Şimdi Ara

Dubai bilişim ve medcell .. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
149
Cevap
6
Favori
43.027
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fowell-one

    quote:

    Orijinalden alıntı: bugracaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fowell-one

    quote:

    Orijinalden alıntı: bugracaz

    Biraz önce 6 7 tane telefoncu gezdim muhitin en eski telefoncuları medcell firmasından haberdarlar ve sattıkları ürünlerin samsung ile hiç bir alakası olmadığı sahte olduğunu iddia etmektedirler bu konuda düşünceleriniz nedir söylediklerine göre sahte olanlarda 1mm sapma mevcutmuş orjinal kapak takılınca anlaşılıyormuş.

    Edit: Söylenen 1800 tl altındaki S4 den kork alma şeklinde

    Ürünler sahte değil bilmeden sallamışlar.
    Şimdi şöyle izah edeyim bir örnekle.
    Arap ülkelerinden birinde bir adam var adı hacı bin seyid olsun,bu adam gidip çin den veya samsung un pazarı serbest bıraktığı herhangi bir ülkeden (genelde bir arap ülkesi veya doğu ülkeler oluyorlar) 10.000 tane cihaz alıyor faturalı olarak, sonra kendi ülkesine getiriyor. Ardından Medcell,Ben,Başka bir firma vb. gidip o adamdan satın alıyoruz, gerekil belgeleri (sertifikasyonlar, deklerasyonlar, ithalat belgeleri vb.) resmi olarak yapılarak ülkemize geliyor.
    Benim servis ağım daha küçük ve bu yüzden maliyetim daha az, ayrıca ilk alımda ki anlaşmama göre hacı bin seyid den ben geri göndermemek üzere alım yapıyorum.
    Yani 3.000 telefon aldıysam hacı dan adam asla bir garanti ve servis yükü almıyor bu yüzden fiyatı ucuz tutuyor bana satarkende.
    Bende sanayi bakanlığının belirlediği çerçevede servis istasyonları (kendi servisimde olabilir kiralık serviste fark etmiyor) sağladıktan sonra ülkeye getirdiğim malı yasal olarak satabiliyorum.
    Bu durumda ben alırken zaten biraz daha ucuz alıyorum+servis maliyetlerini en aza indirerek oradan bir getiri yapıyorum= 1500 liraya s4 işte böyle satılıyor.
    Fakat dediğim gibi sahte değil sadece garantisi diğer alacağınız servislerden kalite olarak daha düşük olacaktır.
    Firmalar üzerine alınmasın ancak maalesef geneli bu şekilde paralel ithalat servislerinin.

    Anladım ozaman duruma şu çerçevede bakalım sizce 1500 TL verip buradan almak mı yoksa 1800 TL gibi ücret ödeyerek herhangi bir samsung distribütöründen mi almak daha mantıklı siz olsanız nereden alırdınız? ayrıca bu imei klonlanması veya kayıt dışı kalmasının sebebi nedir BTK üzerinden kayıt altına alınmıyor mu cihazlar.

    Paralel ithalatların tamamı BTK nın resmi kaydı altındadır.
    Sadece serviste fark ediyor durum.
    Bu yüzden bence alınacağı zaman kesinlikle türkiye resmi ofisinin desteklediği (samsung türkiye) dist. ürünleri tercih edilmeli (başarı,kvk,telpa,genpa,brightstar vb.)
    S4 'ün ekranı 210 $ (Yurtdışında ki ham maliyet fiyatı) alıma göre 160 $ seviyelerine kadar düşüyor.
    Bizim memlekete gelmesi+işçiliği+cihazın pahalı olması = 350$ bu maliyeti üstlenmek istiyormusunuz?


    paralel ithalat hep sorunlu mu yani? şimdi delta servıs ve medcell den şikayetçi olan var mı? 2 sene sonra bir sorun çıksa zaten genpa kvk vb servislerde aynı ücreti alacaklar belki daha fazla ama tabi işçiliğini bilemem..




  • ek olarak medcell ve delta servıs'e telefon gönderen oldumu
  • Paralel ithalat hep sorunlu değil.
    Fakat maliyetin düşmesi için biryerden kısmak gerekiyor.

    Örnek Vermek Gerekirse:
    S4 Fabrika Çıkış Fiyatı 100 $ (Bu Rakam Samsung 'un Çıkış Fiyatı)
    Bu rakama ülkelerde ki vergi+ek maliyetler+vb. faktörler ekleniyor.
    Bunun sonrası ülkemize samsung tr tarafından getirilecek cihazın fiyatı
    yaklaşık 115$ oluyor diyelim. Bununda üzerine kar ekleniyor ve 130 $
    fiyat etiketi ile satılıyor.
    Bu kurgu resmi türkiye ofisinin arkasında durduğu ürünler için geçerli.

    Gelelim paralel ithalata:
    S4 Fabrika Çıkış Fiyatı 100$ demiştik, bu şekilde alımı yapıyor A kişisi (samsung ile falan bir alakası yok simsar/tüccar)
    Fakat alım aşamasında bazı özel şartlar sunuyor

    1- ürünler için hiç servis alınmayacağı
    2- ürünler için yedek parça garantisi almayacağını
    3- ürünler için herhangi bir destek talebinde bulunmayacağını

    Bildiriyor bu durumda malın fiyatı 70$ a düşüyor, ülkemizden fowell firması gidip bu adamı buluyor ve 2000 ad. almak istediğini
    söylüyor, bu simsar malı bize 75 $ dan satıyor, biz ülkeye vergileri falanı filalı 90$ maliyetle sokuyoruz. Piyasadan %30 daha ucuz şu durumda.
    Sonra üzerine kar ekliyoruz 110$ dan satıyoruz, ne oldu hem daha karlıyım samsung türkiye ye göre hemde piyasadan daha aşağıdayım fiyat olarak.
    Fakat malları satıyorum başlıyor arıza ve geri dönüşler. Bu durumda ne oluyor benim yurtdışında aldığım simsar destek vermiyor çünkü alırken ondan
    bu şekilde aldım, keza olda fabrikadan böyle aldı. Ne oluyor mal ile çıkan tüm servis+değişim+işçilik+onarım maliyetleri bana kalıyor.
    Eğer yüksek kalitede bir servis verirsem zarara giderim+değişim yaparsam tam zarardayım. Bu sebeple bende serviste onarım yapabildiğim kadar
    yapmaya çalışıyorum parça değişmeden olmazsa cinliğe kaçıp

    * darbe var garanti dışı (küçük bir ezikte bile)
    * su almış garanti dışı (terlemişsiniz yüzünüzden veya elinizden 1 damladan bile az bir ter gitmiş cihaza)
    * başka yerde açtırmışsınız garanti dışı (zarar etmek istemiyorum yalana kadar düşerim)

    diyerek garanti dışı bırakır ve karıma zarar vermeden işi yürütebilirim.
    Seçim size ait güveniyorsanız bir firmaya alın.




