullanılan şanzımanla dandirik polo'da kullanılan şanzımanı bir tutan birine ne anlatsak boş.

    Satış adeti ile yorum yapıyorsanız ABD'de aylık satılan CVT şanzımanlı araçların sayısını bir araştırın. Sadece Civic 30 bin satıyor, daha Corolla, Fit, Subaru modelleri var. Üst üste koysan 1 ayda satılan CVT'li araba sayısı Türkiye'de 1 yılda satılan DSG'li araba sayısına yakın.

    Elindeki tek örnek Nissan olduğu için Nissan üzerinden yürüyorsun. Forumda defalarca yazdım DSG ne ise Nissan'ın xtronic şanzımanı da aynıdır. İkiside pimi çekilmiş bomba gibi nerede bırakacağı belli değil.

    CVT ya da tam otomatik şanzıman hiç mi arıza çıkarmıyor? Tabi ki her ürün arıza yapabilir ama bunun oranı önemli. Üretim bandından on binlerce ürün arasından 2-3 tane arızalı ya da kusurlu ürün çıkması normal karşılanabilir. Ancak aynı seride aynı arızayı veren çok sayıda ürün varsa buna kronik arıza denir.
    https://www.sikayetvar.com/volkswagen/dsg-sanziman
    https://www.sikayetvar.com/cvt/sanziman
    https://www.sikayetvar.com/eat6/sanziman

    Şikayet sayılarından zaten hangi araçların kronik sorunlu olduğu belli oluyor.

    Çift kavrama şanzımanların savunulacak bir yeri yok. Yaşanan sorunlardan dolayı Peugeot, Citroen, Volvo tamamen EAT6 şanzımana geçti. Ford benzinli motorlarda tam otomatik şanzımana geçiş yaptı. Çift kavramada ısrar eden bir kaç firmadan birisi VW ki o da sorunsuz olduğu için değil yeni şanzıman geliştirmek için bütçe ayırmamak adına ve yedek parçadan para kazandığı için bu sistemi dayatmaya devam ediyor.

    Lütfen sallamayalım kavramayı garantiden filan değiştirmiyorlar. Kavrama sarf malzeme olduğu için onun kaçarı yok ama mekatronik arızasında iyi niyet garantisi adı altında indirimli olarak tamir ediyorlar. Yani 2 yıl doldu mu her türlü faturayı kilitliyorlar. Sizin DSG'de az arıza var zannetmenizin nedeni iyi niyet garantisine sokarken arıza çıktığını "kimseye anlatma belgesini" imzalatmalarıdır.
    https://forum.donanimhaber.com/dsg-sanziman--88154445#88154445

    Değerli Hocam;

    Böyle marka savunuculuğu görmedim. Bir de Passat'tan F10 520i'ye geçen bir hocamız daha vardı.

    Garantiden kavrama değişen bir sürü örnek mevcut burada asılsız hiç bir şeye dayanmayan bilgi vermeyiniz.

    Ben hiç bir yazımda DSG EAT6'dan daha sorunsuzdur demedim. Toplam satılan araç sayısına göre arıza oranı yapıldığında en sorunsuz şanzımanlardan birisi DSG çıkacaktır dedim.

    Amerika'da VW satmıyor mu sanki verdiğiniz örnekler tamamen taraflı. Her mesajınızda Honda Fanboy'u olduğunuzu belirgin şekilde belli ediyorsunuz.

    Her söylediğimi farklı yere çevirmişsiniz, Bugatti'de ve Porsche'de DSG kullanılıyor dediğimi Polo'daki DSG kullanılıyor diye anladıysanız yapabilecek bir şey yok.

    Forumda DSG ile gördüğünüz her bilginin doğru olduğunu düşünüyorsunuz fakat hepsi bir fotoğraftan ibaret.

    2015'den sonra forumda açılan sadece 2 konu var. Biri Audi A3 diğeri de 3600'de arıza yapan Comfortline Passat. O konuların ayrıntısını sizden daha iyi biliyorum emin olun. İki konuda da VW araç sahiplerinin sorunlarını çözdü. Passat Filo aracıydı zaten o hocamıza başka araç verilmişti. Ama bu konuların da kesinliği yok. İki tane fotoğraftan ibaret.

    2015'den sonraki DSG'lerin herhangi bir kronik sorunu kalmadı. Şanzımanın bir sürü parçası ve ısınan yağı, ısınmayan bir türeviyle değiştirildi. Yağlı kavrama olanlar zaten sorunsuz. Forumdan değil de çevrenizde tanıdıklarınızdaki araçlardan biraz örnek veriniz bakalım arıza yapmışlar mı ?

    EAT6'ya geçen tüm markaları toplasanız satış adeti bir Passat etmiyor. Hiç satış yapmayan bir şanzımanın arıza oranı hakkında da objektif yorum yapılamaz. Satış rekorları kıran DSG ile karşılaştırılamaz.

    Ayrıca Şikayetvar şikayetlerine tekrar gelecek olursam adam oraya vites topuzu aşınması, motor yağ eksiltiyor, bayi aracımı alırken düşük değer verdi gibi alakasız şeyler olmasına rağmen DSG ile ilgili toplam 22 tane var ve baştaki şikayetlere bakacak olursanız sorunlar çözülmüş ve bayiye teşekkür etmişler.

