Manuel 2.0 tdi b6 sahibiyim.dsg sorunsuz diyen adam ya plaza çalışanı ya da arabadan anlamayan adamdır. Dsg nin avantajı patlarsa ucuza yaptırırsn.yoksa piyangodur net,sana çıkmaz rahat binersin sana çıkar 10 kağıda yaptırırsn |
dsg'nin sorunsuz olanı yok mu (2. sayfa)
-
-
Hiç otomatik vitesli araç kullanmadım, ama yanlış biliyorsam düzeltin: DSG, EDC veya DCT çift kavramalılar hiç arıza çıkarmasa bile belli bir km'de örneğin 100.000'km'de kavramasının manueldeki gibi değişmesi gerekiyor. Çift kavrama olduğu için manuelin en az 2 katı değiştirme maliyeti oluyor. Youtube'ta Otomobil Günlüklerim kanalı sanırım Ankara'da yetkili bir Renault servisinde çift kavrama konulu video çekmişti. Renault'ta bile en az 4 ay önceki ücret 18-19.000 liraydı. Peugeot veya Honda'daki otomatiklerde arıza olmadıktan sonra sadece şanzıman yağı değişiyor diye biliyorum..
-
Vag kötülemek için olta atılmış biri de düşmüş -
Kuruların alayı leş.
Islak olanlar ise alınır binilir.
DSG nin de kalite kalite varyasyonları var. Bugatti Veyrondaki de DSG sonuçta. -
Peugeot u bilmiyorum. Fakat Honda nın CVT şanzımanlarındaki yağının 40 bin civarı değiştiğini ve hiç te ucuz olmadığını biliyorum. 4-5 bin TL gibi rakamlar telaffuz ediliyor.
-
DSG kibar bir şanzıman, ani kalkışlara uygun değil. 2014 sonrası iyileşme oldu ama hala hassas. Sıfır alırsanız ve Sakin kullanırsanız çok uzun yıllar üzmez sizi. 2. El ise muamma. -
bence yok kardeşim.
2013 model sıfır Octavia aldım (yeni kasa idi). Titreme sorunundan yaklaşık 25.000km de garantiden kavramayı değiştirdim.
45,000km de aracımı sattım
2015 model sıfır Octavia aldım. yaklaşık 22,000km de titreme sorunlarım başladı. Bir Yetkili servis rolantiyi yükseltip çözmeyi teklif etti. Mantıklı gelmedi. Yanılmıyorsam 32,000km de kavrama garantiden değişti.
80,000km ye gelince yeniden titremeler başladı özellikle yokuş ve 3-4 kişilik yolculuklarda. (kavrama değiştikten 50,000km sonra)
Temmuz 2021 de (bayram günü) sabah 5 suları, şehirlerarası yolculukta çok yüksek rakımlı bir dağda çoluk çocuk giderken şanzıman hata verdi ve 1-3-5-7 vitelerim yok oldu. Yolda kalmadım ama zorda olsa dağdan 2-4-6 ile inip gideceğim noktaya vardım (yaklaşık 40-45km gittim) Bayram günü düğün müğün rezillik çekici ile yetkili servise gönderdim. Araç kiraladım. Mekatronik değişti. (araç yaklaşık 120,000km idi) 2 yıl garantisi var ama bildiğin travma yaşadım uzun yola çıkacağım sıfır araç mı alsam acaba düşüncesi sardı beni.
Bu arada yazan çıkar ilk defa otomatik veya çift kavrama kullanmıyorum. Nasıl kullanılacağını çok iyi biliyorum merak etmeyin. Bu iki araç haricinde 2 adet daha octavia almıştık o dönem ama, yaklaşık 20,000km de lerken sattığımızdan o araçların şanzımanı ile ilgili yorum yapamayacağım.
Aracım full yetkili servis bakımlı, istanbul trafiğinde kullanıldı ama km nin yarısına yakın uzun yol. Şuan 133000km de bunun 70.000km si şehirlerarasıdır. Kavramanın bir ömrü var katılıyorum ama bu 20-30-50,000km olmamalı. Veya mekatronik 100binde bozulmamalı. Ailemizde clio 4 edc dci var 90.000km oldu ne bir titreme ne birşey fişek gibi gidiyor. (ama o ıslak diyen çıkacak madem sağlamlık esas o zaman dsg de ıslak yapılsın derim bende)
Ha keyfli mi -evet, kararsızlık yaşıyor mu -hayır, memnun muyum -evet, her an yolda kalırım korkum varmı -maalesef evet...
Dsg kesinlikle sorunsuz diyen arkadaşlara mutluluklar....
-
Şu forumda dsg si bozulan en fazla 2 yada 3 kişi gördüm ama yakınının dsg si bozulan milyonlarca eleman gördüm 😳 -
2015 ten sonra olanlar çok daha iyi. ben de korkup manuel almıştım ama sonra dsgli almadığıma pişman oldum. otomatiklerin o hissettirmeden vites geçişleri çok hoşuma gidiyor. o zaman bir 10 daha verip otomatik alsaymışım diyorum hep
-
Var.
Benimki sorunsuz mesela.
7 yaşında, şu an 140.000km
Hem de hiç sakınmam, eşşek niyetine kullanırım arabayı.
Tek bir kere manuel kullanmadım.
Arkasına araba bağlayıp çekmişliğim de var.
Araba çekerken bile otomatikteydi.
Dsgli aracı bozulmayan kişiler, "benim dsgli aracım bozulmadı" diye konu açmadıkları için tüm dsgli araçlar bozuluyor zannedenler var. -
Ben de aracı alırken bayağı araştırdım. Ulaştığım sonuç DQ500 ıslak olanlar sorunsuz oluyor genelde. 2017 Caravelle Highline aldım. Gerçi çok olmadı daha ama herhangi bir sorun yaşamadım -
2.0 motorlara konulan dsg şanzımanlar daha sorunsuz diğerlerine göre.
-
200 tane vag araç geçti elimden servise giden eş dost hiç kimse olmadı tabi hepsi 2017 ve sonrasıydı...
-
Akrabanın DSG' li Golf 7 aracı 8 yıl ve 55 bin km sorun çıkarmadı....
-
İlk sayfayı okudum.
Sırf konu üste çıksın diye yazıyorum öyleyse.
-
2014, 2015, 2016 model DSG araçlar var yakın çevremde. Şu ana kadar sorun çıkartan olmadı. Hepsi sıfır alındı.
-
Islak kavrama DSG'ler sorunsuzdur. -
8 yıl da 55 bin km bindiyse yatmıştır araç , sorun çıkmaması normal. -
Önceki sene 800 lira demişti servis Cvt yağı için. 4-5 bin abartı gibi geldi o yüzden, 1-2 bin arası olabilir.
-
6 yıl garanti için servise gitmelisiniz. Honda servisine sorun.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X