Şimdi Ara

DSG Şanzıman (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1.706
Cevap
67
Favori
134.163
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
52 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ama kapı sesi önemli


    Not: Bütün sayfaları okumadım belki başkası da yazmıştır :D
  • konu itina ile ilgili skoda sitelerinde de paylaşılmıştır... beter ol ferit...
  • Her yerde paylaşalımki sosyal medyanın gücünü görsünler...
  • DSG'nin kılıyıh.
  • DSG'li araç sadece sıfır alınır ve 2 sene içinde mutlaka satılır. Yoksa elde patlar her türlü.

    7 ileri kuru kavrama S-Tronic de aynı keza.
  • Umarım DH biraz risk alır da konuyu uçurmaz.

    ____

    Konu sahibi arkadaşı tebrik ederim. Oldukça cesur bir hareket.
    Olay ekşi'ye intikal ettiyse BAŞARAN'dan ve DOĞUŞ'tan cevabı bugün, yarın bekleyin. Ha bunca şeyden sonra ne diyebilecekler onu da merak ediyorum !
  • Valla ne yalan soyliyeyim birseyler cikacakti. Dsgler ilk ciktigindan beri hep bi arizasi vardi herkes imtina ile yaklasiyodu dsgye (arabadan anlayan isi bilen )... bn 2008 1.4 tsi jetta kullandim motor sanziman gercekten iyiydi (uyumu) ama 2013un 3.ceyrek sonunda sukoyvermeye baslamisti. Masraf cikartmadan sattik bizde...ama bukadar beklemiyodum. Ve madem dsg de boyle problemleer varneden geri cagirim yada bildirim yapilmadi !

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Az önce vw Amerika sitesine baktım .

    7 ileri dsg 1-2 araçta var yok o da hibrit falan.

    Ya 6 ileri tork konvertörlü şanzıman var
    Ya 6 ileri yağ içinde çalışan sorunsuz olan DSG var
    En üst modellerde 8 ileri ZF şanzımanı var.
    Teknoloji harikasi 7 ileri DSG Amerika gibi büyük bir pazarda satılamıyor efendim.

    Anlamsız laf sokmaya gerek yok.

    7-DSG'nin kaldıracağı tork belli. Onun üzerinde zaten kullanılmıyor.

    Bunun ABD ile alakası yok, Avrupa'da da böyle.

    Ayrıca 2.0 TDI modeline bakın Passat'ın, 7-DSG yoktur.

    ----------------------------------------


    Konuya gelirsek,

    VAG'ı ne kadar seviyorsam, Doğuş Oto'dan da o kadar nefret ediyorum. Logosunu görünce midem bulanıyor.

    sen yukarıdaki fotografı görmedin sanırım

    vw'nin suçu var bu işte neden türkiyedeki temsilcini denetlemiyorsun derler adama.!




  • Ayrıca DSG hakkında, bütün dünyadaki beynelmilel kaynaklar toplanarak hazırlanmış konu mevcut. Bu konuya da göz atabilirsiniz boş zamanınızda.

    Sadece Türkiye değil, bütün dünyada sorunlu 7 ileri DSG/S-Tronic. Yalnız tek fark, VW diğer ülkelerde "EŞŞEK GİBİ" 10 yıl garanti vermek zorunda kaldı bu şanzımana sahip araçlara. Koşusuz şartsız.

    Türkiye'de Damat Ferit vakaları bitmez.

    http://forum.donanimhaber.com/m_75070682/f_//tm.htm#75070682
  • baska ulkelerde neden daha fazla garanti verilyorda turkiyede daha az heleki proplemli araclar soz konusuyken

    biz kacinci dunya ulkesiydik karistirdim
    !!!??

    neden hicbir kanun duzenlemesi yapilmiyor bu dogus oto elini kolunu sallia sallio haklarimizi gasbedio cebe indiryo paralari ....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne DSG'ymiş arkadaş...