    Nissan sahipleri şikayetlerli CVT değil Nissan Şanzıman adıyla yazıyor öyle yazarsanız karşınıza 225 tane şikayet çıkacaktır. Nissan'da herhangi bir yerde CVT ibaresi yok X-Tronic olarak geçiyor bu işleri bilmeyen sürücüler çift kavrama, cvt ne anlama geliyor bilmez.

    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SPECIALIZED -- 6 Haziran 2017; 20:51:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.LiXX


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED

    Ateca'ya Yağlı DSG koymamaları iyi olmadı, sadece 4x4 seçeneğinde mevcut yağlı kavrama 6 ileri olan.

    Sen de bunu yazdıysan 😀 Bol bol ateca macerası okuruz bu sene.

    Bunlarda 7 İleri kuru kavrama olsa da yine sıkıntı olmaz kolay kolay. Volkswagen yakın zamanda Autostadt Wolfsburg'a sadece DSG için ayrı bir fabrika kurdu. DSG her geçen gün hızla gelişiyor. Özellikle 2015 'den sonraki DSG'lerde neredeyse hiç önemli bir sorun çıkmıyor.

    Maşallah bu dsg her yıl gelişiyor ve her yıl sorun çıkarmaz hale geliyor.



    https://forum.donanimhaber.com/passat-b8-dsg-arizasi-3600-km-foto-guncelleme--116297212



    Bu konuda daha 3600 km'de şanzımanı patlayan araba 2016 model ve kataloktan bir fiyatına bak istersen.

    Ben hiç sorun çıkmıyor demedim zaten 2015'ten sonrakilerde neredeyse hiç sorun çıkmıyor dedim.

    Kavrama değişimine şanzıman patladı diyorlar. Firma araçta sıkıntı çıksa bile garantiden veya garanti bittiyse iyi niyet garantisinden karşılıyor.

    Linkteki araç 2016 model ve daha 3600 km'de şanzımanı dağıtmış, yine 2016 model bir A3 kullanıcısı Trabzon bayiden aldığı aracı ile Ankara'ya gitmek üzere yola çıktı ve daha 300 km'de şanzımanı dağıldı. Bu mu düzelmiş ve sorun çıkarmayan hali? DSG'nin değiştirildiği filan yok 10 yıldır aynı şanzımanı satıyorlar her yılda şu cümleyi duyuyoruz

    2010 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2011 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2012 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2013 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2014 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2015 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2016 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2017 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.


    DSG'nin değiştiği ettiği yok Doğuş oto sizi kekliyor.

    İki tane arızayla şanzıman bozuk oluyorsa, CVT arızalarını falan yazsak onların hiç satılmaması lazım. DSG kullananlar çok memnun, kullanmayanlar çamur atıp duruyor. En çok satılan şanzıman DSG iki tane arıza çıkardı diye bozuk mu oluyor. Ayrıca bu sorunlar garantiden ücretsiz onarılıyor.

    2 kere arıza çıkaran bir şey patlaksa Astra K 1.4 T 150 PS motor da patlak.

    Forumda 2 kişide bu aracın motorunu indirdiler.

    Ayrıca ben orada neredeyse hiç sorun çıkarmıyor dedim.

    Sadece VW'yi göz önüne alırsak sadece Passat yılda 30.000 adet satılıyor, Golf ve Polo da yaklaşık öyle. diğer markaları hiç katmasak sadece bu araçlar bu kadar satarken 2 kez basit bir arıza çıkmış olması ve firmanın müşterinin sorununu ücretsiz gidermesinde sorun nedir ?

    peki dsg yerine vag eat6 benzeri az yakan bir tam otomatik bir seçenek sunsa ; fiyat farkı almadan, bu tarihten sonra 1 tane dsg satılır mı?

    siz mesela alırmıydınız?

    bence dsg seçenek değil zorlama; vag alacaksan dsg den başka şansın yok.

    aynı şey renault veya hyndai içinde geçerli; otomatik alacaksan edc veya dct alacaksın nokta;

    bence üreticiler artan emisyon baskılarından kendilerince ucuz yollu sıyrılmak için bu çift kavrama şanzımanları icat ettiler çünkü hem az yakan hem tam otomatik bir şanzıman geliştirmek zor iş.

    ve size komik bir şey söyleyeyim mi? dsg edc dct alan tüketicilerin büyük çoğunluğu bu şanzımanların baskı balatalarının belli bir km sonra değişeceğinden haberi bie yok. çoğu bunları tam otomatik sanıyor.

    tüketiciye; performans, hızlı vites değişimi mi istersin? sorunsuzluk mu? diye seçenek sunulmuyor bile. ki eat 6 da okuduğumuz kadarı ile gayet performanslı bir şanzımanmış.

    neden sarf malzemesi masrafı olmayan; kullanıcısına bozulmasa bile belli km lerde baskı balata masrafı çıkarmayan şanzımanlar varken, bu markalar çift kavramada diretiyor? bence amaç olası arıza ve balata değişimlerinden para kazanmak başka bir şey değil

    hayırlı günler.