  • ben 2 adet xperia z alacağım 1 tane alsam düşünmem teknosa vb yerden alırım ama 2 adet alınca pahalı oluyor. o yüzden paralel almak zorundayım
  • Dubai Bilişim firmasından N11.com aracılığı ile 2 adet beyaz S3 aldım , bu cihazların her ikiside elime aynı gün de ulaştı , ben birisini açıp kullanmaya başladım imei nosu : 35544... le başlyaan olanı , diğer cihazı kutusundan düne kadar hiç çıkarmadım dün bir arkadaşıma sattım kutusu bile açılmamıştı , onun imei numarasıda : 35644... le başlıyordu , cihazların her 2 sindede şu ana kadar en ufak bir problem yok çok şükür , ikiside samsung türkiyeden güncellemeyi kies üzerinden alıyor bir problem yok , fakat dikkatimi çeken bir şey var benim kullandığım ve imei no'su 35544 le başlayan cihazın versiyonu 4.1.1 android sürümüydü ve telefon kapanıp açılırken ekranda T-Mobile logosu geliyor , ben dün kies üzerinden en son güncellemeye yükselttim cihazı fakat bu T-Mobile logosu kaybolmadı ben gider diye düşünmüştüm , diğer arkadaşıma verdiğim telefonda ise zaten versiyonu 4.1.2 gelmişti ve güncelleme yapmaya gerek yoktu , ama onunkinde T-Mobile logosu yok , nasıl iş anlamadım aynı firmadan aynı gün gönderilen 2 adet telefonda bu şekilde ayrımlar var , ama sanırım benim kullandığım telefon büyük ihtimalle Almanya dan gelmiş çünkü t-mobile almanyanın ve içinde almanca uygulamalar var , diğeri ise herhangi bir logo yoktu , cihazların ikisindede arkasında MADE BY SAMSUNG yazıyor , nerede üretildiğini anlayamadım. Ama şükür teknik olarak bir sorun yok ikisindede ama iler ki zamanda ne olur bilemeyeceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydinkaragoz

    Dubai Bilişim firmasından N11.com aracılığı ile 2 adet beyaz S3 aldım , bu cihazların her ikiside elime aynı gün de ulaştı , ben birisini açıp kullanmaya başladım imei nosu : 35544... le başlyaan olanı , diğer cihazı kutusundan düne kadar hiç çıkarmadım dün bir arkadaşıma sattım kutusu bile açılmamıştı , onun imei numarasıda : 35644... le başlıyordu , cihazların her 2 sindede şu ana kadar en ufak bir problem yok çok şükür , ikiside samsung türkiyeden güncellemeyi kies üzerinden alıyor bir problem yok , fakat dikkatimi çeken bir şey var benim kullandığım ve imei no'su 35544 le başlayan cihazın versiyonu 4.1.1 android sürümüydü ve telefon kapanıp açılırken ekranda T-Mobile logosu geliyor , ben dün kies üzerinden en son güncellemeye yükselttim cihazı fakat bu T-Mobile logosu kaybolmadı ben gider diye düşünmüştüm , diğer arkadaşıma verdiğim telefonda ise zaten versiyonu 4.1.2 gelmişti ve güncelleme yapmaya gerek yoktu , ama onunkinde T-Mobile logosu yok , nasıl iş anlamadım aynı firmadan aynı gün gönderilen 2 adet telefonda bu şekilde ayrımlar var , ama sanırım benim kullandığım telefon büyük ihtimalle Almanya dan gelmiş çünkü t-mobile almanyanın ve içinde almanca uygulamalar var , diğeri ise herhangi bir logo yoktu , cihazların ikisindede arkasında MADE BY SAMSUNG yazıyor , nerede üretildiğini anlayamadım. Ama şükür teknik olarak bir sorun yok ikisindede ama iler ki zamanda ne olur bilemeyeceğim.

    Cihazlar yukarda anlattığım şekilde tedaril ediliyor.
    Bu yüzden bazen bu şekilde sorunlar olabiliyor.
    Tedarik direk samsung dan yapılmıyor çünkü.




  • @fowell-one
    hocam peki samsungun verdiği güncellemelerde sorun çıkarıyor mu bu cihazlar tr'ye gelen güncelleme ile aynı zamanda mı geliyor yoksa üretildiği ülkeye göre mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fowell-one

    quote:

    Orijinalden alıntı: aydinkaragoz

    Dubai Bilişim firmasından N11.com aracılığı ile 2 adet beyaz S3 aldım , bu cihazların her ikiside elime aynı gün de ulaştı , ben birisini açıp kullanmaya başladım imei nosu : 35544... le başlyaan olanı , diğer cihazı kutusundan düne kadar hiç çıkarmadım dün bir arkadaşıma sattım kutusu bile açılmamıştı , onun imei numarasıda : 35644... le başlıyordu , cihazların her 2 sindede şu ana kadar en ufak bir problem yok çok şükür , ikiside samsung türkiyeden güncellemeyi kies üzerinden alıyor bir problem yok , fakat dikkatimi çeken bir şey var benim kullandığım ve imei no'su 35544 le başlayan cihazın versiyonu 4.1.1 android sürümüydü ve telefon kapanıp açılırken ekranda T-Mobile logosu geliyor , ben dün kies üzerinden en son güncellemeye yükselttim cihazı fakat bu T-Mobile logosu kaybolmadı ben gider diye düşünmüştüm , diğer arkadaşıma verdiğim telefonda ise zaten versiyonu 4.1.2 gelmişti ve güncelleme yapmaya gerek yoktu , ama onunkinde T-Mobile logosu yok , nasıl iş anlamadım aynı firmadan aynı gün gönderilen 2 adet telefonda bu şekilde ayrımlar var , ama sanırım benim kullandığım telefon büyük ihtimalle Almanya dan gelmiş çünkü t-mobile almanyanın ve içinde almanca uygulamalar var , diğeri ise herhangi bir logo yoktu , cihazların ikisindede arkasında MADE BY SAMSUNG yazıyor , nerede üretildiğini anlayamadım. Ama şükür teknik olarak bir sorun yok ikisindede ama iler ki zamanda ne olur bilemeyeceğim.

