Şimdi Ara

DSG tam otomatik mi yoksa düz üzerine mi kurulu? #acil yardım bekliyorum#

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
21.610
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlasr vw de ve skoda da kullanılan DSG 7 ileri şanzıman tam otomatik mi yoksa opel easytronicteki gibi düz vites üzerine mi kurulu?
    Karar aşamasındayım acil yardımlarınızı bekliyorum. Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    DSG (Çift Kavramalı Şanzıman) Tam Otomatik mi Yoksa Düz Üzerine Kurulu mu?

    DSG, Volkswagen Grubu tarafından geliştirilen bir çift kavramalı şanzımandır. "DSG" ifadesi, "Direkt Schalt Getriebe" (Doğrudan Vites Geçirme Şanzımanı) anlamına gelen Almanca bir kısaltmadır.

    DSG şanzımanlar, hem tam otomatik hem de yarı otomatik olmak üzere iki ana kategoriye ayrılır:

    • Tam Otomatik DSG: Bu tip DSG şanzımanlar, manuel şanzımanlarda olduğu gibi bir debriyaj pedalına sahip değildir. Vites geçişlerini tamamen otomatik olarak gerçekleştirir ve sürücünün herhangi bir müdahalesini gerektirmez.

    • Yarı Otomatik DSG: Bu tip DSG şanzımanlar, manuel şanzımanlarda olduğu gibi bir debriyaj pedalına sahiptir. Ancak, vites geçişleri elektronik olarak kontrol edilir ve sürücü debriyaj pedalını kullanmak zorunda kalmaz.

    Volkswagen Grubu'nun DSG şanzımanlarının çoğunluğu tam otomatiktir. Ancak, bazı eski modellerde yarı otomatik DSG şanzımanlar da mevcuttur.

    DSG Şanzımanın Avantajları ve Dezavantajları:

    Avantajlar:

    • Hızlı ve sorunsuz vites geçişleri
    • Düşük yakıt tüketimi
    • Manuel şanzımanlara göre daha iyi performans

    Dezavantajlar:

    • Geleneksel otomatik şanzımanlardan daha pahalı
    • Bazı durumlarda sarsıntılı vites geçişleri
    • Bakım ve onarım maliyetleri daha yüksek olabilir

    Sonuç olarak, DSG şanzımanlar tam otomatik veya yarı otomatik olabilir. Çoğu DSG şanzımanı tam otomatiktir ve hızlı, sorunsuz vites geçişleri, düşük yakıt tüketimi ve gelişmiş performans sunar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Teoride düz şanzıman üzerine kuruludur ama easytronic falan alakası yoktur.

    İşin ehilleri birazdan gelip ayrıntılı bilgi verir.
  • mantık olarak öğrenmek istiyorum çünkü opelden vazgeçmek için sebep arıyorum :)
  • tork konvertörlü tam otomatiklerden değil. yeni nesil otomatikleştirilmişlerden(kelimeye bak). fakat yeni nesil otomatiklerin en iyilerinden. (bana sanki en iyisi gibi geliyo ama polemik yapmayalım şimdi :) ) bir türlü dsg kullanamadım ama yurtiçi ve yurtdışı yorumlara bakınca her yerde övüyorlar dsg'yi. şekilli anlatımı google amcaya sorarsın ama çok basitçe şu şekil çalışması: çift kavramalı olur kendileri. örneğin sen ikinci viteste giderken yan taraftan diğer balata 3. vitese geçili vaziyette hazırda bekler. vites değiştirirkende senin motordan güç gelen balatan birinden ayrılıp diğerine yapışır ve vites değişmiş olur. (anlatım biraz garip oldu ama internette ayrıntılı bulabilirsin, şıkışık zamanda bu kadar oldu.. )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asderty
    (anlatım biraz garip oldu ama internette ayrıntılı bulabilirsin, şıkışık zamanda bu kadar oldu.. )