    Değerli Hocam;

    Öncelikle şunu belirteyim 7 ileri Kuru DSG benim de tercih etmeyeceğim şanzıman ama o da son yıllarda kolay kolay sorun çıkarmıyor ve yüzdelik hesap yaptığımızda @kerotobil hocamızın da dediği gibi diğer şanzımanlara göre çok daha sorunsuz. Kavrama değişimi ise garanti bitse bile iyi niyet garantisinden yapılıyor.

    DQ250 6 İleri 350 nm torka dayanıklı ve DQ350 7 İleri 550 nm torka dayanıklı Yağlı DSG'ler varken kimse EAT6 denen ne olduğu belli olmayan şanzımanın yüzüne bakmaz.

    Bu yağlı kavrama DSG'lerde 170.000'de olup kavrama değişmeyen dahi var. İyi kullanılan DQ200 7 İleri kuru DSG'de de kavrama kolay kolay bitmiyor.

    Bu geliştirilemedikleri için kullanıyorlar dediğiniz şanzıman PORSCHE ve BUGATTI'de de kullanılıyor.

    ZF olmadıkça hiçbir Tam Otomatik şanzımanı tercih etmem. EAT 6 kullanılan Peugeot ve Citroen'in tüm modellerinin satış rakamını toplasak bir Passat etmiyor. Önce bir o kadar satış adetleri yakalasınlar sonra bakalım. Forumdaki kendi araçlarını övüp yere göğe sığdıramayanların yorumlarına göre değerlendirme yapılamaz. 3008'de ilk çıktığında satış rekorları kırıyordu gördük şimdi satış rakamları yerlerde. Bir otomobil ve şanzıman forumda çok övülüyorsa kimse tercih etmiyordur, forumda yerin dibine sokulan bir otomobil ve şanzıman ise nedense satış rekorları kırıyor.

    Kendi aracını yere göğe sığdıramayıp diğer araçlara çamur atan sonra kendi aracını satıp yeni araç alınca eski aracını yerin dibine sokan üyeler oldukça buradaki yazılar ve doğru olup olmadığı saçma sapan 2-3 tane konu referans alınamaz.

    Araç satış adetine göre yüzde hesabı yapıp ondan sonra konuşmamız daha güzel olur.

    Saygılarımla.


    Cevap icin tesekkur ederim. Ama satis rakamlari bizim ulkemizde hic nir sey ifade etmiyor, zira bizde adeta vw ye biat etmis bir tuketici grubu var.

    2017 yilinda 2 havayastikli olarak satilan poloya gosterilen ilgi bunun en guzel ornegi. 2 havayastikli arabaya seve seve 60-70 binlira odeyen bir tuketici grubundan bahsediyoruz.

    Yanl bizde vw motorsuz araba yapsa o bile birkactane satar.

    Eat6 kotu oldugu icin az satmiyor pejo citroenin bu sanzimana sahip araclari az sattigi icin satiyor.



    Bugatti porsce sahipleri icin tamir masraflarinin onemli oldugunu sanmiyorum ayrica cift kavramanin performansli oldugunuda kabul ettim zaten

    Ayrica madem 170bin kmleri sorunsuz girebilecek yagli tip varken vag sattigi araclarin yuzde doksanina bize gore sorunlu size gore iyi niyetten sorunsuz 7 ileri kuruyu kullanmakta israr ediyor?



    Soruma cevap vermemissiniz. Tam otomatik az yakan bir sanziman olsa cift kavrama alirmiydiniz?



    Ayrica iyi niyet garantisi de bi yere kadar diye biliyorum.



    Asagida bir arkadas korumalar passat demis, malesef devletimiz bu konuda cok musrif emin olun o araclar senede 2-3 kere degisiyordur.



    Hayirli gunler.

    Değerli Hocam;

    Satış rakamlarını arıza oranı yüzdesini bulmak amacıyla söyledim.

    Buradaki arkadaşlar şikayetvar'ı örnek veriyor fakat orada vw grubu hakkında şikayet yazanlar etiketlere hiç alakası olmamasına rağmen dsg'de yazıyor bundan dolayı çok şikayet görünüyor. O DSG'yle ilgisi olmayan şikayetleri de alsak sadece Nissan CVT'nin şikayet sayısı toplam DSG'den daha fazla.

    İyi niyet garantisi eğer araç servise götürülmeye devam ediyorsa devam ediyor. İyi niyet garantisi konusunda sorun yaşayan duymadım.

    Sorunuza cevap vereyim ZF olsa tercih ederim ama EAT 6 gibi ne olduğu belli olmayan hiç tercih edilmeyen bir şanzımanın yanına yaklaşmam.

    O yağlı kavrama konusu maliyetle ilgili olması lazım. VW Grubunda 2.0 motor olmayıp 6 ileri yağlı kavramaya sahip olan tek araç 1.4 TSI ACT Tiguan. Ama çevremde çok fazla 1.6 TDI 7 İleri kuru kavrama Passat kullanıcısı da var. Bir tane en ufak sıkıntı yaşayan duymadım.

    Resmi araç örneği doğru bence, sorunlu bir araç olsa sürekli o markayı kullanmaz başka markaya geçerler.

    Saygılarımla.

