Şimdi Ara

Ducato ve bitmeyen debriyaj arızası----çözüldü---

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
12.937
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2003 model fiat ducato aracımın 144.000 km de baskı balatası kalkarken oluşan titreme sorunundan değişti kısa bir müddet kullanımdan sonra 3000 ila 5000 diyelim tekrar ufak fak kalkışlardatitrediğini söyleyip servise gösterdim ancak titremem olmadığı gayet normal çalıştığı söylendi tekrar 10.000 bakımda yine aynısını söylediler takip eden 20.000 bakımında ki bu 164.000 e geliyor baskı balatayı tekrar garantiden değiştiler takib eden 1000 km de titreme olduğu şikayeti ile gidip akşam 18:00 da gösterdim normal olduğunu belirttiler gene bir şey yok
    174.000 de tekrar periyodik bakımda arıza kartına debriyaj şikayetimi yazdırdım yine birşeyin olmadığı söylendi ve 187.000 deyiz artık araba titremiyor hoplamaya başladı ilk kalkışta pazartesi tekrar gideceğim
    arabayı personel servisinde kullanıyorum sadece kendim sürerim kimseye emanet vermem arabamı serviste ilk sordukları arabanın okul servisi yapıp yapmadığı ve kimin kullandığı oluyor kullanıcı hatası diye kilitleyecekler bu sefer eminim ancak arabamı çok özenli ve dikkatli kullanırım kesinlikle böyle bir ihtimal yok
    ilk kalkarken titreyerek kalkıyor araç sonraki vites değişimleri normal ama biraz uzun tutamıyorsunuz ayağınızı yarım debriyaj yapamazsınız yokuş ta
    sabahları olan servislerimde gayet güzel kullanılıyor ama akşama doğru biraz balata mı ısınıyor nedir o zaman çekilmez oluyor artık

    kullandığım bütün araçları 200.000 - 250.000 ve üzeri km lerde sattım ve en ufak bir baskı balata şikayetim oluşmadı ama yaktın beni ducato durumu var şimdi
    daha önce bu tarz sorunlar yaşayan veya bu konularda bilgisi olan arkadaşlar varsa izlemem gereken prosedür nedir servise gitmeden önce veya sonra bilgi verirlerse sevinirim
    ilgilenecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dreamiga -- 20 Nisan 2009; 1:31:48 >







  • selam arkadaşım biraz daha ayrıntılı anlatırsan yardımcı olayım 1ayırma rulmanı değiştimi 2 ayırma çatalı değiştimi 3 volan yüzeyi incelendimi zedelenme varmı diye 1 İNCİ VİTES DİŞLİNDENDE ŞÜPHELENİYORUM
  • sadece baskı balata değiştiği söylendi ikisindede takım olarak şikayetimi ciddiye alan bile yok sadece binip 2 tur atıp normal dediler bakalım pazartesi ne diyecekler eğer baskı balata değişip hallicede bir fatura çıkarsa önce Fiat la görüşüp olmazsa tüketici mahkemesine gideceğim ancak bunları yapmadan yapmam gereken birşey varmıdır onu merak ediyorum
    edit:
    1. vites dişlisinde birşey olmaması lazım çünkü 2. ve 3. vitestede yarım debriyaj yapamassın aynı durum oluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dreamiga -- 11 Nisan 2009; 0:43:08 >
  • arkadşım ustaya diyeceksin ben bu balataylamı uğraşcam ya diye SON KEZ DAHA BAKSINLAR EĞERKİ BİRDAHA AYNI SORUN ÇIKARSA MAHKEMEYE VEREBİLİRSİN AMA DAHA ERKEN GİBİ YANİ DUCATO İLE FALAN GÖRÜŞTÜKTEN SONRA
  • az önce gösterdim bu sorunun farklı olduğunu öncekinin farklı olduğunu söylediler bence aynı tabii pazartesi akşam 18:00 da uğrayacağım ısınınca balata görmek istediler uygun bir sonuç çıkmazsa Fiat la görüşüp tüketici mahkemesine gideceğim trafik yok zorlama yok balata 20.000 yapmıyor şnanın güzergahımda frene bile basmıyorum o kadar az trafikte kalıyorum toplam güzergahım zaten max. bir seferde 12.5 km yapıyorum yahu nedir bu aravanın derdi anlamış değilim ben bu araba ile anadolu yakasından avrupa yakasına hergün geçiyor olsam inanın yolda kalırım
  • Arkadaşım öncelikle geçmiş olsun....eğer defalarca baskı balatayı değiştiğin halde bi problem varsa....o halde sorunu baskı - balatada arama....