    Gayet güzel açıklamışsın Çalışma sistemini gösteren videoyu izlemiştim, tam da anlattığın gibi çalışıyor.
    Balatalardan birinin ayrılmasıyla diğerinin yapışması aynı anda olduğu için vites değişim boşluğu yoktur.
  • Bilgiler için teşekkürler arkadaşlar. Benim aslında merak ettiğim opel easytronic te kullanıcıların bahsettiği gibi sıkıntılar oluyor mu DSG şanzımanda. Easytronic alacağınıza taam otomatik vites alın gibi bir yorumda bulundu bir ustamız?
  • Arkadaşım,

    DSG Çift Kavramalı Tam Otomatik Tiptronic vites kutusu Volkswagen ve Borg-Warner ortaklığı ile geliştirilen, en iyi tork konvertörlü tam otomatik şanzımandan daha hızlı ve daha verimli vites atan bir robotlaştırılmış/otomatikleştirilmiş 6-7-8 ileri vites kutusudur. Ayrıca normal +/- ile vites değiştirmeye de izin verir. Genelde tork konvertörlü otomatik şanzımanlar daha fazla yakıt tüketir ancak DSG şanzımanlar daha doğru zamanda ve daha hızlı vites değiştirdikleri için, volan dişlisindeki gücün bir kısmı tork konvertöründe kayıp olmadığından ve ihtiyacı olan robotlaştırma hareketini de mekatronik ünitesinden tedarik ettiğinden daha az yakıt tüketirler.

    DSG vites kutusu tamamen konfor, tasarruf ve seri kullanım üzerine geliştirilmiştir. Kullananlar memnun olduklarını her defasında dile getirmekte, şahsen misafir edildiğim / yolculuk yaptığım DSG'li araçlarda en ufak bir vites değişim farkı hissetmedim.

    Tavsiye ederim.

    Taner Göde





    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    VOLKSWAGEN tarafından BORG-WARNER ortaklığı ile geliştirilen DSG (Direct Shift Gearbox - Direkt Schalt Getriebe) ilk olarak 6 İLERİ YAĞLI ÇİFT KAVRAMALI olarak geliştirilmiş, daha sonra 7 İLERİ KURU ÇİFT KAVRAMALI olarak da üretilmeye başlanmıştır. Çok az sürtünme ve işletme kaybı olan bu otomatik vites kutularında POMPA-TÜRBİN (STATOR-ROTOR) (TORK KONVERTÖRÜ - WANDLERAUTOMATIK) olmadığından, normal vites kutular gibi ama elektronik kontrollü debriyaj bulunduğundan çok daha hızlı (anlık, Formula 1'den de hızlı) vites değiştirilebiliyor ve sanılan, düşünülen ve inanılanın tam aksine bu defa otomatik vites kutusu manüel vites kutusune göre DAHA AZ yakıt harcıyor.

    Geleceğin bu vites kutularında olduğunu gören diğer markalar da başka vites kutusu üreticileri ile ortaklık yapmış, BMW de Alman GETRAG vites kutusu üreticisi ile Çift Kabramalı Vites Kutuları geliştirmiş ve üretime başlamıştır.

     DSG tam otomatik mi yoksa düz üzerine mi kurulu? #acil yardım bekliyorum#

    />
    />

    Namen bzw. Marken bei Autoherstellern und Zulieferern:

    Alfa Romeo DDCT (ab 2009 im "Alfa Romeo MiTo")
    Ferrari – ? (ab Januar 2009, 7-Gang Doppelkupplungsgetriebe im "Ferrari California")
    Porsche – PDK (ab Juli 2008 im Porsche 911)
    Getrag – GETRAG PowerShift® bzw. DCT (Dual Clutch Transmission)
    BMW – M DKG Drivelogic (Markteinführung März 2008 im BMW M3)
    Chrysler – PowerShift® (Vorstellung auf der IAA 2007 im Dodge Journey in Kombination mit 2.0L Turbodiesel)
    Ford – Powershift (Markteinführung Frühjahr 2008)
    Mitsubishi – Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) (Vorstellung Nov-2007 im Mitsubishi Lancer Evolution X)
    Volvo – Powershift (Markteinführung im Mai 2008 im Volvo C30, Volvo S40 und Volvo V50 in Kombination mit 2.0L-Turbodieselmotor)
    LuK – PSG (Parallelschaltgetriebe)
    Ricardo Engineering [1]
    Bugatti – DSG (im Bugatti Veyron, 7-Gang-DSG)
    Volkswagen – DSG (Direktschaltgetriebe)
    Artega – DSG (Vorstellung im Artega GT, 6-Gang DSG von VW)
    Audi – S tronic
    Seat – DSG
    Škoda – DSG
    Volkswagen – DSG (Markteinführung 2002, verschiedene Modelle)