    öncelikle kibar üslubunuz için tebrik ederim, bugünlerde forumda moda karşındakine hakaret etmek sövmek saymak,sizin gibi üyeler az.

    ben bir çift kavrama mağduruyum; 2.5 yıl önce fluence edc aldım; 126bin km de baskı balata bitti. bütün bakımlarını serviste yaptırdığım halde iyi niyet filan olmadı 7bin lira baskı balata ve değişim parası ödedim.

    o ana dek bende bu çift kavrama ne güzel şeymiş diyordum; şu an çift kavramanın markadan bağımsız olarak bir üretici tuzağı olduğunu düşünüyorum.

    kullandıkça aşınan,ergeç baskı balatası biten ve mekanik olarak hassas olan bir şanzımanın bu denli yoğun adetli birden çok marka tarafından satılması ve tüketicilerin daha önceki mesajlarımda olduğu gibi bu şanzımana ve beraberinde getirdiği risklere mecbur bırakılmasına karşıyım;

    mesajlarımdaki eat6 örneği tam otomatik şanzımanlara örnek olarak veriyorum. yoka bende kullanmadım eat6 yı ama tam otomatik şanzımanların markadan bağımsız olarak sorunsuz ve uzun ömürlü olduğu tartışmasız bir gerçek. o bakımdan east6 nında hele aisin marka bir tam otomatik olarak sorunsuz olacağını varsaymak çok da yersiz değil.

    şu koruma meselesine gelirsek; şu an damadı zor durumda olan bir devlet büyüğümüz , dini bir kurumun başkanı hakkında ( isim vermedim :) ) "ne yapsaydı fluence mi binseydi" dediği bir ülkede yaşıyoruz.

    yani gösteriş prestij malesef toplumun her kesimine sirayet etmiş.

    bu bağlamda o korumaların corolla ile seyahat etmesini beklemek hayalcilik.

    yoksa dertleri sorunsuzluk olsa hepsinin avensisle accordla filan gezmesi gerek. japonların mutlak sorunsuzluğundan yola çıkarak.

    hayırlı günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.LiXX


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED

    Ateca'ya Yağlı DSG koymamaları iyi olmadı, sadece 4x4 seçeneğinde mevcut yağlı kavrama 6 ileri olan.

    Sen de bunu yazdıysan 😀 Bol bol ateca macerası okuruz bu sene.

    Bunlarda 7 İleri kuru kavrama olsa da yine sıkıntı olmaz kolay kolay. Volkswagen yakın zamanda Autostadt Wolfsburg'a sadece DSG için ayrı bir fabrika kurdu. DSG her geçen gün hızla gelişiyor. Özellikle 2015 'den sonraki DSG'lerde neredeyse hiç önemli bir sorun çıkmıyor.

    Maşallah bu dsg her yıl gelişiyor ve her yıl sorun çıkarmaz hale geliyor.


    https://forum.donanimhaber.com/passat-b8-dsg-arizasi-3600-km-foto-guncelleme--116297212



    Bu konuda daha 3600 km'de şanzımanı patlayan araba 2016 model ve kataloktan bir fiyatına bak istersen.

    Ben hiç sorun çıkmıyor demedim zaten 2015'ten sonrakilerde neredeyse hiç sorun çıkmıyor dedim.

    Kavrama değişimine şanzıman patladı diyorlar. Firma araçta sıkıntı çıksa bile garantiden veya garanti bittiyse iyi niyet garantisinden karşılıyor.

    Linkteki araç 2016 model ve daha 3600 km'de şanzımanı dağıtmış, yine 2016 model bir A3 kullanıcısı Trabzon bayiden aldığı aracı ile Ankara'ya gitmek üzere yola çıktı ve daha 300 km'de şanzımanı dağıldı. Bu mu düzelmiş ve sorun çıkarmayan hali? DSG'nin değiştirildiği filan yok 10 yıldır aynı şanzımanı satıyorlar her yılda şu cümleyi duyuyoruz

    2010 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2011 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2012 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2013 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2014 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2015 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2016 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2017 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.


    DSG'nin değiştiği ettiği yok Doğuş oto sizi kekliyor.

    İki tane arızayla şanzıman bozuk oluyorsa, CVT arızalarını falan yazsak onların hiç satılmaması lazım. DSG kullananlar çok memnun, kullanmayanlar çamur atıp duruyor. En çok satılan şanzıman DSG iki tane arıza çıkardı diye bozuk mu oluyor. Ayrıca bu sorunlar garantiden ücretsiz onarılıyor.

    2 kere arıza çıkaran bir şey patlaksa Astra K 1.4 T 150 PS motor da patlak.

    Forumda 2 kişide bu aracın motorunu indirdiler.

    Ayrıca ben orada neredeyse hiç sorun çıkarmıyor dedim.

    Sadece VW'yi göz önüne alırsak sadece Passat yılda 30.000 adet satılıyor, Golf ve Polo da yaklaşık öyle. diğer markaları hiç katmasak sadece bu araçlar bu kadar satarken 2 kez basit bir arıza çıkmış olması ve firmanın müşterinin sorununu ücretsiz gidermesinde sorun nedir ?

    peki dsg yerine vag eat6 benzeri az yakan bir tam otomatik bir seçenek sunsa ; fiyat farkı almadan, bu tarihten sonra 1 tane dsg satılır mı?

    siz mesela alırmıydınız?

    bence dsg seçenek değil zorlama; vag alacaksan dsg den başka şansın yok.