    Forumdan forum yönetimi tarafından sınırsız kovulanlar bile 2. üyeliklerini açıp bukalemun gibi renk değiştirmişler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.shadowx

    VW bayilerinin bu ukalalığı ve birçok sorunu kullanıcıya yıkmaya çalışmaları kabul edilir şey değil. Doğuş otonun müşteriye karşı tutumunu hepimiz kınıyoruz ancak Volkswagen in bu konuyla alakası yok bence.
    Ben de uzun zaman DSG li araç kullandım ve hiçbir problem yaşamadım. DSG nin rahatlığı da hiçbirşeyde yok. Araştırdığım kadarıyla 7 ileri DSG şanzumanlardaki sıkıntı kuru kavramadan kaynaklı imiş ve bu sorun da çok yoğun trafiğin ve nem vb olan yerde sık rastlanıyormuş. 2009-2010 ve 2011 modellerde rastlanan bu sıkııntı servisler tarafından çok iyi biliniyormuş. Kavrama yada mekatroniğin değişimi ile hallediliyormuş ve 2011 den sonra bu kronik sorun çözülmüş. Ve piyasaya bakarsak DSG şanzuman hakikaten eşi olmayan bir şanzuman. Burda anti-VW cilerle hükümete yakınlığıyla tanınan bir şirkete siyasi bir kin besleyenler toplanmış biraraya. E işin içine bir de her fırsatta hükümete verip veriştirmek için fırsat kollayan ekşi de girince.

    Bence buradaki sorun o servisin bu işi en geç ihtardan sonra çözmemesi ve olayın buralara kadar büyümesi. Doğuş otonun bu tutumuna siyasi yaklaşmak yerine bu konu başlığını açan arkadaşımızın yaptığı gibi tüketici haklarımızı korumak adına yaklaşmalıyız. Doğuş oto tüm bayi-servislerini müşteriye daha iyi davranma ve sorunlarını daha çabuk çözme konusunda uyarmak zorundadır.

    Mis mus kis kus tas tus. Bak mis musa gerek yok adam ne olup ne bittigini yazmis buraya.


    Su olumune dsgyi savunup sonra garantisi bitince saticam ben yaaag alan dusunsun diyenlerin basina gelse keske boyle olaylar keskeeeeeeee.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >





  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çoğu üye , Böyle bir belgeyi daha önceden görmediği için , bu belgenşinde tam olarak ne olduğunu bilmediği için , hukuksuz veya yaptırımı olmayan bir belge yorumunu yapmış. Belge tamamen yasal ve yaptırımı olan bir belgedir arkadaşlar.

    Peki o zaman bu belge tam olarak nedir ?

    Cezai şart maddesi olan bir taahütname . Peki bu ne demek ?

    Belgeyi incelediğimizde taahütname olduğu çok açık. Gerçi belge ibraname gibi başlıyor. İbra etmek alacaktan vazgeçmek demektir. İbraname borç - alacak kalmadığının yazılı olarak beyan edilmesidir. Bu belgeyi her kim düzenlemiş ise biraz tembellik etmiş. Çünkü bu belge ibraname gibi başlayıp tahhütname şeklinde bitiyor.

    Ben olsandım cezai şart maddeli tahhütnameyi, ayrı ibranameyi ayrı düzenlerdim.

    Ama neticede belge taaahütname , ve bu belgenin yaptırımı hukuken vardır arkadaşlar. Taahhüt edilen konuda tarafların cezai şart koştukları husus yerine gelirse aynen bir alacak senedi gibi kanuni işlem yapılabilinir.

    Bu belge ne sebeple düzenlenmiş olabilir ? Bunuda mantık çerçevesinde düşünürsek.

    Firma arızalı şanzımanı normalde 15.000 liraya yaptığını ancak aracın servis bakımlı olduğundan 5 000 tl ye yapabileceğini beyan ediyor. Müşteri bunu kabul etmeyip birde olayı sosyal medyaya taşıyınca firma müşterisine 5.000 Tl den yapmayacağını ancak böyle bir belgeye imza atarsa yapacağını belirtiyor. Yazılanlardan böyle anladım. Müşteri bunu kabul edip belgeyi imzalıyor..