    bostonvolkswagen.blogspot.com/2008/02/tech-talk-dsg-transmission.html

    The Direct-Shift Gearbox or DSG (Direkt-schalt getriebe) is an electronically controlled, twin-shaft dual-clutch manual gearbox, without a conventional clutch pedal, with full automatic, or semi-manual control. In simple terms, it is two separate manual gearboxes, contained within one housing, and working as one unit. It is designed by BorgWarner and initially licensed to Volkswagen Group (which owns the Volkswagen, Audi, SEAT, Bentley, Bugatti, Lamborghini, and Škoda brands). By using two clutches, fast shifts can be achieved, and the torque converter of a regular automatic transmission is eliminated. The DSG Transmission comes equipped on the 2008 Volkswagen GTI, GLI and Eos models.



    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Almanca Wikipedia'da gelmiş geçmiş tüm vites kutusu tipinin, otomatik/yarı-otomatik/manüel, ayrıntılı bilgileri var. Mükemmel, kusursuz vites kutusu henüz geliştirilmedi. CVT'ler bir ara "kurtarıcı" olarak görünse de tork sınırlaması nedeni ile yaygınlaşamadı ve alıcılardan beklenen talebi görmedi. Eğilim şu anda otomatikleştirilmiş (robotlaştırılmış) tek/çift kavramalı düz vites kutularına doğru. Bir yıl geçmiyor ki bir otomobil markası yeni bir ürün tanıtsın. Şu anda VW tarafından kendisi ve ZF (Zahnradfabrik Friedrichshafen) tarafından da PORSCHE için geliştirilen 1. kuşak 6-DSG ve 2. kuşak 7-DSG vites kutuları teknoloji olarak çok ileride olup AUDI tarafından da değişik vites kutuları geliştirilmektedir. GETRAG da benzer bir vites kutusu geliştirmiştir.

    Bei Volkswagen gibt es seit 2003 das 6-Gang-Direktschaltgetriebe (DSG) in Serie.

    Namen bzw. Marken bei Autoherstellern und Zulieferern:

    * Alfa Romeo DDCT (ab 2009 im Alfa Romeo MiTo)
    * Getrag – GETRAG PowerShift® bzw. DCT (Dual Clutch Transmission)
    o BMW – M DKG Drivelogic (Markteinführung März 2008 im BMW M3)
    o Chrysler – PowerShift® (Vorstellung auf der IAA 2007 im Dodge Journey in Kombination mit 2,0-l-Turbodiesel)
    o Ferrari – (ab Januar 2009, 7-Gang-Doppelkupplungsgetriebe im Ferrari California)
    o Ford – Powershift (Markteinführung Frühjahr 2008)
    o Mitsubishi – Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission, Vorstellung November 2007 im Mitsubishi Lancer Evolution X)
    o Volvo – Powershift (Markteinführung Mai 2008 im C 30, S 40 und V 50 in Kombination mit dem 2,0-l-Turbodiesel)
    * LuK – PSG (Parallelschaltgetriebe)
    * Ricardo Engineering [1]
    o Bugatti – DSG (im Bugatti Veyron, 7-Gang-DSG seit 2005)
    * Volkswagen – DSG (Direktschaltgetriebe)
    o Artega – DSG (Vorstellung im Artega GT, 6-Gang-DSG von VW)
    o Audi – S tronic (bis Mitte 2005 unter der Bezeichnung DSG)
    o Seat – DSG
    o Škoda – DSG
    o Volkswagen – DSG (6-Gang-DSG seit 2003, erhältlich für Motoren bis 350 Nm; 7-Gang-DSG seit 2007, erhältlich in verschiedenen Modellen vom Golf bis zum Passat sowie für alle TDI- und TSI-Motoren bis 250 Nm)
    * ZF Friedrichshafen
    o Porsche – PDK® (ab Juli 2008 im Porsche 911, ab Frühjahr 2009 im Cayman)