    aynı şey renault veya hyndai içinde geçerli; otomatik alacaksan edc veya dct alacaksın nokta;

    bence üreticiler artan emisyon baskılarından kendilerince ucuz yollu sıyrılmak için bu çift kavrama şanzımanları icat ettiler çünkü hem az yakan hem tam otomatik bir şanzıman geliştirmek zor iş.

    ve size komik bir şey söyleyeyim mi? dsg edc dct alan tüketicilerin büyük çoğunluğu bu şanzımanların baskı balatalarının belli bir km sonra değişeceğinden haberi bie yok. çoğu bunları tam otomatik sanıyor.

    tüketiciye; performans, hızlı vites değişimi mi istersin? sorunsuzluk mu? diye seçenek sunulmuyor bile. ki eat 6 da okuduğumuz kadarı ile gayet performanslı bir şanzımanmış.

    neden sarf malzemesi masrafı olmayan; kullanıcısına bozulmasa bile belli km lerde baskı balata masrafı çıkarmayan şanzımanlar varken, bu markalar çift kavramada diretiyor? bence amaç olası arıza ve balata değişimlerinden para kazanmak başka bir şey değil

    hayırlı günler.

    Değerli Hocam;

    Öncelikle şunu belirteyim 7 ileri Kuru DSG benim de tercih etmeyeceğim şanzıman ama o da son yıllarda kolay kolay sorun çıkarmıyor ve yüzdelik hesap yaptığımızda @kerotobil hocamızın da dediği gibi diğer şanzımanlara göre çok daha sorunsuz. Kavrama değişimi ise garanti bitse bile iyi niyet garantisinden yapılıyor.

    DQ250 6 İleri 350 nm torka dayanıklı ve DQ350 7 İleri 550 nm torka dayanıklı Yağlı DSG'ler varken kimse EAT6 denen ne olduğu belli olmayan şanzımanın yüzüne bakmaz.

    Bu yağlı kavrama DSG'lerde 170.000'de olup kavrama değişmeyen dahi var. İyi kullanılan DQ200 7 İleri kuru DSG'de de kavrama kolay kolay bitmiyor.

    Bu geliştirilemedikleri için kullanıyorlar dediğiniz şanzıman PORSCHE ve BUGATTI'de de kullanılıyor.

    ZF olmadıkça hiçbir Tam Otomatik şanzımanı tercih etmem. EAT 6 kullanılan Peugeot ve Citroen'in tüm modellerinin satış rakamını toplasak bir Passat etmiyor. Önce bir o kadar satış adetleri yakalasınlar sonra bakalım. Forumdaki kendi araçlarını övüp yere göğe sığdıramayanların yorumlarına göre değerlendirme yapılamaz. 3008'de ilk çıktığında satış rekorları kırıyordu gördük şimdi satış rakamları yerlerde. Bir otomobil ve şanzıman forumda çok övülüyorsa kimse tercih etmiyordur, forumda yerin dibine sokulan bir otomobil ve şanzıman ise nedense satış rekorları kırıyor.

    Kendi aracını yere göğe sığdıramayıp diğer araçlara çamur atan sonra kendi aracını satıp yeni araç alınca eski aracını yerin dibine sokan üyeler oldukça buradaki yazılar ve doğru olup olmadığı saçma sapan 2-3 tane konu referans alınamaz.

    Araç satış adetine göre yüzde hesabı yapıp ondan sonra konuşmamız daha güzel olur.

    Saygılarımla.


    Cevap icin tesekkur ederim. Ama satis rakamlari bizim ulkemizde hic nir sey ifade etmiyor, zira bizde adeta vw ye biat etmis bir tuketici grubu var.

    2017 yilinda 2 havayastikli olarak satilan poloya gosterilen ilgi bunun en guzel ornegi. 2 havayastikli arabaya seve seve 60-70 binlira odeyen bir tuketici grubundan bahsediyoruz.

    Yanl bizde vw motorsuz araba yapsa o bile birkactane satar.

    Eat6 kotu oldugu icin az satmiyor pejo citroenin bu sanzimana sahip araclari az sattigi icin satiyor.



    Bugatti porsce sahipleri icin tamir masraflarinin onemli oldugunu sanmiyorum ayrica cift kavramanin performansli oldugunuda kabul ettim zaten

    Ayrica madem 170bin kmleri sorunsuz girebilecek yagli tip varken vag sattigi araclarin yuzde doksanina bize gore sorunlu size gore iyi niyetten sorunsuz 7 ileri kuruyu kullanmakta israr ediyor?



    Soruma cevap vermemissiniz. Tam otomatik az yakan bir sanziman olsa cift kavrama alirmiydiniz?



    Ayrica iyi niyet garantisi de bi yere kadar diye biliyorum.



    Asagida bir arkadas korumalar passat demis, malesef devletimiz bu konuda cok musrif emin olun o araclar senede 2-3 kere degisiyordur.



    Hayirli gunler.

    Değerli Hocam;

    Satış rakamlarını arıza oranı yüzdesini bulmak amacıyla söyledim.

    Buradaki arkadaşlar şikayetvar'ı örnek veriyor fakat orada vw grubu hakkında şikayet yazanlar etiketlere hiç alakası olmamasına rağmen dsg'de yazıyor bundan dolayı çok şikayet görünüyor. O DSG'yle ilgisi olmayan şikayetleri de alsak sadece Nissan CVT'nin şikayet sayısı toplam DSG'den daha fazla.