    Cihazlar yukarda anlattığım şekilde tedaril ediliyor.
    Bu yüzden bazen bu şekilde sorunlar olabiliyor.
    Tedarik direk samsung dan yapılmıyor çünkü.




    Yani ben bunu bir sorun olarak algılamıyorum çünkü t mobile yazsa ne olacak yazmasa ne olacak , önemli olan şuydu benim için samsung resmi servisleri için tüm güncellemeleri alıp almaması , tüm güncellemeleri sorunsuzca alıyor şükür bir sorun yok. Bu resmi distribütör olayını da hiç önemsemiyorum nedeni ise yıllar önce samsung 5230 almıştım bir süre sonra cihazın sd kart yuvası arızalandı ve kesinlikle kullanıcı hatası olan birşey değil , telpaya göndermiştim garantiye adamlar bende zorla telefonun yarı parası kadar ücret aldılar , yani neymiş efendim resmi distribütörmüş bu bana tamamen hikaye gelmeye başladı ne yazık ki.




  • fowell-one kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Öncelikle verdiğiniz bilgilerin tamamen doğru olduğu ithalatlar yapıldı uzun süre boyunca özellikle Nokia zamanında.Hatta Nokia'nın servis sitesinde detaylı olarak (ürünün seri numarasını girdiğinizde) garantisiz alım (No-Warranty) olduğunu görebiliyordunuz.Ancak son iki yıldır yapılan Samsung,HTC,Sony ve Apple ithalatları için aynı durum söz konusu değil (En azından çalıştığım firmalarda böyle bir durum yok).Alınan ürünleri sadece Türkiye'deki distribütör ve ya üretici tarafından yetkili olarak belirlenen servislerde yaptıramıyorsunuz.Ancak aynı ülkelerden ve satıcılardan yurtdışında şahsınıza kesilmiş fatura alırsanız ürünün onarımları Türkiye'deki distribütör servislerinde yapılıyor.

    Samsung Servis Merkezleri'nde sadece cihazın seri numarasını sorguladığınızda (paralel ithalat) cihazı servis veririz ancak yurtdışı faturası lazım şeklinde cevap alırsınız.Bahsettiğim markaları yurtdışı servislerinde ücretsiz olarak onarımı yaptırabilir hatta değişim dahi yaptırabilirsiniz.Ancak sonuç olarak konu aynı yere geliyor.Paralel ithalat ürünlere üreticilerin ve distribütörlerin servisleri onarım hizmeti vermiyorlar.

    Şu an gelen Samsung S4'ler Samsung'un Birleşik Arap Emirlikleri (Dubai) Distribütöründen alınıyor en azından çalıştığımız firmaların o şekilde alım yaptığını biliyorum,şahit oldum.Aynı zamanda "arızalı ürünü yurtdışına gönderdiğimiz" zaman onarım-değişim desteğini de veriyor.Problem burada başlıyor.İthal ettiğiniz ürünü tekrar yurtdışına götürmek ve geri resmi olarak getirmek inanılmaz karışık bir iş gümrük tarafından.Bu yüzden sıkıntı büyük olmadığı sürece tercih edilmiyor bu alternatif.

    Gelelim servis desteği ve karlılık konusuna :

    Kesinlikle haklısınız çok da güzel anlatmışsınız.Hala sektördeyseniz satılan ürünlerin kar marjlarını biliyor olmalısınız.Çoğu firma servis giderini kesinlikle hesaplamadan fiyatlandırma yapıyorlar.
    Kar=Satış Fiyatı-(Yurt Dışı Alış Fiyatı+Gümrük Vergisi) formülü sonrasında karlarını hesaplıyorlar.
    Bu formül tüm elektronik ithalatı yapanlar için tamamı ile yanlış bir formül.Teknik Servis Gideri ürün bedelinin en az %2'si olarak hesaplanmalı ve her ithalatta gider kalemi olarak ayrılmalı ve ya ödenmeli.Durum böyle olunca bahsettiğiniz tüm garanti dışı bırakma eğilimleri ortaya çıkıyor.Hatta bu onarımlardan yapılan gelir tamamı ile ekstra gelir olarak hesaplanıyor.Şimdi "işlediği düşünülen" ancak hiç bir şekilde işlemesi mümkün olmayan ticari mantık bu şekilde.
    Ancak her ithalat yapan firma aynı şekilde düşünmüyor ve geleceğe yatırım yapmak istiyorlar.Çünkü satış sonrası desteğin çok önemli olduğu kurumsal firmalar ve şikayetlerin direk olarak referans alındığı internet satış platformlarında ürün satmaya başladılar.Bu yüzden hata yapma şansları olmayan ve satış sonrası destek maliyetlerini sıfır olarak görmeyen ithalatçı firmalar da var.

    Delta Servis olarak biz bu ithalatçı firmalara satış sonrası desteği vermekteyiz.Belirttiğim satış sonrası giderlerini her ithalat için planlayıp kendilerinden bu ücretleri tahsil ediyoruz.Durum böyle olunca ithalatçı servis gideri ayırmış ve ödemiş,satış sonrası destek merkezi de 2 yıllık garanti süreci içerisindeki hizmet bedeli tutarını garanti altına almış oluyor.

    En materyalist mantıkla düşünürsek ;

    - İthalatçı tüketiciyi üzemez hakkında olumsuz referanslar oluşur ve planladığı satışlar sekteye uğrar,
    - İthalatçı ürün tedariği yaptığı kurumsal firmaları üzemez ciddi anlamda ciro yaptığı firmaları kaybeder,
    - Delta Servis tüketiciyi kandıramaz ve ya üzemez çünkü tercih edilme oranı azalır hatta biter,yaptığı çalışmalar çöpe gider,
    - Delta Servis ithalatçıyı üzemez,ticari anlamda sıkıntı olur ve firma kaybeder.Firmalar arasında tercih edilmez hale gelir.
    - Tüketici hakem heyetlerinin ve mahkemelerinin tüketici lehine olan tutumlarını ve çıkan kararların ödenmek zorunda olduğunu,ödenmezse şok icralarla karşı karşıya kalıncağı gerçeği de var artı olarak.