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:


    Bilgiler için teşekkürler arkadaşlar. Benim aslında merak ettiğim opel easytronic te kullanıcıların bahsettiği gibi sıkıntılar oluyor mu DSG şanzımanda. Easytronic alacağınıza taam otomatik vites alın gibi bir yorumda bulundu bir ustamız?


    Bizim sanayi ustalarının çoğunluğu bunu söyler, hiç şaşırmadım. Bazen gereğinden fazla sağlamcı ve tutucu oluyorlar bence. zamanında "tüp motoru öldürür taktırma" diyenlerin hepsi şimdi tüplü arabaya biniyor.

    Tork konvertörlü şanzımanlar daha sorunsuz benim duyduğum kadarıyla. fakat daha fazla yakıt tükettirdiği de gerçek. hızlanma performansı olarak da daha kötüler. bazı markaların tiptronikleri başlangıçta çok arızalanıyordu. özellikle yokuşlarda kalkışta ve yüksek torklu araçlarda sorun oluyor, vites geçişleri fazla hissediliyor(du). hala bu konuda çoğu tiptronik, eski otomatiği tam olarak yakalayamadı.

    ama bence dsg şu anda ideal şanzıman zaten bu gidişle yakında tork konvertörlü otomatik kalmayacak gibi. çift kavramalı veya multitroniğe gidiyo otomatik şanzımanlar...




  • DSG ile ilgili sadece 7 ileri kuru tip şanzımanların ses yaptığı ile ilgili şikayetler var.
    Onun dışında yolda kalan vs duymadım.
    Az yakan, çabuk kaçan bir şanzıman.
    Otomatikleştirilmiş manuellerin kralı desek yeridir yani
  • Vw nin ses sorununu çözmemesi ilginç geldi bana aslında.
  • Arkadaşlar,
    BU form da bir yerlerde okumuştum DSG şanzımandan şikayetçi olan çok fazla var gibi, ne dersin memnun olan da var olmayacan da çok. almayı düşünüyordum şimdi korkmaya başladım ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sry2002
    Arkadaşlar,
    BU form da bir yerlerde okumuştum DSG şanzımandan şikayetçi olan çok fazla var gibi, ne dersin memnun olan da var olmayacan da çok. almayı düşünüyordum şimdi korkmaya başladım ?

    Şikayetler bozuk yollarda çıkan sesle alakalı
    Bozulmadığı sürece sorun yok bence
  • DSG sahibi olarak cevap vereyim;

    DSG klasik mekanik debriyaj ve vites dişlilerinin otomatikleştirilmesi sonucu üretilmiş ekodinamik bir otomatik Şanzımandır. Taner'in aktardığı gibi çift kavramalıdır ve tek sayılı vites dişlileri bir baskı balata, çift sayılı vitesler diğer bir baskı balata ile kontrol edilerek vitesler dişlilerde hazır bekletilmekte ve sadece baskı balata ayırma süretiyle vites değiştirebilmektedir.

    Tabiki seri üretim olduğundan bazı üretim hataları yaşıyor olabilir, mesela ben 6 ileri versiyonunu kullanıyorum, dur kalk esnasında silkeleme yapması sebebiyle servis tarafından garantide mekatronik ünitesi değiştirildi, zaten çok iyi çalışırken iyice sessiz ve sarsıntısız hale getirildi.
    Ama 7 ileri versiyonunda sesli çalışma şikayetleri görüyoruz, bunu da garanti kapsamında hallederler diye düşünüyorum.