    İyi niyet garantisi eğer araç servise götürülmeye devam ediyorsa devam ediyor. İyi niyet garantisi konusunda sorun yaşayan duymadım.

    Sorunuza cevap vereyim ZF olsa tercih ederim ama EAT 6 gibi ne olduğu belli olmayan hiç tercih edilmeyen bir şanzımanın yanına yaklaşmam.

    O yağlı kavrama konusu maliyetle ilgili olması lazım. VW Grubunda 2.0 motor olmayıp 6 ileri yağlı kavramaya sahip olan tek araç 1.4 TSI ACT Tiguan. Ama çevremde çok fazla 1.6 TDI 7 İleri kuru kavrama Passat kullanıcısı da var. Bir tane en ufak sıkıntı yaşayan duymadım.

    Resmi araç örneği doğru bence, sorunlu bir araç olsa sürekli o markayı kullanmaz başka markaya geçerler.

    Saygılarımla.

    öncelikle kibar üslubunuz için tebrik ederim, bugünlerde forumda moda karşındakine hakaret etmek sövmek saymak,sizin gibi üyeler az.

    ben bir çift kavrama mağduruyum; 2.5 yıl önce fluence edc aldım; 126bin km de baskı balata bitti. bütün bakımlarını serviste yaptırdığım halde iyi niyet filan olmadı 7bin lira baskı balata ve değişim parası ödedim.

    o ana dek bende bu çift kavrama ne güzel şeymiş diyordum; şu an çift kavramanın markadan bağımsız olarak bir üretici tuzağı olduğunu düşünüyorum.

    kullandıkça aşınan,ergeç baskı balatası biten ve mekanik olarak hassas olan bir şanzımanın bu denli yoğun adetli birden çok marka tarafından satılması ve tüketicilerin daha önceki mesajlarımda olduğu gibi bu şanzımana ve beraberinde getirdiği risklere mecbur bırakılmasına karşıyım;

    mesajlarımdaki eat6 örneği tam otomatik şanzımanlara örnek olarak veriyorum. yoka bende kullanmadım eat6 yı ama tam otomatik şanzımanların markadan bağımsız olarak sorunsuz ve uzun ömürlü olduğu tartışmasız bir gerçek. o bakımdan east6 nında hele aisin marka bir tam otomatik olarak sorunsuz olacağını varsaymak çok da yersiz değil.

    şu koruma meselesine gelirsek; şu an damadı zor durumda olan bir devlet büyüğümüz , dini bir kurumun başkanı hakkında ( isim vermedim :) ) "ne yapsaydı fluence mi binseydi" dediği bir ülkede yaşıyoruz.

    yani gösteriş prestij malesef toplumun her kesimine sirayet etmiş.

    bu bağlamda o korumaların corolla ile seyahat etmesini beklemek hayalcilik.

    yoksa dertleri sorunsuzluk olsa hepsinin avensisle accordla filan gezmesi gerek. japonların mutlak sorunsuzluğundan yola çıkarak.

    hayırlı günler.








    Sağolun hocam, estağfurullah.

    Sizin durum bayağı pahalıya gelmiş hocam. Renault'un uygulamaları hakkında hiç bilgim yok.

    Ama testlerde ve forumda gördüğüm kadarıyla EDC çok tavsiye edilmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SPECIALIZED -- 6 Haziran 2017; 19:58:8 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.LiXX


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED

    Ateca'ya Yağlı DSG koymamaları iyi olmadı, sadece 4x4 seçeneğinde mevcut yağlı kavrama 6 ileri olan.

    Sen de bunu yazdıysan 😀 Bol bol ateca macerası okuruz bu sene.

    Bunlarda 7 İleri kuru kavrama olsa da yine sıkıntı olmaz kolay kolay. Volkswagen yakın zamanda Autostadt Wolfsburg'a sadece DSG için ayrı bir fabrika kurdu. DSG her geçen gün hızla gelişiyor. Özellikle 2015 'den sonraki DSG'lerde neredeyse hiç önemli bir sorun çıkmıyor.

    Maşallah bu dsg her yıl gelişiyor ve her yıl sorun çıkarmaz hale geliyor.


    https://forum.donanimhaber.com/passat-b8-dsg-arizasi-3600-km-foto-guncelleme--116297212



    Bu konuda daha 3600 km'de şanzımanı patlayan araba 2016 model ve kataloktan bir fiyatına bak istersen.

    Ben hiç sorun çıkmıyor demedim zaten 2015'ten sonrakilerde neredeyse hiç sorun çıkmıyor dedim.

    Kavrama değişimine şanzıman patladı diyorlar. Firma araçta sıkıntı çıksa bile garantiden veya garanti bittiyse iyi niyet garantisinden karşılıyor.

    Linkteki araç 2016 model ve daha 3600 km'de şanzımanı dağıtmış, yine 2016 model bir A3 kullanıcısı Trabzon bayiden aldığı aracı ile Ankara'ya gitmek üzere yola çıktı ve daha 300 km'de şanzımanı dağıldı. Bu mu düzelmiş ve sorun çıkarmayan hali? DSG'nin değiştirildiği filan yok 10 yıldır aynı şanzımanı satıyorlar her yılda şu cümleyi duyuyoruz

    2010 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2011 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2012 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2013 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2014 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2015 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2016 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.
    2017 yılında şanzıman değişti artık sorun çıkarmıyor.