    Bu işleyişte durum tamamen farklı bir hale geliyor ve tüketicinin üç muhattabı oluyor İthalatçı-Satıcı Firma ve Delta Servis olarak.İthalatçı en iyi hizmeti almak adına satış sonrası destek firmasına ödemelerini garanti etmiş bundan sonra oluşacak şikayetlerde kendisine muhattap belirlemiş oluyor.İyi hizmet alma yönünde tüketici ile aynı şekilde beklenti içerisinde oluyor aynı zamanda.

    Sonuç olarak sanal paylaşımların bu kadar geliştiği bir dönemde marka olmanız da çok hızlı bir şekilde oluyor,markayı batırmanızda.
    Tüketici Hakları da bu kadar koruma altına alınmışken,internet referansları her geçen gün değer kazanırken yazdığınız sebeplerden ürünleri garanti dışı bırakmak,tüketici ile tartışmak ve ya sorunları çözümsüz bırakmak yatırım yapan firmalar için tek kelime ile intihar olacaktır.

    Saygılarımızla,
    DeltaServis



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Delta Servis -- 9 Haziran 2013; 0:09:30 >




  • ysbozkurt kullanıcısına yanıt
    Tatmin edici olsa ne olur ki.Sana duymak istediğin cevabı verirler.Ama işin düşünce kimseyi bulamayabilirsin de.BU işler böyledir.Bunu sadece dubai için söylemiyorum.Mesela KVK nın garanti koşullarını ve çektirdiği çileleri bilmeyen yoktur.Sana hep duymak istediğini söyler bunlar.Ama o cihaz ellerine bir geçsin.Onu kullanıcı hatası olarak göstermek için 40 takla atarlar ve yaparlar da.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydinkaragoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fowell-one

    quote:

    Orijinalden alıntı: aydinkaragoz

    Dubai Bilişim firmasından N11.com aracılığı ile 2 adet beyaz S3 aldım , bu cihazların her ikiside elime aynı gün de ulaştı , ben birisini açıp kullanmaya başladım imei nosu : 35544... le başlyaan olanı , diğer cihazı kutusundan düne kadar hiç çıkarmadım dün bir arkadaşıma sattım kutusu bile açılmamıştı , onun imei numarasıda : 35644... le başlıyordu , cihazların her 2 sindede şu ana kadar en ufak bir problem yok çok şükür , ikiside samsung türkiyeden güncellemeyi kies üzerinden alıyor bir problem yok , fakat dikkatimi çeken bir şey var benim kullandığım ve imei no'su 35544 le başlayan cihazın versiyonu 4.1.1 android sürümüydü ve telefon kapanıp açılırken ekranda T-Mobile logosu geliyor , ben dün kies üzerinden en son güncellemeye yükselttim cihazı fakat bu T-Mobile logosu kaybolmadı ben gider diye düşünmüştüm , diğer arkadaşıma verdiğim telefonda ise zaten versiyonu 4.1.2 gelmişti ve güncelleme yapmaya gerek yoktu , ama onunkinde T-Mobile logosu yok , nasıl iş anlamadım aynı firmadan aynı gün gönderilen 2 adet telefonda bu şekilde ayrımlar var , ama sanırım benim kullandığım telefon büyük ihtimalle Almanya dan gelmiş çünkü t-mobile almanyanın ve içinde almanca uygulamalar var , diğeri ise herhangi bir logo yoktu , cihazların ikisindede arkasında MADE BY SAMSUNG yazıyor , nerede üretildiğini anlayamadım. Ama şükür teknik olarak bir sorun yok ikisindede ama iler ki zamanda ne olur bilemeyeceğim.

    Cihazlar yukarda anlattığım şekilde tedaril ediliyor.
    Bu yüzden bazen bu şekilde sorunlar olabiliyor.
    Tedarik direk samsung dan yapılmıyor çünkü.




    Yani ben bunu bir sorun olarak algılamıyorum çünkü t mobile yazsa ne olacak yazmasa ne olacak , önemli olan şuydu benim için samsung resmi servisleri için tüm güncellemeleri alıp almaması , tüm güncellemeleri sorunsuzca alıyor şükür bir sorun yok. Bu resmi distribütör olayını da hiç önemsemiyorum nedeni ise yıllar önce samsung 5230 almıştım bir süre sonra cihazın sd kart yuvası arızalandı ve kesinlikle kullanıcı hatası olan birşey değil , telpaya göndermiştim garantiye adamlar bende zorla telefonun yarı parası kadar ücret aldılar , yani neymiş efendim resmi distribütörmüş bu bana tamamen hikaye gelmeye başladı ne yazık ki.

    Aldığınız bir üründe T-Mobile veya Vodafone yazıyorsa roma gömülü operatör kısıtlamaları vardır.
    O cihazı almanızı tavsiye etmem çünkü bizim pazarı geniş dünya için bile değil kendi ülkesine göre
    özelleştirilmiş bir üründür.
    Kaldı ki ithalat yapan bir firmanın malından çıkıyorsa bu ürün ya yenilenmiş/onarılmış üründür.
    Yada farklı bir tedarik şekli vardır(?)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fowell-one

    quote:

    Orijinalden alıntı: aydinkaragoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fowell-one

    quote:

    Orijinalden alıntı: aydinkaragoz

    Dubai Bilişim firmasından N11.com aracılığı ile 2 adet beyaz S3 aldım , bu cihazların her ikiside elime aynı gün de ulaştı , ben birisini açıp kullanmaya başladım imei nosu : 35544... le başlyaan olanı , diğer cihazı kutusundan düne kadar hiç çıkarmadım dün bir arkadaşıma sattım kutusu bile açılmamıştı , onun imei numarasıda : 35644... le başlıyordu , cihazların her 2 sindede şu ana kadar en ufak bir problem yok çok şükür , ikiside samsung türkiyeden güncellemeyi kies üzerinden alıyor bir problem yok , fakat dikkatimi çeken bir şey var benim kullandığım ve imei no'su 35544 le başlayan cihazın versiyonu 4.1.1 android sürümüydü ve telefon kapanıp açılırken ekranda T-Mobile logosu geliyor , ben dün kies üzerinden en son güncellemeye yükselttim cihazı fakat bu T-Mobile logosu kaybolmadı ben gider diye düşünmüştüm , diğer arkadaşıma verdiğim telefonda ise zaten versiyonu 4.1.2 gelmişti ve güncelleme yapmaya gerek yoktu , ama onunkinde T-Mobile logosu yok , nasıl iş anlamadım aynı firmadan aynı gün gönderilen 2 adet telefonda bu şekilde ayrımlar var , ama sanırım benim kullandığım telefon büyük ihtimalle Almanya dan gelmiş çünkü t-mobile almanyanın ve içinde almanca uygulamalar var , diğeri ise herhangi bir logo yoktu , cihazların ikisindede arkasında MADE BY SAMSUNG yazıyor , nerede üretildiğini anlayamadım. Ama şükür teknik olarak bir sorun yok ikisindede ama iler ki zamanda ne olur bilemeyeceğim.

    Cihazlar yukarda anlattığım şekilde tedaril ediliyor.
    Bu yüzden bazen bu şekilde sorunlar olabiliyor.
    Tedarik direk samsung dan yapılmıyor çünkü.




    Yani ben bunu bir sorun olarak algılamıyorum çünkü t mobile yazsa ne olacak yazmasa ne olacak , önemli olan şuydu benim için samsung resmi servisleri için tüm güncellemeleri alıp almaması , tüm güncellemeleri sorunsuzca alıyor şükür bir sorun yok. Bu resmi distribütör olayını da hiç önemsemiyorum nedeni ise yıllar önce samsung 5230 almıştım bir süre sonra cihazın sd kart yuvası arızalandı ve kesinlikle kullanıcı hatası olan birşey değil , telpaya göndermiştim garantiye adamlar bende zorla telefonun yarı parası kadar ücret aldılar , yani neymiş efendim resmi distribütörmüş bu bana tamamen hikaye gelmeye başladı ne yazık ki.

    Aldığınız bir üründe T-Mobile veya Vodafone yazıyorsa roma gömülü operatör kısıtlamaları vardır.
    O cihazı almanızı tavsiye etmem çünkü bizim pazarı geniş dünya için bile değil kendi ülkesine göre
    özelleştirilmiş bir üründür.
    Kaldı ki ithalat yapan bir firmanın malından çıkıyorsa bu ürün ya yenilenmiş/onarılmış üründür.
    Yada farklı bir tedarik şekli vardır(?)

    Cihaz kutusunda sıfır olarak geldi , yenilenmiş / onarılmış ürün olduğunu zannetmiyorum , çünkü belli olurdu , ayrıca tüm benchmark programlarıyla donanımlarını da kontrol ettim bildiğimiz s3 4 çekirdekli exynos işlemcili , benchmark performansıda türkiyede satılan s3 lerle aynı değer. Hocam demişsin ki operatör kısıtlamaları vardır , ben odin le türkiye romunu yüklesem zaten böyle bir problem ortadan kalkacaktır öyle değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydinkaragoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fowell-one

    quote:

    Orijinalden alıntı: aydinkaragoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fowell-one

    quote:

    Orijinalden alıntı: aydinkaragoz

    Dubai Bilişim firmasından N11.com aracılığı ile 2 adet beyaz S3 aldım , bu cihazların her ikiside elime aynı gün de ulaştı , ben birisini açıp kullanmaya başladım imei nosu : 35544... le başlyaan olanı , diğer cihazı kutusundan düne kadar hiç çıkarmadım dün bir arkadaşıma sattım kutusu bile açılmamıştı , onun imei numarasıda : 35644... le başlıyordu , cihazların her 2 sindede şu ana kadar en ufak bir problem yok çok şükür , ikiside samsung türkiyeden güncellemeyi kies üzerinden alıyor bir problem yok , fakat dikkatimi çeken bir şey var benim kullandığım ve imei no'su 35544 le başlayan cihazın versiyonu 4.1.1 android sürümüydü ve telefon kapanıp açılırken ekranda T-Mobile logosu geliyor , ben dün kies üzerinden en son güncellemeye yükselttim cihazı fakat bu T-Mobile logosu kaybolmadı ben gider diye düşünmüştüm , diğer arkadaşıma verdiğim telefonda ise zaten versiyonu 4.1.2 gelmişti ve güncelleme yapmaya gerek yoktu , ama onunkinde T-Mobile logosu yok , nasıl iş anlamadım aynı firmadan aynı gün gönderilen 2 adet telefonda bu şekilde ayrımlar var , ama sanırım benim kullandığım telefon büyük ihtimalle Almanya dan gelmiş çünkü t-mobile almanyanın ve içinde almanca uygulamalar var , diğeri ise herhangi bir logo yoktu , cihazların ikisindede arkasında MADE BY SAMSUNG yazıyor , nerede üretildiğini anlayamadım. Ama şükür teknik olarak bir sorun yok ikisindede ama iler ki zamanda ne olur bilemeyeceğim.

    Cihazlar yukarda anlattığım şekilde tedaril ediliyor.
    Bu yüzden bazen bu şekilde sorunlar olabiliyor.
    Tedarik direk samsung dan yapılmıyor çünkü.




    Yani ben bunu bir sorun olarak algılamıyorum çünkü t mobile yazsa ne olacak yazmasa ne olacak , önemli olan şuydu benim için samsung resmi servisleri için tüm güncellemeleri alıp almaması , tüm güncellemeleri sorunsuzca alıyor şükür bir sorun yok. Bu resmi distribütör olayını da hiç önemsemiyorum nedeni ise yıllar önce samsung 5230 almıştım bir süre sonra cihazın sd kart yuvası arızalandı ve kesinlikle kullanıcı hatası olan birşey değil , telpaya göndermiştim garantiye adamlar bende zorla telefonun yarı parası kadar ücret aldılar , yani neymiş efendim resmi distribütörmüş bu bana tamamen hikaye gelmeye başladı ne yazık ki.