    Zamanında çevirisini yaptığım bir makaleyi alıntılıyorum;


    quote:

    Orijinalden alıntı: meke

    Volkswagen sitesinde basın bültenleri arasında buldum, sizin için çevirdim

    7 ileri DSG

    Dünyanın ilk yüksek üretim adetli 7 ileri vites DSG şanzımanı, yakıt ekonomisi ve düşük emisyonlar sağlıyor. Polo'dan Passat'a 250 NM torka kadarki tüm TDI ve TSI motorlara uygulanabilecek.
    5 sene evvel VW ilk çift kavramalı 6 ileri vites DSG şanzımanını piyasaya sürdü. Aslen akıllı bir otomatik olan DSG, dünyada 6 milyondan fazla adette satıldı. Sadece 2007 ocak-kasım arasında 364.000 adet sevk edildi. Bu başarı şimdi diğer bir modelle devam edecek, dünyanın ilk yüksek üretim adetli 7 vites DSG şanzımanı. Pek çok araba üreticisi için konvansiyonel şanzımanları sorgulama zamanı geldi, çünkü yeni DSG, her şeyi standart düz vitesten daha iyi, daha çabuk ve daha ekonomik yapıyor.

    Küçük motorlar için DSG
    Yeni 7 ileri DSG, 250 Nm torka kadarki motorlar için uygun. İlk olarak Golf, Golf Plus ile sunulan bu şanzıman, yeni 122 BG'lik TSI ve en çok satan 105 BG'lik TDI ile satılıyor.

    Yeni kuru kavrama verimi arttırıyor
    DSG'nin en önemli özelliği çift kavramalı olması. 6 ileri DSG'nin kavramalarının yağ içinde çalışmasına nazaran yeni DSG'nin kavramaları kuru. Bu da DSG teknolojisi için dünyada bir ilk, çünkü bu sayede verim arttırılmış ve yakıt tüketimine katkı sağlanmış durumda.

    Golf 122 BG TSI DSG şanzıman ile 5.9 lt/100 km sarfediyor.
    Golf'ün yakıt ekonomisi ve sürüş performansına bakıldığında, düz vites ve 7 ileri DSG arasında farklar mevcut.
    Öncelikle yeni 122 BG TSI tam bir ekonomi uzmanı. 6 ileri düz vites ile donatılan Golf, 6,3 lt/100 km sarfederken kendinden evvelki motorlardan - daha düşük güçte olanlardan bile - daha az yakıyor. Aynı golf 7 ileri DSG ile donatıldığında, 95 oktan kullanılmasına rağmen tüketim 5,9 lt'ye düşüyor. Aynı şekilde CO2 emisyonları da 149 g/km'den 139 g/km'ye azalıyor. Kısa zaman önceye kadar bu sınıfta ve bu güç bandındaki benzinli araçlarda böyle bir ekonomi hayal bile edilemezdi. Üstelik hayal bile edilemeyen bu tüketim miktarı, DSG şanzımanla %20 daha aşağıya çekiliyor.

    DSG, %28 pazar payına sahip
    7 ileri DSG ufak motorlara uygulanmaya başladığından dolayı, DSG pazar payında sıçrama olacak. 2007'nin son aylarında Golf satışlarında DSG payı %9 artmıştı, ki 7 ileri DSG satışları buna dahil değildir.
    Golf Variant satışlarının %10'u DSG ile olmakta iken, Golf Plus modelinde ise DSG 2007'de %20 pay arttırdı.
    Jetta %13 DSG payına sahip.
    EOS %14 üzerinde DSG payına sahip.
    2007'de satılan tüm Touran'ların %24'ü DSG şanzıman ile sevk edildi.
    Yine 2007 de satılan tüm Passat'ların %22 si, Variant'ların %28'i DSG ile sevk edildi.

    Seri üretime geçmeden 2 milyon km test edildi
    Her iki DSG şanzıman da VW'nin Kassel'deki şanzıman fabrikasında üretiliyor. 7 ileri DSG 70 kg ağırlığa sahip ve 400 parçadan oluşuyor. Yeni DSG, fabrikadaki işçiler için eski bir arkadaş gibi, çünkü üretim hacmini arttırmış durumda.
    Eylül 2005 tarihinde döküm kalıplarından ilk prototip çıktığından beri 60.000 saat dayanıklılık testi ve 2.000.000 km yol testinden geçirildikten sonra seri üretimine başlandı.
    Pilot üretim Kassel'de Kasım 2007 de başladı. Kasımın son haftası yeni DSG seri imalata geçti. Günde 750 adet 7 ileri DSG üretimi yapılıyor ve bant 1500 adet/gün kapasiyete geçebilecek şekilde genişletilecek. Aynı anda aynı fabrikada 1500 adet/gün kapasitede 6 ileri DSG de üretiliyor.