    DSG'nin değiştiği ettiği yok Doğuş oto sizi kekliyor.

    İki tane arızayla şanzıman bozuk oluyorsa, CVT arızalarını falan yazsak onların hiç satılmaması lazım. DSG kullananlar çok memnun, kullanmayanlar çamur atıp duruyor. En çok satılan şanzıman DSG iki tane arıza çıkardı diye bozuk mu oluyor. Ayrıca bu sorunlar garantiden ücretsiz onarılıyor.

    2 kere arıza çıkaran bir şey patlaksa Astra K 1.4 T 150 PS motor da patlak.

    Forumda 2 kişide bu aracın motorunu indirdiler.

    Ayrıca ben orada neredeyse hiç sorun çıkarmıyor dedim.

    Sadece VW'yi göz önüne alırsak sadece Passat yılda 30.000 adet satılıyor, Golf ve Polo da yaklaşık öyle. diğer markaları hiç katmasak sadece bu araçlar bu kadar satarken 2 kez basit bir arıza çıkmış olması ve firmanın müşterinin sorununu ücretsiz gidermesinde sorun nedir ?

    peki dsg yerine vag eat6 benzeri az yakan bir tam otomatik bir seçenek sunsa ; fiyat farkı almadan, bu tarihten sonra 1 tane dsg satılır mı?

    siz mesela alırmıydınız?

    bence dsg seçenek değil zorlama; vag alacaksan dsg den başka şansın yok.

    aynı şey renault veya hyndai içinde geçerli; otomatik alacaksan edc veya dct alacaksın nokta;

    bence üreticiler artan emisyon baskılarından kendilerince ucuz yollu sıyrılmak için bu çift kavrama şanzımanları icat ettiler çünkü hem az yakan hem tam otomatik bir şanzıman geliştirmek zor iş.

    ve size komik bir şey söyleyeyim mi? dsg edc dct alan tüketicilerin büyük çoğunluğu bu şanzımanların baskı balatalarının belli bir km sonra değişeceğinden haberi bie yok. çoğu bunları tam otomatik sanıyor.

    tüketiciye; performans, hızlı vites değişimi mi istersin? sorunsuzluk mu? diye seçenek sunulmuyor bile. ki eat 6 da okuduğumuz kadarı ile gayet performanslı bir şanzımanmış.

    neden sarf malzemesi masrafı olmayan; kullanıcısına bozulmasa bile belli km lerde baskı balata masrafı çıkarmayan şanzımanlar varken, bu markalar çift kavramada diretiyor? bence amaç olası arıza ve balata değişimlerinden para kazanmak başka bir şey değil

    hayırlı günler.

    Değerli Hocam;

    Öncelikle şunu belirteyim 7 ileri Kuru DSG benim de tercih etmeyeceğim şanzıman ama o da son yıllarda kolay kolay sorun çıkarmıyor ve yüzdelik hesap yaptığımızda @kerotobil hocamızın da dediği gibi diğer şanzımanlara göre çok daha sorunsuz. Kavrama değişimi ise garanti bitse bile iyi niyet garantisinden yapılıyor.

    DQ250 6 İleri 350 nm torka dayanıklı ve DQ350 7 İleri 550 nm torka dayanıklı Yağlı DSG'ler varken kimse EAT6 denen ne olduğu belli olmayan şanzımanın yüzüne bakmaz.

    Bu yağlı kavrama DSG'lerde 170.000'de olup kavrama değişmeyen dahi var. İyi kullanılan DQ200 7 İleri kuru DSG'de de kavrama kolay kolay bitmiyor.

    Bu geliştirilemedikleri için kullanıyorlar dediğiniz şanzıman PORSCHE ve BUGATTI'de de kullanılıyor.

    ZF olmadıkça hiçbir Tam Otomatik şanzımanı tercih etmem. EAT 6 kullanılan Peugeot ve Citroen'in tüm modellerinin satış rakamını toplasak bir Passat etmiyor. Önce bir o kadar satış adetleri yakalasınlar sonra bakalım. Forumdaki kendi araçlarını övüp yere göğe sığdıramayanların yorumlarına göre değerlendirme yapılamaz. 3008'de ilk çıktığında satış rekorları kırıyordu gördük şimdi satış rakamları yerlerde. Bir otomobil ve şanzıman forumda çok övülüyorsa kimse tercih etmiyordur, forumda yerin dibine sokulan bir otomobil ve şanzıman ise nedense satış rekorları kırıyor.

    Kendi aracını yere göğe sığdıramayıp diğer araçlara çamur atan sonra kendi aracını satıp yeni araç alınca eski aracını yerin dibine sokan üyeler oldukça buradaki yazılar ve doğru olup olmadığı saçma sapan 2-3 tane konu referans alınamaz.

    Araç satış adetine göre yüzde hesabı yapıp ondan sonra konuşmamız daha güzel olur.

    Saygılarımla.


    Cevap icin tesekkur ederim. Ama satis rakamlari bizim ulkemizde hic nir sey ifade etmiyor, zira bizde adeta vw ye biat etmis bir tuketici grubu var.