    Aldığınız bir üründe T-Mobile veya Vodafone yazıyorsa roma gömülü operatör kısıtlamaları vardır.
    O cihazı almanızı tavsiye etmem çünkü bizim pazarı geniş dünya için bile değil kendi ülkesine göre
    özelleştirilmiş bir üründür.
    Kaldı ki ithalat yapan bir firmanın malından çıkıyorsa bu ürün ya yenilenmiş/onarılmış üründür.
    Yada farklı bir tedarik şekli vardır(?)

    Cihaz kutusunda sıfır olarak geldi , yenilenmiş / onarılmış ürün olduğunu zannetmiyorum , çünkü belli olurdu , ayrıca tüm benchmark programlarıyla donanımlarını da kontrol ettim bildiğimiz s3 4 çekirdekli exynos işlemcili , benchmark performansıda türkiyede satılan s3 lerle aynı değer. Hocam demişsin ki operatör kısıtlamaları vardır , ben odin le türkiye romunu yüklesem zaten böyle bir problem ortadan kalkacaktır öyle değil mi?

    Yenilenmiş/Onarılmış ürün fabrika üretim standartları üzerinden yapıldığı sürece mağazada satılan ürünle onarılmış/yenilenmiş üründe bir fark yoktur,
    Ne kutu nede kozmetik olarak, sadece belli başlı yasalar gereği (bizim memlekette işlemiyor bu yasalar) bunların bildirilmesi gerekmektedir alan kişiye.
    Yoksa ikisinide yan yana koyunca asla anlayamazsınız.
    Rom yükleyebilirsiniz rom esasen işletim sistemidir, fakat şöyle bir durumda var.
    Çoğu zaman son çıkan csc,bld,rom,modem sürümleri yüklediğiniz cihaza faydadan çok zarar verebilmektedir.
    Cihazların işlemci ve ramleri aynı olmakla birlikte pek çoğu üretilirken farklı sinyal,s/r devresi ve devre ekipmanları farklı olarak üretilir.
    Buna ülke politikaları ve pazar engel olur, mesela çinde TPM li notebook yoktur çünkü kanunen tpm yasaktır. Bunun gibi farklardan ötürü romlarda cihazın üretildiği ülkeye özel üretilirler, sadece rom güncellerseniz sorun olur/olmaz birşey demek güç fakat csc,modem,rom birlikte yüklendiğinde mutlaka zamanla sorunlarla karşılaşırsınız, çünkü örneğin cihazın pcb dizilimi ingiltere fakat siz türkiye yazılımı yüklüyorsunuz bu durumda donanıma has yapılan yazılım değişiklikleri size sorun olarak geri dönecektir.
    Konuya dönecek olursak bir cihazı aldığınızda t mobile yazıyorsa ben kullanmaz iade ederdim çünkü operatör için üretilmiş bir cihaz sadece o ülkenin operatörü tarafından satılır eğer bir dist. tarafından ülkemize getirilmiş ve burada perakende satılmışsa o cihaz yenilenmiş/onarılmış/çalıntı cihazdır %1000000000




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delta Servis

    Merhaba,

    Öncelikle verdiğiniz bilgilerin tamamen doğru olduğu ithalatlar yapıldı uzun süre boyunca özellikle Nokia zamanında.Hatta Nokia'nın servis sitesinde detaylı olarak (ürünün seri numarasını girdiğinizde) garantisiz alım (No-Warranty) olduğunu görebiliyordunuz.Ancak son iki yıldır yapılan Samsung,HTC,Sony ve Apple ithalatları için aynı durum söz konusu değil (En azından çalıştığım firmalarda böyle bir durum yok).Alınan ürünleri sadece Türkiye'deki distribütör ve ya üretici tarafından yetkili olarak belirlenen servislerde yaptıramıyorsunuz.Ancak aynı ülkelerden ve satıcılardan yurtdışında şahsınıza kesilmiş fatura alırsanız ürünün onarımları Türkiye'deki distribütör servislerinde yapılıyor.

    Samsung Servis Merkezleri'nde sadece cihazın seri numarasını sorguladığınızda (paralel ithalat) cihazı servis veririz ancak yurtdışı faturası lazım şeklinde cevap alırsınız.Bahsettiğim markaları yurtdışı servislerinde ücretsiz olarak onarımı yaptırabilir hatta değişim dahi yaptırabilirsiniz.Ancak sonuç olarak konu aynı yere geliyor.Paralel ithalat ürünlere üreticilerin ve distribütörlerin servisleri onarım hizmeti vermiyorlar.

    Şu an gelen Samsung S4'ler Samsung'un Birleşik Arap Emirlikleri (Dubai) Distribütöründen alınıyor en azından çalıştığımız firmaların o şekilde alım yaptığını biliyorum,şahit oldum.Aynı zamanda "arızalı ürünü yurtdışına gönderdiğimiz" zaman onarım-değişim desteğini de veriyor.Problem burada başlıyor.İthal ettiğiniz ürünü tekrar yurtdışına götürmek ve geri resmi olarak getirmek inanılmaz karışık bir iş gümrük tarafından.Bu yüzden sıkıntı büyük olmadığı sürece tercih edilmiyor bu alternatif.

    Gelelim servis desteği ve karlılık konusuna :

    Kesinlikle haklısınız çok da güzel anlatmışsınız.Hala sektördeyseniz satılan ürünlerin kar marjlarını biliyor olmalısınız.Çoğu firma servis giderini kesinlikle hesaplamadan fiyatlandırma yapıyorlar.
    Kar=Satış Fiyatı-(Yurt Dışı Alış Fiyatı+Gümrük Vergisi) formülü sonrasında karlarını hesaplıyorlar.
    Bu formül tüm elektronik ithalatı yapanlar için tamamı ile yanlış bir formül.Teknik Servis Gideri ürün bedelinin en az %2'si olarak hesaplanmalı ve her ithalatta gider kalemi olarak ayrılmalı ve ya ödenmeli.Durum böyle olunca bahsettiğiniz tüm garanti dışı bırakma eğilimleri ortaya çıkıyor.Hatta bu onarımlardan yapılan gelir tamamı ile ekstra gelir olarak hesaplanıyor.Şimdi "işlediği düşünülen" ancak hiç bir şekilde işlemesi mümkün olmayan ticari mantık bu şekilde.
    Ancak her ithalat yapan firma aynı şekilde düşünmüyor ve geleceğe yatırım yapmak istiyorlar.Çünkü satış sonrası desteğin çok önemli olduğu kurumsal firmalar ve şikayetlerin direk olarak referans alındığı internet satış platformlarında ürün satmaya başladılar.Bu yüzden hata yapma şansları olmayan ve satış sonrası destek maliyetlerini sıfır olarak görmeyen ithalatçı firmalar da var.