    DSG dünyasından ilginç sayılar

    • Golf TSI (122 BG) 6 ileri düz vites ile kıyaslandığında, 7 ileri DSG 0,4 lt/100 km tasarruf sağlıyor.
    • Mevcutta 6 model araç, 7 ileri DSG ile sipariş edilebiliyor.(Almanya)
    • 7 ileri DSG'nin içinde 1,7 lt yağ bulunuyor, 70 kg ağırlığında. Maksimum 250 NM torka dayanıyor.
    • 6 ileri DSG'nin içinde 6,5 lt yağ bulunuyor, 93 kg ağırlığında. Maksimum 350 NM torka dayanıyor.
    • 6 ileri DSG'nin içindeki yağın sıcaklığı 140 dereceyi buluyor.
    • Fabrikada 226 işçi çalışıyor ve günde 1500 adet 6 ileri, 750 adet 7 ileri DSG imal ediliyor.
    • 2003 yılında 6 ileri DSG ilk defa Golf R32 ile duyuruldu.
    • 2004 yılında 6 ileri DSG ilk defa turbo dizel araçla duyuruldu.
    • 2004 yılında 6 ileri DSG ilk defa Golf GTI (TSI) ile duyuruldu.
    • 2005 yılında DSG ilk defa Bugatti Veyron 16.4 ile kullanıldı.
    • 2005 yılında 150.000 adetlik üretim sayısına ulaşıldı.
    • 2007 yılında 400.000 adet VW DSG ile satıldı.
    • 2007 yılında 1.000.000 adetlik üretim sayısına ulaşıldı.
    • 2007 yılında 2.000.000 km testi 7 ileri DSG ile tamamlandı.


    http://forum.donanimhaber.com/m_20750244/mpage_1/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meke

    DSG sahibi olarak cevap vereyim;

    DSG klasik mekanik debriyaj ve vites dişlilerinin otomatikleştirilmesi sonucu üretilmiş ekodinamik bir otomatik Şanzımandır. Taner'in aktardığı gibi çift kavramalıdır ve tek sayılı vites dişlileri bir baskı balata, çift sayılı vitesler diğer bir baskı balata ile kontrol edilerek vitesler dişlilerde hazır bekletilmekte ve sadece baskı balata ayırma süretiyle vites değiştirebilmektedir.

    Tabiki seri üretim olduğundan bazı üretim hataları yaşıyor olabilir, mesela ben 6 ileri versiyonunu kullanıyorum, dur kalk esnasında silkeleme yapması sebebiyle servis tarafından garantide mekatronik ünitesi değiştirildi, zaten çok iyi çalışırken iyice sessiz ve sarsıntısız hale getirildi.
    Ama 7 ileri versiyonunda sesli çalışma şikayetleri görüyoruz, bunu da garanti kapsamında hallederler diye düşünüyorum.

    Zamanında çevirisini yaptığım bir makaleyi alıntılıyorum;


    quote:

    Orijinalden alıntı: meke

    Volkswagen sitesinde basın bültenleri arasında buldum, sizin için çevirdim

    7 ileri DSG

    Dünyanın ilk yüksek üretim adetli 7 ileri vites DSG şanzımanı, yakıt ekonomisi ve düşük emisyonlar sağlıyor. Polo'dan Passat'a 250 NM torka kadarki tüm TDI ve TSI motorlara uygulanabilecek.
    5 sene evvel VW ilk çift kavramalı 6 ileri vites DSG şanzımanını piyasaya sürdü. Aslen akıllı bir otomatik olan DSG, dünyada 6 milyondan fazla adette satıldı. Sadece 2007 ocak-kasım arasında 364.000 adet sevk edildi. Bu başarı şimdi diğer bir modelle devam edecek, dünyanın ilk yüksek üretim adetli 7 vites DSG şanzımanı. Pek çok araba üreticisi için konvansiyonel şanzımanları sorgulama zamanı geldi, çünkü yeni DSG, her şeyi standart düz vitesten daha iyi, daha çabuk ve daha ekonomik yapıyor.