    2017 yilinda 2 havayastikli olarak satilan poloya gosterilen ilgi bunun en guzel ornegi. 2 havayastikli arabaya seve seve 60-70 binlira odeyen bir tuketici grubundan bahsediyoruz.

    Yanl bizde vw motorsuz araba yapsa o bile birkactane satar.

    Eat6 kotu oldugu icin az satmiyor pejo citroenin bu sanzimana sahip araclari az sattigi icin satiyor.



    Bugatti porsce sahipleri icin tamir masraflarinin onemli oldugunu sanmiyorum ayrica cift kavramanin performansli oldugunuda kabul ettim zaten

    Ayrica madem 170bin kmleri sorunsuz girebilecek yagli tip varken vag sattigi araclarin yuzde doksanina bize gore sorunlu size gore iyi niyetten sorunsuz 7 ileri kuruyu kullanmakta israr ediyor?



    Soruma cevap vermemissiniz. Tam otomatik az yakan bir sanziman olsa cift kavrama alirmiydiniz?



    Ayrica iyi niyet garantisi de bi yere kadar diye biliyorum.



    Asagida bir arkadas korumalar passat demis, malesef devletimiz bu konuda cok musrif emin olun o araclar senede 2-3 kere degisiyordur.



    Hayirli gunler.

    Değerli Hocam;

    Satış rakamlarını arıza oranı yüzdesini bulmak amacıyla söyledim.

    Buradaki arkadaşlar şikayetvar'ı örnek veriyor fakat orada vw grubu hakkında şikayet yazanlar etiketlere hiç alakası olmamasına rağmen dsg'de yazıyor bundan dolayı çok şikayet görünüyor. O DSG'yle ilgisi olmayan şikayetleri de alsak sadece Nissan CVT'nin şikayet sayısı toplam DSG'den daha fazla.

    İyi niyet garantisi eğer araç servise götürülmeye devam ediyorsa devam ediyor. İyi niyet garantisi konusunda sorun yaşayan duymadım.

    Sorunuza cevap vereyim ZF olsa tercih ederim ama EAT 6 gibi ne olduğu belli olmayan hiç tercih edilmeyen bir şanzımanın yanına yaklaşmam.

    O yağlı kavrama konusu maliyetle ilgili olması lazım. VW Grubunda 2.0 motor olmayıp 6 ileri yağlı kavramaya sahip olan tek araç 1.4 TSI ACT Tiguan. Ama çevremde çok fazla 1.6 TDI 7 İleri kuru kavrama Passat kullanıcısı da var. Bir tane en ufak sıkıntı yaşayan duymadım.

    Resmi araç örneği doğru bence, sorunlu bir araç olsa sürekli o markayı kullanmaz başka markaya geçerler.

    Saygılarımla.

    öncelikle kibar üslubunuz için tebrik ederim, bugünlerde forumda moda karşındakine hakaret etmek sövmek saymak,sizin gibi üyeler az.

    ben bir çift kavrama mağduruyum; 2.5 yıl önce fluence edc aldım; 126bin km de baskı balata bitti. bütün bakımlarını serviste yaptırdığım halde iyi niyet filan olmadı 7bin lira baskı balata ve değişim parası ödedim.

    o ana dek bende bu çift kavrama ne güzel şeymiş diyordum; şu an çift kavramanın markadan bağımsız olarak bir üretici tuzağı olduğunu düşünüyorum.

    kullandıkça aşınan,ergeç baskı balatası biten ve mekanik olarak hassas olan bir şanzımanın bu denli yoğun adetli birden çok marka tarafından satılması ve tüketicilerin daha önceki mesajlarımda olduğu gibi bu şanzımana ve beraberinde getirdiği risklere mecbur bırakılmasına karşıyım;

    mesajlarımdaki eat6 örneği tam otomatik şanzımanlara örnek olarak veriyorum. yoka bende kullanmadım eat6 yı ama tam otomatik şanzımanların markadan bağımsız olarak sorunsuz ve uzun ömürlü olduğu tartışmasız bir gerçek. o bakımdan east6 nında hele aisin marka bir tam otomatik olarak sorunsuz olacağını varsaymak çok da yersiz değil.

    şu koruma meselesine gelirsek; şu an damadı zor durumda olan bir devlet büyüğümüz , dini bir kurumun başkanı hakkında ( isim vermedim :) ) "ne yapsaydı fluence mi binseydi" dediği bir ülkede yaşıyoruz.

    yani gösteriş prestij malesef toplumun her kesimine sirayet etmiş.

    bu bağlamda o korumaların corolla ile seyahat etmesini beklemek hayalcilik.

    yoksa dertleri sorunsuzluk olsa hepsinin avensisle accordla filan gezmesi gerek. japonların mutlak sorunsuzluğundan yola çıkarak.

    hayırlı günler.








    Sağolun hocam, estağfurullah.

    Sizin durum bayağı pahalıya gelmiş hocam. Renault'un uygulamaları hakkında hiç bilgim yok.

    Ama testlerde ve forumda gördüğüm kadarıyla EDC çok tavsiye edilmiyor.

    bunun edc si dsg si abc si yok;

    her çift kavrama sorun çıkarmaya ve sahibine masraf açmaya mahkum.

    kaçarı yok yani.

    bozulmasa bile o baskı balata bitecek.

    hayırlı günler.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.