    Belgede bu durum açık seçik ifade edilmiyor ama Firma yaptığı 10.000 TL indirimi hem taahüt şeklinde sözleşmeye hemde ceza-i şarta bağlamış. Yani sosyal medyada bu konu hakkında müşterisinin paylaşım yapmamasını talep etmiş. Müşteri 5.000 TL yi ödeyip aracını yaptırdıktan sonra bu eylemi yapmasın diyede bu belgeyi imzaltmış. Ki belgedeki cezai şart miktarının 10.000 TL olmasıda aradaki yapılan indirim miktarı.

    Özetle çoğunuza garip gelsede , bu belge hem hukuki hemde geçerli bir belgedir arkadaşlar. Firma müşterisine medyada paylaşım yapmaması için bir taahütname imzalatmış, Müşteride imza atmak suretiyle şartları kabul etmiştir. Firmaların böyle belgeler imzalatma hakları varmıdır ? Elbette vardır. Ticari firmalar kendi menfaatleri doğrultusunda kendilerini garantiye alacak her türlü isteklerini talep edebilirler. Buna kanuni bir kısıtlama yoktur.

    Peki bu durum etikmidir ? Bu tartışılır.


    Müşterinin böyle bir belgeye imza ATMAMA hakkı varmıdır ? Elbette vardır. Çözümü farklı yollardanda arayabilir. Ama neticede müşteri bu belgeyi imzalamak suretiyle firmanın şartlarını kabul etmiştir. Sonradan dava açsa da belgeyi ve belgede yazan şartları imzalamak suretiyle kabul ettiği içinde hukuken bir şey yapamaz.

    Olay sosyal medyada bir şekilde patlamıştır. Doğuş oto bu tahhütnameki cazai şart maddesi yerine getirilmediği için eğer isterse bu belgeyi işleme koyar ve O parayı faizi ve masrafıyla birlikte çatır çatır alır arkadaşlar.

    Bu durum, sizlere her ne kadar saçma gelsede belge yasaldır.

    Bu tarz bir belgeyi İmzalamadan önce iyi düşünmek ve gerekirse bir hukuçuya danışmakta fayda var.Veya daha genel söylemek gerekirse ne olduğunu çok ta iyi anlamadığınız hiç bir belgeye imza atmayın.

    İmza attıktan sonrada hukukun kabul ettiğiniz şartları yok saymasını veya iptal etmesini beklemeyin.




  • bazookaa B kullanıcısına yanıt
    meslegin ne bilmiyorum da ilgili belgeye baktim ve bariz bir sekilde hukumsuz.
  • Scirocco almayı düşünüyordum da bu tarz bir firma yaklaşımı ve sorunları gördükçe uzak durmam gerekiyor galiba.Onun dışında nette şimdi baktım da dsg ile alakalı çok ciddi sorun belirten kullanıcılar var.
  • nerde o fransıza bk atan almanlar goremedım hiç burda
  • -Alo fatih
    -Buyrun efendilerimin efendisi
    -Yahu DH de bizim feritin arabalarını kötülüyorlar hiç bakmıyormusun
    -Efendim DH bizim değil maalesef
    -Bizim değil ne demek ya, bir kere sen ne dediğini biliyormusun, parayla değilmi alın o zaman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manuel'den şaşmamak gerekiyor bazen şaka bir yana, en sorunsuz triptronik aksam hangi araçta ? BMW ve Mercedes sanırım ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha dün audi servisindeydim ilk yıllık bakımı yapıldı aracın, bana şikayetleriniz varmı dendi arabadan dedim yok fakat arnavut kaldırımlarından geçerken arabadan tıkırtı şıkırtı geliyor aynı ses tümseklerden geçerken de geliyor dedim, orada benimle ilgilenen görevli yazılım yükseltmesiyle bu sorunu çözdüklerini dile getirdi. şanzıman yağı değişti versiyon yükseltildi bakalım sonuç ne olacak ilk fırsatta aracı test edeceğim. araç motor ve şanzımanı 1.6 tdı stronik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.