    Delta Servis olarak biz bu ithalatçı firmalara satış sonrası desteği vermekteyiz.Belirttiğim satış sonrası giderlerini her ithalat için planlayıp kendilerinden bu ücretleri tahsil ediyoruz.Durum böyle olunca ithalatçı servis gideri ayırmış ve ödemiş,satış sonrası destek merkezi de 2 yıllık garanti süreci içerisindeki hizmet bedeli tutarını garanti altına almış oluyor.

    En materyalist mantıkla düşünürsek ;

    - İthalatçı tüketiciyi üzemez hakkında olumsuz referanslar oluşur ve planladığı satışlar sekteye uğrar,
    - İthalatçı ürün tedariği yaptığı kurumsal firmaları üzemez ciddi anlamda ciro yaptığı firmaları kaybeder,
    - Delta Servis tüketiciyi kandıramaz ve ya üzemez çünkü tercih edilme oranı azalır hatta biter,yaptığı çalışmalar çöpe gider,
    - Delta Servis ithalatçıyı üzemez,ticari anlamda sıkıntı olur ve firma kaybeder.Firmalar arasında tercih edilmez hale gelir.
    - Tüketici hakem heyetlerinin ve mahkemelerinin tüketici lehine olan tutumlarını ve çıkan kararların ödenmek zorunda olduğunu,ödenmezse şok icralarla karşı karşıya kalıncağı gerçeği de var artı olarak.

    Bu işleyişte durum tamamen farklı bir hale geliyor ve tüketicinin üç muhattabı oluyor İthalatçı-Satıcı Firma ve Delta Servis olarak.İthalatçı en iyi hizmeti almak adına satış sonrası destek firmasına ödemelerini garanti etmiş bundan sonra oluşacak şikayetlerde kendisine muhattap belirlemiş oluyor.İyi hizmet alma yönünde tüketici ile aynı şekilde beklenti içerisinde oluyor aynı zamanda.

    Sonuç olarak sanal paylaşımların bu kadar geliştiği bir dönemde marka olmanız da çok hızlı bir şekilde oluyor,markayı batırmanızda.
    Tüketici Hakları da bu kadar koruma altına alınmışken,internet referansları her geçen gün değer kazanırken yazdığınız sebeplerden ürünleri garanti dışı bırakmak,tüketici ile tartışmak ve ya sorunları çözümsüz bırakmak yatırım yapan firmalar için tek kelime ile intihar olacaktır.

    Saygılarımızla,
    DeltaServis

    Merhaba,
    Uzun yıllar Samsung Türkiye 'de çalıştım ve gsm ithalatçıları ile uzun zaman işbirliği içinde oldum (özellikle başarı).
    Samsung 2008 yılına kadar yurtdışından ithalat yapamayan bir firmaydı, ithalatlar başarının belgeleri ile başarı tarafından yapılarak
    samsung un yönlendirmesi ile telpa, kvk,genpa ve bir firma daha (şengüller netcell falan ortak kurmuştu bunu) vardı bunlara dağılırdı.
    Şimdi öncelikle şöyle bir durum var AB üyesi olmayan hiç bir ülkeden ithal edilen veya ülkemize gelen ürünler ülkemizde ki samsung tr ofisi
    tarafından yetki verilmiş onarım merkezlerinde cihaz onarımı yaptıramaz. Bu benim ayrıldığım 2011 yılına kadar bu şekildeydi sonrasında değiştimi
    bilmemekle birlikte değiştiğini sanmıyorum. Mısır dan aldığınız samsung ürününü faturanız olsa bile başarı,kvk,telpa,teleservis vb. bir servise onarım
    için götürdüğünüzde olumlu cevap alamazdınız. NW olan ürünlerde durum biraz daha farklı, başarıda uzun yıllar çalışmış olmanın verdiği bilgime dayanarak
    nw (no warranty) ürünler aslında yurtdışından gelen swap ancak depo fazlası ürünlerdi, hatta çoğunun kutu/karton materyalleri bile ülkemizde veya geldiği
    ülkede üretilmekteydi. Samsung ürünlerinde durum var, alibaba, ali express, ebay gibi yerlerden alacağınız yeni üretilmemiş tüm samsung lar ise %100 geri dönüşüm
    için gönderilen fakat geri dönüşüme girmeyip merdiven altından az hallice atölyelerde onarılan ve sıfırlanan ürünlerdir.


    Bugün pek müsait olmamakla birlikte bu işini iyi yapan (?) dist. ler olayınada gireceğim bugün mutlaka.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fowell-one

    quote:

    Orijinalden alıntı: aydinkaragoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fowell-one

    quote:

    Orijinalden alıntı: aydinkaragoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fowell-one

    quote:

    Orijinalden alıntı: aydinkaragoz

    Dubai Bilişim firmasından N11.com aracılığı ile 2 adet beyaz S3 aldım , bu cihazların her ikiside elime aynı gün de ulaştı , ben birisini açıp kullanmaya başladım imei nosu : 35544... le başlyaan olanı , diğer cihazı kutusundan düne kadar hiç çıkarmadım dün bir arkadaşıma sattım kutusu bile açılmamıştı , onun imei numarasıda : 35644... le başlıyordu , cihazların her 2 sindede şu ana kadar en ufak bir problem yok çok şükür , ikiside samsung türkiyeden güncellemeyi kies üzerinden alıyor bir problem yok , fakat dikkatimi çeken bir şey var benim kullandığım ve imei no'su 35544 le başlayan cihazın versiyonu 4.1.1 android sürümüydü ve telefon kapanıp açılırken ekranda T-Mobile logosu geliyor , ben dün kies üzerinden en son güncellemeye yükselttim cihazı fakat bu T-Mobile logosu kaybolmadı ben gider diye düşünmüştüm , diğer arkadaşıma verdiğim telefonda ise zaten versiyonu 4.1.2 gelmişti ve güncelleme yapmaya gerek yoktu , ama onunkinde T-Mobile logosu yok , nasıl iş anlamadım aynı firmadan aynı gün gönderilen 2 adet telefonda bu şekilde ayrımlar var , ama sanırım benim kullandığım telefon büyük ihtimalle Almanya dan gelmiş çünkü t-mobile almanyanın ve içinde almanca uygulamalar var , diğeri ise herhangi bir logo yoktu , cihazların ikisindede arkasında MADE BY SAMSUNG yazıyor , nerede üretildiğini anlayamadım. Ama şükür teknik olarak bir sorun yok ikisindede ama iler ki zamanda ne olur bilemeyeceğim.