    1) Aracı geri viteste kaldırmayı dene...bak bakalım böyle bi problem olacak mı......eğer olmassa yukarda bi arkadaşın dediği gibi sorun 1. vites dişli - senkromeçleri ile alakalı olabilir. Tabi bu kesin sonuç vermez çünkü araçlar sürekli ileri gitmelerinden olsa gerek geri gidişlerde daha rahat kalkarlar...senin dikkat etmen gereken geri kalkış ile ileri kalkış arasında müthiş bir fark var mı...
    2) Aracın önden çekişli ise ıstavroz dişlilerin vites kutusunun içindedir bunlar bi boşluk yapmış olabilir.
    3) Volant dişlinin yüzeyi bozulmuştur. Bu yüzden yeni balatayı da kendi şekline göre uyduruyordur. Taşlanması gerekebilir. Çünkü belirli bir süre sonra oluyor diyorsun....


    quote:

    Orjinalden alıntı: sedail

    2003 model fiat ducato aracımın 144.000 km de baskı balatası kalkarken oluşan titreme sorunundan değişti kısa bir müddet kullanımdan sonra 3000 ila 5000 diyelim tekrar ufak fak kalkışlardatitrediğini söyleyip servise gösterdim ancak titremem olmadığı gayet normal çalıştığı söylendi tekrar 10.000 bakımda yine aynısını söylediler takip eden 20.000 bakımında ki bu 164.000 e geliyor baskı balatayı tekrar garantiden değiştiler takib eden 1000 km de titreme olduğu şikayeti ile gidip akşam 18:00 da gösterdim normal olduğunu belirttiler gene bir şey yok
    174.000 de tekrar periyodik bakımda arıza kartına debriyaj şikayetimi yazdırdım yine birşeyin olmadığı söylendi ve 187.000 deyiz artık araba titremiyor hoplamaya başladı ilk kalkışta pazartesi tekrar gideceğim
    arabayı personel servisinde kullanıyorum sadece kendim sürerim kimseye emanet vermem arabamı serviste ilk sordukları arabanın okul servisi yapıp yapmadığı ve kimin kullandığı oluyor kullanıcı hatası diye kilitleyecekler bu sefer eminim ancak arabamı çok özenli ve dikkatli kullanırım kesinlikle böyle bir ihtimal yok
    ilk kalkarken titreyerek kalkıyor araç sonraki vites değişimleri normal ama biraz uzun tutamıyorsunuz ayağınızı yarım debriyaj yapamazsınız yokuş ta
    sabahları olan servislerimde gayet güzel kullanılıyor ama akşama doğru biraz balata mı ısınıyor nedir o zaman çekilmez oluyor artık

    kullandığım bütün araçları 200.000 - 250.000 ve üzeri km lerde sattım ve en ufak bir baskı balata şikayetim oluşmadı ama yaktın beni ducato durumu var şimdi
    daha önce bu tarz sorunlar yaşayan veya bu konularda bilgisi olan arkadaşlar varsa izlemem gereken prosedür nedir servise gitmeden önce veya sonra bilgi verirlerse sevinirim
    ilgilenecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum




  • geri vitesin 1. vitesten bir farkı yok aynı titreme ondada var
  • Tamam dediğin gibi ise...bence o zaman volant dişline bi baktır ya da bildiğim kadarı ile baskı - balatanın orda yay gibi bişi olması lazım...bence bunlarla alakalı.....volant dişlinin taşlanması gerekebilir...
    quote:

    Orjinalden alıntı: sedail

    geri vitesin 1. vitesten bir farkı yok aynı titreme ondada var
  • bugün servisteydim tekrar bir test sürüşüne çıktık ilk başta yine birşey olmadığı yönünde tespitte bulundular biraz arabayı kullanınca ne kadar titrediğinin farkına vcardılar sanırım cuma günü tekrar bırakacağım ilgilenecekler bakalım.
  • uzun tutamıyorsunuz ayağınızı yarım debriyaj yapamazsınız yokuş ta


    bu ifaden biraz ilginç hep yarım debriyaj mı kullanırsın aracını ? yokuşlarda ışıklarda fren yerine yarım debriyajmı yaparsın ?
  • yapmayın hocam bende hata yok,ifade edememiş olabilirim.
    cuma günü sabah servisteydim, sonunda servisteki arkadaşlar hiçbir şeyi kontrol etmeden 2 seferdir sadece baskı balata değiştiklerini sözlü olarak ifade edip aracı bakıma aldılar.
    saat 14:30 da aracım gül gibi teslim edildi sorun çözüldü. araçla ilgilenen usta yol testinde olduğundan konuşamadım ancak volanın taşlandığını biliyorum baskı balata tekrar değişmiş başka birşey değiştimi öğrenemedim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sedail

    yapmayın hocam bende hata yok,ifade edememiş olabilirim.
    cuma günü sabah servisteydim, sonunda servisteki arkadaşlar hiçbir şeyi kontrol etmeden 2 seferdir sadece baskı balata değiştiklerini sözlü olarak ifade edip aracı bakıma aldılar.
    saat 14:30 da aracım gül gibi teslim edildi sorun çözüldü. araçla ilgilenen usta yol testinde olduğundan konuşamadım ancak volanın taşlandığını biliyorum baskı balata tekrar değişmiş başka birşey değiştimi öğrenemedim.

    demekki volan fabrika yapmış (sanayide fabrika yapmak deniyor) tornalayınca aynı fren disklerindeki gibi gibi düzeltilmiş , onla geçmiş olsun




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.