    Küçük motorlar için DSG
    Yeni 7 ileri DSG, 250 Nm torka kadarki motorlar için uygun. İlk olarak Golf, Golf Plus ile sunulan bu şanzıman, yeni 122 BG'lik TSI ve en çok satan 105 BG'lik TDI ile satılıyor.

    Yeni kuru kavrama verimi arttırıyor
    DSG'nin en önemli özelliği çift kavramalı olması. 6 ileri DSG'nin kavramalarının yağ içinde çalışmasına nazaran yeni DSG'nin kavramaları kuru. Bu da DSG teknolojisi için dünyada bir ilk, çünkü bu sayede verim arttırılmış ve yakıt tüketimine katkı sağlanmış durumda.

    Golf 122 BG TSI DSG şanzıman ile 5.9 lt/100 km sarfediyor.
    Golf'ün yakıt ekonomisi ve sürüş performansına bakıldığında, düz vites ve 7 ileri DSG arasında farklar mevcut.
    Öncelikle yeni 122 BG TSI tam bir ekonomi uzmanı. 6 ileri düz vites ile donatılan Golf, 6,3 lt/100 km sarfederken kendinden evvelki motorlardan - daha düşük güçte olanlardan bile - daha az yakıyor. Aynı golf 7 ileri DSG ile donatıldığında, 95 oktan kullanılmasına rağmen tüketim 5,9 lt'ye düşüyor. Aynı şekilde CO2 emisyonları da 149 g/km'den 139 g/km'ye azalıyor. Kısa zaman önceye kadar bu sınıfta ve bu güç bandındaki benzinli araçlarda böyle bir ekonomi hayal bile edilemezdi. Üstelik hayal bile edilemeyen bu tüketim miktarı, DSG şanzımanla %20 daha aşağıya çekiliyor.

    DSG, %28 pazar payına sahip
    7 ileri DSG ufak motorlara uygulanmaya başladığından dolayı, DSG pazar payında sıçrama olacak. 2007'nin son aylarında Golf satışlarında DSG payı %9 artmıştı, ki 7 ileri DSG satışları buna dahil değildir.
    Golf Variant satışlarının %10'u DSG ile olmakta iken, Golf Plus modelinde ise DSG 2007'de %20 pay arttırdı.
    Jetta %13 DSG payına sahip.
    EOS %14 üzerinde DSG payına sahip.
    2007'de satılan tüm Touran'ların %24'ü DSG şanzıman ile sevk edildi.
    Yine 2007 de satılan tüm Passat'ların %22 si, Variant'ların %28'i DSG ile sevk edildi.

    Seri üretime geçmeden 2 milyon km test edildi
    Her iki DSG şanzıman da VW'nin Kassel'deki şanzıman fabrikasında üretiliyor. 7 ileri DSG 70 kg ağırlığa sahip ve 400 parçadan oluşuyor. Yeni DSG, fabrikadaki işçiler için eski bir arkadaş gibi, çünkü üretim hacmini arttırmış durumda.
    Eylül 2005 tarihinde döküm kalıplarından ilk prototip çıktığından beri 60.000 saat dayanıklılık testi ve 2.000.000 km yol testinden geçirildikten sonra seri üretimine başlandı.
    Pilot üretim Kassel'de Kasım 2007 de başladı. Kasımın son haftası yeni DSG seri imalata geçti. Günde 750 adet 7 ileri DSG üretimi yapılıyor ve bant 1500 adet/gün kapasiyete geçebilecek şekilde genişletilecek. Aynı anda aynı fabrikada 1500 adet/gün kapasitede 6 ileri DSG de üretiliyor.