    Cihazlar yukarda anlattığım şekilde tedaril ediliyor.
    Bu yüzden bazen bu şekilde sorunlar olabiliyor.
    Tedarik direk samsung dan yapılmıyor çünkü.




    Yani ben bunu bir sorun olarak algılamıyorum çünkü t mobile yazsa ne olacak yazmasa ne olacak , önemli olan şuydu benim için samsung resmi servisleri için tüm güncellemeleri alıp almaması , tüm güncellemeleri sorunsuzca alıyor şükür bir sorun yok. Bu resmi distribütör olayını da hiç önemsemiyorum nedeni ise yıllar önce samsung 5230 almıştım bir süre sonra cihazın sd kart yuvası arızalandı ve kesinlikle kullanıcı hatası olan birşey değil , telpaya göndermiştim garantiye adamlar bende zorla telefonun yarı parası kadar ücret aldılar , yani neymiş efendim resmi distribütörmüş bu bana tamamen hikaye gelmeye başladı ne yazık ki.

    Aldığınız bir üründe T-Mobile veya Vodafone yazıyorsa roma gömülü operatör kısıtlamaları vardır.
    O cihazı almanızı tavsiye etmem çünkü bizim pazarı geniş dünya için bile değil kendi ülkesine göre
    özelleştirilmiş bir üründür.
    Kaldı ki ithalat yapan bir firmanın malından çıkıyorsa bu ürün ya yenilenmiş/onarılmış üründür.
    Yada farklı bir tedarik şekli vardır(?)

    Cihaz kutusunda sıfır olarak geldi , yenilenmiş / onarılmış ürün olduğunu zannetmiyorum , çünkü belli olurdu , ayrıca tüm benchmark programlarıyla donanımlarını da kontrol ettim bildiğimiz s3 4 çekirdekli exynos işlemcili , benchmark performansıda türkiyede satılan s3 lerle aynı değer. Hocam demişsin ki operatör kısıtlamaları vardır , ben odin le türkiye romunu yüklesem zaten böyle bir problem ortadan kalkacaktır öyle değil mi?

    Yenilenmiş/Onarılmış ürün fabrika üretim standartları üzerinden yapıldığı sürece mağazada satılan ürünle onarılmış/yenilenmiş üründe bir fark yoktur,
    Ne kutu nede kozmetik olarak, sadece belli başlı yasalar gereği (bizim memlekette işlemiyor bu yasalar) bunların bildirilmesi gerekmektedir alan kişiye.
    Yoksa ikisinide yan yana koyunca asla anlayamazsınız.
    Rom yükleyebilirsiniz rom esasen işletim sistemidir, fakat şöyle bir durumda var.
    Çoğu zaman son çıkan csc,bld,rom,modem sürümleri yüklediğiniz cihaza faydadan çok zarar verebilmektedir.
    Cihazların işlemci ve ramleri aynı olmakla birlikte pek çoğu üretilirken farklı sinyal,s/r devresi ve devre ekipmanları farklı olarak üretilir.
    Buna ülke politikaları ve pazar engel olur, mesela çinde TPM li notebook yoktur çünkü kanunen tpm yasaktır. Bunun gibi farklardan ötürü romlarda cihazın üretildiği ülkeye özel üretilirler, sadece rom güncellerseniz sorun olur/olmaz birşey demek güç fakat csc,modem,rom birlikte yüklendiğinde mutlaka zamanla sorunlarla karşılaşırsınız, çünkü örneğin cihazın pcb dizilimi ingiltere fakat siz türkiye yazılımı yüklüyorsunuz bu durumda donanıma has yapılan yazılım değişiklikleri size sorun olarak geri dönecektir.
    Konuya dönecek olursak bir cihazı aldığınızda t mobile yazıyorsa ben kullanmaz iade ederdim çünkü operatör için üretilmiş bir cihaz sadece o ülkenin operatörü tarafından satılır eğer bir dist. tarafından ülkemize getirilmiş ve burada perakende satılmışsa o cihaz yenilenmiş/onarılmış/çalıntı cihazdır %1000000000

    Verilen bilgiler için çok teşekkürler hocam , ben bu firmadan 2 adet s3 almıştım , birincisi benim kullandığım işte şu t-mobile lı olan , diğeri ni de açıp baktığımızda bu cihazda kendi üzerinde 4.1.2 sürümü geldi ve bu cihazda açılışda ve kapanışda t-mobile logosu yok , benim anlamak istediğim şu , büyük ihtimalle bu cihazlar aynı gün kargolandığı için aynı seri cihazlardır , ama bu dubai bilişim bu cihazların kutusunu açtığını düşünmüyorum çünkü , kutusunu açsalardı bu belli olurdu kutudan , peki kutuyu açmıyorlarsa , aynı gün sevk edilen 2 cihaz da birinde t-mobile olayı var diğerinde yok , bu fark nasıl bir fark , sonuçta bunlar büyük ihtimalle aynı ülkeden ithal edilmiştir , onarılmış bir cihazsa benim ki o cihazda büyük ihtimalle öyledir değil mi ?




  • Muhtemelen öyle fakat aynı ülkeden ithal olup olmadıklarını cihazınızda ki csc ve modem sürümü ile anlayabilirsiniz sadece.
  • fowell-one kullanıcısına yanıt
    csc ve modem sürümüne bakmak için bir kısayol varmı yoksa illa pc bağlamakmı gerekiyor.
  • dubaiden dun s4 siparisi verdim insallah hersey yoluda gider elektronik sans isi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emo5313

    csc ve modem sürümüne bakmak için bir kısayol varmı yoksa illa pc bağlamakmı gerekiyor.

    *#1234# ile görebilirsiniz.
  • ben de dubaiden xz alacam ama güvenemiyorum.Delta servis olsa almıştım.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.