    DSG dünyasından ilginç sayılar

    • Golf TSI (122 BG) 6 ileri düz vites ile kıyaslandığında, 7 ileri DSG 0,4 lt/100 km tasarruf sağlıyor.
    • Mevcutta 6 model araç, 7 ileri DSG ile sipariş edilebiliyor.(Almanya)
    • 7 ileri DSG'nin içinde 1,7 lt yağ bulunuyor, 70 kg ağırlığında. Maksimum 250 NM torka dayanıyor.
    • 6 ileri DSG'nin içinde 6,5 lt yağ bulunuyor, 93 kg ağırlığında. Maksimum 350 NM torka dayanıyor.
    • 6 ileri DSG'nin içindeki yağın sıcaklığı 140 dereceyi buluyor.
    • Fabrikada 226 işçi çalışıyor ve günde 1500 adet 6 ileri, 750 adet 7 ileri DSG imal ediliyor.
    • 2003 yılında 6 ileri DSG ilk defa Golf R32 ile duyuruldu.
    • 2004 yılında 6 ileri DSG ilk defa turbo dizel araçla duyuruldu.
    • 2004 yılında 6 ileri DSG ilk defa Golf GTI (TSI) ile duyuruldu.
    • 2005 yılında DSG ilk defa Bugatti Veyron 16.4 ile kullanıldı.
    • 2005 yılında 150.000 adetlik üretim sayısına ulaşıldı.
    • 2007 yılında 400.000 adet VW DSG ile satıldı.
    • 2007 yılında 1.000.000 adetlik üretim sayısına ulaşıldı.
    • 2007 yılında 2.000.000 km testi 7 ileri DSG ile tamamlandı.


    http://forum.donanimhaber.com/m_20750244/mpage_1/tm.htm




    geçmiş olsun Meke, bende de 6 ileri versiyonu var ve aynı şikayetler ile bende servise başvurdum. Teşhis aynı oldu, mekatronik değişmesi gerekiyor dediler ve garantiden sipariş ettiler.. Bakalım gelince nasıl olacak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrckr79


    quote:

    Orijinalden alıntı: meke

    DSG sahibi olarak cevap vereyim;

    DSG klasik mekanik debriyaj ve vites dişlilerinin otomatikleştirilmesi sonucu üretilmiş ekodinamik bir otomatik Şanzımandır. Taner'in aktardığı gibi çift kavramalıdır ve tek sayılı vites dişlileri bir baskı balata, çift sayılı vitesler diğer bir baskı balata ile kontrol edilerek vitesler dişlilerde hazır bekletilmekte ve sadece baskı balata ayırma süretiyle vites değiştirebilmektedir.

    Tabiki seri üretim olduğundan bazı üretim hataları yaşıyor olabilir, mesela ben 6 ileri versiyonunu kullanıyorum, dur kalk esnasında silkeleme yapması sebebiyle servis tarafından garantide mekatronik ünitesi değiştirildi, zaten çok iyi çalışırken iyice sessiz ve sarsıntısız hale getirildi.
    Ama 7 ileri versiyonunda sesli çalışma şikayetleri görüyoruz, bunu da garanti kapsamında hallederler diye düşünüyorum.

    Zamanında çevirisini yaptığım bir makaleyi alıntılıyorum;

    ....



    geçmiş olsun Meke, bende de 6 ileri versiyonu var ve aynı şikayetler ile bende servise başvurdum. Teşhis aynı oldu, mekatronik değişmesi gerekiyor dediler ve garantiden sipariş ettiler.. Bakalım gelince nasıl olacak

    FSM tarfiğinde 1 saat dur kalk yapınca sarsıntılı duruş ve kalkış yapardı. Ayrıca çok dar yerlere park ederken ileri geri seri manevrada motor stop ediyordu.
    Değişince bu sorunlar kalmadı, hatta ilk aldığım günden beri alışmış olduğum bu sıkıntılar yok olunca araba değiştirmiş gibi oldu




  • demekki DSG nin bu mekatronik zımbırıtısının arızalanma ihtimali oldukça yüksek. garanti sonrası iyi niyet garantisine sokarlar ama yinede cepten para çıkar.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.